Provat en fabriksÄterstÀllning efter uppgraderingen?
Oppo BDP-103
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
4
|
(22)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-103 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-105
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
6
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-105 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-103D
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
3
|
(10)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-103D Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
3
|
(11)
|
Inga priser |
Egreat a10 och a11? JÀmförs med Oppo 203 UHD (11 inlÀgg)
|
8 år sedan |
bluray vs cd spelare? (33 inlÀgg)
|
10 år sedan |
Oppo frÄn USA (23 inlÀgg)
|
10 år sedan |
BD spelare med BRA ljud pÄ CD uppspelning. KöprÄd (5 inlÀgg)
|
12 år sedan |
Postad 21 August 2016 - 09:19
Jag uppdaterade firmware pÄ min nyinköpta Oppo 103 och sedan kan jag inte spela filmer pÄ Netflix. "Having trouble playing this title" stÄr det. Har provat att logga ut och in igen, men det hjÀlper inte. NÄgon som vet?
Nu kan jag inte ens komma in pÄ Netflix. "Restart your home network and streaming device". Jag provade att dra ut sladden till routern (Apple Time Capsule) men varför skulle det fungera... Streaming device, jag har startat om Oppo-spelaren. Inget hjÀlper.
HjÀlp!
Provat en fabriksÄterstÀllning efter uppgraderingen?
Ja det har jag, dÄ kommer jag inte ens in pÄ Netflix över huvud taget.
Postad 21 August 2016 - 10:28
Nu kan jag inte ens komma in pÄ Netflix. "Restart your home network and streaming device". Jag provade att dra ut sladden till routern (Apple Time Capsule) men varför skulle det fungera... Streaming device, jag har startat om Oppo-spelaren. Inget hjÀlper.
HjÀlp!
Ja det har jag, dÄ kommer jag inte ens in pÄ Netflix över huvud taget.
Jag kopplade Oppon direkt till modemet och inte till min router (Apple Time Capsule) och med lite reset och annat sÄ fungerar Netflix nu. Men sÄ hÀr vill jag givetvis inte ha det, jag vill kunna komma Ät mitt nÀtverk. Men det fÄr duga sÄ lÀnge.
Postad 21 August 2016 - 12:29
LÀppsync dÄ du i mÄnga fall anpassa sjÀlv, sÄ det tror jag att du kan ordna till i receivern.
Att ljudet skulle bli bÀttre pÄ Xbox One tycker jag lÄter konstigt. Kör du bitstream ?
Jo det vet jag, köra pÄ auto i receivern dÄ lÀgger den det pÄ 54 ms delay, men med xbox one sÄ blev det perfekt. Jag kör bitstream ifrÄn oppon, nÀr jag anvÀnde oppon sÄ fick jag dolby digital + men med xbox one sÄ fÄr jag dts. Det var en vÀldigt stor skillnad i ljudet tyckte jag, helt plötsligt kom mina surroundare och takhögtalare igÄng.
Postad 21 August 2016 - 12:42
Jo det vet jag, köra pÄ auto i receivern dÄ lÀgger den det pÄ 54 ms delay, men med xbox one sÄ blev det perfekt. Jag kör bitstream ifrÄn oppon, nÀr jag anvÀnde oppon sÄ fick jag dolby digital + men med xbox one sÄ fÄr jag dts. Det var en vÀldigt stor skillnad i ljudet tyckte jag, helt plötsligt kom mina surroundare och takhögtalare igÄng.
Auto blir inte alltid bra. Det kan fungera med vissa produkter och med vissa inte alls. Det Àr frivilligt av tillverkarna att stödja HDMI Lipsync. Dessutom kan vissa produkter lÀgga till en helt felaktig delay via auto-funktionen, vilket verkar vara fallet hos dig. Dolby Digital + Àr formatet som anvÀnds pÄ Netflix. Inga filmer har DTS. DÄ Àr det din Xbox som kodar av DD+ och gör sedan om det till DTS. FrÄn en lossy codec till en annan. Kan egentligen bara resultera i sÀmre ljud. Men det kan vara sÄ att i denna process sÄ höjs volymen pÄ tex bakhögtalarna, och att det Àr dÀrför du upplever ljudet som "bÀttre".
Vill inte förstöra för dig pÄ nÄgot sÀtt utan anger bara anledningar till varför det kan bli skillnad ![]()
Postad 27 September 2016 - 20:04
Kan inte uppdatera till senaste firmware, jag har 103EU
Nu har jag version 10XEU-80-1031
Postad 28 September 2016 - 15:28
Ăr det skillnad pĂ„ Oppo BDP 103 och BDP 103EU
10XEU-80-1031 Àr den senaste officiella firmwaren frÄn Oppo. Det finns en beta frÄn 20 juli i Är.
HÀmtar du via följande lÀnk:
http://www.oppodigit...0x-players.html
Postad 28 September 2016 - 15:44
Ăr det skillnad pĂ„ Oppo BDP 103 och BDP 103EU
Med Oppo BDP 103, förmodar jag att du menar US.
DÄ stÄr det sÄ hÀr: WARNING: Please do not attempt to load US version firmware to your EU model player. Your player will detect the firmware file as incorrect or corrupt.
Postad 06 December 2016 - 14:09
Hej,
Kör AV/split frÄn min 103D, dvs HDMI1 till Projektorn och HDMI 2 till Receivern. Hade innan Àven en extra HDMI kabel frÄn Monitor out pÄ Receivern till HDMI 2 pÄ projektorn. Jag tÀnkte klara mig undan denna 2:a HDMI kabel nu nÀr jag Àndrat om lite i rummet.
Men inser nu att jag mÄste givetvis ha bild frÄn Receivern för att kunna se receiver-instÀllnings menyerna.
Jag provade att köra monitor out frÄn Recivern in i HDMI in -Back pÄ Oppon, och sedan vÀlja den input-kÀllan i Oppon, men det kommer inte fram nÄgon bild signal frÄn Receiver-menyn.
Borde det inte gÄ att göra sÄ ? eller "krockar" signalerna i Oppon nÀr man loopar runt med kablarna. Det Àr ju receiverns bild jag vill Ät och inte loopa runt Bluray signalen sÄ det borde inte krocka kan jag tycka.
Postad 15 December 2016 - 19:40
Om man nu inte tÀnker uppgradera Ànnu till 4k tipsar jag om denna 103D för 4400kr inkl frakt ![]()
https://quantumav.gl...quantumav.co.uk
Redigerat av mcmike, 15 December 2016 - 19:42.
Postad 17 December 2016 - 12:31
LÀr behÄlla min 103D ett tag till dÄ det lÀr bli 1080p som huvudsak ett bra tag till och gillar netflix och darbee. Ska bli intressant hur bra 203 blir pÄ media genom SMB och hur 720p-1080p hanteras till skillnad mot dagens spelare.
Postad 19 December 2016 - 21:06
Om man nu inte tÀnker uppgradera Ànnu till 4k tipsar jag om denna 103D för 4400kr inkl frakt
MĂ„ste tacka fick den sista oppo 103d för det priset. Ăr nu pĂ„ vĂ€g hit.
God jul
Isolde
Postad 20 December 2016 - 15:45
Grattis till ett bra köp och God JulđMĂ„ste tacka fick den sista oppo 103d för det priset. Ăr nu pĂ„ vĂ€g hit.
God jul
Isolde
Redigerat av mcmike, 20 December 2016 - 15:45.
Postad 09 January 2017 - 15:01
Har en Oppo BDP-103D usa version och jag har hittat en bugg nÀr jag streamar MKV eller M2TS. Den vill bara visa dom första 8 undertexterna som valbara alternativ? NÄgon som noterat samma sak? Provar jag samma fil pÄ min Dune Base 3.0 sÄ kommer alla undertexterna fram.
/Lennart
Postad 30 January 2017 - 16:12
Ny firmware publicerad idag. Men det Àr inte tillgÀnglig online förrÀn 6 februari. GÄr att ladda ner för att USB-uppdatera.
Version: BDP10XEU-83-1226
http://www.oppodigit...0x-players.html
Postad 31 January 2017 - 11:23
Postad 05 February 2017 - 12:28
Jag uppdaterade för nÄgra dagar sedan men det kanske beror pÄ att jag har USA import
Funkar den bra inga buggar , vad Àr nytt med denna?
Postad 05 February 2017 - 13:20
Postad 02 March 2017 - 09:43
Postad 02 March 2017 - 09:49
Jag fÄr inte till det med regionbyta trycker. Dim dim dim mute 1 startar om men den Àndrar inte region
Du rÄkar inte ha en disc i spelaren?
Postad 02 March 2017 - 10:08
Jag fÄr inte till det med regionbyta trycker. Dim dim dim mute 1 startar om men den Àndrar inte region
Spelaren mÄste vara instÀlld pÄ "Energy efficient" och sen fÄr man inte ha resumefunktionen (att den startar dÀr man slutade titta) igÄng.
Postad 02 March 2017 - 16:32
Spelaren mÄste vara instÀlld pÄ "Energy efficient" och sen fÄr man inte ha resumefunktionen (att den startar dÀr man slutade titta) igÄng.
Hmm beroende pÄ om det Àr olika chip/leverantör sÄ stÀmmer inte detta för mig. Ja energy efficient mÄste vara pÄ men dÀremot kan jag resuma alla diskar och filmer över nÀtverk utan problem och ÀndÄ kunna byta region.
Postad 02 March 2017 - 18:14
JVB chipet krÀver att man har det avstÀngt (pÄ dom filmer jag prövat).
Postad 19 March 2017 - 10:09
Jocke
Postad 12 April 2017 - 21:43
Postad 13 April 2017 - 07:15
HÀnder ibland ja men inte sÄ ofta. vissa format Àr vÀrre Àn andra, remuxes typ dÄ antagligen nÄn manuell instÀllning inte gillas men m2ts Àr typ aldrig problem. Kör kabel och SMB delning pÄ win10.
Postad 13 April 2017 - 22:47
Postad 15 June 2017 - 21:45
Det har uppstÄtt ett problem med min Oppo BDP-103 som jag upptÀckte nu ikvÀll nÀr jag skulle se pÄ en film. Det Àr som att det Àr fel pÄ signalen nÄnstans. Det flimrar i bilden och vÀxlar i grönt o.s.v. men det mÀrkliga Àr att det Àr enbart nÀr jag spelar upp HD-material som det Àr problem. Jag har testat att spela upp frÄn skiva och filer frÄn nÀtverket (DVD och HD-filer), men det blir bara problem med HD.
Jag har Àven bytt ut HDMI-kabeln, testat med olika HDMI-ingÄngar i förstÀrkaren sÄ det inte Àr dÀr det felar. Det borde ju krÄngla med DVD-uppspelning ocksÄ i sÄ fall tycker jag.
Kan det ha att göra med nÄn codec eller liknande i spelaren?
NÄn som har haft nÄt liknande problem? Ni kan se i klippet nedan hur det ser ut.
IMG_1714.MOV 1.75MB
18 Antal nerladdningar
Postad 12 November 2017 - 22:42
Jag vet att 203/205 fixar att lÀgga till subtitles frÄn USB-sticka, Àven nÀr man kollar BD och DVD-filmer - Àr detta nÄgot som 103/105 klarar oxÄ?
Postad 24 June 2018 - 22:37
jag har en 103, nÀr jag ska spela cd skivor analogt pÄ den , mÄste jag ha nÀstan max lÀge pÄ volymen för det ska höras nÄt.
Vad Àr det som Àr fel.
Testade med en Hd-dvd spelare den var det normal utsignal pÄ volymen.
Postad 25 June 2018 - 06:08
Har du lÀst i bruksanvisningen om volymkontrollen och testat det? Du kan ha fast eller variabel.jag har en 103, nÀr jag ska spela cd skivor analogt pÄ den , mÄste jag ha nÀstan max lÀge pÄ volymen för det ska höras nÄt.
Vad Àr det som Àr fel.
Testade med en Hd-dvd spelare den var det normal utsignal pÄ volymen.
Postad 06 August 2018 - 19:05
En frÄga till er med Oppo.
Jag har en 103D och jag upplever att spelaren den senaste tiden blivit sÀmre pÄ att hantera kommandon.
Tex,
Jag stoppar en film, direkt efter trycker jag pÄ "Open" för att ta ut skivan.
DÄ vill spelaren inte öppna diskslÀden.
I det lÀget kan jag fÄ vÀnta i upp till 1 minut innan spelaren vill öppna slÀden.
AnvÀnder jag fjÀrrkontrollen eller trycker pÄ spelaren har det ingen betydelse.
Det Àr samma sak i andra scenarion,, men det Àr en slöhet i spelaren som inte varit förrns senaste mÄnaderna.
NÄgon som kÀnner igen sig?
Det dÀr uppstÄr med min ocksÄ emellanÄt och har sÄ gjort under ett Är ungefÀr.
Jag brukar dra ut elkabeln och lÄta den stÄ ett tag. DÄ Àr det felfritt nÄgra veckor. Sen kan den börja strula lite igen.
Hej igen!
Detta beteende har blivit Àn vÀrre den senaste tiden.
Nu klarar spelaren inte ens av att starta upp alla gÄnger,, det rÀcker inte med att vÀnta.
I detta lÀge sÄ Àr det Ànda jag kan göra att rycka ur strömkabeln, vÀnta lite och starta spelaren pÄ nytt. DÄ startar spelaren direkt.
Detta hÀnder iprincip varannan gÄng jag startar spelaren.
NÄgon med tips?
Kan det vara mjukvarurelaterat?
Kan man göra en nollstÀllning av spelaren som kan rÄda bot pÄ detta?
Eller Àr det bara köpa en ny spelare som gÀller?
Tittade pÄ kvittot och spelaren Àr frÄn december 2013, sÄ den har klarat sig bra,,men.
Postad 07 August 2018 - 07:33
Hej igen!
Nu klarar spelaren inte ens av att starta upp alla gÄnger,, det rÀcker inte med att vÀnta.
I detta lÀge sÄ Àr det Ànda jag kan göra att rycka ur strömkabeln, vÀnta lite och starta spelaren pÄ nytt. DÄ startar spelaren direkt.
NÄgon med tips?
Tittade pÄ kvittot och spelaren Àr frÄn december 2013, sÄ den har klarat sig bra,,men.
Har du testat och radera internminnet. Detta mÄste göras lite dÄ och dÄ. Om jag minns rÀtt sÄ sparar den positioner pÄ filmer man spelat.
Om detta inte fungerar hade jag gjort en total reset pÄ den. (Glöm inte spara instÀllningarna pÄ en USB sticka.
Postad 07 August 2018 - 08:41
Hej igen!
NÄgon med tips?
Har du testat och radera internminnet. Detta mÄste göras lite dÄ och dÄ. Om jag minns rÀtt sÄ sparar den positioner pÄ filmer man spelat.
Om detta inte fungerar hade jag gjort en total reset pÄ den. (Glöm inte spara instÀllningarna pÄ en USB sticka.
Tack för tips, Äterkommer efter jag provat detta.
Postad 10 August 2018 - 22:01
Hej!
Provade enligt förslag, utan framgÄng.
Provade sedan köra fabriksÄterstÀllning utan att göra en ÄterstÀllning frÄn backup, Àven detta utan framgÄng.
VÀrt att stÀlla frÄgan till ÄterförsÀljaren om den gÄr att serva?
Postad 11 August 2018 - 06:17
Hej!
Provade enligt förslag, utan framgÄng.
Provade sedan köra fabriksÄterstÀllning utan att göra en ÄterstÀllning frÄn backup, Àven detta utan framgÄng.
VÀrt att stÀlla frÄgan till ÄterförsÀljaren om den gÄr att serva?
Det var trÄkigt att höra
.
Det tycker jag det Àr vÀrt att göra. SÄ fÄr man sedan ta frÄgan om det Àr vÀrt det.
Du fÄr en ny bra UHD-BD spelare för ca 5-6kkr.
Redigerat av jln, 11 August 2018 - 06:18.
Postad 18 July 2019 - 17:59
Kan man inte stÀlla in vilken signal man vill ha pÄ vilken utgÄng?
Jag kÀnner mej rÄdvill och hittar ingen lösning
Vet ni hur man gör sÄ hör av er
Postad 20 October 2019 - 07:50
Har en oppo 103 som fick ett skumt fel hÀr om dagen.
Satt i en bli ray skiva och den började ladda som vanligt och spelade upp men sen frös bilden som den typ pausade, man kunde inte göra nÄt frÄn fjÀrren bara trycka ut filmen. Efter det sÄ laddar den inte skivan, stÄr bara ingen skiva som att den inte lÀser lÀnge.
NÄgon som har varit med om detta eller vet vad man kan göra?
Tacksam för svar.
Postad 07 November 2019 - 12:14
Hej,
Har en oppo 103 som fick ett skumt fel hÀr om dagen.
Satt i en bli ray skiva och den började ladda som vanligt och spelade upp men sen frös bilden som den typ pausade, man kunde inte göra nÄt frÄn fjÀrren bara trycka ut filmen. Efter det sÄ laddar den inte skivan, stÄr bara ingen skiva som att den inte lÀser lÀnge.
NÄgon som har varit med om detta eller vet vad man kan göra?
Tacksam för svar.
Fxn, har nu fabriksÄterstÀllt och har senaste firmware fÄr fortfarande "no disc".
Har lasern gett upp ???
Ăr det vĂ€rt att laga nĂ„n som har haft samma problem?
Kanske ska lyfta pÄ locket och kolla om det ligger nÄt skrÀp pÄ lasern.
Postad 07 November 2019 - 12:39
Annars, prova och lyft pÄ locket
Postad 07 November 2019 - 13:46
Kan vara nÄgot dammkorn som ligger precis pÄ pickupen. Funkar DVD eller CD-skivor?
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 07 November 2019 - 13:46.
Postad 07 November 2019 - 15:54
Ăr den regfri? Hade liknande problem nĂ€r jag hade fel region instĂ€lld. Brukar vanligtvis komma upp ett meddelande och att skivan startar men det gjorde inte det. Tog en stund att komma pĂ„ varför.
Annars, prova och lyft pÄ locket
Den Àr regfri. Har inte valt nÄn region vad jag vet.
Kan vara nÄgot dammkorn som ligger precis pÄ pickupen. Funkar DVD eller CD-skivor?
Ok, har inte testat DVD och CD. Har testat rengöringsskivan, men det funkade inte.
Postad 07 November 2019 - 15:57
Prova att rengöra linsen pÄ pickupen med tops och isopropanol. Ny pickup finns pÄ eBay för ca 40 dollar plus frakt om den skulle visa sig vara trasig.
Postad 07 November 2019 - 19:32
Prova att rengöra linsen pÄ pickupen med tops och isopropanol. Ny pickup finns pÄ eBay för ca 40 dollar plus frakt om den skulle visa sig vara trasig.
Tack för tipset!
Postad 07 November 2019 - 19:37
Det var nog underförstÄtt, men se till att spelaren Àr avstÀngd. RÄkar du titta in i lasern medan den Àr igÄng kan du skada ögat. Fast det hade du nog koll pÄ sedan innan. ![]()
Postad 08 November 2019 - 07:46
Det var nog underförstÄtt, men se till att spelaren Àr avstÀngd. RÄkar du titta in i lasern medan den Àr igÄng kan du skada ögat. Fast det hade du nog koll pÄ sedan innan.
Hehehe fÄr sÀtta pÄ mig svetsglasögon.
Har du bytt laserpickup pÄ en Oppo spelare Àr det svÄrt eller enkelt?
Postad 09 November 2019 - 14:29
Kollade med AV-link och de ska ha 3500kr för att byta BD-Drive (kompl. loader inkl. laserpickup). Saftigt tycker jag.
Gogglade och hitta frÄn Aliexpress ca 40$ för samma pryl. Har nÄn bestÀllt dÀrifrÄn, Àr det bra?
DÄ undrar man om det Àr lÀtt att fixa det sjÀlv, nÄn som har gjort det hÀr pÄ forumet?
Postad 20 December 2019 - 10:45
Har nu lagat min bluray.
Total kostand 580kr, bestÀllde en ny laserenhet och vips sÄ funkar den igen.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
4
Egreat a10 och a11? JÀmförs med Oppo 203 UHD
68 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?