Postad 05 May 2014 - 22:32
Postad 06 May 2014 - 08:28
Gränssnitt och smidighet skiljer sig väldigt mycket mellan olika plattformar, har testat både mobil, surfplatta, Boxee och PS3.Som Benkke säger. Har för tillfället alla tre tjänsterna och såhär tycker jag:
Serier
1. HBO
2. Netflix
3. Viaplay
Filmer
1. Netflix
2. Viaplay
3. HBO
Gränssnitt och smidighet
Lite blandad kompott här. Sök och kategoriseringar tycker jag egentligen är bättre på både Viaplay och HBO, men samtidigt är de så sega och ibland helt värdelösa på att visa bra sökresultat, så Netflix tar denhär med.
1. Netflix
2.HBO/Viaplay
Kvalitet
Utan tvivel Netflix. Game of Thrones på HBO ser ut som ett skämt jämfört med tidigare säsonger som jag sett på bluray. Dålig svärta, makroblocking, banding och allehanda komprimeringsartefakter. Ok att ingen av tjänsterna tangerar bluray, men Netflix är klart bättre. HBO känns också väldigt ojämnt. Vikings ser tex väldigt mycket bättre ut än GoT trots att den inte är perfekt. Viaplay är den som oftast går ner i kvalitet under pågående streaming och har också flest serier/filmer som inte går att få i HD ens.
1. Netflix
2. Viaplay/HBO
Att HBO inte har en någon PS3-app heller är ett stort minus i min bok.
Alla ovanstående observationer är med reservationen att jag också använder Netflix väääääldigt mycket mer än de andra två.
PS3 är helt OK, mobil och surfplatta är bra uppbyggda och funkar klockrent men Boxee är snudd på det fulaste och mest oanvändarvänliga jag sett! Dessutom har Boxee 2.0/2.1 ljud och inte lika bra kvalitet på bilden av någon anledning. På ps3 är ljud och bild på topp
*Netflix alltså
Redigerat av hifimarcus, 06 May 2014 - 08:28.
Postad 06 May 2014 - 08:28
Eftersom HBO producerar serierna själva kan de också lägga upp serierna betydligt snabbare. Samma sak med de serier som Netflix producerar de kommer upp på en gång. Filmer har jag inte satt mig in i.Ok hur är det på dom andra streamingtjänsterna då? Lika dåligt där? Har fått för mig att tex HBO har nyare både filmer och serier. Känns fräschare på något sätt. Men min bild av dom kanske är fel?
Är lite sugen på att byta, HBO finns inte till ps3 och därför har jag inte bytt än
Viaplay har nyare filmer då de har samma fönster på sin streamingtjänst som på betalkanalen. Nackdelen är att filmer och serier ligger upp under kortare tid då deras avtal styr detta. Så en relativt ny film kan finnas där ett par månader sedan försvinner den och en ny film kommer in. I vissa fall är det bara de bara de senaste avsnitten av en serie, i andra fall bara senaste säsongen. Vissa serier har de gamla säsonger av men inte den senaste. Så det är blandad kompott.
Postad 06 May 2014 - 11:33
tack så mycket för bra input. Kanske inte är någon ide att byta då. bildkvaliteten på netflix är ganska bra tycker jag. Inget att klaga på där. Ska jag dock se på en storfilm, typ sci-fi eller nåt så blir det på BD. Men till "vanlig" film och serier duger det gott
Tror jag fått en 14 dagars testkod för HBO om du vill prova.
Postad 06 May 2014 - 23:03
tack så mycket, det var vänligtTror jag fått en 14 dagars testkod för HBO om du vill prova.
Postad 07 May 2014 - 06:21
Postad 07 May 2014 - 10:34
HBO Go är en helt annan sak. Har funnits till Apple TV länge. Kräver ett amerikanskt TV-abonnemang på HBO för att kunna logga in. Annars är det en app som väldigt mycket liknar HBO Nordics. Med andra ord borde det inte vara så svårt att fixa en svensk.http://www.theverge....-3-release-date
Check it out
Postad 07 May 2014 - 10:37
Aha, snabbgooglade så kollade inte detHBO Go är en helt annan sak. Har funnits till Apple TV länge. Kräver ett amerikanskt TV-abonnemang på HBO för att kunna logga in. Annars är det en app som väldigt mycket liknar HBO Nordics. Med andra ord borde det inte vara så svårt att fixa en svensk.
Postad 07 May 2014 - 19:48
Den blir bara grövre och grövre för varje säsong
Postad 08 May 2014 - 06:49
http://www.imdb.com/...0/?ref_=nv_sr_1
Postad 08 May 2014 - 09:25
Trailer Park Boys är en grymt skön serie, helt klar inte för alla men som du skriver så förbannat rolig.setat och kollat på Trailer Park Boys, så jävla roligt, serien är så dålig, men så förbannat rolig att jag inte kan sluta titta.
Den blir bara grövre och grövre för varje säsong
Postad 08 May 2014 - 17:12
Trailer Park Boys är en grymt skön serie, helt klar inte för alla men som du skriver så förbannat rolig.
Hoppas de lägger upp filmerna också + säsong 8 och 9 när de släpps
Postad 09 May 2014 - 00:17
Vet inte vad jag ska se på för serie nu men började kolla på 24. Har sett två avsnitt och det verkar väl va ok. Är det värt att börja kolla på den eller finns det bättre?
Postad 09 May 2014 - 05:33
Nyss sett färdigt på serien crossing lines. En lättsmält serie som var helt ok tycker jag. Såg den endast pga William fichtner som är en favorit hos mig.
Vet inte vad jag ska se på för serie nu men började kolla på 24. Har sett två avsnitt och det verkar väl va ok. Är det värt att börja kolla på den eller finns det bättre?
Moparman tipsade ju om The Shield, riktigt bra serie... vi är snart inne på 6e säsongen nu.
Dålig bild och lite kasst ljud... inspelat i 4:3 med... men att den är så jäkla bra väger upp det kan jag säg.
Hört flera som säger att den är bra rätt igenom med.
Postad 09 May 2014 - 06:04
Nyss sett färdigt på serien crossing lines. En lättsmält serie som var helt ok tycker jag. Såg den endast pga William fichtner som är en favorit hos mig.
Att se "24" tycker jag är en no-brainer. En av mycket få som höll samma nagelbitarspänning genom alla 8 säsongerna. Jag ska just börja om och se den från början.
Jag är lite undrande över att du bara tycker "var väl ok" efter 2 avsnitt. Själv var jag nästan slagen till marken...
Såg den på linjär-TV och en veckas väntan på nästa avsnitt var en plåga varje gång.
Svårt att komma på något annat i samma klass. "Person of Interest" kanske men vet inte om den finns på Netflix. Inte i närheten av samma oktantal dock.
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 09 May 2014 - 06:09.
Postad 09 May 2014 - 06:09
Bra att ha en serie eller två att följa... då det brukar bli för lite tid för en film på kvällen när man har två barn, perfekt med avsnitt istället då... visst 11 åringen sköter sig själv typ, men den rastlösa 7åringen till busfrö vill ju ha nåt att göra hela tiden ju.
Redigerat av Garrett, 09 May 2014 - 06:09.
Postad 09 May 2014 - 06:14
Aldrig sett 24... får bli ett framtida projekt!
Bra att ha en serie eller två att följa... då det brukar bli för lite tid för en film på kvällen när man har två barn, perfekt med avsnitt istället då... visst 11 åringen sköter sig själv typ, men den rastlösa 7åringen till busfrö vill ju ha nåt att göra hela tiden ju.
Ain't that the truth...
Man har ju fått vänja sig vid att smita in på dass med mobilen. 4,5-tumsskärm och burkigt ljud är ingen höjdare men vad gör man...
Postad 09 May 2014 - 07:35
Redigerat av hifimarcus, 09 May 2014 - 07:36.
Postad 09 May 2014 - 08:39
Att se "24" tycker jag är en no-brainer. En av mycket få som höll samma nagelbitarspänning genom alla 8 säsongerna. Jag ska just börja om och se den från början.
Jag är lite undrande över att du bara tycker "var väl ok" efter 2 avsnitt. Själv var jag nästan slagen till marken...
Såg den på linjär-TV och en veckas väntan på nästa avsnitt var en plåga varje gång.
Svårt att komma på något annat i samma klass. "Person of Interest" kanske men vet inte om den finns på Netflix. Inte i närheten av samma oktantal dock.
jovisst har båda avsnitten varit bra men inte WOW bra. kommer dock fortsätta titta. Men jag funderar på bildkvaliteten, är den inte väldigt grynig? VÄLDIGT grynig ibland, speciellt i mörka delar av bilden. är det medvetet för det är inte så hela tiden.
Postad 09 May 2014 - 08:41
Japp - the shield toppar listan av polisserier tillsammans med the wire! Bra rakt igenom!Moparman tipsade ju om The Shield, riktigt bra serie... vi är snart inne på 6e säsongen nu.
Dålig bild och lite kasst ljud... inspelat i 4:3 med... men att den är så jäkla bra väger upp det kan jag säg.
Postad 09 May 2014 - 10:59
jovisst har båda avsnitten varit bra men inte WOW bra. kommer dock fortsätta titta. Men jag funderar på bildkvaliteten, är den inte väldigt grynig? VÄLDIGT grynig ibland, speciellt i mörka delar av bilden. är det medvetet för det är inte så hela tiden.
Tog just en snabbtitt på S1E1 och visst är det grynigt (Windows 8-appen i mitt fall). Men det är ju SD och det ser ju alltid ut som sk*t oavsett vilket.
Postad 09 May 2014 - 11:10
Postad 09 May 2014 - 11:11
Tog just en snabbtitt på S1E1 och visst är det grynigt (Windows 8-appen i mitt fall). Men det är ju SD och det ser ju alltid ut som sk*t oavsett vilket.
ok. tror det är 1080p på ps3 om jag inte minns fel. Men det kanske ska vara lite busigt. Hellre busigt än oskarp bild i alla fall
Postad 09 May 2014 - 12:57
Filmen släpps i Sverige på DVD/BD först om en månad ungefär.
Postad 09 May 2014 - 13:12
Battleship och Cowboys and Aliens finns nu också på Mexico.På tal om nyare filmer: The Wolf Of Wall Street finns på Netflix Mexico, Brasilien, Colombia & Argentina.
Filmen släpps i Sverige på DVD/BD först om en månad ungefär.
Postad 10 May 2014 - 09:37
http://www.imdb.com/title/tt2234222/
Gränssnitt och smidighet skiljer sig väldigt mycket mellan olika plattformar,
Visst är det så. Glömde skriva att jag utgick från PS3-appen och webbrowsern.
Postad 10 May 2014 - 09:51
Testat w8 appen... Där är ju lika dåligt med HD som webläsaren... Medans på samsungappen och ps3/ps4 appen är det jättemycket super HD... Varför är det så?
Vad mer exakt menar du, att HD inte skulle finnas eller att det inte fungerar? Inget av det är hur som helst sant i min Windows 8 app, däremot suger gränssnittet nåt fruktansvärt men det är väl ingen nyhet.
Postad 10 May 2014 - 17:33
Vad mer exakt menar du, att HD inte skulle finnas eller att det inte fungerar? Inget av det är hur som helst sant i min Windows 8 app, däremot suger gränssnittet nåt fruktansvärt men det är väl ingen nyhet.
Flera serier och filmer som finns som super HD på ps4, men ingen HD i w8 appen, nu senast testade jag Breaking Bad, samma sak med den serien...
Är det nån inställning jag missat då eller?
Sen när det är HD, står det bara HD, vilken upplösning kör den då?
Redigerat av Garrett, 10 May 2014 - 17:42.
Postad 12 May 2014 - 08:18
De har väl tagit bort "Super"HD och numera står det bara "HD". Detta efter att det inte längre är beroende av leverantör. Det är 1080p, men bitrate kan skilja, beroende hur bra uppkoppling man har.Flera serier och filmer som finns som super HD på ps4, men ingen HD i w8 appen, nu senast testade jag Breaking Bad, samma sak med den serien...
Postad 12 May 2014 - 09:29
Flera serier och filmer som finns som super HD på ps4, men ingen HD i w8 appen, nu senast testade jag Breaking Bad, samma sak med den serien...
Det finns iaf i min Windows 8 app. Dock, jag pratar om Windows 8 på PC alltså, du kanske pratar om Windows Phone 8, där har jag aldrig testat att köra NetFlix.
De har väl tagit bort "Super"HD och numera står det bara "HD". Detta efter att det inte längre är beroende av leverantör. Det är 1080p, men bitrate kan skilja, beroende hur bra uppkoppling man har.
I min app står det fortfarande SuperHD, iaf gjorde det för några dagar sedan. Dock är det inte så ofta min NetFlix pekar mot den svenska NetFlix ska sägas, vet inte om det är nån skillnad.
Postad 12 May 2014 - 09:50
På Apple TV3 försvann "Super HD" ikonen vid v6.1 (har jag för mig). Det blev förvirrande när Apple TV 2 endast stöder 720p men har samma gränssnitt.I min app står det fortfarande SuperHD, iaf gjorde det för några dagar sedan. Dock är det inte så ofta min NetFlix pekar mot den svenska NetFlix ska sägas, vet inte om det är nån skillnad.
Postad 12 May 2014 - 10:14
Mästerlig serie, all-time topp 3! Sett den rakt igenom 2 gånger.Moparman tipsade ju om The Shield, riktigt bra serie... vi är snart inne på 6e säsongen nu.
Postad 12 May 2014 - 10:23
Det finns iaf i min Windows 8 app. Dock, jag pratar om Windows 8 på PC alltså, du kanske pratar om Windows Phone 8, där har jag aldrig testat att köra NetFlix.
I min app står det fortfarande SuperHD, iaf gjorde det för några dagar sedan. Dock är det inte så ofta min NetFlix pekar mot den svenska NetFlix ska sägas, vet inte om det är nån skillnad.
Pratar om w8 på pc ja, där är mycket färre i HD, tex Breaking Bad, den får jag inte i HD, men på ps4 pc samsung app är det superHD... Kan du kolla om du får den i HD på din w8 app? Kanske är nån inställning jag missat? Är ju så med massa filmer och serier, finns HD, men inte alls lika många som ps4 och samsung då...
Redigerat av Garrett, 12 May 2014 - 10:25.
Postad 12 May 2014 - 18:47
vet dock inte om jag ska varva med någon annan serie, blir kanske långtråkigt att sträckkolla denna när det är så många säsonger. Annars brukar jag bara kolla en serie i taget.
Postad 13 May 2014 - 00:04
Har sett 7-8 avsnitt av "24" nu. Det verkar vara en serie för mig. högt tempo och det händer något hela tiden och är spännande. Är det så här bra i 8 säsonger så blir jag väldigt glad
vet dock inte om jag ska varva med någon annan serie, blir kanske långtråkigt att sträckkolla denna när det är så många säsonger. Annars brukar jag bara kolla en serie i taget.
Säsong 1 och 2 är rätt bra, sen börjar idéerna ta slut och det förvandlas tyvärr till en skrattfest (om du sett Olympus has fallen så har du en bra idé hur det blir). Har för mig att jag sett nästan hela 7e säsongen och att man då fått lite nytt liv i det hela.
Redigerat av improwise, 13 May 2014 - 00:07.
Postad 13 May 2014 - 10:12
Jag slutade titta i mitten av säsong 2 då det kändes som att konceptet inte fungerade i det långa loppet. Fungerade inte alls för mig.Säsong 1 och 2 är rätt bra, sen börjar idéerna ta slut och det förvandlas tyvärr till en skrattfest (om du sett Olympus has fallen så har du en bra idé hur det blir). Har för mig att jag sett nästan hela 7e säsongen och att man då fått lite nytt liv i det hela.
Postad 13 May 2014 - 12:28
Kan du kolla om du får superHD/HD på t Breaking Bad på W8 appen? Här är det ingen HD på min PC, såsom många andra filmer/serier på W8, men har det på andra appar som sagt... Edit: Samma med serien 24, dålig bild på w8 appen, superHD på samsung och ps4... :/
Grejen är att va nära att skaffa W8 till en HTPC här, mycket för trodde W8 appen skulle vara bättre än att köra i webläsaren... men hoppar nog det isf...
Vad tycker ni om From Dusk til Dawn? Verkar som manusförfattarna inte riktigt vet vad dom ska skriva just nu...
Redigerat av Garrett, 13 May 2014 - 15:22.
Postad 13 May 2014 - 12:31
From dusk til dawn började ju jäkligt intressant, bara sett avsnitt 1 hittilsKan du kolla om du får superHD/HD på t Breaking Bad på W8 appen? Här är det ingen HD på min PC, såsom många andra filmer/serier på W8, men har det på andra appar som sagt...
Grejen är att va nära att skaffa W8 till en HTPC här, mycket för trodde W8 appen skulle vara bättre än att köra i webläsaren... men hoppar nog det isf...
Vad tycker ni om From Dusk til Dawn? Verkar som manusförfattarna inte riktigt vet vad dom ska skriva just nu...
Postad 13 May 2014 - 12:33
From dusk til dawn började ju jäkligt intressant, bara sett avsnitt 1 hittils
Ska fortsätta se mer
Måste med se mer... kan inte låta bli... vilka dagar kommer nya avsnitt?
Postad 13 May 2014 - 17:08
From dusk til dawn började ju jäkligt intressant, bara sett avsnitt 1 hittils
Ska fortsätta se mer
Ja, över förväntan faktiskt, klar Tarantino känsla....trots att han väl inte var med i produktionen
Postad 13 May 2014 - 19:31
Ja, över förväntan faktiskt, klar Tarantino känsla....trots att han väl inte var med i produktionen
Grovt övervåld och "f*k you" i varannan mening alltså?
Postad 13 May 2014 - 20:18
Postad 13 May 2014 - 20:36
Postad 13 May 2014 - 20:49
Vilken säsong var handlingen om viruset, borde se den igen för jag tyckte den var klart sämst
Säsong 3 handlade om virus :-D
Postad 13 May 2014 - 23:15
Säsong 3 handlade om virus :-D
Jo, som jag sagt redan, säsong 1 och 2 var riktigt bra, sen blev det mest pinsamt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?