Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 22 maj 2014 - 19:47

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Kör du den rekommenderade grafik-drivrutinen 10.18.10.3540 så rebootar den om du har den kopplad via en reciever och stänger av denne. Installera istället 10.18.10.3496 från början. Om du råkat installera 3540 måste du avinstallera denna och reboota innan du installerar 3496.

Har 3540, men lyckade inte provocera fram felet nu ikväll, så det verkar inte vara mitt problem nu utan förstärkare.
Men får testa att nedgradera om den börjar krasha igen.

Postad 25 maj 2014 - 16:18

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Någon som kör sin NUC som htpc OCH nas? , dvs usb diskar inkopplade.

Tycker den lösningen verkar rätt bra om man vill dra ner på antalet prylar i hemmet.

Postad 26 maj 2014 - 06:46

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Någon som kör sin NUC som htpc OCH nas? , dvs usb diskar inkopplade.

Tycker den lösningen verkar rätt bra om man vill dra ner på antalet prylar i hemmet.

Eller kör H-modellen som har plats för en 2,5" disk, har själv mitt OS på mSATA och data på 1.5TB disken.

Postad 26 maj 2014 - 11:53

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Eller kör H-modellen som har plats för en 2,5" disk, har själv mitt OS på mSATA och data på 1.5TB disken.

Det är ju en ännu bättre lösning!

Postad 26 maj 2014 - 11:54

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Det är ju en ännu bättre lösning!

Såvida man nöjer sig med att ha sin data på bara en disk, ja...

Postad 26 maj 2014 - 12:10

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Kan inte på något enda sätt se att NUC vore en lämplig utgångspunkt för kombinerad HTPC/NAS. Sen kan man fråga sig om det normalt sett är de två funktionerna man bör kombinera om man vill ha färre burkar.

Postad 26 maj 2014 - 12:42

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Såvida man nöjer sig med att ha sin data på bara en disk, ja...

Jag stoppar i en usb-disk ibland och synkar mot data-disken. Förvarar sedan usb-disken på jobbet.

Postad 27 maj 2014 - 19:44

jaktib
  • jaktib
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tänker köpa en Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) men jag är osäker på vilka minnen som jag skall köpa till.
Jag vet att det krävs DDR3L SO-DIMM minnen på 1,35v, samt att dessa skall köras i max 1600mhz. Tänkte inhandla ett kitt med 2x4 GB minne (8 GB totalt) men blir något orolig när jag kollar på Intels lista över kompatibla minnesmoduler:
http://www.intel.com...b/CS-034475.htm

Jag hittar ytterst få av dessa i lager på prisjakt och jag undrar ifall någon har erfarenhet av någon av dessa två kit, och om de fungerar bra:

Postad 27 maj 2014 - 22:27

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Har kommit en ny BIOS:

BIOS Version 0026 - WYLPT10H.86A.0026.2014.0514.1714

New Fixes/Features:
- Fixed issue where pressing F2 to access BIOS does not work when connected to certain 4K monitor.
- Updated Integrated Graphics:
o Option ROM: Build 2180 PC 14.34
o UEFI Driver: 5.0.1037
- Fixed issue where Intel wireless adapters lose connectivity.
- Fixed issue where system restarts instead of shutting down with Linux.

Postad 29 maj 2014 - 07:33

sikvall
  • sikvall
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan!

Just införskaffat mig en Intel NUC D54250WYK med:
KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 1.35V
SAMSUNG 840 EVO 120GB MSATA SSD

Testade bara snabbt att koppla in den igår, men fick ingen bild via hdmi till tv eller skärm. Nån som har nått tips på hur man ska göra?

tack på förhand!

Postad 29 maj 2014 - 23:18

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Hade samma problem som dig när jag kopplade in min igår. Fick ingen bild alls på min datorskärm eller tv. Höll på ett tag och var rätt trött på de när jag plötsligt fick bild. Rickade lite i hdmi-sladden bak på NUC:en, men om det hade med det o göra eller är en slump vet jag inte riktigt, men har iaf efter det haft bild på den varje gång jag startat. Är för övrigt ruggigt nöjd med den, använder den isf min gamla stora bullriga stationära pc och det fungerar ypperligt. Fantastiskt skönt att få Windows 7 uppstartat på ungeför 10 sekunder! :)

Postad 30 maj 2014 - 10:57

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Hejsan!

Just införskaffat mig en Intel NUC D54250WYK med:
KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 1.35V
SAMSUNG 840 EVO 120GB MSATA SSD

Testade bara snabbt att koppla in den igår, men fick ingen bild via hdmi till tv eller skärm. Nån som har nått tips på hur man ska göra?

tack på förhand!

Starta allt annat först, och sedan NUC:en (Jag antar att du kopplar via receiver).

Postad 30 maj 2014 - 12:14

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Hade samma problem och flyttade över minnet till andra slotten och sen har det funkat. Om det satt löst tidigare vet jag inte men det funkar hur som helst nu.

Postad 30 maj 2014 - 12:23

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Japp, bildstörningar är ofta relaterade till minnesfel

Postad 04 juni 2014 - 09:24

Unregistered85604fc8
  • Unregistered85604fc8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Som några andra i tråden har jag oxå funderat på att skaffa en NUC och köra som HTPC & NAS. Har någon testat och hur funkar det för er?

Har dessutom svårt med att välja mellan varianten där man kan sätta in en 2,5" hdd eller den mindre varianten o köpa till en extern usb hdd. Några tips på hur jag bör välja?

Postad 04 juni 2014 - 11:18

mbiz
  • mbiz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag kör NUC:en (i3 haswell) som HTPC med en USB-disk inkopplad i den, som i sin tur är delad på nätverket, funkar galant. Win 8.1 på NUC, kommer åt disken utan problem från Macbook, mobil mm.

Postad 04 juni 2014 - 13:43

Unregistered85604fc8
  • Unregistered85604fc8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag kör NUC:en (i3 haswell) som HTPC med en USB-disk inkopplad i den, som i sin tur är delad på nätverket, funkar galant. Win 8.1 på NUC, kommer åt disken utan problem från Macbook, mobil mm.

Låter kanon! Tusen tack :)

Postad 04 juni 2014 - 20:49

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Som några andra i tråden har jag oxå funderat på att skaffa en NUC och köra som HTPC & NAS. Har någon testat och hur funkar det för er?

Har dessutom svårt med att välja mellan varianten där man kan sätta in en 2,5" hdd eller den mindre varianten o köpa till en extern usb hdd. Några tips på hur jag bör välja?

Du har inte mycket att förlora genom att köpa varianten med plats för 2.5" disk. Den är fortfarande otroligt liten.

Postad 05 juni 2014 - 07:37

Unregistered85604fc8
  • Unregistered85604fc8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du har inte mycket att förlora genom att köpa varianten med plats för 2.5" disk. Den är fortfarande otroligt liten.

Så det är lite hugget som stucket vilket man väljer med andra ord?

Postad 05 juni 2014 - 09:11

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Så det är lite hugget som stucket vilket man väljer med andra ord?

Nja.. väljer du den slimmade modellen har du ju aldrig möjlighet att sätta i en 2.5" disk med mindre än att du köper ett nyt chassie.
Köper du H-modellen har du kvar den valmöjligheten.

Postad 05 juni 2014 - 15:44

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Gör inte som jag gjorde när jag skulle installera mitt WiFi-kort. Bägge kontakterna rök så jag kan inte koppla mitt WiFi... någonsin.

Observera att Intel inte har med detta i sin bruksanvisning:
Som ni ser på bilden ska man inte dra av plastbehållarna uppåt för då åker kontakterna med.
1. Dra först av tejpen runt kablarna. Den sitter enormt hårt och kan ta en stund.
2. Dra av plastbehållarna neråt.

Tänkte först dra dem neråt men tejpen var ju i vägen. Trodde då aldrig att den skulle krånglas av.

Postad bild

Redigerat av Unregistered69f558b3, 05 juni 2014 - 15:45.

Postad 05 juni 2014 - 17:53

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Gör inte som jag gjorde när jag skulle installera mitt WiFi-kort. Bägge kontakterna rök så jag kan inte koppla mitt WiFi... någonsin.

Du känner inte att du överdriver en smula? Ett sånt kabelpaket kostar typ 30 spänn på Ebay och borde vara bytt på en halvtimme om man inte har tummen i pannan... :)

Postad 07 juni 2014 - 21:56

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Självklart. Tar dock en månad innan det anländer. Bättre att tipsa folk att gör rätt från början. Vi är några stycken som gjort fel.

Postad 09 juni 2014 - 18:10

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 1
Ja, Intels bruksanvisning är undermålig på den punkten.

Fattar heller inte varför de valt display port istället för en digital ljudutgång. Är väll vanligast att man vill koppla sin NUC till en TV med HDMI och optiskt till förstärkare men det användningsområdet hade nog inte Intel tänkt sig.

Postad 09 juni 2014 - 19:41

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
I så fall skulle de ha skippat HDMI-porten till förmån för en optisk ut och inte DP-porten. Displayport är enkelt och billigt att konvertera till HDMI men HDMI->DP är mycket dyrt. Och NUC används nog mest i dator sammanhang i alla fall och där är det DP som gäller och inte HDMI...

Postad 09 juni 2014 - 20:36

SteveO77
  • SteveO77
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej nu blir det nog att slå till!
Jag klurar på att beställa http://www.netonnet....GB/204562.7354/
som försått så är den kanon för hd och streama viaplay,hbo och liknande???
ska köra win8 .
några åsikter??
Det fattas väl bara win8 va?
Är det det vassaste intel NUC?

Redigerat av SteveO77, 09 juni 2014 - 20:49.

Postad 09 juni 2014 - 20:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Det där ser riktigt fint ut :) Kommer funka kalas till det du önskar!

Postad 10 juni 2014 - 12:47

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag har nu testkört en Bay Trail NUC i några veckor och måste säga att det är den segaste NUCen Intel släppt hittils. Jag kan inte minnas att den gamla Celeron NUCen ens kändes så här seg. Jag kör endast med OpenElec och Confluence skinnet, men när t.o.m. tangentbordet känns segt så är det inte bra, jag trodde först batterierna var slut i tangentbordet. Bay Trail NUCen fungerar bra om man accepterar att den är seg, den är seg i uppstarten, seg i menyerna, men har man väl fått igång filmen eller TV-kanalen så fungerar den bra. Och ingen 23.976-bugg vad jag kan se som dom gamla svarta NUCarna led av.
Men som sagt den räcker bara knappt till att ens driva OpenElec med enklaste skinnet, är man snål så går det men man bör fundera på minst en i3:a även för OpenElec.

Postad 10 juni 2014 - 13:50

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag har nu testkört en Bay Trail NUC i några veckor och måste säga att det är den segaste NUCen Intel släppt hittils.

Verkar ju onekligen märkligt att den skulle vara förtvivlat trött. Hur bootar du Openelec och vilken version?
Mitt första test med att köra en beta av OE4 från USB på den gamla Celeron-NUC jag har var förödande segt, öppna en ny meny tog sekunder. Jag noterade att den verkade jobba förtvivlat mot USB-stickan. När jag sedan testade med skarp OE4 så var den om inte snabbare så åtminstone lika snabb som OE3 i snitt, vissa moment var avgjort snabbare.
Kanske något drivarproblem som gör att den inte jobbar optimalt med en Bay Trail

Postad 10 juni 2014 - 15:49

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag kör alltid med PXE-boot, inga SSD-diskar eller USB-minnen. PXE-booten går i normala fall minst lika fort som från SSD. Jag har testkört alla NUC-modeller (förutom den gamla röda) på detta sätt och de har allihop gått fort att boota från nätverket. OE behöver bara två filer för att boota, och så har jag några config-filer som jag lägger upp på PXE-servern för varje OE-klient för att konfigurera nätverksdiskar, inställningar och lite annat. Så min "test-miljö" är enkel att återställa och likställa för varje ny enhet.
Jag har kört alla versioner av OE inkl. beta från version 3.0 och uppåt...
Bay Trailen är inte förtvivlat seg tycker jag, men jag upplever den lite segare än den gamla Celeron-NUCen, Det som är mest konstigt är att det trådlösa tangentbordet fungerade så dåligt, segt och ofta borttappade tangenttryckningar. Direkt jag stoppar in det i min Zotac HTPC så funkar det klockrent, och det har det gjort med alla andra NUCar också, även i min ultraslöa Rasp Pi fungerar det rappt och bra. Jag får t.o.m känslan av att mottagningen är sämre för tangentbordet i Bay Trailen, undrar om USBn på någotvis kan påverka???
Men det kan ju vara som du säger att det är någon drivare i OE som inte är riktigt optimal för Bay Trail.

Postad 10 juni 2014 - 16:03

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Oavsett hur man bootar så håller ju OE på och jobbar mot disk, skriver loggar m m. Om inte allt är OK i den hanteringen verkar det uppstå fördröjningar men ditt fall är det väl tveksamt om det hänger på drivare, du kör ju över nätverket och då borde ju även filmvisning bli lidande om prestanda var så dålig att den märkbart påverkade handhavandet.
Jag hade lite småstrul med ett trådlöst tangentbord men när jag satte dongeln på en förlängningskabel någon dm från NUCen så funkade det som det skulle, misstänker att skärmningen av lådan kanske lämnar lite övrigt att önska.

Postad 10 juni 2014 - 20:53

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Det är förmodligen som du säger, något som stör i Bay Trail-NUCen. Nätverket är jag ganska säker på inte är problemet.

Postad 11 juni 2014 - 15:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jag kör alltid med PXE-boot, inga SSD-diskar eller USB-minnen. PXE-booten går i normala fall minst lika fort som från SSD. Jag har testkört alla NUC-modeller (förutom den gamla röda) på detta sätt och de har allihop gått fort att boota från nätverket. OE behöver bara två filer för att boota, och så har jag några config-filer som jag lägger upp på PXE-servern för varje OE-klient för att konfigurera nätverksdiskar, inställningar och lite annat. Så min "test-miljö" är enkel att återställa och likställa för varje ny enhet.
Jag har kört alla versioner av OE inkl. beta från version 3.0 och uppåt...
Bay Trailen är inte förtvivlat seg tycker jag, men jag upplever den lite segare än den gamla Celeron-NUCen, Det som är mest konstigt är att det trådlösa tangentbordet fungerade så dåligt, segt och ofta borttappade tangenttryckningar. Direkt jag stoppar in det i min Zotac HTPC så funkar det klockrent, och det har det gjort med alla andra NUCar också, även i min ultraslöa Rasp Pi fungerar det rappt och bra. Jag får t.o.m känslan av att mottagningen är sämre för tangentbordet i Bay Trailen, undrar om USBn på någotvis kan påverka???
Men det kan ju vara som du säger att det är någon drivare i OE som inte är riktigt optimal för Bay Trail.

Känner inte igen mig i det.

Cold Boiot tar under 10 sekunder och har inga lagg i menyerna what so ever.

Enda gången jag upplever en "paus" är om jag kör en tung film och hoppar ut i menyn.

Postad 11 juni 2014 - 18:33

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Det är nog så att det mesta som jag har upplevt gå segt har med tangentbordet att göra. Något i Bay Trail-NUCen verkar störa tangentbordets USB-mottagare.
Den sega booten beror nog mest på att jag upplever att det tar längre tid för den att från Power ON komma till själva PXE-booten, när den väl börjar ladda från nätverket verkar det inte ta så mycket längre tid än för de andra NUCarna. Detta hade möjligtvis gått att trimma i BIOS.

Postad 12 juni 2014 - 10:56

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Det är nog så att det mesta som jag har upplevt gå segt har med tangentbordet att göra. Något i Bay Trail-NUCen verkar störa tangentbordets USB-mottagare.
Den sega booten beror nog mest på att jag upplever att det tar längre tid för den att från Power ON komma till själva PXE-booten, när den väl börjar ladda från nätverket verkar det inte ta så mycket längre tid än för de andra NUCarna. Detta hade möjligtvis gått att trimma i BIOS.

Jag hade samma problem med min 2820, hade då mottagaren till det trådlösa tangentbordet i en av USB-portarna på baksidan av NUC'en eftersom jag inte ville ta upp 3.0 porten på framsidan. Märkte att om jag ställde mig väldigt nära så fungerade det mycket bättre, tog då en USB-förlängningskabel jag hade liggande som var 20-30cm och hängde fram mottagaren på framsidan och vips så var det problemet borta och jag kan fortfarande använda 3.0-porten till annat :)

Redigerat av EVOVII, 12 juni 2014 - 10:57.

Postad 12 juni 2014 - 11:25

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Skall låna hem en Haswell i5:a och se om jag får samma problem där.
Det är bara så roligt för med de andra NUCarna jag har provat har jag kunnat ha mottagaren på baksidan NUCen och en massa bråte mellan tangentbord och mottagare utan minsta problem. Men med Bay Trailen så är det problem även på 3m håll med fri sikt. Men det är väl något inne i Bay Trailen som stör helt enkelt. Vilket säkerligen avhjälps med att sätta mottagaren på en kort sladd så den inte är dikt an NUCens låda...

Postad 12 juni 2014 - 18:52

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Skall låna hem en Haswell i5:a och se om jag får samma problem där.
Det är bara så roligt för med de andra NUCarna jag har provat har jag kunnat ha mottagaren på baksidan NUCen och en massa bråte mellan tangentbord och mottagare utan minsta problem. Men med Bay Trailen så är det problem även på 3m håll med fri sikt. Men det är väl något inne i Bay Trailen som stör helt enkelt. Vilket säkerligen avhjälps med att sätta mottagaren på en kort sladd så den inte är dikt an NUCens låda...

Eller dåliga batteri?

Postad 12 juni 2014 - 21:36

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Njae, som jag skrev tidigare så fungerar den ypperligt när jag flyttar den till min Zotac-box...så batterierna kan det inte vara.

Postad 13 juni 2014 - 16:48

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ni som kör Baytrail nucen och openelec vad ligger eran cpu andvändning på i idle? min ligger på mellan 40-45% cpu och jag upplever att den känns seg i menyer och liknande.
Hade förut asus eeebox med atom 330 och det är nästan så att den kändes lite rappare, där vill jag minnas att cpu`n låg på 10-15% i idle men är inte hundra..mindre än vad den ligger på nu med Baytrailen iaf.

Kör med openelec 4.0.4 med confluence skin och intel 330 60gb ssd disk

Mvh Jonas

Redigerat av joslse, 13 juni 2014 - 16:51.

Postad 13 juni 2014 - 18:41

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Har installerat Windows 8.1 stright och bara Chrome samt XBMC. Har problem med att om jag sätter NUC (I3 Hasswell) i viloläge startar den upp igen efter en timma och man får ta till knappen. Använder en Harmony att sätta på och stänga av den. Så rätt otrevligt när man trycker på start så stänga NUC av och TV på om man då inte stängt av den med strömknappen manuellt.

Redigerat av Unregistered69f558b3, 13 juni 2014 - 18:42.

Postad 15 juni 2014 - 17:48

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem med min 2820, hade då mottagaren till det trådlösa tangentbordet i en av USB-portarna på baksidan av NUC'en eftersom jag inte ville ta upp 3.0 porten på framsidan. Märkte att om jag ställde mig väldigt nära så fungerade det mycket bättre, tog då en USB-förlängningskabel jag hade liggande som var 20-30cm och hängde fram mottagaren på framsidan och vips så var det problemet borta och jag kan fortfarande använda 3.0-porten till annat :)

Har likadant med min i3 Haswell, liten USB-förlängning löste problemet.

Postad 17 juni 2014 - 09:00

Razorblade
  • Razorblade
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Preciskört igång en ny nuc celeron 2820, har installerat open elec på den och allt fungerar (nästan).
får dock inte fart på IR styrningen, tänkte köra med en applefjärr (atv3 fjärr).

Nån som har lite råd och tips som kan hjälpa?

Postad 19 juni 2014 - 19:30

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Har likadant med min i3 Haswell, liten USB-förlängning löste problemet.

Har samma problem! 2m plus ett glasbord i mellan. Räckte med en 10cm böjd. Så fungerar det bättre
Använder Logitech

Redigerat av EddieCarlström, 19 juni 2014 - 19:30.

Postad 24 juni 2014 - 16:45

k49
  • k49
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har problem med min D54250WYK.
Jag kan inte få den att boota från minnespinne eller uppdatera Bios från minnespinne.
Det trådlösa usb-tangentbordet fungerar så jag lyckas att ta mig in i Bios och har USB som första val vid boot.
När jag testar minnet på den bärbara går det utmärkt att boota och starta upp Ubuntu från minnet.
Med bägge minnena (Ubuntu eller Bios) står det på skärmen "A bootable device has not been detected".

Postad 24 juni 2014 - 17:18

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Har du testat i alla USB-portar?

Postad 24 juni 2014 - 17:20

k49
  • k49
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har problem med min D54250WYK.
Jag kan inte få den att boota från minnespinne eller uppdatera Bios från minnespinne.
Det trådlösa usb-tangentbordet fungerar så jag lyckas att ta mig in i Bios och har USB som första val vid boot.
När jag testar minnet på den bärbara går det utmärkt att boota och starta upp Ubuntu från minnet.
Med bägge minnena (Ubuntu eller Bios) står det på skärmen "A bootable device has not been detected".

OK, jag svarar mig själv.

Efter att ha slitit mitt hår i 2 dagar och frågade här för 30 min sedan så fungerar det helt plötsligt.
Har uppdaterat Bios och kunde köra Ubuntu-live från pinne

Postad 25 juni 2014 - 15:02

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Fixar en Haswell i5 4k upplösning?
Velar mellan en i3 och en i5. En i3 räcker gott för mina behov idag men man vill ju vara framtidssäker.

Postad 25 juni 2014 - 17:04

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Jag har i5:an och den klarar 4k utan problem. Var inte snål.

Postad 26 juni 2014 - 15:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Sugen att köpa en Intel Nuc och köra in ESXi samt WS2012R2.

Någon som kör så?

EDIT: Beställt en med i5 och 2,5"-stöd. Blir till att labba med esxi och 1-2 vps.:)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 juni 2014 - 20:29.

Postad 26 juni 2014 - 20:31

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Är supernöjd med i5 nuc kör den mot min plasma panna vt30y och har inga problem alls.
Snabb tyst wunderbar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.