Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Gen 1) (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 159:-

Postad 19 december 2015 - 10:25

Jesperkoch
  • Jesperkoch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Går det att casta bild till TV och ljud till stereo simultant?

Jag har en Chromecast 2 som problemfritt strömmar bild och ljud från en stationär dator (Win 10 med webbläsaren Google Chrome) till min tv.

Ljudanläggning står i samma rum som TV´n. Men på grund av dörrar och fönster är det svårt att dra en ljudkabel mellan TV och stereo. 

Ni som kan det här med Chromecast: - Kan jag köpa en Chromecast Audio och ansluta den till min stereo och casta "TV-ljudet" till min stereo samtidigt som jag ser den castade bilden på min TV?

Om ovanstående lösning skulle fungera, finns det risk att bild & ljud hamnar i osynk?

Tacksam för alla tips!

Postad 19 december 2015 - 11:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Varför har du inte ljudanläggningen kopplad till tvn?

Postad 19 december 2015 - 12:02

Jesperkoch
  • Jesperkoch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

- "Ljudanläggning står i samma rum som TV´n. Men på grund av dörrar och fönster är det svårt att dra en ljudkabel mellan TV och stereo."

/Jesper :-)

Postad 19 december 2015 - 12:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Vet inte säkert svaret på din fråga men skulle tro det inte går att köra till flera CC samtidigt då man måste välja vilken man ska casta till. Läste väl lite dåligt men själv har jag dörrar, fönster och väggar som skiljelinjer mellan olika rum...

Postad 19 december 2015 - 12:50

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Kan jag köpa en Chromecast Audio och ansluta den till min stereo och casta "TV-ljudet" till min stereo samtidigt som jag ser den castade bilden på min TV?

Nej, tyvärr.

Postad 27 december 2015 - 12:26

coffie
  • coffie
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej

Jag har haft 2 st Chromecast 1:st gen i ca 1 år. Nu är helt plötsligt är tv:n svart. Den startar upp med loggan men det blir ingen bild. Testat byta HDMI-ingång, starta om, reset, factory reset mm mm men inget funkar. Jag har inte ändrat nånting i inställningar eller på nätverket. Ljudet funkar men inte bilden. Jag kan välja chromecasten och börja casta men svart bild.

Är det någon firmwareuppdatering som knasar? Någon som vet eller har samma problem?

Mvh 

Redigerat av coffie, 27 december 2015 - 13:04.

Postad 27 december 2015 - 14:25

coffie
  • coffie
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej igen 

Var och bytte Gen 1 till en Gen 2 men samma problem. Ljud och ingen bild. HDMI funkar med andra enheter. Nån som har koll?

Postad 27 december 2015 - 14:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej igen 

Var och bytte Gen 1 till en Gen 2 men samma problem. Ljud och ingen bild. HDMI funkar med andra enheter. Nån som har koll?

hur har du det inkopplat?  genom reciver? eller direkt i tv? prova olika apparater

Postad 27 december 2015 - 16:24

coffie
  • coffie
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Direkt i TV. Inget fel på HDMI. Slutade funka igårkväll.
Inte provat i annan tv men den andra enheten funkar i den andra TV.
Och som sagt funkar det att konfigurera men sen slocknar bilden o blir svart.
Kan koppla upp o casta men det kommer bara ljud.

Postad 27 december 2015 - 17:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

prova olika apparater och funkar de så kanske den helt enkelt har handshake problem med just den tv modellen efter senaste firmware

Postad 27 december 2015 - 17:28

coffie
  • coffie
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Såna det vara men mina 2 olika enheter gen 1 o gen 2 har inte samma firmware och ingen av de funkar. Men jag ska testa den nya på en annan tv senare idag eller imorgon. Återkommer

Postad 27 december 2015 - 18:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

de har samma firmware  men nån liten ändring

Postad 06 januari 2016 - 23:34

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej! Jag måste vara dum i huvudet men jag fattar inte hur man ska casta tv4play från datorn/Google Chrome till Chromecast. Jag kan ju casta tabben som tv4play är på, men det är ju inte samma sak, då speglas ju bara den aktuella tabben och prestandan blir lidande (plus att datorn måste vara igång och visa samma sak). I svtplay finns ju en egen ikon för att casta, men jag ser ingen ikon i tv4play. Har googlat ihjäl mig men hittar ingen info! Tacksam för hjälp! 

Postad 07 januari 2016 - 12:28

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hej! Det är så att jag försöker hjälpa en vän som fått en chromecast i julklapp. Det som kanske försvårar det hela är att dels har hen denna Sony  https://www.prisjakt...ukt.php?p=12175 samt hen kör med windows vista. Hen har införskaffat en scart-hdmi växlare för att kunna koppla in chromecasten i ett av de 2 scartuttagen. Problemet är att hen inte får kontakt mellan dator och chromecast. Kanske även ska sägas att dator och router står på ovanvåningen medan tv:n är på nedre våningen. Det är inga problem att surfa trådlöst från nedre våningen med bärbar dator, så det trådlösa fungerar.

Går det att få chromecasten att fungera ihop med den gamla tv:n? Eller är det även så att Windows Vista är för gammalt att kunna casta? Hjälp emottages tacksamt.

Redigerat av Unregisteredcd3e6ec8, 07 januari 2016 - 12:28.

Postad 07 januari 2016 - 13:00

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej! Det är så att jag försöker hjälpa en vän som fått en chromecast i julklapp. Det som kanske försvårar det hela är att dels har hen denna Sony  https://www.prisjakt...ukt.php?p=12175 samt hen kör med windows vista. Hen har införskaffat en scart-hdmi växlare för att kunna koppla in chromecasten i ett av de 2 scartuttagen. Problemet är att hen inte får kontakt mellan dator och chromecast. Kanske även ska sägas att dator och router står på ovanvåningen medan tv:n är på nedre våningen. Det är inga problem att surfa trådlöst från nedre våningen med bärbar dator, så det trådlösa fungerar.

Går det att få chromecasten att fungera ihop med den gamla tv:n? Eller är det även så att Windows Vista är för gammalt att kunna casta? Hjälp emottages tacksamt.

Kan hen se bilden från Chromecast på tv:n? Där står ju om den har kontakt med något nätverk. Så fort den är på så skickar den ut en bild, som borde synas på tv:n om den är rätt inkopplad och rätt ingång är vald (och HDMI -> Scart -omvandlaren funkar korrekt). 

Chromecasten har förmodligen en betydligt svagare antenn än en vanlig dator, så bara för att det går att surfa där betyder det inte att Chromecasten får in signal från nätverket... du vet väl att Chromecasten behöver extern strömförsörjning, den får ingen ström från HDMI -porten? Det ska lysa en lampa på Chromecasten när den är igång. 

Vilket operativsystem som datorn kör tror jag saknar betydelse då man skickar allt från en webläsare. Bara det är en hyfsat modern webläsare så ska det funka. 

Jag fick också en Chromecast i julklapp, fast förra julen, och satt med samma problem iom att jag hade en antik tjock-tv utan HDMI in. Funderade på en HDMI -> Scart -omvandlare, men insåg att det var nästan lika billigt att köpa en begagnad tv på blocket med HDMI in... 

Postad 07 januari 2016 - 13:34

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar, och nej kommer ingen bild alls, och ja ström får den, men jag ska kolla med hen om lampan på Chromecasten lyser. Ok då kanske operativsystemet på hens dator inte har med saken att göra.

Hen vill inte heller skaffa en ny tv bara för Chromecasten. Får försöka fundera vidare på vad som ev kan göras.

Postad 07 januari 2016 - 13:43

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar, och nej kommer ingen bild alls, och ja ström får den, men jag ska kolla med hen om lampan på Chromecasten lyser. Ok då kanske operativsystemet på hens dator inte har med saken att göra.

Hen vill inte heller skaffa en ny tv bara för Chromecasten. Får försöka fundera vidare på vad som ev kan göras.

Kommer det ingen bild alls, men lampan på Chromecasten lyser, så är det ju troligast fel på HDMI -> Scart -omvandlaren. 

Varför vill hen inte skaffa ny tv? Och varför har hen ett hemligt kön? :-) 

Postad 07 januari 2016 - 13:53

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ok ska även kolla det med Hdmi - Scart kontakten.

Sen frågan till tv:n, anser inte att hen ser tillräckligt mycket på tv för att det motiverar inköp av ny tv, samt med små barnbarn som ofta är på besök så anser hen att den tv hen har står stabilar på tv bänken än en ny.

Postad 07 januari 2016 - 14:03

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 1

Ok ska även kolla det med Hdmi - Scart kontakten.

Sen frågan till tv:n, anser inte att hen ser tillräckligt mycket på tv för att det motiverar inköp av ny tv, samt med små barnbarn som ofta är på besök så anser hen att den tv hen har står stabilar på tv bänken än en ny.

OK, jag fattar. Tycker ändå hen ska överväga ny TV; antar att det är en tjock-tv och en modern platt-tv ger oerhört mycket bättre bild, och det är ändå bara en tidsfråga innan hen måste skaffa ny tv p.g.a. "alla" apparater idag använder HDMI... att hålla på med HDMI -> Scart omvandlare är dyrt, omständigt och ger sämre bild. Det går säkert att hitta en duglig platt-tv på blocket för 500 kr. Lycka till! 

Postad 07 januari 2016 - 18:39

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Uppdatering: Det kommer nu en bild, som visar en bild på en mobil och att installera. Kan man gå vidare fast det är en dator.

Har också försökt förklara fördelen med en "ny" tv, dvs begagnad, men det föll inte i god jord, "man vet inte skicket, hur gammal" osv.

Och eftersom tjocktv:n fungerar så ser hen ingen anledning att införskaffa en ny. Först om den går sönder blir det ett inköp.

Redigerat av Unregisteredcd3e6ec8, 07 januari 2016 - 18:42.

Postad 08 januari 2016 - 09:17

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Tyvärr är ju inte verkligheten framåtkompatibel. Känns som om du ska hjälpa till här så har du skaffat dig supportansvar för en hel livstid. En uråldrig dator med ett uråldrigt OS som ska streama till en uråldrig tv genom en ultramodern enhet, som ska styras av en uråldrig hxn. Självplågare? Köp strumpor i julklapp nästa år :-)

Postad 08 januari 2016 - 10:55

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Uppdatering: Det kommer nu en bild, som visar en bild på en mobil och att installera. Kan man gå vidare fast det är en dator.

Har också försökt förklara fördelen med en "ny" tv, dvs begagnad, men det föll inte i god jord, "man vet inte skicket, hur gammal" osv.

Och eftersom tjocktv:n fungerar så ser hen ingen anledning att införskaffa en ny. Först om den går sönder blir det ett inköp.

Jag minns inte exakt installationsproceduren, men ja det ska väl gå lika bra från en dator som från en mobil. 

En annan grej: Windows Vista är känd som ett av de sämsta operativsystem som Microsoft gjort. Om du på något sätt kan komma över Windows 7 och installera det så är det enorm mycket bättre - snabbare och stabilare. 

Postad 08 januari 2016 - 11:59

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tyvärr har inte hen en smartphone så det måste bli via datorn. Jo jag vet det men hur övertalar man någon som har inställningen " det fungerar så varför ska jag byta". Suck!

Postad 08 januari 2016 - 16:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Bara en fråga då allt annat ser ut att va gammalt typ tjock tv/dator med vista = Har hen trådlöst nätverk? ...

Se till att  följa länken på tv och följ instruktionerna noga se också till att hen har Chrome browsern installerad på datorn

Redigerat av Duckface21, 09 januari 2016 - 03:38.

Postad 09 januari 2016 - 10:50

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Duckface, som jag skrivit tidigare, ja trådlöst och det fungerar med bärbar dator på nedre våningen (routern står på ovanvåningen) och ja Chrome browsern är installerad.

Postad 09 januari 2016 - 15:00

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Duckface, som jag skrivit tidigare, ja trådlöst och det fungerar med bärbar dator på nedre våningen (routern står på ovanvåningen) och ja Chrome browsern är installerad.

Det går inte, det måste vara Windows 7 eller nyare enligt: https://support.goog...r/2998456?hl=en

Postad 09 januari 2016 - 20:08

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har någon koll på kvalitén på spotify via chromecast v2, antar det är det högsta (premium)?

Har någon jämfört ljudet mot annan mediaspelare eller dator? 

Försökt hitta specifikationer eller recensioner specifikt för spotify men utan framgång...

Kör macbook via hdmi till förstärkaren annars.

Postad 09 januari 2016 - 20:42

compost76
  • compost76
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har någon koll på kvalitén på spotify via chromecast v2, antar det är det högsta (premium)?

Försökt hitta specifikationer eller recensioner specifikt för spotify men utan framgång...

Inte jämfört med "vanliga" chromecast utan med chromecast audio

Kan jämföra mot denna bluetooth

https://www.netonnet....0/174578.9104/

Med chromecast audio blir det väldigt mycket bättre ljud, jag har den kopplat till en receiver.

Postad 09 januari 2016 - 20:57

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hejsan!

Kör du digital signalväg HDMI/optisk från CC till förstärkaren så är det förstärkaren som står för ljudprocessandet. Då kommer du inte märka någon skillnad mot din MacBook.

Postad 09 januari 2016 - 23:25

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Kör du digital signalväg HDMI/optisk från CC till förstärkaren så är det förstärkaren som står för ljudprocessandet. Då kommer du inte märka någon skillnad mot din MacBook.

Om cc2 ger samma kvalité som cc audio är jag riktigt nöjd. ☺
Tack för svar!

Redigerat av Unregistered218a4a75, 10 januari 2016 - 00:25.

Postad 11 januari 2016 - 08:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tyvärr har inte hen en smartphone så det måste bli via datorn. Jo jag vet det men hur övertalar man någon som har inställningen " det fungerar så varför ska jag byta". Suck!

Men det fungerar ju uppenbarligen inte! :wacko:

Postad 11 januari 2016 - 11:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Men det fungerar ju uppenbarligen inte! :wacko:

klart de funkar  enbart med dator du måste  aktivera chromecast via chrome browsern sen måste du ladda ner windows programmet för att connecta till chromecast... allt måste dock connecta via trådlöst inte med lan kabel

Redigerat av Duckface21, 11 januari 2016 - 11:07.

Postad 11 januari 2016 - 11:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

klart de funkar  enbart med dator du måste  aktivera chromecast via chrome browsern sen måste du ladda ner windows programmet för att connecta till chromecast... allt måste dock connecta via trådlöst inte med lan kabel

Jag syftade till att personen som har "problemet" inte vill byta bort sin tjock-tv med motivationen att "allt funkar utmärkt ändå". Det faktum att det verkar vara en rad problem med att få CC att funka motsäger detta påstående.

Postad 11 januari 2016 - 11:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Adapter 599 kr på Kjelle:

http://www.kjell.com...ll-scart-p69239

Beg 32" LCD på Blocket, 500 kr:

http://www.blocket.s...2.htm?ca=11&w=3

Motivationen "måste vara stor, tung och tjock så att barnbarnen ej har ikull TVn" kan man fundera över. Hur har alla vi småbarnsföräldrar gjort de senaste 10 åren? Jag har aldrig någonsin i min bekantskapskrets hört tala om någon TV som vält.

Redigerat av agpath, 11 januari 2016 - 11:19.

Postad 11 januari 2016 - 12:17

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

En som jag ser det sista uppdatering. Hen har bestämt sig för lämna tillbaka allt. Har försökt att få hen att både uppdatera sin Windows Vista till åtminstone Windows 7 samt titta efter en begagnad tv med hdmi anslutning på nätet, men nej ingen framgång där inte.

Ja hen får göra som hen vill, jag har gjort vad jag kunnat och tackar er alla för de råd och tips ni kommit med.

Postad 11 januari 2016 - 12:45

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej! Jag måste vara dum i huvudet men jag fattar inte hur man ska casta tv4play från datorn/Google Chrome till Chromecast. Jag kan ju casta tabben som tv4play är på, men det är ju inte samma sak, då speglas ju bara den aktuella tabben och prestandan blir lidande (plus att datorn måste vara igång och visa samma sak). I svtplay finns ju en egen ikon för att casta, men jag ser ingen ikon i tv4play. Har googlat ihjäl mig men hittar ingen info! Tacksam för hjälp!

Finns det verkligen ingen i tråden som brukar casta från tv4play på datorn??

Postad 11 januari 2016 - 13:21

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Kan bara svara att jag enbart castar från mobilen när det gäller TV4 Play, kollade lite snabbt på hemsidan, kan inte heller hitta någon "Cast-symbol" där. De har väl inte implementerad någon sådan helt enkelt...

Postad 11 januari 2016 - 14:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

du kan casta från datorn tv4play med plex men bara fria program.. men officiella  tv4 play funkar ej från datorn så ta en titt på plex

Postad 11 januari 2016 - 14:12

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Casta från telefonen då? Funkar väl?

Postad 11 januari 2016 - 14:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

En som jag ser det sista uppdatering. Hen har bestämt sig för lämna tillbaka allt. Har försökt att få hen att både uppdatera sin Windows Vista till åtminstone Windows 7 samt titta efter en begagnad tv med hdmi anslutning på nätet, men nej ingen framgång där inte.

Ja hen får göra som hen vill, jag har gjort vad jag kunnat och tackar er alla för de råd och tips ni kommit med.

I det läget är det kanske bäst att "hen" nöjer sig med att titta direkt på datorns skärm...

Redigerat av agpath, 11 januari 2016 - 14:21.

Postad 11 januari 2016 - 14:41

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Kan bara svara att jag enbart castar från mobilen när det gäller TV4 Play, kollade lite snabbt på hemsidan, kan inte heller hitta någon "Cast-symbol" där. De har väl inte implementerad någon sådan helt enkelt...

Intressant! Jag har som sagt googlat men inte hittat något om att det inte stöds från webben. Fascinerande att folk använder sina telefoner så mycket att det inte är någon som ens saknar stöd för Chromecast på webben :-) 

du kan casta från datorn tv4play med plex men bara fria program.. men officiella  tv4 play funkar ej från datorn så ta en titt på plex

Japp upptäckte att jag kan casta via Plex, funkar ju jättebra och reklamen försvinner också av någon magisk anledning :-) men det är ju en omväg... 

Casta från telefonen då? Funkar väl?

Inte om man har Windows mobile ;-) 

Postad 11 januari 2016 - 14:48

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag har gjort det. Körde Cast Screen Beta i Chrome. 

Postad 11 januari 2016 - 15:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Intressant! Jag har som sagt googlat men inte hittat något om att det inte stöds från webben. Fascinerande att folk använder sina telefoner så mycket att det inte är någon som ens saknar stöd för Chromecast på webben :-) 

Japp upptäckte att jag kan casta via Plex, funkar ju jättebra och reklamen försvinner också av någon magisk anledning :-) men det är ju en omväg... 

Inte om man har Windows mobile ;-) 

Windows mobile är bäst :) och använder de själv med ..  

har glada nyheter ang chromecast för windows mobile och universal apps = Microsoft och Google har slutit fred i sina  tvister de haft.

Google kommer snart släppa en SDK för windows universal apps och de har börjat släppa sina appar till windows phone med

Postad 11 januari 2016 - 16:32

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Jag har gjort det. Körde Cast Screen Beta i Chrome. 

Läs hela frågan, svara sen...

Postad 16 april 2016 - 07:27

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Kan någon vänlig själ förklarar varför jag, sedan några veckor, bara ser en del av texten på HBO när jag kastar till TVn. Det verkar som att hela bilden är något inzoomad.

Jag har provat kasta från olika telefoner men samma resultat.

Jag har installerat om både Chromecasten och appen flera gånger utan framgång.

Detta gäller bara när jag kastar HBO, inte SVT eller andra appar. Jag har kollat bildinställningarna i TVn.

Hjälp! :)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered028d76d6, 16 april 2016 - 07:27.

Postad 16 april 2016 - 08:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Ser ut som det är tv som klipper kolla om tv är pixel mappad. I fall den skickar annan upplösning eller liknade via Hbo så kan tv ha olika zoom inställningar per program

Redigerat av Duckface21, 16 april 2016 - 08:15.

Postad 16 april 2016 - 08:44

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

eh, tack för svar men, va? pixelmappad?

du menar att tvn känner av att det är hbo och inte svt, t ex? och ändrar inställningar?

det är i så fall något som tvn börjat med på sistone...

hur åtgärdar jag? 

Postad 16 april 2016 - 10:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

pixelmappat att  tv  visar samma den får in.. tv kan känna av olika upplösningar och hz osv och kan ha olika inställningar för varje ingång för video signal tex att den ska ha zoomad bild på HBO för att tv är inställd på det för just den video signalen..

så tror det är i tv du ska leta efter felet

Redigerat av Duckface21, 16 april 2016 - 10:27.

Postad 17 april 2016 - 21:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det är en bugg, har diskuterats tidigare i HBO-tråden om jag inte minns fel. Infördes för 3-4 veckor sedan.

edit: det är en bugg i senaste firmware för chromecast som visar sig på vissa, äldre tv. Går att läsa mer här och i HBO-tråden. 

Redigerat av distortion2, 17 april 2016 - 21:19.

Postad 21 april 2016 - 11:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 553 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som haft problem med kopplingen mellan Chromecast och Netflix de senaste dagarna? Problemet uppstod först på min Samsung-telefon och nu dök det även upp på frugans iPhone. Vi får till kopplingen och det står att den är redo att casta, men så snart vi klickar på en film så står den bara och snurrar. Det funkar med Youtube, men inte Netflix. Misstänker att det är någon uppdatering som körts.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.