Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 december 2015 - 22:52

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Stämmer bra att Netgear är Gigabit, Airporten är Gigabit. Det är Dune som får agera SMB utdelning och där är flaskhalsen med för hög bitrate. Så min lösning är enkel med antingen en Mac Mini som blir SMB och diskar kopplade till den. Alt en NAS som kopplas in via Airporten med Gigabit *2

Byt ut switchen endå för shielden kommer ju sitta inkopplad på den? 

Postad 28 december 2015 - 22:55

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Byt ut switchen endå för shielden kommer ju sitta inkopplad på den? 

Absolut, men den har Gigabit och livstids garanti :P Frågan är om den gör någon skillnad! Har nog aldrig varit med om att jag behövt starta om den!

men byter ändå för bytandes skull :) jag litar på er

Postad 28 december 2015 - 22:58

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

En NAS med läshastighet på 90-100 Mb/sec skulle räcka till mest krävande UHD filer ?

Postad 28 december 2015 - 22:59

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Absolut, men den har Gigabit och livstids garanti :P Frågan är om den gör någon skillnad! Har nog aldrig varit med om att jag behövt starta om den!

Den är inte trasig eller så :P Det är en dålig switch och kan inte hantera all den datan i en längre stund förmodligen. 

Bara för det är gigabit portar så är det mycket mer än så som spelar roll om det ska gå ha en konstant ström av data utan tappade packet osv. Den står nog och tuggar av ganska lite påfrestning. 

Du får säga hur det blev om du byter switchen först :)

Redigerat av RobbeR011, 28 december 2015 - 23:00.

Postad 28 december 2015 - 23:01

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 1

Den är inte trasig eller så :P Det är en dålig switch och kan inte hantera all den datan i en längre stund förmodligen. 

Bara för det är gigabit portar så är det mycket mer än så som spelar roll om det ska gå ha en konstant ström av data utan tappade packet osv. Den står nog och tuggar av ganska lite påfrestning. 

Du får säga hur det blev om du byter switchen först :)

Du verkar lite sugen på den annars ? :)

Ja det är ju ingen större summa att byta ut! 

Postad 28 december 2015 - 23:01

Hostis
  • Hostis
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Det är vad man kallar för SOS = System Optimization Syndrome

Redigerat av Hostis, 28 december 2015 - 23:02.

Postad 28 december 2015 - 23:03

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Du verkar lite sugen på den annars ? :)

Ja det är ju ingen större summa att byta ut! 

Har aldrig använt en bra Netgear produkt under hela mitt arbetsliv som it-tekniker 

Och spelar ingen roll hur bra utrustning du har på andra sidorna ändå, det hänger på den slutändan.

Redigerat av RobbeR011, 28 december 2015 - 23:06.

Postad 28 december 2015 - 23:06

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Men vilket himla tjat om denna switch... ;) Skapligt off-topic.

Personligen tror jag inte det är några problem med switchen. Jag är övertygad att det är Dunes utdelning via samba som ställer till det.

På tal om nas, har ni testat FreeNAS någon gång? Väldigt flexibelt och bra.

Själv hissnar jag av de summor ni pratar om. 20-25 papp på en NAS... och byta switch på det bara för att den kan vara dålig. Inte för att den ÄR dålig... Testa och verifiera problem innan ni åtgärdar saker och ting är mitt råd. Men o andra sidan är det ju inte mina pengar... :D

Postad 28 december 2015 - 23:11

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Personligen tror jag inte det är några problem med switchen. Jag är övertygad att det är Dunes utdelning via samba som ställer till det.

Själv hissnar jag av de summor ni pratar om. 20-25 papp på en NAS... och byta switch på det bara för att den kan vara dålig. Inte för att den ÄR dålig... Testa och verifiera problem innan ni åtgärdar saker och ting är mitt råd. Men o andra sidan är det ju inte mina pengar... :D

Är du ledig så får du gärna svänga förbi och utesluta saker och ting här :) Nej du har helt rätt, visst skall man inte byta om det inte behövs!

Men när jag tänker efter så hade vi en hel del problem på jobbet med en switch, det var också en Netgear! jag menar det är ändå inga större summor att byta och veta att det är bra saker bakom hyllan. Varför köra på 95 i en V8 bara för det går, när det finns 98 liksom hehe

NAS är svindyrt sant.. därför jag hellre skaffar en Mac Mini beg, så kan jag behålla mina diskar och köpa fler allt eftersom.

Postad 28 december 2015 - 23:11

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kan absolut vara Dunes utdelning men minst två vet att netgear switchen är as dålig... Då är det mest uppenbara problemet att den utrustning som tar emot och delar ut informationen som skickas ska testas. Absolut billigast och smartast att byta först.  

Därför detta tjat.. Att testa det innan man lägger så många tusen. Vet inte mkt om Dune men kan nog sätta en slant på att om man har två jätte bra produkter och delar mellan dom med den switchen så kmr det inte fungera bra.. Är inte konstant gigabit överföring för att den har gigabit portar....

Postad 28 december 2015 - 23:12

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Har aldrig använt en bra Netgear produkt under hela mitt arbetsliv som it-tekniker 

Och spelar ingen roll hur bra utrustning du har på andra sidorna ändå, det hänger på den slutändan.

Kan du kolla vilken som skulle vara ok switch som finns på lager (Borås) Netonnet ? Orkar inte beställa på nätet, för detta kommer jag fundera på hela natten och vill ha den bytt redan imorrn. Ingen butik i närheten har dessa cisco du pratar om.

Det finns dock en https://www.netonnet...16/196872.8936/  som fått bra omdömen, vad tror du om den?

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 28 december 2015 - 23:13.

Postad 28 december 2015 - 23:14

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

En NAS med läshastighet på 90-100 Mb/sec skulle räcka till mest krävande UHD filer ?

Ja då filmbitraten100mbit kräver 12,5 Megabyte/s

mina gamla diskar ger 70mb/s i raid funkar att köra 106mbit UHD filer utan problem för mina 2 shields samtidigt iaf

Redigerat av Biggles2002, 28 december 2015 - 23:16.

Postad 28 december 2015 - 23:14

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kan du kolla vilken som skulle vara ok switch som finns på lager (Borås) Netonnet ? Orkar inte beställa på nätet, för detta kommer jag fundera på hela natten och vill ha den bytt redan imorrn. Ingen butik i närheten har dessa cisco du pratar om.

Det finns dock en https://www.netonnet...16/196872.8936/  som fått bra omdömen, vad tror du om den?

Den där ser kalas ut!

Postad 28 december 2015 - 23:18

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Skulle tro att det är din DUNE som är flaskhalsen.

Testa att koppla din DUNE direkt till routern .

Postad 28 december 2015 - 23:20

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Kan absolut vara Dunes utdelning men minst två vet att netgear switchen är as dålig... Då är det mest uppenbara problemet att den utrustning som tar emot och delar ut informationen som skickas ska testas. Absolut billigast och smartast att byta först.  

Därför detta tjat.. Att testa det innan man lägger så många tusen. Vet inte mkt om Dune men kan nog sätta en slant på att om man har två jätte bra produkter och delar mellan dom med den switchen så kmr det inte fungera bra.. Är inte konstant gigabit överföring för att den har gigabit portar....

Och då tar man laptopen, shielden eller datorn och sätter fasta ip-nummer på rasket och kopplar ihop den med dune och testar hastigheten... Inte svårare än så.

Postad 28 december 2015 - 23:25

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Och då tar man laptopen, shielden eller datorn och sätter fasta ip-nummer på rasket och kopplar ihop den med dune och testar hastigheten... Inte svårare än så.

Jaha? Så vad ska han testa hastigheten med då? Lättaste är att koppla ihop båda enheter med airporten och spela upp..

Skulle tro att det är din DUNE som är flaskhalsen.

Testa att koppla din DUNE direkt till routern .

Båda enheterna måste vara kopplade till routern ifall man ska utesluta switchen..

Postad 28 december 2015 - 23:31

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Då allt är kopplat i hallen med vilka uttag som är aktiva, så är det betydligt jobbigare att testa köra allt genom Airporten nu jämfört med byta switchen. Skulle vara om jag hade 2 st 10m Cat 6 kablar liggandes, men det har jag icke. Att köpa 2 st för enbart testa blir därför onödigt då jag inte har användning av dessa kablage sedan.

Men skall gå genom hela tv bänken imorgon och kolla upp så alla kablar har Cat 6 annars byter jag ut dem imorrn. Återkommer med resultatet. Oavsett så skal inte Dune vara SMB utdelare då jag har förhoppning om att Shield skall ersätta Dune.

Vilket kommer till fråga 2.. Hur kommer jag åt Shielden via min MBP ?   Dune kommer ju upp under delad och alla diskar som är kopplade till den, även om Dune är avstängd.

Verkar inte gå få kontakt med Shield, då faller den som att köra diskar direkt till!  

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 28 december 2015 - 23:33.

Postad 28 december 2015 - 23:34

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Jaha? Så vad ska han testa hastigheten med då? Lättaste är att koppla ihop båda enheter med airporten och spela upp..

Båda enheterna måste vara kopplade till routern ifall man ska utesluta switchen..

Que? Shield kopplad till Dune och spela upp utdelade UHD filer... Eller föra över filer från Dune till dator och se vad han får för hastighet ut från Dune. 

Nej de måste inte vara anslutna till routern. Blir ytterliggare en faktor som kan spöka...

Postad 28 december 2015 - 23:37

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Que? Shield kopplad till Dune och spela upp utdelade UHD filer... Eller föra över filer från Dune till dator och se vad han får för hastighet ut från Dune. 

Nej de måste inte vara anslutna till routern. Blir ytterliggare en faktor som kan spöka...

De handlar inte om hastigheter handlar om att det ska palla att spela en hel film utan att chocka sig.. Och är det inkopplat mot routern är det antingen shielden,dune eller routern, då vet man om switchen är problemet.... Går inte testa att föra över en fil för att se om det kommer gå att streama bra..

Postad 28 december 2015 - 23:40

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Då allt är kopplat i hallen med vilka uttag som är aktiva, så är det betydligt jobbigare att testa köra allt genom Airporten nu jämfört med byta switchen. Skulle vara om jag hade 2 st 10m Cat 6 kablar liggandes, men det har jag icke. Att köpa 2 st för enbart testa blir därför onödigt då jag inte har användning av dessa kablage sedan.

Men skall gå genom hela tv bänken imorgon och kolla upp så alla kablar har Cat 6 annars byter jag ut dem imorrn. Återkommer med resultatet. Oavsett så skal inte Dune vara SMB utdelare då jag har förhoppning om att Shield skall ersätta Dune.

Vilket kommer till fråga 2.. Hur kommer jag åt Shielden via min MBP ?   Dune kommer ju upp under delad och alla diskar som är kopplade till den, även om Dune är avstängd.

Verkar inte gå få kontakt med Shield, då faller den som att köra diskar direkt till!  

Okej, Men bytt endå det där ****t:P

Jag får inte heller kontakt med min shield heller, hade tänkt att lägga över filer till den över nätverket från min MBP 

Men har inte kollat så mycket på det, blev att slänga över på en usb 3 disk och plugga i för stunden.

Kanske någon annan kan svara på? 

Postad 28 december 2015 - 23:48

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

De handlar inte om hastigheter handlar om att det ska palla att spela en hel film utan att chocka sig.. Och är det inkopplat mot routern är det antingen shielden,dune eller routern, då vet man om switchen är problemet.... Går inte testa att föra över en fil för att se om det kommer gå att streama bra..

Palla en hel film? Problemet var ju att det inte gick att stream över 80 MBit/s (eller vad det nu var) över huvud taget. "det hackar oavkortat" låtyer inte som att den ballar ur efter en stund. Jag tycker det låter som buffrande hela tiden.

Och då kan han ju testa att köra med Shield kopplad mot Dune direkt... Funkar inte det så är det Dune som inte pumpar tillräckligt bra. Fungerar filmerna bra så är det switchen som behöver ses över.

Varför inte börja med de enkla testerna?

Samba server finns inte installerat per default på Android. Kolla i play och se om ni hittar något. Finns en del som kräver root vet jag. Ska nog finnas någon som går utan root också.

Postad 28 december 2015 - 23:50

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Blev lite osäker nu med kopplingen, så jag kollade bakom Airporten! Det blir ju snurrigt i detta hem.

I alla rum sitter nätverksuttag! Dessa är osignade, man drar en patch kabel från märkningen av uttagen i hallen till motsvarande säg 5-6 vill jag ha dessa anslutna får jag koppla 2 kablar till Splitvision boxen. Då har de access ut mot nätet.

Eftersom jag vill kunna köra min Airport och få alla mina prylar genom denna så sitter den nu:

Från Splitvision går nätverket till Airport in på WAN. Sedan ut från Airport till Netgear. Från Netgear Switchen till alla enheter.

Alla enheter får då varsin DHCP adress och man kan komma åt allt via Wifi osv.

Är det helt fel ?

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 28 december 2015 - 23:53.

Postad 28 december 2015 - 23:53

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Blev lite osäker nu med kopplingen, så jag kollade bakom Airporten! Det blir ju snurrigt i detta hem.

I alla rum sitter nätverksuttag! Dessa är osignade, man drar en patch kabel från märkningen av uttagen i hallen till motsvarande säg 5-6 vill jag ha dessa anslutna får jag koppla 2 kablar till Splitvision boxen. Då har de access ut mot nätet.

Eftersom jag vill kunna köra min Airport och få alla mina prylar genom denna så sitter den nu:

Från Splitvision går nätverket till Airport in på WAN. Sedan ut från Airport till Netgear. Från Netgear Switchen till alla enheter.

Är det helt fel ?

Sitter inte Dune och Shield direkt i switchen? Då har ju inte routern något med problemet att göra...

Postad 28 december 2015 - 23:54

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Sitter inte Dune och Shield direkt i switchen? Då har ju inte routern något med problemet att göra...

Jo de sitter båda i Netgear

jag testade ju som sagt att köra in min MBP med Ethernet till Airporten och delade ut datorn med SMB. Filmen kunde Shield då spela upp utan några som helst hack! Så jag lutar åt att Dune inte pallar trycket.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 28 december 2015 - 23:56.

Postad 28 december 2015 - 23:56

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

jag testade ju som sagt att köra in min MBP med Ethernet till Airporten och delade ut datorn med SMB. Filmen kunde Shield då spela upp utan några som helst hack! Så jag lutar åt att Dune inte pallar trycket.

Då pallar alltså switchen också trycket. Case closed om du frågar mig...

Postad 29 december 2015 - 00:06

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det läste jag aldrig :P Men fixa nas istället då :)

Men skulle ändå byta den där switchen haha!

Redigerat av RobbeR011, 29 december 2015 - 00:09.

Postad 29 december 2015 - 00:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
En nas behöver inte bli så dyr när man inte behöver "transcoda"
Tror min kostade 1400 plus 2 diskar... sedan kan man koppla usb diskar till den och dem har du ju redan.

Postad 29 december 2015 - 00:26

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Grym expertis här så jag printade ner snabbt för att själv förstå hur jag routat hemmet! 

Ser det OK ut som jag kopplat allt ?

Blir lite stökigt, man hade ju kunnat gå direkt från Airport till Switch men har inget bra ställe att ha Airporten på, utan har ett bättre ställe på andra sidan av stora rummet. Därav att man får gå genom väggarna tillbaka igen. Men det blir ju som om att den går rakt in i Airport och sedan switch i vilket fall. Blev lite osäker på WAN porten, men annars hade den ju bara aggerat som en switch också, om jag inte är ute och cyklar.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  over2.jpg   79,99K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 29 december 2015 - 00:30.

Postad 29 december 2015 - 08:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Min Shield TV Pro åker tillbaka till Elgiganten.

För mycket buggar och problem för att den ska gå att använda på ett bra sätt.

Igår packade även hårddisken ihop efter att jag haft den i två dagar. Tydligen ett känt och vanligt problem med just PRO modellen.

Postad 29 december 2015 - 10:20

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Körde Speed test mot Dune nu via SMB för att kolla hastigheten mot diskarna.

Write: 15 Mb/s = 120 Mbits   Read: 14,5 Mb/s = 116 Mbits

Detta med fast kabel från datorn!

Och det stämmer ju med ovan inlägg om att det krävs 12,5 för streama en 100mbit fil. Detta fungerar med shield också.

Men gör jag detsamma fast med Wifi så går man ut 1,9 Mb/s = 15,2 Mbit skriv och läs. Vilket är ganska slött.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 29 december 2015 - 10:30.

Postad 29 december 2015 - 11:51

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Någon mer som testat kodi 16 med UHD 60p filmer:

Jag får en nedkonvertering till 1080 upplösning från kodi.

Denna skalas sedan upp av shielden till TV:n vilket inte blir bra.

I Kodi 15.2 så blir utsignalen samma som insignalen alltså UHD 60p och ingen skalning av shielden görs till tv:n och bilden är mycket bättre pga äkta UHD.

Man har ju inga val när det gäller upplösningen i kodi utan den agerar själv.

Inte som i openelec där man själv sätter upplösningen.

Postad 29 december 2015 - 12:03

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Någon mer som testat kodi 16 med UHD 60p filmer:

Jag får en nedkonvertering till 1080 upplösning från kodi.

Denna skalas sedan upp av shielden till TV:n vilket inte blir bra.

I Kodi 15.2 så blir utsignalen samma som insignalen alltså UHD 60p och ingen skalning av shielden görs till tv:n och bilden är mycket bättre pga äkta UHD.

Man har ju inga val när det gäller upplösningen i kodi utan den agerar själv.

Inte som i openelec där man själv sätter upplösningen.

60p filmer?  Finns väl inga filmer som har 60p

Postad 29 december 2015 - 13:13

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Big Buck Bunny 4K UHD HFR 60fps  kan du testa med

Redigerat av Biggles2002, 29 december 2015 - 13:14.

Postad 29 december 2015 - 13:33

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

länken funkar inte

Postad 29 december 2015 - 13:35

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

länken funkar inte

nä då man inte får länka till sådan källa här

Postad 29 december 2015 - 13:38

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

nä då man inte får länka till sådan källa här

Trodde det var en gratis testfil

Postad 29 december 2015 - 15:32

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Här finns de att ladda ner. En hel drös olika upplösningar och format...

http://bbb3d.renderf...t/download.html

Och, ja de är gratis.

Edit: Yes, la precis själv en order på en 16GB Shield... Passade på innan "remote på köpet" löper ut. Komplett för 1649 ink frakt.

Redigerat av Stefan Bäckman, 29 december 2015 - 15:34.

Postad 29 december 2015 - 15:39

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Shield får ganska mkt klagomål angående kvalitén på bild. Svärtan är grådaskig osv, hur upplever ni det ?

Postad 29 december 2015 - 15:56

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Shield får ganska mkt klagomål angående kvalitén på bild. Svärtan är grådaskig osv, hur upplever ni det ?

Sämre bild än Intel NUC med open elec. sämre än popcorn hour 

Postad 29 december 2015 - 17:19

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Är det Hårdavaran kombo Android i sig som sätter begränsningen ?

Får bli en Dune med VXP känner jag ändå. 

Postad 29 december 2015 - 18:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag har både htpc och haft en popcorn hour A400 och rätt kallibrerade så skiljer det inget direkt mellan enheterna när det gäller hd upplösta filer.

Därimot är popcorn hourn och htpcn bättre på lågupplöst sen är det inget som slår en pc med madvr och 3Dlut.

Firmwaren innan den den senaste på shielden hade jag problem med fel färgrymd och grå svärta men försvann med senaste uppdateringen.

Det är ju inget specifikt problem för shielden det kan drabba alla enheter som är uppgraderingsbara vet att openelec också haft detta problem då och då beroende på release. 

Htpcn får man kalibrera om varje gång det kommit en uppdatering för grafik kortet för du kan ge dig fan på att de ändrat något det är nog den stora nackdelen med htpc.

Redigerat av jimjans, 29 december 2015 - 18:21.

Postad 29 december 2015 - 18:35

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Är det Hårdavaran kombo Android i sig som sätter begränsningen ?

Får bli en Dune med VXP känner jag ändå. 

Är väl hur nvidia har gjort  sina drivrutiner mm .

openelec hade länge problem med svärtan blev bra när version 6.0 kom.

jag har 2 hdmi ut på min receiver så jag har kopplat till 2 olika ingångar på tv och kalibrerat så gott det går så att det liknar intel nuc med openelec.

Hoppas nvidia uppdaterar så det blir fler inställningsmöjligheter för bild.

Redigerat av Biggles2002, 29 december 2015 - 18:37.

Postad 29 december 2015 - 18:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Kalibrerar gör du ju i skärmen inte i enheten. 

Annars får du köpa en scaler som har  cms funktion där du kan kalibrera varje ingång för sig det skiljer ju alltid mellan olika enheter.

Redigerat av jimjans, 29 december 2015 - 18:55.

Postad 29 december 2015 - 19:24

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Jag upplever bilden bra så jag klagar inte. Kör genom en Pioneer LX79 testat med både 4k videoprocessorn igång och avstängd. Men kör det rakt genom.

Netflix strular dock med UltraHD..  Kopplade Shielden direkt till TVn, då kom det upp. Kopplade den sedan till förstärkaren igen och det fungerade. Sedan dagen efter så är det borta.

Kör jag en 4k film så får jag infon UHD på tvn och rätt upplösning, så den känner ju av UHD bilden. Vet inte varför det krånglar.

Postad 29 december 2015 - 19:41

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Jag upplever bilden bra så jag klagar inte. Kör genom en Pioneer LX79 testat med både 4k videoprocessorn igång och avstängd. Men kör det rakt genom.

Netflix strular dock med UltraHD..  Kopplade Shielden direkt till TVn, då kom det upp. Kopplade den sedan till förstärkaren igen och det fungerade. Sedan dagen efter så är det borta.

Kör jag en 4k film så får jag infon UHD på tvn och rätt upplösning, så den känner ju av UHD bilden. Vet inte varför det krånglar.

inte äkta hdcp 2.2 , har samma problem här funkar ibland med netflix uhd ..... kör därför netflix inbyggt i tv:n där funkar det klanderfritt

Postad 29 december 2015 - 20:13

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 1
Lite off topic kan man ju klara, men gänget...Nu har ni för tusan bränt av över två sidor off topic. Jag vill läsa om Shield här, nätverksteknik och NAS prestanda är jätteintressant, men inte här!
Så snälla....

Postad 29 december 2015 - 20:49

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

inte äkta hdcp 2.2 , har samma problem här funkar ibland med netflix uhd ..... kör därför netflix inbyggt i tv:n där funkar det klanderfritt

Då är det shield som inte är äkta då? :)
Förstärkaren har ju HDMI 2.0a 2.2 likaså tvn

Postad 30 december 2015 - 05:09

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Då är det shield som inte är äkta då? :)
Förstärkaren har ju HDMI 2.0a 2.2 likaså tvn

Precis samma fel har jag.

Postad 30 december 2015 - 10:17

tozz
  • tozz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Beställde en igår, hade flyt med priset för det verkar gått upp på Komplett idag igen.

Ska förhoppningsvis ersätta en gammal HTPC (typ 4år gammal) som kör OpenELEC. Även om Shield inte har den bästa GPU:n borde dess videokvalitet vara bättre än min gamla nvidia-krets, vi får se :)

Postad 30 december 2015 - 20:26

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Nu verkar en av de största Kodi utvecklaren för Android lämna det bakom sig, vilket kan betyda flera månaders väntan på updates osv. Synd för Shield utan Kodi är som en Ferrari utan motor, kass

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.