![]() |
![]() |
![]() |
4 328:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 449:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 399:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 819:- |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
Postad 14 januari 2017 - 09:34
Den bärbara delen av Switch tilltalar mig väldigt lite, jag hade hellre sett en helt renodlad bärbar enhet från Nintendos sida som man synkar med Switch.
Risken är att man dödar 2 marknader med Switch, deras bärbara marknad har ju alltid sålt väldigt bra och där bör man fortsätta fokusera. Det skulle inte förvåna mig dock om det kommer en uppdaterad bärbar enhet så småningom med längre batteritid.
Mitt största frågetecken är: Vem i helsike kommer gå och bära med sig en 6,2" skärm på stan ?
Den är ju större än en Iphone 7 plus som knappt får plats i fickan.
Det hade varit så mycket smartare av Nintendo att göra typ skärmen på 4,5" eller så, så att den iaf får plats i fickan.
Sen verkar Nintendo ha blivit värre än någonsin på att mjölka produkter som Mario Kart, även splatoon ser inte direkt ut att kunna erbjuda något nytt.
Tycker ärligt inte just nu att det känns motiverat att ens uppgradera sin Wii U, iaf inte första halvåret.
Jag tror man gör klokt i att avvakta på Switch och ser vad det blir av det hela. Mina farhågor är iaf att den inte kommer locka tillbaka gamers som Nintendo hoppas på, man får vara glad om man behåller Wii U användarna och lockar några nya. Att Switch kommer ta andelar från Sony och MS har jag svårt att tro på just nu.
Ingen kommer iaf gå runt på stan och bära på en Switch enhet och då faller hela projektet enligt mig, Nintendo riskerar därmed att ta helt död på sig själva som konsolutvecklare.
Blir Switch en total flopp så kan dom alltid göra bärbara spel, titta bara på succén med Pokemon och Mario Run , Zelda nästa spel att komma till Iphone ?
För alla oss som har ett jobb där vi borta mycket hemifrån och har långa uppehåll mellan arbetspassen är det grymt att kunna spela Zelda där man befinner sig.
Tänk lite utanför lådan.

Postad 14 januari 2017 - 09:58
Ja, det kommer iaf ett par bra rpg samt att jag tyckte Mario såg rätt intressant ut. Dock så funderar jag på att ändå vänta och se.
Ang skärmen som bärbar så tycker jag tvärt om, den borde varit lite större. Varför ha en skärm som tävlar mot mobiler i storlek? Surfplatta hade varit bekvämt

Postad 14 januari 2017 - 10:17
Postad 14 januari 2017 - 10:19
Here is the List of Confirmed Nintendo Switch Games by Nintendo - News
Nintendo has released a list of games coming to the Nintendo Switch. There are a total of 33 games. The list is expected to continue to expand.
View the complete list below:
FIFA
Ultra Street Fighter 2: The Final Challengers
Super Mario Odyssey
The Elder Scrolls V: Skyrim
Splatoon 2
Arms
Mario Kart 8 Deluxe
Has Been Heroes
Just Dance 2017
Snipperclips - Cut it out, together!
Super Bomberman R
1-2 Switch
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Arcade Archives
Disgaea 5 Complete
Dragon Ball: Xenoverse 2
Farming Simulator
Fast RMX
Fire Emblem Warriors
Minecraft Story Mode: The Complete Adventure
Minecraft: Switch Edition
Puyo Puyo Tetris
Rayman Legends Definitive Edition
Rime
Shin Megami Tensei: Brand New Title
Skylanders Imaginators
Syberia 3
Steep
Project Sonic 2017
NBA 2K18
Lego City Undercover
Sonic Mania
I am Setsuna
Xenoblade Chronicles 2
Dragon Quest Heroes I & II
Redout
Dragon Quest X
Dragon Quest XI
The Binding of Isaac: Afterbirth+
Shovel Knight: Treasure Trove
Postad 14 januari 2017 - 10:46
Bokar mig isf en Switch och Zelda då min Wii U är såld sedan länge
Postad 14 januari 2017 - 12:52
Har penetrerat frugan en längre tid att motivera detta köp så kommer det här! Har till och med fått ombord henne på ett litet hypetåg. Vi kollade på videon tillsammans igår och allt och hon sade ganska fort. Jag går nog ut i köket och diskar istället. Fan att diska är tydligen roligare än deras konsol! Hon frågade om jag fortfarande ville ha den innan vi gick och lade oss och jag bara svarade med ett aggressivt "tyst"
Penetrerat?
Postad 14 januari 2017 - 12:55
Postad 14 januari 2017 - 13:23
Penetrerat?
Förutsätter att det är bildligt talat och inte bokstavligt.
Nu när man låtit allt sjunka in så kanske det är så katastrofalt ändå, om man tar den för vad den är. Även om jag sedan wii har hoppats på en Gamecube 2 (min favoritkonsoll) med massor av spel, prestanda och sköna kontroller.
Super Mario kommer förmodligen som sagt tidigare bli väldigt bra, även om grafikmotorn känns mycket Mario 3D World, där hade man kanske velat ha ett rejält avstamp som tex från Mario 64 ---> Mario Sunshine. Visserligen är det svårare idag att ta sådana kliv, men hade gärna velat haft den där wow feelingen igen.
Redigerat av wictor, 14 januari 2017 - 13:29.
Postad 14 januari 2017 - 13:41
Penetrerat?
Menade mer att matat med information,
"penetrera - grundligt sätta sig in i"
Postad 14 januari 2017 - 13:58
Jag har hållit humöret uppe länge och hoppats in i det sista. ☹ Men nej detta är inte alls vad jag ville ha. Vidhåller dock fortfarande att om nintendo lägger ner hårdvaru biten och släpper spel på övriga konsoller så kan man lika gärna lägga ner allt. Se bara på Sega hur lyckat det blev.
Går inte att jämföra Nintendo med Sega.
Förstå Zelda på nya PS4Pro tex. De hade sålt i extrema upplagor. Det finns inte längre någon mening i att ha en konsoll när man är så brutalt överlägsen på spel gentemot att bygga konsoller.
Det handlar om en dumstolthet att inte lägga ner konsollerna, man har redan tillräckligt att vara stolt över,Spelen.
Postad 14 januari 2017 - 14:04
Går inte att jämföra Nintendo med Sega.
Förstå Zelda på nya PS4Pro tex. De hade sålt i extrema upplagor. Det finns inte längre någon mening i att ha en konsoll när man är så brutalt överlägsen på spel gentemot att bygga konsoller.
Det handlar om en dumstolthet att inte lägga ner konsollerna, man har redan tillräckligt att vara stolt över,Spelen.
Jag tror att risken är överhängande att spelens kvalité sjunker när andra krafter får inflytande, vi har diskuterat detta flera gånger tidigare i tråden. Har för mig att Zoiler hade en analys kring detta också.
Postad 14 januari 2017 - 14:29
Hmm. Du kan ju faktiskt har rätt i det, absolut.Jag tror att risken är överhängande att spelens kvalité sjunker när andra krafter får inflytande, vi har diskuterat detta flera gånger tidigare i tråden. Har för mig att Zoiler hade en analys kring detta också.
Läs mitt inlägg som att jag tycker att Nintendo är betydligt starkare än Sega och därför borde borde kunna stå på sina egna spelben. Men jag ska även tillägga att jag gillade många av Segas spel
Redigerat av Unregistered2df24d9e, 14 januari 2017 - 14:31.
Postad 14 januari 2017 - 15:05
Vet ni hur det fungerar, om jag bokar den nu för de 4995kr alla sidor har, får jag den sedan för det officiella priset när det är satt här i sverige?
Bokar mig isf en Switch och Zelda då min Wii U är såld sedan länge
En sak till, har jag helt missat detta...
Fick man någon information alls om VC?
Jag har fått för mig att Switch skall vara den ultimata nintendokonsollen för att kunna spela nes/snes/gba/n64/gc osv.
Postad 14 januari 2017 - 16:56
Jag är så in i backen peppad på Switch nu.
Postad 14 januari 2017 - 17:11
Kan du förklara varför? NyfikenOj, jag verkar tillhöra en minoritet som blev ännu mer hyped efter presentationen.

Postad 14 januari 2017 - 17:19
Tror du inte dom har gjort rörelsekontrollerna mer känsliga och bättre om man jämför med WiiControllern?
Nu slipper man ju stå/sitta o försöka sikta in sig på någon Sensorbar.
Men storleken är jag skeptisk över, ska dem passa mina dasslock till händer lika bra som min 8åriga grabb här hemma?
Jag är skeptisk till jag själv prövat. Men jag kommer ta bort förhandsbokningen iallafall. Känns lite som att köpa grisen i säcken.
Vi installerade faktiskt den gamle trotjänaren Wii igår och spelade Ghost Squad, ett lightgunspel. Perfekt kontroll måste jag säga, jag siktade precis där jag ville på skärmen tbh. Motionplus iofs.
Men den haptiska feedbacken är ju bättre, Rumble HD. Säkert styrningen också, men tycker den var bra redan som sagt. Formfaktorn är jag lite skeptisk till också, man har väl inget att peka med som man har med Wiimotes som ju är längre.
Ang skärmen som bärbar så tycker jag tvärt om, den borde varit lite större. Varför ha en skärm som tävlar mot mobiler i storlek? Surfplatta hade varit bekvämt![]()
Hur menar du nu? Den är ju som en surfplatta.
Men om DU köper en Nintendokonsol så har ju ****t frusit till is
Vet ni hur det fungerar, om jag bokar den nu för de 4995kr alla sidor har, får jag den sedan för det officiella priset när det är satt här i sverige?
Funkade för mig iaf med PSVR, hos webbhallen dessutom till och med så då borde det funka hos alla. Och jag har min Switch bokad för 6000 sedan länge, men kommer be att få den sänkt till riktiga priset sen, lär inte vara några problem. Om det är det så avbokar jag bara ändå
En sak till, har jag helt missat detta...
Fick man någon information alls om VC?
Inte vad jag vet.
Menade mer att matat med information
DNA är ju en typ av information iofs
Kan du förklara varför? Nyfiken
Säkert bärbarheten. Jag har iaf bestämt mig för att behålla förbokningen, ett tag var det nära när jag var som mest besviken. Men Zelda ser en bra bit bättre ut på Switch imo och snabbare laddningstider säger jag inte nej till heller. Dessutom vet jag att den knappast kommer sjunka i pris på länge och att jag ändå kommer vilja spela Mario och resterande spel senare, så det är lika bra att köpa den nu och vara med från början.
Postad 14 januari 2017 - 17:37
Han gillar byggkvaliteten, skärmen, känslan av att det inte är en stor leksak som Wii U, hårdvaran alltså klart bättre än Wii U.
Och Zelda ser bättre ut på Switch.
Postad 14 januari 2017 - 18:17
Oj, jag verkar tillhöra en minoritet som blev ännu mer hyped efter presentationen.
Kul att du är pepp. Inget fel att gå emot strömmen, det kanske är vi andra som inte ser dess potential helt enkelt. Kul att du är positiv och hoppas du blir nöjd 🙂
Postad 14 januari 2017 - 20:57
Hans åsikt väger lika mycket som en fjäder. Mest högljudd och väldigt obehaglig.
Jag hade big hopes för switch men blev (som många andra) besviken.
Tänker avvakta köp av konsolen men den kommer troligtvis parkera i tv-bänken till slut.
Wii U var ju också en "besvikelse" men den har jag och mina barn haft väldigt mycket glädje av.
Prestanda skiter jag i. Bara släpp lite härliga Nintendo-spel, så vi äldre (och yngre) kan få njuta ordentligt.
Redigerat av karlnr9, 14 januari 2017 - 21:16.
Postad 14 januari 2017 - 21:52
Postad 14 januari 2017 - 22:50
Kan man bara sluta länka till "recensioner" av den där lilla tjockisen?
Hans åsikt väger lika mycket som en fjäder. Mest högljudd och väldigt obehaglig.
Sånt här känns väldigt onödigt. Vill du inte titta på hans recensioner så är det ju bara att inte göra det. Det finns däremot de som är intresserade. Även om hans recensioner är för långa i mitt tycke, vilket gör att jag oftast spolar om jag tittar på en, så är de nästan alltid väldigt djupgående. Skriker gjorde han mest när han var yngre, inte så mycket nu längre. Han är ju snarare positiv i den här videon, det han klagar på är Nintendo Japans föråldrade syn på tryckfrihet på Youtube.
Hade jag gjort en video direkt efter presentationen så hade den förmodligen varit full av svordomar och idiotförklaringar
Postad 14 januari 2017 - 23:12
Kan man bara sluta länka till "recensioner" av den där lilla tjockisen?
Varför skulle man det när han faktiskt har rätt?
Postad 14 januari 2017 - 23:33
Det är många saker men huvudsakligen är vad jag förväntade mig från dom. Klart vi alla vill ha en PS PRO+ kraftpaket till maskin men det är inte så jag känner det Nintendo jag har "lärt känna" med åren. De vill innovera hur vi spelar men inte med en allt för hög prislapp. Jag har inte plockat upp några indikationer på att de tänkt sluta innovera och bara släppa ett kraftpaket och en alldeles för hög prislapp är för riskabelt för dem.Kan du förklara varför? Nyfiken
Men det är också ganska enkelt för mig personligen. Hårdvaran är sekundärt. Det är Mario, Zelda, Metroid, Kirby, Animal Crossing, Punch Out, etc, där min kärlek för Nintendo brinner. Det finns inte på kartan att jag tänker missa dessa spel. Med det sagt så ur ett hårdvaru perspektiv så är det ett par saker som jag verkligen gillar med Switch.
Bärbart. Använde faktiskt Wii U's offscreen play en hel del. Dessutom är jag ganska ofta hos min svärmor med min fru och barn. Där blir det alltid 3ds:en som får stilla behovet. Att jag nu kan lätt ta med konsolen (kommer köra med strömsladd) är så jäkla fett.
Wiimote. Blev positivt överraskad att de gick tillbaka till det. Dessutom på ett smart sätt.Ddessutom är jag nyfiken på hur pass "HD" den nya rumble är. Sen tror jag det var nog ett smart drag från Nintendo. Det ger dom större möjlighet att placera sig i den casual målgruppen de nådde med Wii.
Cartridge. Goodbye loading times.
Postad 14 januari 2017 - 23:41
Cartridge. Goodbye loading times.
Bättre laddningstider, men inte goodbye . Ungefär 45 sekunder från att du klickar på Zeldaikonen till att du kan börja spela.
Postad 15 januari 2017 - 00:08
Ja nu menade jag ju inte det ordagrant.Bättre laddningstider, men inte goodbye
. Ungefär 45 sekunder från att du klickar på Zeldaikonen till att du kan börja spela.

Postad 15 januari 2017 - 00:46
Förstår att du inte menade noll, men tycker ändå 45 sekunder är rätt saftigt. Men man kan ju hoppas att man slipper Bloodborneliknande spelupplevelser åtminstone.
Postad 15 januari 2017 - 02:02

Spelen är alltid det primära, det är därför jag i princip gått från konsoler och spelar (när jag spelar) på PC. Men Nintendo är alltid Nintendo, och har utan tvekan dom bästa spelen. Förmodligen kommer jag plocka upp en switch nån dag med, men jag kommer avvakta tills där finns fler spel. Just nu är det enbart Zelda (ok Mario med, men det kommer ju senare ändå), så därför finns där ingen egentlig anledning för mig att förboka. Där kommer förmodligen nån schysst bundle on ett tag som man kan införskaffa.
Postad 15 januari 2017 - 03:58
Tjaa, man kan iaf undra om inte många satt med helt orimliga förväntningar och att mkt av besvikelsen beror på att dessa såklart inte infriades...Oj, jag verkar tillhöra en minoritet som blev ännu mer hyped efter presentationen.
Tycker som sagt upplägget var ungefär som man trott och egentligen framkom inte så mkt nytt, det mesta var läckt/visat sen innan.
Vet inte hur du lyckades bli MER hyped efter presskonfen dock? Hittade inte ett enda oväntat WOW moment...
Var sen tidigare besviken på att de inte satsade på mer modern hårdvara, pratar inte om Pro-prestanda utan att de verkligen borde tagit chansen att tillsammans med nvidia tagit fram state of the art mobil hårdvara. Så tycks inte fallet.
Hade de gjort det hade de lite höga priserna varit lätta att smälta. Men, men det är ju inte 1000-tals kronor det handlar om så det går ju att leva med.
Och bortsett från silikonet så verkar ju hårdvaran riktigt bra! Rejäla saker, inte cheapo-plastic-toy. Bra där.
Hade dock hoppats på visning av lite mer nya Nintendo spel. Iaf ett till nytt måste-lir (hitta bara 2) hade kännts bättre. Kommer förstås och givetvis visar de inte allt redan dag 1. Vågar man hoppas på glada nyheter redan till E3?
3e parts spel struntar jag personligen helt i så tunnheten där kvittar för min del. Saknade dock ett WOW 2a parts projekt. Men igen, till E3 kanske?
Så tjaa, lite lamt på några fronter och få riktiga nyheter men inte alls den katastrof som "internet" målat upp. Det får bli min sammanfattning.
Ordna ett Zelda-paket för 2990 till hösten och jag är garanterat på.

Strategin Nintendo kör med tror jag är helt rätt för dem för framtiden. Ensa bärbart och stationärt mot EN produkt. Kan alla resurser fokuseras mot ETT håll, kanon. Kompletera med enstaka mobilspel, dvs dra nytta av mobilmarknaden det går inte att bortse från den ändå.
Är försiktigt hoppfull...
Postad 15 januari 2017 - 09:06
http://nintendoevery...ards-up-to-2tb/
Nintendo confirms Switch actually supports SDXC memory cards up to 2TB Posted on January 14, 2017
During yesterday’s Treehouse Live stream, Nintendo said that Switch will support microSDXC cards that hold up to 256 GB of data. That actually was incorrect. Nintendo now notes in an official statement that “Switch is compatible with the SDXC standard, which supports up to 2TB.”
2TB cards are not actually out on the market. However, Switch will support them when they are.
It’s worth noting that even 1TB SDXC cards are still awhile for most consumers, as they were just announced last September. 512GB is currently the largest available SDXC card.
Postad 15 januari 2017 - 09:40
För vi alla är olika.Vet inte hur du lyckades bli MER hyped efter presskonfen dock? Hittade inte ett enda oväntat WOW moment...

Men för mig behöver det inte vara något WOW för att bli hyped. Innan presentationen så, för mig, var joycon bara några buildingblocks för olika kontroller men att de hade så pass "mycket" tech överraskade mig. Motion, HD rumble, den där kameran på kanten.
Man har sett/läst om Switch, Mario och Zelda innan men att få mer kött på benen på alla dessa fronter samtidigt byggde upp en stor: -Yeah, let's go! Bring me the stuff!
Sen måste jag erkänna att jag är så pass Nintendo fan att det finns en viss nivå av självövertygelse om att det kommer bli fett.

Postad 15 januari 2017 - 09:48
Menade mer att matat med information,
"penetrera - grundligt sätta sig in i"
âr det bara jag som översätter detta til: -Balls deep!
Postad 15 januari 2017 - 10:15
Jag såg eventet där en veldig hypad och Nintendo insatt Youtuber reagerte live och hela greien var relativt positiv.
Känns som Nintendo tänker åt rätt håll och sjuk kudos til dem att försöka innovera hur man spelar.
Vem skulle försöka hitta nya vägar om alla bara byggde en liten dator i en svart låda?
Detta gör ju att det ser helt surrealistiskt ut och jag tycker Arms såg helt galet sjukt ut, jag kan inte fatta att nån kunde ta det seriöst, men sammtidigt förstår jag tanken bak. Blir lite för japanskt för mig dock. Samma med Mario - surrealistiskt.
Fler plus än minus. Största minus är ju att spelen hackade och grafiken såg ut som wii i HD, otroligt irriterande. Men den ser välgjord ut och Joycons ser ut att ha tyngd i sig och det ska vara massa teknik innuti som kan bidra til kul spel med flera personer (familjen). Jag ser bara posivt i att dom utvecklar gränssnittet med ir-kamera, HD-rumble osv då man inte måste spela 1-2 switch om man inte vill och förhoppningsvis kan man justera hur man dodgar i f.eks SKyrim med motion eller inte. Riktigt bra med straps som har fina stora knappar och som gör joycon typ 30% större.
Bra tänkt, dom har lagt själen i detta, men dålig hårdvara, känns som 3ds/wii typ och man har ju haft sjukt mycket kul med dom maskinerna men kvalitet på grafik är ju som den är...hoppas verkligen dom kan tuna spelen vi såg.
Postad 15 januari 2017 - 12:25
Redigerat av New Player, 15 januari 2017 - 12:27.
Postad 15 januari 2017 - 13:33
Postad 15 januari 2017 - 13:54
Postad 15 januari 2017 - 20:20
Postad 15 januari 2017 - 20:50
Tjaa, man kan iaf undra om inte många satt med helt orimliga förväntningar och att mkt av besvikelsen beror på att dessa såklart inte infriades...
Då är väl frågan vad man anser vara orimligt. De har slutat göra Wii U-spel sedan länge, man kan säga att de haft minst två år på sig och om vi räknar med året som kommer tre år på sig att utveckla spel.
Är det då orimligt att vilja ha mer än ETT intressant spel till launch som vi dessutom redan visste om? Jag vet inte om jag har sett någon kortare launchlista. Resten av året... Wii U-portar fram till Mario mer eller mindre, av det de har visat hittills.
Detta:
Strategin Nintendo kör med tror jag är helt rätt för dem för framtiden. Ensa bärbart och stationärt mot EN produkt. Kan alla resurser fokuseras mot ETT håll, kanon.
Är vad jag hade väntat mig. Det trodde jag var själva grejen med hela konceptet, så att de stoppar den torka de haft med Wii U och som de kommer få nu igen såvida inte konsolen säljer bra, eftersom de återigen inte kommer kunna få portar av större konsolspel.
Men det är inte det meddelandet de ger ifrån sig just nu. Vi såg inga "remastrade" 3DS-spel öht, något jag absolut förväntade mig. Reggie pratar om att 3DS ska coexistera med Switch utan problem. Om det bara är marknadsföringssnack som hans klyschor om att Metroid kommer och att de vet preciiiiis vad deras kundmarknad vill ha låter jag vara osagt, men från det som visades på konferensen så var det bara vanliga konsolspel de visade upp.
Kombinera bristen på spel med ett högre pris än förväntat, brist på info om VC, betald online, en onlinetjänst där åtminstone utbudet av gratisspel verkar absurt, ingen ethernetport, dyra tillbehör, tidigare kontroller funkar inte.
Sen att de slösar Fire Emblem på musou är fan irriterande. Det är en jättebra franchise, som de inte har gjort någonting med på stationär konsol sedan Gamecube. Nu har de den perfekta konsolen för det, både bärbar och stationär, och så visar de upp ett j-vla Warriorsspel.
Mario blir säkerligen bra, men det såg rough ut i nuläget. Man vill åtminstone se en uppgradering över Wii U, och inga av de spelen på mässan visade det. Nu vet vi förstås att den är kraftfullare, men de har inte visat något spel gjort från grunden till Switch med avancerad grafik.
Metroid hade ju vart perfekt för det, men det lyser med sin frånvaro som vanligt. "Kommer på E3".
Smash Bros och Mario Maker trodde jag var garanterat till launch, det är ju redan färdiga spel. Men nej.
Men, men det är ju inte 1000-tals kronor det handlar om så det går ju att leva med.
Ja för oss ja. Men många tycker det är för dyrt för hårdvaran. Jag vill att Nintendo ska sälja bra så att konsolen inte dör om tre-fyra år som Wii U. 249 hade varit perfekt. 200 hade varit guld. Men det är återigen kontrollen, Joy-Cons i detta fallet, som gör att hela produkten blir dyr. För mig som bara vill spela stationärt så är skärmen meningslös eftersom jag aldrig får användning för den, bara en till grej som kostar. De hade inte ens råd att slänga med ett spel, utan de tar 50-60 dollar för 1, 2, Switch. Så vad har de att dema med? Inget Wii Sports eller Wii Play den här gången.
Inte heller hade de råd med kontroller som laddas medan man spelar, de skickar med den billigare varianten som bara är till för att fylla utrymmet så att det ska bli mer som en handkontroll. Så då återstår det också att se om man behöver köpa till en prokontroll också eller om joycons + platta är bra nog. Joycons ska dock hålla i 20 timmar typ så det ska inte bli några problem, bara att koppla till huvudenheten när man spelat färdigt.
Postad 15 januari 2017 - 21:53
Har inte alls hängt med angående Switch, men kommer t.ex Zelda se likadant ut på Wii U och Switch? Vad blir det i övrigt för skillnader? Det får gärna vara skillnad så jag enklare kan motivera att det var rätt att jag förbokade Switch + Zelda
Redigerat av Bananklasen, 15 januari 2017 - 21:55.
Postad 15 januari 2017 - 21:55
http://www.fz.se/art...a-generationen/
Nu bryr jag mig inte om FIFA, och mitt intresse för Switch har sjunkit rejält, men sådant här oroar mig ändå. Har tittat på lite mer videos under helgen, och det är överlag väldigt simpla spel som har presenterats. Och JRPG, suck
Har inte alls hängt med angående Switch, men kommer t.ex Zelda se likadant ut på Wii U och Switch? Vad blir det i övrigt för skillnader? Det får gärna vara skillnad så jag enklare kan motivera att det var rätt att jag förbokade Switch + Zelda
Sett någon video som pratar om något lite bättre grafik på Switch, men jag tror att man kan förvänta sig två väldigt lika versioner.
Redigerat av jaQoB, 15 januari 2017 - 22:01.
Postad 15 januari 2017 - 22:03
Skillnaden är det grafiska, men i mitt tycke långt ifrån den skillnaden som gör det värt att köpa en switch day 1.
För det mesta ser det ju bättre ut på switch men i vissa delar föredrar jag U versionen.
Sedan är U versionen dom jämför med äldre än switch versionen så kan ju vara mer putsad på också.
Postad 16 januari 2017 - 08:28
Undrar hur mycket Nintendo betalat alla spel-sajter för stort sett alla är positiva till Switch medans de flesta potentiella köpare säger precis tvärtom.
Mycket märkligt.
Postad 16 januari 2017 - 08:52
Undrar hur mycket Nintendo betalat alla spel-sajter för stort sett alla är positiva till Switch medans de flesta potentiella köpare säger precis tvärtom.
Mycket märkligt.
Jag är böjd att hålla med, förvånansvärt lite kritik. Framförallt mot skämtet 1-2-Switch. Det hade varit illa om det var gratis och skickades med som ett demo av konsolen, men för 40$ som det ryktas om är det ju katastrof.
Postad 16 januari 2017 - 09:00
Precis. Enda anledningen Wii Sports blev stor succe på Wii var för att man fick det med konsollen.
Postad 16 januari 2017 - 09:06
Av vad jag sett och läst än så länge så blir jag mer och mer konfunderad över hur de ska få Skyrim att snurra. Spelen de visat hitintills har varit väldigt enkla i jämnförelse.
Redigerat av jaQoB, 16 januari 2017 - 09:06.
Postad 16 januari 2017 - 09:39
Av vad jag sett och läst än så länge så blir jag mer och mer konfunderad över hur de ska få Skyrim att snurra. Spelen de visat hitintills har varit väldigt enkla i jämnförelse.
Här ska det inte snurras 😂 Spelet är inte på skiva utan minneskort. Haha
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar