Blir lite fundersam, finns inte Canal Digital- appen i Apple TV 4K utan "bara" i gamla Apple TV?
Apple TV 4K 32GB
(Mediaspelare)
|
4
|
(50)
|
Inga priser | |
Apple TV 4K 64GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(41)
|
2 295:- | |
Apple TV 4K 32GB 2021 (2nd Generation)
(Mediaspelare)
|
5
|
(8)
|
1 790:- | |
Apple TV 4K 64GB (2nd Generation)
(Mediaspelare)
|
5
|
(8)
|
Inga priser | |
Apple TV 4K 128GB 2022 (3:e generationen)
(Mediaspelare)
|
5
|
(9)
|
1 990:- |
iTunes Movies hyr- och köpfilm (SD, HD, 4K) (1320 inlägg)
|
2 mån sedan |
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg)
|
3 år sedan |
Allt om Dolby Vision (101 inlägg)
|
6 år sedan |
Problem med 4k signal (13 inlägg)
|
6 år sedan |
Är min receiver en flaskhals? (4 inlägg)
|
6 år sedan |
Dags för handkontroll till AppleTv och Apple Arcade (10 inlägg)
|
6 år sedan |
Smarta Hem (29 inlägg)
|
7 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Apple HomeKit (8 inlägg)
|
7 år sedan |
massa små problem efter ny soundbar (2 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp med setup (4 inlägg)
|
7 år sedan |
Förb@annade HDMI CEC, hur lösa hdmi dropout? (9 inlägg)
|
8 år sedan |
Apple tv 4k hdr till Samsung UE49MU6195 (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Philips 65PUS6262 skickar sporadiskt ljud till förstärkare (6 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 07 December 2017 - 23:29
Redigerat av axion84, 07 December 2017 - 23:32.
Postad 08 December 2017 - 15:33
Kopplade in en Apple-TV4k till min Denon förstärkare och det funkar inte alls.
Varje gång man startar något i filmväg vare sig det är från netflix, infuse eller någon annan app så startar den airplay på Denon.
Någon som har varit ute för liknande problem?
Postad 08 December 2017 - 16:25
Kopplade in en Apple-TV4k till min Denon förstärkare och det funkar inte alls.
Varje gång man startar något i filmväg vare sig det är från netflix, infuse eller någon annan app så startar den airplay på Denon.
Någon som har varit ute för liknande problem?
Nu kan jag inte i huvudet vad menyalternativet heter men under Ljud och Bild så kan du välja vilken enhet som ska vara ljud ut. Står den på din Denon så startar airplay precis som du säger. Den ska stå på Apple TV.
Postad 08 December 2017 - 17:03
Nu kan jag inte i huvudet vad menyalternativet heter men under Ljud och Bild så kan du välja vilken enhet som ska vara ljud ut. Står den på din Denon så startar airplay precis som du säger. Den ska stå på Apple TV.
Ja det var det som var problemet....Tack
Postad 08 December 2017 - 19:45
Nästa problem ingen DTS-HD MA förstärkaren visar vanlig DTS . Samma film genom Shield tv ger DTS-HD MA på förstärkaren.
Dessa är valda:
* bästa tillgängliga kvalitet (Inställningar i TV Os)
* passthrough (Inställning i Infuse pro 5.6.3)
Postad 08 December 2017 - 19:47
Nästa problem ingen DTS-HD MA förstärkaren visar vanlig DTS . Samma film genom Shield tv ger DTS-HD MA på förstärkaren.
Dessa är valda:
Läser du inte specifikationerna innan du köper?
Postad 08 December 2017 - 19:54
Dessa är valda:
Infuse
- Auto (recommended): Audio will be sent as uncompressed, multi-channel LPCM (up to 7.1 channels and 24-bit). Additional output adjustments can be made through the Apple TV > Settings > Audio and Video menu.
- Passthrough: Audio will be sent as Dolby or DTS (up to 5.1 channels and 16-bit). Note: The 'Reduce Loud Sounds' option in Apple TV > Settings > Audio and Video MUST be disabled.
Postad 08 December 2017 - 19:57
He-aac (V1), aac (upp till 320 Kbit/s), skyddad aac (från iTunes Store), mp3 (upp till 320 Kbit/s), mp3 vbr, Apple Lossless, flac, aiff och wav; ac-3 (Dolby Digital 5.1) och e-ac-3 (Dolby Digital Plus 7.1-surroundljud)
Postad 09 December 2017 - 01:48
Dessa är valda:
Detta är avhandlat tidigare i denna tråd.
Postad 09 December 2017 - 12:19
Finns det inget sätt att spela upp mp3 från en NAS via ATV’n?
Ja med en mediaspelare
Postad 09 December 2017 - 12:22
Någon vettig app till ATV’n? Fungerar inte med Infuse PRO. Och inbyggda Musik kan inte plocka upp annat än iTunes.Ja med en mediaspelare
ATV,n är enklare för ungarna än Zappitin, så skulle föredra en bra app till ATV’n.
Postad 09 December 2017 - 12:53
testa mrmcNågon vettig app till ATV’n? Fungerar inte med Infuse PRO. Och inbyggda Musik kan inte plocka upp annat än iTunes.
ATV,n är enklare för ungarna än Zappitin, så skulle föredra en bra app till ATV’n.
Postad 09 December 2017 - 13:27
Någon vettig app till ATV’n? Fungerar inte med Infuse PRO. Och inbyggda Musik kan inte plocka upp annat än iTunes.
Det finns ingen enligt mig bra renodlad mp3-spelare till ATV.
Personligen tycker lösningen att importera in musiken till iTunes,aktivera iTunes Match,då kommer man åt musiken utan att ha iTunes eller någon dator igång. Kostar iofs 250:-/år men fungerar bra förutsatt att låtarna är rippade på ett korrekt sätt.
Postad 09 December 2017 - 13:43
Läser du inte specifikationerna innan du köper?
Jo, Tänkte faktiskt inte så mkt på att en mediaspelare år 2017 fortfarande inte släpper igenom HD ljud.
Blandade nog ihop specifikationen på vad Infuse pro 5 kunde.... den stödjer DTS-HD.
GET MORE WITH INFUSE PRO!
- Play even more video formats
- Enjoy Dolby® Digital Plus (AC3/E-AC3), DTS® and DTS-HD®
Sen kan det ju ske förbättringar typ som framrate och color space switching som inte står i specifikationen.
Spelar inte så stor roll då jag huvudsakligen kör filmer på Shield TV och tanken med apple tv var några play appar som inte finns till androidTV.
Redigerat av Biggles2002, 09 December 2017 - 15:22.
Postad 09 December 2017 - 21:00
Någon vettig app till ATV’n? Fungerar inte med Infuse PRO. Och inbyggda Musik kan inte plocka upp annat än iTunes.
Spotify med airplay, enklare än så blir det inte. För vem vill starta TVn för att spela upp musik?
Postad 09 December 2017 - 21:32
Spotify med airplay, enklare än så blir det inte. För vem vill starta TVn för att spela upp musik?
Hans barn?
Postad 09 December 2017 - 21:57
Tycker det funkar rätt bra att köra musiken via tv:n, speciellt när man är ett gäng som sitter i soffan.
Postad 10 December 2017 - 09:06
Stänger jag av matchning av hz så försvinner ljus flashningen. Och nu går den in i hdr istället för DV och då verkar problemet med flashning när texten dyker upp verka försvinna till mestadels, tycks se att det flashar till lite grann dock.Är inte imponerad av bildkvaliten på atv 4k och netflix. Ser massa flashningar på finest hour tex i början när dom sitter i bilen såg även det på better call saul S3 E2 första nio minuterna. Och på DV tex godless S1 E7 17 min och fram flashar det till i bakgrunden varje gång texten kommer fram, såg även det på stranger things DV. Även mer black crush än inbyggda b6 appen. Chromecast ultra och inbyggda b6 appen har inte dessa problem. Även svt play uppvisar ryckig bild när jag valt auto matchning av hz. Apple verkar ha mycket att jobba med.
Postad 10 December 2017 - 11:36
Hans barn?
Mina barn och deras kompisar kör uteslutande Spotify, både hemma och i bilen.
Tycker det funkar rätt bra att köra musiken via tv:n, speciellt när man är ett gäng som sitter i soffan.
Det är sant, fast då föredrar jag musikvideos framför mp3.
Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 10 December 2017 - 11:37.
Postad 10 December 2017 - 11:43
Jag kör inte spotify och kommer inte heller skaffa då det inte lyssnas SÅ mycket på musik.Mina barn och deras kompisar kör uteslutande Spotify, både hemma och i bilen.
Det är sant, fast då föredrar jag musikvideos framför mp3.
Igår skulle jag iväg en stund, så då skulle jag ändå haft luren med mig. Så igårfick det bli Zappitin.
Postad 10 December 2017 - 13:57
har du testat mrmc bygger på kodi och spelar upp det mesta i musikväg..Jag kör inte spotify och kommer inte heller skaffa då det inte lyssnas SÅ mycket på musik.
Igår skulle jag iväg en stund, så då skulle jag ändå haft luren med mig. Så igårfick det bli Zappitin.
Postad 10 December 2017 - 15:26
har du testat mrmc bygger på kodi och spelar upp det mesta i musikväg..
Ah, just ja. Nej, det missade jag att plocka ner. Får testa under kväll.
Tack för tipset ![]()
Postad 10 December 2017 - 17:45
Redigerat av mcmike, 10 December 2017 - 17:59.
Postad 10 December 2017 - 18:01
Nu fungerar Viaplay och deras Ultra Hd sändningar genom appen
Dock inte ännu med samma bildkvalitet som genom CC Ultran!
Najs. Märkbart till det bättre jmf med hd sändning?
Postad 10 December 2017 - 18:13
Får väl bita i det sura äpplet och byta upp mig till ATV 4K för att se en bättre bild.
Postad 10 December 2017 - 18:16
Najs. Märkbart till det bättre jmf med hd sändning?
Ja det är det ändå👍
Redigerat av mcmike, 10 December 2017 - 18:16.
Postad 10 December 2017 - 18:31
Får väl bita i det sura äpplet och byta upp mig till ATV 4K för att se en bättre bild.
Dina bekymmer kvarstår med denna också ![]()
Postad 10 December 2017 - 18:35
Dina bekymmer kvarstår med denna också
Jag vet. Men får lära mig leva med det.
Postad 10 December 2017 - 18:59
Ja det är det ändå
Det e ju positivt ändå
Undra om man skulle köpa sig en i julklapp...
Postad 10 December 2017 - 19:06
Det e ju positivt ändå
Undra om man skulle köpa sig en i julklapp...
Tycker jag absolut
Den kan ju så mycket mera, även om det verkar som att det var ett test med UHD sändningen ![]()
Redigerat av mcmike, 10 December 2017 - 19:07.
Postad 10 December 2017 - 19:21
Eller en chromecast ultra tycker den är bättre just nu än atv 4k. CCU levererar bildmässigt och flytet funkar fint med allt inställt i 60hz dynamisk mode switching har den också smidigare en på atv 4k.Får väl bita i det sura äpplet och byta upp mig till ATV 4K för att se en bättre bild.
Fjärrkontrollen på atv 4k känns inte responsive, rörelserna är efter ibland. Nån mer som känner så? Mycket smidigare med CCU att styra från android mobilen och söka.
Redigerat av axion84, 10 December 2017 - 19:24.
Postad 10 December 2017 - 19:32
flytet funkar fint med allt inställt i 60hz dynamisk mode switching har den också smidigare en på atv 4k.
Hur kan någonting bli smidigare som sköter sig själv? 60hz är inte speciellt roligt genom Ultran, vill gärna se "hackfri" fotboll bl,a ![]()
Redigerat av mcmike, 10 December 2017 - 19:33.
Postad 10 December 2017 - 20:36
Tycker jag absolut
Den kan ju så mycket mera, även om det verkar som att det var ett test med UHD sändningen
Det går att se Ultra HD reprisen av derbyt...
Postad 10 December 2017 - 22:16
Det går att se Ultra HD reprisen av derbyt...
Även kvällens sändning fungerar
Nu åker shielden iväg, då man nu även kan airplaya tv kanalerna ( ej tv10 ) via appen till trådprodukten ![]()
Redigerat av mcmike, 10 December 2017 - 22:29.
Postad 10 December 2017 - 23:19
Jag säger att jag tycker allt flyter på bra med 60hz på ccu utan att behöva ändra. Såg ingen skillnad på svt play tex när jag byte till 50hz på ccu. Ser inte att atv 4k flyter på bättre en ccu heller med matcning av hz på, kanske överskattat. Om atv 4k introducerar ljus flashning på tex netflix sdr med matchning av hz funkar den ju inget vidare. Eller varje gång texten dyker upp i DV netflix flashar det till i bakgrunden, det försvann när jag stängde av matcning av hz. Och efter jag stängt av det men med dynamisk matcning på och 4k sdr 60hz valt kollade jag på svt play och det såg ryckigt ut och det gör det inte på ccu med 60hz valt.Hur kan någonting bli smidigare som sköter sig själv? 60hz är inte speciellt roligt genom Ultran, vill gärna se "hackfri" fotboll bl,a
Edit: stängde jag även av dynamisk omfång matcning försvan ryckigheten på svt play.
Redigerat av axion84, 10 December 2017 - 23:44.
Postad 11 December 2017 - 06:29
material i 50hz som spelas upp i 60hz eller tvärtom blir fel. Ser man inte det så är det något annat fel i länken.
Postad 11 December 2017 - 06:38
Glömde en gång att jag lämnat ccu på 50hz och då ryckte netflix jätte mycket, netflix flyter på bra i 60hz på ultran.material i 50hz som spelas upp i 60hz eller tvärtom blir fel. Ser man inte det så är det något annat fel i länken.
Redigerat av axion84, 11 December 2017 - 07:18.
Postad 11 December 2017 - 07:55
Netflix blir dock bäst med 60hz (om inte 24hz är valbart, vilket är att föredra) Detta gäller även vid uppspelning med PLEX.
Postad 11 December 2017 - 08:21
Är det någon som får slut på lagringsutrymmet eller inte klarar sig på 32gb och istället köpte 64gb?
När jag köper mobil så är det bland den viktigaste egenskapen, jag klarar mig nog inte med mindre än 128 gb men jag har svårt att se hur man ska fylla mer än 32gb på en Apple TV.
Finns det så många must-have appar?
Spel? Det känns inte som Apple TV är något man vill spela på.
Jag har en Apple TV 2 men efter att ha köpt en 4K TV så ska jag nog snart uppgradera till en 4K Apple TV.
Unblock us, men den tar nog inte UK ialf utan listar bara US
Det fungerar väl inte längre med Netflix?
Redigerat av Christopher_A, 11 December 2017 - 08:25.
Postad 11 December 2017 - 08:58
Fungerade klockrent, stort tack för tipset!har du testat mrmc bygger på kodi och spelar upp det mesta i musikväg..
Postad 11 December 2017 - 12:10
Nu fungerar Viaplay och deras Ultra Hd sändningar genom appen
Dock inte ännu med samma bildkvalitet som genom CC Ultran!
Japp riktigt najs slippa casta eller titta på shielden,
UHD sändningarna fungerar också nu på iphone x men lite liten skärm
Postad 11 December 2017 - 15:08
Det fungerar väl inte längre med Netflix?
Nope, de glada dagarna med Netflix från USA är över. Dock finns det sätt att komma åt Amazon Prime...
Postad 11 December 2017 - 16:24
ExpressVPN funkar också... vet dock inte om man kan confa appleTV med det, men medshielden går det, borde gå med appleTV också.
Postad 11 December 2017 - 16:38
SVT play, C More, Telia+ , TV 4 Play och Viaplay ska absolut vara inställt på 50hz, fotboll etc flyter då på riktigt bra och mjukt med både CCU och ATV 4K. 60 Hz gör däremot bilden fel och ryckig!
Häller helt med dig i den frågan, gällande både Ultran och trådprodukten. Allt annat är otänkbart här hemma ![]()
Netflix blir dock bäst med 60hz (om inte 24hz är valbart, vilket är att föredra)
Absolut ,vilket också trådprodukten sköter med bravur i auto läget ![]()
Såg ingen skillnad på svt play tex när jag byte till 50hz på ccu. Ser inte att atv 4k flyter på bättre en ccu heller med matcning av hz på, kanske överskattat.
Du kan få min Ultra och en peng emellan, så tar jag din överskattade Apple tv 4k ![]()
Postad 11 December 2017 - 16:52
Helt sanslöst att jag missade detta, suttit och längtat sedan jag köpte ATV4K att få testa en fotbollsmatch i UHD
Testade att köra igång den i UHD strax innan matchen körde igång men fick då upp att det enbart gick med Chromecast..
Postad 11 December 2017 - 17:03
Helt sanslöst att jag missade detta, suttit och längtat sedan jag köpte ATV4K att få testa en fotbollsmatch i UHD
![]()
Du får väl testa det idag, fär att iallafall kunna utvärdera bildkvalitén som jag hoppas blir bättre ![]()
Redigerat av mcmike, 11 December 2017 - 17:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
iTunes Movies hyr- och köpfilm (SD, HD, 4K)
1 bild
93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?