Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 oktober 2018 - 14:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

På Kaon boxen blir repris inspelningar fixade imorgon va? Om jag förstog inlägget från er rätt i en annan tråd.

Hej

Jag vet mer imorgon, kommer skriva i Canal Digital Sverige tråden imorgon när jag har all information.

Mvh
Niklas

Postad 22 oktober 2018 - 15:41

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej

När man gör en inspelning får man välja serie eller säsong, kan det vara så att du har valt serie istället för säsong? När man väljer serie spelar boxen in avsnitt från tidigare säsonger också.

Övriga problem kommer tyvärr först att bli lösa i en ny uppdatering.

Mvh
Niklas

Nej. Serier och säsonger ska hamna på övre raden vilket de inte gör. De hamnar slumpvis i nedre raden tillsammans med enstaka inspelningar. Ibland hamnar de rätt. Enstaka inspelningar hamnar på nedre raden.

Ja, jag förstår att alla säsonger spelas in, men nu är det så att repriser på varje avsnitt spelas in det också vilket är MYCKET irriterande.

När kan vi förvänta oss att uppdateringen kommer? Denna vecka, nästa, November eller December?

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 22 oktober 2018 - 15:44.

Postad 23 oktober 2018 - 17:24

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Bildkvaliteten på ex SVT nyheter är kornig i nyhetsstudion och bedrövlig i inslagen!

Postad 23 oktober 2018 - 18:25

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Kan ni svara på mitt inlägg nr 903.

Vänligen

Johan

Postad 24 oktober 2018 - 08:55

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Finns inte Dplay appen till boxen?

Postad 24 oktober 2018 - 09:28

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Finns inte Dplay appen till boxen?

Nope. Inte heller HBO.

Postad 24 oktober 2018 - 09:49

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nope. Inte heller HBO.

Varför?

Postad 24 oktober 2018 - 12:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Varför?

De vill väl inte ha in konkurrenter i boxen. Misstänker att de tvingades ha Viaplay då de säljer varandras sportkanaler.

Postad 24 oktober 2018 - 15:13

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

De vill väl inte ha in konkurrenter i boxen. Misstänker att de tvingades ha Viaplay då de säljer varandras sportkanaler.

Dplay och HBO finns inte tillgängliga i Google Play för någon Android TV-box, vare sig TV-apparater eller boxar frånsett Samsung Smart TV för HBO.

https://dplaysupport...n-jag-se-Dplay-

https://se.hbonordic.com/how-to-watch

//Johan

Postad 24 oktober 2018 - 18:35

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 1

Hej Canal Digital!

Vad bra att EPG-problemen kommer lösas nästa vecka!

Kvarstår då resten av problemen bl a:

Uppspelning av inspelade program som fryses och får mosaik (RIKTIGT IRRITERANDE!!)

Inspelade program som försvinner

Kanalbyte i guiden som hänger sig

Boxen som startar om med ljud från kanalen man tittade på fortfarande på och även "normala" plötsliga omstarter mitt under tittande

Dålig till mycket dålig kvalité på sändningarna på SVT

Vad jag förstod så dröjer den uppdateringen minst nån månad till.

Nåja, EPG-problemen var de mest störade.

Slutligen vill jag berömma supporten för mycket trevligt bemötande!

Vänligen
Johan

Redigerat av skwlkr76, 25 oktober 2018 - 08:00.

Postad 25 oktober 2018 - 08:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Vad bra att EPG-problemen kommer lösas nästa vecka!

Kvarstår då resten av problemen bl a:

Uppspelning av inspelade program som fryses och får mosaik (RIKTIGT IRRITERANDE!!)

Inspelade program som försvinner

Kanalbyte i guiden som hänger sig

Boxen som startar om med ljud från kanalen man tittade på fortfarande på och även "normala" plötsliga omstarter mitt under tittande

Dålig till mycket dålig kvalité på sändningarna på SVT

Vad jag förstod så dröjer den uppdateringen minst nån månad till.

Nåja, EPG-problemen var de mest störade.

Slutligen vill jag berömma supporten för mycket trevligt bemötande!

Vänligen
Johan

Hej

Lösningen för inspelning av repriser har blivit försenad några dagar, väntar på mer information om tidsplan. Uppdateringen för inspelningen på OnePlace jobbas det med, har inte fått någon tid för när vi planerar att lansera den mjukvaran. Kommer skriva här så fort jag vet.

Väntar fortfarande på återkoppling om SVT.

Mvh

Niklas

Postad 25 oktober 2018 - 09:09

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej

Lösningen för inspelning av repriser har blivit försenad några dagar, väntar på mer information om tidsplan. Uppdateringen för inspelningen på OnePlace jobbas det med, har inte fått någon tid för när vi planerar att lansera den mjukvaran. Kommer skriva här så fort jag vet.

Väntar fortfarande på återkoppling om SVT.

Mvh

Niklas

Igår pratade jag med både supporten och tekniska supporten som sa att det skulle skickas ut en EPG-uppdatering för OnePlace i slutet av oktober (28-29/10). Stämmer inte det?

Redigerat av skwlkr76, 25 oktober 2018 - 09:10.

Postad 25 oktober 2018 - 11:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Igår pratade jag med både supporten och tekniska supporten som sa att det skulle skickas ut en EPG-uppdatering för OnePlace i slutet av oktober (28-29/10). Stämmer inte det?

Hej

Hoppas ha ett spikat datum senast imorgon, men det ska inte vara någon längre försening. 

Mvh
Niklas

Postad 28 oktober 2018 - 09:10

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som upplever att fjärrkontrollen inte registrerar knapptryckningar ibland? När jag till exempel trycker på power knappen så startar inte boxen om jag inte trycker 3-4 gånger!
Finns det något tips som gör att fjärren svarar bättre?
Har ställt in boxen på lätt standby!

Postad 28 oktober 2018 - 22:07

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital!

Idag har jag sett endel på SVT 1 och bildkvaliteten har verkligen varit skitdålig. De övriga HD-kanalerna har varit bra och jag har bra kvalitet på mottagningen.
Loggan i övre högra hörnet är alldeles blurrad och trasig vilket de inte är på andra kanaler.

Ni komprimerar SVT alldeles för hårt!

Vänligen
Johan

Redigerat av skwlkr76, 28 oktober 2018 - 22:08.

Postad 29 oktober 2018 - 09:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Idag har jag sett endel på SVT 1 och bildkvaliteten har verkligen varit skitdålig. De övriga HD-kanalerna har varit bra och jag har bra kvalitet på mottagningen.
Loggan i övre högra hörnet är alldeles blurrad och trasig vilket de inte är på andra kanaler.

Ni komprimerar SVT alldeles för hårt!

Vänligen
Johan

Hej

Vi håller på se över vad vi kan göra för att förbättra kvaliteten på SVT.

Mvh
Niklas

Hej

Trevliga nyheter!

Under november månad kommer Netflix till OnePlace. Mer information om detta kommer på vår hemsida under nästa vecka.

Mvh

Niklas

Postad 29 oktober 2018 - 10:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hej
Vi håller på se över vad vi kan göra för att förbättra kvaliteten på SVT.
Mvh
NiklasHej
Trevliga nyheter!
Under november månad kommer Netflix till OnePlace. Mer information om detta kommer på vår hemsida under nästa vecka.
Mvh
Niklas

Till smartboxen med hoppas jag!

Postad 29 oktober 2018 - 10:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Till smartboxen med hoppas jag!

Hej

Förbättringsarbetet gällande SVT gäller till samtliga boxar. 

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 29 oktober 2018 - 11:07.

Postad 29 oktober 2018 - 11:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hej
Förbättringsarbetet gällande SVT gäller till samtliga boxar. 
Mvh
Niklas

Nu menar jag NF. Eller diskriminerar ni oss.

Postad 29 oktober 2018 - 11:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nu menar jag NF. Eller diskriminerar ni oss.

Hej

Netflix finns till Android TV plattformen och därför har vi möjlighet att lansera Netflix till OnePlace.

Mvh
Niklas

Postad 29 oktober 2018 - 11:19

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Tur att inte allt för många hann läsa inlägget som gav intrycket att Netflix kommer till alla boxar

Postad 30 oktober 2018 - 09:09

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej

Netflix finns till Android TV plattformen och därför har vi möjlighet att lansera Netflix till OnePlace.

Mvh
Niklas

Hej!

Det låter bra, hoppas nu då att Netflix appen supporterar 4K (UHD) då boxen skall klara det!

HBO kommer den då?

Redigerat av lepelepe, 30 oktober 2018 - 09:10.

Postad 30 oktober 2018 - 09:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej!

Det låter bra, hoppas nu då att Netflix appen supporterar 4K (UHD) då boxen skall klara det!

HBO kommer den då?

Hej

Det är support för 4K/UHD när du kör Netflix i OnePlace.

Har tyvärr ingen information om HBO.

Mvh
Niklas

Postad 30 oktober 2018 - 13:26

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni något datum för EPG-uppdateringen och den större uppdateringen?

Angående SVT så är det väl bara att inte komprimera så hårt?

En annan sak som hände idag. När jag slog på boxen så var mute-ikonen tänd fast ljudet var på. Enda sättet att släcka den var att sänka ljudet. Dock efter nästa knapptryckning (vilken som helst) dök ikonen upp igen. Endast en omstart av boxen löste det.

Och en tredje...

Många inspelningar förstörs av hackande bild, där man missar flera sekunder, ibland hela avsnitt, samt även mosaik på bilden. Dessa fenomen har ökat i grad.

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 30 oktober 2018 - 15:14.

Postad 30 oktober 2018 - 17:43

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Kan också vara så att CD har sparat på in signalen, och inte ha SDI lina från SVT längre

Postad 30 oktober 2018 - 17:48

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Kan också vara så att CD har sparat på in signalen, och inte ha SDI lina från SVT längre

Gjorde inte Per Björkman på SVT ett inlägg härförleden om att CD fick okomprimerad insignal från dem.

Postad 30 oktober 2018 - 18:12

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Gjorde inte Per Björkman på SVT ett inlägg härförleden om att CD fick okomprimerad insignal från dem.

Har du sett det inlägget efter maj månad när CD ändrade på SVT?

Tidigare har CD  fått okomprimrimerad HD-SDI som in signal från SVT

Postad 30 oktober 2018 - 19:32

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg när heller var. Förresten klagade jag redan för två år sedan på CD sämre bild kontra marknätets när man hade en 75” KS8005 ägandes. Ju större panel så ser man lättare skillnad i bildkvalitet. Har nu en 65” E6.

Postad 30 oktober 2018 - 20:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni något datum för EPG-uppdateringen och den större uppdateringen?

En annan sak som hände idag. När jag slog på boxen så var mute-ikonen tänd fast ljudet var på. Enda sättet att släcka den var att sänka ljudet. Dock efter nästa knapptryckning (vilken som helst) dök ikonen upp igen. Endast en omstart av boxen löste det.

Och en tredje...

Många inspelningar förstörs av hackande bild, där man missar flera sekunder, ibland hela avsnitt, samt även mosaik på bilden. Dessa fenomen har ökat i grad.

//Johan

Hej

Vi håller på att se över om vi kan göra några förbättringar när det kommer till SVT.

Hoppas ha ett nytt datum i veckan, skriver här så fort jag har någon ny information. Ska kolla upp problemet du beskriver om mute-ikonen. Kan du gå in under inställningar / satellit och kolla vad du har för signalkvalitet (dB) på dina användarband.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 30 oktober 2018 - 20:38.

Postad 30 oktober 2018 - 20:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Vi håller på att se över vad vi kan göra för att förbättra bildkvaliteten på SVT. Vi försöker att hålla oss till OnePlace i den här tråden. Har ni ytterligare frågor om SVT så kan vi ta det i våran företagstråd på länken nedan.

https://www.minhembi...281631&page=118

Mvh
Niklas

Postad 30 oktober 2018 - 21:55

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital!

Har ni någon uppfattning när den större uppdateringen kommer?

Vänligen
Johan

Redigerat av skwlkr76, 30 oktober 2018 - 23:23.

Postad 30 oktober 2018 - 22:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
I såfall hade den ju avbrutit den första inspelningen.

Postad 30 oktober 2018 - 22:47

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej
Vi håller på att se över om vi kan göra några förbättringar när det kommer till SVT.
Hoppas ha ett nytt datum i veckan, skriver här så fort jag har någon ny information. Ska kolla upp problemet du beskriver om mute-ikonen. Kan du gå in under inställningar / satellit och kolla vad du har för signalkvalitet (dB) på dina användarband.
Mvh
Niklas

Den brukar ligga på ca 15db. Just nu ligger den på ca 12. Antar att den är lägre pga regn. Var bör man ligga?

Redigerat av skwlkr76, 31 oktober 2018 - 12:57.

Postad 31 oktober 2018 - 11:41

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

OnePlace, vad ska man säga. Flickvännen hatar den till och med... I en tid där man vill ha saker direkt, så ger OnePlace hängningar mellan kanalbyten och liknande, rådet är som på Sagemtiden, bryt strömmen... 

Har vi tur så kommer det en riktig uppdatering innan nyår, men jag tror inte uppdateringar kan rädda den boxen...

Postad 31 oktober 2018 - 12:29

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 2

OnePlace, vad ska man säga. Flickvännen hatar den till och med... I en tid där man vill ha saker direkt, så ger OnePlace hängningar mellan kanalbyten och liknande, rådet är som på Sagemtiden, bryt strömmen... 

Har vi tur så kommer det en riktig uppdatering innan nyår, men jag tror inte uppdateringar kan rädda den boxen...

Du har fel...i alla fall enligt säljavdelningen på CD som jag pratat med två gånger senaste månaden, när de vill sälja på mig ett större abb erbjuder de den fantastiska nya boxen också.

Jag förklarar att jag inte vill ha den och att jag är nöjd med Smart-boxen.

Den ena säljaren hade inte en aaaaaning om att det skulle finnas klagomål på Oneplace och den andra sa bestämt att det inte finns några fel alls på oneplace och man ska inte lyssna på dem som skriver om boxen i forum för deras problem beror på att de har för dåligt internet :lol:

Postad 31 oktober 2018 - 12:46

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Du har fel...i alla fall enligt säljavdelningen på CD som jag pratat med två gånger senaste månaden, när de vill sälja på mig ett större abb erbjuder de den fantastiska nya boxen också.

Jag förklarar att jag inte vill ha den och att jag är nöjd med Smart-boxen.

Den ena säljaren hade inte en aaaaaning om att det skulle finnas klagomål på Oneplace och den andra sa bestämt att det inte finns några fel alls på oneplace och man ska inte lyssna på dem som skriver om boxen i forum för deras problem beror på att de har för dåligt internet :lol:

Haha, ja så är det när dom vill sälja, i detta fallet skräp, precis som Sagem en gång i tiden. Oftast vet inte säljare vad dom pratar om, som i förra veckan när jag tog en hårddisk som satt i smartboxen som sedan varit i en OnePlace och skulle sätta den i min systers box så hon kan pausa. Då går det inte för en svensson att sätta tillbaka den i Smartboxen. Säljaren påpekade att jag inte kunde få den att funka även när jag sa att jag var PC-tekniker, han följer väl sina färdiga svar på skärmen framför honom. Jag sa att jag löser det, han sa nej, men jag kan byta ut den åt dig... Snällt men totalt onödigt, vara bara att ta port partitionerna på den, vilket alla PC-tekniker kan...

OnePlace, det är billigt skräp, den orkar inte med en hårddisk i sig, apparna låser sig. Den kommer aldrig gå fixa förrän nästa OnePlace kommer med bättre CPU och mer ram...Jag väntar på TwoPlace nu... 

Postad 31 oktober 2018 - 13:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

Har ni någon uppfattning när den större uppdateringen kommer?

Vänligen
Johan

Hej

Jag kommer att informera direkt jag har någon ny information. 

Mvh
Niklas

Postad 31 oktober 2018 - 13:54

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital!
Det blir bara fler och fler inspelningar med mosaik och hack. Aldrig på vanligt tv-tittande, bara på inspelade program. Mycket irriterande!

Ni säger att det kommer en uppdatering men när ungefär kommer den. November, december, ett halvår eller längre?

Vänligen
Johan

Postad 31 oktober 2018 - 14:20

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Det där med att det blir mosaik gäller även Kaonboxen.

Postad 31 oktober 2018 - 18:00

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital!

När man spelar in två på varandra sändna avsnitt så spelas första avsnittet in men man missar början på det andra. Jag kollade i slutet på första avsnittet ifall andra avsnittets början kommit med där, men det hade det inte. Så har det varit alla tillfällen jag spelat in t ex the Big bang theory. Jag har 3 minuters inspelning efter programslut aktiverat men, som sagt, andra avsnittets början spelas inte in vare sig i första avsnittet eller andra. Första avsnittets inspelning slutade ca 30 sekunder efter programslut...

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 31 oktober 2018 - 18:35.

Postad 31 oktober 2018 - 18:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!
När man spelar in två på varandra sändna avsnitt så spelas första avsnittet in men man missar början på det andra. Jag kollade i slutet på första avsnittet ifall andra avsnittets början kommit med där, men det hade det inte. Så har det varit alla tillfällen jag spelat in t ex the Big bang theory. Jag har 3 minuters inspelning efter programslut aktiverat men, som sagt, andra avsnittets början spelas inte in vare sig i första avsnittet eller andra. Första avsnittets inspelning slutade ca 30 sekunder efter programslut...
//Johan

Det är nog så att om du har 3 minuter efter programmets slut så blir det konflikt ifall du sätter avsnitt 2 på att börja på utsatt tid eller 3 min före som det verkar att du gjort. Boxens klockfunktion fuckar nog ihop och den vet inte hur den ska göra. Prova att spela in utan efter eller före minuter. Mao,om su sätter inspelning 1 att sluta spela in 15.33 så kan den ju inte gärna starta en inspelning 15.30 på samma kanal. Det är väl rätt elementärt.

Redigerat av Askungen, 31 oktober 2018 - 18:56.

Postad 31 oktober 2018 - 21:43

Unregistered07644ad5
  • Unregistered07644ad5
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Vet inte om det är rätt tråd att fråga - men gör ett försök.

Någon som har IR eller CEC koderna till Oneplace boxen eller vet om man kan styra boxen via IP? Frugan var inte nöjd med hur kanalerna presenteras - hon är van vid VU+ box - mycket enklare och snabbare att komma till kanallistan. Varför måste alla "kommersiella" aktörer krångla till det?

//Stefan

Postad 31 oktober 2018 - 21:45

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det är nog så att om du har 3 minuter efter programmets slut så blir det konflikt ifall du sätter avsnitt 2 på att börja på utsatt tid eller 3 min före som det verkar att du gjort. Boxens klockfunktion fuckar nog ihop och den vet inte hur den ska göra. Prova att spela in utan efter eller före minuter. Mao,om su sätter inspelning 1 att sluta spela in 15.33 så kan den ju inte gärna starta en inspelning 15.30 på samma kanal. Det är väl rätt elementärt.

Fast det är inte så. Programmet slutar flera minuter innan nästa avsnitt och spelar ändå inte in 3 min extra. Antagligen funkar inte den funktionen när man spelar in två på varandra följande program. Annars funkar alltid de tre extra minuterna.

Postad 31 oktober 2018 - 21:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Fast det är inte så. Programmet slutar flera minuter innan nästa avsnitt och spelar ändå inte in 3 min extra. Antagligen funkar inte den funktionen när man spelar in två på varandra följande program. Annars funkar alltid de tre extra minuterna.

När själva programmet slutar har inget med inspelningarna att göra. Det handlar om programmeringen. Den är mellan 15.00 till 15.33 i ditt fall. Då kan den inte starta en ny 15.30 på samma kanal. Den spelar in klart den första programmerade. Du får isåfall sätta nästa inspelning på 15.34 alternativt avsluta den första 15.29. Hade det varit olika kanaler hade det inte varit några problem. Grejen är att det är samma kanal.

Redigerat av Askungen, 31 oktober 2018 - 22:01.

Postad 31 oktober 2018 - 21:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Förstår inte varför det ska krocka. Boxen har ju två individuella ingångar. 

Postad 31 oktober 2018 - 22:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Förstår inte varför det ska krocka. Boxen har ju två individuella ingångar.

Menar du antenningångar,det går väl inte att välja vilken antenningång den ska spela in från? Det handlar väl också muxarna (sånt vet jag inget om,men nåt har det med det också att göra).

Redigerat av Askungen, 31 oktober 2018 - 22:05.

Postad 31 oktober 2018 - 22:45

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

När själva programmet slutar har inget med inspelningarna att göra. Det handlar om programmeringen. Den är mellan 15.00 till 15.33 i ditt fall. Då kan den inte starta en ny 15.30 på samma kanal. Den spelar in klart den första programmerade. Du får isåfall sätta nästa inspelning på 15.34 alternativt avsluta den första 15.29. Hade det varit olika kanaler hade det inte varit några problem. Grejen är att det är samma kanal.

Jo, den startade ungefär 15:30. Första avsnittet slutade några minuter innan.

Det är nog en bugg. Låt Niklas se över problemet istället. Jag sammanfattar:

Boxen är inställd på att spela in tre extra minuter, vilket fungerar i normala fall. Vid två på varandra sända avsnitt fungerar det INTE. Första avsnittet slutar direkt efter programslut, inte tre minuter efter. Sen går andra avsnittet igång någon/några minuter senare vilket gör att jag missar första minuten eftersom det verkar som sändningen startar tidigare än utsatt tid. Jag har även försökt att sätta inspelningens start till tre minuter innan, men inte heller det fungerar. Summa summarum förloras ett antal minuter mellan sändningarna. Det går dessutom bara att ställa in minimum tre minuter och det går inte att lägga in en manuell inspelning som på förra boxarna.

Redigerat av skwlkr76, 31 oktober 2018 - 23:03.

Postad 01 november 2018 - 05:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Menar du antenningångar,det går väl inte att välja vilken antenningång den ska spela in från? Det handlar väl också muxarna (sånt vet jag inget om,men nåt har det med det också att göra).

Har två antenningångar på mina tre senaste boxarna och kan spela in två separata program samtidigt utan problem. 

Postad 01 november 2018 - 07:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Har två antenningångar på mina tre senaste boxarna och kan spela in två separata program samtidigt utan problem.

Från samma kanal samtidigt?

Postad 01 november 2018 - 07:57

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Från samma kanal samtidigt?

Alla boxar med två separata tuners kan spela in från samma kanal, de har inget med varandra att göra. Det är denna boxen som gör något fel eller något i inställningarna som inte är rätt, båda tunrarna måste förstås vara aktiverade.

För att få full inspelningsfunktionalitet måste kabeln sitta i rätt uttag på LNB och sedan gå till de båda tunrarna på boxen med medföljande fördelning samt att single Cable LNB ska vara valt i inställningarna. (så är det på ADB och Smart-box iaf)

Redigerat av Legion, 01 november 2018 - 08:14.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.