Dvi vet jag,men jag tänkte på vga till vga,efter som jag inte har dvi ut från datorn...bara vga
Du kopplar VGA-DVI analogt.Du får samma bild som när du kör VGA-VGA.
B.D

7 relaterade trådar
Postad 17 januari 2006 - 19:38
Du kopplar VGA-DVI analogt.Du får samma bild som när du kör VGA-VGA. B.D ![]() Postad 17 januari 2006 - 20:45 Tack alla som ställer upp o svarar Postad 17 januari 2006 - 20:52 Har jag redan svarat på. Man jag kan svara igen .Det blir mycket bättre att koppla via Vga till DVI. B.D ![]() Postad 21 januari 2006 - 19:04 Hjälpte en kompis att hänga upp hans 9967:a och ja, hans kartong var tejpad med svart 'vävtejp' på en av sidorna. Så skall det vara. Sen tyckte vi i och för sig att det var lite tråkigt att digitalmottagaren på tv:n var 'påhängd' bakpå, så fästet var utbyggt jämfört med 9966:ans. Kankse kom den lite för långt ut från väggen?! En fråga! Är det någon som lyckat koppla en Denon 1910 DVD med DVI till 9966:an eller 9967:an och fått bra bild? Enligt Hifiklubben skall DVD:n ha den senaste firmware:n med ändå får man 'dansande gröna och lila-rosa pixlar' där det skall vara svart (vid alla dvi lägen: 576p, 720p o 1080i). Det svarta bli så att säga inte svart utan grå/vit med de färgade dansande pixlarna. Någon nämnde också att Denon-spelaren låser signalen på DVI-utgången, så går det inte justera på tv:n så får man leva med att det inte passar för varandra?! /mansson Postad 21 januari 2006 - 20:07 Postad 27 januari 2006 - 20:31
Japp det ända minuset på den Tv. Finns switchar. B.D ![]() Postad 27 januari 2006 - 21:22 Visst, men den brukar bara täcka upp till 20,000:- 30000:- Postad 27 januari 2006 - 21:24 Postad 08 februari 2006 - 16:56
Jag var ute i kabeldjungeln och fick med mig kjell.co komponent -> dvi kabel och nu kanske jag är lite snurrig, men jag ser ingen skillnad mot min gamla scartsladd. - är det en dålig kabel som jag fått tag på ? - är det jag som inte kan ställa in mina prylar rätt ? Postad 11 februari 2006 - 20:43 ![]() Bästa bild jag får på min är från min S97 o 1080i... Vart en grym skilnad när jag hitta inställning för BTB eller vad det heter. SÅ fick jag svärtan att sluta flimra o vara pixlig.... Postad 13 februari 2006 - 08:48 Jag kör också en /10 sen i somras och är kalasnöjd! Matad med 1080i via HDMI finns det fortfarande inte många apparater som slår 9966. Det är ju ingen slump att den fick silvermedalj i plasmaklassen i Bild & Ljud Hemmas senaste årssammanställning. 42PF9966 ![]() Postad 19 februari 2006 - 21:12 Fick dock lite skrämselhicka idag när jag märkte att både Elgiganten och Netonnet har plockat bort denna från sina sidor. Varför? ![]() Är den på väg ut ur sortimenten? ![]() Är det någon som hört något? Tack på förhand! Postad 20 februari 2006 - 16:50
Har den utgått kan du köpa 9967D istället samma tv med digitalbox. B.D ![]() Postad 24 februari 2006 - 13:18
Jo, det är klart men då snackar vi ytterligare ett par tusenlappar. Jag hade precis vant mig vid tanken att lägga ut 25 papp för en TV, så ytterligare 3000:- spänn sätter lite grus i maskineriet. Bodahl: du verkar vara grymt insatt i 9966:an och både dess fördelar och skavanker. Ser du några risker med att köpa 9966:an nu när den är på väg ut ur sortimenten? (för den verkar onekligen vara så efter kontakt med både Netonnet och Elgiganten) Är grymt sugen! Tack på förhand Postad 27 februari 2006 - 21:10 Den nya 42PF9966/10 verkar funka perfekt. B.D ![]() Postad 05 mars 2006 - 16:04 ![]() Nu tog jag mod till mig och slog till! Köpte en 9966/10 på power.se 25374:- landade kalaset på! ![]() Bara nu allt funkar som det ska, vill inte veta av några Ambilight-problem eller döda pixlar eller annat som jag läst om i forumet! Uppmuntrande ord om att 9966/10-modellen fungerar bättre än /12 mottages tacksam! ![]() Är det 2 års garanti på denna TV:n? Någon som vet? 25 papp för en TV! Man är väl inte klok.... ![]() Postad 06 mars 2006 - 11:55 Välkommen ombord på Philips 42pf9966/10-tåget! Jag brukar ha problem med det mesta men inte med min /10 - du kommer inte att ångra att du lagt 25 papp på denna fina maskin! ![]() /Mange Postad 06 mars 2006 - 17:07 ![]() Sitter och punktmarkerar mitt paket via Posten med hjälp av kollinumret. ![]() Kan knappt vänta tills man satt upp härligheten och kan börja med inställningarna. Någon som har några inställningar (ljus, färg, skärpa) som de lyckats leta fram som funkar bra? Inga hemliga service-menyer man behöver in och stöka i? ![]() Hur kan jag förresten verifiera att det är en /10-maskin jag fått så de inte dumpar en /12 i knät på mig? ![]() Alla tips mottages tacksamt! Tack på förhand! Postad 06 mars 2006 - 17:42 MYCKET mer eftersläppningar på 10an än 12an! Så mycket tom att jag sålde min 10a och köpte en Pioneer!! Postad 06 mars 2006 - 19:08
Garanti får du från inköpsstället brukar vara 6mån till 1år. Dom behöver inte lämna någon. Sen har du 3års reklamations rätt. B.D ![]() Postad 07 mars 2006 - 17:03
Okej, tack för svaren! Nån som har förslag på inställningar till TV:n Postad 08 mars 2006 - 08:57
Utgår från profilen "naturlig" och prova dig sen fram. ![]() Personligen har jag stängt av active control för att själv kunna kontrollera värdena fullt ut. Jag har också dragit ner dynamisk kontrast för jag tycker den orsakar litet artefakter och istället dragit upp den vanliga kontrasten. När det gäller ljudet så har jag sänkt basen rejält. Postad 09 mars 2006 - 10:45
Kanon! Tack för hjälpen, Mange Magnet! Fick hem TV:n igår! Vilken jäkla bjässe! Den åt upp mitt vardagsrum! ![]() Har inte hunnit speka runt så mycket i inställningarna än men än så länge så ser allt väldigt lovande ut. Ambilight är riktigt coolt. ![]() Kikade lite på fotboll igår kväll med fabriksinställningarna och tyckte mig se lite antydningar till artefakter. Tål nog att kikas på inställningarna för att få bästa möjliga bild. Postad 09 mars 2006 - 20:47 I alla fall där jag bor. Planen brukar vara en enda grön soppa. Blir väl bättre när dom ska sända i HD . B.D ![]() Postad 09 mars 2006 - 23:10 Är väldigt nära att beställa 9966 ,ge mej lite mera positiva fakta. vänliga hälsningar killkin Postad 15 mars 2006 - 09:51
Kan svara på denna då det var det första jag gjorde med min 9966:a. ![]() Jag hade inte hunnit pilla med inställningarna när folket kom för att titta på fotboll, så jag körde på fabriksinställningarna och det var kanske inte det bästa (även om det inte var så dåligt att det störde). Det var ganska rikligt med färger och gjorde att hela planen kändes ovanligt grön. PixelPlus 2 var också aktiverat och framkallade vissa artefakter tidvis. Men det var ingen annan än jag som noterade detta så jag kanske är onödligt kräsen. ![]() Sen när jag fick tid så ändrade jag mycket av bildinställningarna och nu är jag toknöjd! Detta är utan tvekan den absolut bästa TV:n jag nånsin sett! Ambilight kan jag bara beskriva som alla andra gjort här på forumet; jag tänkte inte så mycket på det innan jag köpte TV:n men nu så skulle jag inte kunna vara utan det! Alla som kommer på besök blir väldigt imponerade av Ambilight och dess effekter. Det jag är mest imponerad av är att det inte ligger nån fördröjning mellan Ambilight och bilden på TV:n då den reagerar blixtsnabbt om ljuset ändras på bilden. Vrålhäftigt! ![]() Sen är jag en av dom som tycker att Pixel Plus är en smärre revolution. Kan inte förstå hur bilden kan vara så skarp! Såg precis att power.se nu tar 23990:- för denna skönhet. Tusen spänn mindre än vad jag fick ge... ![]() Kan rekommendera power.se, det tog bara 3 dar från beställningen tills TV:n leverades. Postad 15 mars 2006 - 11:47
Härligt! Det är sådan här läsning man vill se.Beställde min från dustin i söndags . Tog den på 12mån så det dröjer säkert några extra dagar att få hem den . (har längtat sen i somras efter denna tv) killkinn HÄRLIGT ÄNTLIGEN Postad 27 mars 2006 - 11:40 Efter ett par veckors tittande har jag börjat undra över Ambilight och dess surrande. Hur pass mycket kan man gå med på att det surrar? ![]() Jäkligt svår fråga, jag vet, men efter att ha läst mycket på denna tråden och övriga forumet så trodde jag att problemet med surrande Ambilight inte fanns längre i och med 9966/10-modellen. Surrandet låter som en neonskylt ungefär om ni förstår vad jag menar.... ![]() Kollar man på TV:n med låg volym så hör man ett tydligt surrande, och än tydligare blir det om man har TV:n på stand-by med bara Ambilighten igång. Jag kollade med Powers support och de berättade att om man vill åtgärda detta så blir det nog till att skicka iväg TV:n.... Trist Är min Ambilight felaktig och indikerar surrandet att min TV kommer att gå sönder inom en snar framtid? ![]() Vad tror ni, kära forumläsare? Tacksam för svar! Postad 27 mars 2006 - 19:52 Lite ska det surra det kommer man inte ifrån. Men tycker du det är störande ska du reklamera. Hur långt från tv sitter du o hur har du den. B.D ![]() Postad 28 mars 2006 - 11:54 ![]() Svårt att veta dock hur mkt ![]() Jag kanske är överkänslig hör efter lite för mycket. ![]() Jag sitter 3 m från TV:n och har den på bordsstativet. Har svårt att slitas från min kära TV nu så jag vete katten om det är värt att reklamera nu.... ![]() Postad 28 mars 2006 - 13:56
Jag hör faktiskt inget surr alls från min... o då sitter jag allt från 1,5m till 4 m från TVn beroende på vilken plats o soffa som är ledig! ![]() Däremot verkar det kommit damm bakom glas panelen!? Är det möjligt? Eller är det bara en synvilla.. det sitter kanske på "utsidan" Jag har inte velat gnida för hårt med fönsterputs nämligen. Vet inte hur flitigt man vågar putsa... ![]() /walle Postad 08 april 2006 - 20:42 Dom bytte PDP och hela fronten till den nya som sitter på 10an. Och laddade in ny programvara. Bilden har blivit klart bättre och den är helt tyst. B.D ![]() Postad 09 april 2006 - 08:49
PDP, vad betyder det? Och ny programvara låter intressant, är det samma som infördes med /10 eller är det nåt ännu nyare, nåt slags andra generationens /10? Postad 09 april 2006 - 09:47 Nu har den varit inne på reparation sammanlagt mer än sex veckor. ![]() Kommer att ta ytterligare 3veckor enligt Elgiganten. ![]() Har ni följt min tråd "trasig Philips 9966"? Kan man häva ett köp när man har Tvn på avbetalning?? Annars är vi nöjda med vår Philips. ![]() sten Bifogad fil(er)Postad 10 april 2006 - 18:57
Enligt ARN så har man rätt att häva köpet när produkten man köpt gått sönder 3 gånger. Min första 9966a var jag av med nästan 4 månader.Efter 4 månader så konstaterade dom att den inte gick att reparera. 4 månader tog det för att konstatera att det var skrot.Helt otroligt Den jag har nu är jag helnöjd med.Man kan nog inte hitta mycke bättre tv. PDP Picture display panel.Hela bildskärmen. Den nya programvaran är 2.2 Förra var 2.1.Innan det var det 1.4 B.D Postad 10 april 2006 - 19:42 ![]() Finns det nåt sätt man kan kolla vilken version av programvaran man har? Postad 10 april 2006 - 19:59 Kolla firmware version tryck 123654 på fjärr kontrollen. Kan också trycka 062596+info knappen. ÄNDRA INGET I DESSA MENYER. Min PDP blev bytt för att 2 pixlar lagt av en lös rött en blått. B.D ![]() Postad 10 april 2006 - 21:18
Gick in i servicemenyn som du tipsade om. Hittar följande under ROM version: Apr 1 2005 TX24EU_1.2_09931 Innebär det att jag kör version 1.2? Jag köpte nog bland de första /10 modeller som kom ut. Jag har iofs inga problem men du verkar ju gått igenom lite modeller och firmware ![]() Kan man uppdatera firmware själv eller måste man lämna in den med nån "giltig" anledning typ? /walle Postad 11 april 2006 - 12:23 Dom kanske förhalar ärendet, får nog ta och ringa dom. Kan det vara olika fel eller måste det vara samma fel tre ggr för att häva köpet?? sten Postad 11 april 2006 - 19:17 Dom skrev så här: "Har talat med Strax ock dom erbjuder er 2-3000:- i kompensation, hur ställer ni er till detta?" Man kan ju undra vilken summa som gäller?? Undrar om det är innan efter bytet av fronten?? Jaja, har mailat EG igen för att få lite förtydligande. Är det fortfarande 2-3veckor reptid som gäller vill vi ändå häva köpet, dvs om det går. sten Bifogad fil(er)Postad 24 april 2006 - 08:19 Har ganska nyligen köpt en 42PF9966:a och har ändrat en hel del på /färg/kontrast osv. Är det nån vänlig själ som kan dela med sig av sina inställningar, främst lite osäker på dynamisk kontrast och DNR... Tack på förhand! Postad 24 april 2006 - 10:34
Jag stängt av dynamisk kontrast men har DNR på max. Inställningarna i övrigt beror på vilken bildkälla man har, så man får prova sig fram. Överlag tror jag en fara kan vara att man ställer in för mörk bild i jakten på "svärta". Man måste ju komma ihåg att mörkt grå inte ska vara svart utan mörkt grå. ![]() Postad 24 april 2006 - 14:11
min surrar också lite (som om det är en fluga som flyger runt i panelen) när det är mörka partier eller när tv är avslagen och ambilighten är på. iofs är inte jag lika faschinerad av ambilight som så många andra verkar vara här på forumet så jag bryr mig inte så mycket.............. tänkte bara att du ville ha någon med dig =) Jag har /10-an som jag köpte i somras precis när den kom Postad 25 april 2006 - 11:58 Plus 3000:- i kompensation. Har tagit 5 1/2 vecka att byta sargen på Tvn, måste vara något slags nytt rekord i verkstads inkompetens. Är inte Tvn i ett perfekt skick den här gången vet jag inte vad jag gör, då "#¤"&?¤" kommer jag att få ett spel/infarkt. Sten Bifogad fil(er)Postad 25 april 2006 - 20:07 Dom bytte PDP för att det var 2 pixlar som lagt av och laddade in senaste firmware. Den fungerade felfritt ca.3 veckor. Nu när man starta tv är bilden grön.Den hänger sig.Jag har Z tv på DVI ingången fast den inte används. Tv är sämre efter servicen . SÅ det blir nog hävning av köpet. B.D ![]() Postad 25 april 2006 - 21:24
Det låter inte så roligt!? ![]() ![]() /walle Postad 26 april 2006 - 13:09 Rätt följesedel men fel TV, felmärkt från Strax. Jetpack har en till Tv från Strax inne just nu, kan vara min. Hoppas verkligen det. Det här känns lite jobbigt just nu, väntar på att dom ska ringa från Jetpack. Sten Postad 26 april 2006 - 19:10 Pratade med Fyndbörsen idag dom sa att jag skulle vända mig till Servex för att det är dom som ska kreditera tv vid ett återköp. Pratar med Servex dom säjer att det är Fynbörsen som skall göra det. Och så vill dom inte svara på vad jag skall få i ersättning eller vilken tv den ska bli utbytt mot. Verkar som det inte finns någon som vågar ta ett beslut. Så där är det definitivt slut handlat. Har skickat mail till konsumentverket idag. MAN BLIR SÅ TRÖTT. B.D ![]() Postad 02 maj 2006 - 17:13
Hur har det gått med din tv. B.D ![]() 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |