Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *

1881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2004 - 09:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

"Tunad" betyder alltså inte "du kan strunta i att kalibrera" utan snarare "vi har gett projjen bättre förutsättningar att ge en bra bild".

Här har jag kämpat med att komma på en bra förklaring på hur jag ska beskriva tunning på ett kort och enkelt sätt, så kommer du bara så där och erbjuder en mycket bättre förklaring, tack för det! ;)

Vassego! Som tack kan väl du/pipro skicka en tunad HS50 eller nått? Det vore trevligt. ;) :lol:

Kan vi inte skippa order "tunad", tunning föresten? Funkar ju inte på svenska. "Trimmad" är mkt bättre språkmässigt plus att det inte är lika enkelt att missuppfatta. <_<

Postad 03 November 2004 - 11:37

Unregistered38703
  • Unregistered38703
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Tänkte labba lite med inställningarna men då med lampan i high-mode. Detta vågar man ju göra nu när man har en hyfsad lamp-garanti 1000h eller ett år. Tänkte inte på det när jag fick projen, utan ställde av gammal P-500 vana ner lampan på low-mode. Varför köra low nu ?

Postad 03 November 2004 - 11:38

Dadda
  • Dadda
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det är M4.

Postad 03 November 2004 - 12:17

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Tänkte labba lite med inställningarna men då med lampan i high-mode. Detta vågar man ju göra nu när man har en hyfsad lamp-garanti 1000h eller ett år.  Tänkte inte på det när jag fick projen, utan ställde av gammal P-500 vana ner lampan på low-mode. Varför köra low nu ?

I och för sig men förhoppningsvis ska den ju hålla längre än 1000 timmar och chanserna är nog större att den gör det om man kör lowmode. Antagligen så bränner man mer tid med highmode så egentligen borde timräknaren räkna om eller det borde synas någonstans hur lång tid man har kört på respektive mode.

Postad 03 November 2004 - 12:46

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Skiman, man bränner inte mer tid. Du bränner mer lampa... :)

Postad 03 November 2004 - 15:26

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Fan också. Projjen dök inte upp idag heller. Hoppas starkt på morgondagen! :)

Postad 03 November 2004 - 16:06

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Skiman, man bränner inte mer tid. Du bränner mer lampa... :)

Jo man bränner sin egen tid om inte annat när man inte gör något mer nyttigt än att sitta och kika på en projektorbild, men vad är nyttigt och onyttigt i livet egentligen, det skulle man ju kunna skapa ett eget forum om som tar upp just den biten.

Postad 03 November 2004 - 22:01

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Fan också. Projjen dök inte upp idag heller. Hoppas starkt på morgondagen!  :)

Vad fel man kan ha!

Nu sitter den på skåpet här hemma och den är bara för underbar. Ingen screendoor på nästan 150", riktigt bra skjut i färgerna och lågt fläktljud. Vad mer kan man önska sig? Nu ska jag göra flicker tweak, återkommer med utförlig resencion senare.

Postad 04 November 2004 - 20:54

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
om man placerar projjen på väggen så att projjen skjuter bilden precis i överkant av duken kan man då använda lens shift för att få bilden rätt?

Överkant på dukens bildyta sitter på 210cm och projjens lins hamnar på 200cm
En 103" duk..... funkar detta.....

Hoppas på att det gör det har precis borrat upp kistan som vi skall använda som hylla på väggen......den var tung så snälla säg att detta funkar....

hmmm självklart vill jag ha sanningen även ifall den kan vara grym

MVH NBorve

Postad 04 November 2004 - 21:13

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

om man placerar projjen på väggen så att projjen skjuter bilden precis i överkant av duken kan man då använda lens shift för att få bilden rätt?

Överkant på dukens bildyta sitter på 210cm och projjens lins hamnar på 200cm
En 103" duk..... funkar detta.....

Hoppas på att det gör det har precis borrat upp kistan som vi skall använda som hylla på väggen......den var tung så snälla säg att detta funkar....

hmmm självklart vill jag ha sanningen även ifall den kan vara grym

MVH NBorve

Det ska fungera, AE700 kan lens-shifta 63% av bildens höjd.
103" = ~128cm hög bild, med andra ord kan AE700 shifta bilden från centrumlinjen 128*0.63= ~80cm uppåt eller nedåt.

Så om projektorns lins är på 200cm, kan du shifta ner bilden så mycket som 128/2+80-128=16 cm under projektorns centrumlinje. Hoppas du hängde med! :)

Detta förutsatt att du inte lens-shiftar något i sidled...

Postad 04 November 2004 - 21:13

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
äntligen fick man sitt efterlängtade mail från pipro.. Skickas iväg på måndag.

Postad 04 November 2004 - 21:17

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Jag hängde med och det fungerar jippie :)

Då är det bara att vänta på pipro :D

Tack Mozes

Postad 04 November 2004 - 21:26

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Så länge man håller bildens över/underkant inom projektorns centrumlinje är man helt säker, så länge man inte vill shifta i sidled...

Jag var så inställd på att få min AE700 imorgon, men icke då... får den på måndag! :)
Mitt tålamod vad det gäller vänta på grejer är så här långt: -

Postad 04 November 2004 - 22:32

Unregistered2e9e0aa5
  • Unregistered2e9e0aa5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
SasMan: Hur länge sedan var det du beställde?

Betalade min för 2 veckor sen o är lite nyfiken på ungefär lång tid det kan vara kvar till leverans...bara liiite otålig! :)

Mikael

Postad 04 November 2004 - 22:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Vassego! Som tack kan väl du/pipro skicka en tunad HS50 eller nått? Det vore trevligt.  :D  :D

Kan vi inte skippa order "tunad", tunning föresten? Funkar ju inte på svenska. "Trimmad" är mkt bättre språkmässigt plus att det inte är lika enkelt att missuppfatta. :D

Visst, om du skickar mig 2799 EUR så skickar jag en HS50 :D

"trimmning"...för mig som existerar i en svensk/tysk/engelsk miljö skulle det lätt kunna leda till katastrof om jag blandar ihop begreppen och säger att en kund vill ha en "trimmed projector". :) Men rent principiellt håller jag med om att man bör undvika engelska uttryck om det finns svenska, men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag verkligen gillar trimmad som översättning, känns nästan som tunning blivit ett svenskt ord vid det här laget.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 04 November 2004 - 23:03

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
kalibrering kanske?

Postad 05 November 2004 - 08:21

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Betalade min för 2 veckor sen o är lite nyfiken på ungefär lång tid det kan vara kvar till leverans...bara liiite otålig!  :)

Mikael

tycker verkligen synd om er som inte fått eran projje än.
förstår inte varför det tar sån tid.
jag beställde ifrån fyndbörsen, bara en dag fick jag vänta.
ni borde inta beställa ifrån sådana företag.

Postad 05 November 2004 - 09:28

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

...för mig som existerar i en svensk/tysk/engelsk miljö skulle det lätt kunna leda till katastrof om jag blandar ihop begreppen och säger att en kund vill ha en "trimmed projector".  Men rent principiellt håller jag med om att man bör undvika engelska uttryck om det finns svenska, men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag verkligen gillar trimmad som översättning, känns nästan som tunning blivit ett svenskt ord vid det här laget.

Heh, trimmed blir samma på engelska som tunning på svenska ungefär. Att göra tunnare. Jag använder gärna ordet tuning men med ETT n...

Postad 05 November 2004 - 09:32

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

kalibrering kanske?

Ordet "kalibrering" får definitivt min röst!

Postad 05 November 2004 - 10:17

Unregistered56fa32f5
  • Unregistered56fa32f5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
ville bara göra ett inlägg om de som har sett en "hinna" på 700:an. Då jag för första gången fick en 700:a demad och killen i affären skulle "trimma" till den så den gav lite bättre bild så sänkte han kontrasten ett antal steg och justerade upp brightness ungefär lika många steg...som tur var förstår man ju då att den bild som man kommer få se inte är helt representabel för vad projektorn kan prestera, men nog såg man en grå hinna över bilden i detta fall iaf =)

Postad 05 November 2004 - 10:34

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

äntligen fick man sitt efterlängtade mail från pipro.. Skickas iväg på måndag.

Jag fick också det mailet i går... Joy! :)

Betalade min för 2 veckor sen o är lite nyfiken på ungefär lång tid det kan vara kvar till leverans...bara liiite otålig! :D

Om jag får den på tisdag så är det precis 4 veckor efter att jag betalade.
Med det inte sagt att det kommer ta lika lång tid för dig eller för den som beställer nu. Pipro levererar tydligen allt de får från Panasonic så fort de kan. Det är ju fortfarande en ny och populär produkt så man kan väl anta att leveranstiderna över lag kommer att sjunka.

Postad 05 November 2004 - 11:42

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag beställde 12 oktobober. Det börjar alltså närma sig en månad. På måndag ska de skicka stod det i mailet om inget är fel på projektorn. Så någon gång nästa vecka borde den väl komma.

ni borde inta beställa ifrån sådana företag. /Spanjoren

Det är ju såhär att jag beställde 700an från fyndbörsen först. Skicka mail till dem varje dag, fick inge svar på 2 veckor. Då fick ja nog o bytte till Pipro, där man får svar på sina frågor samma dag man skickar mail. Sen är ju Pipro en hel del billigare vilket kanske förklarar lite varför deras leveranstid är längre.

Postad 05 November 2004 - 11:46

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Betalade min för 2 veckor sen o är lite nyfiken på ungefär lång tid det kan vara kvar till leverans...bara liiite otålig!   :D

Mikael

ni borde inta beställa ifrån sådana företag.

Jag tycker då att den eventuellt något längre leveranstiden från Pipro inte har någon större betydelse för mitt beslut att handla där, vilket däremot priset som är nästan 1500:- billigare för projektorn + pixelkontrollen och att det dessutom ingår lampgaranti om man är prisjaktmedlem ;)

Redigerat av KJE, 05 November 2004 - 11:48.

Postad 05 November 2004 - 13:17

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag beställde 12 oktobober.  Det börjar alltså närma sig en månad. På måndag ska de skicka stod det i mailet om inget är fel på projektorn. Så någon gång nästa vecka borde den väl komma.

Det är ju såhär att jag beställde 700an från fyndbörsen först. Skicka mail till dem varje dag, fick inge svar på 2 veckor. Då fick ja nog o bytte till Pipro, där man får svar på sina frågor samma dag man skickar mail. Sen är ju Pipro en hel del billigare vilket kanske förklarar lite varför deras leveranstid är längre.

jag håller med om att "pipro" är billigare men jag tycker ändå att man skulle ha bättre leveranstid. dessutom betalar ni i förskott och då borde den väll komma ännu snabbare. dålig service helt enkelt. :D
jag ringde till fyndbörsen och hade ett väldigt trevligt samtal.
fick betala 16 295 + frakt 150 kr och en lampgaranti på ett år eller 700 timmar.
dagen efter jag beställde så hade jag den uppsatt på väggen.

Postad 05 November 2004 - 14:05

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

~ dagen efter jag beställde så hade jag den uppsatt på väggen.

Då hade du nog en hel del tur också... jag kan inte tänka mig att det är speciellt vanligt att återfösäljarna har sådana här projektorer som ligger och skräpar på lagret i dagsläget. De flesta säljs nog direkt eller är redan förbokade.

Postad 05 November 2004 - 14:06

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hur lång leveranstid brukar det vara när pipro skickar paketet tills man har det vid dörren?.

Min ska eventuellt skickas ibörjan på veckan så jag undrade om man hade den innan helgen.. :D

Postad 05 November 2004 - 14:59

packe
  • packe
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Hur lång leveranstid brukar det vara när pipro skickar paketet tills man har det vid dörren?.

Min ska eventuellt skickas ibörjan på veckan så jag undrade om man hade den innan helgen.. ;)

Jag kan citera Patrik från pipro.

"Ang. leveranstid på AE700:an så är det lite svårt att säga eftersom Panasonic inte är speciellt bra på att ge leveransbesked. Vi får in leveranser i stort sett varje vecka, men inte tillräckligt för att hinna ikapp. Min gissning är ca 2-3 veckor för AE700:an, så vida inte Panasonic lyckas höja tempot i tillverkningen, vilket inte är helt ovanligt när en enhet funnits på marknaden ett tag. I det tempo som hemelektronik utvecklas börjar både AE700 och Sanyo Z3 bli mogna produkter nu :-)"

Det känns som en lång tid, men priset, pixelgarantin, lampgarantin, tuningen och en jäkla bra svarstid på mail samt att Patrik verkar vara grymt serviceminded gör att det känns värt det. Den som väntar på något gott... :D

Redigerat av packe, 05 November 2004 - 15:02.

Postad 05 November 2004 - 15:09

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Min ska eventuellt skickas ibörjan på veckan så jag undrade om man hade den innan helgen.. ;)

Jag kan citera Patrik från pipro.

"Ang. leveranstid på AE700:an så är det lite svårt att säga eftersom Panasonic inte är speciellt bra på att ge leveransbesked. Vi får in leveranser i stort sett varje vecka, men inte tillräckligt för att hinna ikapp. Min gissning är ca 2-3 veckor för AE700:an, så vida inte Panasonic lyckas höja tempot i tillverkningen, vilket inte är helt ovanligt när en enhet funnits på marknaden ett tag. I det tempo som hemelektronik utvecklas börjar både AE700 och Sanyo Z3 bli mogna produkter nu :-)"

Det känns som en lång tid, men priset, pixelgarantin, lampgarantin, tuningen och en jäkla bra svarstid på mail samt att Patrik verkar vara grymt serviceminded gör att det känns värt det. Den som väntar på något gott... :D

Tack, men nu var det inte så jag menade, som jag skrev "Hur lång leveranstid brukar det vara NÄR pipro skickar paketet tills man har det vid dörren?."

Postad 05 November 2004 - 20:58

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Nu har jag alltsa kikat på några filmer idag/ikväll på min P700.

Jag orkar inte skriva långt som fan utan jag nämner bara några korta bra och dåliga punkter.

Ljudnivå/Fläktljud: Hörbart, men inte alls irriterande. Man hör det ungefär 15 minuter in i första filmen sen försvinner det som. Man slutar tänka på det.

Anslutningar: Finns allt man behöver, kalas med scart till xboxen och digitalboxen!

Bildkvalitet: Svärtan är inte lika bra som i t.ex Infocus 4805, men bilden är såpass välbalanserad att man retar sig inte på svärtan. VB finns möjligtvis lite utav, jag vet inte om jag såg det en gång men det var isåfall borta lika snabbt som det var framme! :D Jag måste dock dra ned brightness till typ -10 för att jag ska bli nöjd. Jag vet inte hur det är med era P700:or men den är rätt ljus -out of box. Men efter det så har man en kalasbild utan att man egentligen måste tweaka något. Sen finns ju som tur är flicker tweak och det ger verkligen resultat. Jag kör ut den på en duk som är 3 meter bred så jag borde verkligen hitta en massa fel och skit i bilden men det går fan inte. Jag är så otroligt nöjd.

Min P700:a matas utav en Primare V25 och kabel ifrån Monster Cable. Duken är vit ifrån Euroscreen med en gain på 1.0 (vad jag vet, Örjanb kanske kan kommentera?)

Lensshiften är dessutom inte alls speciellt oflexibel som alla här påstår. Den räcker gott och väl till för att kunna placera den på en hel del skumma ställen.

Nu ska jag skuffa igång xboxen med den grymma komposit-anslutningen. (hurra!)

Postad 05 November 2004 - 23:06

packe
  • packe
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Tack, men nu var det inte så jag menade, som jag skrev "Hur lång leveranstid brukar det vara NÄR pipro skickar paketet tills man har det vid dörren?."

Ah, ledsen för det. Hade läst så många inlägg ovan som kritiserade leveranstiden så jag var lite blind för andra sorters. ;)

UPS brukar f.ö vara väldigt snabba. Jag fick t.ex leverans från IBM dagen efter beställning med UPS. Kan säkert variera dock. :D

Postad 05 November 2004 - 23:09

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Min ska eventuellt skickas ibörjan på veckan så jag undrade om man hade den innan helgen.. :D

Min skickades måndag 25/10 och var framme fredag 29/10.

Postad 06 November 2004 - 00:10

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

jag håller med om att "pipro" är billigare men jag tycker ändå att man skulle ha bättre leveranstid. dessutom betalar ni i förskott och då borde den väll komma ännu snabbare. dålig service helt enkelt.

Normal leveranstid på en vara som finns i lager är ca 3 arbetsdagar (något längre om man beställt någon extra tjänst som tuning etc.), vilket jag tror de flesta tycker är rätt ok. Om vi säljer fler enheter än vad tillverkaren förmår leverera så blir leveranstiden självklart längre, men då berättar vi alltid det för de som är intresserade att beställa den varan. Tror inte vi skiljer oss så mycket från andra återförsäljare på den fronten.

Som jag skrivit tidigare vid ett par tillfällen, vi är inte universallösnigen för alla. Vill man ha sin vara omedelbart och är beredd att betala vad det kostar så finns bättre alternativ än att handla från oss. Vi är mer för de kunder som vill hålla nere kostnaderna. Tråkigt att du inte gillar vårt koncept, men det viktiga är väl att du är nöjd med det du handlat, var du handlat det och vad du betalat.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Redigerat av improwise, 06 November 2004 - 00:11.

Postad 06 November 2004 - 10:19

Unregistered2e9e0aa5
  • Unregistered2e9e0aa5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Improwise: Vet du vilket fabrikat det är på komponentkablarna som PIPRO säljer?

Postad 06 November 2004 - 11:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

kalibrering kanske?

Haha, neeeej! :D Det är ju precis det vi pratat om här. Kalibrerad funkar inte eftersom folk mer eller mindre tror att projjen ifråga är färdigkalibrerad. Plus att "kalibrerad" helt enkelt inte ligger särskillt nära sanningen.

Grejjen med cine4home-tuning är ju att man adderar en komponent (färgfilter) och ställer in projjen efter denna komponent. Ska icke förväxlas med en reglrätt kalibrering. Tuning är alltså som att trimma en moppe med t.ex. ett större drev. ;)

Tycker trimmning är bra om man håller sig till svenska (inte blandar in tyskar eller engelskans "trimmed" då förstås ;) ).

Jajja..lite offtopic kanske..sorry B)

Postad 06 November 2004 - 14:48

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

jag håller med om att "pipro" är billigare men jag tycker ändå att man skulle ha bättre leveranstid. dessutom betalar ni i förskott och då borde den väll komma ännu snabbare. dålig service helt enkelt.

Normal leveranstid på en vara som finns i lager är ca 3 arbetsdagar (något längre om man beställt någon extra tjänst som tuning etc.), vilket jag tror de flesta tycker är rätt ok. Om vi säljer fler enheter än vad tillverkaren förmår leverera så blir leveranstiden självklart längre, men då berättar vi alltid det för de som är intresserade att beställa den varan. Tror inte vi skiljer oss så mycket från andra återförsäljare på den fronten.

Som jag skrivit tidigare vid ett par tillfällen, vi är inte universallösnigen för alla. Vill man ha sin vara omedelbart och är beredd att betala vad det kostar så finns bättre alternativ än att handla från oss. Vi är mer för de kunder som vill hålla nere kostnaderna. Tråkigt att du inte gillar vårt koncept, men det viktiga är väl att du är nöjd med det du handlat, var du handlat det och vad du betalat.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Det är synd om de som måste vänta, men för vissa är det som julafton,
väntan är en del av ritualen. Förutom Pioneer DV868 som slog
alla rekord. Men de som var villiga att betala fick ju faktiskt ett
exemplar ;)
Så det du skriver är ju helt med sanningen överenstämmande
och tillräckligt för alla utom ett fåtal :D

Postad 07 November 2004 - 22:57

Unregistered38200
  • Unregistered38200
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Hejs!

Hade tidigare takmonterat 700an och retade mig lite på att fläkten gick på högre varvtal än om man monterar den på "rätt" håll.
En annan sak som jag inte var helt nöjd med var att det var svårt att få fokus på hela bilden samtidigt.

Så jag skruvade upp en hylla och faktiskt så är det nu mycket bättre fokus, även i hörnen. Så nu vet ni det..

Fredrik

Det var mycket snack om leveranstider. Fick min rakt över disk på Cinema Concept.

Postad 08 November 2004 - 17:50

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hallå....

Är det några av er som har beställt från Pipro och blivit lovade leverans i dag som har fått mail om det än?

Väntar med spänning på ett paket från UPS... :D

Postad 08 November 2004 - 17:56

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
jag beställde i fredags men inget leveransbesked än men det kommer väl snart förhoppningsvis jag beställde genom pipro.se

mvh jonas

Postad 08 November 2004 - 23:02

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Hallå....

Är det några av er som har beställt från Pipro och blivit lovade leverans i dag som har fått mail om det än?

Väntar med spänning på ett paket från UPS... :)

Ibörjan på veckan blev det sagt för min del. De testar väl projen idag och skickar den imorrn.....lär nog inte ha den ihelgen iaf.

Postad 08 November 2004 - 23:11

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ojojoj... imorgon kan jag hämta ut min P-AE700 med takstativ och 104" duk...

Biorummet står klart, det är färdigmålat och bara väntar på att få visa lite film... :)

Postad 09 November 2004 - 11:07

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Improwise: Vet du vilket fabrikat det är på komponentkablarna som PIPRO säljer?

Idag är det Clicktronic för komponentkablarna (YUV), men vi är på gång att ta in kablar även från ett annat märke, dock inte helt klart än så jag håller inne med tillverkarens namn för stunden.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 09 November 2004 - 14:10

Unregisteredcfb1eaee
  • Unregisteredcfb1eaee
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Är det någon som kör tillsammans med en Pioneer DV-575A-S?
Det verkar vara en väldigt intressant dvd-spelare.

Postad 09 November 2004 - 15:50

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Ibörjan på veckan blev det sagt för min del. De testar väl projen idag och skickar den imorrn.....lär nog inte ha den ihelgen iaf.

Har fått mail både från Pipro och UPS nu B)
Planerad leverans är i övermorgon den 11:e så då skall man kunna få den innan helgen! B)

Postad 09 November 2004 - 16:03

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Har fått mail både från Pipro och UPS nu B)
Planerad leverans är i övermorgon den 11:e så då skall man kunna få den innan helgen! B)

vaf*n!, jag har "planerad leverans 15:e". Får vänta 4dagar efter du fått din B) .

Redigerat av Jpo, 09 November 2004 - 16:03.

Postad 09 November 2004 - 16:10

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har ni bestäld tunad proje från pipro eller "vanlig"? Det skulle va kul om pipro eller någon på forumet har sett båda tunade i action och lite feedback på detta!!! B)

Pipro : Fixa julpaket till mig nu med hyfsad kvalitets motor duk minst 200 bred 16:9 och takstativ som tål snedtak B) samt en moddad proje. under 20.000 :) Det fixar du jag lovar B) :lol: ;) ;)

Postad 09 November 2004 - 16:30

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Nu ni pojkar...
Bara spotta i händer och börja montera!! :)
Postad bild

Postad 09 November 2004 - 17:01

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Mitt planerade leveransdatum står också på 11 november. Hoppas bara innan helgen!!

Postad 09 November 2004 - 18:15

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Nu ni pojkar...
Bara spotta i händer och börja montera!! :)
Postad bild

Förstår din lycka nu efter allt väntande nu hinner du till hockeycupen med matchen Sverige-Ryssland på torsdag

Postad 09 November 2004 - 21:22

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ja, alltså jag tänkte skriva nånting vettigt om projektorn... men alltså jag kan bara säga WOW!!! B)

Har sett lite Two Towers, spelat lite Xbox, och XBMC i 1080i = FRÄÄÄNT! :).

Och nejdå, har inte sett nåt VB eller FPN eller annat rackel! Dock har jag ju inte stått 5 cm från duken och kikat, som kanske vissa gör för att upptäcka fel...

Tjohoo!!! Back to projjen! B)

(Har sett ut så här sen jag hämtade den på posten --> B))

Postad 09 November 2004 - 21:34

puttekula
  • puttekula
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Härligt Mozez, välkommen till 700a-klubben!!! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.