=)
Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
Postad 04 december 2008 - 19:08
=)
Postad 05 december 2008 - 13:38
Kan den vara filmen "Life" Med Eddie Murphy och Martin Lawrence från 1999.
Gott folk, Vi har en vinnare! Tackar och bugar

Postad 20 december 2008 - 07:36
Gott folk, Vi har en vinnare! Tackar och bugar
Om jag inte minns fel var det en ganska skön rulle? =)
Helt okej film. Såg den på TV4 Film (tror jag att det var) härom veckan...
Postad 28 december 2008 - 02:00
Filmens slut:
Jag känner inte till något mer än handlingen. Det är mycket drama, såg den för nästan 10 år sen. Är verkligen sugen på att se den igen.
Alla förslag uppskattas!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Nu hittade jag iaf filmen själv (underskattade imdb's sökfunktion). Bulworth heter den och jag rekommenderar den starkt.
Ursäkta ivrigheten

Redigerat av say, 28 december 2008 - 14:19.
Postad 29 december 2008 - 21:59
I början av filmen stöter huvudrollsinnehavaren på nån som slänger ut en hund ur en bil som han tar hand om, och senare stöter han på den förre ägaren igen och drar ut han ur bilen och knockar han, samt då går den lille hunden fram och pinkar på den förre ägaren...
//Cozmo
(ville ha för mig att det är en film med Arnold i huvudrollen men ej säker)
Postad 29 december 2008 - 22:22
Söker en film jag varken kan komma ihåg titeln på eller nån skådespelare som medverkar...
I början av filmen stöter huvudrollsinnehavaren på nån som slänger ut en hund ur en bil som han tar hand om, och senare stöter han på den förre ägaren igen och drar ut han ur bilen och knockar han, samt då går den lille hunden fram och pinkar på den förre ägaren...
//Cozmo
(ville ha för mig att det är en film med Arnold i huvudrollen men ej säker)
Filmen heter Out for Justice (1991) med Steven Segal i huvudrollen.
Postad 29 december 2008 - 23:22
Filmen heter Out for Justice (1991) med Steven Segal i huvudrollen.
Ahh japp den är det, underbart och tack för hjälpen

Postad 14 januari 2009 - 16:09
Så var det dags igen.
Jag såg en film med tjejen för några år sedan, en kärlekskomedi.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara konceptet men jag ger det ett försök...
Den handlade om en kille som bodde i ett hus och en tjej som bodde i samma hus men de bodde där under olika tidsepoker, (kanske inte tidsepoker men det skilde några år) Hur som så kom de i kontakt med varandra genom att skriva brev och sedan lägga i sin egen brevlåda...
Det var något hus som den killen hade låtit bygga som låg nära vattnet... Det är ungefär allt jag kommer ihåg =)
Den var rätt bra har jag för mig. Det kanske inte är den bästa beskrivningen men men
Hjälp behövs =)
Postad 14 januari 2009 - 18:07
I en scen i filmen så ligger några soldater gömda bakom en spis på en öppen gård när de blir beskjutna. De använder en liten spegel för att kika fram. Någon som vet vad filmen heter?

Postad 14 januari 2009 - 18:09
Postad 15 januari 2009 - 16:02
Tja....
Så var det dags igen.
Jag såg en film med tjejen för några år sedan, en kärlekskomedi.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara konceptet men jag ger det ett försök...
Den handlade om en kille som bodde i ett hus och en tjej som bodde i samma hus men de bodde där under olika tidsepoker, (kanske inte tidsepoker men det skilde några år) Hur som så kom de i kontakt med varandra genom att skriva brev och sedan lägga i sin egen brevlåda...
Det var något hus som den killen hade låtit bygga som låg nära vattnet... Det är ungefär allt jag kommer ihåg =)
Den var rätt bra har jag för mig. Det kanske inte är den bästa beskrivningen men men
Hjälp behövs =)
Filmen du letar efter heter "The Lake House" (imdb) och det puttinuttiga kärleksparet som brevväxlar genom tid och rum är Keanu Reeves och Sandra Bullock. Ganska mysig film faktiskt :-)
Redigerat av mabbe, 15 januari 2009 - 16:03.
Postad 19 januari 2009 - 19:33
//Linus
Postad 19 januari 2009 - 20:41
Jag letar efter en film som handlar om ett par civila "idioter" eller okunnig besättning som på något sätt blir ombord satta på en ubåt för att utföra något slags uppdrag. Även fast dom inte passar in eller vart i en ubåt förut så finns det en med superstark hörsel genom ekolodet och annat.
//Linus
"Titta Vi Dyker"
Down Periscope
Är det rätt ???
jag tror det i alla fall =) Ganska bra film faktiskt länge sen man såg den bara.
Redigerat av _FredriK_, 19 januari 2009 - 20:43.
Postad 19 januari 2009 - 21:31

hänger den ihop med "titta vi flyger"? finns en film som heter det va? finns det fler sånna?
Postad 20 januari 2009 - 18:24
letar efter en gammal film/serie som jag brukade se när jag var liten. vi hade den inspelad tror jag, så den måste ju ha gått på tv. är en version av sinbad (sjöfararen) där han vad jag minns rymmer hemifrån med ett skepp för att bla leta efter sin mamma. under färden så slåss han mot skelett, flyger med fågel rock, och möter en jättecyklop. dock hittar jag inte den verionen jag letar efter. den var tecknad, i ett ganska enkelt stuck. och den var dubbad till svenska på filmen jag hade. tyvärr hittar jag inte filmen, så kan inte se den, eller titta vilka som producerat den. men skulle tro att den är producerad mellan 1980 - 1996. snälla hjälp mig, känner mig jätte nostalgiskt.

mvh maria
minns att en av gubbarna såg nästan ut så som den gör på bokfodralet
Bifogad fil(er)
Postad 21 januari 2009 - 21:10
http://www.sli.se/pr...8...ang=&slang=
http://www.youtube.c...feature=related
Du såg den antagligen bl a den 24:e juli 1992 kl 18:20 på SVT Kanal 1.

Postad 24 januari 2009 - 16:01
Såg den hos Panasonic på CES i Vegas (tror det var Panasonic i alla fall)
Bilden var så jäkla grym och ljudet likaså, skulle gärna vilja testa hemma

Till och med screenshotet med handhållen kamera på rullande film ser ju helt okej ut och duken är ~ 4 meter.
Så vilka är dessa damer, hjälp mig om ni kan!

Redigerat av Martin, 24 januari 2009 - 16:02.
Postad 27 januari 2009 - 09:08

Postad 27 januari 2009 - 13:20
Har en liten undrar vad detta kan vara för något, någon slags konsert var det i alla fall.
Såg den hos Panasonic på CES i Vegas (tror det var Panasonic i alla fall)
Bilden var så jäkla grym och ljudet likaså, skulle gärna vilja testa hemma
Till och med screenshotet med handhållen kamera på rullande film ser ju helt okej ut och duken är ~ 4 meter.
Så vilka är dessa damer, hjälp mig om ni kan!
Min första tanke e Destiny's Child....
har dock haft fel förr...
mvh Martin
Postad 27 januari 2009 - 15:03
Fel färg på damerna tyvärrMin första tanke e Destiny's Child....
har dock haft fel förr...
mvh Martin

Postad 28 januari 2009 - 16:42
har en film jag inte kan komma på namnet på, blir galen här, hoppas någon vet, ska försöka beskriva delar av den så gott jag kan
"utspelar sig inte i nutid, börjar med att en fattig kvinna går med på att föda ett barn åt en rik herre vars fru inte kan få egna, de har samlag för att göra henne gravid, i början är hon stel och gillar det inte alls..efter några gånger börjar hon gilla det mer och mer, de blir förälskade? hon blir tillsist gravid, föder hans barn och de tappar kontakten...senare i filmen jobbar hon som lärare åt sitt barn..hemma hos mannen, de bor i ett stort slott/herrgård.. barnet har ett litet lusthus på tomten omringat av vatten, en vinter går hon ut på isen och trillar igenom..ännu senare i filmen dör mannens fru i någon sjukdom och de blir tillsammans.. på nått sätt förlorar han herrgården/slottet.."
är evig tacksam om någon vet vilken film detta är
Det där måste vara den här filmen:
Firelight
Såg den för en 3-4 år sedan, tycker mig minnas att den ganska bra, sedan gör det ju inte ont att titta på
Sophie Marceau heller...
Postad 30 januari 2009 - 20:48
Sinbad?
letar efter en gammal film/serie som jag brukade se när jag var liten. vi hade den inspelad tror jag, så den måste ju ha gått på tv. är en version av sinbad (sjöfararen) där han vad jag minns rymmer hemifrån med ett skepp för att bla leta efter sin mamma. under färden så slåss han mot skelett, flyger med fågel rock, och möter en jättecyklop. dock hittar jag inte den verionen jag letar efter. den var tecknad, i ett ganska enkelt stuck. och den var dubbad till svenska på filmen jag hade. tyvärr hittar jag inte filmen, så kan inte se den, eller titta vilka som producerat den. men skulle tro att den är producerad mellan 1980 - 1996. snälla hjälp mig, känner mig jätte nostalgiskt.
mvh maria
minns att en av gubbarna såg nästan ut så som den gör på bokfodralet
Kan det här vara några ledtrådar?
http://www.sli.se/pr...8...ang=&slang=
http://www.youtube.c...feature=related
Du såg den antagligen bl a den 24:e juli 1992 kl 18:20 på SVT Kanal 1.Sinbad_Sj_fararen.JPG 65,23K 0 Antal nerladdningar
tyvärr är det fel sindbad. i den versionen jag såg har jag för mig att han var något äldre, typ tonåren..
Postad 03 februari 2009 - 16:21
Det är en tjej som är adopterad (tror jag) från nån öststat och blir "kallad" tillbaks till huset hon var född i av sin döda far (tror jag igen). I filmen försöker hon hela tiden fly från huset, tillsammans med sin bror som också blivit ditkallad. Hon springer iallafall genom skogen mycket, men kommer alltid tillbaks till huset igen. Och så åker de i nån gammal öststats-militärlastbil en del. I en scen är det också grisar som käkar spädbarn.
Jag hyrde denna för kanske ett år sen, ett och ett halvt kanske. Kommer ihåg att jag var så jääääkla skraj och var tvungen att stänga av filmen typ tre gånger!

Nån som har koll på vad det egentligen är jag dillar om?

Mvh Claes
Postad 04 februari 2009 - 08:35
Serien var gjord av en reklamfirma och utspelar sig mestadels i olika personers desktops. Serien handlar om en releasegrupp som håller på att bli inflitrerade av FBI. Man följer handlingen genom att se vad personerna skriver på IRC och andra chattprogram. Väldigt orginellt tyckte jag. Dessutom blev den jäkligt spännande.
Fattar inte varför jag inte kan hitta den med google. Vad jag kan komma ihåg så var temalåten gjord av Maylene el nåt liknande.
Någon som vet vad jag snackar om?
Postad 04 februari 2009 - 13:38
Brorsan visste vad jag snackade om:Jag börjar få spatt, jag kommer inte på namnet på en cool serie som gick online för några år sen.
Serien var gjord av en reklamfirma och utspelar sig mestadels i olika personers desktops. Serien handlar om en releasegrupp som håller på att bli inflitrerade av FBI. Man följer handlingen genom att se vad personerna skriver på IRC och andra chattprogram. Väldigt orginellt tyckte jag. Dessutom blev den jäkligt spännande.
Fattar inte varför jag inte kan hitta den med google. Vad jag kan komma ihåg så var temalåten gjord av Maylene el nåt liknande.
http://www.welcometothescene.com/
Och det var Maylynne (ganska nära endå).
Har ni inte sett wts och är datorintresserade så kan jag rekommendera den (säsong 1).
Postad 04 februari 2009 - 13:39
Jag börjar få spatt, jag kommer inte på namnet på en cool serie som gick online för några år sen.
Serien heter "The Scene" och finns i två säsonger.
Den går att hitta på www.welcometothescene.com/.
För övrigt gjordes temalåten av Maylynne :-)
Edit: Men vad konstigt. Så postar du 1 minut före mig trots att ditt första inlägg kom i morse. Aja :-) Märkligt sammanträffande.
Redigerat av mabbe, 04 februari 2009 - 13:41.
Postad 04 februari 2009 - 16:23
Serien heter "The Scene" och finns i två säsonger.
Den går att hitta på www.welcometothescene.com/.
För övrigt gjordes temalåten av Maylynne :-)
Edit: Men vad konstigt. Så postar du 1 minut före mig trots att ditt första inlägg kom i morse. Aja :-) Märkligt sammanträffande.
Muhaha

Men tack för svaret ändå.
Postad 08 februari 2009 - 10:57
Såg en film för några år sedan som jag nu har glömt bort men vill gärna se igen!
FIlmens handling:
En pappa som bygger ett skyddsrum på bakgården av sin tomt, under andra världskriget skulle jag tro!
Skyddsrummet ska hålla cirka 20-25 år (har jag för mig) för han och hans fru (som senare föder en son i skyddsrummet)!
Denne son går senare ut när familjen tror det är säkert att gå ut ur rummet, han hittar en tjej, troligtvis kommer han tillbaka och visar upp en väldigt massa saker som är "nytt"!
Nån som har en aning?
Nevermind, en snabbsökning på google så hittade jag den

Blast From The Past hette den!
/Jonas
Redigerat av Ponisch, 08 februari 2009 - 10:59.
Postad 08 februari 2009 - 11:19
Jag är på jakt efter en skräckfilm eller thriller.
Det är en tjej som är adopterad (tror jag) från nån öststat och blir "kallad" tillbaks till huset hon var född i av sin döda far (tror jag igen). I filmen försöker hon hela tiden fly från huset, tillsammans med sin bror som också blivit ditkallad. Hon springer iallafall genom skogen mycket, men kommer alltid tillbaks till huset igen. Och så åker de i nån gammal öststats-militärlastbil en del. I en scen är det också grisar som käkar spädbarn.
Jag hyrde denna för kanske ett år sen, ett och ett halvt kanske. Kommer ihåg att jag var så jääääkla skraj och var tvungen att stänga av filmen typ tre gånger!Men nu vill jag ju se den igen!
Mvh Claes
Det ringer ingen klocka hos någon?

Mvh
Postad 11 februari 2009 - 04:58
Filmen är Amerikansk och utspelar sig i USA. En man har brutit mot lagen, han har fått ett s.k. "court date". Han väljer att stanna hemma och ignorera rättegången. Han bor uppe i bergen med sin familj. Då skickas militären (hemvärnet tror jag) för att hämta honom och detta leder till att hans son och fru blir skjutna eftersom militären bedömmer dem som ett hot pga. alla vapen dem har.
Det är en scen där militären kör upp till hans hus med ett stridsfordon med soldater som går bakom.
Tacksam för svar
Postad 12 februari 2009 - 08:15
Jag söker titeln på en film baserad på en verklig händelse.
Filmen är Amerikansk och utspelar sig i USA. En man har brutit mot lagen, han har fått ett s.k. "court date". Han väljer att stanna hemma och ignorera rättegången. Han bor uppe i bergen med sin familj. Då skickas militären (hemvärnet tror jag) för att hämta honom och detta leder till att hans son och fru blir skjutna eftersom militären bedömmer dem som ett hot pga. alla vapen dem har.
Det är en scen där militären kör upp till hans hus med ett stridsfordon med soldater som går bakom.
Tacksam för svar
Låter som detta kan vara The Siege at Ruby ridge
Ruby Ridge
/Jens
Postad 19 februari 2009 - 19:47

Letar efter en film som handlar om ett tåg med en bomb i en av vagnarna som åker mot en stad, och nånstans i filmen så blir en gubbe påkörd av tåget.. kommer inte ihåg så mycket mer än så...
Tacksam för svar!
Postad 23 februari 2009 - 22:56
Jag letar också efter namnet på en film. Minns inte så mycket om den heller. Det jag minns är att:
*Det är en ninja film
*Huvudpersonen (ninjan) är den siste av sin klan/familj
*Han bor på en liten båt med en kvinna (tror att det är hans fru)
*Han ska hämnas sin bortgångna klan/familj
*i slutet har jag för mig att kvinnan dör i en fight på båten.
kanske inte så mycket men alltid något, kanske någon minns namnet.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 24 februari 2009 - 20:20
Såg den för massa år sedan och tyckte den var riktigt läbbig då, ingen aning om vad den kan heta.
Det är en lite tjej? Eller så vill de att man skall tro det som springer runt i en gul regnrock och mördar folk med en skära(?) tror jag. Kan vara från 60,70tal tror jag.
Postad 27 februari 2009 - 20:05
Filmen handlar om ett gäng ninjor. Kommer inte ihåg så mycket av filmens handling men på slutet ska de inta fiendens bas - kanske ska de rädda någon som är kidnappad, kanske är denne en liten pojke, eventuellt en prins. (skriver kanske eftersom det skulle kunna vara minnen från någon annan film i morfars källare). I samband med att de smyger sig närmare fiendebasen simmar en av ninjorna under vatten och andas genom ett bamburör som en fiendevakt, omedveten om att det befinner sig en ninja i andra änden, pissar i.
Inte mycket att gå på men jag håller tummarna!
Postad 02 mars 2009 - 18:02
Den är en rysare av något slag som är gjord på 80 till 90-talet
Det jag kommer ihåg är att filmen utspelar sig i en stor byggnad, kanske en skyskrapa där en kvinna jobbar.
Kvinnan skall jobba över lite på kvällen och hon går till ett litet bevakningskontor i byggnaden där hon meddelar att hon ska jobba över ett tag (nått i den stilen) senare på kvällen så har en galen mördare brytit sig in i byggnaden och försöker att ta livet av hon, och den vilda jakten börjar.
Kvinnan springer till bevakningskontoret, då hon kommer fram till kontoret är vakterna redan mördade.
Kvinnar fortsäter att skrika och springa någon våning upp då hon kommer till en avdelning där dom håller på att renovera.
Mördaren är hack i häl och börjar att söka efter hon på avdelningen/bygget.
I denna veva så har en kille hört allt liv och kommer till undsättning och jag tror att han
fixade att spöa mördaren.
Jag måste ju få veta hur det gick för hon (troligtvis så gick nog allt bra)
Vad kan detta vara för b-film.
Minns att jag gillade den skarpt och kan inte sluta tänka på den.
Kan någon mer ha ha sett denna film??

Redigerat av Parasound, 02 mars 2009 - 18:07.
Postad 17 mars 2009 - 02:00
Något som låter bekant för någon?
coolt med sånna b skräckisar från förr ju, hehe
Postad 17 mars 2009 - 08:59
Har ett nytt svagt minne om en troligen gammal splatterfilm... Minns att det var ett hus, på baksidan hade dom en stor maskin som då funka som en köttkvarn, som jag tror drev av någon bil.. så flög det kroppdelar hejvilt... Fast detta kanske var något avsnitt ur en budget skräck-serie?
Något som låter bekant för någon?
coolt med sånna b skräckisar från förr ju, hehe
Inte så jätte säker på att det är den här du menar men kanske. Rolig komedi med det du beskrev stämmer lite

Men alla kan ha fel...
Nothing But Trouble (1991)
Redigerat av _FredriK_, 17 mars 2009 - 09:47.
Postad 17 mars 2009 - 09:22
Jag är på jakt efter en skräckfilm eller thriller.
Jag hyrde denna för kanske ett år sen, ett och ett halvt kanske. Kommer ihåg att jag var så jääääkla skraj och var tvungen att stänga av filmen typ tre gånger!Men nu vill jag ju se den igen!
Mvh Claes
Det låter som The Abandoned.
Postad 17 mars 2009 - 10:49
Det låter som The Abandoned.
Det är rätt, betyget av mig var väl mer att jag tänkte STÄNGA AV 3 gånger för den var så otrolig dålig. Inte det minsta läskig ju, men smaken är som baken!

Okej, här har vi en av filmerna jag brukade se hos morfar när jag var liten. Inspelad på VHS med tysk dubbning.
Filmen handlar om ett gäng ninjor. Kommer inte ihåg så mycket av filmens handling men på slutet ska de inta fiendens bas - kanske ska de rädda någon som är kidnappad, kanske är denne en liten pojke, eventuellt en prins. (skriver kanske eftersom det skulle kunna vara minnen från någon annan film i morfars källare). I samband med att de smyger sig närmare fiendebasen simmar en av ninjorna under vatten och andas genom ett bamburör som en fiendevakt, omedveten om att det befinner sig en ninja i andra änden, pissar i.
Kan det vara så pass att det är mästerverket med Chris Farley?
Beverly Hills Ninja
Postad 17 mars 2009 - 11:33
Jag har en.
Såg den för massa år sedan och tyckte den var riktigt läbbig då, ingen aning om vad den kan heta.
Det är en lite tjej? Eller så vill de att man skall tro det som springer runt i en gul regnrock och mördar folk med en skära(?) tror jag. Kan vara från 60,70tal tror jag.
Den enda film det får mig att tänka på är den betydligt nyare I know what you did last summer.
Postad 17 mars 2009 - 16:53
Den enda film det får mig att tänka på är den betydligt nyare I know what you did last summer.
Ja möjligt att den är inspirerad av den, såg filmen för ja låt säg en 20år sedan så det är nog inte den

Kanske skulle kunna vara denn, får se om man kan hitta den någonstans och titta efter.
http://www.imdb.com/title/tt0069995/
Hmmm, skulle kunna vara denna också. http://www.imdb.com/title/tt0076150/
Redigerat av genstruktur, 17 mars 2009 - 17:05.
Postad 17 mars 2009 - 18:50
tack det var rättParar ihop dina svaga minnen med mina egna från typ 15 år sedan, låter lite som jag kommer ihåg filmen Screamers..

Postad 17 mars 2009 - 20:53
Damn, nu blev jag tvungen att beställa filmen så jag kan se den igentack det var rätt

Postad 19 mars 2009 - 16:02
Okej, här har vi en av filmerna jag brukade se hos morfar när jag var liten. Inspelad på VHS med tysk dubbning.
Kan det vara så pass att det är mästerverket med Chris Farley?
Beverly Hills Ninja
Nej, det tror jag tyvärr inte. Jag vill minnas att filmen utspelar sig i Asien och att det inte är en komedi, trots scenen jag beskrev tidigare.
Tack för försöket iaf.
Postad 20 mars 2009 - 00:23
Två barn, vänner eller bröder, bor ute bland bondgårdar, drömmer om bli piloter, leker med ett plan på gården, ena barnets pappa blir arg... barnen blir stora, satsar på att bli piloter, ena kanske fuskar sig genom hälsotesterna, båda blir piloter så drar först den ena frivilligt till england för kriga mot tyskar, sen blir den andra kallad dit också... Så anar jag att den ena dör...
Vad kan denna tänkas heta nuigen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar