Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 17 augusti 2005 - 20:09
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Surt, dubbelsurt. Vad har du matat den med?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
DVD via HDMI och digitaltv satellit via komponent.
Postad 18 augusti 2005 - 06:33
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
"Tycker även att auto wide är bland det bästa va gäller hanteringen av 4:3 material på tv sändningar. Tycker inte de blir för tjocka och all text får jämt plats bra."
Som jag skrev tidigare så tycker jag också det är helt ok men alla verkar inte hålla med
/Motin
Postad 18 augusti 2005 - 06:35
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Förresten.. någon som kör nån form av scartväxel mot sin tv och pryttlar ?
Jag har en del kopplat mot tv:n och kör idag bara ett scart grenuttag, skulle vilja få tag på en vettig växel, nån som har något tips ?
/Motin
Postad 18 augusti 2005 - 06:37
alochert
-
alochert
-
Rookie
-
1 inlägg
Jeg har hatt denne tv'en et par uker nå og har sett "16-bitseffekten" i mørke partier. Jeg har ikke brukt mye tid på å få dette bort så langt men prøvde meg såvidt igår kveld. Det virker som jeg ble kvitt det meste av dette ved å slå over fra "dynamisk" til "standard" i bildemodus. Kombinert med å skru ned fargemetningen ("farge") til ca. 37 ble bildet faktisk riktig så bra og mesteparten av graderingene i mørke hudtoner forsvant. Svartnivået forble uforandret.
Totalt sett er jeg svært fornøyd med tv'en. Den mates med rgb signal konvertert til komponent fra en Dreambox satelitt-tuner samt dvd fra en DV-945.
-Allan
Postad 18 augusti 2005 - 07:13
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Karl-Johan: Var lugn, deras garanti gäller även här. Ring supporten och be om en ny tv.
Alochert: Av det jag förstod så ska jag prova. Återkommer med synpunkter nu när fortfarande har kvar den gammla. Får en ny tv inom några dagar.
//Lorryquai
Postad 18 augusti 2005 - 09:41
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Snackade just med servicekillarna där jag lämnade in min plasma. Dom väntade på ett nytt kretskort som skulle bytas. Låter alltså som att dom höll med om att nåt var fel med bilden, hoppas bara reparationen gör nån skillnad så...........
Postad 18 augusti 2005 - 10:47
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Kan oxå konstatera att svärtan i många fall är under all kritik och att mörka scener blir väldigt grötiga. Detta varierar självklart kraftigt beroende på vilket material det är på källan, vilket oxå diskuterats tidigare i tråden. Anledningen till att jag inte brytt mig så mycket är att jag endast har matat TV:n via VGA och Scart-RGB och har därför förhoppningar om bättre bild via komponent, DVI, HDMI.
Dessutom märkte jag under friidrotts-VM att när kameran var still och fokuserade på en friidrottare och denne sedan rörde sig i sidled så blev ansiktet i många lägen väldigt "dassigt" och oskärpt. Svårt att förklara. Jag är ingen guru inom området men det kanske är detta som kallas plasma-ansikte?
Frågan är hur mycket man ska "tåla". Jag tycker dock att när man sett TV:n på expert så har det varit drömbild och ingen "grötighet" i mörkare filmsekvenser. Kanske har man trots allt fått ett måndagsexemplar?
Kostar det något att få hem en serviceman?
Postad 18 augusti 2005 - 11:06
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Snackade just med servicekillarna där jag lämnade in min plasma. Dom väntade på ett nytt kretskort som skulle bytas. Låter alltså som att dom höll med om att nåt var fel med bilden, hoppas bara reparationen gör nån skillnad så...........
Skönt, hoppas dom nu är ärliga bara... ibland så undrar man, se på onoffs service tex ljuger o har sig. Men visst, fel på tvn din är det ju.
Postad 18 augusti 2005 - 11:37
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Skönt, hoppas dom nu är ärliga bara... ibland så undrar man, se på onoffs service tex ljuger o har sig.
Men visst, fel på tvn din är det ju.
<{POST_SNAPBACK}>
Nog är dom ärliga nog. Finns inte trevligare folk än Pitebor Nä men man hoppas ju på det bästa, att man ser nån förbättring då den kommer tebax i alla fall
Postad 18 augusti 2005 - 11:52
Magnus79
-
Magnus79
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Kostar det något att få hem en serviceman?
<{POST_SNAPBACK}>
När jag köpte min skärm berättade försäljaren om en kund som hade utnyttjat "på platsen service". Det visade sig dock att det var ett enkelt handhavandefel. Det blev tydligen inte billigt för den killen, så man ska nog passa sig för att ta hem service innan man verkligen tror på ett fel......
Postad 18 augusti 2005 - 11:57
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Handhavandefel har skapats av ägaren, eller`
//Lorryquai
Postad 18 augusti 2005 - 12:12
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Ja så brukar det vara , annars är det väl "fabriksfel" eller "fraktskada" det brukar kallas om den inte är urplockad ur kartongen och använd av kund.
Postad 18 augusti 2005 - 12:16
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Postad 18 augusti 2005 - 12:47
dvdmicke
-
dvdmicke
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej på er. Ska köpa en plasma idagarna, och efter att jag läst era inlägg i denna tråd, så lutar det åt Samsungen istället för Pannan. MEN så åkte jag till power idag och kollade på bilden på Samsungen, en demofilm från Pionner !! som dom matade med scart RGB, och jag blev absolut inte imponerad  Bilden kändes matt, och det värsta var när bilden svepte över berg, människor mm, så blev det väldigt kantigt och inte alls bra. Ni som har denna TV´n , hur upplever ni förflyttningar i tex en fotbollsmatch mm ?? Jag kommer att mata TV´n med en digitalsignal (dreambox) från Comhems nät, och Dvi från en BBK- DVD. Kommer att sitta ca 4-5 meter från TV´n, och har på känn att jag ändå inte kommer att störas av detta jag skrivit ovan...vad tror ni ??
Postad 18 augusti 2005 - 12:52
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Hm... vad säger ni? Låter som om plasman från Elgiganten har danneH:s problem enligt mig.
Att den var matt kan nog ändras på inställningarna men jag reagerar på "kantigt"
Vad säger ni grabbar?
//Lorryquai
Postad 18 augusti 2005 - 13:28
Magnus79
-
Magnus79
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Upplever ingen kantighet, låter skumt..... Det är fantastiskt vad lite butikerna (gäller förstås inte alla) bryr sig lite vad dom egentligen visar. Inte många som imponeras av visning i butik, och till 99% så beror det ju på att man bara ställer upp skärmen och kör, tror dom skulle tjäna grymt på att ägna varje skärm 5 minuters tuning.
Lorryquai, Det handhavandefel jag skrev om tidigare åsyftade handhavandefel av ägaren, men det framgick ju av Motins inlägg.
Postad 18 augusti 2005 - 13:34
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Upplever ingen kantighet, "tegelstenar/pixligt" ej heller släpningar i bilden på min Samsung. Att ställa in färgerna rätt kan ta ett tag men det fixar man efter en stunds pillande, sen tror jag att det tar ett tag att "köra in" tv:n för att den ska komma till sin rätt.
Låter som något fel på det visningsexemplaret ...
Postad 18 augusti 2005 - 14:42
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hej på er. Ska köpa en plasma idagarna, och efter att jag läst era inlägg i denna tråd, så lutar det åt Samsungen istället för Pannan. MEN så åkte jag till power idag och kollade på bilden på Samsungen, en demofilm från Pionner !! som dom matade med scart RGB, och jag blev absolut inte imponerad Bilden kändes matt, och det värsta var när bilden svepte över berg, människor mm, så blev det väldigt kantigt och inte alls bra. Ni som har denna TV´n , hur upplever ni förflyttningar i tex en fotbollsmatch mm ?? Jag kommer att mata TV´n med en digitalsignal (dreambox) från Comhems nät, och Dvi från en BBK- DVD. Kommer att sitta ca 4-5 meter från TV´n, och har på känn att jag ändå inte kommer att störas av detta jag skrivit ovan...vad tror ni ??
<{POST_SNAPBACK}>
Har tittat en hel del på fotboll och diverse motorsporter och har bara positiva saker att säga om S5H. Inga ryckningar eller eftersläppningar eller andra fenomen. Har Canaldigital via satellit och Dreambox 7020 som jag kör med komponent.
Postad 18 augusti 2005 - 15:04
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
???
Det här ni skriver om att "det blir nog bra när jag kört in den"
samt "de röda mattas efter ett tag" skrämmer mig.
Kan väl inte var meningen att det skall vara på det viset ???
Vad händer med "de röda" efter låt säga ett år ???
Skickar dom med en burk rödfärg som man kan fylla på när den
mattats för mycket
Postad 19 augusti 2005 - 15:41
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
??? Det här ni skriver om att "det blir nog bra när jag kört in den" samt "de röda mattas efter ett tag" skrämmer mig. Kan väl inte var meningen att det skall vara på det viset ???
Vad händer med "de röda" efter låt säga ett år ??? Skickar dom med en burk rödfärg som man kan fylla på när den mattats för mycket 
<{POST_SNAPBACK}>
Alla färger går att kompensera för i inställningarna så det är nog inget du behöver oroa dig för.. Det jag har mest problem med med min är att vissa ljuskällor i mörka delar blir dåliga, med typ 'glorior' vilket inte ser så bra ut. Men det kan bero på att jag varit inne och pillat m serviceinställnignarna och inte skrivit ner vad jag ändrat oxså
Postad 19 augusti 2005 - 18:53
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Nu ni. Här kommer en inblick av HDTV. Tänkte ge er några exempel på hur det kan se ut.
För att ni ska kunna urskilja HDTV från andra format så lägger jag även upp bilder med formatet avi.
De första 2 bilderna är avi. Resten är HDTV 720p och bilderna med formel-1 motiv är 1080i. Håll till godo...
Bifogad fil(er)
-
PICT2447.JPG 406,07K
167 Antal nerladdningar
-
PICT2448.JPG 531,91K
91 Antal nerladdningar
-
PICT2449.JPG 849,45K
150 Antal nerladdningar
-
PICT2450.JPG 501,67K
61 Antal nerladdningar
-
PICT2451.JPG 627,89K
56 Antal nerladdningar
-
PICT2453.JPG 835,84K
15 Antal nerladdningar
-
PICT2454.JPG 315,46K
23 Antal nerladdningar
-
PICT2455.JPG 638,09K
23 Antal nerladdningar
-
PICT2457.JPG 379,39K
27 Antal nerladdningar
-
PICT2458.JPG 2,31MB
52 Antal nerladdningar
-
PICT2459.JPG 2,3MB
24 Antal nerladdningar
-
PICT2461.JPG 602,65K
10 Antal nerladdningar
-
PICT2462.JPG 381,23K
12 Antal nerladdningar
-
PICT2463.JPG 547,22K
13 Antal nerladdningar
-
PICT2464.JPG 505K
5 Antal nerladdningar
-
PICT2465.JPG 811,48K
17 Antal nerladdningar
-
PICT2467.JPG 627,47K
57 Antal nerladdningar
-
PICT2468.JPG 476,74K
69 Antal nerladdningar
-
PICT2469.JPG 865,53K
88 Antal nerladdningar
-
PICT2470.JPG 485,16K
16 Antal nerladdningar
-
PICT2471.JPG 647,33K
26 Antal nerladdningar
-
PICT2472.JPG 421,79K
32 Antal nerladdningar
-
PICT2473.JPG 446,66K
21 Antal nerladdningar
-
PICT2475.JPG 418K
43 Antal nerladdningar
-
PICT2477.JPG 505,31K
40 Antal nerladdningar
-
PICT2476.JPG 421,07K
11 Antal nerladdningar
-
PICT2478.JPG 413,32K
102 Antal nerladdningar
-
PICT2479.JPG 374,21K
29 Antal nerladdningar
-
PICT2480.JPG 483,19K
69 Antal nerladdningar
Redigerat av Lorryquai, 19 augusti 2005 - 19:29.
Postad 19 augusti 2005 - 19:12
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Hmmm...ser inga F1-bilder?
Postad 19 augusti 2005 - 22:26
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Hoppas din kamera är riktigt dålig för dom där såg inge vidare ut lorryquai
Leven: dom där glorierna finns här med utan pillande på servicemenyn. Brunt/grått verkar plasman ha svårt för.
Postad 19 augusti 2005 - 22:28
alex6699
-
alex6699
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Om du kollar i hans galleri så ser du en hel del suddiga bilder. Dålig kamera eller skakig på handen
Postad 19 augusti 2005 - 22:29
trollett
-
trollett
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag tyckte det såg väldigt lovande ut! Det va bra skillnad mot dom första tycker jag iaf!
Postad 19 augusti 2005 - 22:32
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Ja gorillabilden såg lite mysko ut
Postad 20 augusti 2005 - 14:58
pepa
-
pepa
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet var man kan kolla på skärmen i stockholms området?
Postad 20 augusti 2005 - 15:09
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Hej Tänkte bara höra med er om ni vet hur det är med döda pixlar gällande denna tv;n, vad har Samsung för policy???
P.S har redan beställt en, hoppas bara att den kommer nästa vecka!!
Postad 20 augusti 2005 - 15:22
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Hallo. Jag är skakis handen, stativ kanske? KING KONG är i postproduction men tv:n behandlar inte signalen så väl heller, dålig kvalite på filen kanske.
Bilderna är tagna med en digitalkamera 4.0 megapixel dock inte den bästa(konic minolta).
Postad 20 augusti 2005 - 17:33
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Någon som vet var man kan kolla på skärmen i stockholms området?
<{POST_SNAPBACK}>
Står i tråden... men bla Expert i kista & gallerian.
Postad 20 augusti 2005 - 20:12
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
såg den idag vid kungenskurva (expert). Designen var snygg som fan men bilden var onaturligt röd jämfört med alla andra plasmor. Tror nog att denna plasma är inget man ska lägga pengarna på.
Postad 21 augusti 2005 - 04:22
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
såg den idag vid kungenskurva (expert). Designen var snygg som fan men bilden var onaturligt röd jämfört med alla andra plasmor. Tror nog att denna plasma är inget man ska lägga pengarna på.
Nja  ..det berors på hur mycket man har i kassan. Denna är den mest prisvärda plasman i sin klass enligt mig. Vill man ha megabildkvalite så får man kika lite uppåt i prislistan. Ex Pioneer. //
Redigerat av Lorryquai, 21 augusti 2005 - 04:22.
Postad 21 augusti 2005 - 06:38
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
Att den är onaturligt röd beror nog på inställningen och inte själva tv:n, kan säga att jag fick en mycket bättre bild efter några få minuters justerande...
Grund inställningen på denna tv har (väl?) kritiserats tidigare i denna tråd för att vara dålig
Postad 21 augusti 2005 - 09:52
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Hallo igen, hur är det nu med Samsungs pixelgaranti??
Har för mig att jag läst i denna tråden att det räcker med 1 död pixel sen byter de ut skärmen eller tv:n i detta fallet.
Är deet någon som vet eller har en länk eller så till deras policy ang döda pixlar??
Postad 21 augusti 2005 - 12:10
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har för mig att jag läst i denna tråden att det räcker med 1 död pixel sen byter de ut skärmen eller tv:n i detta fallet.
Är deet någon som vet eller har en länk eller så till deras policy ang döda pixlar??
<{POST_SNAPBACK}> http://www.samsung.c...e/guarantee.htmLängst ner på sidan finns lcd och plasma policy.
Postad 21 augusti 2005 - 12:45
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Jag får mycket bättre färger när jag kört scart via RGB än när jag kör component? Borde det inte vara tvärtom? Och då är componentkabeln mycket bättre, min scart är en 49:- skräpkabel.
När jag kör via component så tappar jag nyanser och mörka färger flyter ihop.
/Stefan
Postad 21 augusti 2005 - 16:11
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
http://www.samsung.c...e/guarantee.htm
Längst ner på sidan finns lcd och plasma policy.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Natal men jag är en rookie gällande sånt, jag läste att det gällde vissa modeller. Pixelspecifikationer Här finner du Samsungs pixelvillkor för TFT- och Plasmaskärmar. From 1 februari 2005 infördes Zero Bright Pixel garanti på utvalda bildskärmar. (Länk till dokument LCD pixelspec och Plasma pixelspec) Sedan har jag läst igenom denna tråden och som jag förstår det så kan man få sin tv utbytt om man har 1 död pixel, men som sagt jag vet inte vad som gäller egentligen.
Postad 22 augusti 2005 - 10:56
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Är det någon som testat PC med DVI till HDMI på Samsungen ?
Jag får en nerskalad bild och lyckas inte få till någon bra inställning för att se hela bilden från pc:n.
Kör jag VGA till VGA blir bilden dock kanon från start och jag har testat att lira HL2 m.fl med bra resultat.
Har Asus Nvidia N6600GT grafikkort
Tacksam om någon kunde delge information om det finnes !
/Motin
Postad 22 augusti 2005 - 11:06
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag har ej tillgång till nån dvi-hdmi kabel. Sorry.
Hoppas nån annan kan.
//
Postad 22 augusti 2005 - 12:46
Random Access
-
Random Access
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Jag har inte heller tillgång till nån dvi-hdmi kabel. Fett sorry mannen.
Postad 22 augusti 2005 - 12:49
Random Access
-
Random Access
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Jag får mycket bättre färger när jag kört scart via RGB än när jag kör component? Borde det inte vara tvärtom? Och då är componentkabeln mycket bättre, min scart är en 49:- skräpkabel.
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Scart RGB ger bättrebild än component. Component däremot kan skicka progressiva scan. Progressive scan via component > Scart RGB > component > s-video > composite Det kan också hända att man måste kalibrera om ifall man kör med en annan anslutning.
Postad 22 augusti 2005 - 13:44
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Scart RGB ger bättrebild än component. Component däremot kan skicka progressiva scan.
Progressive scan via component > Scart RGB > component > s-video > composite
Det kan också hända att man måste kalibrera om ifall man kör med en annan anslutning.
<{POST_SNAPBACK}>
Se där ja.. Jag var helt säker på att component skulle ge bättre bild än scart (även via RGB). Men man lär så länge man lever..  Och tur är väl det. Kanske dags att köpa en bättre scartkabel då, några tips? /Stefan
Postad 22 augusti 2005 - 14:50
Unregistered5697a427
-
Unregistered5697a427
-
Användare
-
-
166 inlägg
Är det någon som testat PC med DVI till HDMI på Samsungen ? Jag får en nerskalad bild och lyckas inte få till någon bra inställning för att se hela bilden från pc:n.
Kör jag VGA till VGA blir bilden dock kanon från start och jag har testat att lira HL2 m.fl med bra resultat.
Har Asus Nvidia N6600GT grafikkort
Tacksam om någon kunde delge information om det finnes !
/Motin
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med en DVI till HDMI-supra kabel. Man kan inte få pixlarna 1:1 som med VGA, därför är det inte nån höjjdare att sitta å surfa med. Jag ångrar själv att jag köpte kabeln från början, då en billig vga-vga från Clasolsson ger lika bra/bättre bild. Fördelen med HDMI är, ialla fall för mig, att färgerna blir bättre. Kan ha med inställningarna på datorn att göra, inte vet jag.
Postad 22 augusti 2005 - 14:57
villeman
-
villeman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tjena!
Är ny på forumet och har följt denna tråd med stort intresse, då jag nyligen köpt en S5HX.
Är dock som vissa andra inte speciellt nöjd med bilden, i synnerhet inte den jag får från min CanalDigital-box. Häromdan tittade jag på Johnny Depp filmen "I sista sekunden" som visades på TV4film.
Bildkvalitén var bedrövlig. Mörka scener och skuggningar var utsmetade. Liknande symtpom uppvisade tv-serien "Lost" som innehåller många mörka nattscener kring elden.
FYI har jag tweakat alla inställningar enl rekommendationer i den här tråden.
Från DVD:n (komponent) är bilden mycket bättre, men långt ifrån perfekt. Vissa filmer som "iRobot" där det förekommer mycket datoranimering fungerar bra, men andra som "Alien" director´s cut är inte bra, "Day after tomorrow" också dålig. Har inte kört HDMI, men ska det verkligen behövas för att få en bättre bild än min gamla 28-tummare?
Funderar nu starkt på att byta till en Philips 9966/10, men är rädd för att jag ska bli missnöjd med något annat.
Det känns som om tekniken inte är helt ikapp CRT, då de flesta platta verkar dras med någon form av problem.
Eller är det så att man begär för mycket?
Alla tips och råd är välkomna!
Postad 22 augusti 2005 - 16:10
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har bara haft min tv i några dagar, men jag måste säga att jag är riktigt nöjd med bilden. Jag kör boxer via rgb scart och har, enligt mitt eget tycke, riktigt bra bild. Sen är det klart att vissa kanaler är sämre än vad andra är. T.ex. Eurosport är ingen höjdare om man jämför med Canal+. Dvd via komponent tycker jag också är riktigt bra, har dock inte jämfört med rgb scart. Känns som att antingen är jag jäkligt "okräsen" vad gäller tv-bild, eller så är andra mer känsliga för bilden. Det är klar skillnad mot analog rf-bild via boxer, men även den analoga bilden känns okej. Dock skall man väl ha digital-tv när man har denna teven.
Postad 22 augusti 2005 - 16:15
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Får även tillägga att tjejen inte blev nöjd när plasman kom upp på tv-bänken. Hon tyckte den var gigastor!  Har lugnat ner henne med att det blir bättre när den kommer upp på väggen...
Postad 22 augusti 2005 - 17:02
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Motin: Kört dvi->hdmi men fick det aldrig bra vad gäller skrivbordet och att få datorn att acceptera vga till monitorn som prioritet utan den ville alltid ta dvi vilket gjorde att jag var tvungen att stänga av plasman när jag ville ha tillbaks min tft. Den vägrade köra utökat skrivbord vilket är ett måste med olika upplösningar och hz och fick det endast att funka med klonat läge.
Kör därför nu vga och får perfekt storlek på bilden och kan köra utökat skrivbord. Synd på fina kabeln och att man inte kan trycka in 720p och 1080i i VGA läget men räknar med o få veta nåt sätt i framtiden så man kan köra dvi och de inställningar som jag vill men tills dess blire vga.
Postad 22 augusti 2005 - 17:39
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Nej, VGA är det inget fel på.
Måste hålla med Villeman, denna tv är känslig mot "grå/mörka" scener, tyvärr. Det anser jag som det största problemet, annars e den kanon.
Som tröst så är det inte bara denna tv som lider av det utan plasmatekniken generelt, då fosvoret i cellerna inte hinner slockan helt.
//
Postad 22 augusti 2005 - 17:43
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Kan tillägga att jag, då och då, har samma blinkande av den blå "knappen" som Lorryquai m.fl. har. Är väldigt sällan blinkningen har skett så jag har inte stört mig, ännu ska kanske tilläggas. Får väl se om det avtar eller tilltar.
Postad 22 augusti 2005 - 18:57
Borgaren
-
Borgaren
-
Användare
-
-
120 inlägg
Tjolahopp !! Nu ska jag dubbelposta.....
Antar att det nånstans finns ett uttömmande svar för hur garantin gäller om jag köper ifrån Tyskland. Men jag har väldigt lite tid att läsa igenom dessa trådar just nu (sne flickvän) och jag ska ev köpa denna plasma.
Jag har hört om samsungs "på plats garanti", stämmer det att den gäller om jag köper ifrån Tyskland?
Vad skiljer sig ifrån om jag köper ifrån svensk sajt?
Tack Tack
// DAnne
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|