Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk)

12255 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 02 February 2011 - 08:10

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlĂ€gg
  • 0
Har en Panasonic 42tum plasma och bildförsÀmringen var vÀldigt pÄtaglig direkt efter uppdateringen. Nu har man vant sig lite men ex SVT 1 ej HD sÄg tidigare nÀstan lika bra ut som i HD kanalen men Àr nu ordentligt sÀmre. En oslagbar metod nu för att fÄ "problem att ta imot signalen" problemet nÀr man spelar in Àr att samtidigt titta pÄ nÄgot tidigare inspelat och sedan radera denna inspelning. NÀr man sedan försöker titta pÄ nÄgon annan kanal Àn den som spelar in fÄr man upp den texten. Kollar jag signalstyrkan ligger den pÄ 68 resp 69%. Om jag stoppar inspelningen och startar den igen sÄ gÄr det att titta pÄ annan kanal igen.Irriterande Àr bara förnamnet.

Postad 02 February 2011 - 09:01

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
TrÄden Àr vÀl massiv att lÀsa igenom och har provat sökt men inte riktigt hittat det jag letat efter.

Vi har boxen och den har vÀl fungerat hyggligt undet det halvÄret vi haft den (köpt begagnad).
Problem uppstod idag efter att CD sa Ät oss att dra ut sladden och starta om boxen pga att de gjort ngt tok med vÄr abonnemang och vi behövde göra sÄ för att fÄ igÄng kanalerna igen.

Vad hÀnder... jo boxen vÀgrar starta nu. Bara röda dioden startar upp med lite gul/rött blink och sedan stÄr den och lyser men övrigt startar den inte.
Efter kontakt med CD sÀger de att dra ut antennkablarna och prova igen men fortfarande död. (bara röda dioden lyser)
De skulle skicka ny el-adapter.
AlltsÄ finns det ngt hopp, nÄgon som varit med om liknande eller Àr den död för alltid nu??

Postad 02 February 2011 - 09:11

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Vad hÀnder... jo boxen vÀgrar starta nu. Bara röda dioden startar upp med lite gul/rött blink och sedan stÄr den och lyser men övrigt startar den inte.
Efter kontakt med CD sÀger de att dra ut antennkablarna och prova igen men fortfarande död. (bara röda dioden lyser)
De skulle skicka ny el-adapter.
AlltsÄ finns det ngt hopp, nÄgon som varit med om liknande eller Àr den död för alltid nu??

Jag tror du kan vara lugn, en ny nÀtadapter har hjÀlpt mig i liknande situationer (Àr inne pÄ min tredje nu)

Postad 02 February 2011 - 09:21

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror du kan vara lugn, en ny nÀtadapter har hjÀlpt mig i liknande situationer (Àr inne pÄ min tredje nu)

Undrar hur mycket de "billiga" nÀtdelarna har kostat Canal digital? Varför inte skicka ut rejÀla prylar direkt?

De höll pÄ likadant med DiSEqC-switcharna tidigare. PÄ den tiden dÄ SVT kanalerna lÄg pÄ Sirius. Tusentals switchar skickades land & rike runt, helt i onödan eftersom felet var att de hade snÄlat in pÄ parabolen. :unsure:

Redigerat av AC3, 02 February 2011 - 09:22.

Postad 02 February 2011 - 09:31

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Tack, hoppas verkligen det.

Postad 02 February 2011 - 12:18

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0
Pratade precis med en Tove pÄ C.D. support, en mycket trevlig och hjÀlpsam tjej.

Hon ville gÀrna att jag provade att byta plats pÄ antenn kablarna eftersom antenn 2 lÄg pÄ 72%, och att starta om boxen utan kablar och se vad som hÀnder.

Sen kommer det en ny mjukvara v. 0.8.0 "inom en snar framtid", hon visste inte mer exakt.
Prioriterade buggar var Mute/Nute, inspelningar som försvinner, EPG-timers som försvinner, att boxen stÀnger av sig nÀr man Àr i menyer eller MyTV etc. plus en del till som jag inte kommer ihÄg.

Redigerat av Melmac, 02 February 2011 - 12:19.

Postad 02 February 2011 - 13:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0
Undrar nÀr dom ska börja prioritera alla HDMI handskakninngsproblem?

Postad 02 February 2011 - 14:49

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

• 607 inlĂ€gg
  • 0

Pratade precis med en Tove pÄ C.D. support, en mycket trevlig och hjÀlpsam tjej.

Hon ville gÀrna att jag provade att byta plats pÄ antenn kablarna eftersom antenn 2 lÄg pÄ 72%, och att starta om boxen utan kablar och se vad som hÀnder.

Vad skulle detta hjÀlpa mot.
För ca 2 mÄnader fick jag samma tips av en mycket trevlig tjej, minns inte hennes namn.
Enl, henne skulle detta hjÀlpa mot att boxen tappade signalen, jag hadde enl, henne för bra signal.
Jag krÀvde dÄ en ny nÀt del och det hjÀlpte.

Jag tycker man fÄr konstig hjÀlp, jag har blivet tillsagd att skifta bÄde HDMI och antennkablar med bÄde box och tv igÄng. Gör man det kan man kortsluta nÄtt och dÄ Àr problemet större för kunden, men inte CanalDigital :unsure:

Postad 02 February 2011 - 14:58

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

• 3271 inlĂ€gg
  • 0

skifta bÄde HDMI och antennkablar

Hur fick du in HDMI kabeln i LNB uttaget o vice versa? :unsure:

Sorry
Var bara tvungen.....

Hon ville se om det hÀnde samma sak med att den fick för sig att radera inspelningar samt att se om det hjÀlpte mot pixligheten och sync problem. Men om det skulle hjÀlpa det vet jag inte.

Jag Àr inne pÄ min fjÀrde nÀtdel utan mÀrkbar skillnad.

Postad 02 February 2011 - 19:23

Frallan78
  • Frallan78
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr en fröjd nÀr man startar Boxers Sagembox, som Àr identisk med CDŽs (till utseendet)

Inga Mute-uppstarter, inga hÀngningar, inga ovÀntade omstarter. Alla programmerade inspelningar (Àven serieinspelningar) blir inspelade

Klart bÀttre fjÀrrkontroll med gummiknappar sÄ man slipper dessa klickljud varje gÄng man ska göra nÄt.

Men men, min Sagembox frÄn CD kanske ocksÄ kommer att bli bra i framtiden.

/Frallan

Postad 02 February 2011 - 20:59

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Redigerat av ansgar, 04 February 2011 - 11:44.

Postad 02 February 2011 - 22:09

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet hur man tar isÀr fjÀrrkontrollen ?
Är det bara att bĂ€nda eller hur sitter den ihop?

Postad 02 February 2011 - 22:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon som vet hur man tar isÀr fjÀrrkontrollen ?
Är det bara att bĂ€nda eller hur sitter den ihop?

Varför vill du plocka isÀr den?

Med största sannolikhet Àr den hopklÀmd iochmed att inga skruvar finns. Dvs ta ett mjukt verktyg och bÀnd bort övre skalet pÄ rÀtt stÀllen sÄ kanske du kan fÄ isÀr den utan att sönder den.

Den Àr dock vÀldigt vÀl hopsatt. Lycka till!

Postad 03 February 2011 - 08:50

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

• 831 inlĂ€gg
  • 0
Fick en utbytesbox för nÄgra dagar sedan men hade inte sÄ brÄttom att byta dÄ jag varit sjuk. IgÄr dÀremot tog jag mig i kragen och började packa upp den nya boxen. Den verkade nyare Àn den jag hade dÄ det var ett senare serienummer och den hade Sagems nya logga pÄ klisterlappen under. Dock sÄ tog glÀdjen slut nÀr jag drog bort skyddsplasten pÄ fronten. Hela fronten följde med och ville inte tillbaka. Flera "lÄspiggar" hade gÄtt av. Var bara att ringa till CD och be dom skicka en ny igen...

Det roliga var att han som svarade pÄ teknisk support var tvungen att frÄga nÄgon annan om det var normalt att detta hÀnder!!!

Cirkusen fortsÀtter...

Postad 03 February 2011 - 11:22

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • ForumrĂ€v

• 596 inlĂ€gg
  • 0
Skulle nog anse det vara normalt (för denna box). Jag mÀrkte att fronten var pÄ vÀg att följa med nÀr jag tog bort skyddsplasten pÄ min. Men jag hann upptÀcka vad som höll pÄ att hÀnda och kunde "hÄlla emot". Bara ytterligare ett tecken pÄ att denna box inte kan vara vÀrd vad CD har tagit betalt för den. Fast det spelar ju ingen roll nÀr CD lyckats fÄ sina ÄterförsÀljare sÀga att "detta Àr marknadens överlÀgset bÀsta box". Jag har bara Comhems HD-PVR som referens, men det rÀcker gott för att konstatera att man ljög mig rakt i ansiktet.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 03 February 2011 - 11:24.

Postad 03 February 2011 - 11:31

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv lÀngtar jag som fan efter hösten, dÄ gÄr Àntligen mitt Canal Digital abonnemang ut, en ev. förlÀngning Àr knappast aktuellt..

Postad 03 February 2011 - 15:18

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
Idag fick jag nya nÀtadaptern och tyvÀrr sÄ startar boxen iallafall inte.
Röda dioden starta upp, blinkar lite och sedan lyser den.

Fick jag lov att ringa CD för om de hade fler tips.
UrsÀkta men de Àr fasiken sjuka i huvudet.
I höstas köpte vi HD boxen via blocket och skrev överlÄtelse papper och skickade in.
NU pÄstÄr de att pappren inte kommit in och de tÀnker inte göra ngt för att hjÀlpa.
FrÄgade om de inte kunde söka pÄ boxen och ringa upp gubben vi köpte den av men icke.
Jag kontrade med att de ju gÀrna ringer upp för att sÀlja nya abonnemang sÄ varför kunde de inte ringa honom men de verkar ju hata oss kunder som vill göra reklamationer
SÄ nu har vi bÄde en trasig box och utan möjlighet att reklamera den pga deras posthantering och dÄliga kundvÄrd.

Nog för att jag sparar uppgifter men inte 6mÄnader gamla uppgifter. Vi köpte den i augusti ju.

Postad 03 February 2011 - 17:08

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Hehe den Àr ju trasig ju och dÄ vill de inte ta i dem med tÄng om de inte behöver. Boxen Àr ett skÀmt och borde avlivas omedelbart. Jag sitter oxÄ med en box som Àr som din utan att fÄ hjÀlp, ÀndÄ tog jag upp 3 Ärs reklamationsrÀtt men chefen jag pratade med skrattade bara Ät mig dÄ, för det var inget fel pÄ deras boxar.
Ska prova med en ny hÄrddisk och se kanske den hoppar i gÄng dÄ men förmodligen inte.

Edit:Stavfel Ä det grövsta

Redigerat av Falukorv, 03 February 2011 - 17:09.

Postad 04 February 2011 - 06:59

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Idag fick jag nya nÀtadaptern och tyvÀrr sÄ startar boxen iallafall inte.
Röda dioden starta upp, blinkar lite och sedan lyser den.

Du hade testat att dra ur parabolkablarna och startat boxen Àven efter du satt i den nya adaptern? Samma fenomen dÄ?

Redigerat av philipsguy, 04 February 2011 - 07:00.

Postad 04 February 2011 - 08:29

fremar-7
  • fremar-7
  • LĂ€rjunge

• 264 inlĂ€gg
  • 0
ÅÄÄh va trött man blir pĂ„ boxen, bara för att det hade snöat blötsnö inatt och tĂ€ckt parabolen sĂ„ att det var 0% i signal sĂ„ raderade skitboxen hela inspelningslistan med typ 20 olika inspelningar, vilket skit pĂ„hitt av dem. SĂ„ gjorde den dĂ„ inte innan skituppdateringen i sept.

Postad 04 February 2011 - 08:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Raderas inspelningslistan om det finns mottagningsproblem nÀr den startar?

Det mÄste jag se om jag kan Äterskapa!
Ingen blötsnös hÀr, jag fÄr vÀl starta utan nÄgon antennkabeln ansluten istÀllet...eller rekrytera en unge frÄn gatan som kan klÀttra upp pÄ taket och lÀgga en hand över LNB. Undrar vilket som Àr lÀttast?

Postad 04 February 2011 - 09:44

fremar-7
  • fremar-7
  • LĂ€rjunge

• 264 inlĂ€gg
  • 0

Ingen blötsnös hÀr, jag fÄr vÀl starta utan nÄgon antennkabeln ansluten istÀllet...eller rekrytera en unge frÄn gatan som kan klÀttra upp pÄ taket och lÀgga en hand över LNB. Undrar vilket som Àr lÀttast?

Har hÀnt mig tvÄ gÄnger nu sÄ jag antar att det beror pÄ det, bÄda gÄngerna listan har försvunnit sÄ har det inte varit nÄgon signal frÄn parabolen. Har nÄgot fel pÄ Quad LNBn ocksÄ sÄ bara tvÄ utgÄngar fungerar pÄ den nu, men canal digital har skickat mig en ny i alla fall.

Postad 04 February 2011 - 09:48

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

Otroligt vilken idiotbugg, men inget förvÄnar mig lÀngre.

Postad 04 February 2011 - 10:40

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Du hade testat att dra ur parabolkablarna och startat boxen Àven efter du satt i den nya adaptern? Samma fenomen dÄ?

Ja, jag hade inte antennkablarna i nÀr jag provade den.

Nu tillkommer ju strulet att boxen inte Àr reggad pÄ oss pga CD strulet.
Kan de "spÀrra" boxar sÄ de vÀgrar starta?Vi har haft boxen sedan augusti och inga problem förrÀn de bad oss dra ut strömmen och sÀtta i.

tur nog har vi lyckats hitta telefonnumret till farbror vi köpte av och ska ringa honom för att skriva nya överlÄtelsepapper.

Jag tÀnkte avvakta att försöka igen tills vi fÄtt boxen reggad pÄ oss.

Postad 04 February 2011 - 11:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

Kan de "spÀrra" boxar sÄ de vÀgrar starta?Vi har haft boxen sedan augusti och inga problem förrÀn de bad oss dra ut strömmen och sÀtta i.

tur nog har vi lyckats hitta telefonnumret till farbror vi köpte av och ska ringa honom för att skriva nya överlÄtelsepapper.

Reggar de boxarna? Min bror i Norge har en likadan box och dit tar jag med mitt kort pÄ semesterbesök. Det behövs bara en fabriksinstÀllning till svenska sÄ fÄr man de svenska kanalpaketet och kortet fungerar perfekt i hans box.

Postad 04 February 2011 - 11:06

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0

Om de inte fÄtt papper pÄ att ni tagit över boxen vem har de dÄ skickat rÀkningen till ?

Postad 04 February 2011 - 11:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Nej, de kan inte spÀrra boxar.

fakturor skickar de till den som Àr abonnent, inte den som "Àger" boxen.

Om du reggar ditt beg-köp Àr de dock snÀlla och lÄter garantin följa boxen (tror jag), du fÄr ivartfall support pÄ den. Iochmed att du Àger boxen fÄr du Àven tillgÄng till deras ondemand-tjÀnst pÄ nÀtet
http://go.canaldigital.se/se/

SÄ det sÄ. Inga rykten om att de Àr elakare Àn nödvÀndigt.

Postad 04 February 2011 - 11:43

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr en fröjd nÀr man startar Boxers Sagembox, som Àr identisk med CDŽs (till utseendet)

Inga Mute-uppstarter, inga hÀngningar, inga ovÀntade omstarter. Alla programmerade inspelningar (Àven serieinspelningar) blir inspelade

Klart bÀttre fjÀrrkontroll med gummiknappar sÄ man slipper dessa klickljud varje gÄng man ska göra nÄt.

Men men, min Sagembox frÄn CD kanske ocksÄ kommer att bli bra i framtiden.

/Frallan

Skojar du? :)

Postad 04 February 2011 - 11:47

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Om de inte fÄtt papper pÄ att ni tagit över boxen vem har de dÄ skickat rÀkningen till ?

Vi köpte bara boxen inte nÄgot abonnemang. Vi hade redan ett familjepaket men ville ha HDBox med hÄrddisk.

Hon pÄ CD blev helt rabiat nÀr hon sÄg att inte boxen fanns pÄ vÄr "kundbild".

Postad 04 February 2011 - 13:29

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0

Vi köpte bara boxen inte nÄgot abonnemang. Vi hade redan ett familjepaket men ville ha HDBox med hÄrddisk.

Hon pÄ CD blev helt rabiat nÀr hon sÄg att inte boxen fanns pÄ vÄr "kundbild".

Ok.

Postad 04 February 2011 - 17:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
testade sÀtta lite inspelningar pÄ boxen, en serie och en vanlig. StÀngde av den och drog ut sat-kablarna.

Visst, den spelade inte in nÄgot men den tappade inte heller bort serieinspelningen. Den lÄg kvar redo att spela in nÀsta avsnitt.
Kanske inte riktigt sÄ enkelt som att ingen signal ger att den tappar bort inspelningar, kanske det Àr nÀr signalen Àr skakig/nÀstan bra...

Ja, jag lyckades inte upprepa problemet ivartfall.

Postad 04 February 2011 - 18:53

fremar-7
  • fremar-7
  • LĂ€rjunge

• 264 inlĂ€gg
  • 0
Startade du boxen utan mottagning frÄn parabolen dÄ? För det var dÄ listan var tom, nÀr jag startade boxen pÄ morgonen och det var 0% mottagning.

Postad 04 February 2011 - 19:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
nej, jag kopplade tillbaka och kollade dĂ„. kan göra ett till test under morgondagen kanske, eller pĂ„ söndag. Återkommer ivartfall.

Postad 05 February 2011 - 08:35

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Hej
Har nyss skaffat Canal Digital med HD-Boxen Sagem HD ITSD81.. Kommer en installatör nu pÄ mÄndag och fixar sÀtter upp den :D
Jag undrar bara ...Vad Àr att rekommendera i upplösning pÄ boxen/kanalerna.. Àr det 1080i som gÀller eller ska man köra pÄ 720p?
Vad anses ge bÀst bild mm?

Postad 05 February 2011 - 09:00

bpl
  • bpl
  • ForumrĂ€v

• 858 inlĂ€gg
  • 0
Testa vilket som ger bÀst bild.

Jag skulle iaf köra allt i native resolution, alltsÄ 576i in -> 576i ut osv... men det beror pÄ hur bra din TV hanterar 576i signal. HD kanalerna ska du köra i native, 720p och 1080i pÄ kanaler som har den upplösningen.

Postad 05 February 2011 - 10:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2539 inlĂ€gg
  • 0

Hej
Har nyss skaffat Canal Digital med HD-Boxen Sagem HD ITSD81.. Kommer en installatör nu pÄ mÄndag och fixar sÀtter upp den :D
Jag undrar bara ...Vad Àr att rekommendera i upplösning pÄ boxen/kanalerna.. Àr det 1080i som gÀller eller ska man köra pÄ 720p?
Vad anses ge bÀst bild mm?

Kör pÄ vad du tycker, du kommer antagligen inte att se nÄgon skillnad alls. Men ser du nÄgon skillnad sÄ kör du pÄ det som visar bÀsta bilden. SVT kör med 720p och Canal+ med 1080i, men om jag kommer ihÄg finns det ett autolÀge i fabriksinstÀllningen sÄ att man inte behöver bry sig. Du Àr inte i rÀtt forum dÄ detta forum handhar boxen med hÄrddisk, sÄ svaren kan dÄ bli mer generella Àn specifika för just din box.

Redigerat av Huddingebo, 05 February 2011 - 10:27.

Postad 06 February 2011 - 08:13

Frallan78
  • Frallan78
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Hade intressant fel igÄr. Det gick inte att spela in. Tryckte pÄ rec-knappen. HÀnde ingenting. Gick in i EPGŽn valde program och rec. HÀnde ingenting. StÀngde av boxen och satt igÄng den. HjÀlpte inte. Kanske skulle ha vÀntat lÀngre, vem vet.

Fortfarande ingen HD logga pÄ SVT1 HD

Börjar bli trött, pÄ det mesta.

/Frallan

Postad 06 February 2011 - 08:22

maxfli
  • maxfli
  • AnvĂ€ndare

• 154 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inget HD logga pÄ SVT lÀngre tror jag. Har inte varit pÄ en lÀngre tid.

Postad 06 February 2011 - 09:04

Frallan78
  • Frallan78
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr inget HD logga pÄ SVT lÀngre tror jag. Har inte varit pÄ en lÀngre tid.

Å F-n. DĂ„ slipper jag fundera pĂ„ det lĂ€ngre dĂ„

Redigerat av Frallan78, 06 February 2011 - 09:04.

Postad 06 February 2011 - 09:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
I EPGn finns det logga men INGEN logga i sÀndningen. ta en titt pÄ programguiden i boxen idag. BlÀddra till SVT1, kl 20:00 dÀr "underbara" programmet Minuten gÄr. HD-logga. Samma med Sherlock kl 21:00.

SVT har ingen HD-logga lÀngre, inte sedan kanalen blev SVT1 HD, dvs en ren kopia av vanliga SVT 1 men med lite bÀttre bild pÄ en del program. Om du behöver en logga i rutan för att njuta av HD dÄ bör du nog skaffa en större TV.

Inspelnings som fallerat? SÀker pÄ att du verkligen stÀngde av boxen? Jag vet att min box inte stÀnger av sig helt om en inspelning finns planerad inom snar framtid eller om man avbrutit en inspelning. Den stÀller sig i "inspelningslÀge", dvs ingen bild men redo att spela in.

Kanske en reset av boxen hade varit det som krÀvts? Dvs hÄlla inne av/pÄ knappen pÄ boxen i fem, sex sekunder.

HD-logga:
Bifogad fil  HD.PNG   93.66K   1 Antal nerladdningar

SVT1, sÄ hÀr ser den alltid ut!
Bifogad fil  logga.PNG   40.99K   1 Antal nerladdningar

Okej, inte direktsÀndning alltid (och denna sÀndning inte i HD).

Postad 06 February 2011 - 09:27

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

....SVT har ingen HD-logga lÀngre, inte sedan kanalen blev SVT1 HD, dvs en ren kopia av vanliga SVT 1......

Om det Àr en ren kopia Àr det vÀl lÀge att flytta SVT1 HD till plats 1 i kanallistan.

Postad 06 February 2011 - 09:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5776 inlĂ€gg
  • 0
Skaffade Canal+ max i Fredags men det verkar fortfarande som jag inte kan se extra kanalerna ??
Det stÄr att man mÄste göra en bestÀllning pÄ matcherna, ska det vara sÄ ??
Försökte se en Elitserie match i lördags men bilden försvann efter en stund. Canal+ hockey och fotboll fungerar men inte extra kanalerna. Har kontakt canal+ via mail men inget svar Ànnu, fÄr se om man orkar ringa idag.

Postad 06 February 2011 - 12:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

Om det Àr en ren kopia Àr det vÀl lÀge att flytta SVT1 HD till plats 1 i kanallistan.

Jupp, sÄ har jag. SVT1 HD pÄ första platsen och SVT1 SD pÄ sista platsen... VÀntar bara pÄ att CD ska starta SVT2 HD nu nÀr det faktiskt börjar finnas nÄgra HD-program pÄ den (se kl 19 idag).

en bild till, sÄ hÀr visar SVT i sÀndning att det Àr en HD-bild och 5.1 ljud
Bifogad fil  HD_logga.PNG   26.48K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Monshi, 06 February 2011 - 13:03.

Postad 06 February 2011 - 18:38

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

• 831 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom jag har kvar min ursprungsbox pga defekt front pÄ den nya sÄ testade jag att formatera om disken och ev fÄ en box som fungerar lite bÀttre men denna gÄngen sÄ mÀrker jag ingen förbÀttring alls efter formatering. Förra gÄngen sÄ gick den ju ca 2 veckor innan den började hÀnga sig och annat strul.
AlltsÄ verkar inte problemen hÀnga ihop med hur mycket som finns pÄ disken...

Postad 06 February 2011 - 20:45

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
Nu har maken varit ivÀg och lyckats fÄ en pÄskrift pÄ överlÄtselsepappret (IGEN)..

Egentligen har ju boxarna bara 6mÄnaders garanti och 3Ärs reklamationsrÀtt.
Har ni stött pĂ„ patrull av CD om boxen tex Ă€r 1ÂœĂ„r nĂ€r de gĂ„r sönder?

Postad 06 February 2011 - 21:55

MagnusBio
  • MagnusBio
  • LĂ€rjunge

• 270 inlĂ€gg
  • 0

Hade intressant fel igÄr. Det gick inte att spela in. Tryckte pÄ rec-knappen. HÀnde ingenting. Gick in i EPGŽn valde program och rec. HÀnde ingenting. StÀngde av boxen och satt igÄng den. HjÀlpte inte. Kanske skulle ha vÀntat lÀngre, vem vet.

Fortfarande ingen HD logga pÄ SVT1 HD

Börjar bli trött, pÄ det mesta.

/Frallan

HÀnder mig ocksÄ ibland.
Det hjÀlper inte med att stÀnga av och sÀtta pÄ boxen.
DÀremot hjÀlper det att dra spÀnningen och sedan stoppa dit den igen :unsure:
Verkar mest hÀnda nÀr jag fibblat med en inspelning, tex stoppat en pÄgÄende timerinspelning.

Postad 07 February 2011 - 06:55

janb
  • janb
  • AnvĂ€ndare

• 228 inlĂ€gg
  • 0

..Jag skulle iaf köra allt i native resolution, alltsÄ 576i in -> 576i ut osv... men det beror pÄ hur bra din TV hanterar 576i signal. HD kanalerna ska du köra i native, 720p och 1080i pÄ kanaler som har den upplösningen.

Hur menar du med 576i ?
Det som finns att vÀlja pÄ via HDMI Àr nÀmligen bara 576p, 720p eller 1080i.
Man kan fÄ ut 576i som S-video eller CVBS i SCART men RGB i SCART Àr inte aktivt samtidigt som HDMI. Har man HDMI-sladden inkopplad till TV:n sÄ aktiveras den automatiskt Àven om man stÀnger av utgÄngen i menyn.

Kör pÄ vad du tycker, du kommer antagligen inte att se nÄgon skillnad alls. Men ser du nÄgon skillnad sÄ kör du pÄ det som visar bÀsta bilden. SVT kör med 720p och Canal+ med 1080i, men om jag kommer ihÄg finns det ett autolÀge i fabriksinstÀllningen sÄ att man inte behöver bry sig. ..

Det finns inget Auto (eller "Native") lÀge i den boxen. Det finns det vÀl inte heller i PVR-boxen?
Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ fungerar heller inte 'tricket' i nya PVR-mjukvaran, att aldrig vÀlja upplösning, för att fÄ den att vÀxla automatiskt.

Att inte stödja ett "Native" lÀge Àr en nackdel för oss med bÀttre de-interlace och skalning i TV:n. SjÀlv anvÀnder jag andra boxar till SD-kanalerna och HD-boxen endast till 720p/1080i-kanalerna.

Postad 07 February 2011 - 08:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Vilken instÀllning som ger bÀst bild? Beror pÄ DIN Tv och DIN upplevelse.

Auto-instÀllning - boxen Àr fantastisk. Om du aldrig Àr inne och petar i valet av upplösning, dÄ kör den kanalens egna. SÄ fort du varit inne i menyn minns den vad du valt. Enda sÀttet att ÄterstÀlla autoinstÀllningen Àr att göra en ÄterstÀllning av boxen.
Underbar liten lÄda du skaffat. Eller hur?

Postad 07 February 2011 - 12:41

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0
Ringde och skulle kolla hur lÄng bindningstid jag hade kvar, och det var bara till sista mars :)
SÄ jag har nu sagt upp mitt abonnemang och kan Àntligen bli av med denna skitbox.š

Sorry för OT, kunde inte hejda mig :D

Postad 07 February 2011 - 13:45

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

• 607 inlĂ€gg
  • 0

Vilken instÀllning som ger bÀst bild? Beror pÄ DIN Tv och DIN upplevelse.

Om du aldrig Àr inne och petar i valet av upplösning, dÄ kör den kanalens egna. SÄ fort du varit inne i menyn minns den vad du valt.

SÄ funkade det innan 2010-09-09, nu finns det inget autolÀge (stÄr inget om detta i nya manualen vad jag kan se).

Har gjort ett antal ÄterstÀllningar och mÄste gÄ in och vÀlja upplösning för att boxen ska visa nÄtt som pÄminner om HD.
Men min box minns aldrig vad jag valt dÄ jag mÄste Àndra efter varje omstart.

Redigerat av B BUS, 07 February 2011 - 13:48.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.