Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2015 - 19:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Tror att konsolen känner av vad det är för spel man stoppar i och sedan tankar ned en digital version när det finns en och installerar den.

Ja det stämmer glömde nämna, men det emuleras väl ungefär som jag beskrev?

Postad 18 September 2015 - 19:29

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Just kopplat in min XO för första gången (Forza 6 ed.) 1Tb

Köpte till Kinect lite på chans, vill se om den ger mervärde och smarta funktioner (hört både Flipp & Flopp här)

Köpte också till Batteripack till handkontrollen, detta störde mig att dom är så snåla och bara skickar med 2 duracell batterier i lådan...

Sedan köpte jag också Forza Horizon 2.

Snygg och trevlig setup tycker jag och den gick enkelt, trevligt att aktivera Forza 6 med QR kod via kinect, snabbt som fan istället för att knappa 25 siffrig kod.

Dock sitter jag nu efter mer än 20 min och har hunnit 32% i nedladdningen av Forza 6....wtf har ju 500Gb lina  :angry:

Nåja får ladda ned ikväll och utforska maskinen i morgon.

Redigerat av salvion, 18 September 2015 - 20:25.

Postad 18 September 2015 - 19:51

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Ja det stämmer glömde nämna, men det emuleras väl ungefär som jag beskrev?

Det ska nog emuleras ja :)

Postad 18 September 2015 - 21:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Dock sitter jag nu efter mer än 20 min och har hunnit 32% i nedladdningen av Forza 6....wtf har ju 500Gb lina :angry:

Nåja får ladda ned ikväll och utforska maskinen i morgon.

Tog mig ca 2 timmar att få ner 45gb Gears of War UE så speciellt snabbt går det tyvärr inte vilket är rätt uselt för att vara 2015 tycker jag.

Postad 18 September 2015 - 21:54

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Då kommer en följdfråga på nedladdning..

Hur funkar det om jag tex väljer 5 spel att laddas ned?

Dom hamnar i en kö som laddas ned en efter en antar jag?

Spelar det någon roll om maskinen går ner i standbyläge eller vad det heter (skärmen blir svart) eller måste man pilla på kontrollen för att upprätthålla nedladdningen?

Om jag väljer en bunt spel att laddas ned, stänger av tvn och går och lägger mig funkar det? och spelen är förhoppningsvis nedladdade på morgonen dagen efter?

efter ovan exempel känner maskinen av när den är klar och stänger av? om jag tex går till jobbet och inte vill ha den igång efteråt?

riktiga newbie frågor jag vet..sorry

Postad 19 September 2015 - 07:14

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 1

Det är väl en inställning någonstans i menyerna som gör att spel tankas ned i bakgrunden. Nånting med  "enable downloading in standby mode" eller "instant on mode". Kommer inte ihåg så någon får gärna komplettera med info. Men spel tankas som sagt ner när man stängt av boxen för att gå och lägga sig.

Även uppdateringar tankas ned.

Postad 19 September 2015 - 07:36

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Xbox new experience på ingång!

Postad 19 September 2015 - 12:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1
http://youtu.be/ex1WjrkLjAA

Mer ingående om nya gui:t

Ang nedladdning.

Om man vill ha igång xboxen och inte ladda i standbyläget så får man ställa in när boxen stängs av pga inaktivitet. Finns nog 1h/6h men i standby läge är ju smartare

Redigerat av SKIBBE, 19 September 2015 - 12:27.

Postad 19 September 2015 - 12:35

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Det är väl en inställning någonstans i menyerna som gör att spel tankas ned i bakgrunden. Nånting med  "enable downloading in standby mode" eller "instant on mode". Kommer inte ihåg så någon får gärna komplettera med info. Men spel tankas som sagt ner när man stängt av boxen för att gå och lägga sig.

Även uppdateringar tankas ned.

tack, får rota runt lite!

Redigerat av salvion, 19 September 2015 - 15:55.

Postad 19 September 2015 - 17:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jag har testat att spela Gears of War (kampanj). Fungerar bra.

Redigerat av SC-Zap, 20 September 2015 - 16:20.

Postad 20 September 2015 - 13:23

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Såg om denna update

http://microsoft-new...dates-and-more/

Microsoft today announced the next wave of updates for the Xbox app on Windows 10 with following new features.

• Real-time Friends list presence. Your Friends list will automatically refresh with your friends’ on/offline status and the apps and games in which they’re currently engaged – including whether the game they’re playing can be joined via multiplayer or party.
  • Real-time Activity Feed updates. No need to hit refresh to see new Activity Feed items; keep the Xbox app open and your Activity Feed will let you know when there are new items to view, comment on, like, or re-share.
  • Game progress comparison. Feeling competitive? Discover how you stack up against your friends on specific game progress by visiting the Achievements section of your profile and selecting ‘Compare.’ You’ll enjoy a side-by-side comparison of your selected friends’ progress on games you’ve recently played, including game completion percentage, Gamerscore and Achievements earned.
  • Console text entry. We’re also bringing one of the most requested features from Xbox Feedback to the Xbox app on Windows 10 – the ability to use the Xbox app for text input on Xbox One. You will now be able to use the Xbox app and other inputs compatible with Windows devices – keyboards, touch keypads, and the like – to enter text in search boxes and more on Xbox One.

Microsoft is also releasing a new Xbox Beta app on Windows 10 later this month to offer a preview of coming updates before they become available.

Postad 20 September 2015 - 14:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Läste om den också, smidiga updates. Streamar i soffan när sambom vill att jag är social och inte gömmer mig i något rum :-) fungerar riktigt bra med casual games.

Postad 22 September 2015 - 16:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

På väg skaffa en Xbox One. Går det föra över xbox 360 profil utan tillgång till internet? Går det på något sätt föra över ett xbox one konto till ett annat? I det här fallet kommer några spel va inne som är kopplade till en annans konto? Går det migrera över på något sätt?`

Postad 22 September 2015 - 18:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ska du ha en One utan tillgång till internet?

Postad 22 September 2015 - 18:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Det går inte flytta din profil via usb/offline till one.

Du måste uppdatera den via 360 genom att gå online så alla achivements syncas. Sen ladda ner den på din one eller på den one du vill nyttja den.

Har du ej haft live innan och ska skaffa det på One så är det sak samma om du startar på 360 profilen, då live är knutet till kontot och fungerar på båda konsolerna.

Kör du flashat/chipat så får du väl offra och gå online en gång och aldrig mer, annars ta med profilen till en kompis som kör hederligt och få den online där.

Har du aldrig haft live och det är problemet, dvs inget ms konto eller gamertag. Skaffa nån 14dagars trial (följer med one och funkar endast på nyskapade konton) nyttja den på 360in fyll i mail och skapa en unik gamertag och sen lägger du till ditt nyskapade online konto på din One! Voila!

Ang föra över digitala spel så är svaret NEJ, kommer aldrig att funka. Dock så kan du spela hans spel om du låter hans konto vara kvar så vitt jag vet. Tror du måste ställa in att hans konto är huvudkontot också (jag delar spel med kompisen så, eller ja han kan spela mina spel, bara jag som shoppar :-P )

Redigerat av SKIBBE, 22 September 2015 - 18:27.

Postad 22 September 2015 - 19:19

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Ska du ha en One utan tillgång till internet?

Storebror ser dig ;)... Nä det är min xbox 360 vars ethernet anslutning nu verkar ha gett upp för alltid. Sista gången jag boota upp den för ett år sen eller så gick det efter 100 försök få en anslutning men i regel står den bara och blinkar får kontakt en sekund sen bryts det. 

Postad 23 September 2015 - 13:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Men då är det ju bara att starta din One, logga in med samma Xbox Live-profil du hade på 360. Klart!

Eller vad tänkte du på när du skriver "föra över"?

Redigerat av SC-Zap, 23 September 2015 - 13:36.

Postad 23 September 2015 - 13:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Jag kan ju inte logga in på min 360 profil då jag inte kommer åt nätet så ex min körning med forza 4 och FH 2 räknas inte. Ifall de kommer ha någon lojalitetsgrej framöver som de hade med Forza Horizon ex. Därav jag funderar om det skulle gå att uppdatera profilen på något annat sätt än att koppla upp 360n mot nätet.

Postad 23 September 2015 - 14:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Nä, det är klart, det du har gjort (exempelvis i Forza-spelen, där du redan nu borde ha gått in och tagit åt dig av alla bonus-in-game-pengar som finns) när du inte varit uppkopplad är ju kört, förstås.

http://www.forzamoto...n-us/rewardstou

Till One finns detta även i en egen liten app. Det dräller in in game-pengar titt som tätt.

Postad 23 September 2015 - 14:41

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Jag hann i alla fall logga in när jag köpte liret så jag fick forza bilarna i alla fall. Nu så känns det väl nästan som att det sabbade liret en del var först på slutet som jag faktiskt behövde köpa någon ny bil för att göra något race.

Jag får göra nya försök. Ugnsbakning lär väl inte fungera för ethernet delen :P. Eller se om jag kan lyckas hitta någon som har wireless adaptern eller om någon säljer den billigt på ebay eller något. kostar 700 ny sanslöst.

Redigerat av oqvist, 23 September 2015 - 14:42.

Postad 23 September 2015 - 16:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Vilken modell på konsol har du? Tänkte om du hade modell med utbytbar hdd.

Postad 23 September 2015 - 18:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Hmm har någon 60 gb hårddisk i min. Det är innan slim versionen.

Lyckades faktist gå igång det. Det gäller att tima så man klickar precis den halvsekund när man får kabel kontakten. Lyckas man tima så kan man sen upprätta en anslutning som ibland håller ibland inte. Med en magic boot kan man köra lir online i alla fall bra mysko bugg.

Fick någon spinngrej där jag fick gratis bil efter ett race men inga pengar än så länge. Har gjort alla race nu i alla fall även om jag bara har runt 70 % completed. Väntar fortfarande på sista ladafyndet men vad det verkar är det antingen helt random eller baserat på freeroam av google att döma.

Postad 23 September 2015 - 22:27

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Tjoflöjt.

Har beställt en XB1 Forza 6 Edition, den "blå" maskinen å handkontroll.

Har nu sett att den har ljudeffekt vid av och påknäppning, även då skiva ska i och ur.

Nån som vet om detta går att stänga av?

Man lär ju bli galen efter tre uppstartningar.

Postad 30 September 2015 - 16:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Det är ganska anonymt så inte så farligt. Du kan ju ha som vana att starta receivern efter xboxen kanske :)

Hämtade ut min Xbox arbetar föredömligt tyst än så länge. Testade lite Forza 5 herrejösses vilken kantskärpning hoppas det inte är så med alla lir då måste jag kalibrera om tvn rejält. 

Går det göra något roligt med kinect? Luta sig för att titta höger och vänster i Forza 5 gör att jag helt tappar tron. Varför implementerar de något som de antagligen vet att ingen kommer vilja köra med? Hade kanske vart bättre om man de fakto hade kunnat flytta vyn i sidled om det nu inte går att spåra huvudvridningar bra..Handgesterna får jag inte att flyta klockrent heller men tja går väl kanske smidigare att stänga av eller slå på medan man funderar ut var man förlagt handkontrollen :)

Gillade inte heller att force feedbacken nu sitter i paddlarna istället för själva handkontrollskroppen. Kanske fungerar bättre för actionlir än racing? Och plasten flexar massor. Det gnekar och känns som man nästan kan krama sönder dem känns inte alls lika välbyggt som 360 kontrollern :(.

Fick med en 8 spel eller så som fyller de 370 gigabyten nästan totalt vad det verkar.

Postad 30 September 2015 - 17:40

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det är ganska anonymt så inte så farligt. Du kan ju ha som vana att starta receivern efter xboxen kanske :)

Hämtade ut min Xbox arbetar föredömligt tyst än så länge. Testade lite Forza 5 herrejösses vilken kantskärpning hoppas det inte är så med alla lir då måste jag kalibrera om tvn rejält. 

Går det göra något roligt med kinect? Luta sig för att titta höger och vänster i Forza 5 gör att jag helt tappar tron. Varför implementerar de något som de antagligen vet att ingen kommer vilja köra med? Hade kanske vart bättre om man de fakto hade kunnat flytta vyn i sidled om det nu inte går att spåra huvudvridningar bra..Handgesterna får jag inte att flyta klockrent heller men tja går väl kanske smidigare att stänga av eller slå på medan man funderar ut var man förlagt handkontrollen :)

Gillade inte heller att force feedbacken nu sitter i paddlarna istället för själva handkontrollskroppen. Kanske fungerar bättre för actionlir än racing? Och plasten flexar massor. Det gnekar och känns som man nästan kan krama sönder dem känns inte alls lika välbyggt som 360 kontrollern :(.

Fick med en 8 spel eller så som fyller de 370 gigabyten nästan totalt vad det verkar.

Kinect? Nja, röstkontroll om du väljer engelska som språk.

FF sitter inte i paddlarna ISTÄLLET för i "kroppen". Den sitter ÄVEN i paddlarna. Märks inte i de flesta spel. Jag tycker det är skönt att känna när bromsarna låser. 

Mina kontroller knakar inte alls, känns mer gedigna än 360-kontrollerna.

Postad 30 September 2015 - 17:47

Unregistered2109
  • Unregistered2109
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Min kontroll känns riktigt välbyggd, och vibrationerna i triggerknapparna är ju underbart.

Testade forza motorsport 4 på 360 igen o då saknade ja verkligen vibrationerna vid inbromsning mm,

Postad 30 September 2015 - 18:58

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Vår X1 har börjat att gnissla metalliskt och intermittent fast den är avstängd. Visserligen mycket lågt men spöklikt störande. Ngn med samma problem?

Postad 30 September 2015 - 20:18

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Du kanske har någon nyare revision? Det här är nog någon launch variant misstänker jag även om den nog inte har nötts så mycket. har samma knak och sisådär passning på bägge kontrollerna. FFb känns nästan enbart i avtryckarna på mina. Gör det väldigt svårt få kontroll på hur mycket broms jag ger. Men det verkar lite mer nertonat i forza 6 demot och forza horizon 2 än forza 5. Jag kommer köra med ratt så det är inget större problem.

Forza horizon 2 är verkligen ett annat lir på xbox one än xbox 360. Tyvärr så lyckas jag inte få bort all kantskärpa. Får testa på lcd tvn där går det att blurra i alla fall samsung gillar ju dra på kantskärpa de med så där går det bara få bort all extra skärpa det går inte blurra... Alla lir och videos får en lätt cellshadad look med bra överdrivna färger dessutom lite synd för annars så ser forza 6 och fh 2 riktigt läckert ut. 

Postad 30 September 2015 - 20:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Har aldrig upplevt att spelen skulle köra med egen kantskärpa, dvs att ett spel är skarpare än det andra. Låter mysko.

Forza 5/6 är dock 1080p och skalas ej av xboxen så kan ju vara att det?

Postad 30 September 2015 - 20:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Det är något med bildprocessingen i Xbox One har det även för film inte bara för de 5 lir jag testat hittills. xbox 360, PS3, Asus bds-700, panasonic bdt-320, Sony BDS-370?? Inte hundra på modellnamnet äldre sony bluray. Diverse datorer är mina referenser och så samsung plasman då. Som jag iof misstänker också gillar dra på lite extra kantskärpa men det blir inte så här mycket med mina andra källor. Konsolen har jag ställt in på 1080p som vanligt.

Postad 03 October 2015 - 19:29

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hej

Nu behöver jag hjälp, när jag kör Forza 6 och i grupp med polare då duker grupp/chat fönstret och täcker bilden, och jag kan inte styra det fönstret (öppna och stänga)

har det med att jag har kinnect att göra?

Googlar på nätet men finner inget.

(edit, ser nu att man kan stänga chat fönstret ifrån huvud skärmen, men det borde ju finnas ett enklare sätt?)

/P

Redigerat av salvion, 03 October 2015 - 19:41.

Postad 03 October 2015 - 20:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Har aldrig upplevt att spelen skulle köra med egen kantskärpa, dvs att ett spel är skarpare än det andra. Låter mysko.

Fenomenet fanns när Xbox One precis hade släppts. Det såg ut som skit helt enkelt.

Men det har fixats för längesen med en uppdatering. Om det blir för mycket skärpa nu, så beror det på TVns/projjens inställning. På en del apparater är "skärpa 0" det samma som ingen processing. Det enklaste är att öppna ett testmönster i 1080p i webbläsaren och justera efter det.

Här är två:

http://ecrabb.com/av...920x1080_v1.png

https://s-media-cach...4b4852ba07a.gif

Postad 03 October 2015 - 20:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Jo men så som det beskrevs var det ju olika beroende på spel, inte lika mycket överallt.

Postad 04 October 2015 - 00:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Har haft det i alla lir jag testat. Nu har jag uppdaterat den är antagligen en launch modell men tycker väl fortfarande den är lite jobbigt skarp på min d7005 plasma för både film och spel på plasman.

På min Sony W6 så kan jag blurra bort sådana tendenser och kan få till det riktigt bra men samsung plasman är det ju möjligt att det inte går att komma ifrån lite extra kantskärpa. Tvns fel eller Xbox Ones en kombination kanske bara första källan jag fått det problemet med D7005an. Alla tvs borde ha ett anti kantskärpefilter :)

Gamepaden börjar jag gilla riktigt skarpt dock fungerar klockrent på PC bortsett från att triggers är lite väl känsliga. Börjar lära mig men jag kommer åt den högra triggern kontstant när jag trycker på X pga dess hypersensitivitet om jag inte aktivt tänker på det.

Postad 04 October 2015 - 08:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Hej

Nu behöver jag hjälp, när jag kör Forza 6 och i grupp med polare då duker grupp/chat fönstret och täcker bilden, och jag kan inte styra det fönstret (öppna och stänga)
har det med att jag har kinnect att göra?
Googlar på nätet men finner inget.

(edit, ser nu att man kan stänga chat fönstret ifrån huvud skärmen, men det borde ju finnas ett enklare sätt?)
/P

Dubbeltryck på "X-bollen" och välj ta bort eller vad det nu står?

Postad 04 October 2015 - 10:22

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Dubbeltryck på "X-bollen" och välj ta bort eller vad det nu står?

Tack, jo det var så jag gjorde, tycker bara det är jäkligt meckigt och trodde att det fanns något snabbt och smidigt sätt att göra detta som jag inte kände till, man kunde ju tro att chatta och skicka meddelanden och invite var en viktig del och således gjort enkelt....men icke.

tack för hjälpen då var det inte jag som var korkad.

Postad 04 October 2015 - 16:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Tack, jo det var så jag gjorde, tycker bara det är jäkligt meckigt och trodde att det fanns något snabbt och smidigt sätt att göra detta som jag inte kände till, man kunde ju tro att chatta och skicka meddelanden och invite var en viktig del och således gjort enkelt....men icke.
tack för hjälpen då var det inte jag som var korkad.

Nej tyvärr är det inte direkt smidigt att skicka meddelanden, inviter osv längre. Problemet är att alla appar är så sega numera att starta och det var mycket snabbare på 360n vad jag minns.
Däremot så antar jag att man kan göra allt lite snabbare med kinect och röstkommandon.

Postad 04 October 2015 - 17:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Xbox, unsnapp om du kör kinect.

Annars är det dubbeltap på hamburgaren och digital ner. Är ganska snabbt de också. Man lär ju sig kommandona utantill ganska snabbt. Men saksamma nu när nya gui kommer som ändrar _allt_

Postad 04 October 2015 - 19:31

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

La Cucaracha & SKIBBE

Skall sätta mig ner och testa just röstkommandon lite mer seriöst, så här långt får jag inte till det nämnvärt, bra tips tack!

Postad 04 October 2015 - 19:35

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

Vår X1 har börjat att gnissla metalliskt och intermittent fast den är avstängd. Visserligen mycket lågt men spöklikt störande. Ngn med samma problem?

Har samma bekymmer med min. Tror att det är nåt lager i nån fläkt som gett upp. Ska in på service pga det.

//Lorryquai

Postad 04 October 2015 - 19:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Får fortfarande inte kinect att fatta min taskiga engelska. Vet inte om det finns någonstans att sätta egna fraser? Jag testar med högtalarna där verkar den uppfatta ljud i alla fall. locale är satt på engelska.

Postad 04 October 2015 - 19:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Man kan inte sätta egna fraser, men ju mer man använder kinecten så ska den bli bättre på att känna igen din röst.

minns inte, men brukar finnas UK engelska och USA engelska att välja på som den skall lyssna efter.

Postad 04 October 2015 - 19:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

har försökt köra xbox select 100 ggr den reagerar aldrig någonsin...

Postad 04 October 2015 - 19:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

jag körde min på USA engelska och det var väl inga större problem. Använde iofs nästan uteslutande just "xbox unsnap" som röstkommando. Resten gick ju rätt snabbt att lösa efter ett par uppdateringar med kontollen.

Postad 04 October 2015 - 20:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Jag vill mest se att den fungerar riktigt innan jag säljer den. Tror jag körde med UK english får testa US english. Jag ska väl testa Ryse också eller har någon något tips om vad man kan ha Kinect till?

Postad 05 October 2015 - 15:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
MS levererar igen inför kommande bakåtkompatiblitet. Remapping av knappar för alla kontrollers! om jag tolkar texten rätt.

http://www.gamesrada...ll-controllers/

Postad 05 October 2015 - 18:48

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Blir spännande att testa nya Win 10-baserade UIt sen! Jag tycker som er att det är alldeles för långsamt som det är idag. De har sagt att de har tagit åt sig av feedbacken och verkligen prioriterat hastighet. Det låter mycket lovande.

Postad 07 October 2015 - 07:46

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0

Jag har haft nya GUI:n sen några veckor tillbaks. 

Den ser och är trevlig men långt ifrån klar. På vissa ställen fladdrar bilden när man öppnar vissa flikar t ex.

Är flera andra saker jag tänkt på, de uppgraderar iofs den hela tiden så den blir bättre och bättre för varje uppgradering

Postad 07 October 2015 - 07:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag har haft nya GUI:n sen några veckor tillbaks.
Den ser och är trevlig men långt ifrån klar. På vissa ställen fladdrar bilden när man öppnar vissa flikar t ex.
Är flera andra saker jag tänkt på, de uppgraderar iofs den hela tiden så den blir bättre och bättre för varje uppgradering

Är ju nackdelen med att vara med i preview programet, allt är ju långt ifrån finslipat när ni får det. Men det är de ni gör åt oss vanliga användare ;-)

Postad 07 October 2015 - 09:42

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur många som fått det än i preview programmet. 

De släpper i våger efter hur länge du varit med i programmet och hur aktiv du varit. 

Gissar på att det kommer till icke preview tidigast i jan-feb 2016 som det är nu, men vi får se. När är releasen officiellt satt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.