Hej Niklas, vi som har Amazon redan innan måste man säga upp befintligt eller går det på nåt sätt bara ändra uppgifter?
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 19 december 2024 - 11:51
Hej Niklas, vi som har Amazon redan innan måste man säga upp befintligt eller går det på nåt sätt bara ändra uppgifter?
Hej
Tror inte du kan aktivera om du tex har ett konto du betalar för, då behöver du avsluta det och aktivera när det är avslutat.
Mvh
Niklas
Postad 20 december 2024 - 20:48
Postad 26 december 2024 - 16:48
Hjälp.
Beställde Amazon Prime via Allente.
Det blev aktiverat och jag har tittat på det sen några dagar. Funka jättebra. I dag kom det mail från Amazon att kontot är tillfälligt spärrat på grund av mystisk aktivitet. Trodde först det var scam men mycket riktigt så funkar inte lösenordet till Prime längre. Kontakta kundtjänst står det bara
Jag aktiverade Prime med samma lösenord som till Allente och det är ett säkert lösenord och vi har bara tittat här hemma på TV:n och på Dotterns Ipad och mobil.
Hur gör jag nu? Skall jag ringa Allente eller Amazon för att lösa detta?
Postad 26 december 2024 - 19:08
Hjälp.
Beställde Amazon Prime via Allente.
Det blev aktiverat och jag har tittat på det sen några dagar. Funka jättebra. I dag kom det mail från Amazon att kontot är tillfälligt spärrat på grund av mystisk aktivitet. Trodde först det var scam men mycket riktigt så funkar inte lösenordet till Prime längre. Kontakta kundtjänst står det bara
Jag aktiverade Prime med samma lösenord som till Allente och det är ett säkert lösenord och vi har bara tittat här hemma på TV:n och på Dotterns Ipad och mobil.
Hur gör jag nu? Skall jag ringa Allente eller Amazon för att lösa detta?
Hej
Kontakta gärna Amazon, vi kan inte göra något när det gäller konton på deras plattform.
Mvh
Niklas
Postad 27 december 2024 - 12:15
Hej
Kontakta gärna Amazon, vi kan inte göra något när det gäller konton på deras plattform.
Mvh
Niklas
Hej Niklas,
Har pratat med Amzon nu. Eftersom de inte hade mer att gå på än kopplingen till Allente (står som betalare av tjänsten) och min e-post adress så kunde de bara stänga ner och radera mitt konto. Kontot på Amazon saknar alla andra "vanliga" sätt att kontrollera ID på så de kunde inte låsa upp kontot.
De bad mig kontakta Allente igen och be dem återaktivera tjänsten åt mig. Kan du hjälpa mig med det Niklas? Alternativt får jag säga upp Amazon Prime på Allente. Skickar dig mitt kundnummer på PM.
Postad 27 december 2024 - 12:17
Hej Niklas,
Har pratat med Amzon nu. Eftersom de inte hade mer att gå på än kopplingen till Allente (står som betalare av tjänsten) och min e-post adress så kunde de bara stänga ner och radera mitt konto. Kontot på Amazon saknar alla andra "vanliga" sätt att kontrollera ID på så de kunde inte låsa upp kontot.
De bad mig kontakta Allente igen och be dem återaktivera tjänsten åt mig. Kan du hjälpa mig med det Niklas? Alternativt får jag säga upp Amazon Prime på Allente. Skickar dig mitt kundnummer på PM.
Hej
Skicka kundnummer på PM så kan jag prova ta bort kopplingen så du kan aktivera på nytt.
Mvh
Niklas
Postad 28 december 2024 - 15:45
Har införskaffat 2 st Arris tv-brygga för Fiber-tv till min Allente1-box efter att tidigare streamat, men oftast via apple-tv.n.
Det Allente kallar Fiber-tv skulle ge en stabilare bild än att bara streama även om man inte körde på kabel utan via bryggan.
Jag har tidigare kört parabol, men tyvärr kom träd i vägen så den möjligheten försvann.
Upplever faktiskt att bilden vid livesport blivit lite bättre, men med jämna mellanrum fryses bilden och en ruta kommer upp där det står:
"Nätverkskabeln är inte ansluten. Kontrollera att nätverkskabel sitter i ordentligt i både tjänstefördelaren och i boxen."
Kollat det x antal gånger och allt sitter som det ska, sladdarna är de som följer med. Provat byta HDMI-sladd mellan box och tv.
Har inga som helst problem med mitt bredband. 500 mbit på stadsnätet.
Någon som känner igen problemet? Är det boxen som inte vill samarbeta?
Postad 30 december 2024 - 10:40
Hej
Har parabol och två stycken Allente 1 boxar.
Båda boxarna är uppdaterade men min fundering är varför de fortfarande går på Android version 10?
Version 10 är enligt Wikipedia en föråldrad version som inte längre uppdateras, senaste "security patch" var i februari 2023.
https://en.wikipedia...version_history
Senaste versionen av Android verkar vara version 15, borde inte Allente 1 uppdateras till en nyare version?
Kan detta också ställa till med problem då appar uppdateras medan boxen fortsatt kör på en gammal version av Android?
Postad 30 december 2024 - 14:16
Hej
Har parabol och två stycken Allente 1 boxar.
Båda boxarna är uppdaterade men min fundering är varför de fortfarande går på Android version 10?
Version 10 är enligt Wikipedia en föråldrad version som inte längre uppdateras, senaste "security patch" var i februari 2023.
https://en.wikipedia...version_history
Senaste versionen av Android verkar vara version 15, borde inte Allente 1 uppdateras till en nyare version?
Kan detta också ställa till med problem då appar uppdateras medan boxen fortsatt kör på en gammal version av Android?
Hej
Boxarna kommer uppgraderas till Android 12 under Q1 2025.
Mvh
Niklas
Har införskaffat 2 st Arris tv-brygga för Fiber-tv till min Allente1-box efter att tidigare streamat, men oftast via apple-tv.n.
Det Allente kallar Fiber-tv skulle ge en stabilare bild än att bara streama även om man inte körde på kabel utan via bryggan.
Jag har tidigare kört parabol, men tyvärr kom träd i vägen så den möjligheten försvann.
Upplever faktiskt att bilden vid livesport blivit lite bättre, men med jämna mellanrum fryses bilden och en ruta kommer upp där det står:
"Nätverkskabeln är inte ansluten. Kontrollera att nätverkskabel sitter i ordentligt i både tjänstefördelaren och i boxen."
Kollat det x antal gånger och allt sitter som det ska, sladdarna är de som följer med. Provat byta HDMI-sladd mellan box och tv.
Har inga som helst problem med mitt bredband. 500 mbit på stadsnätet.
Någon som känner igen problemet? Är det boxen som inte vill samarbeta?
Hej
Skicka PM med kundnummer så hör vi av oss över telefon.
Mvh
Niklas
Postad 30 december 2024 - 14:32
Hej! uppenbarligen inte vart in på massa år så mitt konto borta...nåväl..
Ska till en bekant imorgon som inte kan aktivera den där tv4+ play..
Såg varit problem med det nyligen? Är det fixat nu?
regards/H
Postad 30 december 2024 - 16:26
Hej! uppenbarligen inte vart in på massa år så mitt konto borta...nåväl..
Ska till en bekant imorgon som inte kan aktivera den där tv4+ play..
Såg varit problem med det nyligen? Är det fixat nu?
regards/H
Hej
Det är fixat så det ska inte vara några problem att aktivera.
Mvh
Niklas
Postad 30 december 2024 - 17:05
Hej
Skicka kundnummer på PM så kan jag prova ta bort kopplingen så du kan aktivera på nytt.
Mvh
Niklas
PM med kundnummer skickat
/Göran
Postad 30 december 2024 - 19:11
Hej
Det är fixat så det ska inte vara några problem att aktivera.
Mvh
Niklas
Tackar! återkommer om strular!
/H
Postad 26 januari 2025 - 10:45
Ni som amazon vad skriver ni denna ruta? namnet funkar ej blir spärrad efter 2 försök
Bifogad fil(er)
Postad 14 februari 2025 - 18:13
Hmm idag har jag påbörjat min segaste uppsägning någonsin Det började med att min faktura helt plötsligt var 400 kr dyrare trots att jag har bundit mitt abonnemang på 24 månader.
Jag är en av de "lyckliga" som fick C More Sport Stor löpande för 199 kr/mån för några år sedan som senare gick över till TV4 Sport Stor. Har inte varit några som helst problem, rabatten har i alla tider hängt med. Den hängde t.om. med när TV4 Sport Stor lades ner i september. Fick ett mail om detta och att jag skulle få behålla mitt pris fram till bindningstidens slut trots att dem gjorde om det till TV4 Sport Max.
Men döm om min förvåning när jag fick månadens faktura och jag helt plötsligt betalade 599 kr istället för 199 kr. Tänkte att då ringer jag vill kundtjänst och se vad som har hänt och får reda på att jag huxflux fått ett tidsbegränsat 12 månaderspris på TV4 Sport Stor trots att jag upprepande flera gånger frågade om är det detta priset är det totala som gäller nu i 24 mån och varje gång fick ett rungade ja varje gång.
Tänkte att men då kan vi väl komma överens om något bra pris, nee svaret var bara synd för dig att du fått fel information och att TV4 gick över på 12 månaders kampanj och vi kan inget göra. Vi vill inte ens förhandla om priset.
Slutade med att jag i protest sa upp hela TV4 och ville lägga en förtida uppsägning på mitt abonnemang så att jag inte glömde göra det om ett år men det fick man inte göra förens 6 månader innan bindningstidens slut.
Jag förstår väl självklart att man inte skulle få behålla 199 kr/mån i all evighet men när varje mail som kommit sagt att det gäller till bindningstidens slut och det aldrig kommunicerats till mig att jag fått mitt pris helt plötsligt kampanjat i 12 mån så tycker man att man kan bjuda till lite efter 20 år som kund.
Men vill man inte ha kunder så vill man inte
Postad 14 februari 2025 - 23:15
Postad 17 februari 2025 - 10:54
Hmm idag har jag påbörjat min segaste uppsägning någonsin
Det började med att min faktura helt plötsligt var 400 kr dyrare trots att jag har bundit mitt abonnemang på 24 månader.
Jag är en av de "lyckliga" som fick C More Sport Stor löpande för 199 kr/mån för några år sedan som senare gick över till TV4 Sport Stor. Har inte varit några som helst problem, rabatten har i alla tider hängt med. Den hängde t.om. med när TV4 Sport Stor lades ner i september. Fick ett mail om detta och att jag skulle få behålla mitt pris fram till bindningstidens slut trots att dem gjorde om det till TV4 Sport Max.
Men döm om min förvåning när jag fick månadens faktura och jag helt plötsligt betalade 599 kr istället för 199 kr. Tänkte att då ringer jag vill kundtjänst och se vad som har hänt och får reda på att jag huxflux fått ett tidsbegränsat 12 månaderspris på TV4 Sport Stor trots att jag upprepande flera gånger frågade om är det detta priset är det totala som gäller nu i 24 mån och varje gång fick ett rungade ja varje gång.
Tänkte att men då kan vi väl komma överens om något bra pris, nee svaret var bara synd för dig att du fått fel information och att TV4 gick över på 12 månaders kampanj och vi kan inget göra. Vi vill inte ens förhandla om priset.
Slutade med att jag i protest sa upp hela TV4 och ville lägga en förtida uppsägning på mitt abonnemang så att jag inte glömde göra det om ett år men det fick man inte göra förens 6 månader innan bindningstidens slut.
Jag förstår väl självklart att man inte skulle få behålla 199 kr/mån i all evighet men när varje mail som kommit sagt att det gäller till bindningstidens slut och det aldrig kommunicerats till mig att jag fått mitt pris helt plötsligt kampanjat i 12 mån så tycker man att man kan bjuda till lite efter 20 år som kund.
Men vill man inte ha kunder så vill man inte
Hej
Skicka PM med kundnummer så kan vi se över vad som hänt.
Mvh
Niklas
Mitt Max Sport som jag haft som tillval i typ 6 månader verkar inte fungera längre. I MAX-appen står det att jag måste lägga till Sport via min TV-leverantör. Loggade in på Allente och kikade, och jo.. jag har MAX Premium och Max Sport..och ja, det har som sagt fungerat sen i somras.
Hej
Skicka PM med kundnummer så ska jag undersöka saken.
Mvh
Niklas
Postad 18 februari 2025 - 19:46
Hej.
Svaren på mina frågor finns kanske redan här i tråden men jag hoppas någon ändå kan hjälpa mig med svar.
Hårddisken på min HD-box Smart började strula och nu håller jag på att testar andra boxar (OnePlace, Samsung 680 och Allente1) för att få till en lösning.
Jag är inte helt nöjd med OnePlace eller Allente1 för jag tycker HD-box Smart hade många funktioner med inspelning/uppspelning som man tagit bort.
Är det någon som har en ny hårddisk till HD-box Smart till salu så är jag intresserad.
1. Hur ska programkortet sitta i en Samsung 680 box? Ska det vara som det står i manualen med det fasade hörnet utåt och när man trycker in det så känns det som att kortet bara fjädrar emot i botten, vilket känns fel, eller ska det vara med det fasade hörnet inåt och då knäpper kortet fast och när man sen ska ta ut det igen får man trycka in kortet lite och då fjädrar det ut igen?
2. Jag misslyckas med förstagångsinstallationen på Samsung 680. Den fastnar på fel frekvens (11.265 har jag för mig, i stället för 10.778). Jag försöker uppdatera mjukvaran men det verkar inte som att det går. Det står bara på 0% i flera minuter och sedan blinkar skärmen på TV:n rött fyra gånger. Tips?
3. Går det att använda en extern HD från Samsung 680 boxen och koppla den till till Allente1 boxen? Jag har testat och det går bra att planera inspelningarna men det blir inget inspelat och jag får bara "Inspelningen misslyckades" när jag ska spela upp.
4. Hur ska jag ställa in Allente1 boxen för att få DD 5.1 ljud genom den från min parabol via HDMI till min TV?
5. Hur ska jag sen ställa in min TV (Samsung QE65Q70BATXXC) för att få DD 5.1 ljud genom den och ut via optisk utgång till min hemmabio receiver, Pioneer VSX-LX70? Allente1 har ju tyvärr ingen ljudutgång (vilket i min värld verkar väldigt konstigt att man tagit bort) så ljudet måste gå genom TV:n och vidare till receivern.
6. Går det att dra ner storleken på raderna i TV-Guide på OnePlace och Allente1 boxen? Som det är nu visas bara 6 rader. Varför visas inte årtalet på när filmerna kom ut längre? Kan man göra "tidsinpelning" som man kan i HD-box Smart? Vad är det för skillnad på att spela in serie och säsong?
7. Vid uppspelning av inspelat materiel på HD-box Smart kan man programmera högerpilen hur mycket man vill att programmet ska hoppa fram (perfekt för att skippa reklam) samt man kan även spela upp i flera gånger snabbare eller långsammare genom att trycka flera gånger på höger- eller vänsterpil. Går det även att göra det på OnePlace och Allente1 boxen? Generellt känns det som att inspelning/uppspelning är mycket sämre på OnePlace och Allente1 boxen än det är på HD-box Smart. Eller så har jag inte hittat funktionerna än...
Tacksam för all hjälp!
mvh, Mikael
Postad 19 februari 2025 - 09:28
Hej.
Svaren på mina frågor finns kanske redan här i tråden men jag hoppas någon ändå kan hjälpa mig med svar.
Hårddisken på min HD-box Smart började strula och nu håller jag på att testar andra boxar (OnePlace, Samsung 680 och Allente1) för att få till en lösning.
Jag är inte helt nöjd med OnePlace eller Allente1 för jag tycker HD-box Smart hade många funktioner med inspelning/uppspelning som man tagit bort.
Är det någon som har en ny hårddisk till HD-box Smart till salu så är jag intresserad.
1. Hur ska programkortet sitta i en Samsung 680 box? Ska det vara som det står i manualen med det fasade hörnet utåt och när man trycker in det så känns det som att kortet bara fjädrar emot i botten, vilket känns fel, eller ska det vara med det fasade hörnet inåt och då knäpper kortet fast och när man sen ska ta ut det igen får man trycka in kortet lite och då fjädrar det ut igen?
2. Jag misslyckas med förstagångsinstallationen på Samsung 680. Den fastnar på fel frekvens (11.265 har jag för mig, i stället för 10.778). Jag försöker uppdatera mjukvaran men det verkar inte som att det går. Det står bara på 0% i flera minuter och sedan blinkar skärmen på TV:n rött fyra gånger. Tips?
3. Går det att använda en extern HD från Samsung 680 boxen och koppla den till till Allente1 boxen? Jag har testat och det går bra att planera inspelningarna men det blir inget inspelat och jag får bara "Inspelningen misslyckades" när jag ska spela upp.
4. Hur ska jag ställa in Allente1 boxen för att få DD 5.1 ljud genom den från min parabol via HDMI till min TV?
5. Hur ska jag sen ställa in min TV (Samsung QE65Q70BATXXC) för att få DD 5.1 ljud genom den och ut via optisk utgång till min hemmabio receiver, Pioneer VSX-LX70? Allente1 har ju tyvärr ingen ljudutgång (vilket i min värld verkar väldigt konstigt att man tagit bort) så ljudet måste gå genom TV:n och vidare till receivern.
6. Går det att dra ner storleken på raderna i TV-Guide på OnePlace och Allente1 boxen? Som det är nu visas bara 6 rader. Varför visas inte årtalet på när filmerna kom ut längre? Kan man göra "tidsinpelning" som man kan i HD-box Smart? Vad är det för skillnad på att spela in serie och säsong?
7. Vid uppspelning av inspelat materiel på HD-box Smart kan man programmera högerpilen hur mycket man vill att programmet ska hoppa fram (perfekt för att skippa reklam) samt man kan även spela upp i flera gånger snabbare eller långsammare genom att trycka flera gånger på höger- eller vänsterpil. Går det även att göra det på OnePlace och Allente1 boxen? Generellt känns det som att inspelning/uppspelning är mycket sämre på OnePlace och Allente1 boxen än det är på HD-box Smart. Eller så har jag inte hittat funktionerna än...
Tacksam för all hjälp!
mvh, Mikael
Hej
Kul med många frågor, ska försöka svara på det jag kan.
1: Guldchippet neråt, och det fasade hörnet utåt, tryck in tills det tar stopp sen ska det vara klart. Det är inte som på tex HD-box Smart att kortet klickar fast.
2: Det kan vara så att din box har mjukvaran som endast hanterar kanalerna över satelliten astra, om boxen inte använts på länge så är det nog tyvärr kört att använda den eftersom vi flyttat över kanalerna till satelliten thor och då kräver boxen en speciell mjukvara som man tidigare kunde ladda ner via satelliten astra.
Du kan testa följande
- Dra ut elsladden
- Håll in powerknappen på boxen och sätt i elsladden.
- Håll in knappen tills tre led-lampor på boxfronten lyser och tills den dolda menyn visas.
- I bootloader menyn väljer du update main software - bekräfta valet genom att trycka in Standby-knappen i 2-3 sekunder. (Det kan ta ett antal minuter för boxen att börja ladda ner)
- Händer ingenting så har nog boxen för gammal mjukvara tyvärr.
3: Det måste vara vår Verbatim hårddisk för att det ska fungera att spela in på Allente 1 och boxen måste ha signal från satelliten.
4: Du behöver koppla boxen via din förstärkare, sedan är det endast vissa program som har 5.1 ljud. Under Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Ljud kan du aktivera dolby om det inte skulle vara aktiverat. Någon på forumet kanske har tips på något bra program/kanal du kan testa ljudet på.
5: Vågar jag inte svara på.
6; Går tyvärr inte ändra storlek, ska kolla upp om årtalet, inget jag känner till. Tidsinspelningen kan man tyvärr inte göra på Allente 1. Serie så spelar boxen in alla avsnitt, oavsett säsong, säsong så spelar boxen bara in den säsongen du valt att göra inspelning av.
7: Tyvärr går det inte att justera på något sätt, det är endast HD-Box Smart och ADB-boxarna som har den funktionen.
Mvh
Niklas
Postad 19 februari 2025 - 13:17
Fanns i tidigare boxar och borde finnas med nu också, svårt att förstå varför detta tagits bort?
Postad 19 februari 2025 - 13:27
Håller verkligen med om kommentaren om årtal, detta finns aldrig längre i info om programmen på min 680-box.
Fanns i tidigare boxar och borde finnas med nu också, svårt att förstå varför detta tagits bort?
Hej
Gjort lite tester, årtal verkar saknas via tv-guiden på boxarna, har felanmält problemet.
Hojtar när jag har mer info, tack för feedback Orca1234 och Legion.
Mvh
Niklas
Postad 20 februari 2025 - 10:34
Hej Niklas och tack för dina svar. Det uppskattas! :-)
1. Känns onaturligt med kortet så men tack för att jag fick det bekräftat.
2. Jag hade redan testat SW update för Samsung 680 enligt dina anvisningar ovan innan jag postade här men fick det inte att funka.
Boxen har ju både LAN och USB anslutning. Går det inte att köra uppdateringen via någon av dessa?
4. Tack för tipset men jag vill ju inte ha receivern igång alltid, bara när jag tittar på film. Det funkar kanske att koppla in en HDMI-splitter så att signalen går från boxen både till TV:n och receivern?
Summerat så lutar det åt att försöka få tag på en HD till min HD-box Smart och köra vidare på den så länge den funkar. Det var flera bra funktioner för inspelning/uppspelning som tagits bort på OnePlace och Allente1 och jag brukar spela in alla serier som jag vill följa.
Om nu inte Samsung 680 har de funktionerna som HD-box Smart och jag kan få en sån till att funka.
Tills vidare kör jag på med min OnePlace (med HD).
All streaming typ SVT Play och TV4 Play kör jag direkt på TV:n.
Funkar det att ta HD:n från OnePlace och köra den i HD-box Smart? Hur gör man?
mvh, Mikael
Postad 20 februari 2025 - 10:38
Hej Niklas och tack för dina svar. Det uppskattas! :-)
1. Känns onaturligt med kortet så men tack för att jag fick det bekräftat.
2. Jag hade redan testat SW update för Samsung 680 enligt dina anvisningar ovan innan jag postade här men fick det inte att funka.
Boxen har ju både LAN och USB anslutning. Går det inte att köra uppdateringen via någon av dessa?
4. Tack för tipset men jag vill ju inte ha receivern igång alltid, bara när jag tittar på film. Det funkar kanske att koppla in en HDMI-splitter så att signalen går från boxen både till TV:n och receivern?
Summerat så lutar det åt att försöka få tag på en HD till min HD-box Smart och köra vidare på den så länge den funkar. Det var flera bra funktioner för inspelning/uppspelning som tagits bort på OnePlace och Allente1 och jag brukar spela in alla serier som jag vill följa.
Om nu inte Samsung 680 har de funktionerna som HD-box Smart och jag kan få en sån till att funka.
Tills vidare kör jag på med min OnePlace (med HD).
All streaming typ SVT Play och TV4 Play kör jag direkt på TV:n.
Funkar det att ta HD:n från OnePlace och köra den i HD-box Smart? Hur gör man?
mvh, Mikael
2: Nej tyvärr, det går inte på den boxen, krävs speciell utrustning för det.
Skicka kundnummer på PM så ska jag se om jag kan hitta en hårddisk, borde ha någon liggandes i gömmorna.
Mvh
Niklas
Postad 20 februari 2025 - 11:04
2. Menar du att man måste rikta om parabolen till Astra för att ladda ner SW? Eller den finns kanske inte kvar där längre?
PM skickat
mvh, Mikael
Postad 20 februari 2025 - 12:18
2. Menar du att man måste rikta om parabolen till Astra för att ladda ner SW? Eller den finns kanske inte kvar där längre?
PM skickat
mvh, Mikael
Hej
Vi har inga transpondrar kvar på Astra, men vi har utrustning så vi tekniskt sett kan uppdatera gamla boxar om det skulle behövas.
Men vi har inte möjlighet att tex ta in en box och uppdatera den.
Mvh
Niklas
Postad 27 februari 2025 - 19:43
Hej!
Jag gjorde ett försök att beställa ett depositionskort för ca 2 veckor sedan men jag har inte hört något från allente.
Jag funderar på om det är posten eller allente som slarvat bort brevet eller är det så att depositionskort inte går att skaffa längre?
https://www.allente....epositionskort/
Jag streamar det mesta men bor i skogen och ibland blir det lite svajigt...
då kunde det va trevligt att se svt med bättre kvalitet än marknätet!
Postad 05 mars 2025 - 12:28
Lite irriterande att söndagens svenska cupenss kvartsfinaler finns i tablån flr TV4 fotboll än Missar man matchen kan man se den i efterhand. De gamla ADR PVR 5720 kunde man lägga in programmering även om programmet inte fanns inlagd i EPG. men One Place saknar denna funktion och finns det ingen EPG kan man inte spela in. Inte heller finns TV4 Fotboll i veckoarkivet.
Postad 05 mars 2025 - 12:33
Lite irriterande att söndagens svenska cupenss kvartsfinaler finns i tablån flr TV4 fotboll än Missar man matchen kan man se den i efterhand. De gamla ADR PVR 5720 kunde man lägga in programmering även om programmet inte fanns inlagd i EPG. men One Place saknar denna funktion och finns det ingen EPG kan man inte spela in. Inte heller finns TV4 Fotboll i veckoarkivet.
Hej
Kan du förtydliga för en hockeynörd vad som är problemet? Fotboll är djupt vatten =)
Mvh
Niklas
Postad 05 mars 2025 - 13:37
Hej
Kan du förtydliga för en hockeynörd vad som är problemet? Fotboll är djupt vatten =)
Mvh
Niklas
På söndag går kvartsfinalerna i svenska cupen i fotboll. Om man inte kan se dem på söndag vill man se dem i efterhand. Då One Place saknar matcherna i EPG går de inte att spela in. Vill tillägga att förr kunde man spela in program via appen.
Redigerat av Huddingebo, 05 mars 2025 - 13:39.
Postad 05 mars 2025 - 14:00
På söndag går kvartsfinalerna i svenska cupen i fotboll. Om man inte kan se dem på söndag vill man se dem i efterhand. Då One Place saknar matcherna i EPG går de inte att spela in. Vill tillägga att förr kunde man spela in program via appen.
Hej
Misstänker att det inte är spikat vilken kanal matchen ska visas på, när det bestäms så ska du kunna programmera via EPG som vanligt.
Ser inget om matchen på tex tvmatchen.nu
Mvh
Niklas
Postad 05 mars 2025 - 14:40
Hej
Misstänker att det inte är spikat vilken kanal matchen ska visas på, när det bestäms så ska du kunna programmera via EPG som vanligt.
Ser inget om matchen på tex tvmatchen.nu
Mvh
Niklas
Alla TV-kanaler visar att TV4 Fotboll visar matcherna och i vilken ordning. Får se om man hinner lägga inspelning.
Postad 05 mars 2025 - 14:47
Alla TV-kanaler visar att TV4 Fotboll visar matcherna och i vilken ordning. Får se om man hinner lägga inspelning.
Hej
Vi kan kolla hur det ser ut imorgon, är det inte uppdaterat så kan jag prova ta det vidare.
Mvh
Niklas
Postad 07 mars 2025 - 12:43
Hej
Vi kan kolla hur det ser ut imorgon, är det inte uppdaterat så kan jag prova ta det vidare.
Mvh
Niklas
Hej
Nu är matchen i TV-guiden.
Mvh
Niklas
Postad 07 mars 2025 - 17:58
Försöker kolla på damstafetten nu när jag kommit hem från jobbet. Men när man startar reprisen så är det mitt i 3:e sträckan. Vet du vad som är fel?
Kollar Allente appen via Apple TV
Postad 07 mars 2025 - 19:52
Hej Niklas,
Försöker kolla på damstafetten nu när jag kommit hem från jobbet. Men när man startar reprisen så är det mitt i 3:e sträckan. Vet du vad som är fel?
Kollar Allente appen via Apple TV
Hej
Jag vet bara att staffeten blev flyttat, och när det sker så snabbt hinner EPGn inte uppdateras, och därför visas ett annat program, osäker på om vilken kanal den i så fall gick på senare.
Tror att se via Viaplay-appen är bästa lösningen.
Mvh
Niklas
Postad 08 mars 2025 - 00:24
Hej Niklas,Hej
Jag vet bara att staffeten blev flyttat, och när det sker så snabbt hinner EPGn inte uppdateras, och därför visas ett annat program, osäker på om vilken kanal den i så fall gick på senare.
Tror att se via Viaplay-appen är bästa lösningen.
Mvh
Niklas
Jag har inte tillgång till den i Viaplay appen. Jag försöker alltså se stafetten i efterhand via era repris sändningar. Men när jag startar programmet så är tävlingen redan igång mitt under 3:e sträckan.
Stafetten gick igår på 6:an med start kl.14.
Redigerat av edtjope, 08 mars 2025 - 00:26.
Postad 09 mars 2025 - 08:25
jag nu har jag förlorat mina serie inspelningar för 3 gången på 1 månad
den sista gången var det fabriks återställning
Sven åke
Postad 09 mars 2025 - 09:34
Hur är det med komprimeringen av satellitkanaler? Tänker främst på TV4 Fotboll där nedre delen av bilden visar pixlar till och från. Det gäller även repriser. Nu är det i och för sig inte så ofta att det stör, är mer nyfiken. Övriga kanaler inklusive Viasat live har inte visat några sådana störningar. BER 15.3 Styrka 100% Kvalitet 100%.
Postad 09 mars 2025 - 18:59
Skall tilläggas att jag har en HD installerad från Allente samt att jag kollar på tv på parabol. Någon som har några tips. Allente support som jag ringde för något år sedan var ett skämt .
Postad 09 mars 2025 - 20:05
Använder inte One till appar. Däremot ATV 4. Crtpmecast och Samsung TV för att nyttja TV4 Play dagligen och har aldrig haft problem.
Postad 11 mars 2025 - 16:48
Hur är bildkvalitén på senaste boxen?
Har envist hållit fast med HD Smart boxen, provade en Oneplace, men den åkte ut fortare än kvickt.
Postad 28 mars 2025 - 14:24
Håller verkligen med om kommentaren om årtal, detta finns aldrig längre i info om programmen på min 680-box.
Hej
Från och med imorgon ska årtal vara tillbaka på filmer på de tidigare viasat-boxarna Legion, dvs även 680-boxen.
Mvh
Niklas
Postad 29 mars 2025 - 21:40
Den 8 mars fick jag göra en fabriks åter ställning
Idag har boxen åter fått disk fel M037
detta tyder ju på att det är något som systemet gör
som blir fel med tiden
Trots omstarter
Sven Åke
Postad 30 mars 2025 - 23:26
Det verkar som att BBC Nordic gör som i Norge –
Om det stämmer, BBC Nordic Sweden blir en egen kanal med reklam. Kanalen kommer separeras från den reklamfria versionen, medan den finska och danska reklamfria versionen kommer finnas kvar.
Redigerat av angelsevov, 30 mars 2025 - 23:59.
Postad 31 mars 2025 - 11:14
Vad har hänt med MAX sport. Står att abonnemanget sport är aktiverat men kan inte logga in. Står då abonnemanget ej tillgängligt på telefonen. På Ipaden går inloggningen bara i en loop. Har raderat appen. Hjälper ej. Ringer kundtjänst. De får inte heller igång det och får svaret "Vi jobbar på det" Skall man betala när det inte fungerar? Vad händer? Vi jobbar på det brukar betyda aldrig.
Fler som har samma problem?
Postad 04 april 2025 - 07:09
Är bortrest i helgen och skulle spela in F1 kval och race. Kvalet på lördagen finns i tablån på TV10, men racet 06:55 på Viasat Sport UHD på söndagen saknas. Däremot finns racet som repris 21:00 i tablån...
Vad beror det här på och finns det någon åtgärd?
Postad 04 april 2025 - 08:00
Inspelning.
Är bortrest i helgen och skulle spela in F1 kval och race. Kvalet på lördagen finns i tablån på TV10, men racet 06:55 på Viasat Sport UHD på söndagen saknas. Däremot finns racet som repris 21:00 i tablån...
Vad beror det här på och finns det någon åtgärd?
Hej
Jag ska kolla om vi kan se något, återkommer.
Mvh
Niklas
Vad har hänt med MAX sport. Står att abonnemanget sport är aktiverat men kan inte logga in. Står då abonnemanget ej tillgängligt på telefonen. På Ipaden går inloggningen bara i en loop. Har raderat appen. Hjälper ej. Ringer kundtjänst. De får inte heller igång det och får svaret "Vi jobbar på det" Skall man betala när det inte fungerar? Vad händer? Vi jobbar på det brukar betyda aldrig.
Fler som har samma problem?
Hej
Låter som Max hade något problem, fungerar det bra nu?
Mvh
Niklas
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar