Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 10 februari 2011 - 21:10
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Idag slutade plötsligt ljudet att funka på SVT1 HD. Det är tvärtyst. På alla andra kanaler, SD som HD, fungerar ljudet. Är det någon mer som har detta problem? (Visserligen är det lite kul med ett nytt fel bland de gamla vanliga, men ändå...)
Jag råkade ut för detta i morse även nu ikväll. Fick ej ljud på vanliga 1:an heller SVT1 väst eller vad den nu heter.
Postad 10 februari 2011 - 21:18
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Här kan man läsa lite nyheter för kommande året, 2st HD PVR boxar blir det o lite annat kommer. http://www.dinside.n...ls-2011-nyheterJag hoppas att vi som har sagem skiten INTE behöver betala fullt pris, den frågan kom upp på deras presskonferens!
Postad 10 februari 2011 - 21:22
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag råkade ut för detta i morse även nu ikväll. Fick ej ljud på vanliga 1:an heller SVT1 väst eller vad den nu heter.
Vi 18-tiden samma problem men efter omstart av hemmabion lät det igen.. kanske en slump eller också hade SVT problem och kom igång igen precis när jag startade om.
Postad 10 februari 2011 - 21:26
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Jag har ljud på vanliga 1an nu men inte på 1HD.
Postad 10 februari 2011 - 21:48
isaks
-
isaks
-
Rookie
-
2 inlägg
Idag slutade plötsligt ljudet att funka på SVT1 HD. Det är tvärtyst. På alla andra kanaler, SD som HD, fungerar ljudet. Är det någon mer som har detta problem? (Visserligen är det lite kul med ett nytt fel bland de gamla vanliga, men ändå...)
Samma problem för mig, och jag har den vanliga HD-boxen (utan hårddisk) för parabol. Verkar vara nåt med sändningarna, nån som vet om andra utanför canaldigital har problem?
Postad 10 februari 2011 - 21:51
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Samma problem för mig, och jag har den vanliga HD-boxen (utan hårddisk) för parabol. Verkar vara nåt med sändningarna, nån som vet om andra utanför canaldigital har problem?
Jag har en VU+ och här funkar ljudet på SVT1 HD
Postad 10 februari 2011 - 22:18
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Postad 10 februari 2011 - 22:42
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Det är knäpptyst SVT HD fortfarande :-(
Spelade in Antikrundan ikväll och inspelningen var ljudlös. Inte skoj. Fick koppla datorn till TVn och köra SVT Play så det räddade kvällen =D
Postad 10 februari 2011 - 22:55
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ni med ljudproblem - testat att skifta mellan dolby och stereo i inställningarna? testat byta till kanal som inte har dolby (kanal 5 ex.v.)? testat reseta boxen?
Postad 11 februari 2011 - 00:10
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Ni med ljudproblem - testat att skifta mellan dolby och stereo i inställningarna? testat byta till kanal som inte har dolby (kanal 5 ex.v.)? testat reseta boxen?
SVT HD har ljud i Stereo, men inte i Dolby. Canal+ HD har fungerande Dolby (5.1)
Postad 11 februari 2011 - 07:59
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Samma här, inget ljud på Antikrundan HD i går kväll. Resettade boxen utan resultat och gick över till vanliga SVT 1 istället, där fan ju ljud. Funderade på att gå in i ljudinställningarna och prova om det bara var 5.1 ljudet som sakades men vid det laget hade vi redan missat första 5 min så det fick vara. Men det fanns som sagt inte ljud vare sig vi förstärkaren eller TVn.
Postad 11 februari 2011 - 08:42
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hade samma problem med SVT 1HD igår, inget ac3-ljud utan endast mpeg-ljud.
På vanliga SVT1 funkar ac3 utan problem.
Har inte testat idag så jag vet inte om problemet kvarstår.
Kanske dags att felanmäla.......
Btw.
Kör Vu+Duo.
Postad 11 februari 2011 - 09:06
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Fortfarande inget AC3 ljud på SVT1HD, däremot funkar stereo ljudet. Har mailat CD om detta får se om nått händer. Melodifestivalsintresserade vänner och släktingar kommer på besök imorgon och då måste ljudet funka *he he*
Postad 11 februari 2011 - 09:10
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Fortfarande inget AC3 ljud på SVT1HD, däremot funkar stereo ljudet. Har mailat CD om detta får se om nått händer. Melodifestivalsintresserade vänner och släktingar kommer på besök imorgon och då måste ljudet funka *he he*
Är det inte bättre om ljudet inte fungerar då så slipper ni se den skiten?
Postad 11 februari 2011 - 09:40
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag har heller inget hemmabioljud på SVT1HD
Pratade först med Sveriges Televison där de kopplade mig till Terracom (varför kan man undra?)
Talade sen med CD support och de hade iiiingen aaaning om att det var fel. Hur som helst rekommenderade de en fabriksreset men skulle felanmäla problemet ändå...
//Peter
Redigerat av Unregistered0db38fb1, 11 februari 2011 - 09:41.
Postad 11 februari 2011 - 09:47
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Kan konfirmera att ac3-ljudspåret på SVT1 HD är tyst. MPEG-spåret funkar som det ska.
På vanliga SVT1 funkar båda ljudspåren.
Jag kör med VU+ Duo mottagaren.
Fel på utsändningen m.a.o.
Edit: Det finns ingen bitrate info om AC3 spåret på SVT1 HD så det sänds inget i strömmen.
Redigerat av Unregistered841d930f, 11 februari 2011 - 09:55.
Postad 11 februari 2011 - 09:48
Unregisteredd3eb7b8e
-
Unregisteredd3eb7b8e
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Felanmälde det till CD igår kl 17. Den som svarade var inte kompetent nog att fatta att det var fel. "Har du kollat att sladden sitter i..... Fabriksreset.... osv" Hon kunde inte heller svaret på frågan hur många kunder förlorade CD förra året...
Allt hopp är ute.
Postad 11 februari 2011 - 09:58
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Även jag saknade ibland ljud på SVTHD1 igår.
Dessutom försvan ca 20 kanaler från favoritlistan, det har jag inte vart med om innan.
Tv6 låg kvar
Att fixa favoritlista är inte smidigt när dom man lägger till hamnar sist innan man ska flytta dom, kommer inte ihåg hur det var innan, men jag minns det inte som så tidsödande besvärligt som det är nu.
Postad 11 februari 2011 - 10:24
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Har tänkt på ett annat problem jag har med boxen men vet inte säker om det har med den senare (den som tog heder och själ ur boxen) programvaran att göra, har inget minne av att jag drabbades av följande symptom tidigare:
När man lyckats pausa ett program (kan ju behövas både ett och två försök p g a fördröjningen i knapptryckningar) så avbryts denna pausning så fort man av misstag eller avsikligt rör någon knapp.
Vad jag kommer ihåg fick man tidigare en fråga om man verkligen ville avbryta pausningen, kommer någon ihåg hur det var?
Postad 11 februari 2011 - 10:45
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nu har jag hemmabio-ljud på SVT1HD igen!
Postad 11 februari 2011 - 11:09
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Kom hem från en 8-dagars resa igår, satte mig för att kolla på de program som jag satt på inspelning... Behöver jag egentligen skriva mer? Inte ett enda hade spelats in.
Postad 11 februari 2011 - 15:12
Unregisteredd3eb7b8e
-
Unregisteredd3eb7b8e
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kom hem från en 8-dagars resa igår, satte mig för att kolla på de program som jag satt på inspelning... Behöver jag egentligen skriva mer? Inte ett enda hade spelats in.
Men då har du ju inte gjort som CD rekommenderar: starta om boxen varje dag. Helst skall du göra fabriksåterställning av boxen efter varje gång du använt den. Vidare kan det också vara bra om du ett par gånger i veckan byter strömadapter. Glöm det här med semester, du måste se till att din box hela tiden har optimala förutsättning för att kunna göra något rätt. Det är svårt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och då fungerar boxen kanon. Skall man vara riktigt ärlig så är det 2011, och denna boxen hade inte ens varit ok 2001.
Postad 11 februari 2011 - 18:23
tgrahnen
-
tgrahnen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Pratade med kundtjänst nyss ang alla buggar.
Programvaran som är ute hos testgruppen nu skulle enligt honom var endast med hdcp biten och inget annat och den nya programvaran vet man inte när den kommer....
Han ville att jag skulle fortsätta och avvakta fast jag sa att det var det jag gjort de senaste 4 månaderna.
Jag ifrågasatte även om detta inte gäller alla då de säger att alla inte har dessa problem. Då fick jag ett svajande svar att så kanske inte var fallet utan som jag tolka det gäller det alla. I allafall de fel jag nämde som stör mig, spolning, ljudsynk, missade inspelningar, trög.
Att man efter 4månader ber någon att avvakta är inte rimligt tycker jag men så är fallet.
Skall kolla med min konsumentvägledare vad som gäller med boxen när garantin gått ut (blev kass med den nya mjukvaran) box nummer 2 jag har är utbytt 3 gånger så där bör det gå att häva köpet.
Postad 11 februari 2011 - 18:36
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Men då har du ju inte gjort som CD rekommenderar: starta om boxen varje dag. Helst skall du göra fabriksåterställning av boxen efter varje gång du använt den. Vidare kan det också vara bra om du ett par gånger i veckan byter strömadapter.
Glöm det här med semester, du måste se till att din box hela tiden har optimala förutsättning för att kunna göra något rätt. Det är svårt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och då fungerar boxen kanon.
Skall man vara riktigt ärlig så är det 2011, och denna boxen hade inte ens varit ok 2001.
Ahh där har vi det, det är inte en digitalbox vi har det är en kamouflerad tamagochi. VI sköter om det alldeles för lite, nää nu blir det att lämna bort frugan och ungen i några veckor så jag bara kan ro om min älskade box. Vad mysigt vi ska ha det.
Postad 11 februari 2011 - 18:57
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
[quote name='roccolord' date='Feb 11 2011, 15:12 ' post='3198668'] Men då har du ju inte gjort som CD rekommenderar: starta om boxen varje dag. Helst skall du göra fabriksåterställning av boxen efter varje gång du använt den. Vidare kan det också vara bra om du ett par gånger i veckan byter strömadapter. Glöm det här med semester, du måste se till att din box hela tiden har optimala förutsättning för att kunna göra något rätt. Det är svårt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och då fungerar boxen kanon. LOL
Postad 11 februari 2011 - 21:25
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Glöm det här med semester, du måste se till att din box hela tiden har optimala förutsättning för att kunna göra något rätt. Det är svårt, men jag har har hört att CD har en kund som följer dessa riktlinjer och då fungerar boxen kanon.
Jag lärde mig den hårda vägen!
Postad 11 februari 2011 - 22:25
masite
-
masite
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har som alla andra de vanliga problemen med missade inspelningar, spontana omstarter, hängningar, osynkat ljud vid uppspelning och omstruktureringar i favoritlistan. Sen har jag inget 5.1-ljud heller. Överhuvudtaget. Det upphörde nån gång i höstas. Stereoljudet kommer till förstärkaren via koax men när jag ställer om till 5.1 så blir det tyst. Dock inte via HDMI som går till TVn. Men det är säkert fel på min förstärkare  Men det är en annan sak jag inte riktigt begriper. Jag har sedan de bytte satellit förra året fått problem att ta emot SVT HD och CD HD/SPORT. Har vridit huvudet lite och i början hjälpte det. Men senare mer sällan. Signalen ligger på 67-68 och skiftar mellan röd/gul/grön.
Kräver väl en professionell justering antar jag. Det som jag inte förstår är att när det ikväll var snöstorm - då var det kanonmottagning! Men det är mycket jag inte förstår med den här mottagaren.
Postad 12 februari 2011 - 00:28
Unregistered39773f2d
-
Unregistered39773f2d
-
Beroende
-
-
1 210 inlägg
Provar i denna tråd då jag inte fick något svar i min tidigare tråd.
Funderar på införskaffa Canal Digital, men efter denna tråd är man ju skeptiskt , åtminstone till PVR-boxen. Så jag undrar helt sonika hur deras vanliga HD-box och basboxen för HDTV står sig gentemot PVR boxen. Är dom lika buggiga? Hur är bildkvalitén i dessa osv ?
Inspelning kan jag leva utan och så länge PVR boxen är så buggig som det står här och jag har hört från bekanta så känns det som bortkastade pengar på ett köp av den.
Postad 12 februari 2011 - 07:35
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Provar i denna tråd då jag inte fick något svar i min tidigare tråd.
Funderar på införskaffa Canal Digital, men efter denna tråd är man ju skeptiskt , åtminstone till PVR-boxen. Så jag undrar helt sonika hur deras vanliga HD-box och basboxen för HDTV står sig gentemot PVR boxen. Är dom lika buggiga? Hur är bildkvalitén i dessa osv ?
Inspelning kan jag leva utan och så länge PVR boxen är så buggig som det står här och jag har hört från bekanta så känns det som bortkastade pengar på ett köp av den.
HD boxen utan håddisk är ganska stabil, så den törs du köpa.
Postad 12 februari 2011 - 08:40
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
HD boxen utan håddisk är ganska stabil, så den törs du köpa.
Ja, hyffsat stabil men ingen BRA box. Använder den bara till HD (sporadiskt) men några synpunkter är: -Bara en simpel favoritlista som fungerar som en filtrering av huvudlistan, som CD bestämmer över. När CD ändrar i listan byts favoritkanaler mot andra. Kanalnummer och ordning är det CD som bestämmer, även i favoritlistan. -Text TV (Jo den implementerades så småningom) men är av allra simplaste variant med 1 (nästföljande) sida i minnet. -Upplösningen på HDMI-signalen ställs in manuellt (djupt inne i box-settings menyn). Ingen "native"/"pass through". Annars är det inget fel på bildkvalitet (annat än sändningen på vissa program). -Ljudsync är lite fel i vissa program men det kanske snarare är sändningens fel än boxens. -Ljudnivån, spec med 5.1, är mycket lägre än mina andra signalkällor.
Postad 12 februari 2011 - 09:53
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Enligt norska källor så kommer det i Norge en ny box i Mars (nästa månad då detta skrevs) . Hur stor är chansen/risken att så sker i Sverige? (ok att de rullar ut det eftersom, men kan ej se någon information på norska sidan ännu, vilket känns lite konstigt om de skall starta nästa månad).
Men frågan som man ställer sig: Skall man vänta till mars? Vad blir trådens råd till de som funderar på canal digital.
tilttar jag bakåt i tråden så tar det en dag innan folk börjar spy galla på saker som 4 år senare ej verkar vara fixat.
inspelningsbara boxen är rätt gammal nu.
Postad 12 februari 2011 - 11:25
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Enligt norska källor så kommer det i Norge en ny box i Mars (nästa månad då detta skrevs) . Hur stor är chansen/risken att så sker i Sverige? (ok att de rullar ut det eftersom, men kan ej se någon information på norska sidan ännu, vilket känns lite konstigt om de skall starta nästa månad).
Men frågan som man ställer sig: Skall man vänta till mars? Vad blir trådens råd till de som funderar på canal digital. tilttar jag bakåt i tråden så tar det en dag innan folk börjar spy galla på saker som 4 år senare ej verkar vara fixat. inspelningsbara boxen är rätt gammal nu.
Ja enligt http://www.dinside.n...ls-2011-nyheter så är ADB boxen i ett sista skede för godkännande, så får hoppas den kommer snart  Sen så sitter TiVo folket i norge hos CD o programmerar för fullt, o den boxen kanske lanseras i slutet av 2011
Redigerat av voyager, 12 februari 2011 - 11:26.
Postad 12 februari 2011 - 12:06
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Ja enligt http://www.dinside.n...ls-2011-nyheter så är ADB boxen i ett sista skede för godkännande, så får hoppas den kommer snart Sen så sitter TiVo folket i norge hos CD o programmerar för fullt, o den boxen kanske lanseras i slutet av 2011 
Det låter mycket bra det man läser i artikeln, men om man inte klarar basic som serieinspelning med HD PVR-boxen, hur kan man tro att man klarar mer avancerade uppgifter?
Postad 12 februari 2011 - 13:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det skriver där att de tror/hoppas att boxen kommer innan sommaren och det tror jag kan vara en rimlig tidplan även för Sverige. Dvs innan juni månad kan de med lite tur ha boxen men det är en mycket skakig gissning. För övrigt ska DEN boxen diskuteras i DENNA tråd https://www.minhembi...howtopic=273643
Postad 12 februari 2011 - 15:48
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Denna tråden heter:
"Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk), Frågor som berör boxen och inget om CD."
Kan inte se att det namnet skulle koppla tråden till endast Sagem boxen med hårddisk, utan att den snarare borde handla om alla cd:s hdtv boxar med hårddisk.
Postad 12 februari 2011 - 22:20
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Denna tråden heter: "Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk), Frågor som berör boxen och inget om CD."
Kan inte se att det namnet skulle koppla tråden till endast Sagem boxen med hårddisk, utan att den snarare borde handla om alla cd:s hdtv boxar med hårddisk.
+1 Och vad gör det om tråden svävar ut lite mellan uppdateringarna, vi hittar ju alltid tillbaka så fort det händer nåt nytt ang boxen. Men så har jag väldigt svårt för dom som vill vara forumpoliser också
Postad 12 februari 2011 - 23:42
lamoose
-
lamoose
-
Rookie
-
1 inlägg
Finns det inte nån som är nöjd med denna box, har fått hem en precis så jag börjar bli orolig när jag läser allt här(har inte satt i gång den än , dom glömde skicka med mikrovågshuvudet)
Postad 12 februari 2011 - 23:50
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Jag kan inte påstå att jag är nöjd, men den senaste tiden har den "bara" raderat mina schemalagda inspelningar typ 3 gånger på 1 månad och Mute-buggen uppkommer typ varannan uppstart. Så min box får väl betraktas som "en väl fungerande box från C.D."
Postad 13 februari 2011 - 09:06
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Finns det inte nån som är nöjd med denna box, har fått hem en precis så jag börjar bli orolig när jag läser allt här(har inte satt i gång den än , dom glömde skicka med mikrovågshuvudet)
Om boxen har den gamla programvaran, behåll den för allt du är värd. Även om den har några buggar så är den mil bättre än den nya. (Den gamla är blå och gul i färgerna)
Postad 13 februari 2011 - 09:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Visserligen är rubriken satt med generella ord men tråden handlar till 99% om en viss box. Tråden är lång nog att jag tycker att nya boxar bör få nya trådar, annars blir det smått omöjligt att hitta det man vill.
Postad 13 februari 2011 - 09:37
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag har gamla mjukvaran och är väl hyffsat nöjd - mjukvaran lider av några små buggar dock. Jämför jag CD's box med min gamla Com Hem hdpvr så är den sistnämnda betydligt bättre.
Redigerat av FocusST, 13 februari 2011 - 09:38.
Postad 13 februari 2011 - 12:05
affekt
-
affekt
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Visserligen är rubriken satt med generella ord men tråden handlar till 99% om en viss box. Tråden är lång nog att jag tycker att nya boxar bör få nya trådar, annars blir det smått omöjligt att hitta det man vill.
Håller med Monshi fullständigt!!!
Postad 13 februari 2011 - 12:20
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Håller med Monshi fullständigt!!!
har skickat en anmälan till moderator med önskan att denna tråd döps om till att enbart handla om denna box. Önskade i anmälan även att tråden om "ryktad" box ändras till mer bestämd form för att senare uppdateras så att det blir likt så som Viasats boxar finns representerade på forumet. Mycket enklare. Mycket.
Postad 13 februari 2011 - 16:14
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har också gamla mjukvaran och tycker boxen fungerar bra - mjukvaran lider av buggar men är förutsägbar, samma sak händer varje gång. Efter att jag varit bortrest en vecka eller två kan jag vara helt säker på att alla programmerade inspelningar är utförda och lagrade på hårddisken.
Postad 13 februari 2011 - 19:09
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Så länge folk är galna på denna box som i mina ögon aldrig har varit bra så måste det vara okej
att diskutera andra boxar som jämförelse i denna tråd.
När CD's nya boxar är ute så bör dock problem & annat om dessa föras i separata trådar....
@ Monshi, Jag & många med mig uppskattar ditt engagemang här & du har i många fall mycket kunskap
att förmedla, både till mig som vart med sen 78'a & nybörjare.
Men vad jag kan utläsa så står det användare under din avatar, inte mod eller dylikt.
Detta är ett fritt forum som borde klara sig utan självpåtagna poliser......
Ibland så känns även dina positiva kommentarer om boxen som om du vore CD anställd.
Trådar på forum besöks ju normalt av folk som har problem, inte av dom som rent generellt är nöjda.
Tyvärr så vart nu detta ytterligare ett OT inlägg, ber om ursäkt för det.
Postad 13 februari 2011 - 22:19
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Så länge folk är galna på denna box som i mina ögon aldrig har varit bra så måste det vara okej att diskutera andra boxar som jämförelse i denna tråd. När CD's nya boxar är ute så bör dock problem & annat om dessa föras i separata trådar....
@ Monshi, Jag & många med mig uppskattar ditt engagemang här & du har i många fall mycket kunskap att förmedla, både till mig som vart med sen 78'a & nybörjare.
Men vad jag kan utläsa så står det användare under din avatar, inte mod eller dylikt. Detta är ett fritt forum som borde klara sig utan självpåtagna poliser......
Ibland så känns även dina positiva kommentarer om boxen som om du vore CD anställd.
Trådar på forum besöks ju normalt av folk som har problem, inte av dom som rent generellt är nöjda.
Tyvärr så vart nu detta ytterligare ett OT inlägg, ber om ursäkt för det.
Jag håller helt med, vissa vill styra alldeles för mycket. Boxen är starkt knuten till CD urusla behandling av deras kunder. Det måste gå ta upp saker som knyter an till Sagem boxen.
Postad 14 februari 2011 - 08:06
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Att det är en ny box på gång är väl bra men jag var nöjd med min box innan de senaste programmvarorna förstörde den! Känns idiotiskt att byta box och förmodligen betala en bra slant imellan bara för att CD inte kan sätta ihop en bra fungerande programvara. Risken är väl stor att de efter något år "uppdaterar" programvaran i de nya boxarna också...Det som driver mig till vansinne nu är när ett program spelas in och jag möts av "problem med motagning av signalen" om jag försöker titta på ett annat program, att behöva jobba runt i menyerna för att stoppa och starta inspelningen för kunna titta på ett program samtidigt som man spelar in ett är inte bra för blodtrycket. Och att spelat in ett HD-program och få ljudproblem efter ett tag när man tittar på det retar också upp frugan.
Postad 14 februari 2011 - 15:30
knutbyjonas
-
knutbyjonas
-
Rookie
-
4 inlägg
Ja se idag kom det en ny box från cd  Det lönar sig att stå på sig dom påstod att min garanti hade gått ut o jag påpekade att boxen funkade kanon innan senaste uppdateringen efter den har jag inte kunnat se hd kanaler ! efter många samtal o brev , så kom det en box o se denna box hade gammla programvaran o den funkar kanon sitter o kollar discovery hd just nu  o kommer inte uppdatera till nya programvaran tro mig !
Postad 14 februari 2011 - 19:41
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Ja se idag kom det en ny box från cd Det lönar sig att stå på sig dom påstod att min garanti hade gått ut o jag påpekade att boxen funkade kanon innan senaste uppdateringen efter den har jag inte kunnat se hd kanaler ! efter många samtal o brev , så kom det en box o se denna box hade gammla programvaran o den funkar kanon sitter o kollar discovery hd just nu o kommer inte uppdatera till nya programvaran tro mig !
congrats! =) Vet du hur man fixar favoritlistor i gamla mjukvaran - får jeflar inte rätt på de! har tappat bort handboken också :/
Postad 14 februari 2011 - 20:02
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
http://www.canaldigi...abel-TV/Manual/Kanske den här kan hjälpa dig på traven. Den är visserligen för kabelboxen men det står hur man fixar listor i gamla programvaran.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|