Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2015 - 10:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Bokade precis en 1 Tb One. Visst är den mattsvart? Eller har jag blandat ihop det med den nyare PS4:an?

Postad 07 October 2015 - 10:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Jag har för mig det ska komma innan jul, men kanske blandar ihop det med bakåtkompatibliteten. Hellre senare och utan buggar.

Bokade precis en 1 Tb One. Visst är den mattsvart? Eller har jag blandat ihop det med den nyare PS4:an?

För mig Elite konsolen skulle vara matt, om det är den du har bokat. Jag snålade och bokade endast elite kontrollen här om dagen. Men ja nya ps4 ska vara matt.

Saxat från interwebs

Today we’re thrilled to unveil the Xbox One Elite Bundle, the ultimate gaming experience. In addition to a matte finish, the Xbox One Elite Bundle includes a 1TB Solid State Hybrid Drive, which stores frequently-accessed files on a solid state partition and optimizes system performance so you can get to the action up to 20 percent faster from energy-saving mode

Redigerat av SKIBBE, 07 October 2015 - 10:11.

Postad 07 October 2015 - 10:25

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Röstkontroll på svenska är med i previewversionen som kom idag. Verkar inte klart än men det är ju goda nyheter

Postad 07 October 2015 - 12:16

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Angående min fråga om Headset längre upp bestämde jag mig idag, och det blev "Logitech Artemis Spectrum G933" från Webhallen som jag bokade, tror dom släpps mitten->slutet av oktober.

Jag valde dom för att dom går att använda på både PC och XO, är trådlösa (blir en test att se om den verkligen fungerar) och att dom skall kunna hantera flera ljudkällor samtidigt, tex speljud och voicecom/chat osv.

Priset var enormt högt så efter flera är med olka Sennheiser lurar som varit kanon testar jag nu ett för mig mer okänt fabrikat när det gäller just headset.

http://www.anandtech...-audio-headsets

http://gaming.logite...-gaming-headset

Hoppas dom kommer funka som jag förväntar mig.

Postad 07 October 2015 - 13:03

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Röstkontroll på svenska är med i previewversionen som kom idag. Verkar inte klart än men det är ju goda nyheter

Wow, fungerar det också? Vad om att kunna välja Sverige som location fast med Engelskt tal, törs man börja drömma om det igen också?

Postad 07 October 2015 - 13:41

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur många som fått det än i preview programmet. 

De släpper i våger efter hur länge du varit med i programmet och hur aktiv du varit. 

Gissar på att det kommer till icke preview tidigast i jan-feb 2016 som det är nu, men vi får se. När är releasen officiellt satt?

Vi kan ju även nämna att ny GUin är frivilig om man är med i preview programmet.

Postad 07 October 2015 - 14:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Angående min fråga om Headset längre upp bestämde jag mig idag, och det blev "Logitech Artemis Spectrum G933" från Webhallen som jag bokade, tror dom släpps mitten->slutet av oktober.
Jag valde dom för att dom går att använda på både PC och XO, är trådlösa (blir en test att se om den verkligen fungerar) och att dom skall kunna hantera flera ljudkällor samtidigt, tex speljud och voicecom/chat osv.
Priset var enormt högt så efter flera är med olka Sennheiser lurar som varit kanon testar jag nu ett för mig mer okänt fabrikat när det gäller just headset.

http://www.anandtech...-audio-headsets

http://gaming.logite...-gaming-headset

Hoppas dom kommer funka som jag förväntar mig.

Är osäker på surroundfunktionen för One? Ser ingenstans att man tar optisk till sändaren och sedan dsp>trådlöst>lurarna.

Tolkar det som att det bara går genom deras mjukvara för pc.

Kanske scrolla för snabbt.

Redigerat av SKIBBE, 07 October 2015 - 14:09.

Postad 07 October 2015 - 16:48

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0

Ja den är valbar, så man behöver inte vara med i den om man inte vill. 

I början blev jag ganska frekvent utkastad ur spel men det har löst sig. 

Typ achievement  och massor med andra ord ser ut som turkiska det är bara random bokstäver.

Men det är nog pga att de inte gjort en svensk översättning än. 

Postad 08 October 2015 - 11:55

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Hur ligger det till med att importera en Boner nuförtiden? England ligger ju rätt bra under det svenska priset, så vad är kruxet?

Postad 08 October 2015 - 11:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hur ligger det till med att importera en Boner nuförtiden? England ligger ju rätt bra under det svenska priset, så vad är kruxet?

Inga krux sålänge det är samma nätagg/kontakt. jag köpte min ifrån frankrike vid releasen.

saxat från "så funkar det att importera"

Den gigantiska strömadaptern till Xbox One är den samma i de flesta delar av Europa och köper vi den i Tyskland eller Storbritannien så är den enda delen vi behövde byta ut den sista kabeln och det är en helt vanlig jordad apparatkabelsom gäller. Dessvärre fungerar inte den amerikanska versionen eller andra länder med max 120v.

Redigerat av SKIBBE, 08 October 2015 - 12:00.

Postad 08 October 2015 - 16:22

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Hm, kanske är momsen som är kruxet..

Postad 08 October 2015 - 19:50

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Ja den är valbar, så man behöver inte vara med i den om man inte vill. 
I början blev jag ganska frekvent utkastad ur spel men det har löst sig. 

Typ achievement  och massor med andra ord ser ut som turkiska det är bara random bokstäver.
Men det är nog pga att de inte gjort en svensk översättning än.

Idag fick jag också nya dashboarden. Nya guiden är helt klart nice (dubbeltryck på xboxknappen alltså). Mycket snabb överblick över vänner och meddelanden osv. Gillar upplägget överlag men helt klart är det under utveckling alltså. Mycket som inte ser färdigt ut och som inte fungerar som man tycker det borde. Men jag kommer stå ut och bidra med feedback.

Postad 09 October 2015 - 09:21

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hur är det med XBO nuförtiden och Kinect? Är det utdöende eller finns där några bra/roliga spel till det? Har 360 med Kinect, Ungarna spelar emellanåt, men har visserligen inte köpt några nya kinecspel på siståne, finns kanske inga. Känns kanske onödigt att satsa på Kinect till XBox one om det inte kommer något vettigt till det. (Går inte att ha gamla Kinect till den misstänker jag starkt)

Funderar på att uppgradera till XBO eller PS4, men läste nånstans att 360 spel skulle kunna spelas på One konsolen? Stämmer det? då skulle det vara lättare att motivera hemma att byta upp sig. :)

PS¤ har inte samma möjlighet mot PS3 spel?

Postad 09 October 2015 - 09:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
360 spel kommer funka, men alla funkar inte över en natt, utan populära spel först, plus beroende på tillverkarna.

Kinecten är bättre, har aldrig använt min, köpt kinect sports på en rea dock :-)
träningsprogramen ska vara riktigt bra!

Postad 09 October 2015 - 09:49

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 1

Hösten till Xbox One är sinnessjuk. Tror knappt det släppts så många spel som varit så efterlängtade till någon konsol på så kort tid. 

Postad 09 October 2015 - 20:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1
Aktivera Cortana i det nya gui:t (säkert o färdigt, men ni kanske vill haxa lite) :-)

http://youtu.be/Tk6y7byBllc

Postad 11 October 2015 - 07:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Du betalar ingen extra moms eller tull inom EU. Om det var det du tänkte på.

Postad 11 October 2015 - 08:00

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Vart har du sett detta? Kan inte hitta det någonstans.

Postad 11 October 2015 - 08:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

på ms.com kostar den billigaste 299£ 3700sek, inte billigare direkt... kollar du på random site kanske moms är avdraget.

Redigerat av SKIBBE, 11 October 2015 - 08:08.

Postad 11 October 2015 - 09:09

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Du betalar ingen extra moms eller tull inom EU. Om det var det du tänkte på.

Stämmer delvis. Sverige har en omsättningströskel för momsredovisning på 320.000 kr. Så om man beställer från ett EU-baserat företag som säljer över den gränsen så läggs mellanskillnaden upp till den svenska momsen på.

Fast det blir inga större summor. En XB1 för £279 på Amazon.co.uk hamnar på £290.63 när man kommer till kassan.

Postad 11 October 2015 - 11:57

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Det är bara att sätta på sig dumstruten... Engelska pundet var ju högre än vad jag trodde  :blush:  :P

Postad 11 October 2015 - 12:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Måste fråga om det är fler än jag som har en relativt högljudd strömdosa (PSU) till xboxen? Jag har hela tiden kört med power save-mode pga ljudet men har börjat tröttna på feta updates osv och vill gärna ha dessa gjorda allt eftersom dom dyker upp. Det känns nästan som den låter ungefär lika mycket som min gamla 360 slim, vilket är ganska lite men ändå ett surrande som uppfattas väldigt tydligt så fort det är tyst runt omkring.

Postad 11 October 2015 - 12:12

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Min är knäpptyst. Kontakta supporten?

Postad 11 October 2015 - 13:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Min är knäpptyst. Kontakta supporten?

Nä, får ju aldrig tummen ur att göra sånt. Gjorde det nu och garantin har ju gått ut så isåfall får jag pröjsa en ny.

Postad 11 October 2015 - 13:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det är bara att sätta på sig dumstruten... Engelska pundet var ju högre än vad jag trodde :blush: :P

Googla alltid summa gbp to sek, så får du senaste kursen :-) skiljer dock alltid några kr vid köp beroende på bank och kurs, men ofta väldigt nära.

Postad 11 October 2015 - 13:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nä, får ju aldrig tummen ur att göra sånt. Gjorde det nu och garantin har ju gått ut så isåfall får jag pröjsa en ny.

du har väl 3 års reklamationsrätt.

Postad 11 October 2015 - 14:04

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

När köpte du din då? Jag beställde min 12/12 -13 och har garanti till 12/3 -16.

Redigerat av ppr74, 11 October 2015 - 14:04.

Postad 12 October 2015 - 10:28

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

När köpte du din då? Jag beställde min 12/12 -13 och har garanti till 12/3 -16.

Gäller den rätten även om man importerat?

Postad 12 October 2015 - 10:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

När köpte du din då? Jag beställde min 12/12 -13 och har garanti till 12/3 -16.

2 år och 3 mån?

Jag köpte min via webhallen när dom sålde importkonsoler.

F.ö var det väl bara på 360n dom hade 3 års garanti?

Edit: reklamationsrätt har man i 3 år men då måste man kunna bevisa att felet funnits hela tiden. Vet inte hur man ska kunna bevis eller för den delen motbevisa det?

Redigerat av La Cucaracha, 12 October 2015 - 10:38.

Postad 12 October 2015 - 10:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

2 år och 3 mån?

Jag köpte min via webhallen när dom sålde importkonsoler.

F.ö var det väl bara på 360n dom hade 3 års garanti?

Edit: reklamationsrätt har man i 3 år men då måste man kunna bevisa att felet funnits hela tiden. Vet inte hur man ska kunna bevis eller för den delen motbevisa det?

Brukar inte vara några problem hos seriösa butiker.

Vad har du att förlora? Fått många saker bytta på reklamtionsrätten och har du inte varit inne i strömdosan så skulle jag ansett att felet fanns från fabrik .

Redigerat av jimjans, 12 October 2015 - 10:50.

Postad 12 October 2015 - 13:00

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Min surrar också på samma sätt som din och har gjort hela tiden. Köpte också en importerad och många av dom tidiga verkar ha haft surrande fläktar. Jag har min i standby och lever med surret.

Har inte heller fått tummen ur att kontakta någon angående garanti. Har istället funderat på att byta ut fläkten på egen hand men inte gjort slag i saken ännu.

Postad 12 October 2015 - 17:12

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

2 år och 3 mån?

Ja jag blev också förvånad. Köpte min från MS Store Irland.

Registrera serienumret på https://account.xbox...evicemanagement så ser du om du har någon garanti kvar hos Microsoft.

Postad 13 October 2015 - 09:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Brukar inte vara några problem hos seriösa butiker.
Vad har du att förlora? Fått många saker bytta på reklamtionsrätten och har du inte varit inne i strömdosan så skulle jag ansett att felet fanns från fabrik .

har givetvis inget att förlora på att fråga, får väl pysa förbi webhallen ngn dag och fråga. Så länge jag slipper lämna in den för någon löjligt "service" så skulle det vara ok.

Postad 13 October 2015 - 12:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Laddare till Elite-handkontrollen

http://www.amazon.co..._=sr_1_2&sr=8-2

51sFjGcL2RL._SL1024_.jpg

Redigerat av Zerox_no1, 13 October 2015 - 12:51.

Postad 13 October 2015 - 13:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Najs, men ytterligare 300kr att lägga ut på den redan dyra Elite kontrollen :P Måste väl passa vanliga kontrollen också?

Edit, nope passade ENDAST elite*

Redigerat av SKIBBE, 13 October 2015 - 13:02.

Postad 13 October 2015 - 13:37

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Jag tillhör verkligen "målgruppen" för 3lite kontrollen  ;)  men då jag har spelat så lite på min 360 och precis börjat på min nyinköpta XO så har jag svårt att motivera den summan pengar för vad man får, måste också säga att originalkontrollen jag har nu (som jag antar är identisk utom färgen med den "vanliga" fast jag har Forza 6 versionen) är den skönaste gamepad jag någonsin använt! helt sagolikt bra, sett från det perspektivet har jag svårt att motivera mig att köpa den.

...men man kan ju alltid ändra sig  :blush:

Postad 13 October 2015 - 13:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

Jag tillhör verkligen "målgruppen" för 3lite kontrollen  ;)  men då jag har spelat så lite på min 360 och precis börjat på min nyinköpta XO så har jag svårt att motivera den summan pengar för vad man får, måste också säga att originalkontrollen jag har nu (som jag antar är identisk utom färgen med den "vanliga" fast jag har Forza 6 versionen) är den skönaste gamepad jag någonsin använt! helt sagolikt bra, sett från det perspektivet har jag svårt att motivera mig att köpa den.

...men man kan ju alltid ändra sig  :blush:

Jag har många gånger smekt scuffs hemsida och vellat ha en sådan dyrgrip. men över 2000kr för det jag vill ha+ frakt. dyra slantar.

Efter att ha spanat MS version, som är billigare och jävligt snygg. Vet inte om du har sett videon där dom visar vad man kan göra i appen? man kan ställa deadzones för triggers och joysticks, ändra sensitivity curves (här kan man nog fucka upp mer än göra nytta dock :P ) Men den verkar som sagt helt awesome, inlärningskurvan att börja använda paddlarna ist kommer ta tid, spelar inte så mycket längre som sambo. MEN ja det finns ett MEN, jag ville bara unna mig något så har förbokat den via webhallen, då MS store inte har den för bokning än i Sverige, annars gillar jag att shoppa MS prylar ifrån MS :P

Kanske slutar med att paddlarna skräpar i lådan, men jag ska försöka att bli "elajt" iaf hehe. Elite Xboxen vill jag eg också ha, men den får vänta. :)

Postad 13 October 2015 - 13:53

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Jag har många gånger smekt scuffs hemsida och vellat ha en sådan dyrgrip. men över 2000kr för det jag vill ha+ frakt. dyra slantar.

Efter att ha spanat MS version, som är billigare och jävligt snygg. Vet inte om du har sett videon där dom visar vad man kan göra i appen? man kan ställa deadzones för triggers och joysticks, ändra sensitivity curves (här kan man nog fucka upp mer än göra nytta dock :P ) Men den verkar som sagt helt awesome, inlärningskurvan att börja använda paddlarna ist kommer ta tid, spelar inte så mycket längre som sambo. MEN ja det finns ett MEN, jag ville bara unna mig något så har förbokat den via webhallen, då MS store inte har den för bokning än i Sverige, annars gillar jag att shoppa MS prylar ifrån MS :P

Kanske slutar med att paddlarna skräpar i lådan, men jag ska försöka att bli "elajt" iaf hehe. Elite Xboxen vill jag eg också ha, men den får vänta. :)

Som en god vän sa "det är inte köpen man gjorde man ångrar, det dom man INTE gjorde"  :lol:

Nåja lite sanning finns det i det!

Redigerat av salvion, 13 October 2015 - 13:53.

Postad 13 October 2015 - 15:19

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Som en god vän sa "det är inte köpen man gjorde man ångrar, det dom man INTE gjorde" :lol:
Nåja lite sanning finns det i det!

Plus...

Flest saker när man dör, VINNER 😀

Postad 13 October 2015 - 16:28

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 1

Jag tillhör verkligen "målgruppen" för 3lite kontrollen ;) men då jag har spelat så lite på min 360 och precis börjat på min nyinköpta XO så har jag svårt att motivera den summan pengar för vad man får, måste också säga att originalkontrollen jag har nu (som jag antar är identisk utom färgen med den "vanliga" fast jag har Forza 6 versionen) är den skönaste gamepad jag någonsin använt! helt sagolikt bra, sett från det perspektivet har jag svårt att motivera mig att köpa den.

...men man kan ju alltid ändra sig :blush:

Och VIPS! så var årets julklapp utsedd.

Postad 14 October 2015 - 19:42

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag har en simpel fråga, spelas Viaplay (live-sport) upp i 50 hz?

Edit: Man måste uppenbarligen sätta på "Allow 50Hz refresh rate" 

https://support.xbox...isplay-settings

This setting allows your Xbox One to render a 50Hz signal if the video source is encoded for 50Hz. This is a standard refresh rate in Europe, the Middle East, and Africa, and many places in Asia.

Funkar media apparna då i 50hz.. att de spelas upp i 50z och inte i 60z?

tack på förhand.

Redigerat av Neond13, 14 October 2015 - 19:57.

Postad 14 October 2015 - 20:10

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Då har jag sagt upp mitt Viaplay abbonemang innan säsongens första match ens är slut. Har fått en lätt huvudvärk av vad jag antar är 50 Hz material på en 60 Hz TV.

Jag har kontaktat både Viaplay och Microsoft samt röstat på alla förslag om att kunna ställa om till 50 Hz manuellt. Så om fler kan tänka sig att göra det vore jag tacksam även om det säkert är lönlöst.

Va i ****, så den spelar fortfarande upp 50hz material i 60hz, very dissapointing.. jag hade tänkt att uppgradera nu med tanke på att Xbox 360 spelar upp viaplay i 60z och jag hatar det, men det är överhuvudtaget inte fixat alltså.. ?

Gäller det samma i alla media appar liksom Europsportplayer och BBC player etc?

Postad 15 October 2015 - 20:56

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan spela in tv-program om man har kopplat in sin digitalbox till xboxen ??

Postad 15 October 2015 - 21:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan spela in tv-program om man har kopplat in sin digitalbox till xboxen ??

Beror väl på om din digitalbox är en inspelningsbar box. Har inget med xboxen att göra.

Va i ****, så den spelar fortfarande upp 50hz material i 60hz, very dissapointing.. jag hade tänkt att uppgradera nu med tanke på att Xbox 360 spelar upp viaplay i 60z och jag hatar det, men det är överhuvudtaget inte fixat alltså.. ?

Gäller det samma i alla media appar liksom Europsportplayer och BBC player etc?

Ej prövat men tror det, då alla sådana appar kan "snappas" och spela spelen i 50hz är nog ingen hit, och det är nog prio.

Vet inte hur den är med 24hz (även om det står i settings att den skall klara det, så har jag ej testat då jag inte äger några blueray skivor)

Postad 16 October 2015 - 22:13

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 1

Haha. Nu spelar jag inte så mycket på min Xbox Längre, har bara 2 spel och 2 på hårddisken. Så när jag spelat har jag bara haft en skiva inne och spelat spelen på hårddisken eller det på skivan.

Nu skulle jag dock ta ut skivan, inte spelat på ½år kanske. Hur fan gör man?

Nog att jag nått 30 år, men att behöva googla hur man får ut skivan från en tv-spelkonsol, det är fan illa.

Jag har förstått att det finns någon "hemlig" knapp höger om skivläsaren, stämmer detta?

Jag har lyckats få ut skivan, men vet själv inte hur det gick till. :P

Trodde först det var den knappen som är till vänster om skivläsaren, men det var nåt annat...

Tror jag ska ta och gråta en stund och tänka tillbaka till Xbox 360n som hade en tydlig knapp. :)

Postad 16 October 2015 - 22:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
På riktigt?... den är ju till höger som du säger. Touchknapp utan markering dock.

Du kan ju inte försökt trycka? Den är apkänslig :-P

Redigerat av SKIBBE, 16 October 2015 - 22:22.

Postad 16 October 2015 - 23:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 3

360ns knapp var jättetydlig, lyste rött och allt :D

Postad 20 October 2015 - 05:50

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag har fått svar nu från Xbox supporten i England, dock finns inte i Sverige, och ifrån Viiaplay-supporten.

18 okt. 08:40 

"Hej kan ni svara definitivt på om Viaplay spelar upp i 50hz/50p på Xbox One. Det verkar vara förvirring runt det.

https://www.minhembi...04676&p=4262222

Jag har kontaktat Xbox men de hade bara Xbox support på Engelska och de sa så här.

"Michael L: It sounds like the trouble your having is from the individual apps. Micorosoft doesn't really make those apps the individual content providers do. There really isn't a way to override the internal output of the apps, they display content the way the provider determines.
olof: So internal media apps can output 50z and the Xbox One then displays them at 50z?
Michael L: Yes."

https://www.minhembi...04676&p=4262222

Kan ni kolla upp det här, vad det är som gäller, 50 hz eller 60 hz?"

Kasper L (Viaplay SE)

19 okt. 15:05 

"Hej

Vad kul att du använder dig av Viaplay och det är en riktigt bra fråga som råkar falla mig väldigt bra i smaken då jag är lite av en Xbox-fantast. Då våra sändningar sänds ut i 25 frames per second så lirar det bättre med 50Hz vilket resulterar att vi låst frekvensen där och jag tycker den rullar på riktigt bra och stabilt. Tänkte även informera om en liten funktion du kanske redan känner till men man kan spola tillbaks upp till 4 timmar under livesändningar om du använder dig av en Xbox One.

Har du några fler funderingar gällande det här eller något annat så är det bara att höra av dig så ska jag med glädje se till att besvara dem.

Med vänliga hälsningar

Kasper
Viaplay Kundservice"

Är ni verkligen säkra på att inte viaplay spelas upp, visas i 50 hz..? Man kollar det med Tv info knapp. (på TVn)

Kan någon kolla upp det på TVn..? i viaplayappen.

Det gör det i blurayspelare, f.d viaplayboxen, Apple TV efter inställning, etc

Allting är kodat i 25fps så det skulle vara dumt att visa det i 60hz. 

Xbox One settings, 

Console settings column, select Display & sound.

"Allow 50Hz refresh rate

This setting allows your Xbox One to render a 50Hz signal if the video source is encoded for 50Hz. This is a standard refresh rate in Europe, the Middle East, and Africa, and many places in Asia."

Redigerat av Neond13, 20 October 2015 - 06:07.

Postad 20 October 2015 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det tog ett tag att installera fanskapet, men nu är det gjort iaf. 130 kr för att byta gamertag var kanske inte optimalt. Den enda av mina konsoler som inte klarar av trådbunden uppkoppling out of the box, the future is here. j*vla tur att den klarade trådlöst iaf, annars såg jag inga alternativ för att komma vidare.

Vilket spåk vill du ha? Engelska. Vart bor du? Sverige är inte med, bara massa engelsktalande länder. #"%#"#!")=#%¤#

Fick byta till svenska för att kunna ange att jag bor i Sverige. Men antar man kan ändra språket i efterhand.

Postad 20 October 2015 - 19:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Klarar inte trådat internet? Fel på xboxen?
Har aldrig kört min i wi-fi någonsin.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.