Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 februari 2011 - 11:25

Santa_Claus
  • Santa_Claus
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

congrats! =)
Vet du hur man fixar favoritlistor i gamla mjukvaran - får jeflar inte rätt på de! har tappat bort handboken också :/

Har för mig att man lägger till dem i önskad ordning (den första man lägger till blir favoritkanalens nummer ett osv)

Postad 15 februari 2011 - 11:40

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Vi har inte på länge haft problem med uteblivna inspelningar *peppar peppar*
Gjorde aldrig någon fabriksåterställning vid de senaste updatesen, ingen formatering osv.
Men vi har ju andra problem som även ni andra har, att den stänger av sig helt plötsligt ibland.
En kväll var det helt omöjligt att se på tv.
Det tar ju så lång tid att starta upp igen, så när boxen stänger av sig varannan minut så tröttnar man.

Lät den stå utan ström över natten och nu har det funkat bra ett par veckor.
Dock så stängdes den av i helgen en gång igen.

Bilden är dålig på HD kanaler, osv osv...

Men tittar man på videon som fanns i länken till den norska sidan så kan man tycka att Sagem röran är verkligen ett stort skämt. Om responsen verkligen stämmer där när han zappar mellan kanaler/menyer är i realtid alltså.
Sen 2x speed med ljud som rullar hur smooth som helst...

Jisses, ge oss den i utbyte mot de här skämtet...

Postad 15 februari 2011 - 13:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Har för mig att man lägger till dem i önskad ordning (den första man lägger till blir favoritkanalens nummer ett osv)

Med grön knapp väljer man från huvudlistan och placerar kanalen på rätt ställe med samma knapp i favoritlistan.

Postad 15 februari 2011 - 17:31

cAPS lOCK
  • cAPS lOCK
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Idag har jag returnerat min box och begärt pengarna tillbaka. Boxen har jag haft i tre veckor, bytt en strömadapter och en box, och den har strulat hela tiden med hängningar, dålig HD-kvalité, högt fläktljud m.m. m.m. Det är nog en av de sämsta elektronikprylarna jag har köpt någon gång. Får gå tillbaka till min gamla standard HD-box och det känns ganska bra faktiskt. :)

Postad 15 februari 2011 - 20:40

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Det mest irriterande problemet jag har just nu är att det inte går att starta boxen när den har
kört igång en inspelning. Spelar ingen roll vad jag gör så är det svart i rutan och inget ljud.

Jag blir tokig.

Postad 15 februari 2011 - 21:02

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske, men vad händer vid fabriksåterställning? Blir man av med allt inspelat material eller är det bara själva inställningarna som nollställs?

Postad 15 februari 2011 - 21:10

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske, men vad händer vid fabriksåterställning? Blir man av med allt inspelat material eller är det bara själva inställningarna som nollställs?

Ditt inspelade material finns kvar de är bara inställningarna som nollställs vid fabriksåterställning. :)

Postad 15 februari 2011 - 21:57

jvg
  • jvg
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag tycker problemen går i perioder, jag vet inte varför eller om jag inbillar mig.
Vissa veckor kan den fungera helt ok, utan större problem. Andra veckor skiter sig allt.

Senaste två veckorna har det varit katastrofdåligt.
Jag står ut med mycket, men det som irriterar mig som s*tan är när boxen krashar (efter att man tryckt på EPG-knappen) och alla framtida inspelningar man gjort försvinner, både vanliga och serie.

All annan skit med boxen kan jag till viss del stå ut med, men detta får mig att vilja göra nåt dumt med plastlådan..

/j

Postad 15 februari 2011 - 22:00

hdx
  • hdx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Läste det här på CD's hemsida:

Interna tester av ny mjukvara
Våra tekniker har nu fått tillgång till en ny mjukvara för HDPVR-boxen som de testar med högsta prioritet och vi har också fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars.

Finns de hop kanske?
(jag är i alla fall helt j*vlar färdigt med den SKIT box!)

Postad 16 februari 2011 - 09:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Det mest irriterande problemet jag har just nu är att det inte går att starta boxen när den har
kört igång en inspelning. Spelar ingen roll vad jag gör så är det svart i rutan och inget ljud.

Jag blir tokig.

Det är inte så att du har två inspelningar på gång? Har också svart bild då, trycker jag på EPG och hoppar till den kanal som spelar in, så får jag bild.

Jag tycker problemen går i perioder, jag vet inte varför eller om jag inbillar mig.
Vissa veckor kan den fungera helt ok, utan större problem. Andra veckor skiter sig allt.

Håller med dig, har samma upplevelse.

Postad 16 februari 2011 - 09:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Jag har haft ett liknande problem igår. Börjar ned att se fotbollen på TV4 Sport, 19:30 påbörjas serieinspelningen "Halvåtta hos". När matchen är slut kan jag inte se annat än den pågående inspelningen fram till att den är slut. Efter en låsning med omstart fungerade både inspelning samt att se direkt på en annan kanal.

Postad 16 februari 2011 - 09:28

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har inte läst igenom alla sidor här men är det fler som har problemet att boxen stängs av när man spelar in och sedan trycker på epg-knappen?

Kan inte säga att det händer varje gång men majoriteten av gånger gör boxen så...

Postad 16 februari 2011 - 09:34

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

/j

Så är det för mig med.

Postad 16 februari 2011 - 10:46

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Samma känsla hos oss också.
Hade glömt bort att vi också har problem med att få bild på övriga kanaler ibland när den spelar in på en kanal.
Trots endast en pågående inspelning, så får man bara in den kanal som spelas in, de övriga står det bara "Ingen signal" eller liknande.
Kollar man signal styrkan så är de lika på bägge, 63%.

Ibland går det inte heller att stänga lådan då heller, den hamnar bara i något sorts viloläge med visserligen blixtsnabb uppstart.
Men fläkten går ju för fullt fortfarande...
Bara att rycka sladden då.

Redigerat av h_z, 16 februari 2011 - 10:46.

Postad 16 februari 2011 - 12:10

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Samma känsla hos oss också.
Hade glömt bort att vi också har problem med att få bild på övriga kanaler ibland när den spelar in på en kanal.
Trots endast en pågående inspelning, så får man bara in den kanal som spelas in, de övriga står det bara "Ingen signal" eller liknande.
Kollar man signal styrkan så är de lika på bägge, 63%.

Jag har fått det problemet om jag pausat på den kanal jag tittar på samtidigt som den spelar in på en annan. Det verkar som tuner 2 då låses till den "pausade" kanalen och låsningen inte släpper innan inspelningen på tuner 1 är klar.

Postad 16 februari 2011 - 12:48

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej på Er !

Ber om ursäkt för att jag inte läst denna tråd på länge....har en kort fråga bara.

Är det någon ny mjukvara på gång ?

Har konsekvent tryck "Nej" i några månader för att inte uppdatera till den "senaste" mjukvaran....den blev ju inge bättre enligt de flesta...snarare tvärtom.

Jag tror jag har versionen Ni kallar för .15.

Postad 16 februari 2011 - 12:51

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Det är samma problem jag beskrivit, "svårighet att ta imot signalen "kommer upp och om man trycker OK blir det svart ruta. Enda sättet att få tillbaka bild på den lediga turnern är att stoppa den pågående inspelningen och sedan starta den igen, då fungerar allt igen!

Postad 16 februari 2011 - 12:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hej på Er !

Ber om ursäkt för att jag inte läst denna tråd på länge....har en kort fråga bara.

Är det någon ny mjukvara på gång ?

Vi tror på mars månad...
de testar det är det enda vi vet. De testar.

Postad 16 februari 2011 - 12:54

Frallan78
  • Frallan78
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har fått det problemet om jag pausat på den kanal jag tittar på samtidigt som den spelar in på en annan. Det verkar som tuner 2 då låses till den "pausade" kanalen och låsningen inte släpper innan inspelningen på tuner 1 är klar.

Har samma problem. Kanske ska vara så, eller?

Väldigt irriterand iallafall.
Tycker mig minnas att man även skall kunna spela in 2 program samtidigt. Fungerar inte hos mig iallfall. Typ TV 3 och Kanal 5 samtidigt. Fungerar varken att spela in på EPG´n eller direkt på program NR 2, endast första.

Hmmm

Postad 16 februari 2011 - 14:49

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Kan mycket väl vara så då sambon är duktig på pausa ibland.

Har även problem med inspelningar o man lägger in inspelningar enligt bilden nedan så gå det inte.
Den säger på den sista att det är för många samtidiga inspelningar.
Vilket inte stämmer, är ju max 2 samtidiga.
Men det är väl samma där.
Att någon tuner låser sig och tror den är upptagen.
Postad bild

Redigerat av h_z, 16 februari 2011 - 15:23.

Postad 16 februari 2011 - 15:14

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Vi tror på mars månad...
de testar det är det enda vi vet. De testar.

De har testat länge nu.... flera år är det väl?

Postad 16 februari 2011 - 15:24

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Har samma problem. Kanske ska vara så, eller?

Väldigt irriterand iallafall.
Tycker mig minnas att man även skall kunna spela in 2 program samtidigt. Fungerar inte hos mig iallfall. Typ TV 3 och Kanal 5 samtidigt. Fungerar varken att spela in på EPG´n eller direkt på program NR 2, endast första.

Hmmm

Nej, det ska inte vara så.
Man ska kunna spela in två program och titta på ett tredje under förutsättning att ett av programmen är marksänt.
Det har fungerat tidigare, men jag vet inte vid vilken uppdatering det slutade fungera.

Postad 16 februari 2011 - 17:13

jvg
  • jvg
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
felsvarat, ignorera.

Redigerat av jvg, 16 februari 2011 - 17:15.

Postad 16 februari 2011 - 20:51

Tomme_o
  • Tomme_o
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte en Logiteh Harmony One multi fjärrkontroll för ca 2 veckor sedan. Då försvann "Mute" problemet helt och hållet, hade det typ varje gång jag startade boxen. Är inte det lite märkligt?

Postad 16 februari 2011 - 21:05

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Logiteh Harmony hjälpte inte mig. En Linuxbox för 4000 kr hjälpte fast de har ju också sina små buggar fast de inte är lika många. Det jag störde mig mest på sista tiden, jag använde denna bedrövliga box, var att ljudet ofta var ur synk och det avgjorde mitt byte.

Observera att även en Linuxbox låser sig ibland (1 av 10 missar av CD: s godkända HDTV PVR) eller spelar inte in hela program. Jag tror att detta inte har helt med boxen att göra. Misstänker att det kan ha att göra med satelliten också. Har det inte blivit sämre med den nya satelliten i drift? Kommer inte ihåg när den togs i drift så kan vara helt ute och cyklar.

Postad 16 februari 2011 - 21:19

Tomme_o
  • Tomme_o
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanske bara en tillfällighet, tyckte bara det var ett märkligt sammanträffande att det försvann. Bytte till CD från Boxer i höstas precis när första uppdateringen kom så har ingen erfarenhet av hur den var före, visserligen kunde ju Boxers box också hänga sig och krångla men denna är ju helt kass.

Redigerat av Tomme_o, 16 februari 2011 - 21:36.

Postad 17 februari 2011 - 11:14

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Ni som har anmärkningar på missade inspelningar, har ni bett om en ny strömadapter från CD? Det kanske kan lösa problemet, skadar inte att försöka. Jag grunnar på om boxen får svårt att starta upp och därigenom missar inspelningarna.

PS: ingen vits att kommentera detta inlägg med att det är programvaran som är kass, ja det är den, men även strömadaptern är kass så prova med ett nytt... Jag tror CD levererar även till boxar utom garanti.

Postad 17 februari 2011 - 11:56

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ni som har anmärkningar på missade inspelningar, har ni bett om en ny strömadapter från CD? Det kanske kan lösa problemet, skadar inte att försöka. Jag grunnar på om boxen får svårt att starta upp och därigenom missar inspelningarna.

PS: ingen vits att kommentera detta inlägg med att det är programvaran som är kass, ja det är den, men även strömadaptern är kass så prova med ett nytt... Jag tror CD levererar även till boxar utom garanti.

Jag har en ny och den missar inspelningar hela tiden.

Postad 17 februari 2011 - 12:47

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag har också en ny ström adapter, den löste inget fel alls. Jag har fortfarande problem med missade inspelningar och femtielva andra saker.

Postad 17 februari 2011 - 14:39

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Jag tror att strömadaptrarna är slut. Det nya svaret är att man skall formatera hårddisken så löser det sig med hängningar och missade inspelningar. F-n trot.

Postad 17 februari 2011 - 16:20

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ett fel som inte drabbat mig förrän nu är att jag bara kan titta på en marksänd kanal om jag spelar in på en kanal från parabolen....nä, som jag redan sagt till supporten att de måste fixa till det här nu annars blir dom av med mig som kund ;)

Postad 17 februari 2011 - 17:01

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
"Jag tror att strömadaptrarna är slut. Det nya svaret är att man skall formatera hårddisken så löser det sig med hängningar och missade inspelningar. F-n trot."

Jag både bytte ström adapter, gjorde en fabriks återställning och formaterade hårddisken samma dag, boxen är som sagt lika kass som vanligt.

Detta var ju när jag försökte reklamera boxen till cd, vilket verkar omöjligt. Får se om jag orkar försöka igen, nu efter att boxen har genomgått alla deras allsmäktiga fixar.

Redigerat av Belzhadar, 17 februari 2011 - 17:04.

Postad 18 februari 2011 - 10:19

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ett fel som inte drabbat mig förrän nu är att jag bara kan titta på en marksänd kanal om jag spelar in på en kanal från parabolen....nä, som jag redan sagt till supporten att de måste fixa till det här nu annars blir dom av med mig som kund ;)

Boxen verkar inte ha riktigt koll på när en mottagare blir ledig.
Det händer ofta när man spelar in och tex avbryter en inspelning, då fattar boxen inte att man kan använda den mottagaren för att titta på tv.
Speciellt om man kör två inspelningar samtidigt, avbryter den ena. Då får man ofta bara svart bild, trots att man bara använder en mottagare.

Postad 18 februari 2011 - 11:35

puts
  • puts
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nu har humöret tagit slut.
Har per brev begärt att boxen återbetalas o abbonemanget hävs.CD kan inte leverera det som jag har köpt.
Vilken annan produkt skulle vi haft sånt överseende med som denna sketaboxen?
Så här ser mitt senaste halvår ut:
Startar i muteläge.
Går inte stänga av.
Glömmer att spela in.
Spelar in halva av det begärda.
Vägrar manuell inspelning.
Tar bort kanaler ur MIN favvolista.
Vanliga allmänna hängningar.
Att dom ber oss formatera är ju rätt kul faktiskt.Vad är då meningen med en box med hårddisk?

Det är bara att inse att lådan blir inte bättre ju mer dom försöker trycka in.Viasat ska få chansen 3 månader.

Postad 18 februari 2011 - 12:03

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag undrar också varför de tjatar om formatering? I normala fall är det väl ytterst sällan det behövs. Jag har under åren haft massor av datorer, men endast 1 gång har jag varit tvungen att formatera hårddisken och det berodde på strul vid borttagning av Norton antivirusprogram.

Postad 18 februari 2011 - 14:41

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag undrar också varför de tjatar om formatering? I normala fall är det väl ytterst sällan det behövs. Jag har under åren haft massor av datorer, men endast 1 gång har jag varit tvungen att formatera hårddisken och det berodde på strul vid borttagning av Norton antivirusprogram.

Har också formaterat disken utan effekt. Med tanke på kvalitén på boxens mjukvara i övrigt skulle man ändå kunna tänka sig att den även är dålig på att sköta filhantering på disk. Man bör ju tydligen låta den sova skönhetssömn över natten så det är inte otroligt att den även behöver lite morgontvätt av disken för att orka med dagen.

Boxen är den sämsta sak jag någonsin haft, men att jämföra den med de stora operativsystemen är kanske lite orättvist. De är ju byggda för att klara mer eller mindre affärskritiska uppgifter i rätt stora sammanhang.

Annars ligger äldre versioner av Norton antivirus ganska högt upp på min lista av kassa grejjer också.

Postad 18 februari 2011 - 19:55

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Hade en serieinspelning på ett barnprogram. Men eftersom jag bara får en massa strul med boxen då den spelar in tänkte jag stänga av serieinspelningen, men det verkar som boxen skött det själv. Den måste läst mina tankar. Vilken kanonbox. ;-)

Postad 18 februari 2011 - 22:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd!

Med vänliga häsningar: All personal på CD

Postad 18 februari 2011 - 22:55

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ja, han är ju inte det fåtal som är missnöjda ;) Det hade kanske vart nåt för deras reklam, vi har en box som tänker era tankar - stänga av serieinspelningar utan att du behöver göra nåt alls.

Jag fick en ny utbytesbox idag, ja den var såklart inte ny. Väldigt märkligt när jag bara fick ett frispel och skällde galet och har sagt upp mitt abonnemang.
Det var den gamla mjukvaran i boxen. Nu kunde jag jämföra bilden, det var bättre med den gamla mjukvaran.
Fast jag fick uppleva buggen med timeshift idag, gjorde en inspelning samtidigt på en annan kanal.
Det har jag inte vart med om på den nya mjukvaran vad jag minns.

Postad 20 februari 2011 - 07:14

moramatte
  • moramatte
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag tror att det är ett sätt för CD att minska mängden supportärenden på deras bord.
Jag tex kommer inte att formatera disken och därmed förlora inspelningarna eftersom jag vet att det är BS och inte gör någon skillnad. Då kan CD peka på det och mena att problemet ligger hos mig.

Postad 20 februari 2011 - 10:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Detta på minner om den 30 minuters svars regel på "30 rock". (när de strande passagerarna frågade hur länge det dröjde blir svaret allt, 30 minuter, då det är tillräckligt långt för att de inte skall komma tillbaka men tillräckligt kort för att de skulle acceptera det). det känns som ett svar man kan ge kunderna för att mota olle i grind, men samtidigt inte något som kostar pengar. (t.ex. att byta ut alla boxar när nya kommer ,blir säkert kostsamt för CD)

Jag funderar på att skaffa parabol (eller iptv) men väntar om det skall komma nya boxar inom 2 månader (dvs april ut)
då nuvarande box, av tråden att döma inte gör vad den skall.
eller är det någon som är nöjd med boxen?

Postad 20 februari 2011 - 10:49

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skaffa parabol (eller iptv) men väntar om det skall komma nya boxar inom 2 månader (dvs april ut)
då nuvarande box, av tråden att döma inte gör vad den skall.
eller är det någon som är nöjd med boxen?

Ja det finns säkert massor som är nöjda med boxen, men mot bättre vetande. Om vi ställer frågan så här istället, finns det någon med en fullt fungerande box? Nej inte med den senaste programvaran. Och säger någon här att dom har en box som fungerar fullt ut så som det är tänkt(med senaste programvaran) så ljuger dom.
Skulle du däremot beställa och och få en box med den gamla programvaran så kommer du få en box som gör det den ska men inte mer.

Postad 20 februari 2011 - 11:15

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Det finns ju grader i ****t också...

Jag har haft två "nute" uppstarter sen i höstas. Ingen hängning. Inte en missad inspelning, vare sig enstaka eller serie. Jag hade stora problem med HDMI handskakningen som dock helt försvann med senaste uppdateringen. Mitt enskilt största problem är att boxen otaliga gånger per kväll under cirka 10-20 sekunder vägrar att ta emot mina fjärrkommandon, väldigt irriterande.
Dessutom upplever jag en något sämre bild sen uppdateringen i höstas. Detta är ju en subjektiv bedömning dock, jag har inte gjort nån sida vid sida jämförelse.

Postad 20 februari 2011 - 14:51

affekt
  • affekt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ja det finns säkert massor som är nöjda med boxen, men mot bättre vetande. Om vi ställer frågan så här istället, finns det någon med en fullt fungerande box? Nej inte med den senaste programvaran. Och säger någon här att dom har en box som fungerar fullt ut så som det är tänkt(med senaste programvaran) så ljuger dom.
Skulle du däremot beställa och och få en box med den gamla programvaran så kommer du få en box som gör det den ska men inte mer.

Hej "Hick" Vad är det som Du vet mer om denna box. eftersom Du skriver att de som är nöjda med boxen uttalar sig
mot bättre vetande? Har läst denna tråd sen den startade och har aldrig upplevt några av de problem som tagits upp
här. Bara en sak. när den lanserades "brummade" den ganska mycket, men det ordnade jag själv efter stablisering
av fläkten. Visst jag har väl haft tur!!! ( Det finns faktiskt de som är nöjda utan att vara"anställda av CD" eller
"otekniska pensionärer" som vissa framfört i denna tråd.

Postad 20 februari 2011 - 17:01

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hej "Hick" Vad är det som Du vet mer om denna box. eftersom Du skriver att de som är nöjda med boxen uttalar sig
mot bättre vetande?

Om du inte har nåt av felen denna box dras med tror jag inte du använder din box så du upptäckt felen. Hur kan det komma sig att CD inte kan skicka ut en fungerande box till sina kunder som har problem om det nu finns boxar som fungerar? Nää mig kan du inte lura att du har en box utan dessa fel... ledsen jag köper det bara inte.
Och har du nu en fungerande box utan problem, vad vill du sälja den för? Du kan få min box + pengar

Postad 20 februari 2011 - 19:01

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Fick ett samtal från CD idag, de ville veta varför jag sagt upp abonnemanget.
Jo sa jag, när ni kom ut med den nya programvaran så förstörde ni boxen fullständigt!
Hon erbjöd mig en ny box till rabatterat pris ;) Jo det är sant, samma box fast med rabatt, på vilket sätt är den bättre än den jag har sa jag. Ehh jo nja kanske inte är så bra då sa hon lite skamset.......

Postad 20 februari 2011 - 20:13

affekt
  • affekt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Om du inte har nåt av felen denna box dras med tror jag inte du använder din box så du upptäckt felen. Hur kan det komma sig att CD inte kan skicka ut en fungerande box till sina kunder som har problem om det nu finns boxar som fungerar? Nää mig kan du inte lura att du har en box utan dessa fel... ledsen jag köper det bara inte.
Och har du nu en fungerande box utan problem, vad vill du sälja den för? Du kan få min box + pengar

Hej!! "Hick" Jag är nog en ganska flitig användare av denna box.Otaliga timmar har den spelat in program tll belåtenhet, mest HD-kanaler,natur,sport, filmer o.s.v. för senare uppspelning- och e.v. överföring till min dator.
( Läs gärna ett tidigare inlägg av mig sid.298 i denna tråd ) Så jag tror mig veta vad jag talar om. Kan säga att inkommande signal från parabolen är 72-68 . Man måste nog respektera att någon av de tusentals boxar som
levererats från CD är till belåtenhet. Använder ej boxen till att hyra filmer!!

Postad 20 februari 2011 - 22:36

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
ställer då frågan igen... vill du sälja?

Postad 20 februari 2011 - 22:40

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej!! "Hick" Jag är nog en ganska flitig användare av denna box.Otaliga timmar har den spelat in program tll belåtenhet, mest HD-kanaler,natur,sport, filmer o.s.v. för senare uppspelning- och e.v. överföring till min dator.
( Läs gärna ett tidigare inlägg av mig sid.298 i denna tråd ) Så jag tror mig veta vad jag talar om. Kan säga att inkommande signal från parabolen är 72-68 . Man måste nog respektera att någon av de tusentals boxar som
levererats från CD är till belåtenhet. Använder ej boxen till att hyra filmer!!

Där började jag tvivla på ditt inlägg, för överföring till dator funkar väl inte?

Redigerat av AC3, 20 februari 2011 - 22:43.

Postad 21 februari 2011 - 08:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ursäkta min förutfattade mening men en snubbe som dyker upp ur intet med 19 posts för att tala om att hans box fungerar förträffligt (tvärtemot vad många i både Sverige och Norge tycker att den gör) efter 298 sidor tråd är knappast trovärdig.

Jag förutsätter att du "överför till datorn" via Scart och inget annat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.