Det är nog något med routern snarare (Can't connect to your DHCP server), men de andra enheterna fixade det direkt iaf.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 20 October 2015 - 23:23
Tror jag körde på engelska/us från start men switchat över till swe 3-4 gånger för fixa teve och appar bla
Postad 21 October 2015 - 06:40
Det tog ett tag att installera fanskapet, men nu är det gjort iaf. 130 kr för att byta gamertag var kanske inte optimalt. Den enda av mina konsoler som inte klarar av trådbunden uppkoppling out of the box, the future is here. j*vla tur att den klarade trådlöst iaf, annars såg jag inga alternativ för att komma vidare.
Vilket spåk vill du ha? Engelska. Vart bor du? Sverige är inte med, bara massa engelsktalande länder. #"%#"#!")=#%¤#
Fick byta till svenska för att kunna ange att jag bor i Sverige. Men antar man kan ändra språket i efterhand.
Det stämmer, Du kan inte använda engelska och ange att du bor i Sverige. Man kan ej ändra det i efterhand heller. Det har med Marketplace/Store att göra. Löjligt, kan man tycka.
Mycket märkligt att det inte funka trådat för dig. Som du skrev så ligger nog problemet i routern.
Hoppas du blir nöjd med konsolen och att den kommer till användning även efter Halo
![]()
Postad 21 October 2015 - 15:26
Hoppas du blir nöjd med konsolen och att den kommer till användning även efter Halo
![]()
Givetvis, det är ju TR sen. Sen kommer Gears 4 bli mitt stora MP-spel anyway.
Postad 22 October 2015 - 16:33
Recension på Elite handkontrollen.
http://www.tomsguide...elite-controller,review-3135.html
"Perhaps not coincidentally, Scuf recently became the exclusive third-party accessories partner for Microsoft's Elite Controller."
http://www.ign.com/a...ntroller-review
http://www.engadget....troller-review/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2493510,00.asp
http://www.techradar...-1297031/review
Unboxing
http://www.ign.com/v...roller-unboxing
Redigerat av Zerox_no1, 22 October 2015 - 16:41.
Postad 22 October 2015 - 16:40
Hoppas att få min Elit kontroll från webhallen nästa vecka. Men kanske ligger långt bak i orderkön.
Måste läst fel, står 13 dagar nu på webhallen ![]()
märkligt komplett unboxade ju i veckan, skulle beställt därifrån.
Redigerat av SKIBBE, 23 October 2015 - 09:43.
Postad 27 October 2015 - 00:21
Kommer Eliten ha någon upphottad prestanda eller något annat innehåll än just SSD-disken jämfört med andra boxar? Typ tystare eller så?
Postad 27 October 2015 - 10:35
Någon annan än jag som har problem med att köpa från Xbox Live store ?
Nordea verkar inte godkänna ordern.
Postad 27 October 2015 - 10:56
Isåfall kanske du behöver ringa Nordea och godkänna köp.
Det behövde jag göra förut trots att jag handlat med mitt kort (kreditkort, ej "vanligt" bankkort visa eller mastercard) från utlandet flertalet gånger tidigare utan problem.
Postad 27 October 2015 - 11:11
12 November är datumet då The New Xbox Experience når almänheten inkl 100 bakåtkompatibla titlar.
Kommer Eliten ha någon upphottad prestanda eller något annat innehåll än just SSD-disken jämfört med andra boxar? Typ tystare eller så?
Den enda informationen jag har minne av är att den ska vara matt i finishen (kan bland aihop med ps4:an här) och att det är en SSD-hybrid i Ej läst något om ny revision på mb, fläkt eller liknande. Kan ju vara en "silent update" också.
Postad 27 October 2015 - 15:33
Ska man få med en laddningskabel till Xbox Ones kontroller när man köper, någon som vet?
Postad 27 October 2015 - 15:35
12 November är datumet då The New Xbox Experience når almänheten inkl 100 bakåtkompatibla titlar.
Listan är inte känd än eller?
Postad 27 October 2015 - 15:43
Ska man få med en laddningskabel till Xbox Ones kontroller när man köper, någon som vet?
Jag fick ej det. Köpte day one. Vet ej om det medföljer den vanliga kontrollen, men köper man ett batterypack så bör det väl följa med. Annars är det microUsb som gäller.
Postad 27 October 2015 - 16:09
Jag fick ej det. Köpte day one. Vet ej om det medföljer den vanliga kontrollen, men köper man ett batterypack så bör det väl följa med. Annars är det microUsb som gäller.
Okej så man kan ta ut batterierna när de är slut och ladda med mobilkabeln.
Postad 27 October 2015 - 16:47
Okej så man kan ta ut batterierna när de är slut och ladda med mobilkabeln.
Va?
Du kan ladda med microUSB om du har batteripacket (och då bör det ingå en sån kabel). Du laddar då samtidigt som du spelar, om du så vill (microUSB-kabeln sätter du in i kontrollern, inte i batteripacket). Om du kör med vanliga laddbara batterier bör du när de är slut ta ur dem och ladda i därför avsedd laddare.
Samma typ av kabel behövs förresten för att uppdatera kontrollern (vilket bör göras om du inte redan har gjort det).
Postad 27 October 2015 - 16:55
Jag kör med GP Powerbank. Smidigt och batterierna håller ungefär två veckor på en laddning. Då sitter jag kanske 1- 2 tim/dagen.
Postad 27 October 2015 - 17:04
Hade ingen aning om att man behöver uppdatera handkontrollern också.
Dock verkar jag inte behöva USB-kabel för det längre:
En Xbox One trådlös handkontroll som köpts i eller efter juni 2015 kan ta emot uppdateringar trådlöst utan anslutning via USB-kabel. Den här handkontrollen har en liten, rund 3,5 mm-port nedtill på handkontrollen. Handkontroller som inte har en sådan port måste uppdateras via USB-kabel.
Jag fick vanliga icke-uppladdningsbara (antar jag) batterier när jag köpte. När de tar slut måste man med andra ord köpa antingen batteripack eller använda uppladdningsbara. På PS4 och Wii U stoppar man bara i en kabel, dåligt.
Postad 27 October 2015 - 17:19
Jaha, OK. Då är nog min nya uppdateringsbar trådlöst också, har inte packat upp den än.
Ja, lite snålt att inte skicka med batteripack. På PS4 hade batteripacken gärna fått vara större, de håller inte särskilt länge, så där åkte man ju direkt på att köpa laddare och extra kontroller (vill inte ha sladd mellan konsolen och handkontrollern).
Postad 27 October 2015 - 17:20
Hade ingen aning om att man behöver uppdatera handkontrollern också.
Dock verkar jag inte behöva USB-kabel för det längre:
En Xbox One trådlös handkontroll som köpts i eller efter juni 2015 kan ta emot uppdateringar trådlöst utan anslutning via USB-kabel. Den här handkontrollen har en liten, rund 3,5 mm-port nedtill på handkontrollen. Handkontroller som inte har en sådan port måste uppdateras via USB-kabel.
Jag fick vanliga icke-uppladdningsbara (antar jag) batterier när jag köpte. När de tar slut måste man med andra ord köpa antingen batteripack eller använda uppladdningsbara. På PS4 och Wii U stoppar man bara i en kabel, dåligt.
Precis, inga inbyggda uppladdningsbara.
Du kan dock köra helt utan batterier om du vill om du kör med usbkabel. Kan vara fördel om du anser att kontroll väger för mkt eller att du känner att den trådlösa överföringen laggar.
Postad 27 October 2015 - 17:29
Du kan dock köra helt utan batterier om du vill om du kör med usbkabel. Kan vara fördel om du anser att kontroll väger för mkt eller att du känner att den trådlösa överföringen laggar.
Men det var ju det jag menade förut när Zap sa "Va?" =/
Ta ut batterierna och ansluta mobilkabeln framtill på Xboxen ska alltså funka? Det är en microUSB-kabel. Men då kan man inte ladda den såklart, man måste ha kabeln i hela tiden, han kanske menade att man inte kan "ladda" den.
Dock sätter man i den sladden där bak på Xboxen va? Så lång är inte mobilkabeln iaf =P
Postad 27 October 2015 - 17:50
Japp, bara att ta ur vanliga batterierna o köra m kabel om du vill. Dock så kan det vara så att har man för lång kabel så klarar kabeln inte av att både strömförsörjning och dataöverföring.Men det var ju det jag menade förut när Zap sa "Va?" =/
Ta ut batterierna och ansluta mobilkabeln framtill på Xboxen ska alltså funka? Det är en microUSB-kabel. Men då kan man inte ladda den såklart, man måste ha kabeln i hela tiden, han kanske menade att man inte kan "ladda" den.
Dock sätter man i den sladden där bak på Xboxen va? Så lång är inte mobilkabeln iaf =P
Du kan använda alla tre USB portarna till att använda handkontroll. Två bak o en på vänstra sidan. Samma portar kan användas till extern hårddisk.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 27 October 2015 - 17:53.
Postad 27 October 2015 - 18:02
Är nog få som vet kontrollen kan bli bättre med senaste fw. Den första ökade ju precisitionen och sen kom updates för headset adaptern osv.
Postad 27 October 2015 - 18:20
Men det var ju det jag menade förut när Zap sa "Va?" =/
Det gick inte fram till mig i alla fall, att det var vad du menade. Därav mitt "va?". :-)
Postad 27 October 2015 - 18:24
Rätta mig om jag har fel, men tror man ska kunna uppdatera kontrollerna trådlöst i framtiden. Iaf de nya med 3.5mm uttag.
Menar du: https://www.minhembi...10#entry4266410
?
Postad 28 October 2015 - 14:29
Postad 28 October 2015 - 14:53
Någon som vet om nya Dashboard i preview programmet är tvunget till nätverk? Min fiberanslutning är nere och jag kan ej komma till HomeScreen utan är fast i Blu-ray appen med en film. När man trycker på homebutton så händer inget på 30s, sen kommer felmeddelande upp om att det tar ovanligt lång tid att lada HomeScreen .
Svarar mig själv,
Det verkar som om nätverket går ner medan man är inloggad så blir det någon bugg som gör att man inte kan accessa HomeScreen.
Postad 28 October 2015 - 17:23
Vilken enorm besvikelse!
![]()
Fick just mitt
När jag beställde det var just den trådlösa funktionen helt avgörande, och när det stod med vilka enheter det var kompatibelt kollade jag inte noggrannare, det dom menade var med den tillhörande sladden fungerar det...
https://forums.logit...le/td-p/1435420
Visst kommer jag använda det till min PC också så bortkastat är det inte men just XO var den avgörande saken, hatar sladdar!!!
Skall försöka kontakta MS och se vad som säger då "problemet verkar ligga hos dom och inte Logitech.
Postad 28 October 2015 - 18:53
http://cronusmax.com
Körde Forza 5 med DS4 (kabelansluten) och 360-kontrollen (trådlöst med PC-mottagaren till 360-kontroller ansluten i Cronusmaxen).
Problemet är att Xbone inte hittar kabelanslutna kontroller/adaptrar om något trådlöst är anslutet. För att det ska funka måste man:
1. Ta ut batterierna ur Xbone-kontrollen.
2. Reseta/stäng av boxen (6-7 sek på powerknappen).
3. Dra ut elkabeln och vänta i en halv minut. Sätt i den igen
4. Anslut Xbone-kontrollen med kabel, utan batterier i, och starta boxen.
Efter det funkar det, tills man ansluter handkontrollen trådlöst igen. Då får man göra om proceduren ovan.
Fast det är inte så smidigt att använda adaptern direkt. Varje gång man ska ansluta något så måste man plugga in Xbone-kontrollen när AU visas i displayen. Därefter ansluter man t ex den trådlösa mottagaren till 360, eller vad man nu ska använda. När det väl är anslutet så funkar det bra däremot.
Personen jag fixade det till har en dyr 360-ratt som han vill använda, men själv hade jag inte orkat med den proceduren varje gång... Till PS4 var de mycket enklare däremot. Xbone-kontrollen funkade direkt (kabelansluten då).
Redigerat av Ageve, 28 October 2015 - 18:59.
Postad 29 October 2015 - 08:56
Personen jag fixade det till har en dyr 360-ratt som han vill använda, men själv hade jag inte orkat med den proceduren varje gång... Till PS4 var de mycket enklare däremot. Xbone-kontrollen funkade direkt (kabelansluten då).
Vilken ratt? Har själv en Fanatec som skulle vara mumma att få igång på One
Postad 29 October 2015 - 09:17
EDIT: Hittade det. Fanns 10 timmars speltid.
Redigerat av Unregistered8328bdd6, 29 October 2015 - 09:29.
Postad 29 October 2015 - 13:13
Samma här, ju.
Låter visserligen ganska krångligt, så lär ju inte göra allt det där om jag bara vill in och köra ett par race, men för en hel kvälls spelande kan det ju vara värt besväret, kanske.
En nackdel med att köpa en sån här är, tycker jag, att den används av många för att fuska i spel (i golfspel, exempelvis, går den att använda för att låsa X-axeln och därmed helt ta bort sneda slag ur ekvationen) och sånt vill jag inte stöda egentligen.
Redigerat av SC-Zap, 29 October 2015 - 13:16.
Postad 29 October 2015 - 13:23
Det är en Fanatec han har ![]()
Hittills fungerar allt utom växelspaken (de manuella lägena, paddlarna funkar däremot). Det borde gå att fixa om man ansluter den i PC-läge till datorn och mappar manuellt med Xinput som pluginet heter. Det finns en tråd om ratten på Cronusmax forum.
Annars var det enkelt. I mjukvaran är det bara att göra en sökning i online library på Fanatec, och ladda ner scriptet. Sen går man till programmer och drar det till en ledig slot på minnet (totalt finns det 8 om jag inte minns fel), och klickar på program. Sen får man göra proceduren jag beskrev ovan. När man kopplar den till datorn ska man använda den lilla porten på sidan.
Det som är bra är att man kan ha den programmerad till flera olika kontroller eller system samtidigt, så man kan t ex använda Xbone kontrollen på PS4 och sen flytta den till Xboxen och köra med ratt, utan att ändra något i programmeringen. Man väljer bara ett preset på adaptern.
Han har spelat ett antal timmar nu det verkar funka utan problem. Ratten är ansluten trådlöst till en "Xbox 360 for Windows" adapter, i Cronusmaxen.
Redigerat av Ageve, 29 October 2015 - 13:30.
Postad 29 October 2015 - 15:30
OK, då behöver man en Xbox 360 for Windows-adapter också, alltså. Hittar ingen sån på Prisjakt, heter den möjligen något annat?
Postad 30 October 2015 - 15:45
Bara jag som börjar bli galet peppad för Fallout 4? Bitter dock att det är dyrare digitalt än butik, dock "får" man ju med fallout 3 med.
Postad 31 October 2015 - 03:47
Bara jag som börjar bli galet peppad för Fallout 4? Bitter dock att det är dyrare digitalt än butik, dock "får" man ju med fallout 3 med.
Köpte min digital deluxe av Fallout 4 för 784kr
I svenska storen går väl den lös på 950?
Bara spelet blir ca 525kr på us store jämfört med 546kr fysisk och 649 digitalt
En annan fördel med digitalt är att du kan spela det från 06:01 den 10e
Posten är aldrig så tidiga någonstans tror jag ![]()
Postad 31 October 2015 - 08:09
Vilken enorm besvikelse!
![]()
![]()
Fick just mittglad som ett barn på julafton packar jag upp det bara för att finna att det inte kan anslutas till XO trådlöst
När jag beställde det var just den trådlösa funktionen helt avgörande, och när det stod med vilka enheter det var kompatibelt kollade jag inte noggrannare, det dom menade var med den tillhörande sladden fungerar det...
https://forums.logit...le/td-p/1435420
Visst kommer jag använda det till min PC också så bortkastat är det inte men just XO var den avgörande saken, hatar sladdar!!!
Skall försöka kontakta MS och se vad som säger då "problemet verkar ligga hos dom och inte Logitech.
Drygt, mina gamla Turtle beach klarar trådlöst för One då dom tar signalen via optisk, chatten är dock inte trådlös som jag kunde lösa med en blåtandsadapter utan jag får köra kabel, men det är en liten kompromiss jämtemot att köpa nya lurar för flera tusen.
Nackdelen med mina är ju att dom funkar mindre bra på pc, ingen chatt pga specialkabel och jag har ingen optisk ut på laptopen, isf får jag nöja mig med stereo och det tar ji bort hela iden med ett par dyra surroundlurar :-\
Kan du inte lämna tillbaka dom?
Köpa ett par Astro a50 ist som är trådlösa?
Postad 31 October 2015 - 08:34
Köpte min digital deluxe av Fallout 4 för 784kr
I svenska storen går väl den lös på 950?
Bara spelet blir ca 525kr på us store jämfört med 546kr fysisk och 649 digitalt
En annan fördel med digitalt är att du kan spela det från 06:01 den 10e
Posten är aldrig så tidiga någonstans tror jag
Mjo men svenska digitala butiken i Sverige så ligger den på 650kr för standard
Postad 31 October 2015 - 08:46
Drygt, mina gamla Turtle beach klarar trådlöst för One då dom tar signalen via optisk, chatten är dock inte trådlös som jag kunde lösa med en blåtandsadapter utan jag får köra kabel, men det är en liten kompromiss jämtemot att köpa nya lurar för flera tusen.
Nackdelen med mina är ju att dom funkar mindre bra på pc, ingen chatt pga specialkabel och jag har ingen optisk ut på laptopen, isf får jag nöja mig med stereo och det tar ji bort hela iden med ett par dyra surroundlurar :-\
Kan du inte lämna tillbaka dom?
Köpa ett par Astro a50 ist som är trådlösa?
Jag vet inte ännu, först skall jag kontakta MS för att se om det överhuvudtaget finns någon som kan komma med något som liknar ett svar/besked, maskinen har ju funnits ute över 1 år så om det var aktuellt med att fixa det tycker man ju att det borde vara fixat redan? å andra sidan är ju deras stora uppdatering till Windows 10 på väg och den ger ju så vitt jag förstår full kompatibilitet med mus och tangentbord, det kanske också påverkar denna funktion? vi får se.
Vet du någon om just Astro 50A eftersom du hänvisar till dom? något speciellt med just dom?
Postad 31 October 2015 - 09:02
Att plocka ut ljud via usb på One kommer nog inte hända om det är det du undrar. Dom har optisk ut, samt vill man åt analogt kan man plocka det ifrån sin tv via rca oftast.
Jag säger astro för att det är klassat av många som det bästa surround headsetet för konsol. Det bygger på samma upplägg som mina gamla Turtlebeach https://www.prisjakt...t.php?p=1423574
Det krävs en wifi sändare som tar signalen via optisk och sedan skickar den till lurarna. Sändaren fungerar som en DSP (ofta brukar dom inte ta DTS (licens kostnader) men DD är inga problem och det kan xboxarna skicka.
Chatten är ett "problem" på one då ingen än sålänge har gjort nån trådlös lösning för chattljudet, kanske inte är någon prio, men på 360 var det rätt najs med en Blåtands adapter för chatten och även slippa den kabeln.
Astro har aktivbrusredusering, bra ljud (Ävad jag har blivit berättad) den använder sig aav 5.8ghz bandet för att minska bruset och att inte bli störd av dina andra wifi signaler hemma) Dyra, men dom ska leverera.
Jag antar att du inte ens kan få surround nu med dina logitech? eller Dom kanske tar 2.0 signalen och kodar upp. Astro tar 5.1 ifrån optisk och kodar "ner" till 2.0 surround i lurarna (jag tror personligen att den vägen ger bättre positionsljud)
Postad 31 October 2015 - 09:14
Att plocka ut ljud via usb på One kommer nog inte hända om det är det du undrar. Dom har optisk ut, samt vill man åt analogt kan man plocka det ifrån sin tv via rca oftast.
Jag säger astro för att det är klassat av många som det bästa surround headsetet för konsol. Det bygger på samma upplägg som mina gamla Turtlebeach https://www.prisjakt...t.php?p=1423574
Det krävs en wifi sändare som tar signalen via optisk och sedan skickar den till lurarna. Sändaren fungerar som en DSP (ofta brukar dom inte ta DTS (licens kostnader) men DD är inga problem och det kan xboxarna skicka.
Chatten är ett "problem" på one då ingen än sålänge har gjort nån trådlös lösning för chattljudet, kanske inte är någon prio, men på 360 var det rätt najs med en Blåtands adapter för chatten och även slippa den kabeln.
Astro har aktivbrusredusering, bra ljud (Ävad jag har blivit berättad) den använder sig aav 5.8ghz bandet för att minska bruset och att inte bli störd av dina andra wifi signaler hemma) Dyra, men dom ska leverera.
Jag antar att du inte ens kan få surround nu med dina logitech? eller Dom kanske tar 2.0 signalen och kodar upp. Astro tar 5.1 ifrån optisk och kodar "ner" till 2.0 surround i lurarna (jag tror personligen att den vägen ger bättre positionsljud)
Aha intressant, mycket i det där jag inte alls kände till.
Det förändrar ju en hel del, får som sagt se hur jag gör men jag känner mig näst intill blåst på hur jag förväntade mig att headsetet skulle fungera, skall iofs testa med sladd och se hur det då funkar också.
Postad 31 October 2015 - 11:29
Jag har just skickat tillbaka mina Astro A50 till Komplett då de fick kontrollern att tappa kontakten med konsollen efter några timmars spelande. Efter lite googlande så verkar det som att det är Astros headset adapter som spökar.
Ljudet i sig var ju däremot helt sjukt bra, klart bästa jag hört på länge.
Postad 31 October 2015 - 13:37
Drygt, har dom en egen adapter? Jag kör ms egna till min TB och sladden som följde med till 360 kontrollen och adaptersladden som är med adaptern för one.Jag har just skickat tillbaka mina Astro A50 till Komplett då de fick kontrollern att tappa kontakten med konsollen efter några timmars spelande. Efter lite googlande så verkar det som att det är Astros headset adapter som spökar.
Ljudet i sig var ju däremot helt sjukt bra, klart bästa jag hört på länge.
Är ju märkligt att det händer först efter några timmar? Starta om kontrollen bara och lira ett par timmar till? Eller kanske är värme som spökare.
Redigerat av SKIBBE, 31 October 2015 - 13:39.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?