Kan det stämma och i så fall så börjar man undra vart vi är på väg!?
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 21 August 2025 - 19:27
Kan det stämma och i så fall så börjar man undra vart vi är på väg!?
Postad 21 August 2025 - 22:47
Man kan ju undra varför man ska betala 29 spänn för teknikavgift. Rena skämtet(och rånet). De borde slopa den med tanke på hur struliga alla boxar varit utom de tidiga och då var ingen påhittad teknikavgift heller
Redigerat av Askungen, 21 August 2025 - 22:50.
Postad 10 September 2025 - 15:57
Postad 15 September 2025 - 08:41
Vad händer med uppgraderingen an Android TV OS:et? Går ju med snigelfart? Extremt tröttsamt med alla YT videos som inte funkar...
Hej
Vi har lite sakar kvar att lösa innan vi kan lansera, bör ha mer info om några veckor.
Du får gärna skicka PM med exempel på videos på YouTube som inte fungerar.
Mvh
Niklas
Postad 23 September 2025 - 15:43
Någon mer som har Allenteappen på Samsung-TV. Inte fungerat sedan i går... Verkar vara fler som är drabbade...
Red. Kollat på nätet nu och hittat fler som har problem, ringde en kompis nu och bad han kolla, samma problem hos han.
Det är det inga fel enligt Allentekundtjänsten, men dom har iaf noterat att flera hört av sig i dag att appen på Samsung-tv inte fungerat! ![]()
Redigerat av Göken99, 23 September 2025 - 15:56.
Postad 23 September 2025 - 16:27
Någon mer som har Allenteappen på Samsung-TV. Inte fungerat sedan i går... Verkar vara fler som är drabbade...
Red. Kollat på nätet nu och hittat fler som har problem, ringde en kompis nu och bad han kolla, samma problem hos han.
Det är det inga fel enligt Allentekundtjänsten, men dom har iaf noterat att flera hört av sig i dag att appen på Samsung-tv inte fungerat!
Hej
Den fungerar, men det skulle kunna vara något som hakat upp sig efter gårdagens störning.
Prova tex ryck strömmen ur TVn och testa igen, alternativt avinstallera/installera om appen.
Mvh
Niklas
Postad 23 September 2025 - 16:31
Hej
Den fungerar, men det skulle kunna vara något som hakat upp sig efter gårdagens störning.
Prova tex ryck strömmen ur TVn och testa igen, alternativt avinstallera/installera om appen.
Mvh
Niklas
Tack för som alltid snabbt svar Niklas!
Provat rycka strömmen och avinstallerat men funkar ej, och som sagt, inte bara för mig, och även supporten sa att det hört av sig många i dag med Samsung -TV som krånglat?
Postad 23 September 2025 - 16:33
Samsung QE49Q60RATXXC 2019 Felkod 404. Har inte felanmält än.
Hej
Det är inte en felkod från vår app skulle jag säga.
Avinstallera och kontrollera så du har sensate versionen av appen och testa igen.
Mvh
Niklas
Tack för som alltid snabbt svar Niklas!
Provat rycka strömmen och avinstallerat men funkar ej, och som sagt, inte bara för mig, och även supporten sa att det hört av sig många i dag med Samsung -TV som krånglat?
Hej
Undersöker vidare via PM.
Mvh
Niklas
Postad 26 September 2025 - 22:03
Hej
Det är inte en felkod från vår app skulle jag säga.
Avinstallera och kontrollera så du har sensate versionen av appen och testa igen.
Mvh
NiklasHej
Undersöker vidare via PM.
Mvh
Niklas
Det fungerar utmärkt nu.
Postad 30 September 2025 - 08:27
Befinner mig på Las Palmas och fick fel PG01 på min Google Chromecast och på mobilen snurrar programmet bara. Internetuppkopplingen är bra och det är inget problrm mrd t.ex. TV4 play. Prövade på webben via min laptop och fick felkod PG13.
Redigerat av Huddingebo, 30 September 2025 - 08:35.
Postad 30 September 2025 - 08:33
Befinner mig på Las Palmas och fick fel PG01 på min Google Chromecast och på mobilen snurrar programmet bara. Internetuppkopplingen är bra och det är inget problrm mrd t.ex. TV4 play.
Hej
Vi har problem med live-tv via streaming just nu.
Hör av mig när det är löst!
Mvh
Niklas
Postad 30 September 2025 - 08:38
Hej
Vi har problem med live-tv via streaming just nu.
Hör av mig när det är löst!
Mvh
Niklas
OK. Tittar bara lite på morgon-tv.
Postad 14 October 2025 - 23:45
Postad 17 October 2025 - 10:24
Hej,
Använder Allentes app på min LG C9 samt även på en nyare LG C3. C9:an är ju inte en särskilt ny TV längre men Allentes app känns väldigt långsam, även jämfört med andra appar och på båda mina TV (även om C9:an är värst). Är det fler som upplever det?
Fråga till Allente Sverige här: Jobbar ni med utveckling av appen för att försöka få den snabbare?
Tack på förhand,
//Niklas
Postad 17 October 2025 - 10:47
Hej,
Använder Allentes app på min LG C9 samt även på en nyare LG C3. C9:an är ju inte en särskilt ny TV längre men Allentes app känns väldigt långsam, även jämfört med andra appar och på båda mina TV (även om C9:an är värst). Är det fler som upplever det?
Fråga till Allente Sverige här: Jobbar ni med utveckling av appen för att försöka få den snabbare?
Tack på förhand,
//Niklas
Hej
Vi jobbar hela tiden med att försöka få allt snabbare på tex Samsung och LGTV som har sina egna operativsystem, jag ska skicka informationen vidare till ansvarig avdelning så ska vi se om vi kan hitta något konstigt. Men det kommer nog aldrig bli lika snabbt som vissa andra devices tyvärr.
Men ska som sagt ta din feedback vidare.
Mvh
Niklas
Postad 25 October 2025 - 13:08
Det är ju helt värdelöst att historykanalerna bara går att streama nu,hur ska man bära sig åt för att spela in eller efterkolla en serie som man vill se? Finns ju inte i veckoarkiven heller. Dåligt!
Postad 30 October 2025 - 20:12
Postad 05 November 2025 - 21:46
Hej
Vi har lite sakar kvar att lösa innan vi kan lansera, bör ha mer info om några veckor.
Du får gärna skicka PM med exempel på videos på YouTube som inte fungerar.
Mvh
Niklas
Det har gått "några" veckor sedan 15 september. Något nytt om nästa mjukvara?
Postad 09 November 2025 - 07:44
Det dräller av Visatburkar på Tradera ser jag. Fungerar kort från Conax i Visatboxar och Viacces i konaxboxar?
Postad 10 November 2025 - 19:08
Nu vill vi ha mer info om uppdateringen av boxen. När kommer den??
Postad 11 November 2025 - 12:15
Det dräller av Visatburkar på Tradera ser jag. Fungerar kort från Conax i Visatboxar och Viacces i konaxboxar?
Hej
Nej, men kort kan vi fixa till Viasat-boxar om det skulle behövas.
Mvh
Niklas
Niklas!!
Nu vill vi ha mer info om uppdateringen av boxen. När kommer den??
Hej
Hör av mig så fort jag har någon ny information, bör ha info under november.
Mvh
Niklas
Postad 12 November 2025 - 19:20
Apple TV kommer ingå i TV-paketen Standard, Standard Plus och Premium från 18 November
Postad 13 November 2025 - 12:00
Apple TV kommer ingå i TV-paketen Standard, Standard Plus och Premium från 18 November
Var hittar du den informationen?
Postad 13 November 2025 - 17:00
Finns på Flatpanel
https://www.flatpane...l&id=1762931993
Enligt vad som står där så gäller det i Danmark. Vi får hoppas att Apple TV kommer att ingå i motsvarande paket i Sverige framöver.
Postad 13 November 2025 - 17:21
Enligt vad som står där så gäller det i Danmark. Vi får hoppas att Apple TV kommer att ingå i motsvarande paket i Sverige framöver.
Informationen finns på Allentes hemsida
25-11-12 - Apple TV kommer till Allente – Allente
Postad 18 November 2025 - 07:59
Nu går det logga in på apple tv. Gå in på mitt konto på hemsidan och aktivera där.
Postad 29 November 2025 - 21:06
Postad 29 November 2025 - 22:56
Jag har en Canal Digitalbox PVR 5720-SX. Finns det verkligen inte kort till en sån längre??
Postad 30 November 2025 - 06:57
Jag har en Canal Digitalbox PVR 5720-SX. Finns det verkligen inte kort till en sån längre??
Man säljer fortfarande TV-moduler och då måste man leverera ett kort också vad jag förstår.
Postad 30 November 2025 - 16:17
Man säljer fortfarande TV-moduler och då måste man leverera ett kort också vad jag förstår.
Löste sig. Gäller att få prata med rätt.
Redigerat av Maths, 30 November 2025 - 16:18.
Postad 30 November 2025 - 16:38
Löste sig. Gäller att få prata med rätt.
Bra det löste sig, kort kan vi som sagt skicka ut till den boxen, vissa boxar går tyvärr inte. Skicka PM annars om det uppstår några problem.
Med vänlig hälsning,
Niklas
Postad 01 December 2025 - 15:47
TV 4 tar över Allsvenskan / Superettan 2026 från HBO MAX. Frågan är om alla matcher kommer via satellit som Max gjort på MAX kanaler, eller kommer de bli färre sändningar och mer streaming?
Postad 02 December 2025 - 09:16
TV 4 tar över Allsvenskan / Superettan 2026 från HBO MAX. Frågan är om alla matcher kommer via satellit som Max gjort på MAX kanaler, eller kommer de bli färre sändningar och mer streaming?
Hej
Har ingen information om det, och inte säkert det är helt spikat. Men TV4 har flertalet sportkanaler, så gissar många matcher går på TV4 Sport Live 1-4.
Mvh
Niklas
Postad 06 December 2025 - 22:11
Vad betalar ni som har parabol standard i månaden för det abonnemanget?
293,50 kr/mån för standard.
Ringer varje år och förhandlar om priset.
Postad 10 December 2025 - 17:26
Postad 11 December 2025 - 09:26
Nå en ny har det strax gått ytterligare en månad, hur går det med uppdateringen av Android i Allente 1?? Du måste kunna svara lite mer konkret om när den släpps... Är väl snart 1 års jubileum på när ni först nämnde detta?!?...
Hej
Vi är inte nöjda med mjukvaran som det är just nu, det är därför vi valt att inte lansera. Eftersom det är svårt att säga när vi anser att mjukvaran är redo att skickas ut så vågar jag inte säga något eftersom jag har haft fel tidigare. Kommer informera så fort jag har mer info.
Mvh
Niklas
Postad 11 December 2025 - 10:53
Hej
Vi är inte nöjda med mjukvaran som det är just nu, det är därför vi valt att inte lansera. Eftersom det är svårt att säga när vi anser att mjukvaran är redo att skickas ut så vågar jag inte säga något eftersom jag har haft fel tidigare. Kommer informera så fort jag har mer info.
Mvh
Niklas
Och vi kunder är inte nöjda med nuvarande mjukvara.
Tack för svar, vi förstår alla att det inte hänger på dig.
Postad 17 December 2025 - 10:52
Det är något fel, alla svenska och norska radiokanaler ( NRKs och Viaplays) saknar ljud, förutom DR P1–P4 och europiska kanaler som sänds på 1W.
Det löste sig. det var något tillfälligt tror jag.
Redigerat av angelsevov, 17 December 2025 - 11:08.
Postad 30 December 2025 - 21:59
Kollar Gold Rush på Discovery. Konstanta hack i ljudet.
Tillfällig lösning, starta om programmet från början och ligg en minut efter. Inga ljudhack alls.
Ni skulle kolla på det här, men inget har hänt. Hur ser status ut? Discovery programmet startade 21:00 251230
Postad 03 January 2026 - 23:17
Och ja.. bildkvaliteten på streamen från Viaplay är.. överlägsen. 🤔😤
Enda anledningen till att jag kör parabol är ju för bildkvalitet... vilket tex Viaplays 4k-kanal bjuder på.. men, det här INTE godkänt Allente. Vems fel det nu är.
Postad 14 January 2026 - 10:43
Hur får man tillgång till Sky Showtime? Eller är det bara begränsat innehåll i Allenteappen?
Postad 14 January 2026 - 10:54
Hur får man tillgång till Sky Showtime? Eller är det bara begränsat innehåll i Allenteappen?
Hej
Innehållet finns i Allente-appen, något innehåll som saknas?
Mvh
Niklas
Jag har skrivit om det förr.
Kollar Gold Rush på Discovery. Konstanta hack i ljudet.
Tillfällig lösning, starta om programmet från början och ligg en minut efter. Inga ljudhack alls.
Ni skulle kolla på det här, men inget har hänt. Hur ser status ut? Discovery programmet startade 21:00 251230
Hej
Skickar PM så får vi undersöka saken närmare.
Mvh
Niklas
Postad 14 January 2026 - 11:22
Hej
Innehållet finns i Allente-appen, något innehåll som saknas?
Mvh
Niklas
Hej
Skickar PM så får vi undersöka saken närmare.
Mvh
Niklas
OK. Trodde att man skulle använda deras app liksom man gör med de övriga externa appar (Prime etc.)
Postad 20 January 2026 - 16:19
Köpte en Allente 1 box + minneskort i somras och har minst sagt haft en del problem med den.
1. Funktionen "Se från början" leder ibland bara till en svart bild och felmeddelandet "Streamingspelaren kan inte starta", felkod B068. Startar man om boxen med strömbrytaren på baksidan så fungerar funktionen som den ska ett tag, men slutar sedan att fungera igen. En omstart med fjärrkontrollen hjälper inte. Man får resa sig upp och gå till strömbrytaren 3-4 gånger/dag. Tveksamt hur bra detta är för boxen.
2. Navigerar man kanallistan för snabbt kraschar och startar boxen om (eller förmodligen Allente appen i och med att endast Allente logotypen dyker upp och inte "Android TV" etc som vid en strömbrytaromstart).
3. Funktionen "Se från början" kraschar ibland mitt i en uppspelning varvid lösningen åter igen är strömbrytaren och sedan får man leta fram programmet och manuellt spola till där man var.
Har ringt Allente:s support 5-6 gånger och prövat allt från att byta transformator till att kontrollera att uppkopplingen (ethernet) fungerar (med hjälp av en laptop). Har givetvis rensat data och återställt många gånger. Senaste från supporten (de vägrar skicka en annan box att testa med) är att vårt 300/300 fiberbredband inte duger till boxen (TV:n stödjer som mest 1080p) och att den behöver 1000/1000. Inget annat i nätverket har några problem, routern är hyffsat ny samt uppdaterad nyligen och belastningen är låg. Hoppas någon kan hjälpa här. Med vänliga hälsningar
Postad 20 January 2026 - 17:04
1000/1000 är fu@king BS!!
Vart f@n hittar som sin personal?
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?