Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9749 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2026 - 18:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Testa en annan strömadapter som har högre mA än den som följde med boxen. Många år sen nu,men jag hade en antennkille här och mätte signalen(betalades av dåvarande Canal digital för felsökningen) och det visade sig att adaptern var för klen. (Adb boxen) Kanske det hjälper.

Postad 22 January 2026 - 09:53

Nisse46
  • Nisse46
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej!

Helt ny i denna lååånga tråd om Allente och vad de gör och inte gör.

Jag har tre OnePlace i drift och tycker att konceptet är helt rätt men tyvärr inte fullbordat.

Vad är läget med denna box och Allente1?

Har Allente gett upp och lagt ner utvecklingen av mjukvaran i dessa boxar?

Finns det någon lösning på pixelleringen vid uppspelning av inspelat material? Det verkar som om inspelat material är rent och att det är vid uppspelningen som felet blir??

Blir det bättre med byte av HD till SSD?

Fungerar det att byta till större HD?

Mvh

Nisse

Postad 25 January 2026 - 18:49

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3328 inlägg
  • 0

Nisse46:

Jag tycker Allente känns väldigt trötta i sitt sätt att supportera Allente1, tyvärr... När dom släppte boxen var det väldigt positiva vibbar, mycket snack om hur stark hårdvaran var osv. Det är ju en Kaon box så den böra vara välsupporterad (i alla fall från Kaon), dom har ju ett gott rykte. Idag har boxen Android 10 och det har varit prat om en uppdatering till Android 12 i 1 år..., jag skulle tro att det skulle kunna förbättra en hel den MEN... När Allente1 lanserades var det mycket och god support från Allente, men den känns som den bara dött bort, tyvärr. Niklas som brukar skriva här är bra, han har dock blivit mycket vagare och tidigare så fanns en vilja till att tex köra Beta-tester osv, men det känns som det bara försvunnit. Kasst Allente!

Mina största trubbel med A1 boxen:

- Dåligt stöd för videos på Youtube, många fungerar inte

- Viaplay Appen har nåt knas så man i princip behöver starta om boxen för att vara säker på att den går igång korrekt

- Netflix, går du från OnePlace har du Netflix... Dessvärre har man snålat in från Allentes sida, otroligt dumt, annars hade det varit rätt bra

- Det finns säkert en massa andra småsaker som jag har förträngt...

Postad 26 January 2026 - 09:25

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Nisse46:

Jag tycker Allente känns väldigt trötta i sitt sätt att supportera Allente1, tyvärr... När dom släppte boxen var det väldigt positiva vibbar, mycket snack om hur stark hårdvaran var osv. Det är ju en Kaon box så den böra vara välsupporterad (i alla fall från Kaon), dom har ju ett gott rykte. Idag har boxen Android 10 och det har varit prat om en uppdatering till Android 12 i 1 år..., jag skulle tro att det skulle kunna förbättra en hel den MEN... När Allente1 lanserades var det mycket och god support från Allente, men den känns som den bara dött bort, tyvärr. Niklas som brukar skriva här är bra, han har dock blivit mycket vagare och tidigare så fanns en vilja till att tex köra Beta-tester osv, men det känns som det bara försvunnit. Kasst Allente!

Mina största trubbel med A1 boxen:

- Dåligt stöd för videos på Youtube, många fungerar inte

- Viaplay Appen har nåt knas så man i princip behöver starta om boxen för att vara säker på att den går igång korrekt

- Netflix, går du från OnePlace har du Netflix... Dessvärre har man snålat in från Allentes sida, otroligt dumt, annars hade det varit rätt bra

- Det finns säkert en massa andra småsaker som jag har förträngt..

Den s.k. teknikavgiften” de införde för ett par år sen skulle väl vara att utveckla tjänster och hårdvara. Det blev väl aktieutdelning i dtället.

Postad 27 January 2026 - 19:48

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte om det här är rätt del av forumet men det rör Allente, i annat fall bryter jag ut inlägget till en separat post.

Kortfattat:
Mina föräldrar, strax över 70år.
Tre TV-apparater, samtliga med CA-modul och Allente.

Fungerat bra på samtliga TV-apparater tills dess att ena tv:n (sovrummet - LG) säger att de inte har tillgång till kanalerna längre.

LG-TV:ns CA-modul inkl. programkort sattes i en annan TV som fungerade som vanligt (visade kanaler).

Enligt Allente "blockerar TV:n signalerna".

Observera: Mina föräldrar, 70+, betalar för 3 TV-apparater som fungerat utan problem tills nyss.
Inga ändringar. Ingen ändring av någon hårdvara eller någon ny kanalsökning.

TV som fungerar (1): Samsung UE55H7005SQ

TV som fungerar (2) [Ja jag vet, jag försöker få dem att köpa en ny]: Grundig 057T55-B93 / PZQ812-B

"TV med problem"(3): LG 32LM6300PLA

Inställningar (1):

Meny > Mottagning > Kanalinställning > Satellitsystem
LNB-ström: Av
LNB-inställningar
Transponder: 11216 MHZ V/R
DiSeq-läge: Av
Nedre LNB-oscillerare 9750 MHz
Övre LNB-oscillerare 10600 MHz
Tone 22 KHz: Auto

Inställn. SatCR / Unicable
SatCR / Unicable: På
Plats nummer: 4

Plats frekvens: 
Positionerarinställningar:
Positionerare: Av

Inställningar (2):

Inställningar > Källa > Avancerade inställningar
Signalinformation 
Satellit Thor 0.8W
Operatörsval Canal Digital
Modulering DVBS2 8PSK
Polarisering Vågrät 
Symbolhastighet 2500
Kodfrekv 3/4

Inställningar > Källa > Antenninställn.
Satellit: Thor 0.8 W
Transponder: 10934 MHz H
LNB-typ Grundig SCR
LNB-val 1/2
Användarband 3
UB-frekvens 1680

Möjliga val (3) [Video genom Flickr]:

Bild på parabol:

Bifogad fil  Parabol.jpeg   385.84K   0 Antal nerladdningar

Bild på "splitter":

Bifogad fil  Splitter.jpeg   124.75K   0 Antal nerladdningar

Ser någon något som är uppenbart "välj det här, gör det där" vore jag / vi tacksamma, som jag förstår det (som kan vara helt fel):

En kabel går från parabolen till "splittern" = SatCR
TV 1 går på "plats nummer 4" (2040 MHz?)
TV 2 går på 1680 MHZ på användarband 3
Så TV 3 - den problematiska - får inte ligga på någon av SatCR-banden som är upptagna - 4 (TV 1) eller 3 (TV 2) - om jag förstår det rätt.

I videon (förutom att jag inte väljer "Kanal Digital" som jag borde göra) så är valet som är förvalt:
Satellit #1 THOR 0.8W, LNB-frekvens 9750/10600
Det stämmer överens med TV 1 som fungerar så då borde "bara" problemet vara att välja rätt SatCR-band som inte är upptaget av de befintliga TV-apparaterna?

Källor jag baserar vad jag tror jag vet:
Info kring satellit-tv och paraboler (SatCR) rent allmänt:
https://www.kjell.co...t-tv/parabolnat
Info kring UB-frekvenser:
https://share.google...lNIL5csZdkEOSP4

Mvh

Uppdatering:

Löst!
Oklart om det var att välja rätt transponder, antingen 10934 MHz H eller  11216 MHZ V i kombination med SatCR / Unicable-"kanalen" "0" eller bara att välja SatCR / Unicable "0" som löste det.

Man kan ju tycka att sån enkel information kring vilken transponder borde finnas lätttillgängligt på Allentes hemsida.

Redigerat av TheSwede86, 28 January 2026 - 21:13.

Postad 27 January 2026 - 21:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte om det här är rätt del av forumet men det rör Allente, i annat fall bryter jag ut inlägget till en separat post.

Kortfattat:
Mina föräldrar, strax över 70år.
Tre TV-apparater, samtliga med CA-modul och Allente.

Fungerat bra på samtliga TV-apparater tills dess att ena tv:n (sovrummet - LG) säger att de inte har tillgång till kanalerna längre.

LG-TV:ns CA-modul inkl. programkort sattes i en annan TV som fungerade som vanligt (visade kanaler).

Enligt Allente "blockerar TV:n signalerna".

Observera: Mina föräldrar, 70+, betalar för 3 TV-apparater som fungerat utan problem tills nyss.
Inga ändringar. Ingen ändring av någon hårdvara eller någon ny kanalsökning.

TV som fungerar (1): Samsung UE55H7005SQ

TV som fungerar (2) [Ja jag vet, jag försöker få dem att köpa en ny]: Grundig 057T55-B93 / PZQ812-B

"TV med problem"(3): LG 32LM6300PLA

Inställningar (1):

Meny > Mottagning > Kanalinställning > Satellitsystem
LNB-ström: Av
LNB-inställningar
Transponder: 11216 MHZ V/R
DiSeq-läge: Av
Nedre LNB-oscillerare 9750 MHz
Övre LNB-oscillerare 10600 MHz
Tone 22 KHz: Auto

Inställn. SatCR / Unicable
SatCR / Unicable: På
Plats nummer: 4

Plats frekvens: 
Positionerarinställningar:
Positionerare: Av

Inställningar (2):

Inställningar > Källa > Avancerade inställningar
Signalinformation 
Satellit Thor 0.8W
Operatörsval Canal Digital
Modulering DVBS2 8PSK
Polarisering Vågrät 
Symbolhastighet 2500
Kodfrekv 3/4

Inställningar > Källa > Antenninställn.
Satellit: Thor 0.8 W
Transponder: 10934 MHz H
LNB-typ Grundig SCR
LNB-val 1/2
Användarband 3
UB-frekvens 1680

Möjliga val (3) [Video genom Flickr]:

Bild på parabol:

Bild på "splitter":

Ser någon något som är uppenbart "välj det här, gör det där" vore jag / vi tacksamma, som jag förstår det (som kan vara helt fel):

En kabel går från parabolen till "splittern" = SatCR
TV 1 går på "plats nummer 4" (2040 MHz?)
TV 2 går på 1680 MHZ på användarband 3
Så TV 3 - den problematiska - får inte ligga på någon av SatCR-banden som är upptagna - 4 (TV 1) eller 3 (TV 2) - om jag förstår det rätt.

I videon (förutom att jag inte väljer "Kanal Digital" som jag borde göra) så är valet som är förvalt:
Satellit #1 THOR 0.8W, LNB-frekvens 9750/10600
Det stämmer överens med TV 1 som fungerar så då borde "bara" problemet vara att välja rätt SatCR-band som inte är upptaget av de befintliga TV-apparaterna?

Källor jag baserar vad jag tror jag vet:
Info kring satellit-tv och paraboler (SatCR) rent allmänt:
https://www.kjell.co...t-tv/parabolnat
Info kring UB-frekvenser:
https://share.google...lNIL5csZdkEOSP4

Mvh

Stäng av de två övriga TV och pröva de olika satcr en efter en för att hitta någon som fungerar. Fungerar det med 1 eller 4 så byt användarband på den TV:n i stället. Pröva även att byta plats på utgångarna Alternativet är en kabel från parabolens DiSEqC.

Postad 28 January 2026 - 21:12

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Stäng av de två övriga TV och pröva de olika satcr en efter en för att hitta någon som fungerar. Fungerar det med 1 eller 4 så byt användarband på den TV:n i stället. Pröva även att byta plats på utgångarna Alternativet är en kabel från parabolens DiSEqC.

Tack för tipset!
Det var SatCR / Unicable-inställningen som behövde vara på plats "0".
Antingen enbart den inställningen eller i kombination med transpondern 11216 MHZ V eller 10934 MHz H.

Postad 28 January 2026 - 21:36

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0

Köpte en Allente 1 box + minneskort i somras och har minst sagt haft en del problem med den.

1. Funktionen "Se från början" leder ibland bara till en svart bild och felmeddelandet "Streamingspelaren kan inte starta", felkod B068. Startar man om boxen med strömbrytaren på baksidan så fungerar funktionen som den ska ett tag, men slutar sedan att fungera igen. En omstart med fjärrkontrollen hjälper inte. Man får resa sig upp och gå till strömbrytaren 3-4 gånger/dag. Tveksamt hur bra detta är för boxen.

2. Navigerar man kanallistan för snabbt kraschar och startar boxen om (eller förmodligen Allente appen i och med att endast Allente logotypen dyker upp och inte "Android TV" etc som vid en strömbrytaromstart).

3. Funktionen "Se från början" kraschar ibland mitt i en uppspelning varvid lösningen åter igen är strömbrytaren och sedan får man leta fram programmet och manuellt spola till där man var.

Har ringt Allente:s support 5-6 gånger och prövat allt från att byta transformator till att kontrollera att uppkopplingen (ethernet) fungerar (med hjälp av en laptop). Har givetvis rensat data och återställt många gånger. Senaste från supporten (de vägrar skicka en annan box att testa med) är att vårt 300/300 fiberbredband inte duger till boxen (TV:n stödjer som mest 1080p) och att den behöver 1000/1000. Inget annat i nätverket har några problem, routern är hyffsat ny samt uppdaterad nyligen och belastningen är låg. Hoppas någon kan hjälpa här. Med vänliga hälsningar

Samtliga som har samma hårdvara bör lida av samma problem. Så även vi.

Svaret från supporten är rent av löjeväckande.

Ps, vi har 1000/1000 fiber...

Redigerat av Iwarsson, 28 January 2026 - 21:37.

Postad 28 January 2026 - 23:22

Letang
  • Letang
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Blir mer orolig om dom börjar justera ner bitraten på kanalerna.

När man hade parabol sist för typ 10år sedan tyckte jag näsan SVT hade mer kraft i bilden än den har nu via parabol.

Postad 29 January 2026 - 12:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Det skulle tillkomma filmfavoriter i allenteappen idag,nån som hittat den? Jag har inte hittat den på nån av mina enheter.( tv,atv,ipad osv)

Postad 29 January 2026 - 16:33

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Japp V classics och V crime ligger i appen nu. Testa att tvångsstänga o öppna igen

Postad 29 January 2026 - 16:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

V Classic samt V Crime felkod PN01

Redigerat av Huddingebo, 29 January 2026 - 16:54.

Postad 29 January 2026 - 17:11

jonajg
  • jonajg
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som kunnat koppla Viaplay kontot till viascore? Jag får felmeddelande att det ej går trots att jag har Viaplay Total genom Premium paketet.

Postad 29 January 2026 - 17:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Kanalern finns men inte ”filmfavoriter” som verkar vara en app i appen.

Standard
viaplay_film_serier_logo2.png?format=webp&width=56&quality=751140x641-atv-logo-white-new.png?format=webp&width=56&quality=75300x150_tv4-play-plus-utan-reklam.png?format=webp&width=56&quality=75skyshowtime_logo_svod.png?format=webp&width=56&quality=75230126_bbcnordic_logoset_rgb_2_stackedplus_turquoise.png?format=webp&width=56&quality=75nordisk_film_neg_kanalvy.png?format=webp&width=56&quality=75lovenature2024_logo_coral-1.png?format=webp&width=56&quality=75bynonstop-logo_primary-white-4.png?format=webp&width=56&quality=75web_moonbug_negative_338x190.png?format=webp&width=56&quality=75film_favoriter_horizontal_logo_rgb_white_se.png?format=webp&width=56&quality=75

Kanalern finns men inte ”filmfavoriter” som verkar vara en app i appen.

Standard
viaplay_film_serier_logo2.png?format=webp&width=56&quality=751140x641-atv-logo-white-new.png?format=webp&width=56&quality=75300x150_tv4-play-plus-utan-reklam.png?format=webp&width=56&quality=75skyshowtime_logo_svod.png?format=webp&width=56&quality=75230126_bbcnordic_logoset_rgb_2_stackedplus_turquoise.png?format=webp&width=56&quality=75nordisk_film_neg_kanalvy.png?format=webp&width=56&quality=75lovenature2024_logo_coral-1.png?format=webp&width=56&quality=75bynonstop-logo_primary-white-4.png?format=webp&width=56&quality=75web_moonbug_negative_338x190.png?format=webp&width=56&quality=75film_favoriter_horizontal_logo_rgb_white_se.png?format=webp&width=56&quality=75

Postad 29 January 2026 - 17:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Bifogad fil  IMG_0183.png   173.43K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 January 2026 - 08:54

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Är det någon som kunnat koppla Viaplay kontot till viascore? Jag får felmeddelande att det ej går trots att jag har Viaplay Total genom Premium paketet.

Får samma hel här, ”Det verkar som att ditt Viaplay-konto inte inkluderar åtkomst till Viascore”. Har också Viaplay Total genom Allente Premium

Postad 30 January 2026 - 09:03

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Får samma hel här, ”Det verkar som att ditt Viaplay-konto inte inkluderar åtkomst till Viascore”. Har också Viaplay Total genom Allente Premium

Troligtvis ingår det inte i Viaplays olika abonnemang utan man måste prenumerera på Viascore för 39kr i månaden.

Postad 30 January 2026 - 10:26

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Troligtvis ingår det inte i Viaplays olika abonnemang utan man måste prenumerera på Viascore för 39kr i månaden.

Fast, enligt Allente så ingår Viascore fr.o.m 29/1 så det bör fungera

https://www.allente....den-29-januari/

Postad 30 January 2026 - 11:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Har någon hittat den nya streamingtjänsten ”filmfavoriter” som ingår i standard och uppåt?

Postad 30 January 2026 - 11:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Det fungerade för mig nu när jag testade.Viasscore ingår för alla som har Premium-paketet, eller tillvalspaketen Viaplay Total eller V Sport.

Postad 30 January 2026 - 11:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har någon hittat den nya streamingtjänsten ”filmfavoriter” som ingår i standard och uppåt?

Hej

Filmfavoriter kommer under nästa vecka.

Mvh
Niklas

Postad 30 January 2026 - 11:25

pvj53
  • pvj53
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej

Det fungerade för mig nu när jag testade.Viasscore ingår för alla som har Premium-paketet, eller tillvalspaketen Viaplay Total eller V Sport.

Hej

Hur och var gjorde du kopplingen?

Postad 30 January 2026 - 11:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Hur och var gjorde du kopplingen?

Hej

Laddade ner Viascore på telefonen, sedan loggade jag in med mitt vanliga inlogg till Viaplay.

Mvh
Niklas

Postad 30 January 2026 - 11:41

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hej

Laddade ner Viascore på telefonen, sedan loggade jag in med mitt vanliga inlogg till Viaplay.

Mvh
Niklas

Samma som jag provade då, men får felmeddelande att Viascore inte ingår i mitt Viaplaypaket.
Har Premium-paketet hos Allente

Postad 30 January 2026 - 11:51

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Har Viaplay Total. "Kunde inte länka kontot, Det verkar som att ditt Viaplay-konto inte inkluderar åtkomst till Viascore".

Postad 30 January 2026 - 11:55

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Det är snurrigt, chattar med Viaplays kundtjänst där det sägs att Viascore bara ingår om man har Viaplay Total direkt via dem och inte via Allente

Trots detta står det i appen att det ingår för kunder med Viaplay Total hos Allente...

Redigerat av hofwing, 30 January 2026 - 11:56.

Postad 30 January 2026 - 12:11

pvj53
  • pvj53
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Exakt samma för mig, Parabol Premium med Viaplay Total och inte åtkomst till Viascore utan extra kostnad.

Postad 30 January 2026 - 12:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har Viaplay Total. "Kunde inte länka kontot, Det verkar som att ditt Viaplay-konto inte inkluderar åtkomst till Viascore".

Hej

Om du och Hofwing kan skicka kundnummer och vilken e-post ni har på Viaplay så ska jag följa upp med Viaplay.

Mvh
Niklas

Postad 30 January 2026 - 12:23

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej

Om du och Hofwing kan skicka kundnummer och vilken e-post ni har på Viaplay så ska jag följa upp med Viaplay.

Mvh
Niklas

Får samma meddelande som dom andra.

PM skickat

Redigerat av R-R, 30 January 2026 - 12:28.

Postad 30 January 2026 - 12:40

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Har skickat PM, tack för att du hjälper till!

Postad 30 January 2026 - 12:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Skickat. Tack

Postad 30 January 2026 - 13:00

pvj53
  • pvj53
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tack för hjälp, skickat PM.

Postad 30 January 2026 - 13:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har skickat PM, tack för att du hjälper till!

Tack för PMs, vi har hittat orsaken till problemet. Säger till när det är löst.

Mvh
Niklas

Postad 30 January 2026 - 15:04

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Hej

Filmfavoriter kommer under nästa vecka.

Mvh
Niklas

Ok,tack

Postad 31 January 2026 - 21:08

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Ljudet är dåligt och skiljer i volym väldigt mycket både i appen och tvkanaler reklamen är värst hoppar ur soffan i vissa program. Kan ni se över det?

Postad 02 February 2026 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Hej

Prova Viascore nu ni som hade problem, borde vara löst sedan i fredagskväll.

Mvh
Niklas

Postad 02 February 2026 - 10:14

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Nu funkar det.

Postad 02 February 2026 - 11:44

pvj53
  • pvj53
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Samma här!

Postad 02 February 2026 - 16:46

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Tack Niklas, det funkar bra nu!

Postad 09 February 2026 - 14:58

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med Allenteappen på iPhone?

Jag blev utloggad, och kan inte längre logga in. Har varit i kontakt med kundtjänst som inte känner igen problemet.

Kan tillägga att appen körs på flertalet enheter hemma (Smart TV, Apple TV, iPad) och där har jag inga problem. Har provat att radera appen på telefonen och ominstallera, men ingen skillnad.

Provade också att ominstallera och logga in på iPad och Apple TV. Det fungerade galant.

Postad 09 February 2026 - 15:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2814 inlägg
  • 0

Funkar för mig,loggade ut och in igen,inga problem. Har du bockat i Allente som tv leverantör i iPhonen inställningar?

Postad 09 February 2026 - 17:08

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Funkar för mig,loggade ut och in igen,inga problem. Har du bockat i Allente som tv leverantör i iPhonen inställningar?

Jodå, det är checkat

Fick tid att kolla lite på det nu, visade sig att min telefon hade fått ändrat DNS-inställningar så den körde på AdGuard. Då ville inte Allente leka längre.

Ändrade tillbaka till min standard så funkar det numera bra.

Postad 16 February 2026 - 10:48

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hej

Har ingen information om det, och inte säkert det är helt spikat. Men TV4 har flertalet sportkanaler, så gissar många matcher går på TV4 Sport Live 1-4.

Mvh
Niklas

Finns det något nytt om erbjudanden om Allsvenskan för oss Premiumkunder?

Fram tills förra säsongen var ju Allsvenskan inkluderat i abonnemanget, hur är tanken att det blir kommande säsong?

Postad 16 February 2026 - 11:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Finns det något nytt om erbjudanden om Allsvenskan för oss Premiumkunder?

Fram tills förra säsongen var ju Allsvenskan inkluderat i abonnemanget, hur är tanken att det blir kommande säsong?

Hej

TV4 Play Sport Fotboll verkar vara det billigaste alternativet för följa Allsvenskan.

https://www.allente....-sport-fotboll/

Kampanjer har jag ingen information om just nu.

Mvh
Niklas

Postad 02 March 2026 - 09:19

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Hade problem med Apple tv.

Men det löstes innan det kom svar här.

Redigerat av Iwarsson, 02 March 2026 - 17:10.

Postad 03 March 2026 - 15:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

När man vill se början på ett pågående program i One Place hackar det en del. Streamar jag SVT Play, TV4 Play, Aftonbladet och Expressen hackar inget. Alla på samma nätverk. Är det ett känt fenomen?

Postad 07 March 2026 - 20:25

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Vet inte om det är SVT eller Allente.

Men varenda avsnitt av Mello har helt platt ljud. Noll dynamik.

Hur är det via andra tjänster?

Postad 14 March 2026 - 11:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Ett litet problem. One place fjärr har försvunnit och bör ersättas. Några tips om Bluettooth som fungerar? På 24.se finns 

Allente 1 Fjärrkontroll med Google-assistent och enkel navigering. Har en app till mobilen, men den är primitiv med få funktioner.

Postad 15 March 2026 - 11:02

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Hej Huddingebo,
Tack för att du hör av dig till TV4 Plays kundservice!

En del matcher kommer att visas på våra kanaler, men för att kunna ta del av alla våra matcher så kan man streama dem via TV4 Play. Vad för kanaler som ingår via din parabol kommer också bestämma vilka matcher du får tillgång till via parabolen, men med det abonnemanget så ska du ha tillgång till alla matcher på TV4 Play.

Återkom gärna om du har några ytterligare frågor eller funderingar. För snabb och enkel kontakt, chatta med oss på http://tv4play.se/faq 

Postad 20 March 2026 - 16:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2533 inlägg
  • 0

Ser att ATV har fått appen Expressen Livesport. kanske dags att lägga in den i One Place?

8 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.