Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2015 - 14:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fick en update på ca 300MB precis!

Läst att dom har pratat om att få till att man kan spela egen musik i bakgrunden, men att det kommer först när dom är klara. Ingen sitter ju på mp3:or längre, så kan man hoppas på att det blir med streaming tjänster, förhoppningsvis Spotify isf, då PS4 har Spotify.

We're releasing an Xbox One system update today that fixes a few behind the scenes bugs.No new features in this one pic.twitter.com/7J5Stb3kRB

— Larry Hryb (@majornelson) November 23, 2015

Redigerat av SKIBBE, 25 November 2015 - 15:04.

Postad 25 November 2015 - 15:21

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Ja spotify vore förjäkla najs :)

Postad 25 November 2015 - 17:08

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Fick en update på ca 300MB precis!

Läst att dom har pratat om att få till att man kan spela egen musik i bakgrunden, men att det kommer först när dom är klara. Ingen sitter ju på mp3:or längre, så kan man hoppas på att det blir med streaming tjänster, förhoppningsvis Spotify isf, då PS4 har Spotify.

Är nog något på G , då det finns en feature i BO3 om att lira egen musik när man spelar. Dock så är denna feature inte aktiverad ännu på Xbox One. Hur den är på PC o Ps4 låter jag vara osagt.

Postad 25 November 2015 - 18:50

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Kan någon förklara hur det här med xbox360 spel ska fungera på One?

Laddat ned senaste programvaran men hittar ingenting om 360spel vare sig goldspelen eller andra att köpa/ladda ned.

Har för mig att jag även läste någonstans att man skulle få Gears of war trilogin om man köpte remake. Stämmer detta och hur går jag tillväga?

Tack på förhand / IQbadboll

Postad 25 November 2015 - 19:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Är nog något på G , då det finns en feature i BO3 om att lira egen musik när man spelar. Dock så är denna feature inte aktiverad ännu på Xbox One. Hur den är på PC o Ps4 låter jag vara osagt.

Fungerar fint på PS4 att ha Spotify på när man spelar. Enda problemet är att det inte är så lätt att byta spellista (jag kan ha missat något) och det verkar som om jag måste starta Spotify innan spelet (multitasking är inte PS4:s specialitet).

Postad 25 November 2015 - 21:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Kan någon förklara hur det här med xbox360 spel ska fungera på One?

Laddat ned senaste programvaran men hittar ingenting om 360spel vare sig goldspelen eller andra att köpa/ladda ned.

Har för mig att jag även läste någonstans att man skulle få Gears of war trilogin om man köpte remake. Stämmer detta och hur går jag tillväga?

Tack på förhand / IQbadboll

Jag fick koder till GoW 1, 2, 3 och Judgment på meddelande i xboxen. Har inte orkat bry mig om att testa ladda ner än dock. Ser liksom inte riktigt anledningen just nu iaf.

Postad 25 November 2015 - 23:23

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Jag fick koder till GoW 1, 2, 3 och Judgment på meddelande i xboxen. Har inte orkat bry mig om att testa ladda ner än dock. Ser liksom inte riktigt anledningen just nu iaf.

Tänk på att koderna är regionskodade, iaf på GoW1&3. Så har du köpt ditt spel i en annan store än Sverige kommer de inte fungerar om du inte använder en VPN-tjänst och triggar installationen via xbox.com. Bara byta region på konsollen fungerar INTE. Var samma sak med Just Cause 2 fast jag köpt 3:an i US store så fungerade inte koden förrän jag bytte ip med VPN.

Redigerat av ryst, 25 November 2015 - 23:24.

Postad 25 November 2015 - 23:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Men man kan väl spela de gamla ändå, om man köpt dem på 360? Jag har i och för sig bara testat ettan än så länge, den fungerade (när det bara var för preview-medlemmar).

Postad 26 November 2015 - 15:46

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tänk på att koderna är regionskodade, iaf på GoW1&3. Så har du köpt ditt spel i en annan store än Sverige kommer de inte fungerar om du inte använder en VPN-tjänst och triggar installationen via xbox.com. Bara byta region på konsollen fungerar INTE. Var samma sak med Just Cause 2 fast jag köpt 3:an i US store så fungerade inte koden förrän jag bytte ip med VPN.

Hmm, det var intressant. Jag har hittills bara köpt spel från amerikanska XBox-siten och det har funkat utan problem. Jag har använt mig av gift cards köpta på gyft.com.

Är det korrekt uppfattat att om jag nu köper GoW UE från amerikanska XBox-siten så funkar det, men koderna man får till de gamla GoW-spelen kommer INTE att funka? Jag kör med XBoxen satt till US som region (för språkets skull) men har förstås svenskt IP-nummer.

Postad 26 November 2015 - 18:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Webhallen kör 2490;- för Fifa 16 bundle på Black Friday, om nån är sugen!

Halo 5 för 349;- t.ex

Redigerat av SKIBBE, 26 November 2015 - 18:13.

Postad 26 November 2015 - 18:48

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Hmm, det var intressant. Jag har hittills bara köpt spel från amerikanska XBox-siten och det har funkat utan problem. Jag har använt mig av gift cards köpta på gyft.com.

Är det korrekt uppfattat att om jag nu köper GoW UE från amerikanska XBox-siten så funkar det, men koderna man får till de gamla GoW-spelen kommer INTE att funka? Jag kör med XBoxen satt till US som region (för språkets skull) men har förstås svenskt IP-nummer.

Ja så är det. Du måste köra en VPN och lösa in dom på xbox.com. Precis så har jag gjort, finns en fet tråd om det på deras form men MS går in och tar bort alla råd som säger att man ska köra VPN för att lösa problemet :/

Postad 26 November 2015 - 18:50

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Webhallen kör 2490;- för Fifa 16 bundle på Black Friday, om nån är sugen!

Halo 5 för 349;- t.ex

Riktigt bra pris 👍🏻 ångrar mig lite smått att jag köpte ett Wii u till 7åringen här hemma nu .😏

Postad 27 November 2015 - 10:44

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Impulsköpte en FIFA-bundle på Netonnet för 2290:-, kunde inte låta bli  :D

Postad 27 November 2015 - 10:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Ska bli intressant hur mycket som läggs ut på blocket på måndag. NetonNet bundlen leder hittills vad jag sett i alla fall. För min del blev det bara en Steelseries Rival 300 på alina för 399  och Fallout 4 på webhallen för 379 kr. Avdelning tidsoptimist...

Postad 27 November 2015 - 10:55

Gindalv
  • Gindalv
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Halo 5 för 298kr.

https://www.spelbuti...s-nordic/BU7T9E

Redigerat av Gindalv, 27 November 2015 - 10:55.

Postad 27 November 2015 - 14:30

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ja så är det. Du måste köra en VPN och lösa in dom på xbox.com. Precis så har jag gjort, finns en fet tråd om det på deras form men MS går in och tar bort alla råd som säger att man ska köra VPN för att lösa problemet :/

OK, då är det väl lika bra att hålla sig borta från just den dealen i US store/Amazon då mao. Tack för infon!

Postad 27 November 2015 - 16:39

Unregisteredf324e84a
  • Unregisteredf324e84a
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Om nån är ute efter ett 1Tb-paket så har dustin med Tomb raider-paketet för 2990. Rätt bra pris med tanke på att 1tb utan spel kostar typ 3700kr. Sälj spelet så har man konsolen riktigt billigt. Såvida man inte vill köra med extern hårddisk då.

Var på väg att ta för 2290 men blev detta istället.

Postad 27 November 2015 - 22:05

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Testade lite streaming till min PC nu och resultatet är väl inget WOW resultat för mig. Visst det fungerar men kan inte köra på högre kvalité än Normal utan att det laggar. Vilket jag tycker är lite konstigt när jag sitter på 250 mbit lina. Trådat 2 m kabel från router till dator och en lång 10 m kabel från router till xbox. Får meddelandet "problem med nätverks kvalitén". Kan man lösa detta på något sett? Med mina förutsättningar tycker jag nästan att man utan problem borde kunna köra på väldigt hög kvalité eller har jag fel?

Ingen som har en hjälpande hand? Kollar lite på det nu med inbyggda nätverksstatistiken och Bandbredden ligger på ca 5-6 Mbps när jag inte gör någonting. Men så fort jag börjar flytta runt i menyerna eller spela så får jag "problem med nätverkskvaliteten" och det pendlar mellan 0.2 Mbps och 15 Mbps. Alltså laggar det något sjukt då. väldigt tråkigt att detta inte vill fungera för mig :(

Postad 28 November 2015 - 09:30

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Ingen som har en hjälpande hand? Kollar lite på det nu med inbyggda nätverksstatistiken och Bandbredden ligger på ca 5-6 Mbps när jag inte gör någonting. Men så fort jag börjar flytta runt i menyerna eller spela så får jag "problem med nätverkskvaliteten" och det pendlar mellan 0.2 Mbps och 15 Mbps. Alltså laggar det något sjukt då. väldigt tråkigt att detta inte vill fungera för mig :(

Trist. Vad är det för router du har?

Postad 28 November 2015 - 09:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Nedströms har inget med den lokala streamingen att göra. Fått lite meddelande om dålig nätverkskvalité senaste också, utan att ändra något i min config (kör bästa kvalité) så känns det beror på en dålig update mer än mitt lan.

Jag har 2-3m synligt från laptop till wifi sändaren, sen kabel till xboxen på 3m.

Men mitt är ju fortfarande spelbart, iaf fallout, undvikar att ens försöka mig på multiplayer i snabba spel, då jag innan vet att det inte kommer vara tillfredställande. (Även om det fungerar till 100%)

Redigerat av SKIBBE, 28 November 2015 - 09:56.

Postad 28 November 2015 - 10:59

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte vad du har för router. Men om du har möjlighet så testa att köra på WIFI istället för trådat. Kan vara värt ert försök. Om du har en relativt ny router så skulle jag rekommendera att du ser om det finns någon FW uppdateringen (firmware). Det kan vara något sådant som spökar. Om du försöker streama från xboxen till pc:n.
Antar att du menar att det laggar när du spelar spel från One till Pc?

Det lilla som jag testat att streama spel, har det väl funkat acceptabelt. Men då skall tilläggas att mellan One och min Platta med Win 10 innehåller ca 60 m kabel, två switchar o en router. Så då borde du ha acceptabelt oxå.

Kolla som sagt över alla möjliga halsar som senaste drivrutiner på Pc för nätverkskort, firmware router, Öppna upp eventuella portar i router för Xbox One (http://support.xbox....-used-xbox-live) dock så är väl dessa mer för Online delen, men det skadar inte att kolla över dom oxå.
Och så kolla över denna guide som även den innehåller att man ska se till att dessa portar är öppna http://kinkeadtech.c...-with-internet/

Lycka till :rolleyes:

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 28 November 2015 - 13:30.

Postad 29 November 2015 - 19:22

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Trist. Vad är det för router du har?

D-link Dir-645

Nedströms har inget med den lokala streamingen att göra. Fått lite meddelande om dålig nätverkskvalité senaste också, utan att ändra något i min config (kör bästa kvalité) så känns det beror på en dålig update mer än mitt lan.

Jag har 2-3m synligt från laptop till wifi sändaren, sen kabel till xboxen på 3m.

Men mitt är ju fortfarande spelbart, iaf fallout, undvikar att ens försöka mig på multiplayer i snabba spel, då jag innan vet att det inte kommer vara tillfredställande. (Även om det fungerar till 100%)

Nu vet jag inte vad du har för router. Men om du har möjlighet så testa att köra på WIFI istället för trådat. Kan vara värt ert försök. Om du har en relativt ny router så skulle jag rekommendera att du ser om det finns någon FW uppdateringen (firmware). Det kan vara något sådant som spökar. Om du försöker streama från xboxen till pc:n.
Antar att du menar att det laggar när du spelar spel från One till Pc?

Det lilla som jag testat att streama spel, har det väl funkat acceptabelt. Men då skall tilläggas att mellan One och min Platta med Win 10 innehåller ca 60 m kabel, två switchar o en router. Så då borde du ha acceptabelt oxå.

Kolla som sagt över alla möjliga halsar som senaste drivrutiner på Pc för nätverkskort, firmware router, Öppna upp eventuella portar i router för Xbox One (http://support.xbox....-used-xbox-live) dock så är väl dessa mer för Online delen, men det skadar inte att kolla över dom oxå.
Och så kolla över denna guide som även den innehåller att man ska se till att dessa portar är öppna http://kinkeadtech.c...-with-internet/

Lycka till :rolleyes:

En D-link Dir-645. jag kan ju testa att koppla Xboxet till Wifi men det borde inte spela någon roll eller? Pc:n har inget wifi så det kan jag tyvärr inte testa. Finns heller ingen ny FW till routern.
Kör jag på Medel Kvalité alltså näst lägsta på streamingen så fungerar det nästan helt smärtfritt, men det är ju inget roligt att spela på med tanke på hur dålig kvalitén blir.

Var inne och skulle öppna upp portar men fick helt kortslutning, man ska ju fylla i IP adress på varje port. Är det Xboxens IP adress? Testade att skriva in den men det godkände inte routern :blink:

Postad 29 November 2015 - 20:16

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Brukar vara så att man anger boxens IP, port nr o udp, tcp eller båda.

Postad 30 November 2015 - 10:06

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Ska du öppna portar så gäller det också att antingen sätta manuell IP på Xboxen (avancerade nätverksinställningar), eller via routern reservera xboxens nuvarande ip-adress. Annars kan den plötsligt hämta en annan IP-adress från routern och då pekar dina öppna portar till fel adress.

Postad 30 November 2015 - 14:16

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag har haft allsköns streaming-problem med en D-Link DIR-655, trots en massa mixtrande med inställningar och att allt såg bra ut via bredbandskollen. Lösningen var att koppla ur eländet och använda en annan router istället. Jag hade mao testat att inte använda routern och se om det löser streaming-problemen. I sådana fall: släng skiten och köp något annat! :-)

Postad 30 November 2015 - 16:08

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jag har haft allsköns streaming-problem med en D-Link DIR-655, trots en massa mixtrande med inställningar och att allt såg bra ut via bredbandskollen. Lösningen var att koppla ur eländet och använda en annan router istället. Jag hade mao testat att inte använda routern och se om det löser streaming-problemen. I sådana fall: släng skiten och köp något annat! :-)

Tror jag haft en sån en gång i tiden, hade diverse streamingproblem tills jag slog på "multicast streams" eller något i den stilen...

Postad 01 December 2015 - 12:12

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Ska kolla på dessa grejer senare! Tack för era svar! :)

Postad 02 December 2015 - 14:23

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
När man går in under spel och appar med nya uppdateringen och sedan scrollar längst till höger så kommer man till "klar att installeras" så ligger alla spel/demos man laddat ned där men inte har på hårddisken.

Förut kunde man radera dem i den listan så att de inte syntes, kan man det nu också på något sätt?
Hittar nämligen inte den funktionen.

Visst, det tar väl ingen plats eller så. Men det ser trevligare ut om man kan få bort demos och skitspel man laddat hem bara för att testa.

Postad 02 December 2015 - 14:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

När man går in under spel och appar med nya uppdateringen och sedan scrollar längst till höger så kommer man till "klar att installeras" så ligger alla spel/demos man laddat ned där men inte har på hårddisken.

Förut kunde man radera dem i den listan så att de inte syntes, kan man det nu också på något sätt?
Hittar nämligen inte den funktionen.

Visst, det tar väl ingen plats eller så. Men det ser trevligare ut om man kan få bort demos och skitspel man laddat hem bara för att testa.

Hittade inte heller förra veckan när jag letade, störande så jag har betor och demos som ligger kvar och skräpar :-\

Postad 02 December 2015 - 20:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Såg ett rykte om att Rocket League kan komma till One!

http://www.gamesrada...campaign=buffer

Redigerat av SKIBBE, 02 December 2015 - 20:52.

Postad 03 December 2015 - 15:56

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

F..N, nu kommer grabben ta all min BLOPS3 tid :)

Postad 03 December 2015 - 17:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Haha, dock håller väl du i pengarna? :-P

Jag har prövat RL offline på pc, fick leecha och testa för nån månadsedan. Verkar riktigt kul om man är ett helt lag!

Postad 04 December 2015 - 14:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lite trist att det inte var crossplay =/

Postad 07 December 2015 - 22:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag må vara sist i världen...men fan va smidigt med streamingen till W10-pc. Nu kan jag ju spela när som helst :)

Postad 22 December 2015 - 14:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
http://majornelson.c...gest-sale-ever/

Rea, tror man måste kika in mellan varven!

Postad 22 December 2015 - 15:15

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 2

33% rea på Rise of the Tomb Raider, bara att köpa. Toppspel.

Postad 23 December 2015 - 09:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

33% rea på Rise of the Tomb Raider, bara att köpa. Toppspel.

Ja det får man ju passa på och fixa nu när man inte hunnit köpa det tidigare.

Postad 23 December 2015 - 10:20

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

För er som inte köpt Star Wars Battlefront så finns det (i alla fall fanns i helgen) för nedladdning på Live för 468 kr. 

Postad 23 December 2015 - 10:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

50 % på Ori också, viktigt spel nummer två.

Postad 23 December 2015 - 11:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Tror inte Battlefront är på rea längre. Sen var väl inte just det spelet så värst mycket billigare? Speciellt inte eftersom det kostade 699:- eller vad det nu var från början.

Tror nog det blir ett köp av Ori också för egen del :)

Postad 23 December 2015 - 12:16

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Köpte Ori på Zoilers rekommendation. Får se vad det är för skräp. ;) Vet ingenting om det men jag älskar grafiken enligt de screenshots jag sett.

Postad 23 December 2015 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Återkom gärna med intryck, det är nog ett perfekt julspel :)

Postad 27 December 2015 - 08:39

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Dags att köpa en konsol extra 😉

Postad 27 December 2015 - 17:12

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 2
Jaha då var man strax Xbox ägare, beställde en från EG med tomb raider och så var jag innan på siba och köpte sunset för 49:-

Postad 27 December 2015 - 17:50

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Någon som använder youtube-appen i xbox? Tycker den är ytterst insabil och konstig. Fick en uppdatering för någon vecka sen och tyckte det blev ännu sämre då. Mina upplevelser:

* Förösker man återuppta appen med gamepadden fungerar inte navigeringen. MEd media remote fungerar det utmärkt. Det är som om den är "låst" till den kontrollenhet man använde innan appen blev tombstonad.

* Appen hänger sig titt som tätt och går inte att stänga. Får två olika felmeddelanden, antingen att appen tog för lång tid på sig att starta eller att något fel uppstod i appen. Det går inte heller att sätta xboxen i standby om youtube hänger sig, måste göra en "hard reset".

* Resume från standby fungerar bara ibland. Ofta hänger den sig vid loading och har jag tur räcker det att stänga appen och starta den igen. Ibland krävs omstart av xboxen.

* Försökte streama från youtubeappen i iphone till xboxen via den där knappen som ser ut som en wifi-ikon. Tryckte på den en gång, valde "xbox1" och då startade youtube men den gick inte fullscreen i xboxen. Tryckte en gång till i iphone på den knappen och då gick youtube i fullscreen, men inget mer hände. Den stod bara och laddade i iphone, inget hände i xboxen, fick göra en hard reset för att bli kvitt eländet.

* Den glömmer titt som tätt vad man tittat på innan. Vissa klipp och konton och playlists kommer den ihåg medans andra är bortglömda. Totalt slumpmässigt.

Denna app känns riktigt skräpig faktiskt, inte alls i klass med t.ex. xbox video och groove. Får hoppas det kommer en universal-app snart till windows 10, xbox och windows phone 10. Tyvärr är det den enda app som finns för xbox 1, det går ju att spela via webbsidan men navigeringen är väldigt jobbig där... totalt o-optimerad både för touch och fjärrkontroll.

/S

Postad 27 December 2015 - 18:48

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Kan hålla med ang. youtube appen. Den är verkligen inte bra. Har varit så länge, vi får hoppas de får till det i framtiden.

Postad 27 December 2015 - 18:54

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Fick blir rare replay också, många gamla klassiker i en förpacking.

Postad 27 December 2015 - 19:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Tycker att både Youtube appen och Viaplay har bettet sig konstigt sen senaste updaten, oftast måste man avsluta och starta om appen pga av att inga kommandon funkar.

Postad 28 December 2015 - 16:51

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Tycker att både Youtube appen och Viaplay har bettet sig konstigt sen senaste updaten, oftast måste man avsluta och starta om appen pga av att inga kommandon funkar.

Ja absolut, det är lite tråkigt då vi spelar merparten av vår musik här hemma via youtube. Blir jobbigt om man måste shazamma allt och leta upp det i groove.

Jag lyckades faktiskt streama musik via iphones youtube-app till xboxen idag, fast med en äldre iphone 4s som vi hade liggandes. Med dotterns nya iphone 6 fungerar det inte, står bara och tuggar i all oändlighet och hänger xboxen.

HUr gör man med windows phone som inte har någon officiell youtube-app, går det på något sätt att streama youtube från telefon till xbox via den? JAg hade ju hoppats att det hade gått smidigt via smartglass som ska "förbättra" upplevelsen av xbox-appar så man man dra nytta av telefonens fördelar för t.ex. textinmatning, men youtubes smartglass-implementation fattar jag inget av, visar bara en tom svart skärm med xboxens knappar A, B X osv. Eh? Jag vill få fram ett sökfält så jag kan skriva vad jag vill söka efter och sen få se resultatet i en lista och sen välja en playlist eller video och klicka spela upp så spelas den på xboxen. Den nuvarande smartglassimplementationen verkar mest vara en totalt meningslös "fjärrkontroll", vad jag nu ska ah den till. Känns som om youtube/google helt missuppfattat syftet med smartglass.

/S

Postad 28 December 2015 - 17:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Bra rea på Tell tales game collection idag.
109$>36$

YT appen är riktig seg sen senaste updaten. När jag bläddrar mina premunationer i listan så tokdör det och laddar en i sek typ (har kanske 50-100 kanaler jag följer)

Redigerat av SKIBBE, 28 December 2015 - 17:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.