Snygg bild själv, härlig ton i den ....mycket fint !
[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 09 June 2013 - 12:13
Snygg bild själv, härlig ton i den ....mycket fint !
Postad 09 June 2013 - 12:24
Bifogad fil(er)
Postad 09 June 2013 - 12:50
+1Proffsigt! Snygg förgrundsoskärpa.
Väldigt många bra porträtt just nu. Märks att "vi" utvecklas som fotografer om man jämför med förra sommaren
Postad 09 June 2013 - 12:54
Grymt fin bild själv med härlig förgrundsoskärpa....puh det var ett långt ord
Postad 09 June 2013 - 14:01
Tack Grokk![/size]
Riktigt bra komponerad bild Mikael
Fuji X100s
Fan va snygg du har blivit med nya frillan, det passar dig. Kameran passar dig också, du ser ut som en "hipster" med den (Kai på DigitalRev säger så att man är sån med x100s). Bra bild ville jag egentligen bara säga...
Mycket bra Morgan, dina senaste bilder är grymma!Klickaklicka
ja... jag sa ju det i min kommentarDet är främst stående närgångna porträtt jag brukar vilja ha i ett fyrkantigare format än 2:3. Den här bilden skulle jag aldrig beskära då bokehn liksom är själva motivet.
Skön bild, bra fotat och redigerat
Bra Patric, fint ljus och komponering!Håller med Johan på föregående bilder. Riktigt fina från eder alla nu
85 mm_1-640 sec at f - 2-2_ISO 160.jpg 231.21K
7 Antal nerladdningar
Redigerat av Mikael_R, 09 June 2013 - 14:04.
Postad 10 June 2013 - 13:25
Mikael fin bild med mjuka härliga färger i
OH Trodde du var på semester för att njuta och inte fota manliga badvakter =)) Fin redigering vilket som
Har postat en liknande innan men fick med lite cool rörelseoskärpa så tyckte jag postade den enbart pga det =)

+1 Perfekt hudton men lite mörk.
Tack. Riktigt fint porträtt själv där.
Det är främst stående närgångna porträtt jag brukar vilja ha i ett fyrkantigare format än 2:3. Den här bilden skulle jag aldrig beskära då bokehn liksom är själva motivet.
Shit vad olik dig du är från när vi sågs!?! Skulle inte känna igen dig om jag såg dig på stan.Snyggt porträtt, bra redigering, bra skärpa. Den passar dig den där kameran.
GRYMT! Sjukt bra bild! En av dina bästa!
Jag +100 på vad OH sa nu när jag kikade på bilderna på föregående sida.
Du har dessutom klämt ut många bra Stoltz. Skitbra jobbat
Redigerat av Unregistered31881, 10 June 2013 - 13:32.
Postad 10 June 2013 - 13:33
Tack så mycket
Postad 10 June 2013 - 13:44
Kan ju passa färgtemat också...Denna hade ju passat i förra utmaningen " 3 "
Snyggt fotat johan !
Overhard, intressant bearbetat, dvs att färger o kontrast passar fint. Hade varit en riktig höjdare om mannen vid strandkanten byttes ut till en mer fördelaktigt formad individ av det motsatta könet...
Postad 10 June 2013 - 15:49
Ruskigt bra porträtt av frugan micke! Härlig ton, perfekt skärpedjup och bra ansiktsuttryck.
Fintfint overhard. Bra komoponerat och bra fångat med dom tre människorna på rad. Enda kritiken är att jag tycker att lifeguardsnubben kanske inte har klockren hudfärg, ser lite rött/magenta ut, iofs kan han ju bara glömt solskyddsfaktorn denna dag
Goa: Ljus, komponering, fokus och val av bländare. Allt är grymt!

IMG_0632 by kjlif, on Flickr
Redigerat av Unregistered2d8d729c, 10 June 2013 - 16:30.
Postad 10 June 2013 - 18:31
Riktigt bra bild Johan, skön komp och perfekt tajming av dig där. Den drar åt mecenat hållet va? "Ska va så"?
Mycket bra Goa! Gillart!Har postat en liknande innan men fick med lite cool rörelseoskärpa så tyckte jag postade den enbart pga det =)
Härlig bild där, den där blicket är riktigt skön.Ny redigerings-preset framkallning är gjord. Efter lite fixande och trixande presenterar jag knobloch beta ver 0.1.2
Eller, knobloch är inpirationen, sen gillar jag ju nån form av s-kurva, så det blev en floydlochisk stil. Kanske blev lite grön såg jag nu. Nåja, presetet är inte klart än
Kul också med nya spännande redigerings presets från dig, och Knobloch... Floydobloch.... Knofloyd... Knoblofloydo...
vart lite konstig posering här kanske. Vi ville göra på ett sätt, men grabben drog iväg åt ett annat håll så hon vände huvudet dit...typ.. ähh
85 mm_1-500 sec at f - 2-2_ISO 160.jpg 226.4K
10 Antal nerladdningar
Redigerat av Mikael_R, 10 June 2013 - 18:32.
Postad 10 June 2013 - 18:34
Snyggt spuute
Ruskigt bra porträtt av frugan micke! Härlig ton, perfekt skärpedjup och bra ansiktsuttryck.
Fintfint overhard. Bra komoponerat och bra fångat med dom tre människorna på rad. Enda kritiken är att jag tycker att lifeguardsnubben kanske inte har klockren hudfärg, ser lite rött/magenta ut, iofs kan han ju bara glömt solskyddsfaktorn denna dagFör dom andra i bilden har ju inte dom dragen
Goa: Ljus, komponering, fokus och val av bländare. Allt är grymt!
Superläcker redigering men som du säger en aaaaaningens lite för grön kanske? svårt och säga. Tänkte faktiskt inte på det förräns du själv skrev det i texten och då såg jag det
@Mikael den hade finare bakgrund men gillade nog mer som hon tittade innan faktiskt. vinkeln du fick nu gjorde att hon ser en släng trött ut. Mestadels för att på det tidigare kortet så ser man den där trötthetspåsen man får under ögat knappt alls medans när hon tittar nu kommer den fram lite tydligare vilket ger mig ett trött intryck.
Men den bakgrunden och som hon tittade innan och du har en killer =)
Redigerat av Unregistered31881, 10 June 2013 - 18:35.
Postad 11 June 2013 - 14:48
20130526_6843_fornfoto - 1-8000 sec at f - 2,5 ISO 200 - 85 mm.jpg 146.06K 7 Antal nerladdningar
Mkt bra!
Postad 11 June 2013 - 19:31
Här är en bild på en handdocka. Den har/hade en lapp där det stod put it in here strax under svansen, man kan iaf röra munnen och armarna på den. Jag skippade s-kurvan denna gång, blev ett slarvigt J.

Monster by kjlif, on Flickr
Postad 11 June 2013 - 19:48
Haha, hon ser faktiskt lite ut som en grottmänniska med västen, pinnen och det där humöret!SLUTA FOTA MIG NU ....
Klickaklicka
bra bild Morgan, gillar redigeringen.
Cool bild Floyd, det slarviga J'et passar bra!Här är en bild på en handdocka. Den har/hade en lapp där det stod put it in here strax under svansen, man kan iaf röra munnen och armarna på den. Jag skippade s-kurvan denna gång, blev ett slarvigt J.
50 mm_1-320 sec at f - 2-8_ISO 160.jpg 248.63K
4 Antal nerladdningar
Postad 11 June 2013 - 19:49
Och tack för tipsen, jag tar mer än gärna emot tips....Ska testa det du sa, men är det bara färgkanalerna man skall dra i då för att få olika ?
Grym bild själv.....synd att du inte fick på lappen där bak...he he....
Jag kan förstå dessa dockor att dom oftast är arga och sura, det skulle jag med vara om jag hade en hand upp där bak
Oj han posta innan mig micke....
ha ha ha...det tänkte jag med på faktiskt !
Riktigt fin och stämningsfull bild mellan son och mor !!
Redigerat av mstoltz, 11 June 2013 - 19:50.
Postad 11 June 2013 - 21:26
Min gulliga lilla tjej.
20130611_9143_fornfoto - 1-160 sec at f - 5,6 ISO 200 - 70 mm-3.jpg 256.27K
3 Antal nerladdningar
Postad 12 June 2013 - 09:51
Stranoutfit, glömde hinken, tog en öl i baren på väg till rummet, tog ett kort i hissen (duckface obligatorisk vid spegelbilder). Svårt ljus, svårt utseende.
Tack så mycket Micke!Bra bild där, och exemplariskt redigerar som vanligt!
Kungen av hudton. Say no more typ.
Tack Ronny!Grymt Björn
Trevlig bild knobb
Äh jag tjuvar och slänger in morgondagens bild också
Tack Grokk! Trevlig bild själv, den blidde lite cool.
Mysig bild Morgan!Tack Micke....
menar du typ såhär ?
Mycket bra redigerat om det var hemska färger.hotellrummet i turkiet krävde nästan denna redigering
hemska färger var det i alla fall...
Mycket fint porträtt Ronny. Bakgrunden är ju inte för kall men hon skulle kunna värmas upp en aning. Det funkar dock.Bättre hudton i denna ? är den för kall ? är nästan direkt från kameran endast små justeringar
Nikkor 135mm f/2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr
Fint Simon!
Fuji X100s
Stiligt självporträtt!
Grymt bra Morgan!Klickaklicka
Snyggt Johnnie!attachment=130406:700_9043 - 1-640 sec at f - 1,8 ISO 200 - 85 mm.jpg
Nice Patric, härlig förgrund där.Håller med Johan på föregående bilder. Riktigt fina från eder alla nu
Grymt Micke!attachment=130418:85 mm_1-640 sec at f - 2-2_ISO 160.jpg
Bra kompat där Johan. Fin redigering också. Bra jobbat!attachment=130437:20130526_6843_fornfoto - 1-8000 sec at f - 2,5 ISO 200 - 85 mm.jpg
Mysig bild Goa, skön ton.Har postat en liknande innan men fick med lite cool rörelseoskärpa så tyckte jag postade den enbart pga det =)
"knobloch beta ver 0.1.2"Ny redigerings-preset framkallning är gjord. Efter lite fixande och trixande presenterar jag knobloch beta ver 0.1.2
Eller, knobloch är inpirationen, sen gillar jag ju nån form av s-kurva, så det blev en floydlochisk stil. Kanske blev lite grön såg jag nu. Nåja, presetet är inte klart än
Blev väldigt bra, tycker jag. Skön bakgrund.vart lite konstig posering här kanske. Vi ville göra på ett sätt, men grabben drog iväg åt ett annat håll så hon vände huvudet dit...typ.. ähh
Grymt bra igen Morgan!SLUTA FOTA MIG NU ....
Häftig bild Floyd. Det är nog mer ett J jag brukar köra faktiskt.Här är en bild på en handdocka. Den har/hade en lapp där det stod put it in here strax under svansen, man kan iaf röra munnen och armarna på den. Jag skippade s-kurvan denna gång, blev ett slarvigt J.
Mysig bild!attachment=130468:50 mm_1-320 sec at f - 2-8_ISO 160.jpg
Haha! Bra Johan. Verkligen passande redigering. Kom att tänka lite på den här som jag postade tidigare, fast din gulliga lilla tjej ser ju mer ut som hämtad från Omen eller nåt.Min gulliga lilla tjej.

1-250 sec at f - 2,0, ISO 400, 30 mm, IMG_6692.jpg by b.lok, on Flickr
Postad 12 June 2013 - 10:36
Ja jag fick inspiration av din bild på grabben. Den var riktigt grym.
Så även denna bild, har du gjort nåt med huden? Ser riktigt proffsigt ut. Alltid kul när du postar.
Postad 12 June 2013 - 10:38
Grymma bilder från alla nu, Morgan, Kevin och Micke. Ni = duktiga allihopika!
Min gulliga lilla tjej.20130611_9143_fornfoto - 1-160 sec at f - 5,6 ISO 200 - 70 mm-3.jpg 256.27K 3 Antal nerladdningar
Gillar mörkret där. Ser väldigt "fotojournalistiskt" ut.
Postad 12 June 2013 - 12:18
Jo, jag vet. Blir lite att gå igenom när man inte kikar in oftare. Nej nej, jag ogillar inte ditt utseende, du är så söt så!Tänk om du tog dig tid att kolla in varannan dag vad tid du skulle spara på allt quotande Björn.
Kul att du gillat mina bilder, lite jobbigt dock att du ogillar mitt utseende.
Ja jag fick inspiration av din bild på grabben. Den var riktigt grym.
Så även denna bild, har du gjort nåt med huden? Ser riktigt proffsigt ut. Alltid kul när du postar.
Jag har inte slätat ut huden eller så, men jag klonade nog bort någon brödsmula eller liknande på högra kinden. Sen blev barnets ansikte lite för gulgrönt i tonen, och i och med att pappans ansikte redan var åt det röda hållet så tog jag en pensel och målade på en lätt rödton över barnets ansikte. Trodde inte att det skulle synas..
Tack förresten!
Redigerat av knobloch, 12 June 2013 - 12:19.
Postad 12 June 2013 - 12:20
Postad 12 June 2013 - 12:24
+1 haha bit i den du =)
Kul bild Johan! Jag kan känna igen mig i den på något sätt. Inte lika svårt utseende kanske.
Tack så mycket Micke!
Tack för den fina kommentaren Simon.
Tack Ronny!
[/size]
[size=4]Tack Grokk! Trevlig bild själv, den blidde lite cool.
Mysig bild Morgan!
Mycket bra redigerat om det var hemska färger.
Mycket fint porträtt Ronny. Bakgrunden är ju inte för kall men hon skulle kunna värmas upp en aning. Det funkar dock.
Fint Simon!
Stiligt självporträtt!
Grymt bra Morgan!
Snyggt Johnnie!
Nice Patric, härlig förgrund där.
Grymt Micke!
Bra kompat där Johan. Fin redigering också. Bra jobbat!
Mysig bild Goa, skön ton.
"knobloch beta ver 0.1.2"Tack så mycket Floyd, jättekul att du inspirerats av mig när det tidigare har varit tvärtom.
Jag har ju snott din Floyd-kurva fast jag brukar inte våga köra den lika fullt ut som du brukar göra. Även på denna bild kör du den lite hårdare, och lite åt det gröna hållet blev det kanske, men riktigt cool bild i alla fall.
Blev väldigt bra, tycker jag. Skön bakgrund.
Grymt bra igen Morgan!
Häftig bild Floyd. Det är nog mer ett J jag brukar köra faktiskt.
Mysig bild!
Haha! Bra Johan. Verkligen passande redigering. Kom att tänka lite på den här som jag postade tidigare, fast din gulliga lilla tjej ser ju mer ut som hämtad från Omen eller nåt.
1-250 sec at f - 2,0, ISO 400, 30 mm, IMG_6692.jpg by b.lok, on Flickr
fin bild och bra redigering
Postad 12 June 2013 - 13:29
Postad 12 June 2013 - 13:32
Postad 12 June 2013 - 13:42
Postad 12 June 2013 - 14:03
riktigt bra
Postad 12 June 2013 - 14:04
Jag tyckte pelaren störde lite (min blick letade sig dit hela tiden, nåt som var i vägen i ögonvrån liksom) sen ang kontrasten så var det främst hudtoner som såg lite grå ut men även hennes tröja. Bakgrunden är ju lite matt men det gillade jag.
Tror jag satte ett "typ floyd" på den bilden vid import det är det som gör den lite grå men som sagt det var min önskan
Postad 12 June 2013 - 18:33
Tog bort bilden.
Redigerat av overhard, 12 June 2013 - 19:55.
Postad 12 June 2013 - 18:53
Redigerat av Unregistered31881, 12 June 2013 - 18:56.
Postad 12 June 2013 - 19:55
Hur som helst, bilden är bra och jag gillar den, men jag tyckte den var liiite grå. Typ.
Postad 12 June 2013 - 20:40
Simons version är klockren ju mera jag tittar på den desto bättre.. jag gillar den där stilen
Variant om man vill gå ett par steg länge (mera mörkare hållet )
Tar bort den simon om du vill
Klicka
12.jpg 495.63K
17 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 12 June 2013 - 20:48.
Postad 12 June 2013 - 20:55
Kul att ni gillade den killar. Det är en sån där bild jag jobbat lite med. Inte tyckt den varit så speciell och sen gått tillbaka senare och helt plötsligt sett potential. Wierd
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?