Det var något liknande den där sidan cheapxboxlivecodes ville att jag skulle göra. Först skulle jag scanna in en j*vla massa grejer som räkningar, ID och nåt annat krafs.
De däremot hade jag aldrig några problem med ![]()
Lite slumpmässigt det där.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 26 January 2016 - 21:21
De däremot hade jag aldrig några problem med
Lite slumpmässigt det där. Postad 27 January 2016 - 12:11 Är det slumpmässigt om man måste skicka id-handlingar eller inte? Låter ju så, gäller att ha lite tur att slippa då. Postad 27 January 2016 - 12:22
Problemet som jag såg det var ju att dom frågade efter kompletterande saker EFTER dom hade dragit pengar, iaf på cheapxboxlivecodes. Det är ju sjukt dåligt.
Postad 27 January 2016 - 14:13
OK, då känns det som att jag kan börja med 2:an då mao. Tack för infon! Postad 27 January 2016 - 15:14
I mitt fall med electronicfirst så hade iaf inte pengarna dragits på banken, de stod som skyddat belopp.
Är det slumpmässigt om man måste skicka id-handlingar eller inte? Låter ju så, gäller att ha lite tur att slippa då. De sa att det var för att jag köpte två koder samtidigt:
We apologize for your inconvenience but for multiple purchase like this, we require you to please send us a snapshot(using a camera or phone) of any valid id...
MY ASS. Jag tipsade en annan samtidigt som också köpte två koder och han behövde bara verifiera sin adress, inte skicka någon bild. Fick det före mig trots att han köpte flera timmar senare.
Hade jag fått förvarning innan att jag kanske skulle behöva verifiera saker så hade det inte stört mig dock. De är bara överdrivet försiktiga. Priserna är trots allt bra. Postad 27 January 2016 - 18:41 Stött på ett problem med star wars battlefront. Min son är 11 och önskar kunna köra battlefront via xbox live. Men stöter på patrull när man ska logga in. Det verkar som det är EA games som hindrar. Antar att det är en åldersspärr. Försökte att fixa detta i mitt EA konto och typ godkänna hans gametag, men det verkar inte fungera.
Visst det går ju utan problem att spela i mitt konto, men skulle ändå vilja att det gick att köra från hans konto.
Någon annan med barn som löst detta? Kan det inte bara vara ja/nej, låt mig som förälder välja vilka spel som for spelas?? Postad 27 January 2016 - 19:18 Fick det att fungera. Vet egentligen inte vad jag gjorde, men till slut hoppade det igång Postad 04 February 2016 - 07:49
Nån mer som har problem med Youtube-appen? Funkade bra igår morse, men mitt i ett klipp så bara frös appen. Det har iofs hänt nån enstaka gång förut, men då har det bara varit att tvångsstänga appen och starta den igen. Nu funkar den inte ens efter att jag avinstallerat och återinstallerat :/ Alla andra appar verkar fungera felfritt.
EDIT Glöm det, direkt efter jag skrivit inlägget hoppade det naturligtvis igång Redigerat av bananplanta, 04 February 2016 - 07:54. Postad 04 February 2016 - 10:40
YT har strulat oftare de senaste, appen hänger sig helt, eller bilden fryser men ljudet spelas. Ofta hjälper det inte med quit utan reboot av boxen krävs.
Redigerat av SKIBBE, 05 February 2016 - 14:07. Postad 04 February 2016 - 11:12 Någon här som har köpt chatpaden till Xbox one handkontrollen och upplevt att den inte går på eller har dålig passform?
själv köpte jag en förra veckan, men den gick inte att få på handkontrollen, dålig passform, så det slutade med att själva kontakten på handkontrollen lossnade och trycktes in, så nu är både handkontrollen och chatpaden skickad till reperation i Tyskland...,
Så nu sitter man utan handkontroll, men köpte ratt och pedaler förr två veckor sedan, så nu blir det enbart bilspel för min del tills handkontrollen kommer tillbaks... : ) Postad 05 February 2016 - 14:06
https://www.komplett...-2x-controllers
Fifa 26 bundle med 2 kontroller. 18% idag. @Crillus vad har du chattpaden till, billigare/enklare med Smartglass i mobilen? ;-) Går även skriva tex ifrån win10 appen. Redigerat av SKIBBE, 05 February 2016 - 14:06. Postad 05 February 2016 - 16:33 Crillus, den 04 Feb 2016 - 11:12, skrev: Låter inget vidare. Tänkte själv köpa den. Postad 05 February 2016 - 16:40
På 360 tiden har jag för mig att de hade nåt utbytesprogram för kontroller för det var en del strul med dem ibland. Nån som vet om det funkar likadant med Xbone? Min ena har nämligen RS börjat driva på,vilket är jäkligt störigt. Senast jag skulle in och skapa ett serviceärende för den så funkade inte den tjänsten.
Postad 05 February 2016 - 22:09 Ja, det ska dom ha. Har läst om flera som haft strul m HK o dom har fått dom utbytta 👍🏻 Postad 06 February 2016 - 09:39 Köpte också chatpad men min funkar fint, mkt bra passform. Postad 07 February 2016 - 14:31
Smartglass i all ära, men tycker det är smidigare med chatpad direkt på kontrollen, är smidigare att svara på meddelande när man är mitt i ett spel... Postad 10 February 2016 - 07:33
Tycker youtube-appen är skräp. Seg navigering, hänger sig väldigt ofta och tvärhänger hela boxen. Har rapporterat detta otaliga gånger till MS via Connect.
/S Postad 10 February 2016 - 07:36 En fråga, igår kväll vid 19-tiden skulle vi se lite svtplay (30 grader i feb). Kör igång Edge och börjar kolla. Jisses vilken dålig bildkvalitet, som att titta på ett lågupplöst youtube-klipp. Vid stillbilder ser det okej ut (är väl 720p?) men så fort det rör sig något som i t.ex. introt blir bilden helt pixlig, suddig och helt oserbar.
För skojs skull testar jag att dra igång Edge på min windows 10 dator och streama till xboxen. Trots halvtaskig wifi blir bildkvaliteten mycket bättre, inte helt bra men bra mycket bättre än att köra via edge i xboxen i alla fall. Testade även vid 12-snåret i natt för jag tänkte om det kunde vara hög belastning på servrarna eller nåt, men det var likadant.
Någon annan som upplever detta? Tittade senast på svtplay i xboxen för några månader sedan (har varit utomlands) och då var det helt perfekt bild i xboxen.
/S Redigerat av Unregistered8cb13de7, 10 February 2016 - 07:37. Postad 11 February 2016 - 16:42
Så där var min box i början också, men efter ett tag så släppte det lågupplösta. Postad 13 February 2016 - 11:32 Läste just detta
http://www.gamespot....e/1100-6434739/
Först när jag tänkte på det lät det ju grymt men nu är jag inte lika säker att jag kommer ha nytta av det, eller att det ger ett verkligt mervärde...men vi får väll se vad det blir av det. Postad 15 February 2016 - 08:27
Väldigt märkligt. Testade att kolla igår kväll igen och det var fortfarande helt osebart, och det finns inga inställningar jag kan ändra. Kan det vara hur streamservern uppfattar Edge i X1 och att någonting går fel i adaptive streamingen? Fick när jag skulle snabbspola flera gånger meddelandet "din enhet är inte kompatibel" och jag fick ladda om sidan.
Får väl hoppas att en framtida xbox-uppdatering löser problemet, lite surt nu när det äntligen fungerar att kolla på svtplay i xboxen.
Känns meningslöst att felrapportera det till SVT "vaddå xbox och Edge, funkar perfekt på min ipadd öhhh". Det brukar vara goddag yxskaft när man skriver till dem med någonting som har med MS-teknik att göra.
/S Postad 20 February 2016 - 17:54 Någon som använder usb-tv tunern och har märkt att den titt som tätt "glömmer" oneguide och säger man måste scanna efter kanaler igen, samt att fler agånger i veckan glömmer de kanaler som finns i favoritlistan (vi har lagt alla freeview där) och endast hittar svt1 och svt2. Mycket störande. En hård omstart av boxen brukar ofta lösa problemet. Dessa bekymmer fanns inte på windows media center... hmmmm vad man lägtar tillbaka till "den gamla goda tiden"...
/S Postad 21 February 2016 - 23:27
Ni som har chatpad, hur gör ni för att skriva ett frågetecken? Mina frågetecken sitter på fel knapp. Trycker jag grön och frågetecken så får jag ett understreck. Är det bara jag?
Postad 22 February 2016 - 06:41
US layout även för den svenska marknaden kanske? Postad 22 February 2016 - 08:44
Det känns nästan som det. Kollar man på xbox.com så står inte Sverige med bland de land där chatpaden har support.
Borde väl testa byta språk på xboxen egentligen. Men jag har hittat var man skriver frågetecken. Röd + V tror jag det var. Gäller bara att komma ihåg det. Postad 29 February 2016 - 09:18 Tjena, har hittat en bugg eller vad det kan vara när man använder netflix i kombination med media fjärrkontrollen.
Spelar jag en film och trycker på play/pause-knappen på färren så pausar filmen. Men trycker jag på knappen en gång till startas inte filmen. Då måste jag trycka på "ok"-knappen istället. Detta har jag för mig har fungerat innan. Någon som kan testa?
/S Postad 01 March 2016 - 19:47
Lite mysiga updates på g och rykten om uppgraderade xbones i framtiden.
De ska isf vara bakåtkompatibla men erbjuda mer kraft för dom gejmers som vill ha det. Spelen kommer väl gissningsvis köra 2 grafikprofiler beroende på vilken xbox men äger) Jag är posetiv till den tanken. http://feber.se/spel..._xbox_360spel_/ http://feber.se/spel...x_one_kan_bli_/ Postad 02 March 2016 - 06:51 I nästa Xbox Experience så kommer det (äntligen) att bli möjligt att köpa bakåtkompatibla 360-spel via Xboxen, så vill man ladda ner gratisspelen som är bakåtkompatibla så kan man göra det direkt via konsollen. Postad 02 March 2016 - 13:00
Så länge man inte behöver köpa en helt ny Xbox vartannat år och att det inte är så dyrt som mobiltelefoner. Postad 02 March 2016 - 13:04
Nej snacket tydde ju på att man inte måste. Sen kan man fråga sig om bättre visuals eller högre fps ger en fördel. Det har ju varit lika för alla på konsol innan, det har varit skönt att veta. Sen att jag på senare förstått att många moddar kontroller med autofire och drop-shot combos... Postad 02 March 2016 - 13:18
Nej men det lär man (jag) göra om grafiken eller flytet är tillräckligt mycket bättre. Bara det inte kostar för mycket eller är för omständligt.
Detta har aldrig funkat förr så jag ställer mig lite tveksam, men vi får se. Postad 02 March 2016 - 13:21 Jag gissar endast, men lär ju kosta mer än nuvarande xbone, om dom inte vill fasa ut den klenare modellen då. Isf prissätts den likvärdigt och tokdumpar den andra. Men blir säkert 4000+ Aja detta kanske aldrig händer och om så kan det vara om ett år eller två. ;-) Redigerat av SKIBBE, 02 March 2016 - 13:22. Postad 02 March 2016 - 13:42 Ja allt är såklart spekulation. Jag tror inte de skulle lyckas med en sån modell. Konsolfolket (den stora massan) är överlag inte villigt att betala så mycket så ofta. Och PC-folket uppgraderar hellre sin PC såklart. Det måste i så fall kosta mindre, alternativt att de ger någon inbytesdeal, vilket bara är krångligt.
Det verkar ju som att de tänker börja släppa alla Xboxspel även på PC. Vilket för min del lär innebära att jag skippar Xbox i framtiden och håller PC:n uppgraderad istället. Kommer ju knappt finnas någon skillnad mellan Xbox och PC i framtiden med en sådan modell, det kommer vara samma sak.
Visserligen är det en fördel om man skulle få bättre grafik vartannat år istället för ett stort hopp var femte eller sjätte år. Men jag tror inte tillräckligt många kommer köpa ny Xbox varje år för att det ska vara värt det för tredjepartsföretagen, som satsar på den variant det finns mest till. Dvs, grejen med konsol är att du som tredjepartsföretag vet om att det finns en stor installerad bas som du kan satsa på. I nuläget är det alla som spelar på PS4 och Xbox One, samt de som har en PC som klarar de kraven.
Men med en uppgraderad Xbox.. ska man göra en exempelvis 50 % snyggare version så krävs det att man lägger mycket arbete på det. Och det lär inte vara tillräckligt många som kommer köpa en ny Xbox, man splittar ju användarbasen, för att det ska vara värt det. Man börjar ju om från noll med användarbasen för den snygga versionen säg vartannat år. Det är precis samma princip som idag - det är ju inte tillräckligt många som sitter på en kraftfull PC för att det ska vara värt att göra snygga spel riktade till dem, utan de får lite snyggare konsolportar.
Jag vet inte hur de har tänkt men det känns som det finns mycket som kan gå fel, man går ifrån det som gjort konsoler framgångsrika. Postad 02 March 2016 - 16:47
För egen del är grafiken inte så värst viktig så länge gameplay är bra. Jag har svårt att se mig själv lägga massa pengar på att uppgradera en Xbox om det verkligen inte är prisvärt och enkelt. Isåfall känns det som man går ifrån hela konsol-grejen.
Problemet är väl att folk är så j*vla gnälliga för upplösning och fps, många förväntar sig högpresterande PC-prestanda för 3000:- liksom vilket är högst orimligt. Förra konsolgenerationen var väl både 360 och PS3 typ top of the line när dom släpptes? Den här generationen var ju redan gammal innan den började vilket uppenbart har irriterat många. Jag förstår att MS gärna försöker göra något åt saken men har svårt att se hur dom ska lyckas på ett bra sätt. Håller dock tummarna för nåt vettigt Postad 13 March 2016 - 17:05 Viaplay. Fler som har en svart ruta i undertexten, när ingen dialog finns?
//Lorryquai Postad 14 March 2016 - 13:42 Ja, det har varit så några månader Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 March 2016 - 13:42. Postad 14 March 2016 - 15:08 Temporär fix enligt tips från Viaplays kundservice: - Gå in på "Inställningar" - Välj "Alla inställningar" Postad 14 March 2016 - 15:23 Jag behöver inte alltid högre upplösning. men mer fps.. 720p 60fps alla dagar för 1080p 30 (sub 30 fps)
eller påhittet med 900p sänk till 720p och ge oss dom extra fps:n /mvh det hackar i CQ large på BF4 Postad 17 March 2016 - 13:04 Angående viaplays app som vi kör här hemma, jag förstår inte hur jag på ett smidigt sätt kan komma åt en series avsnittslista. Ofta kollar jag på 3-4 serier åt gången och det senaste avsnittet jag kollade på ligger på startsidan, men om jag väljer det så kommer jag till avsnittet, inte till avsnittslistan eller seriesidan och jag lyckas inte henner snabbt hoppa till "nästa" avsnitt.
Är det jag som är korkad eller hur gör man?? Önskar snabbt kunna hoppa fram och tillbaka mellan avsnitt utan att först behöva gå via serier i vänstermenyn. Netflix har ju en smidig avsnitts-knapp som man kan få upp direkt under uppspelning.
Känns som om viaplay-appen behöver en uppdatering snart... det var en riktigt bra version 1.0 dock. Men navigeringen har varit riktigt segt när man skrollar i galleriet. Det är liksom inget riktigt flyt när man trycker höger-vänster tycker jag. Över lag tycker jag xbox one och dess appar är väldigt sega jämfört med en vanlig smart-tv från t.ex. sony. Mycket bättre flyt i t.ex. dess netflix-app jämfört med xbox one trots att appen ser mer eller mindre identisk ut. Det är ju knappast brist på hårdvara i xbox one i alla falll... skitskumt.
/S Postad 17 March 2016 - 13:40 YT-appen är också väldigt seg. Vet ej om appar får färre cpu tilldelat eller om det är lata programerare. Postad 17 March 2016 - 16:32 YT har varit hemsk länge Postad 17 March 2016 - 20:19
http://feber.se/pc/a..._10_kommer_til/
Universal appar skal börja dyka upp gradvis till sommaren i xbox storen. Postad 17 March 2016 - 20:34 Spotify samt svt play vore trevligt
Samt fungerande Dolby Prologic II. Redigerat av Chrester, 17 March 2016 - 20:35. Postad 17 March 2016 - 21:21
Aldrig använt viaplay, men i Netflix kan du bara trycka på meny knappen när en serie är markerad och välja "pin to home" så har du en direkt länk till just den serien. Kanske viaplay också stödjer? Postad 21 March 2016 - 13:36
Rent generellt upplever jag xbox one som ganska seg. Eftersom vi kör mycket boxer-tv via USB-tunern har jag ställt in den att starta direkt till tv, vilket fungerar bra. Dock när jag vill tillbaka till home-menyn för att t.ex. starta youtube eller om jag ska tin till vänstermenyn för att göra någon inställnig, då är den riktigt seg och hoppar till under någon sekund, det är liksom inget "flyt" i det hela, det verkar hända när live-tv går ner från helskärmsläge till startmenyläge, dvs i den där viewporten högst upp på startskärmen. Sen kan navigeringen hoppa till helt spontant då och då, men den är so segast när man haft tv i fullskärmsläge och förösker växla till något annat. Det är möjligt att vissa saker har blivit snabbare vid windows 10-uppdateringen, men inget som jag märkt av.
Ja youtubeappen är verkligen dålig. Det jag stör mig på är att alla appar som spelar upp media har helt olika sätt att styra uppspelningen, med netflix kan man snabbspola med bild genom höger-vänsterknappen, vilket man är väldigt ensamma om. Hade varit mycket bättre om man hade en (bra) standarduppspelare som alla mediaappar kunde använda sig av, det är ju innehållet som är det intressanta, spelaren bryr jag mig inte mycket om. Har testat de flesta media-appar och netflix upplever jag har bäst spelare. Viaplay är väldigt jobbig att använda, likaså youtube. Finns det över huvud taget någon bra windows-app frånj youtube?`WIndows phone-appen är ju bara en länk till mobila webbsidan, och i windows 10 hittar jag ingen officiell app över huvud taget. Kanske läge för MS att göra en universal-app själva. Youtube/google lär ju knappast göra det..
/S Postad 21 March 2016 - 13:40
Har inte Spotify något avtal med Sony om att vara exklusiva på PS4?
För svt play fungerar det ju hjälpligt att köra via edge. Dock begriper jag mig inte på hur den spelaren är uppbyggt. Beroende på vart pekaren/cursorn är så stannar och hoppar bilden fram/tillbaka lite hur som helst. Ibland räcker det att jag placerar pekaren ovanför tidslinje och trycker fram-tillbaks så hoppar bilden dit. Totalt värdelöst. Men om man bara trycker play och låter spelaren spela tills programmet är färdigt så funkar det bra. Men så fort jag råkar röra gamepadden/styrspakarna så vete fan vad som händer;)
/S Postad 23 March 2016 - 08:10
Jo tydligen. Vad är det för rea? 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |