Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 mars 2011 - 10:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
B Bus
De kan inte göra mer än så. Det är de tips även jag kan ge. Om du har något annat tips så...

Men alla som har allvarliga problem med boxen ska ringa in till dem, ta kontakt med dem, då jag utgår från att de har en återkoppling mellan kundtjänst och utvecklare. Eller rättare sagt, jag vet att de har de.

Ju fler som ringer med ett visst problem, desto större chans att det observeras och kan åtgärdas vid nästa uppdatering.

Postad 09 mars 2011 - 11:32

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Att kontakta CD oavsett vilka fel man har innebär att man får nått av tipsen:
Fabriksåterställning. ( Hjälper enl, CD mot nästan allt).
Byta strömadapter. (Kan faktiskt hjälpa, strömmadapern måste va sämre än sämst)
Flytta/byta ingång på HDMI (gäller hanskakningsproblem, och ska inte göras utan att apparaterna görs strömlösa ).
Att man har för bra insignal. (låter helt sjukt)

Är det någon som har fått nått annat tips under dom 6 månader som CD arbetat så hårt med att lösa alla buggar?

Du glömde att formatera hårddisken, det är ju inte meningen att det ska finnas inspelat på den för då kan boxen börja fungera sämre :)

Postad 09 mars 2011 - 12:44

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Fick en ny box som jag kopplade in i ungefär samtidigt som den nya mjukvaran kom så jag vet inte om det är boxen eller mjukvaran som gjort att jag nu slipper missade inspelningar, hängningar, uppstartsproblem mm... Skönt att det funkar i alla fall. Trist är att jag också fått upp skylten med "problem att ta emot signalen" ett flertal gånger. En gång fick jag inte bort den utan att göra reset på fronten. De andra gångerna försvann den av sig själv efter 10-20 sekunder. Alla gånger har signalstyrkan legat på mellan 66-70 så det kan ju inte vara det som är felet?!

Har någon tagit upp denna nya bugg med CD?

Den där skiten har jag börjat få upp titt som tätt numera. När det uppstår så är det alltid i samband med kanalbyte eller att man trycker på guiden. Oftast försvinner då alla utom kanske 5 (max) kanaler.
Dessa kan vara borta i 30min ibland mer ibland mindre. Ibland hjälper det att döda burken helt, ibland inte.

J#VLIGT irriterande!

Postad 09 mars 2011 - 13:27

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Den där skiten har jag börjat få upp titt som tätt numera. När det uppstår så är det alltid i samband med kanalbyte eller att man trycker på guiden. Oftast försvinner då alla utom kanske 5 (max) kanaler.
Dessa kan vara borta i 30min ibland mer ibland mindre. Ibland hjälper det att döda burken helt, ibland inte.

J#VLIGT irriterande!

Jag har haft detta problem i två olika omgångar sista halvåret och båda gångerna har det hjälpt med att byta strömmaddapter. I går kväll kom medelandet detta medelande upp ett par gånger även för mig så jag kanske får byta snart igen.
Tycker det är lite underligt att den första strömmadd jag fick med boxen fungerade fram till linuxen kom, efter det håller dom bara ca två-tre månader.
Problemet har för mig börjat med att medelandet kommer om man byter kanal sammtidigt man spelar in en annan kanal, sen blir det oftare och oftare, tillslut blinkar "problem med att ta emot signal" lite hela tiden och tillslut står det det hela tiden. Från första syntom till obrukbar tar ett par veckor så ring och skaffa en innan det är försent.

Jag ska själv göra det, ska bara göra en fabriksreset först (typ 10e på 6 månader) annars ber dom mig göra det först innan jag får någon mer hjälp, det är standard.
Ungefär som när jag låg i lumpen, då fick man inte träffa Docktorn innan dom tagit feber på en, spelade ingen roll om det var skavsår eller diaré man sökte för, en sladd i röven ute i väntrummet var biljetten till hjälp :)

Redigerat av B BUS, 09 mars 2011 - 13:28.

Postad 09 mars 2011 - 13:48

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

... har det hjälpt med att byta strömmaddapter.

Det har hjälpt för mig också. Men när jag läste det nu slog det mig att det kunde vara intressant att testa att rycka ur anslutningen till den befintliga adaptern och sedan koppla in den igen.

Varför? Skulle det kunna vara så att kontakten (honan) i boxen blivit försämrad (den är ju inte guldpläterad precis) och att problemet löses av den lilla mekansika nötning som sker när man byter adapter.

Jag testade aldrig när det dök upp hos mig för då tänkte jag inte på saken men om någon av er som lider av problemet just nu skulle orka testa eller redan gjort det skulle det vara intressant att läsa om resultatet och definitivt kunna avfärda detta som en felorsak.

Postad 09 mars 2011 - 14:35

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Det har hjälpt för mig också. Men när jag läste det nu slog det mig att det kunde vara intressant att testa att rycka ur anslutningen till den befintliga adaptern och sedan koppla in den igen.

Varför? Skulle det kunna vara så att kontakten (honan) i boxen blivit försämrad (den är ju inte guldpläterad precis) och att problemet löses av den lilla mekansika nötning som sker när man byter adapter.

Jag testade aldrig när det dök upp hos mig för då tänkte jag inte på saken men om någon av er som lider av problemet just nu skulle orka testa eller redan gjort det skulle det vara intressant att läsa om resultatet och definitivt kunna avfärda detta som en felorsak.

Intresant teori, sist jag fick detta problemet var i julas och då bytte jag faktiskt till den älsta adaptern medans jag väntade på en ny, och den funkade riktigt bra ett par veckor innan problemet visade sig igen.

Postad 09 mars 2011 - 18:37

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ju fler som ringer med ett visst problem, desto större chans att det observeras och kan åtgärdas vid nästa uppdatering.

Åtgärdas vid nästa uppdatering låter väldigt optimistiskt, du menar väl näst, näst, näst, näst, näst, nästkommande uppdatering :)

Postad 09 mars 2011 - 21:36

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag undrar om inte strömadaptern helt enkelt är för klen. Är det någon som kan koppla in en ampérmätare och kolla hur mycket ström en fullt upptagen box drar?

Postad 09 mars 2011 - 22:37

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jag förstår inte! Kan man inte bryta avtalet med hänvisning till att det inte fungerar?

This.

Postad 10 mars 2011 - 10:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag undrar om inte strömadaptern helt enkelt är för klen. Är det någon som kan koppla in en ampérmätare och kolla hur mycket ström en fullt upptagen box drar?

Testade med en billig från Clas Ohlson. Som bekant kan dessa billiga ge felaktiga värde främst vid fasförskjutande laster och små laster. Nu verkar denna box ha en klassisk lindad transing varvid den inte borde fasförskjuta så mycket.

Mina resultat är
cirka 22 W i vila (dvs avstängd) USELT!
Vid arbete, oavsett vad man göra, cirka 38 W.
Maxeffekt uppmätt 42 W

Detta alltså på effekten in i transingen, en viss förlust sker i den.
I ström blir det alltså cirka 0,17-0,18 A vid normalt arbete, momentant 0,19 A (spänning enligt mätare 225 V). Detta på en transing som är specad till max 1,2 A över 100-240V. På den sidan inga problem.
Tittar vi på andra sidan, då är transingen specad till 3,8 A över 12 V.
Detta ger en maxeffekt ut på 45 W.

Enligt manual ska boxen dra max 35 W, vilket kan stämma.

10 W marginal. Borde räcka. Om transingen håller den kvalité den borde.

Men var tänker jag fel? In 1,2 A => 120 W (vid 100 V). Ut 3,8 A över 12 V => 45 W?
Tycker inte siffrorna stämmer med varandra. Om vi antar att mina mätningar är korrekta har vi en förlust i transingen på 5 W ungefär. Om den max kan levererar 45 W borde max in vara 50 W eller 0,5 A (vid 100 V) in.

Slutsats
Transingen räcker givet att den håller den kvalité den borde. Samt boxen drar för mycket energi när den är i vila.

Redigerat av Monshi, 10 mars 2011 - 10:42.

Postad 10 mars 2011 - 21:38

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör en total återställning när man inte ens kommer in i menyn ?

Postad 10 mars 2011 - 21:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Bra att ha:
röd + 353 + texttv + 2 för formatering och
röd + 353 + texttv + 1 för fabriksreset det ska gå snabbt för att det ska fungera

Postad 10 mars 2011 - 21:58

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Tack för det men den reagerar inte ens på det....boxen verkar ju heldöd...går inte att byta kanal ens....har startat om den ett antal ggr.

Postad 10 mars 2011 - 22:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Den startar men kommer aldrig fram till att visa bild och reagerar inte på fjärrkontrollen? Dvs dioden blinkar inte när du klickar på fjärren?

ja, då låter den död.
ha så trevligt i Canal Digitals telefonkö :)

Postad 11 mars 2011 - 10:07

izual
  • izual
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen verkar iaf timerinspelningarna fungera och den har inte raderat inspelningslistan.

Men boxen är grymt mkt slöare i menyerna, ibland upplever jag att den inte reagerar så man trycker på samma knapp igen så hoppar den helt plötsligt 2 steg.

Ett nytt irriterande fel har dock uppkommit, får ofta felmeddelande "problem att ta emot signal" antingen när jag bytt kanal via guiden eller när en inspelning sker på en annan kanal.
För att kunna få bild igen måste jag byta fram och tillbaka mellan olika kanaler tills boxen "fattar" att den faktiskt har 2 tuners och borde kunna göra 2 saker samtidigt.

Ett problem från "on demand" uppdateringen kvarstår dock.
Jag upplever fortfarande hdmi problem vilket kräver omstart av tv'n annars hamnar bilden utanför och blir grön.

Postad 11 mars 2011 - 10:12

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag upplever fortfarande hdmi problem vilket kräver omstart av tv'n annars hamnar bilden utanför och blir grön.

Vad har du för TV?

Postad 11 mars 2011 - 12:45

izual
  • izual
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vad har du för TV?

https://www.prisjakt...kt.php?e=170272

Nyss varit på service och har senaste firmwaren

Redigerat av izual, 11 mars 2011 - 12:46.

Postad 11 mars 2011 - 13:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Kunde tänka mig att det var en LG.
Det verkar nämligen som LG apparater är överrepresenterade fabrikaten som har HDMI problem.
Nått ha ju CD/Sagem gjort iallafall i samband med VOD uppdateringen för dessa problem fanns ju inte innan.
Konstigt att dom inte kan få bukt med dom.

Redigerat av TomasL, 11 mars 2011 - 13:22.

Postad 11 mars 2011 - 13:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
fan, hatar att vara förkyld... men ger en tid att titta på TV...
Startar boxen
vafan, går inte att växla kanal! Den blinkar när man klickar på fjärr men inget mer.
Blir en reset.
Que? Lila bild?
Reset
Ahh nu kom den igång.

Ibland är den, ja, lynnig.

Postad 11 mars 2011 - 14:24

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ Monshi, välkommen in i gänget..... :) :D :blush:

Postad 11 mars 2011 - 17:16

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Kunde tänka mig att det var en LG.
Det verkar nämligen som LG apparater är överrepresenterade fabrikaten som har HDMI problem.
Nått ha ju CD/Sagem gjort iallafall i samband med VOD uppdateringen för dessa problem fanns ju inte innan.
Konstigt att dom inte kan få bukt med dom.

Strunta i HDMI, kör med komponentutgången (så länge det nu går innan de stänger den) och upplev problemfri HD med en väldigt bra lyster och färgskala. I många fall bättre än HDMI. HDMIs fördel är för innehållsleverantören som kan ha ett HDCP skydd, vilket inte finns på komponent.

Slipp handskakningstrassel och bildproblem, få bättre bild och färger, testa komponent.

Postad 11 mars 2011 - 18:22

Unregistered69f7926c
  • Unregistered69f7926c
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag använder komponentutgången och har lite problem med den. Använder komponent för att jag har en lång hdmi till tvn i köket.
Problemet jag har är att bilden ganska ofta svajjar i ljusstyrka och vitbalans. Bilden pendlar liksom från grönaktig till rödaktig. Detta sker oavsett om jag har komponent kopplat till Panasonic-plamsman eller Philips LCDn. Pausar jag så fortsätter svajjandet men trycker jag då fram info-rutan så blir bilden stabil. Mycket konstigt.
Med hdmi så funkar det bra.

/Ola

Postad 11 mars 2011 - 18:37

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Den startar men kommer aldrig fram till att visa bild och reagerar inte på fjärrkontrollen? Dvs dioden blinkar inte när du klickar på fjärren?

ja, då låter den död.
ha så trevligt i Canal Digitals telefonkö :)

:D
Stänger jag av den och trycker "koderna" när displayen visar 8888 så startar fabrikståterställningen, jag får välja språk och sen land men sen är det dött.....

Postad 11 mars 2011 - 18:48

hdx
  • hdx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag är GLAD att jag slipper den skiten snart, fick hem mitt VIASAT paket idag

Postad 11 mars 2011 - 20:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Men för i h-e, nu har politrukerna på DDR, förlåt CD tagit bort TV6 från min favoritlista igen. CD, varför? Varför svarar ni inte på mejl längre? Håller ni på att lägga ned verksamheten?

Postad 11 mars 2011 - 20:35

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag är GLAD att jag slipper den skiten snart, fick hem mitt VIASAT paket idag

Fast det vette sjutton. Visserkligen är inte Viasats HD-box tråd spel lång men många verkar ju ha problem som inte är helt olik problemen som tas upp här.
Men håller tummarna för dig.

Vår har fungerat perfekt sedan vi uppdaterade till senaste versionen.
Även bilden är ju bara "to die for"... HD är ju bara så jäkla snyggt.

Postad 11 mars 2011 - 20:44

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Men för i h-e, nu har politrukerna på DDR, förlåt CD tagit bort TV6 från min favoritlista igen. CD, varför? Varför svarar ni inte på mejl längre? Håller ni på att lägga ned verksamheten?

Samma har hänt mig igen idag. Senast var för tre dagar sedan. Jag blir vansinnig på dessa diktaturfasoner. Det är asjobbigt att behöva programmera om favoritlistan varje gång, samt att kanalerna kommer sist och man måste stega igenom hela kanallistan för att lägga dem på plats.

Redigerat av Saftsvalle, 11 mars 2011 - 20:45.

Postad 11 mars 2011 - 20:50

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag använder komponentutgången och har lite problem med den. Använder komponent för att jag har en lång hdmi till tvn i köket.
Problemet jag har är att bilden ganska ofta svajjar i ljusstyrka och vitbalans. Bilden pendlar liksom från grönaktig till rödaktig. Detta sker oavsett om jag har komponent kopplat till Panasonic-plamsman eller Philips LCDn. Pausar jag så fortsätter svajjandet men trycker jag då fram info-rutan så blir bilden stabil. Mycket konstigt.
Med hdmi så funkar det bra.

/Ola

Du bör nog se över kablagets kvalitet. Det kan även bli svaijigt om man kör med switchar av enklare sort.

Postad 11 mars 2011 - 20:57

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag kanske är i minoritet på detta forum, men faktum är att sedan den senaste buggfixen funkar min box klanderfritt och bilden är bättre än innan, förutom HDMI handskakning.

Jag har verkligen varit negativ, men nu verkar den funka.

Boxarna ser ju likadana ut på utsidan, men jag undrar om det är samma hårdvara, chip, kretsar minnen etc. Jag har en kompis vars box gör HDMI-handskakning rätt och lätt när min krånglar, där hans buggar men min funkar mot samma typ av TV.

Gissar att det finns flera generationer av HW, men att det blir lurigt med SW utveckling som skall funka med alla.

Postad 11 mars 2011 - 21:19

Unregistered69f7926c
  • Unregistered69f7926c
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Du bör nog se över kablagets kvalitet. Det kan även bli svaijigt om man kör med switchar av enklare sort.

Kabeln är av mycket god kvalitet och är kopplad direkt mellan box och tv. Kabeln funkade även perfekt när jag testade den från Bluray-spelaren.

Postad 12 mars 2011 - 09:22

swede1
  • swede1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ett nytt irriterande fel har dock uppkommit, får ofta felmeddelande "problem att ta emot signal" antingen när jag bytt kanal via guiden eller när en inspelning sker på en annan kanal.

Ja, får rapportera samma "bugg" (eller är det en feature nu ?) som jag inte upplevt innan senaste uppdateringen. Kollar på en kanal, en förprogrammerad inspelning drar igång på en annan kanal och plötsligt är det "Problem med att ta emot signalen" på alla utom någon enstaka kanal. Kanalen som spelas in på går naturligtvis att kolla på... och de marksända kanalerna funkar. Hjälper inte att zappa runt. Verkar inte ha något relevans till vilka kanaler som sänds horisontellt eller vertikalt. Man får snällt vänta tills inspelningen är klar innan alla kanalerna kan tas emot igen.

Ja det börjar luta åt Viasat... Naturligtvis intressant att höra någons erfarenhet här som bytt från CD till Viasat.

Postad 12 mars 2011 - 09:28

hdx
  • hdx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ja det börjar luta åt Viasat... Naturligtvis intressant att höra någons erfarenhet här som bytt från CD till Viasat.

Efter installationen kan jag ger dig svar, hittills är mottagning av min beställning och leverans av varor samt bemötande varit båda snabbt och trevligt.

Postad 12 mars 2011 - 10:38

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Vi som är med i deras testgrupp fick denna information häromdagen:

" Under vecka 11-13 så kommer vi lansera en version av denna mjukvara som ni har nu men som har HDCP aktiverat. HDCP är ett digitalt kopieringsskydd som vi måste aktivera då programbolagen efter påtryckningar från filmbolagen kräver det för att vi skall kunna erbjuda det senaste utbudet av filmer och serier. Denna mjukvara lanseras till alla kunder och kommer inte vara del av något test.

För övrigt kan jag säga redan nu att vi har nya mjukvaror inne för test, men för tillfället så har jag ingen lanseringsplan för dessa mjukvaror "

Postad 12 mars 2011 - 10:53

Unregistered69f7926c
  • Unregistered69f7926c
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kommer HDCP göra att komponentutgången oanvändbar eller är det bara filmkanalerna som skyddas?

Postad 12 mars 2011 - 12:39

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Vi som är med i deras testgrupp fick denna information häromdagen:

" Under vecka 11-13 så kommer vi lansera en version av denna mjukvara som ni har nu men som har HDCP aktiverat. HDCP är ett digitalt kopieringsskydd som vi måste aktivera då programbolagen efter påtryckningar från filmbolagen kräver det för att vi skall kunna erbjuda det senaste utbudet av filmer och serier. Denna mjukvara lanseras till alla kunder och kommer inte vara del av något test.

För övrigt kan jag säga redan nu att vi har nya mjukvaror inne för test, men för tillfället så har jag ingen lanseringsplan för dessa mjukvaror "

Helt sjukt och onödigt. Tror de på fullt allvar att någon vill bränna en kopia av en film med Canal digitalloggan i övre hörnet? De som eventuellt vill göra en kopia har väl redan laddat ner filmen för ett halvår sedan? Dessutom finns ju HDfury som tar bort HDCP.

Postad 12 mars 2011 - 14:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Kommer HDCP göra att komponentutgången oanvändbar eller är det bara filmkanalerna som skyddas?

När jag fråga CD förut skulle inte komponentutgången påverkas. Det är krav från filmbolagen, inte något CD egentligen vill implementera. Enligt CD ska de ha komponentkablage i lager om kunder skulle få problem. Det finns ju en del TV-apparater som inte implementerat HDCP (korrekt/alls), en del kommer säkert få problem.

Ni i testgruppen har väl redan kört en sväng med HDCP under, minns jag rätt, slutet av januari?

Postad 12 mars 2011 - 14:18

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ja, får rapportera samma "bugg" (eller är det en feature nu ?) som jag inte upplevt innan senaste uppdateringen. Kollar på en kanal, en förprogrammerad inspelning drar igång på en annan kanal och plötsligt är det "Problem med att ta emot signalen" på alla utom någon enstaka kanal. Kanalen som spelas in på går naturligtvis att kolla på... och de marksända kanalerna funkar. Hjälper inte att zappa runt. Verkar inte ha något relevans till vilka kanaler som sänds horisontellt eller vertikalt. Man får snällt vänta tills inspelningen är klar innan alla kanalerna kan tas emot igen.

Inser att svaret kommer bli OT så jag börjar med att säga att min box sammantaget fungerar ungefär lika dåligt som med alla vod-versionerna lite olika fel varje gång bara. Just nu så stänger den av sig 1-2 ggr per kväll vid kanalbyte eller epg.

Vad gäller Viasat så hade jag en katastrofstart och ett ännu sämre avslut. Däremellan fungerade min inspelningsbara box (ej HD) näst intill perfekt. Behövde bara starta om den 3ggr under lika många år. Det började dock med att installatören lurade mig på installationsavgiften som skulle vara gratis och dessutom snikade till sig den nya antennen. På ett sanslöst gnidet sätt så tog Viasat installatörens parti.

När jag efter några år skulle säga upp abbonemanget var det nästan omöjligt. Kundservice vägrade verifiera min uppsägning innan jag svarat på en bisarr mängd frågor och bedyrat att jag lyssnat på deras nya erbjudanden. De försökte till och med få mig att repetera erbjudandet. Samtalet tog en timme varav 20 min i högtalarläge då hela familjen satt och asgarvade åt den envetne säljaren. Jag provade att lägga på luren vilket bara resulterade i att han ringde upp igen. Jag förklarade att jag egentligen inte hade något emot Viasat men att om han inte slutade trakassera mig så skulle jag aldrig någonsin prova Viasat igen. Han bara fortsatte mala på. Kunde absolut ha fungerat som busringning från en radiokanal. Därefter har jag tyvärr lovat mig själv att aldrig anlita dem igen.

Hoppas att den snubben hittat något jobb där han kan utnyttja sina egenskaper lite bättre. På något sätt var hans envetenhet ganska imponerande. Han fick skäll, han fick luren i örat, han blev utskrattad, han blev bombarderad med sund logik, han fick förståelse, han blev hånad... men fortsatte det gjorde han.

Redigerat av nilsa, 12 mars 2011 - 20:51.

Postad 12 mars 2011 - 23:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Helt sjukt och onödigt. Tror de på fullt allvar att någon vill bränna en kopia av en film med Canal digitalloggan i övre hörnet? De som eventuellt vill göra en kopia har väl redan laddat ner filmen för ett halvår sedan?

orkar inte rätta till alla stavfel jag skrivit i mörkret

Redigerat av ruva, 12 mars 2011 - 23:02.

Postad 13 mars 2011 - 06:39

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

När jag fråga CD förut skulle inte komponentutgången påverkas. Det är krav från filmbolagen, inte något CD egentligen vill implementera. Enligt CD ska de ha komponentkablage i lager om kunder skulle få problem. Det finns ju en del TV-apparater som inte implementerat HDCP (korrekt/alls), en del kommer säkert få problem.

Ni i testgruppen har väl redan kört en sväng med HDCP under, minns jag rätt, slutet av januari?

Jo, vi körde en HDCP variant av förra mjukvaran, jag hade ingen skillnad med eller utan.

Igår dök det igen upp skylten, ....ett fel uppstod boxen startas om om 10 sekunder. Detta när inget annat hände än att boxen var på melodivestivalen SVT HD, inga knapptryckningar ingen inspelning. Samma som för två veckor sedan då boxen också startade om under melodifestivalen, gillar kanske inte låtarna

Postad 13 mars 2011 - 08:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jo, vi körde en HDCP variant av förra mjukvaran, jag hade ingen skillnad med eller utan.

Igår dök det igen upp skylten, ....ett fel uppstod boxen startas om om 10 sekunder.

HDCP ska följa en standard och borde inte ge något problem. Alla TV-skärmar borde stöda HDCP (även om jag i Telia tråden läst om några som inte gör det)

Automatisk avstängning, helt klart att detta är ett fel som hör ihop med automatiska avstängningen. Jag har inte sett det men jag hoppas att du rapporterat det till CD. (ska testa ställa ned till 2 timmar kanske...)

Annars har de ju helt klart tagit två steg framåt, kanske tre, men även ett steg bakåt med denna mjukvara. Den är bättre på flera punkter än den gamla men, tyvärr, har en del nya fel kunnat påvisas.

Ja, jag fick lila bild nu på morgonen...

Postad 13 mars 2011 - 10:00

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Den med texten och att den startas om om 10 sekunder, är en ny funktion i boxen. Tanken är att den innan den hänger sig så ska den känna av detta och då göra en kontrollerad omstart och om jag fattade det rätt så ska den då starta upp i det som den höll på med (funkar visst inte fullt ut). Dvs att boxen har en kontrollerad felhantering som gör en kontrollerad omstart. Man kan ju dock tycka att det vore bättre att se till att den inte hängde sig, men det har man nog givit upp och istället infört att boxen själv känner av en plötslig trötthet och då gör en pånytt födelse :)

Den automatiska avstängningen har inget med funktionen ovan att göra men den funkade inte alls på min, utan den hotade med att stänga av sig fastän jag tryckte och använde boxen. Idén med den var dock att om boxen varit inaktiv så skulle avstängning lösa ut, men min box ville ändå stänga av sig efter 4 timmar, den börjar ju komma lite till åren och behöver kanske en liten vila då och då är det den vill :)

Postad 13 mars 2011 - 10:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Den med texten och att den startas om om 10 sekunder, är en ny funktion i boxen. Tanken är att den innan den hänger sig så ska den känna av detta och då göra en kontrollerad omstart och om jag fattade det rätt så ska den då starta upp i det som den höll på med (funkar visst inte fullt ut). Dvs att boxen har en kontrollerad felhantering som gör en kontrollerad omstart. Man kan ju dock tycka att det vore bättre att se till att den inte hängde sig, men det har man nog givit upp och istället infört att boxen själv känner av en plötslig trötthet och då gör en pånytt födelse :)

Den automatiska avstängningen har inget med funktionen ovan att göra men den funkade inte alls på min, utan den hotade med att stänga av sig fastän jag tryckte och använde boxen. Idén med den var dock att om boxen varit inaktiv så skulle avstängning lösa ut, men min box ville ändå stänga av sig efter 4 timmar, den börjar ju komma lite till åren och behöver kanske en liten vila då och då är det den vill :)

o my god.
så nu kommer vi höra "nej NEEJ NEEEEJJJ!" tio sekunder före boxen startar om innan ett viktigt mål i fotbollen.
Visst man kan argumentera att det vore bättre om boxen var stabil INTE startade om sig själv i tid och otid.
men vad är vi att kräv aen fungeranade box? (när kommer den nya boxen nu igen?)

Postad 13 mars 2011 - 10:43

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Vid uppstart har min box börjat blinka 01 en par tre minuter för att sedan blinka 02 ett par ggr och sedan någon errorcode jag inte hinner se. Kan det vara hårddisken som är på väg att lägga av måntro?

Postad 13 mars 2011 - 10:47

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
För att göra er lite avundsjuka kan jag berätta att jag nu har haft min VU+ i 3 månader och den har ALDRIG hängt sig eller startat om. :)

Postad 13 mars 2011 - 11:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Vid uppstart har min box börjat blinka 01 en par tre minuter för att sedan blinka 02 ett par ggr och sedan någon errorcode jag inte hinner se. Kan det vara hårddisken som är på väg att lägga av måntro?

Det är inte så att den försöker sig på en uppdatering, har du senaste? Annars så skulle jag prova en fabriksåterställning, det kan kanske fixa till någon underlighet

Postad 13 mars 2011 - 14:11

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Och det är den ju fortfarande inte, 6 månader senare!

Och den var inte bra för de 6 månaderna heller, bara se på den här extremt långa tråden. Boxen var skräp då den släpptes för 4 år sedan.

Postad 13 mars 2011 - 17:10

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Bara att ansluta till er andra:
Dagens skörd än så länge -
2 ofrivilliga frysningar som fick åtgärdas genom att man fick köra in armen i tv-möbeln för att rycka strömmen & plugga in igen, vänta på MUTE i displayen + ett par uppstartsförsök - för att några minuter senare få tillbaka bilden -SMIDIGT.
De e en fin toppmodell det här!

Postad 13 mars 2011 - 21:51

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0

För att göra er lite avundsjuka kan jag berätta att jag nu har haft min VU+ i 3 månader och den har ALDRIG hängt sig eller startat om. :D

VU+ vad är det? (Kanske en dum fråga.)
Länk tack!

Postad 13 mars 2011 - 21:56

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

VU+ vad är det? (Kanske en dum fråga.)
Länk tack!

https://www.minhembi...howtopic=257298

Postad 13 mars 2011 - 22:25

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
ett rätt irreterande problem jag har nu är att boxen startar om sig rätt ofta när man ska in på guiden... för övrigt så fungerar boxen sjukt bra nu jämfört med innan...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.