Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 23 March 2016 - 09:51
The Witcher 3 för 25$ blir det nog för mig. Bra pris som lär hålla närmaste året.
Postad 23 March 2016 - 10:52
Har inte riktigt fastnat för Witcher 3, borde ge det en ny chans snart.
Men först ska jag spela klart ROTR och Quantum Break. Har dock fastnat med Sherlock Holmes spelet av alla spel för tillfället..
Postad 23 March 2016 - 14:05
Men först ska jag spela klart ROTR och Quantum Break.
Menar du att du spelar Quantum Break nu?
Postad 23 March 2016 - 16:17
Menar du att du spelar Quantum Break nu?
Haha, nej, så fort det är släppt menade jag. ![]()
Postad 25 March 2016 - 22:12
Skaffade en Xbox One för några dagar sen. Har laddat ner dom digitala spelen jag hade och även dom jag hade till min 360 som fanns tillgängliga (Trials HD och Sonic bl.a).
Men när jag försöker starta något av dessa spel så kommer det upp en ruta där det står "Hämtar Xbox 360 information". Sen händer det inget mer. Nån mer som råkat ut för detta?
Postad 25 March 2016 - 23:04
Sen dag 1? eller bara just ikväll? Kan vara nån störning som är på live just nu för 360 delen.
www.xbox.com/status
men allt såg bra ut när jag kikade nyss.
Fungerar säkert senare eller imorgon, ej själv råkat ut för det.
Postad 26 March 2016 - 11:58
Postad 27 March 2016 - 17:18
Nu kommer jag in iaf. Har testat Peggle och HexicHD och dom funkar. TrailsHD krånglar fortfarande dock. :/
Postad 28 March 2016 - 17:39
Postad 29 March 2016 - 22:52
Jag är lite sugen på Xbox One och har några frågor jag inte hittat tydliga svar på:
- finns det någon hårdvarurevision på konsolen eller är det exakt likadan hårdvara i dagens maskiner som i day one?
- XO verkar tjäna prestandamässigt ganska mycket på en extern hdd och jag tänkte mig därför en 500GB + extern hdd där jag sparar alla spel på den externa, vettigt val eller finns det ändå någon fördel med 1TB även med extern hdd?
- nollställs datum/tid om man bryter strömmen till enheten?
Postad 30 March 2016 - 03:34
- Ännu ingen hårdvarurevidering såsom en slim eller liknande. Det ryktas dock om att det kommer ett modulärt system för att uppgradera konsollen och då kan det tänkas att en ny version av konsollen släpps. Om så är fallet, med tanke på hur mycket det pratas om Sonys PS4.5 så kan vi nog förvänta oss mer information under E3 mellan 14-16 juni.
- Jag kan inte se någon fördel av det, boxen har en viss del lagring avsatt för cache osv men den växer inte med tiden.
- Inte en spaning, de gånger jag gjort det så har jag aldrig reagerat på att det är fel tid/datum. Antagligen eftersom den ställer tid och datum automatiskt så fort den är online.
Jag är lite sugen på Xbox One och har några frågor jag inte hittat tydliga svar på:
- finns det någon hårdvarurevision på konsolen eller är det exakt likadan hårdvara i dagens maskiner som i day one?
- XO verkar tjäna prestandamässigt ganska mycket på en extern hdd och jag tänkte mig därför en 500GB + extern hdd där jag sparar alla spel på den externa, vettigt val eller finns det ändå någon fördel med 1TB även med extern hdd?
- nollställs datum/tid om man bryter strömmen till enheten?
Postad 30 March 2016 - 05:12
Jag har en vanlig slö extern 3 TB-disk till min 5400 RPM). När jag spelar CoD med vänner som har extern SSD-disk händer det att jag kommer in så sent till S&D-matcher att jag bommar första rundan. Det är alltid så att de med SSD-disk kommer in flera sekunder innan mig.
Så om du vill ha märkbart snabbare disk ---> extern SSD (alt hybrid).
Redigerat av SC-Zap, 30 March 2016 - 05:13.
Postad 30 March 2016 - 05:43
Ssd ger mest prestanda i de spel som kan dra nytta av det, men dyrare GB
Det spelet jag har sett som verkligen drar nytta av en ssd är fallout 4, extrema laddningstider default, men med ssd så blir dom i vissa fall 20sekunder snabbare. I cod/bf4 kanske vi pratar nån/några sek.
Har själv funderat på en liten ssd också, för favospelen just nu, eller då de spel som nyttjar den bäst.
Ser ingen fördel med 1TB versionen om du ändå skall köpa extern disk (du vill ju endast ha kvar OS på interna, om du har en snabbare extern, min 500gb huserar inget förutom OS)
Redigerat av SKIBBE, 30 March 2016 - 05:43.
Postad 30 March 2016 - 06:51
Fördelen med adaptern är att den har volym och mute knappar.
Postad 30 March 2016 - 06:56
Sant! Dock finns samma knappar i gui nu, men såklart tar några extra sek att muta om man ska prata med sambon t.exEn sak som skiljer är att nyare handkontroller har 3,5mm plug för headset. Behövdes en adapter för de första kontrollerna.
Fördelen med adaptern är att den har volym och mute knappar.
Men adaptern skall funka även på nya handkontrollerna om man vill använda den (onödig utgift om man ibte redan äger en då) :-)
Postad 30 March 2016 - 10:06
Sant! Dock finns samma knappar i gui nu, men såklart tar några extra sek att muta om man ska prata med sambon t.ex
Men adaptern skall funka även på nya handkontrollerna om man vill använda den (onödig utgift om man ibte redan äger en då) :-)
Där ser man. Använder fortfarande adaptern trots att jag har nyare handkontroll (en elite). ![]()
Postad 30 March 2016 - 11:39
Även om det överlag kanske det är inte lika stor prestandaförbättring med extern hdd i alla spel som för Fallout 4 kör jag ändå den lösningen. De ca 500 kr extra som 1TB-konsolen kostar ger imho mer att lägga på en extern istället.
Tack för alla svar. Blev lite extra sugen just nu då MS kör 500kr cash back på konsol + hk vilket gör det nästan oförskämt billigt imho.
Postad 10 April 2016 - 14:09
Finns det ingen webbläsare på Xbox one?. Har letat runt som en idiot men hittar inget.
Postad 10 April 2016 - 14:10
Finns det ingen webbläsare på Xbox one?. Har letat runt som en idiot men hittar inget.
Explorer finns, kika i apps, annars kan du söka och ladda ner.
Postad 10 April 2016 - 18:16
Sökte efter den men får ingen träff :/. Får ta en titt igen.
Den heter inte Edge nu som i windows 10.
Postad 10 April 2016 - 18:45
Synd att den inte går att få och synka med bokmärkena man har på sin pc. Eller har jag missat något?
Redigerat av Chrester, 10 April 2016 - 18:46.
Postad 12 April 2016 - 07:06
Kan ju vara värt att testa
Postad 12 April 2016 - 07:09
Jag var med i closed,men lirade bara en kort stund i början. Det var för ofärdigt och jag fick ett dåligt intryck. Hoppas dom har finslipat det nu.Såg att nåt Battleborn open beta börjar imorgon. Går att pre loada nu iaf. Ett för mig helt okänt spel från Borderlands-skaparna.
Kan ju vara värt att testa
Postad 12 April 2016 - 08:09
Ska iaf testa detta, sen kommer väl Gears 4 betan om ett par dagar. Overwatch beta ska väl dyka upp i början av maj också, blir mycket att testa nu
Postad 13 April 2016 - 09:02
Skaffade The Division igår, avvaktade med spelet då jag hade så j*vla många ospelade spel (småbarnsförälder). Men nu är alla gamla titlar igenomspelade och det är dags att lägga lite tid på Division.
Någon som spelar och har lite bra tips? Snabbaste sättet att levla? Vilka uppgraderingar ska man satsa på i början osv?
Postad 13 April 2016 - 10:56
De uppgraderingar du får. Du kommer att byta vapen och Gear som man byter kallingar, i början av spelet. Du får hela tiden bättre grejer.
Postad 14 April 2016 - 20:30
Ändrar Xbox one något på den externa disken om jag kopplar in den i min xbox one?
Jag tänkte flytta över lite spel.
Jag ställer frågan eftersom det redan ligger filer på den externa disken. Och jag skulle vilja ha den som backup både för datorn och xboxen.
Postad 14 April 2016 - 20:44
För att använda en disk/usb till xboxen för spel krävs det att den formateras i xboxen.Ändrar Xbox one något på den externa disken om jag kopplar in den i min xbox one?
Jag tänkte flytta över lite spel.
Jag ställer frågan eftersom det redan ligger filer på den externa disken. Och jag skulle vilja ha den som backup både för datorn och xboxen.
Du skulle nog kunna köra 2 partitioner (googla det, ej prövat själv)
Redigerat av SKIBBE, 14 April 2016 - 20:45.
Postad 15 April 2016 - 12:40
Köpte Chatpad till kontrollen igår. Känns gedigen och är inte på något sätt i vägen. Någon mer som använder en sådan?
Postad 18 April 2016 - 08:14
Jag var med i closed,men lirade bara en kort stund i början. Det var för ofärdigt och jag fick ett dåligt intryck. Hoppas dom har finslipat det nu.
Efter att ha lagt ett par timmar med betan kan jag väl tycka spelet är sisådär. Kul ibland när man får spela med folk som sammarbetar bra, mindre kul när folk drar ibland innan matchen startat osv. Det blir direkt ganska svårt eller nästan omöjligt att vinna med nån gubbe mindre. Avvaktar nu och kollar Overwatch när det kommer, har lite högre förväntningar på det.
Postad 19 April 2016 - 12:30
En fråga:
Har en massa inspelade tv-program i wtv-format (windows media center) som jag nu har konverterat till mp4 format. Allt ligger på en extern hårddisk, ca 300 GB. Hur kan jag enklast spela upp dessa på min xbox one? Kan jag köpa en extern hårddisk som jag kopplar till xbox one och sen via nätverket kopiera över filerna till xboxen via någon sorts unc-share eller ftp eller liknande. Har testat med onedrive där jag har 1TB men det är alldeles för långsamt att spela upp video därifrån, trots vi sitter på en 100/100 fiberlina. Gissar att det är onedrive som är dålig på att transkoda/streama. Streamar HD från t.ex. youtube utan mer än någon sekunds buffring.
/S
Postad 19 April 2016 - 13:55
En fråga:
Har en massa inspelade tv-program i wtv-format (windows media center) som jag nu har konverterat till mp4 format. Allt ligger på en extern hårddisk, ca 300 GB. Hur kan jag enklast spela upp dessa på min xbox one? Kan jag köpa en extern hårddisk som jag kopplar till xbox one och sen via nätverket kopiera över filerna till xboxen via någon sorts unc-share eller ftp eller liknande. Har testat med onedrive där jag har 1TB men det är alldeles för långsamt att spela upp video därifrån, trots vi sitter på en 100/100 fiberlina. Gissar att det är onedrive som är dålig på att transkoda/streama. Streamar HD från t.ex. youtube utan mer än någon sekunds buffring.
/S
Jag skulle satsa på Plex om jag vore du.
Postad 20 April 2016 - 19:12
VLC som universal app i framtiden
Redigerat av SKIBBE, 20 April 2016 - 19:13.
Postad 21 April 2016 - 11:19
Har helt missat att Cmore har app till Xbox One. Hur är den? Går det att se enstaka matcher i appen?
Postad 21 April 2016 - 16:23
Har helt missat att Cmore har app till Xbox One. Hur är den? Går det att se enstaka matcher i appen?
Betalade för att se en match via Cmore på datorn men den gick inte att se p.g.a något fel. Drog igång Xbox One och laddade ner appen loggade in med samma kontoinformation som på datorn och då gick det utan problem. Bra bild i HD och utan fördröjning.
Postad 21 April 2016 - 21:58
Ska förlänga mitt Live. Var köper man till bäst pris numera? Var köper ni?
//Lorryquai
Postad 21 April 2016 - 22:00
Ska förlänga mitt Live. Var köper man till bäst pris numera? Var köper ni?
//Lorryquai
http://www.electroni...3ilPz72UFVhUA5t
Köpt här några gånger.
Postad 22 April 2016 - 14:12
Betalade för att se en match via Cmore på datorn men den gick inte att se p.g.a något fel. Drog igång Xbox One och laddade ner appen loggade in med samma kontoinformation som på datorn och då gick det utan problem. Bra bild i HD och utan fördröjning.
Tack. Perfekt. Ofta tycker jag att det är så oavsett Netflix eller Viaplay: bättre flyt i Xbox One.
Postad 26 April 2016 - 12:31
C More är lite segt men bilden var förvånansvärt bra måste jag säga, såg en Beck film igår och det var bra ljud och bild i Cmore appen, mycket bättre än i Viaplay som kan vara värdelöst ibland, framförallt är live sändningar på Viaplay riktigt usla.
Postad 28 April 2016 - 01:36
We are still several weeks away from Microsoft’s E3 press event but what the company will talk about is starting to come into focus. Based on sources inside the company, expect to see new hardware at the event and there will be a new standard controller that ships with the Xbox One.
The new standard controller will look similar to the current design, which isn’t too surprising, but will likely come in a new color. Considering that Microsoft currently ships a black controller, a white default design seems like a decent mid-cycle refresh for the console to help spur sales.
In addition to an updated standard controller, the company is exploring new interactions between the PC and the Xbox One to further extend the capabilities already present between the two (game streaming). Seeing as Microsoft wants to make Windows 10 on the desktop and Xbox one a ‘killer combination’, they are looking to leverage the ecosystem to create unique experiences for games that are on other platforms too.
The idea is simple, even for games that are not device exclusive, make unique experiences between the console and the PC that PlayStation cannot emulate easily to help differentiate the console from its competitors.
But wait, there’s more. The company also has something else up its sleeve that I still don’t have all the details on but it’s a much bigger deal than an updated standard controller. While the rumors of a PS4K have been running rampant, and I don’t know yet if this new device is set to take on that console, they will have another, much larger hardware related announcement, at E3 this year. I had previously heard that they were working on a new Elite console, they recently announced an Elite bundle, but I am not sure if this is an update to that product or something brand new.
This will be a big year for Microsoft at E3 as the company tries once again to show that its console is the better choice when sized up against the PS4. As I learn more about the new hardware, I’ll make sure to pass it along.
Postad 28 April 2016 - 04:14
Hade gärna sett en snabbare xbox, men kanske kommer en vr-box för Rift ist? :-)
En ny färg lockar föga, inget som avgör ett köp liksom.
Redigerat av SKIBBE, 28 April 2016 - 08:01.
Postad 28 April 2016 - 14:43
Varför utan både BD-spelare och intern SSD?
Vad vill du ha för lagringsmedia då?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
19 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?