Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII goes multi

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 juli 2008 - 08:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

mjo det är dom kanske, skummade bara igenom och såg mgs4 :)
fast, gran turismo? är det verkligen en systemsäljare? =/


Killzone 2 och LBP lär väl också sälja system. Men det är inte det jag vill ha sagt, jag vill mest tysta alla pessimister. Det finns gott om roliga spel till konsollen(även exklusiva). Spela dom istället för att sitta och böla över FF13 som man kan spela ändån.

Resistance 2 har ju fått ganska mycket uppmärksamhet också, med bra multiplayer och en intressant mainstory kan det nog sälja system med. Jag tror dock en prislapp på 3000:- behövs för att få igång systemförsäljningen rejält.

#52

Postad 15 juli 2008 - 08:26

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Absolut. En större systemsäljare än FFXIII därtill skulle jag tro.

Försäljningssiffror från VGChartz. Tolka dem som ni vill.

Gran Turismo 3 14,87 miljoner
Gran Turismo 4 9,45 miljoner

Final Fantasy X 7,95 miljoner
Final Fantasy XII 5,09 miljoner

#53

Postad 15 juli 2008 - 08:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
tolvan sålde antagilgen mindre för xbox360 redan hade kommit ut då och det fick rätt så ljumma recensioner.. men 12an är rätt så skoj ändock :>

samma magi som i X finner jag dock itne än iaf :)

#54

Postad 15 juli 2008 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Killzone 2 och LBP lär väl också sälja system. Men det är inte det jag vill ha sagt, jag vill mest tysta alla pessimister. Det finns gott om roliga spel till konsollen(även exklusiva). Spela dom istället för att sitta och böla över FF13 som man kan spela ändån.

Resistance 2 har ju fått ganska mycket uppmärksamhet också, med bra multiplayer och en intressant mainstory kan det nog sälja system med. Jag tror dock en prislapp på 3000:- behövs för att få igång systemförsäljningen rejält.


Om de nu får ut Killzone 2 ngn gång. Det är inte speciellt överlägset grafiskt längre och fortsätter de dra ut på det så kanske de blir omsprungna tom. Släpp det ngn jäkla gång! :)

#55

Postad 15 juli 2008 - 09:08

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Om de nu får ut Killzone 2 ngn gång. Det är inte speciellt överlägset grafiskt längre och fortsätter de dra ut på det så kanske de blir omsprungna tom. Släpp det ngn jäkla gång! :)


Ja spel är oftast roligare att spela än att vänta på, Sony har missat den biten litegrann. :D

#56

Postad 15 juli 2008 - 15:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Från S-E konferensen;

2:02 first they will finish ffxiii in japan. and then they will start localization for english.


2:03 at that point, they will start the xbox 360 development.


2:03 so says hashimoto.

?

Endera kommer 360-versionen ut senare än PS3 utanför japan eller så kommer de att hålla på den engelska PS3-versionen till de är klara med 360-versionen också. Om det sista kommer att ske så är det verkligen skit att spelet går multi. Är ju som tillräckligt lång väntan... >_<

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juli 2008 - 15:58.


#57

Postad 15 juli 2008 - 16:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Från S-E konferensen;


?

Endera kommer 360-versionen ut senare än PS3 utanför japan eller så kommer de att hålla på den engelska PS3-versionen till de är klara med 360-versionen också. Om det sista kommer att ske så är det verkligen skit att spelet går multi. Är ju som tillräckligt lång väntan... >_<


Tror att de jobbar på portningarna samtidigt. De har sagt att de använder PC för utvecklingen. Antar de gör allt där sen portar, så de lägger väl på att göra klart allt på japanska först och när det är klart så börjas portningen till PS3 samtidigt som teamet på PC gör om det till engelska för att sen portas till PS3 och 360.

Med tanke på hur "lätt" det är att porta mellan PC och 360 så torde de inte vara så att det blir mer försenat. Skulle gissa på att släppet i övriga länder är som vid de flesta andra FF spel.

#58

Postad 15 juli 2008 - 16:26

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Fråga. Brukar japanska spel släppas med engelska subtiles?

#59

Postad 15 juli 2008 - 16:39

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Nej, de släpps aldrig med engelska subtitles.
Du får nog vänta på den engelska versionen som alla andra.

SE har dock sagt att spelet skall komma ut i USA och Europa samtidigt. De gör alltså sannolikt lokalisering till europeiska språk samtidigt som de gör den engelska lokaliseringen.

#60

Postad 15 juli 2008 - 16:57

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Nej, de släpps aldrig med engelska subtitles.
Du får nog vänta på den engelska versionen som alla andra.

SE har dock sagt att spelet skall komma ut i USA och Europa samtidigt. De gör alltså sannolikt lokalisering till europeiska språk samtidigt som de gör den engelska lokaliseringen.


Nja jag håller på o pluggar japanska men frågan e om man hinner lära sig tillräckligt mkt ;)

#61

Postad 15 juli 2008 - 17:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Asiatiska har däremot ofta engelsk subtitle.

#62

Postad 15 juli 2008 - 17:02

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Att läsa japanska är ju som bekant ganska svårt men du har ju ett halvår på dig.
En morot till bättre studieresultat helt enkelt. ;)

#63

Postad 15 juli 2008 - 17:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0
Hade hoppats på att Final Fantasy XIII skulle utnyttja PS3:ans bättre prestanda över 360:n
Men nu får vi väl ännu ett spel som strypts för att det ska funka till 360:n.

Varför inte bara göra ett spel till PS3:an max kapacitet och sen skala ner för en 360 version?

Om alla spel ska vara multi så kommer vi aldrig få se vad PS3:an går för ;)

Och jag äger BÅDE PS3 och 360 så jag är ingen "Fanboy" när jag säger detta :)

Redigerat av Svante Skoog, 15 juli 2008 - 17:12.


#64

Postad 15 juli 2008 - 17:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Och jag äger BÅDE PS3 och 360 så jag är ingen "Fanboy" när jag säger detta :)

Möjlitvis lite disillusionerad dock, no offence ;)

Annars borde väl MGS4 vara en sån titel du efterfrågar? Eller Uncharted? Eller Ratchet. Gjorda av duktiga utvecklare där 360 inte haft något med saken att göra.

#65

Postad 15 juli 2008 - 17:26

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Att läsa japanska är ju som bekant ganska svårt men du har ju ett halvår på dig.
En morot till bättre studieresultat helt enkelt. ;)


jo det är ju inte världens lättaste har jag upptäckt :)

Lite OT men back On topic.
Ska bli intressant hur det kommer se ut och när det skall släppas

Redigerat av xxManiacxx, 15 juli 2008 - 17:29.


#66

Postad 15 juli 2008 - 19:11

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Förstår inte de som säger "nu har jag ingen anledning att ha en Ps3a". Hur resonerar ni? ;)


Tja, det är bara god of War, MGS4 och team ico project som intresserar mig på den listan(möjligen heavy rain), jag tänker inte köpa en dyr konsol för att spela tre spel. Självklart hade jag köpt Killzone, LBP, UNcharted osv om jag hade ägt en PS3 redan men de får mig inte till att köpa konsolen.

Edit: Jag hade iofs inte köpt konsolen för 4 spel heller, men du förstår poängen. :)

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 15 juli 2008 - 19:13.


#67

Postad 15 juli 2008 - 20:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Möjlitvis lite disillusionerad dock, no offence ;)

Annars borde väl MGS4 vara en sån titel du efterfrågar? Eller Uncharted? Eller Ratchet. Gjorda av duktiga utvecklare där 360 inte haft något med saken att göra.


No offence taken :)

Jo men jag skulle gärna vilja ha mer än 1 max 2 titlar om året som utnyttjar ps3:an power :P

Får hoppas på ett mer spektakulärt 2009 :D

#68

Postad 16 juli 2008 - 05:32

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

No offence taken :D

Jo men jag skulle gärna vilja ha mer än 1 max 2 titlar om året som utnyttjar ps3:an power :)

Får hoppas på ett mer spektakulärt 2009 :)


Dom spelen som varit exklusiva för Ps3 har väl inte varit så grymma på grafiken, om vi tar t.ex. MGS4 och Uncharted som är väl dom två snyggaste Ps3-spelen, nu har jag inte sett så mycket av dom men från det jag har sett så har jag fått intrycket av det inte skulle ha varit några problem att köra samma grafik på 360.
Men det skulle vara intressant att se spel som pressar Ps3an till max, men det brukar väl dröjja ett par-tre år efter en ny konsol har kommit tills utvecklarna klarar att utnyttja hårdvaran till max.

Edit: God of War III kanske?

Redigerat av derpious, 16 juli 2008 - 05:32.


#69

Postad 16 juli 2008 - 07:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hade hoppats på att Final Fantasy XIII skulle utnyttja PS3:ans bättre prestanda över 360:n
Men nu får vi väl ännu ett spel som strypts för att det ska funka till 360:n.

Varför inte bara göra ett spel till PS3:an max kapacitet och sen skala ner för en 360 version?



And here we go again.........vilken bättre prestandard?


Jag säger tvärtom, efter Gears of War 2 videon på E3, varför ska 360 dras med att vänta på PS3 och den sämre grafiken där?

Där är ingen bättre prestanda i PS3 över 360, döda den myten snälla! Till och med Sony vet det så därför måste de ägna tid i deras presentation där några få stackare måste berätta att hur bra CELL är, bara så att myten inte dör.

Alla pratar om myten men fortfarande finns det inte i verkligheten. Multispels tillverkare har kämpat länge med att få PS3an att äns komma i samma nivå och deras egna exklusiva titlar, många är snygga, men inget som överglänser det som synts på 360.

Men fakta är fortfarande att deras grafik GPU inte är bättre än 360 vilket syns klart i spelen.

Redigerat av PalmiNio, 16 juli 2008 - 07:38.


#70

Postad 16 juli 2008 - 09:15

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

And here we go again.........vilken bättre prestandard?


Jag säger tvärtom, efter Gears of War 2 videon på E3, varför ska 360 dras med att vänta på PS3 och den sämre grafiken där?

Där är ingen bättre prestanda i PS3 över 360, döda den myten snälla! Till och med Sony vet det så därför måste de ägna tid i deras presentation där några få stackare måste berätta att hur bra CELL är, bara så att myten inte dör.

Alla pratar om myten men fortfarande finns det inte i verkligheten. Multispels tillverkare har kämpat länge med att få PS3an att äns komma i samma nivå och deras egna exklusiva titlar, många är snygga, men inget som överglänser det som synts på 360.

Men fakta är fortfarande att deras grafik GPU inte är bättre än 360 vilket syns klart i spelen.


Är du lite full idag? Prestandard och grafik GPU? Men i alla fall, håller med dig helt och hållet. Konsollerna har i stort sett samma prestanda men olika arkitektur. Inget att böla över, båda är bra. :D

#71

Postad 16 juli 2008 - 09:16

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

mjo det är dom kanske, skummade bara igenom och såg mgs4 :)
fast, gran turismo? är det verkligen en systemsäljare? =/

Inte bara det, Gran Turismo är också tydligen en bilsäljare och ett av bolagen (har för mig det var Subaru) har tackat Sony för sin ökade försäljning. Gran Turismo var faktiskt en anledning till att jag ville ha det första Playstation (men det blev aldrig att jag köpte det och nej inte pågrund av obeslutsamhet utan pågrund av pengabrist på den tiden :D ). När jag senare skaffade mig en Ps2 så var en ganska stor anledning Gran Turismo 3 (hade bara läst om GT serien aldrig testat den). Har även för mig att jag läst att anledningen till att Sony inte tvekade att köpa upp Polyphony berodde på just att deras GT spel sålde konsoler med råge :).

Som jag fattat det så är FF serien helt klart en konsolsäljare med stora mått (dock har jag aldrig själv förstått tjusningen med FF serien) så att denna nyhet kan få väldigt många att överväga att inte köpa en Ps3 till förmån för Xbox 360 är nog inte dierkt en underdrift. Sony å andra sidan tjänar nog på detta beslut i slutändan ändå då de tjänar på själva försäljningen av Squares spel och det finns för få Ps3 ägare för att det skulle löna sig med en exklusivitet och jag kan tänka mig att även Sony resonerar på samma sätt.

Redigerat av Jack of all trades, 16 juli 2008 - 09:25.


#72

Postad 16 juli 2008 - 10:18

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Sony å andra sidan tjänar nog på detta beslut i slutändan ändå då de tjänar på själva försäljningen av Squares spel och det finns för få Ps3 ägare för att det skulle löna sig med en exklusivitet och jag kan tänka mig att även Sony resonerar på samma sätt.



LOL detta är precis det jag skrev tidigare i tråden(eller om det var en annan)
Så fort det blir ett bakslag för Sony, som det faktiskt blir när en titel som FF går multi så hittar folk anledningar till att det är bra för Sony och att dom nog är nöjda med det :)
Och det obligatoriska "ähh bryr mig inte så mycket om det spelet ändå" :D

Är ni så rädda att Sony förlorar titlar att ni måste ändra er uppfattning om spelen bara för att visa att det inte är någon fara för Sony och intala er detta?


Men bästa hittils som jag hört är att Versus är coolare, trots att ingen vet vad det är för spel. Men jag tar för givet att när det går multi också så suger hela FF serien. Precis lika mycket som MGS4 kommer att suga så fort Konami annonserar det till 360.
Som ni alla redan vet är jag "360 fan" men jag ändrar mig iaf inte när en titel går multi, Oblivion och Bioshock är precis lika bra som dom var innan dom kom/kommer till PS3.

Redigerat av Fiddey, 16 juli 2008 - 10:18.


#73

Postad 16 juli 2008 - 10:24

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Ja hade inte PS3 haft sin bly-ray spelare så hade det inte funnits någon anledning att köpa ett. Men tungt för sony om alla deras tidigare exklusiva titlar blir multi.

#74

Postad 16 juli 2008 - 10:54

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

LOL detta är precis det jag skrev tidigare i tråden(eller om det var en annan)
Så fort det blir ett bakslag för Sony, som det faktiskt blir när en titel som FF går multi så hittar folk anledningar till att det är bra för Sony och att dom nog är nöjda med det :)
Och det obligatoriska "ähh bryr mig inte så mycket om det spelet ändå" :D

Är ni så rädda att Sony förlorar titlar att ni måste ändra er uppfattning om spelen bara för att visa att det inte är någon fara för Sony och intala er detta?

Vad jag läst så tjänar Sony pengar via Square (antar att de har aktier) så då är det väl inte så konstigt att de också tjänar pengar om spelet säljer till 360. Jag bryr mig som sagt var inte om FF serien men även om jag gjorde det så hade jag inte gått i taket för att spelet blev multi (såvida detta inte påverkade att jag fick vänta längre), jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta "Det ENDA jag bryr mig om är spelen" :).

#75

Postad 16 juli 2008 - 11:28

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

"Det ENDA jag bryr mig om är spelen" :D.


Till Sony´s PS3:a ja.
Fattar inte varför du förnekar det, är ju inte direkt att man är en sämre människa bara för att man väljer det enda formatet framför det andra.
Stå för dina åsikter istället och var stolt över dom.

Redigerat av Fiddey, 16 juli 2008 - 11:43.


#76

Postad 16 juli 2008 - 12:04

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Vad jag läst så tjänar Sony pengar via Square (antar att de har aktier) så då är det väl inte så konstigt att de också tjänar pengar om spelet säljer till 360.

Tror du att Sony tjänar pengar om man även räknar med de troliga förlusterna de gör genom den förlorade merförsäljningen av PS3:or och tillbehör och spel och framtida filmintäkter etc etc pga missad exklusitivitet på FFXIII?

Själv tror jag inte att det finns en enda glad min hos Sony pga av MS deal med SE.

-lk

#77

Postad 16 juli 2008 - 12:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Själv tror jag inte att det finns en enda glad min hos Sony pga av MS deal med SE.

-lk

Det tror inte jag heller.

Sony får trösta sig med att de kommer att vara exklusiva på den japanska marknaden och att spelet kommer ut på PS3 först. (iom japan, återstår att se på release utanför)

#78

Postad 16 juli 2008 - 12:15

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Till Sony´s PS3:a ja.
Fattar inte varför du förnekar det, är ju inte direkt att man är en sämre människa bara för att man väljer det enda formatet framför det andra.
Stå för dina åsikter istället och var stolt över dom.

Jag står hundra procent för mina åsikter men jag tänker inte låta folk tro något som inte är sant. Faktum är att jag kommer ha köpt en Xbox 360 före ett eventuellt Ps3 köp. När jag köpte min Ps2 gjorde jag grundlig läsning om vilka spel som kom till den och även Xbox. Då det visade sig att de mer intressanta titlarna för Xbox ändå kom till min pc så fall valet på Ps2 och det beslutet har jag inte ångrat en skekund då Ps2 fortfarande är den konsol som (än så länge) har flest bra spel (enligt mig). Om du läser mina inlägg här på minhembio så lär du märka att jag knappast är en person som inte står för mina åsikter (däremot kan jag erkänna när jag ha fel och ändra min uppfattning baserat på detta). Kanske dags att du läser på vad en Fan_boy är. Eftersom jag köper hårdvaran baserat på spelen som finns till den så är alltså detta en felaktig uppfattning om mig :D.

"Tror du att Sony tjänar pengar om man även räknar med de troliga förlusterna de gör genom den förlorade merförsäljningen av PS3:or och tillbehör och spel och framtida filmintäkter etc etc pga missad exklusitivitet på FFXIII?

Själv tror jag inte att det finns en enda glad min hos Sony pga av MS deal med SE."


Som jag fattat det så har ju Ps3 ägarna fortfarande Versus exklusivt och att Square skulle göra FF 13 till även Xbox 360 borde folk ha förstått när de tidigare skaffat sig ett verktyg för att kunna utveckla spel på både konsolerna. Då jag som sagt var inte bryr mig om FF serien så är detta något jag läst om de senaste dagarna men för de som är insatta borde detta inte var någon större chock. Sony hade kunnat betala Square pengar för exlusivitet men valde att inte göra det (eller så var kostnaden för hög för dom såvida inte Microsoft lade ett ännu bättre bud) så Sony har sig själva att skylla.

Jag minns inte var jag läste om att Sony tjänade pengar på Squares spel men om detta är sant så tror jag inte Sony kommer förlora så mycket på denna deal. Det är trots allt betydligt färre som äger en Ps3 än en 360 (på samma gång som det är betydligt färre som äger en Xbox 360 i japan) så att enbart förlita sig på Ps3 försäljningen hade nog inte räckt.

Jag hade i en annan tråd en debatt angående Rainbow serien och hur jag tyckte att spelen bara blivit sämre och sämre till konsol. Någon i den tråden (har för mig det var Zoiler) skrev då att Ubisoft ville nå en bredare publik och på precis samma sätt är det nog nu med Square. Även om jag inte alls gillar Ubisofts nya spel lika bra som de förgående i Rainbow serien kan jag inte blunda för det faktum att de gjorde ett klokt val om man ser till försäljning och jag tycker inte heller de som gillar FF serien (om det visar sig att spelet säljer bättre) kan tycka annorlunda. Visst kanske de förlorar på Ps3 försäljningen men detta kan de säkerligen ta igen på Xbox 360 spelen.

Redigerat av Jack of all trades, 16 juli 2008 - 12:34.


#79

Postad 16 juli 2008 - 12:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Söta små barn, lugna ner er lite va. :D

Tror det här "versus är coolare" var ett skämt Fiddey, ingen mening att hugga på allt man ser. Det jag tycker är intressant är vad Sony cheferna tänker. Jag vet inte hur mycket man tjänar på Blu-Ray men det måste ju vara en smörig summa för de har ju satt PS3an i en ganska utsatt situation för att kunna få ut Blu-Ray formatet som vinnare.

Jag tycker inte att man ska böla som PS3 ägare bara för detta, det handlar trots allt inte om vilka spel folk med xbox360 kan spela utan de man med PS3 kan spela.

De man missar är serier som

Fable, Gears of War, Halo, Banjo, Forza, Mass Effect, Dead Rising, Kameo, Ninja Gaiden, Dead or Alive, Perfect Dark

Men man vinner spel som

Warhawk, Uncharted, InFAMOUS, Resistance, Ratchet and Clank, Gran Turismo, SOCOM, God of War, Little big Planet, Tekken

Sen finns det ju flera ton av andra spel som är multiplattform och verkar skitbra, se bara på de som kommer detta året. Är man spekulerande köpare är det ju bara att titta på ovan nämnda spelserier, onlinetjänster, hårdvarufeatures och pris för att avgöra. Svårare än så är det inte.

Och just nu tycker jag båda konsollerna dukar fram en jävligt bra buffe, var glad för alla roliga spel istället för att gnälla som en hop pubertala klagomurar. Personligen finns det inte en chans i ****t att jag har råd att köpa alla spel som kommer i år som jag vill ha. Ibland tror jag folk lägger mer tid på att gnälla om diverse triviala skitsaker än att verkligen njuta av sitt spelande.

Nu blev det mer än jag tänkte, aja puss.

#80

Postad 16 juli 2008 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Alltså, det här börjar bli löjligt. Så fort Jack uttalar sig så är "vissa" på honom direkt och hugger om att det är skitsnack osv. Det är helt ok att argumentera mot åsikter, men glöm inte av att det ska göras med respekt i tonen som reglerna på forumet kräver. Det börjar likna lite mobbing med alla dessa personliga attacker.

Argumentera gärna mot åsikterna, men lägg ned den personliga vendettan och den hätska tonen. Något liknande som händer igen = varning.


Kommentarer som vanligt via PM.

#81

Postad 16 juli 2008 - 14:40

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Jag minns inte var jag läste om att Sony tjänade pengar på Squares spel men om detta är sant så tror jag inte Sony kommer förlora så mycket på denna deal. Det är trots allt betydligt färre som äger en Ps3 än en 360 (på samma gång som det är betydligt färre som äger en Xbox 360 i japan) så att enbart förlita sig på Ps3 försäljningen hade nog inte räckt.


Har sökt runt lite och har inte hittat ett enda officellt uttalande om detta MEN jag har sett ett flertal inlägg där folk påstår att Sony äger ca 9-10% av Square-Enix aktier. Har ingen aning om hur aktier funkar och hur ägarna tjänar på det men tydligen så är inte 9% tillräckligt för att ens påverka vad SE gör. Notera också att dessa inlägg kommer främst from PS3 forum och i konsollkriget hittar folk på vad som helst :D

#82

Postad 16 juli 2008 - 14:56

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Har sökt runt lite och har inte hittat ett enda officellt uttalande om detta MEN jag har sett ett flertal inlägg där folk påstår att Sony äger ca 9-10% av Square-Enix aktier. Har ingen aning om hur aktier funkar och hur ägarna tjänar på det men tydligen så är inte 9% tillräckligt för att ens påverka vad SE gör. Notera också att dessa inlägg kommer främst from PS3 forum och i konsollkriget hittar folk på vad som helst :D


Read it and weep

http://www.square-en...lder/index.html

Sony äger ca 8-9% av företaget, huruvida dom gör "vinst" på detta beslut vet jag ej, kan ju någon med god insikt om japansk aktiemarknad uttala sig hur deras utdelnings program ser ut. Men klart är att det är en prestige förlust för PS3 och SONY.

#83

Postad 16 juli 2008 - 15:00

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Read it and weep

http://www.square-en...lder/index.html

Sony äger ca 8-9% av företaget, huruvida dom gör "vinst" på detta beslut vet jag ej, kan ju någon med god insikt om japansk aktiemarknad uttala sig hur deras utdelnings program ser ut. Men klart är att det är en prestige förlust för PS3 och SONY.


Vadå read and weep? Det du skrev var i princip samma som jag gjorde. Däremot så spikade du debatten :D

Tog du illa upp när jag skrev att PS3 fans kan hitta på vad som helst? :>

#84

Postad 16 juli 2008 - 15:05

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Vadå read and weep? Det du skrev var i princip samma som jag gjorde. Däremot så spikade du debatten :D

Tog du illa upp när jag skrev att PS3 fans kan hitta på vad som helst? :>


Om du läser ditt eget inlägg så skriver du

flertal inlägg där folk påstår att Sony äger ca 9-10%

och

Notera också att dessa inlägg kommer främst from PS3 forum och i konsollkriget hittar folk på vad som helst

men detta så antyder du att det är en myt eller ett rykte, jag hittade sedan fakta som presenterades, sen om någon vill gråta är ju en helt annan sak! :)

#85

Postad 16 juli 2008 - 15:10

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Om du läser ditt eget inlägg så skriver du och men detta så antyder du att det är en myt eller ett rykte, jag hittade sedan fakta som presenterades, sen om någon vill gråta är ju en helt annan sak! :D


Ska inte starta en debatt om nåt helt annat men...

Klart jag antyder att dom "påstår" när jag inte hittade några konkreta bevis för att det stämde. Jag påstod aldrig att det inte var sant, tvärtom, därav av mitt stora "MEN" i inlägget. Att folk sedan kan hitta på saker för att skydda sin favoritkonsol är inget nytt.

#86

Postad 16 juli 2008 - 15:18

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Ska inte starta en debatt om nåt helt annat men...

Klart jag antyder att dom "påstår" när jag inte hittade några konkreta bevis för att det stämde. Jag påstod aldrig att det inte var sant, tvärtom, därav av mitt stora "MEN" i inlägget. Att folk sedan kan hitta på saker för att skydda sin favoritkonsol är inget nytt.


Precis som folk gärna antyder att antydningar är osanna... nä nu blev det snurrigt! Man finner det man vill finna, var ju bara att söka på Square-Enix på google, hur som helst ON-TOPIC:

Tror precis som en del andra att SONY ej har några större ekonomiska intressen med sitt aktieinnehav att FFXIII blir multi, däremot så är det ju säkert ett spel med stora utvecklingskostnader som dom andra investerarna säkert vill få ut för, så dom har säkert sagt till SONY att antingen lägga upp pengarna eller så släpps det på X360. Snacka iallafall om att MS fick mycket gratispublicitet i "gamer" världen i och med detta iallafall...

#87

Postad 16 juli 2008 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jag tror på ett sätt att det är bra för PS3-fansen och det är att det borde bli klart tidigare. Man säger ju själva att det går snabbare att utveckla på en PC plattform och SE skriver på IGN att porten (360 portas från PS3) inte kommer fördröja PS3-spelet. Utvecklingen hittills har inte direkt verkat vara jättesmooth.

Men någon ekonomisk vinning å Sonys sida menar jag att det är 0% chans att det är. Det är en stor förlust prestige- och finansmässigt hur man än försöker vinkla det.

#88

Postad 16 juli 2008 - 19:36

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Jag måste, säga jag blir aldrig förvånad över Square soft beslut. Jag fick en chock när de övergav Nintendo, tyckte de var förräderi,svek o allt möjligt. Tänkte jaha ! nu är man tvungen skaffa två konsoler. Princip i början fanns de bara square i början som släppte bra RPG spel till PS1 , annars var de mest skit spel. De var först till PS2 som de börja komma bra spel i min smak. Nu ger de "sony" en känga. Hoppas bara de inte skiljer alltför mycket mellanFFXIII på konsolerna. Tycker Square börja tappa stinget lol ... Fast spelen är ju fantastika :D

#89

Postad 16 juli 2008 - 22:12

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Finns det någon som fortfarande köper spel till 360? Trodde typ allihopa ladda ner och brände. Square är kanske "in for a surprise"....

#90

Postad 16 juli 2008 - 22:13

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Förreäderi är det väl inte. De har alltid hållt sig till de format som når mest kunder och kan stödja det de vill uppnå. Tex hade det inte gått att få alla videosekvenser i FF 7-9 på ett N64.

"in for a surprise"....

Hur tänkte du nu då? Skulle folk pirata FF mer än andra xbox spel?

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 16 juli 2008 - 22:19.


#91

Postad 16 juli 2008 - 22:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Square är kanske "in for a surprise"....

Haha, de verkar ha bättre koll på marknaden än dig iaf :D , Räcker iofs att kolla på MS presskonferens för en update.

#92

Postad 16 juli 2008 - 22:56

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Utvecklingen av FFXIII sker på pc så det finns ingen optimering eller försening till endera konsol (tror det var gamespot som hade den infon).

Sen att Sony äger 8-10% av SE är sak samma eftersom resterande 90% vill ha vinst på FFXII. Nu har 360:en ett flertal exlusiva rpg:s och enda(?) exklusiva rpg:et till PS3 är White Knight, så detta är ett stort bakslag för Sony.

Redigerat av Upp_o_ner, 16 juli 2008 - 22:56.


#93

Postad 16 juli 2008 - 23:16

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Jack Tretton verkar påstå att pengar har varit inblandade i att FFXIII blev multi.
Sony borde veta med tanke på att de är aktieägare i SE och därmed borde ha insyn i så här stora beslut.
Bara spekulationer dock...

http://www.gamasutra...php?story=19448

#94

Postad 16 juli 2008 - 23:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jack Tretton verkar påstå att pengar har varit inblandade i att FFXIII blev multi.
Sony borde veta med tanke på att de är aktieägare i SE och därmed borde ha insyn i så här stora beslut.
Bara spekulationer dock...

http://www.gamasutra...php?story=19448


Skärp dig och läs texten istället.

Gamasutra tar 2 olika meningar från Tretton och skapar en egen rubrik. Det är en ren Löpsedelsartikel i klass med Aftonbladets "Zlatan rasar.......".

Detta sa Jack:
"I think Microsoft has spent the majority of their money on trying to curry favor with third parties"

Att folk på nätet kan svälja allt som Sony skiter ur sina munnar är helt sjukt, inte minst när folk sen ska köra fritolkningar.

Tragiskt nog så tar de ju varje tillfälle i akt att ljuga och svart måla sin konkurrent, de är snart med i svenska nationalencyklopedin under arrogans.

De har ju redan tidigare svurit att de aldrig lägger ett öre på tredjeparts exklusiva titlar, JO TJENAR! Eller att 360 absolut aldrig klarar 1080p! Eller att Rumble var OMÖJLIG i Sixaxis! Eller att fler än 1 SKU skule de aldrig göra, det förvirrar konsumenterna! Eller att World Launch var något som man absolut skulle göra!

Ne sluta sprida sånt skit och ta allt topparna inom det företag säger med minst 10 ton salt.

Redigerat av PalmiNio, 16 juli 2008 - 23:34.


#95

Postad 16 juli 2008 - 23:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Här är för övrigt hela intevjun med Jack.

I think that every company thinks that they invented the wheel" he said, "but I think that my first reaction is that we must be doing a lot of things right because I see a lot of things that remind me of what we're doing.


Han har rätt på många sätt så som Lips med mera, synd att han saknar ödmjukhet när de själva samtidigt lanserar en tjänst som MS redan har.

I think the worst thing we could do is look at the competition and try and do what they're doing.

Jo För trophies kom ur från inget.......

Ne men i övrigt en helt OK intervju, förstår deras plan och deras arbete med intern utveckling av spel. Det har ju ändå visat sig vara det som håller till stor del Sony inne i matchen. Man kan ju bara se på Nintendo som mer eller mindre existerar på det.

#96

Postad 17 juli 2008 - 07:30

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Det är ju knappast bara SONY som saknar ödmjukhet denna generation, tycker att alla tre är rätt så kaxiga och arroganta när det kommer till sina konkurrenter...

#97

Postad 17 juli 2008 - 09:07

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Det är ju knappast bara SONY som saknar ödmjukhet denna generation, tycker att alla tre är rätt så kaxiga och arroganta när det kommer till sina konkurrenter...


Dagens sanning.
Men så är ju också branschen

#98

Postad 17 juli 2008 - 09:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är ju knappast bara SONY som saknar ödmjukhet denna generation, tycker att alla tre är rätt så kaxiga och arroganta när det kommer till sina konkurrenter...



Kaxiga, visst. Arroganta? Upp till bevis. Har Nintendo eller MS rakt av ljugit om sina konkurrenter? Microsoft har iaf alltid, iaf Moore, sagt att 360 är en ferrari medans PS3 är en lamborghini på frågor om vilken som är bäst. Helt enkelt kan man inte jämföra 2 superbilar. Tycker det är ett ganska bra svar och knappast arrogant.

Har Nintendo och Microsoft ljugit om sina egna produkter?

När man läser uttalande som att "Vi lägger aldrig pengar på exklusiva titlar" "När vi såg deras show ser vi att de kopierat från oss" "Vi vill inte ha rumble för det är dåtid och omöjlig att ha i sixaxis" "Kan inte fatta varför Microsoft kör 2 SKU, förvirrar konsumenten, det skulle aldrig vi göra" "360 har ingen teknisk möjlighet till 1080p" "Klart vi ska släppa i hela världen samtidigt, annat vorre korkat".

Ne Sony är betydligt längre fram. Man ska inte lägga skulden på PS3, bara att de har idioter till frontfigurer.

Redigerat av PalmiNio, 17 juli 2008 - 09:53.


#99

Postad 17 juli 2008 - 10:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Hahah man kan tom googla fram listor på dumma uttalande från Sony, säger väl en hel del:

"I wish that they would come up with some strategies of their own, but they seem to be going down the path of everything we do." [speaking about Microsoft]
SCEA boss Kaz Hirai in an interview with Official PlayStation Magazine


"I have no concerns about the competition."
Phil Harrison, president of Sony Worldwide Studios speaking at the Game Developer Conference


"We don't care," [asked his opinion of the PS3's competitors]
SCEA boss Kaz Hirai Gamespot interview at Tokyo games show


"Q: So are you saying that not having an exclusive on Grand Theft Auto doesn't hurt you at all?
A: No, I don't think it hurts us. No, I really don't."


"The name of the game is not market share, it’s how fast we (Sony) can grow the industry."
– Ken Kutaragi, regarding competition from Microsoft and Nintendo


Favoriten är såklart

"If you can find a PS3 anywhere in North America that's been on shelves for more than five minutes, I'll give you 1200 bucks for it."

Sen postar folk tusentals bilder där de ser PS3or

#100

Postad 17 juli 2008 - 10:18

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
SONY har absolut gjort många grodor denna generation, man kan kalla det lögner om man vill eller ändring av "business planen" hur som helst så ger det en sur smak i munnen när man ändrar om hela tiden. Att man inte varit nöjd över detta kan ju också ses att man bytt bort två av bolagets mest prominenta personer som tog mycket plats i rampljuset och kläckte ur sig en del bisarrt. Håller med i att sony leder arrogans ligan och att dom säkert skulle tjäna på att vara mer ödmjuka i sin framtoning men ta t.ex killen på x360 USA, kommer inte ihåg hans namn men Dan? (skall kolla senare), har ju varit ganska så arrogant i sin attityd mot sony så det visar ju på att det knappast är bara sony som gillar att leka, det roligaste av allt är ju ändå det faktum att när sony och ms bråkar i sandlådan så springer Nintendo Reggie flera varv runt dom och skrattar.
Jag har gillar Playstation sen 1:an kom ut och har även 3:an nu och tror fortfarande på den men vi kan ju säga att nästa generations konsollval inte kommer bli lika självklart om inte SONY verkligen sätter igång och övertygar en att man valt rätt nu när vi snart är inne i andra halvlek.

Edit: Här är mer härliga SONY quotes, skall se om jag hittar några från MS eller Nintendo
http://www.reghardwa...s3_sony_quotes/

Redigerat av Unregistered0650da58, 17 juli 2008 - 10:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.