Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad ska man spela på?

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 29 november 2005 - 12:37

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

kanske dags att bryta upp den här tråden i flera...?

I anslutning till det som sagts tidigare, huruvida en TV med enbart DVI/HDMI och ej komponentingång får kallas "HD-Ready": Jag har inte lyckats hitta den formella definitionen från "källan", dvs European Information and Communcations Technology Industry Association. Nedanstående är saxat från Pioneers hemsida:

"HD-ready:
Describes a television that is capable of displaying one or both of the prescribed high-definition television formats (720p, 1080i) but is not equipped with the requisite tuner/converter to receive digital signals."

Jag antar att det ligger även i deras intresse att tolka definitionen så löst som möjligt. På min TV, en Philips 32PT3320, sitter en HD-ready och TVn saknar komponentingång.

<{POST_SNAPBACK}>



Här hr du en länk.
http://www.eicta.org...el0=1&docid=398

En bit ner på den sidan finns det ett pdf dokument och på sidan 11 el 12 så står det vilka krav som ställs för att få använda hd-ready loggan och där står som sagt komponent.
Ingen fara om denna saknas egentligen tycker jag om man inte behöver den MEN det är märkligt att du fått en TV med denna logga som uppenbarligen inte skall få ha denna logga.

Jaja nog O:T,,

<{POST_SNAPBACK}>



Om man läser denna PDF fil så står det på punkt 2 att den skall ha följande ingångar:
Analog YPbPr1 (komponent ingång) OCH
DVI eller HDMI

fortsätter man läsa lite längre ner på samma sida står det följande:
YPbPr1 (komponent): CEA-770.3 rev C, November 2001, with the notice that the connectors required may be available ONLY through an adaptor.

DVS komponent skall finnas på din tv men behöver inte finnas med standard komponentanslutningar, utan kravet är endast att komponentmöjligheten skall finnas att tillgå med hjälp av adapter som kopplas in. Var denna adapter i sin tur kopplas in vet jag dock ej men jag antar att det är på DVI/HDMI ingången som komponentmöjligheten kan finnas.


Så Odie76: Har du bara DVI el. HDMI ingång så har du komponentmöjligheten därigenom.

Over and out..

<{POST_SNAPBACK}>


himla konstigt att 360 inte har DVI/HDMI utgång. men den utgång den har går ju allt igenom så det är väl inte så omöjligt att dom släpper någon HDMI sladd eller så framöver om nu det där uttaget är kompatibelt med digitala signaler.

#52

Postad 29 november 2005 - 12:53

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

himla konstigt att 360 inte har DVI/HDMI utgång. men den utgång den har går ju allt igenom så det är väl inte så omöjligt att dom släpper någon HDMI sladd eller så framöver om nu det där uttaget är kompatibelt med digitala signaler.


Xbox 360 HAR DVI/HDMI stöd men precis som sin föregångare har den en egen typ av video/audio kontakt på själva boxen som i sin tur kopplas in till rätt kabel man vill använda. Dvs det man får vänta på är att dom släpper en kabel som du kopplar in till xboxen som sedan har en DVI/HDMI kontakt i andra änden ist för Komponent eller Komposit som det är idag.

#53

Postad 29 november 2005 - 13:22

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Oavsett om man använder en DVI el HDMI sladd från xbox360 så kommer (vad jag läst) signalen fortfarande vara analog så då kvittar det egentligen om det är komponent eller HDMI/DVI som man kopplar in i TV´n.

Vitsen med DVI/HDMI är ju trots allt att man vill kunna få en digital utsignal.

Ang HD-Ready och adaptern du skrev om Dulcimer så är det helt rätt men i detta fallet så hade denna TV (vad jag kunde se) endast 1 DVI kontakt och kan således fortfarande inte räknas som HD-Ready då det är en Analog + 1 DVI/HDMI som minst krävs.

#54

Postad 29 november 2005 - 13:29

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Oavsett om man använder en DVI el HDMI sladd från xbox360 så kommer (vad jag läst) signalen fortfarande vara analog så då kvittar det egentligen om det är komponent eller HDMI/DVI som man kopplar in i TV´n.

Vitsen med DVI/HDMI är ju trots allt att man vill kunna få en digital utsignal.

Ang HD-Ready och adaptern du skrev om Dulcimer så är det helt rätt men i detta fallet så hade denna TV (vad jag kunde se) endast 1 DVI kontakt och kan således fortfarande inte räknas som HD-Ready då det är en Analog + 1 DVI/HDMI som minst krävs.

<{POST_SNAPBACK}>


Men var är det meningen att man ska koppla Adaptern för komponent då? Är det inte till DVI el HDMI ingången man gör detta? Isf ska det ju räcka med att man har 1st DVI el HDMI ingång på tv:n och att denna ingången sedan klarar av YPbPr1 signaler så är saken biff? Eller? :)

#55

Postad 29 november 2005 - 13:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Oavsett om man använder en DVI el HDMI sladd från xbox360 så kommer (vad jag läst) signalen fortfarande vara analog så då kvittar det egentligen om det är komponent eller HDMI/DVI som man kopplar in i TV´n.

Vitsen med DVI/HDMI är ju trots allt att man vill kunna få en digital utsignal.

Ang HD-Ready och adaptern du skrev om Dulcimer så är det helt rätt men i detta fallet så hade denna TV (vad jag kunde se) endast 1 DVI kontakt och kan således fortfarande inte räknas som HD-Ready då det är en Analog + 1 DVI/HDMI som minst krävs.

<{POST_SNAPBACK}>


Men var är det meningen att man ska koppla Adaptern för komponent då? Är det inte till DVI el HDMI ingången man gör detta? Isf ska det ju räcka med att man har 1st DVI el HDMI ingång på tv:n och att denna ingången sedan klarar av YPbPr1 signaler så är saken biff? Eller? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo absolut men om man ska hårddra efter EICTAS regler så står det ju 1 DVI/HDMI OCH en Analog komponent (eller via addapter)... så det saknas alltså ändå 1 ingång på just denna TV`n.
Däremot var adapter historien även ny för mig (såg inte den punkten första gången jag läste det pdf dokumentet).

I vilket fall DVI/HDMI/komponent/VGA eller vad man nu använder så komer nog det se riktigt nice ut. Och vem vet kanske går det att få till en digital utsignal på boxen "after all" och då är ju allt frid och fröjd....

#56

Postad 06 december 2005 - 13:04

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
För att återgå till temat så funderar jag ochså på hur det vore att spela Xbox 360 på en 50" DLP TV som stöder HDupplösning. Finns ju en hel del alternativ från Sony, Sagem, Optoma, Samsung och Thompson.
DLP-TV är ju helt klart det sm ger störst bild för pengarna när vi snackar HDTV, sen har de ofta bra anslutningar ochså.

#57

Postad 10 december 2005 - 12:47

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

DLP-TV är ju helt klart det sm ger störst bild för pengarna när vi snackar HDTV,

<{POST_SNAPBACK}>


Nix! Det gör projektor :)

#58

Postad 16 december 2005 - 00:23

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

himla konstigt att 360 inte har DVI/HDMI utgång. men den utgång den har går ju allt igenom så det är väl inte så omöjligt att dom släpper någon HDMI sladd eller så framöver om nu det där uttaget är kompatibelt med digitala signaler.


Xbox 360 HAR DVI/HDMI stöd men precis som sin föregångare har den en egen typ av video/audio kontakt på själva boxen som i sin tur kopplas in till rätt kabel man vill använda. Dvs det man får vänta på är att dom släpper en kabel som du kopplar in till xboxen som sedan har en DVI/HDMI kontakt i andra änden ist för Komponent eller Komposit som det är idag.

<{POST_SNAPBACK}>


Xbox och Xbox 360 har inga TMDS-sändare så jag är sjukt nyfiken på hur du menar att de skulle ha stöd för DVI eller HDMI. :D

DVI-I/DVI-A, visst men hur intressant är det på en skala? Är det bara analogt man är ute efter kan man lika gärna slänga på en VGA-till-DVI-I-adapter på VGA-kabeln ju.

@ Beagle five
Uttaget har för övrigt inga ledare avsedda för digitala signaler och heller ingen TMDS som kan modulera signalerna för DVI/HDMI-överföring så i Xboxarnas nuvarande hårdvarutförande är digitala bildinterface uteslutet.
Närmsta man skulle kunna komma är väl nån slags HD SDI-modd men då snackar vi mucho dineros för utrustningen som kan hantera det.

Dock har ju Microsoft sagt att de är beredda att släppa nya hårdvarurevisioner för både HD-DVD och HDMI/DVI om stor efterfrågan uppstår.

#59

Postad 16 december 2005 - 16:56

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Proj är uteslutet. Måste man ju ha kolsvart. Och det är inte lätt. Sen är det krångligt.

<{POST_SNAPBACK}>


reagerar lite på den här kommentaren då jag ser den poppa upp lite här och var hela tiden. Jag kör med en lite billigare presentationsprojektor som på highmode kan pumpa ut 2000ANSIlumen och den fungerar KLOCKRENT på sommartid mitt på dagen bara jag drar ner draperierna... så detta är HÖGST överdrivet. Tittar jag på film på kväll/natten så drar jag ner projektorn till low-mode och sätter på ett neutralt ND4 gråfilter framför linsen.

Tjoff! Bio på kvällen och projje som funkar dagtid på dagen&sommaren! Dock blir Svärtan lidande med ströljus, men bilden är helt OK tycker jag (och alla mina polare är lyriska när vi har film-kväll... kanske projje-techies inte skulle uppskatta bilden, men för oss "dödliga" fungerar det klockrent!) :rolleyes:

Mina 0.02$

#60

Postad 17 december 2005 - 00:20

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Själv sitter jag på projje och CRT, en grym kombination som inte behöver kosta skjortan.

#61

Postad 18 december 2005 - 13:15

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Använder min Sanyo Z1:a å plöjjer xbox360, är hur nöjd som helst...

#62

Postad 18 december 2005 - 14:22

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
Kommer använda min Toshiba ET-1 projektor och snart en Hyundai Q320 32" lcd. Om man nu får xbox360'n nångång..... :(

#63

Postad 18 december 2005 - 18:00

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Jag kommer köra projektor samt en plasma.
Sony VPL-HS60 samt Hitachi 42PD6600. Hitachin kommer inhandlas, så jag får nöja mig med projektorn på 99" sålänge, vilket är helt ok :(

#64

Postad 19 december 2005 - 09:18

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag har provat spela med med min projektor sanyo z3 och det är inget jag rekomenderar det blir för stort o jobbigt att mörklägga hela tiden så jag köpte en lcd samsung r41 32" funkar kanon..

#65

Postad 19 december 2005 - 13:38

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
Jag lirade XBOX (inte 360) på min projektor i ca 90-100" och jag tyckte det faktiskt blev för stort, mådde illa efter ett tag när man lirade Halo 2 ex. Men bilspel gick bra ett tag. Så jag minskade projiceringen till ca 80%. Då blev det perfekt storlek.
Kommer förmodligen inte spela så mkt på projektorn när jag fått hem LCD-tvn.(man är ju så snål med lamptiden på projektorn :angry: )

#66

Postad 19 december 2005 - 14:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0
Tycker Halo2 funkar utmärkt nu på 88" när det har 720p och AA stöd.
Det funkar faktiskt bättre än att spela på CRT TV då man får en mycket bättre draw distance och bättre skärpa, framförallt underlättar det när man snipar :angry:

#67

Postad 19 december 2005 - 15:31

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

Tycker Halo2 funkar utmärkt nu på 88" när det har 720p och AA stöd.
Det funkar faktiskt bättre än att spela på CRT TV då man får en mycket bättre draw distance och bättre skärpa, framförallt underlättar det när man snipar  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Körde iof Halo på vanliga Xboxen i 480p eller vad det var. Får testa sen när man får 360'n(om man nu får den nångång)

#68

Postad 19 december 2005 - 15:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0
Det ska väl komma ut en leverans till av Xbox360 idag som jag fattat det till affärerna. Borde gå att få tag på närmaste elgiganten. Att spela Halo2 i 480p(om du har NTSC, annars är det 480i som gäller) det var ingen höjdare, det är en rejäl skillnad med 720p och AA påslaget, känns nästan som ett nytt spel :angry:
När du tex flyger på Coagaltion med bansheen så är det en oerhörd skillnad i överblick på kartan.

#69

Postad 19 december 2005 - 17:59

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

Det ska väl komma ut en leverans till av Xbox360 idag som jag fattat det till affärerna. Borde gå att få tag på närmaste elgiganten. Att spela Halo2 i 480p(om du har NTSC, annars är det 480i som gäller) det var ingen höjdare, det är en rejäl skillnad med 720p och AA påslaget, känns nästan som ett nytt spel  :angry:
När du tex flyger på Coagaltion med bansheen så är det en oerhörd skillnad i överblick på kartan.

<{POST_SNAPBACK}>

Var på en moddad xbox så det var ntsc jag körde. Menva coolt att det är så pass stor skillnad.
Får man ta å lira igenom Halo2 igen då *suck* ;-)

#70

Postad 20 december 2005 - 07:45

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
Har prövat crt (28") och en lcd (viewpia 32") och även projektor (PTAE300) och föredrog faktiskt LCDn, ser faktiskt inte vad folk vill åt hos en plasma, den är ju inte bra på nånting, du får inte fulla upplösningen som är halva grejen med 360n och den är snuskigt dyr, tycker även att crtn var ett klart gott alternativ, dom har ju trots allt högre "upplösning" än många plasmor...fattar inte riktigt varför super play sa att det va så fantastiskt med plasma....?
Nä det ideala borde va en 1280x720 LCD, då slipper man ju skala men dessa är ju inte så vanliga så jag tycker 1366x768 funkar helt ok.

#71

Postad 20 december 2005 - 14:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

Har prövat crt (28") och en lcd (viewpia 32") och även projektor (PTAE300) och föredrog faktiskt LCDn, ser faktiskt inte vad folk vill åt hos en plasma, den är ju inte bra på nånting, du får inte fulla upplösningen som är halva grejen med 360n och den är snuskigt dyr, tycker även att crtn var ett klart gott alternativ, dom har ju trots allt högre "upplösning" än många plasmor...fattar inte riktigt varför super play sa att det va så fantastiskt med plasma....?
Nä det ideala borde va en 1280x720 LCD, då slipper man ju skala men dessa är ju inte så vanliga så jag tycker 1366x768 funkar helt ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte läst testet men kanske är det så att det finns andra aspekter än upplösning som avgör? :(

#72

Postad 20 december 2005 - 17:46

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0

Jag kommer köra projektor samt en plasma.
Sony VPL-HS60 samt  Hitachi 42PD6600. Hitachin kommer inhandlas, så jag får nöja mig med projektorn på 99" sålänge, vilket är helt ok  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, den setupen hade inte suttit helt fel måste jag säga :(
Testade NFS: Most Wanted på en 42" plasma på Power i Luleå och var inte alls imponerad, 42" känns rent utsagt litet när man är van att spela på projektor. Inte var bilden bättre heller.

#73

Postad 26 december 2005 - 23:48

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Hade tänkt köpa någon av dom här två skärmarna, men ni får gärna komma med egan tips men det får inte kosta mer än 4000 kr och måste vara widescreen. Ska koppla ihop skärmen jag köper med datorn och med min Xbox 360 för att få ut hd-upplösningarna.

Acer 20" TFT AL2016WS: http://www.webhallen...cbfe588ad7d7ad5


Fujitsu Siemens Scaleoview 19" TFT W19-:
http://www.webhallen...d=50699&traff=1

Tipsa gärna om andra i samma prisklass, men det ska vara widescreen.

#74

Postad 28 december 2005 - 07:23

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag själv vill rekommendera PIONEER 436 XDE som val av skärm.
Har provat på min 2 år gamla SONY 32" 100Hz med RGB, Har provat på min 23" Phillips LCD model ny och nu senast på plasman.

Kommer innan jag ger mig även köpa projje och det lutar mot AE-900.

Projje + Pionner + Phillips LCD I´m in heaven :D

#75

Postad 28 december 2005 - 10:27

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Jag själv vill rekommendera PIONEER 436 XDE som val av skärm.


Får åka en på tittresa till hufudstaden och kika på denna plasma. Lutar fortfarande åt 40" LCD här följt av någon lämplig projje vad det lider. Varför är det så svårt att få tummen ur s.a.s. Priser sjunker och utvecklingen går framåt så precis när man bestämt sig kommer det ett nytt bättre alternativ.

De nu rätt dyra 50" plasmorna med samma upplösning som LCD oftast har idag kommer säkert sjunka rejält i pris under 2006. Så det kanske blir en sådan, vem vet !?

#76

Postad 28 december 2005 - 10:44

Stiffy
  • Stiffy
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Själv spelar jag på en Pioneer 506XDE och jag tycker bilden är klockren. Har inte testat på en LCD. Men med tanke på va jag ser nu kan jag inte tänka mig att det blir mycket bättre.

#77

Postad 28 december 2005 - 20:27

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Spelar på en Samsung LE37R41 - klockren bild!

#78

Postad 29 december 2005 - 12:30

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Ingen som lirar på en Hyundai? Är nämnligen riktigt sugen på att köpa en.

Viewpan då? Funkar den bra?

#79

Postad 29 december 2005 - 16:13

Mussor
  • Mussor
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Kör min Xbox360 på Optoma H79 proj, med Marantz SR7400 och Korsun D9 som stärkeri, 5.1 med 500W Icepowerdriven Sub och en 1000W-driven buttkicker2 under soffan.

Kan lova att det är en upplevelse att köra PGR3 på denna rigg! :angry:

#80

Postad 30 december 2005 - 14:54

StarTrekked
  • StarTrekked
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag väntar på min Viewpia LC32IE21 som skickades idag, får den på mån-tis.

#81

Postad 04 januari 2006 - 15:43

Unregisteredaef59e4c
  • Unregisteredaef59e4c
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Beställde en Panasonic PT-AE900 idag som jag tänker köra på, räknar med 80" (sitter 2.6 från duken). Så nu är det väntans tider.
Nu kör jag på en gammal 28" CRT, hoppas på ett litet lyft ;)

#82

Postad 05 januari 2006 - 11:41

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Nja det kommer inte bli en så stor skillnad :)

#83

Postad 05 januari 2006 - 17:16

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Beställde en Panasonic PT-AE900 idag som jag tänker köra på, räknar med 80" (sitter 2.6 från duken). Så nu är det väntans tider.
Nu kör jag på en gammal 28" CRT, hoppas på ett litet lyft  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Du kommer bli grymt nöjd! Kör själv med en AE900, fast på 106´.

#84

Postad 16 januari 2006 - 23:39

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Köpte en Samsung LE-40M61BX https://www.prisjakt...ukt.php?p=64076 Nu ska jag bara ha ihop pengar till en 360 :) . Provade LE-40M61BX med en 360 innan jag köpte den och på det lilla jag prova måste jag säga att jag blev grymt impad.

Redigerat av Unregistered5b84dd24, 16 januari 2006 - 23:40.


#85

Postad 16 januari 2006 - 23:50

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
"fick" min 360 i onsdags förra veckan. Lirar i 720p med komponent på en Hyundai Q320 LCD.
Sjukt outstanding bild!

#86

Postad 17 januari 2006 - 12:43

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Jag tycker alla verkar hänga upp sig på upplösningen, har en Panasonic 37 tums plasma (lågupplöst)
Och en andersson hd-ready 32 tums lcd i sov rummet (Inget att jämnföra med men ändå) Så är det
klart bättre bild på plasman, i alla sammanhang. Film, Tv-spel och analogt tv tittande.

#87

Postad 17 januari 2006 - 17:58

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

Jag tycker alla verkar hänga upp sig på upplösningen, har en Panasonic 37 tums plasma (lågupplöst)
Och en andersson hd-ready 32 tums lcd i sov rummet (Inget att jämnföra med men ändå) Så är det
klart bättre bild på plasman, i alla sammanhang. Film, Tv-spel och analogt tv tittande.

<{POST_SNAPBACK}>

Beror väl på vad man jämför med. Jämför med nåt bättre än andersson kanske så märker du skillnad.

#88

Postad 23 januari 2006 - 14:37

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

"fick" min 360 i onsdags förra veckan. Lirar i 720p med komponent på en Hyundai Q320 LCD.
Sjukt outstanding bild!

<{POST_SNAPBACK}>

Börjar bli allt mer sugen på att ersätta min CRT med en Hyundai ImageQuest (har deras datorskärmar... grymt bra dom med)

Men just nu spelas det på 70"+ i 720p med projje. Om du får en chans att testa det, så gör det. Ridge Racer 6 är otroligt snyggt och snabbt/mjukt... så pass snabbt faktiskt, att min far blev åksjuk :) när jag skulle visa honom vad det var jag snackade om :P

#89

Postad 23 januari 2006 - 15:33

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag tycker alla verkar hänga upp sig på upplösningen, har en Panasonic 37 tums plasma (lågupplöst)
Och en andersson hd-ready 32 tums lcd i sov rummet (Inget att jämnföra med men ändå) Så är det
klart bättre bild på plasman, i alla sammanhang. Film, Tv-spel och analogt tv tittande.

<{POST_SNAPBACK}>

håller med, har en PA50 42 tum lågupplöst och det bli hur bra bild som helst med HD på den skärmen, kan inte tänka mig hur man kan få bättre bild än så.

#90

Postad 23 januari 2006 - 17:40

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

"fick" min 360 i onsdags förra veckan. Lirar i 720p med komponent på en Hyundai Q320 LCD.
Sjukt outstanding bild!

<{POST_SNAPBACK}>

Börjar bli allt mer sugen på att ersätta min CRT med en Hyundai ImageQuest (har deras datorskärmar... grymt bra dom med)

Men just nu spelas det på 70"+ i 720p med projje. Om du får en chans att testa det, så gör det. Ridge Racer 6 är otroligt snyggt och snabbt/mjukt... så pass snabbt faktiskt, att min far blev åksjuk :) när jag skulle visa honom vad det var jag snackade om :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har ju en projektor, men jag har inte orkat testa xbox360 med den. Testade vanliga xboxen på projektorn å jag tyckte det var för stor bild, mådde nästan illa hehe.

#91

Postad 10 mars 2006 - 19:23

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Ingen som provat eller hört hur de e att lira 360 på en SONY KDF-E50A11??? Är ganska sugen på att köpa en sådan.

#92

Postad 10 mars 2006 - 20:08

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Skönt att se att den här tråden lever.

Såg Doa4 på en samsung r51 32 tums LCD och jo det såg riktigt trevligt ut. Nästan som om det vore ett annat spel än det Doa4 jag spelar hemma på min SDTV. Ser mycket bra ut här också men det kan bli bättre, tydligen.

Har inte sett en enda sony LCD in action s.a.s. Men har hört mycket gott om dem.
Sen är ju kombon Xbox360 plus sony LCD lite ironisk på någotvis ;)

När det blir dags för mig att handla LCD kommer jag nog ringa och fråga någon butik om det är ok att jag tar med mig min xbox360 eller ännu bättre ringa en butik som säljer båda för att kunna testa på lite olika tv- apparater. Det är min plan iallafall sedan får vi se om jag verkligen orkar vara så seriös när det verkligen gäller.

#93

Postad 10 mars 2006 - 21:53

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
^^ hahaha facktiskt inte tänkt på förräns du sa det om kombon...Men din plan lät ju facktiskt ganska trevlig..Frågan e ju bara som du säger om man verkliger orkar (nyter) hehe.

#94

Postad 23 mars 2006 - 16:55

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Ingen som provat eller hört hur de e att lira 360 på en SONY KDF-E50A11??? Är ganska sugen på att köpa en sådan.


Har kollat upp den där bakprojektionstvn nu och det blir nog en sådan för mig. 17000 kr för 50" 3lcd med native 1280*720 samt inbyggt analog OCH digital tuner. Låter helt perfekt för mig med tanke på den våldsamma utvecklingen som kommer vara på tv aparater de kommande åren. Är inte så sugen på att lägga ut 40000kr nu och lika mycket om bara nått år.

Prisvärd var ordet sa bull :P

Fanns en bra tråd här på forumet, sökfunktionen hittar den/dem :D (tänkte länka men den här datorn jag sitter vid är seg utöver vad som är mänskligt att uthärda så jag orkar inte leta upp dem).
I den tråden finns åtminstone en person som lirar xbox360 på sin sådan här tv, han verkar löjligt nöjd :angry:

#95

Postad 23 mars 2006 - 23:03

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
En skärm som har rasat i pris är Panasonic PA50 (42 tums plasma TV) den ger PERFEKT bild kan jag LOVA. Även fast den är lågupplöst så tar den 720P via komponent och det är precis vad man behöver för en 360. Köp Panasonic PA50, bilden är GRYM!! ser ut som en HD-ready skärm när den visar upp HD-material.

#96

Postad 23 mars 2006 - 23:46

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0

En skärm som har rasat i pris är Panasonic PA50 (42 tums plasma TV) den ger PERFEKT bild kan jag LOVA. Även fast den är lågupplöst så tar den 720P via komponent och det är precis vad man behöver för en 360. Köp Panasonic PA50, bilden är GRYM!! ser ut som en HD-ready skärm när den visar upp HD-material.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, nej och åter nej. Det blir helt fel om du nämner lågupplöst plasma, perfekt bild och 720p komponent i samma mening.

För att fullt ut kunna nyttja 360'n och kommande PS3 och Revolution så MÅSTE du ha en högupplöst bildvisare. Man får vad man betalar för helt enkelt, själv skulle jag inte sitta nöjd med en lågupplöst bildvisare med dagens konsoler.

Redigerat av bjornsva, 23 mars 2006 - 23:47.


#97

Postad 23 mars 2006 - 23:56

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

En skärm som har rasat i pris är Panasonic PA50 (42 tums plasma TV) den ger PERFEKT bild kan jag LOVA. Även fast den är lågupplöst så tar den 720P via komponent och det är precis vad man behöver för en 360. Köp Panasonic PA50, bilden är GRYM!! ser ut som en HD-ready skärm när den visar upp HD-material.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, nej och åter nej. Det blir helt fel om du nämner lågupplöst plasma, perfekt bild och 720p komponent i samma mening.

För att fullt ut kunna nyttja 360'n och kommande PS3 och Revolution så MÅSTE du ha en högupplöst bildvisare. Man får vad man betalar för helt enkelt, själv skulle jag inte sitta nöjd med en lågupplöst bildvisare med dagens konsoler.

<{POST_SNAPBACK}>

jag är iallafall skitnöjd och jag pröjsa 19000 kr för min Plasma, även om du tror att lågupplöst plasma är skit så kan jag garantera att den är GRYM när det gäller HD på denna skärm. Tro det eller ej.Alla mina kompisar som har sett denna plasma i 720P tycker det är grym skillnad och dom vill inte köpa 360 innan dom skaffat samma skärm som jag.Iallafall idag skulle jag nog köpa den nya Panasonic PV60, den är 100% HD-ready.

#98

Postad 24 mars 2006 - 00:06

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Jag menar såklart inte att den är skit, den är säkert mycket bra. Det jag menar är att en lågupplöst skärm inte klarar av att visa allt bildmaterial som finns när man kör full HD upplösning och på så sätt inte är optimal till xbox 360 tex. Bilden är naturligtvis bra, men ytterligare en dimension öppnar sig vid 1280x720.

Redigerat av bjornsva, 24 mars 2006 - 00:08.


#99

Postad 24 mars 2006 - 06:34

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Toblerone & Donmeta, jag kan inte annat göra än att VARMT rekommendera SONY KDF-E50A11 till 360! Har själv en och en kompis som gick raka vägen till Siba och köpte en efter han sett den första gången hos mig.
Om ni blir besviken på bilden på denna när ni kör i 1080i så går det nog inte att göra er nöjda :D
Får helt enkelt inte lika stor och bra bild till det priset någon annanstans, spring å köp nu å tacka mig sen :P

#100

Postad 24 mars 2006 - 07:38

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Får helt enkelt inte lika stor och bra bild till det priset någon annanstans, spring å köp nu å tacka mig sen


Tackar för infon. Och ja, efter den avslutningen kan jag ju inte göra annat än göra som du säger. Ja, inte riktigt. Köper i april och någon får leverera den hem till mig, vet inte om jag kan springa med den även om den bara väger 32 kg :P Tänkte passa på att pensionera min gamla denon dvd2800 också och slå till på en panasonic s97, den skalar upp dvd till 720p och 1080i till ett rimligt pris i väntan på nya skivformat och riktig hd-film i allmänhet. Dessutom har den audio delay vilket kan vara bra att ha!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.