Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Divinity: Original Sin [PC/PS4/XB1]

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 09 januari 2016 - 08:39

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nu har jag nått fram till slutstriderna. Spelet är bra men hade kunnat vara så mycket bättre om det hade varit tydligare hur man kommer vidare i questen. Det är frustrerande att man ska behöva googla så ofta för vissa saker. Men när det flyter på att det grymt bra. Striderna är roliga.

Jag har en del sidequests kvar. Är level 19. Vilken level tror ni man kan klara slutstriderna på?

#52

Postad 09 mars 2016 - 12:28

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag lovade mig själv att inte köpa nya PS4 spel förrens jag spelat de jag har ordentligt (jag har spelat alla men inte alla "ordentligt" än :)) men jag beställde det här nu för det verkar grymt för mig som gillar miljöer och story och omgångsbaserade strider och svårighetsgrad så länge det inte är svårt på fel sätt. Och så är alla andra skjutare, så det är bra att ha gengre-variation också.

 

Det finns fler grymma spel än någonsin idag, det känns jobbigt att se alla coola titlar och veta att det inte finns en sportslig chans att spela ens hälften.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 09 mars 2016 - 12:31.


#53

Postad 25 april 2016 - 09:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Fortsatte harva igår. Det här spelet testar mitt tålamod, för det tar lika lång tid att läsa och lyssna på dialoger som cutscenes i de gamla mgs spelen. Och mycket i övrigt är inventorystökande och kartspringande. Jag tror ändå att det kan bli roligt framöver så jag härdar ut, men det sätter saker i perspektiv för mig som aldrig varit någon rpg spelare. Jag tyckte jättemycket om HoMM 6 och Dungeon Siege 3 och båda dom spelen var kritiserade (och nästan spottade på) för att de var fördummade. Jag tror detta fördummande och mer actionorienterade stuk var för spelare som mig som hellre vill spela än att lägga mycket tid på inventory och crafting och stenar och invecklade abilities i menyn. Och jag tyckte mycket bättre om HoMM 6 utseende och omgångsmekanik i striderna, och grafiken föll mig mycket mer i smaken. Men det handlar nog mycket om att lära sig alla shortcuts o s v så man inte är besvärad av kontroller också. 

 

Det är rolig humor i spelet iafa och de har lagt mycket energi på röster och välartade språkbruk och resonemang  :)

Som gillet av äventyrare jag gick med i: det såldes in med massor med smörande och förskönande och allt skulle bli "faaaabulous" och sen när jag hade gått med så blev jag behandlad som skit haha.   


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 april 2016 - 09:56.


#54

Postad 01 juli 2016 - 15:03

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Som jag trodde så blir det bättre och bättre ju mer man harvar. Kört i 65 timmar nu och inte ens fått någon arresterad för mordet. Men är rätt säker på vem som är den fulaste fisken... 

 

Jag springer nog i förväg för jag slogs just mot immaculates lvl 13 när jag själv är lvl 9. Och vann! Haha. Men tre dog och Roderick hade minimalt med hälsa kvar när jag hade en fiende kvar - en bågskytt som sköt 4-5 pilar på en turn (!) - så jag flydde, helade, gick tillbaka, ressade de andra och sen var det bara att klubba den sista.

 

Träffade en goblin som körde sten fyra gånger i rad när man skulle lösa sax-sten-påse tvist med honom. Och han vann till slut på det också ha ha, motherfucker! 


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 juli 2016 - 15:16.


#55

Postad 03 augusti 2016 - 08:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ah, spel som inte håller en i handen. Jag lyckades nästla mig in till

Spoiler
vid lvl 10. Det kändes lite konstigt för jag upplevde att han hade karaktären av en slutboss. Hur ska någon kunna vara elakare än honom liksom? Men, men jag hade ju tagit mig dit så då skulle det väl gå vägen, och mina troopers var tuffa för att vara lvl 10 tyckte jag nog. Så vi stod där och käftade lite och sen var det dags att tvåla till honom.

 

Han instakilled allihop. Jag fick inte ens göra något drag, det bara small som om man hade släppt ett stenblock på allihop. Ha ha ja jisses. Tacka vet jag save-filer, det finns ju annars en hardcore mode som raderar allt om essentiella karaktärer dör.

 

Edit: Det är ändå rätt skumt det hela, hans garde innan låg ju på max lvl 10, 9 säkert (minns inte exakt, slogs mot dom långt tidigare, händelserna i förväg utan att jag visste det). Så kan det ju inte få gå till, tänk om jag hade spelat hardcore. Man måste ju få chans att identifiera motståndare annars vet man ju inte. Fast vissa har ju frågetecken på level så jag antar det är en varningsklocka. Jag kanske hade sett det om jag hade smugit. Hm. Ingen av mina kan smyga nåt vidare dock.

Note to self: nästa gång nån kan förmodas jättearg, ta fram kikare först.

Och jag antar att man inte spelar hardcore om man inte kört igenom spelet på annan nivå först och lärt sig läxan.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 03 augusti 2016 - 09:15.


#56

Postad 03 augusti 2016 - 08:56

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Edit: Det är ändå rätt skumt det hela, hur det kan få gå till så. Hans garde innan låg ju på max lvl 10, 9 säkert (minns inte exakt, slogs mot dom långt tidigare, händelserna i förväg utan att jag visste det).


Tror det egentligen är hans första attack som är svår och som man måste försöka överleva. Minns inte hur jag gjorde, om det var någon spell jag använde som skyddade eller om jag skickade fram en gubbe som fick dö.

Den fighten är väldigt svår eftersom den kommer relativt tidigt och innan du har börjat få en del färdigheter till dina karaktärer.

#57

Postad 03 augusti 2016 - 09:27

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja, jag får komma tillbaka senare helt enkelt bestämde jag mig för.  

 

Vilka spelade du med? Jag har Roderick (fighter), Scarlett (support/mage), Madora (fighter) och Bairdotr (Bågskytt).

Scarlett var halvfighter från början men jag insåg hyfsat tidigt att jag fick specca om henne mot intelligence när alla var ombord. Hon har därför med sig en crushing fist ability från start som jag tycker hon missar ofta, kanske för att hon nu har fel specs för den på nåt vis. Roderick har samma också och han tenderar sätta sin oftare upplever jag det som.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 03 augusti 2016 - 09:32.


#58

Postad 03 augusti 2016 - 10:00

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Körde en traditionell balanserad grupp. En rogue, en fighter, en support cleric och en wizard.

Funkade bra. Kommer ihåg att jag tänkte när jag klarade spelet att jag skulle försöka igen med två karaktärer. Det absolut viktigaste i detta spel är Crowd controll. Dvs olika typer av spells som slår ut vissa gubbar ett tag. Får man till det så är det mesta vunnet.

#59

Postad 03 augusti 2016 - 12:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja jag har ett helt gäng sådana abilities :) och andra taktiker också



#60

Postad 03 augusti 2016 - 22:30

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag gick tillbaka och kollade och

Spoiler
var lvl 9. Det ska ju inte vara några problem så jag gjordet precis som du skrev: skickade fram fram Madora med så mycket fire resistance jag kunde skrapa ihop till henne och ta första smällen. Hon klarade det, sen gick det bra.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 augusti 2016 - 10:22.


#61

Postad 18 augusti 2016 - 17:08

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Ah, spel som inte håller en i handen.

 

Sweet! Det behövs bland dagens spel. Får nog bli ett test sen...  



#62

Postad 18 september 2016 - 09:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ska dra igång en coop session. Hur stor skillnad är det mellan svårighetsgraderna Classic och Tactician?

#63

Postad 19 september 2016 - 11:56

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Bara spelat Classic. Det är lagom för mig och för de flesta nya spelare skulle jag gissa.

 

Classic Mode

  • The player gets +15% HP.
  • Creatures have all of their regular spells.
Tactician Mode
  • NPCs get +20% HP.
  • Currently known as Hardcore Mode, this mode gives most creatures in the game additional skills & abilities, including bosses.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 september 2016 - 11:58.


#64

Postad 19 september 2016 - 18:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mm, vi märkte det. Åkte på gnustryk i första striden. Vi var inte ens nära. På classic klarade vi det på första försöket med stor marginal.

#65

Postad 19 september 2016 - 18:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ha ha. Jag tänkte att "jaja Mdag spelar ju ganska svåra spel så det kanske går bra" för jag själv tycker det är utmanande nog på Classic :)



#66

Postad 19 september 2016 - 21:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Vi spelar nog vidare på Classic :)
Jag gillar utmaningar, men Tactician kanske är för andra varvet. Man måste nog ha bra koll för att överleva. De hade inte bara mer hp, de var fler och använde giftbomber.

#67

Postad 20 september 2016 - 12:48

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Tycker spelet har varit ganska utmanande. Nu ligger vi på lvl 14 och man märker att gubbarna börjar bli bättre. Det börjar bli enklare så att säga.

Kör på Classic.



#68

Postad 20 september 2016 - 13:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag är på lvl 12 och jag tycker det varit samma typ av svårighetsgrad vid samma relativa level-motstånd spelet igenom så långt. Jag kan inte riktigt se, rent teoretiskt, varför det skulle bli annorlunda (lättare) framöver. Den enda relativa skillnaden torde vara att jag blir mer erfaren och bättre spelare.

 

Edit: Iofs kan man ju exempelvis skaffa massa bodybuilding över tid vilket gör att många spells som motståndarna använder turns till inte biter och att det därmed blir lättare. Så lite lättare kanske då.  


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 september 2016 - 13:59.


#69

Postad 20 september 2016 - 17:34

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Ja, man tål mer och får fler action Points. Man hinner få in fler abilites per runda. Sen har vi tryckt upp en gubbe på crafting 5. Om ni inte redan har gjort det kan jag rekommendera det. Vapen man craftar blir mycket bättre än de man hittar.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.