Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 januari 2007 - 22:13

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Det påstås av personer som normalt är seriösa att det finns bekräftade leveransbesked till februari i Europa. Dock i mindre kvantiteter.

Det går än så länge INTE att använda något annat Navigeringsprogram än det som finns med, den inbyggda GPS-mottagaren hittas inte av andra programvaror.
Om detta är den slutliga firmwaren är inte känt, så förhoppningsvis ändras det..

Har slitet på jobbet nu den senaste veckan, mycket övertid för att få ihop lite pengar till N95.... Hoppas det blir värt alla sena kvällar :)

#52

Postad 22 januari 2007 - 12:57

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hehe börjar dra ihop sej då B)

Får kolla med min mobilsäljare om han kan stoppa undan en i första leveransen :wub:

#53

Postad 22 januari 2007 - 23:56

JiTe
  • JiTe
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Finns det någon programvara att köra skype via wlan med denna telefonen?

#54

Postad 23 januari 2007 - 07:56

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Vet att jag sett det nån stans men kommer inte ihåg vad det heter.
Fast skype har inte släppt nåt iaf vet jag.

Återkommer om jag ser det igen.

Såg detta idag "Nokia N95 to hit the UK on the 7th of March"
Länk : http://www.ringnokia..._n95_to_hi.html

#55

Postad 23 januari 2007 - 09:56

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Kolla detta https://www.prisjakt...?p=137809&c=eur såg det nu

#56

Postad 23 januari 2007 - 10:35

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
SKulle precis posta om UK-släppet, men det hade spyvingen klarat av..
Får UK 2 veckor före alla andra så blir det ju slutet av Mars här...

Någon som vet vilken kedja/internetbutik som brukar få tidigt? Vill lägga en förhandsbokning så fort det är möjligt..

#57

Postad 23 januari 2007 - 12:23

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ja så det blir nog slutet på mars vilket som :P

Man fick ju upp förhoppningarna där ett tag efter ditt inlägg m1ck3 ;)

#58

Postad 23 januari 2007 - 14:16

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Vill du ha upp förväntningarna lite?

På Ebay finns det en säljare (som har bra feedback och många auktioner) som har ute N95 och säger att de skall få 65st första vecka i Februari...
Nu är det väl kanske inget att lita på men, det känns ju bra en stund ;)

#59

Postad 23 januari 2007 - 14:42

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Skulle nog inte pungat dom pengarna till en privatperson på ebay på en produkt som kanske inte finns på marknaden än ;)


Men men hoppet är ju det sista som dör :P

Är jävligt sugen på luren men inte riktigt så sugen :D

#60

Postad 23 januari 2007 - 15:14

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hittade ett nice headset motorola ht820 kommer det gå att använda till n95 lurarna stödjer A2DP , AVRCP , HFP , HSP.

Vad tror ni om det??

#61

Postad 25 januari 2007 - 03:23

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

  • 1 082 inlägg
  • 0
Verkar vara en grym lur och man blir ju sugen men..



HAHAHA! :)

#62

Postad 25 januari 2007 - 15:35

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hehe.

det ryktas om ett pris runt 6500:- lite bättre :)

Hittade en lite review på tlf:en http://www.allabouts...Impressions.php

#63

Postad 26 januari 2007 - 09:01

incenn
  • incenn
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om N95 kommer i andra färger?
Tex som N73 som nu finns i svart! N95 i svart vore bra!

#64

Postad 27 januari 2007 - 11:54

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Läste någonstans för ett bra tag sedan att Nokia dementerat att den skulle komma i någon annan variant, t.ex svart Music ed.
Men det har varit så mycket skrivet om denna lur att man inte kan lita på allt.
Personligen så tror jag inte att det kommer någon annan variant på den.

#65

Postad 29 januari 2007 - 14:59

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ser ut som det är fyra butiker i tyskland som lagt sej mellan 6300-6500:- så det ser ju rätt lovande ut om dom spekulerar i dom banorna.

Ang. music ed. förstår jag faktiskt inte vad vitsen är för det är ju samma mobil med annat skal och pyttelite skillnad på musikspelaren thats it rätta mej om jag har fel.

Sen läste jag oxå nån stans att denna inte kommer i music ed. utan "bara" som den är (om man kan kalla det bara).

#66

Postad 29 januari 2007 - 15:02

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
På Dustinmässan kunde man känna och klämma lite på N95. Visserligen buggade telefonen ur och startade om sig, men den skulle släppas april 2007 trodde de, pris 6500:- inkl moms utan abb.

Två N95-bilder på Smartson från Dustin-mässan

#67

Postad 29 januari 2007 - 22:42

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

På Dustinmässan kunde man känna och klämma lite på N95. Visserligen buggade telefonen ur och startade om sig, men den skulle släppas april 2007 trodde de, pris 6500:- inkl moms utan abb.

Två N95-bilder på Smartson från Dustin-mässan

<{POST_SNAPBACK}>


Vilka var det som trodde det? Folk från Dustin eller var det folk från Nokia där?

#68

Postad 31 januari 2007 - 16:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Var sugen på att inhandla en N80 nu när det borde gå att få en hyfsat stabil lur med de flesta buggarna åtgärdade. Samtidigt är det ju svårt att inte känna att ett rätt kraftigt begär efter denna vad det verkar rejäla uppgradering...

Vad tror ni? Det är väl snarlik mjukvara i denna jämfört med N80/N73 så vågar man hoppas på en hyfsat stabil produkt från dag ett?

#69

Postad 31 januari 2007 - 18:21

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan svara på mina två frågor ;)

Innan jag vågar hoppas på att detta är drömmobilen jag längtatefter och ska ha så vill jag gärna veta ifall:

-mp3n i den är något att ha? syftar då mest på ljudkvaliten & att man kan ordna lite playlists iaf?

- Hur blir det när man surfar med mobilen (WLAN)? Tänker då på tex denna sidan, hur klickar man på länkar mm? Måste man "tabba" sig igenom 2 minuter innan man kommer till rätt länk eller finns det någon smart "musfunktion"?
Är glad för att det inte är touchscreen, hoppas bara att surfandet inte blir lidande..

Tacksam för svar :P

/Mahti

#70

Postad 31 januari 2007 - 22:26

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Det var folk i Nokia-montern, inte allmän dustinpersonal som jag snackade N95 med. Detta är ju ingen garanti för att pris eller releasedatum stämmer, men ändå.

#71

Postad 01 februari 2007 - 08:25

incenn
  • incenn
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hoppas någon kan svara på mina två frågor :)

Innan jag vågar hoppas på att detta är drömmobilen jag längtatefter och ska ha så vill jag gärna veta ifall:

-mp3n i den är något att ha? syftar då mest på ljudkvaliten & att man kan ordna lite playlists iaf?

- Hur blir det när man surfar med mobilen (WLAN)? Tänker då på tex denna sidan, hur klickar man på länkar mm? Måste man "tabba" sig igenom 2 minuter innan man kommer till rätt länk eller finns det någon smart "musfunktion"?
Är glad för att det inte är touchscreen, hoppas bara att surfandet inte blir lidande..

Tacksam för svar :)

/Mahti

<{POST_SNAPBACK}>


Jag Surfade med min Nokia N80 via wlan.... den hade dom en liten markör som man klickar på önskad länk på. gick mycket bra tycker jag.

#72

Postad 01 februari 2007 - 19:09

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Jag Surfade med min Nokia N80 via wlan.... den hade dom en liten markör som man klickar på önskad länk på. gick mycket bra tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>



förstår tyvärr inte vad du menar :)

Vadå för markör? Menar du att man "tabbar" sig fram med en markör till önskad länk?
Det är ju super ifall det är en sida med massa länkar att klicka på..

#73

Postad 02 februari 2007 - 08:12

incenn
  • incenn
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hmmm, det kan nog stämma det du säger.... man skrollar ner på sidan och sen "tabbar" man sig fram till rätt länk. var ett tag sen jag hade min N80 så jag har glömt. Men vad jag kommer ihåg så gick det mycket smidigt iaf.

#74

Postad 02 februari 2007 - 18:32

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Vet någon ifall det går (så att det är hyffsad bild) att tex kolla videos på youtube med den?

#75

Postad 02 februari 2007 - 18:49

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

  • 1 082 inlägg
  • 0
Det är ingen som vet om GPS:en har röstnavigering?
Alltså att den talar om med ord när det är dags att svänga med bilen..

#76

Postad 05 februari 2007 - 09:22

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
På Dustinmässan där jag fingrade på telefonen och snackade med monter-herrarna sa de att GPS-funktionen i daglägsläget är gratis, vill man ha röstinstruktioner (och fler funktioner?) kostar detta pengar. Har för mig att det låg i storleksordningen 300 kr/år eller så. Får väl se hur det är vid launch..

#77

Postad 05 februari 2007 - 11:07

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

Vet någon ifall det går (så att det är hyffsad bild) att tex kolla videos på youtube med den?

<{POST_SNAPBACK}>


I dagsläget går det inte kolla på klipp på youtube i den, men i en intervju med en från Nokia sa han just att det skulle gå att titta på youtube..

#78

Postad 06 februari 2007 - 16:59

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Var sugen på att inhandla en N80 nu när det borde gå att få en hyfsat stabil lur med de flesta buggarna åtgärdade. Samtidigt är det ju svårt att inte känna att ett rätt kraftigt begär efter denna vad det verkar rejäla uppgradering...

Vad tror ni? Det är väl snarlik mjukvara i denna jämfört med N80/N73 så vågar man hoppas på en hyfsat stabil produkt från dag ett?

<{POST_SNAPBACK}>


Dom släpper ju firmware uppdateringar som du lätt lägger in själv via nokias pcsuite, om du har nokia software updater.

Redigerat av Unregistered00068bcf, 06 februari 2007 - 17:00.


#79

Postad 07 februari 2007 - 10:26

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tror t.o.m. att man kommer kunna uppdatera "over the air" finns som alternativ när man går in på nokias update sida finns tydligen bara en tlf. som klarar detta änsålänge men jag skulle inte bli förvånad om framtida mobiler oxå kommer klara av det.

#80

Postad 07 februari 2007 - 13:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att se hur den fungerar som kamera och gps. Är ju mycket värt om man kan ha allt på en och samma pryl. Kanske blir till att byta ut min Qtek9100 då.

#81

Postad 09 februari 2007 - 07:48

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Innebär detta att dom struntar helt i den klassiska pop-porten eller finns det både och??

"USB 2.0 via Pop-Port™-gränssnittet med masslagringsprofil för dra-och-släpp-överföring"

#82

Postad 12 februari 2007 - 00:26

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Har funderat ett tag på om man ska köpa telefonen via en operatör eller direkt från en återförsäljare. Jag kommer att köpa den från en ÅF, mestadels pga att ska man investera så pass mycket pengar i en telefon kan man lika gärna lägga ut lite extra för att få den helt de-branded. Att ha diverse logotyper både i menyerna och på telefonen är ju någon av ett antiklimax. Dessutom vill jag tro att man inte sparar särskillt mycket på att köpa från operatörerna.

Förr i tiden kunde man hitta bra abonnemang. Man betalade abonnemangsavgiften på till exempel 300 kronor per månad, och då fick man valuta för de 300 kronorna. Som tack för att man valde operatören i fråga, subventionerade dem telefonen så man fick köpa den för någon enstaka krona.
Nu verkar det fungera på så sätt att man betalar månadsavgiften på 300 kronor, men halva den summan är avbetalning på telefonen, och andra halvan är abonnemangsavgiften.

Vad innebär detta? Jo, nu får man endast ett abonnemang värt 150 kr/mån istället för ett abonnemang värt 300 kr/mån, även fast den totala månadsavgiften ligger på exempelvis just 300 kronor (ju dyrare abonnemanget är (exklusive delbetalning) desto mer får man ringa för samma pengar). Det verkar som att operatörerna har blivit snålare.. det räcker inte längre med att binda upp sig för ett abonnemang i två år, nu får man ett sämre abonnemang för samma pengar, just för att de påstår att hälften av avgiften är avbetalning på telefonen.

Dagens alternativ är alltså att köpa telefonen från en återförsäljare, eller köpa den från en operatör som dels tar en avgift för abonnemangen och ytterligare en avgift för telefonen. Säg att bindningstiden är 24 månader, avbetalningen kostar 150 kr/mån, det resulterar i ett avdrag på 3600 kronor. Abonnemangsavgiften är samma. Köper man däremot telefonen från en ÅF utan abonnemang, och lägger de 3600 kronor som operatören vill subventionera, så får man en ren telefon utan operatörens loggor. Vill man ha samma abonnemang är det ju bara att köpa abonnemanget utan telefon. Då brukar till och med bindningstiden vara kortare.

Visst är detta något av en hypotes, då alla abonnemang har olika avgifter, bindningstider och inträdesavgifter. När jag kollade på ett av Tele2's abonnemang spararde man faktiskt mellan 124 och 318 kronor på att köpa telefonen av Tele2, beroende på bindningstid, jämfört med att köpa samma telefon från den 5e billigaste återförsäljaren enligt prisjakt. Detta var exklusive inträdesavgift, då detta måste betalas oavsett vart man köper telefonen. Hos telenor sparar man 769 kronor på samma telefon, men detta är endast avbetalningen, månadsavgiften tillkommer utöver det priset.

Jag är inte ute efter att jämföra abonnemang eller avgifter, för att säga att ett abonnemang eller en viss operatör är bättre än de andra, jag menar bara på att man gärna får räkna lite innan man lägger sin beställning. Jag lägger gärna ut några hundra extra för att slippa;
- Obehagligt långa bindningstider
- Logotyper på telefonen och i menyerna
- Avgift om/när man ska låsa upp telefonen från operatören

Samma prisexempel kommer självklart inte gälla N95, men jag har svårt att tro att operatörerna kommer ändra sin marknadsföring innan den kommer ut. Jag är i alla fall trött på ringsignaler och bilder man inte kan ta bort bara för att operatören har bestämt så.

Telefonen är personlig igen.

#83

Postad 12 februari 2007 - 09:05

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Kolla in snubben som vill ha 63 700 :- för sin Nokia N 95 :wub:

http://www.ebay.se/v...Id=250083275917

#84

Postad 12 februari 2007 - 09:10

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
En annan vill ha 21 000 :- för sin Nokia N 95, jo tjena mitt bena. :wub:


http://www.ebay.se/v...Id=330087852042

#85

Postad 14 februari 2007 - 12:23

ChristofferH
  • ChristofferH
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena!
Med tanke på att priserna troligtvis kan hamna lägre i tyskland har jag börjat fundera på att köpa min N95 där, finns upplagd för strax över 6000 på ett par ställen enligt prisjakt. Är det någon som vet om det är några skillnader på telefonerna som skickas till tyskland jämfört med de som kommer till sverige? Tänker på språkval osv... inte kul med en mobil som inte går att ställa in på svenska t.ex.
Dessutom... någon som hört något nytt releasedatum i Sverige, och nån som vet om dom släpps samtidigt i Tyskland?

/Christoffer

#86

Postad 15 februari 2007 - 09:54

incenn
  • incenn
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Här ser ni en film med YOUTUBE i N95!!!!
http://pryl.feber.se...be_p_din_nokia/

#87

Postad 15 februari 2007 - 10:23

dtm
  • dtm
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan köra t.ex TomTom på den istället för Nokias egna prog?
Vill inte att den ska hålla på och ladda ner en massa via GPRS osv utan jag vill ha allt material på minneskort.

Redigerat av dtm, 15 februari 2007 - 10:28.


#88

Postad 15 februari 2007 - 16:44

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Som telefonen är nu (pre-release) så funkar det inte. GPS mottagaren visar sig inte som en extern bluetooth enhet. Hur det blir vid release vet ingen, men det är så nära nu att det är tveksamt att det kommer funka.
Du kan tanka ner kartorna i förväg, det är bekräftat att det går via WLAN.

#89

Postad 16 februari 2007 - 06:32

dtm
  • dtm
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Som telefonen är nu (pre-release) så funkar det inte.  GPS mottagaren visar sig inte som en extern bluetooth enhet. Hur det blir vid release vet ingen, men det är så nära nu att det är tveksamt att det kommer funka.
Du kan tanka ner kartorna i förväg, det är bekräftat att det går via WLAN.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret.
Låter tråkigt att man blir bunden till Nokias egna program. Någon som testat det och kan säga om det är i nivå med TomTom? Använder det mest till navigering i bilen men vill även kunna göra ruttplanering på datorn hemma i förväg och sen tanka över.

#90

Postad 16 februari 2007 - 13:17

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Jag pratade med Telemäklarna idag och de sade att N95 kommer in v. 17 (23-27/4) och kommer att kosta ca: 6.500 kr.

#91

Postad 16 februari 2007 - 13:27

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

Som telefonen är nu (pre-release) så funkar det inte.  GPS mottagaren visar sig inte som en extern bluetooth enhet. Hur det blir vid release vet ingen, men det är så nära nu att det är tveksamt att det kommer funka.
Du kan tanka ner kartorna i förväg, det är bekräftat att det går via WLAN.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret.
Låter tråkigt att man blir bunden till Nokias egna program. Någon som testat det och kan säga om det är i nivå med TomTom? Använder det mest till navigering i bilen men vill även kunna göra ruttplanering på datorn hemma i förväg och sen tanka över.

<{POST_SNAPBACK}>


N95 Navigation in action

Här kan du se den, lite jämförelse med Garmin.

#92

Postad 16 februari 2007 - 15:43

dtm
  • dtm
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag pratade med Telemäklarna idag och de sade att N95 kommer in v. 17 (23-27/4) och kommer att kosta ca: 6.500 kr.

<{POST_SNAPBACK}>


NOKIAAAA!!!! Deras första kvartal går alltså från ca 1jan till 1maj. Spännande :lol:
Får väl hoppas att dom större kedjorna får in dom tidigare.

m1cke
Tack för filmen. Får väl hoppas att det dyker upp någon uppgradering eller nått som gör GPS modulen i telefonen "fri"

Kollade denna http://www.youtube.c...related&search=
Finnen nämner att en PC programvara ska komma sen också så man kan ruttplanera på PC. Undra när den dyker upp?

Redigerat av dtm, 16 februari 2007 - 15:49.


#93

Postad 20 februari 2007 - 13:54

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Men N95 kommer inte ha tryckkänslig skärm?

Får man göra en sådan telefon utan pekskärm?

Jag letar efter en ersättare till min fenomenala P900 som tyvärr saknar Bluetooth 2.0 men för övrigt är typ komplett. P990 verkar vara väldigt buggig så Nokia lät intressant, men med tanke på hur mycket jag använder pekskärmen för att välja och mata in känns det som att flytta tillbaka till 1900-talet igen om jag skulle bli av med pekskärmen.

#94

Postad 25 februari 2007 - 00:51

reza666
  • reza666
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Men N95 kommer inte ha tryckkänslig skärm?

Får man göra en sådan telefon utan pekskärm?

Jag letar efter en ersättare till min fenomenala P900 som tyvärr saknar Bluetooth 2.0 men för övrigt är typ komplett. P990 verkar vara väldigt buggig så Nokia lät intressant, men med tanke på hur mycket jag använder pekskärmen för att välja och mata in känns det som att flytta tillbaka till 1900-talet igen om jag skulle bli av med pekskärmen.

<{POST_SNAPBACK}>


Personligen byter jag till N95 för att jag orkar inte med pekskärmen. Har en W950 vilket jag är ganska nöjd med men skrivandet är ett rent ****. Knapparna är riktigt jobbiga också då man råkar trycka på fel knappp, speciellt knapparna på hörnor och kanter. Sen tycker jag det är riktigt böckig och skriva med hjälp av skärmen då det tolkar det man skriver fel många gånger och när man vill ha speciall tecken för man hålla på ditt o datt . Det går helt enkelt snabbara att trycka sig fram men en bra knappsats.

W950 är bland de bästa telefoner jag haft men ändå tycker jag det är lite jobbig att behöva ta ut en penna för att komma åt vissa funktioner och det saknar Wlan + GPS vilket är något jag gärna vill ha inbyggd, sen har ju N95 5MPix kamera + HSDPA + radio (utan att behöva koppla sladd vilket är riktig KASST av sonyericsson) ett plus i kanten ;)

En annan sak som jag hatar med w950 är att det är riktigt svårt att ta bort batteri locket. Min telefon hänger sig lite då o då (om jag har 3G eller har auto knapplås), Och varje gång jag ska ta ta bort batteri locket så känns det som jag tar sönder mobilen men men jag hoppas locket sitter lite smidigare på N95.

Har själv lagt en preorder på Katshing. Hoppas bara priset inte rusar iväg ;)

Måste säga jag har inte haft en Nokia sen 8260.... de där små gulliga telefonerna som liknade T68.
http://www.mwiacek.c...ery/gallery.htm
Där slutade Nokia imponera på mig och sedan dess har jag haft Sonyericsson så det ska bli kul o se om denna kan väcka mitt intresse igen ;)

iof ska jag vara ärlig så köpte jag en Nokia 3660 men det fungerade uselt och det som sitter i minnet är att Bluetoothen ville inte fungera mot datorn. Jag behövde kunna synca med bluetooth och enligt nokias kundtjänst så var det microsofts fel och då gav jag upp.

Sorry kom lite ifrån ämnet men när jag börjar med mobil snack så....

Ciao

Redigerat av reza666, 25 februari 2007 - 23:21.


#95

Postad 25 februari 2007 - 11:12

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Grym sugen på den här med. Min första telefon var en 550, sen har det bara ramlat på 3210, 8210, 8310, 8850, 6610 Sen har det blivit samsung E700 osv Har förtillfället en D600 dom jag är grymt nöjd med. Nokia föll i mina ögon därför vart det samsung. SonyEricsson har ALDRIG varit ett alternativ. hehe :rolleyes:

#96

Postad 28 februari 2007 - 19:57

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Har själv lagt en preorder på Katshing. Hoppas bara priset inte rusar iväg :)

Ciao

<{POST_SNAPBACK}>


Vilket könummer har du hos Katshing?

Redigerat av Packetloss, 28 februari 2007 - 19:58.


#97

Postad 28 februari 2007 - 20:15

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Har själv lagt en preorder på Katshing. Hoppas bara priset inte rusar iväg :)

Ciao

<{POST_SNAPBACK}>


Vilket könummer har du hos Katshing?

<{POST_SNAPBACK}>


hur ser man könummer?

edit: hittade när ja letade, och ja har plats 245, kan inte va bra

Redigerat av Unregisteredb618af10, 28 februari 2007 - 20:20.


#98

Postad 28 februari 2007 - 21:19

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Någon som vet om N95 har "SIM Access" som krävs för Nokias bil-handsfree 616?

Något som den saknar rent "konnektivitetsmässigt?"

När jag köpte min P900 var ju Symbian anledningen till den telefonens dåliga förmåga till att prata med blåtandshandsfree (t ex häftiga lilla trådhandssfree:n med blåtand, HBH-200 tror jag den hette).

Är dagens Symbian lika kompetent som icke-Symbiantelefonerna vad gäller blåtand och profiler?

Har för övrigt förbokningsnr 230 hos Katshing. Mycket tyder på att det kan bli en N95 för mig, men det tycks ju vara några före...

Redigerat av Micleg, 28 februari 2007 - 21:20.


#99

Postad 28 februari 2007 - 22:46

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Någon som vet nåt nytt om när denna läckerbit kommer???????????? :)

#100

Postad 01 mars 2007 - 11:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Har funderat ett tag på om man ska köpa telefonen via en operatör eller direkt från en återförsäljare. Jag kommer att köpa den från en ÅF, mestadels pga att ska man investera så pass mycket pengar i en telefon kan man lika gärna lägga ut lite extra för att få den helt de-branded. Att ha diverse logotyper både i menyerna och på telefonen är ju någon av ett antiklimax. Dessutom vill jag tro att man inte sparar särskillt mycket på att köpa från operatörerna.


Tre kommer att få in denna lur under mars månad, enligt kundtjänst.
Sen kan man diskutera subventionerna och bindningstider. Detta med att subventionera bort telefoner "gratis" är ju för dem som kanske inte kan lägga 3000:- och uppåt på en olåst telefon.

Jag resonerar som så att har man ett abb. som man är nöjd med och inte har några planer på att lämna operatören så kan man lika gärna binda upp sig 18/24månader till och få en schyst lur.
Har själv haft Tre under många år och det näst sista erbjudandet jag fick var i början av Februari 2006, då fick jag nya Nokia 6280 med en bindningstid på 12 månader å 299:-/månad för 3Kombi Medi, bl.a 500 minuter. 12 månader x 299 = 3588:-. Väldigt bra deal.

Slutsats: Om du har en operatör som du är nöjd med och om du inte planerar att lämna dem, ser jag ingen anledning att köpa en lur för 6000-7000:- hos en ÅF.

n95an verkar för övrigt bli en helt underbar lur!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.