Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Returnal (PS5)

56 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Returnal (PS5) (PlayStation 5-spel) 6 8,38 (12) 429:-

#51

Postad 08 februari 2022 - 11:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 725 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag tagit upp detta spelet igenn dÄ jag mÄste klara det innan Elden Ring kommer!

 

Jag har just kommit till tredje vÀrlden.

 

Spelet Àr ett av de bÀsta spel jag spelat. Ljudet, atmosfÀren, gameplay. Det Àr lite svÄrt (för svÄrt?) men det framkallar ju sammtidigt starkare kÀnslor bÄde bra och dÄliga.

 

För mig Àr spelet ett av de svÄraste jag spelat (mycket svÄrare Àn alla Fromsoft spel), och jag skriver "för mig" eftersom jag sett en del gameplay pÄ de vÀrldar jag redan klarat, och det verkar som att vissa spelstilar straffas hÄrdare Àn andra, och jag har tydligvis en lite för "yolo"-stil som jag nu försöker dÀmpa.

DÄ det inte Àr ett RPG sÄ kan man inte "levla" och bli starkare, utan sÀttet man blir starkare pÄ Àr att hÄlla sig i liv skitlÀnge, och antingen dÄ fÄ upplÄst saker genom ren anvÀndning, eller att dumpa data man bÀr med sig pÄ avsedda stÀllen (datacubes). Man kan ocksÄ lÄsa upp nya items. Detta betyder inte att man har allting frÄn varje ny start, utan mer att det blir flera bra saker som kan droppas av mobs och lootas i kistor. Det hjÀlper en god del, men inte supermycket.

 

Man kan inte lÀngre spara alla "health" i en runda, sova i skeppet och sen plocka alla, det har dom patchat bort. SÄ man mÄste plocka massa liv utan att fÄ en enda trÀff och det Àr lÀttare sagt Àn gjort.

 

Spoiler om min erfarenhet i dom första 3 vÀrldarna:

 

Spoiler

Redigerat av Demon Slayer, 08 februari 2022 - 12:52.


#52

Postad 08 februari 2022 - 16:13

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 inlĂ€gg
  • 0
Tycker den Electropylon driver var utan tvekan bĂ€sta vapnet i spelet. Suger liv hela tiden Ă€ven mellan trĂ€ffarna 👍minns inte hur tidigt i spelet man kan hitta den dock. Annars Ă€r vĂ€l hollowseeker vĂ€ldigt allround i alla bioms.
Men som du sĂ€ger ett vĂ€ldigt bra spel som man bör testa om man har en ps5 😊

#53

Postad 08 februari 2022 - 16:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 725 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte fÄtt det Ànnu, men man kan ju lÄsa upp vapen med datacubes ocksÄ mÀrkte jag och det Àr random, sÄ om den kommer frÄn datacube sÄ kan det ju variera nÀr man fÄr. Jag Àr som sagt just i början av tredje biom sÄ inte kommit sÄ lÄngt Ànnu.

Har du klarat det? NÄn ide om hur lÄng tid det tog? Tror det stÄr 25h pÄ internett men jag har nog redan lagt nÄtt likna de tror jag. Nu rusar jag ju verkligen inte genom spelet och har dött pinsamt mÄnga gÄnger hehe vÄgar knappt se den statistiken mer.

#54

Postad 08 februari 2022 - 19:20

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 inlĂ€gg
  • 0
Den finns Àven i vanliga lÄdor men kanske Àr lite senare dÄ.
Jag körde 2 varv dÄ nÀr det hade release. Kommer inte ihÄg hur lÀnge det kan ha tagit klara en genomspelning. SjÀlva spelet i sig Àr ju egentligen inte sÄ lÄngt om man bara rÀknar strÀckan frÄn start till mÄl.

#55

Postad 09 februari 2022 - 14:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 725 inlĂ€gg
  • 0

Ja men jag lÄste upp den dÀr som spottar gift med en datacube, och nu kan jag hitta den i första biom ocksÄ. Men ja det kan ju absolut vara sÄ att den lÄses upp via att man först hittar den i en vanlig lÄda i en senare biom och sÄ lÀggs den till arsenalen. Vi fÄr se om jag klarar komma sÄ lÄngt, satt i flera timar igÄr och klarade tillslut komma til tredje vÀrld med bÄde astronaut och massa liv, har satt den i suspend dÀr dÄ klockan blev mycket.

 

Nu har jag börjar stöta pÄ en del riktigt svÄra monster i första vÀrlden ocksÄ, inte öppet men nere i sÄna hÄl man ramlar igenom (med en stjÀrna pÄ) och har dött flera gÄnger, ett monster som bÄde skjuter en fors av röda kulor, kontinuerligt 3stk vertikalt stackade röda ringar som expanderar PLUS elektriska strÄlar som ligger frÄn han och ut över hela rummet och som verkar elektrifiera en stor yta......det Àr en sÄnn svart/orange sak som i tillegg hoppar pÄ dig om han komer nÀra. VÄgar inte hoppa ner i sÄna hÄl lÀngre :ph34r: fÄr en kÀnsla av att spelet kÀnner av nÀr du har en hel massa med stash, för det hÀnder oftare dÄ. Det kan ocksÄ vara att efter man fÄtt grapple sÄ lÀggs dessa till, det Àr iaf en klar skillnad nu.


Redigerat av Demon Slayer, 09 februari 2022 - 14:40.


#56

Postad 18 februari 2022 - 18:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 725 inlĂ€gg
  • 0

Klarade spelet igÄr. Tog 2+ dagar vet inte om det betyder 12x2 eller 24x2 men sÀkert 24x2 sÄ lite över 50h dÄ, med 120 deaths lol.

 

Kanonbra spel. Brutalt, men rÀttvist.



#57

Postad 10 april 2022 - 12:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 725 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„n som har spelat gratisexpansionen?





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.