Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd Sony VPL-VW50

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 september 2006 - 21:22

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Det har funnits ETT demo ex i CA 3 veckor i Sverige.

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, jaja kom här å peta mig i ögat bara :huh:

(distributören har dock inget än)

Iofs du kanske menade Officiella demoexemplar  .)


Hehe ja :blink:

Redigerat av Unregistered47efd78c, 26 september 2006 - 21:24.


#52

Postad 06 oktober 2006 - 18:12

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Var ju länge sen det hände något i denna tråden...

Är det någon som provat den mer ordentligt nu ?



Verkar även som priserna i USA är på väg ner, hoppas att det även når oss.

Pearl verkar nu ligga nere på $3995 (lägst på 3650)
Ruby verkar nu ligga på $6995 (lägst på 6500)

Verkar även som CRT gått ner i pris...

Kanske dax att ta semester och ta hem en projje ?

#53

Postad 07 oktober 2006 - 00:23

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
Var hittar man den för 3995 i USA? Är där nu och funderar på om man skulle ta en med hem.

#54

Postad 07 oktober 2006 - 01:43

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Måste kännas tungt på CRT-marknaden om pearl är i närheten av xv-z21000 men till priset av en Barco 808.

#55

Postad 07 oktober 2006 - 11:10

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Glöm inte bort spänningsproblematiken med USA importerade produkter..

#56

Postad 07 oktober 2006 - 13:04

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Rubyn kunde köras i hela världen utan transformator har jag för mig, ser ut som att pearl klarar det också: "Power Requirements: AC 100 to 240V"

#57

Postad 07 oktober 2006 - 15:00

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0

Rubyn kunde köras i hela världen utan transformator har jag för mig, ser ut som att pearl klarar det också: "Power Requirements: AC 100 to 240V"

<{POST_SNAPBACK}>




Det stämmer. Min är från Japan

#58

Postad 07 oktober 2006 - 19:27

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Ruby (6199-9999)
http://www.nextag.co...018/prices-html

Pearl (3839-4999)
http://www.nextag.co...902/prices-html

Finns många som säljer på Videogon med.
Priserna går upp och ner här, så man får kolla lite då och då.

Hoppas att europa följer efter, borde inte skilja så mycket.

#59

Postad 09 oktober 2006 - 08:06

Unregistereda2457a6f
  • Unregistereda2457a6f
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Verkar även som priserna i USA är på väg ner, hoppas att det även når oss.
Pearl verkar nu ligga nere på $3995 (lägst på 3650)
Ruby verkar nu ligga på $6995 (lägst på 6500)


Tja, enligt prisjakt-länken högst upp i tråden så finns den för 41 242:- redan nu, vilket jag tycker är helt ok svenskt pris.

#60

Postad 09 oktober 2006 - 08:14

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Har ni läst denna review?

http://www.avscience...ony_vplvw50.htm

#61

Postad 09 oktober 2006 - 08:44

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Tjena....

En liten fråga bara, jag är en liten nybörjare på det här med projjar!
Om man sitter på normalt sittavstånd från duken, är det stor skillnad på 1280x720 mot 1920x1080 i upplösning?
Om man skulle mata Sony VPL-HS60 med Toshibas HD-EX1 skulle bilden antagligen bli fin, eller hur?
Men om skulle mata Sonys VPL-VW50 med Toshibas HD-EX1, skulle bilden antagligen bli bättre, frågan är bara HUR mycket bättre?

Någon som vågar svara/gissa? :)

Tummen upp!
Jenny :blink:

#62

Postad 09 oktober 2006 - 10:04

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Har ni läst denna review?

http://www.avscience...ony_vplvw50.htm

<{POST_SNAPBACK}>



Ännu en lyrisk recensent, man får hoppas på att priset droppar några tusen till. Man är ju smålänning.

Alla recensioner man läser så pratas det ju mycket om kalibereingen av färger mm, har man speciell utrustning för det?

#63

Postad 09 oktober 2006 - 21:39

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Jenny: Jag har själv HS-60 och kan säga att den är riktigt bra! VPL-VW50 är inte bara upplösningen bättre utan också bilden.*grym* Ska du ha den bästa av dem så är det VPL-VW50 som sagt men det är ju lite av en kostnadsfråga med.

#64

Postad 09 oktober 2006 - 21:53

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Har inte sett den ännu men jag TROR att mitsubishi HC5000 som är den senaste LCD baserade projen med D6 panel och C2fine tekniken.
Har ju oxå 1920x1080 upplösning, men som sagt jag TROR att den kommer att vara vassare än sonys VW50..
Den är oxå billigare..
Men är man ändå på dessa summor och kikar så har du ju oxå några fina 1080P DLP projar..
De verkar vara något utöver det vanliga av vad man har kunnat läsa sig till..

Men att tänka på är att upplösning inte e allt, utan det är alla andra faktorer som e mera intressanta..

#65

Postad 10 oktober 2006 - 21:24

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Såg en jämförelse borta på Avsforum som jag klipper in här. Det är en jämförelse mellan Pearl och Optomas HD81.

Steve Atkinson (HiHoSteve), Kevin Anderson, and I got together yesterday to compare the Pearl and the HD81. A good time was had by all and I'd like to thank Kevin for his hospitality. It was great to meet Steve who is clearly quite knowledgeable and experienced about video and projectors. Kevin's setup was very comfortable and his sound system was very dynamic. He is in the process of getting darker walls and ceiling. WAF was involved and I congratulate Kevin, who's wife came in for a while to offer some astute observations.

I'm going to give my subjective opinions about the two pjs. I think overall they are in line with what Kevin and Steve thought, but I will leave to each of them to amplify and / or give differing opinions.

I may include a screenshot or two later but with my technique at least I don't think they capture the differences we saw between the two pjs. The differences are too subtle and get lost in the digital processing, etc.

Conditions: Screen 116” diagonal Carada Brilliant White with 1.4 gain. Walls, carpet, ceiling all light.

HD81: iris off, lamp low – calibrated previously by Kevin. Ceiling mounted with a reported slight keystone not observed by me.

Pearl: iris off, lamp high – “quickie” calibrated using Kevin's gear to reasonably flat RGB. Autoiris calibration was not attempted. A major caveat here is that further calibration might have affected color performance and other performance parameters to varying extents. Blue convergence off by a pixel in right lower area of screen.

Observations: Here are some parameters with my opinion of which pj "won" in each, in this viewing and in Kevin's HT:

Brightness - HD81 (and it was on "low" lamp while the Pearl was on high.)

ANSI CR – HD81 (This and brightness made the HD81 look "punchier" than the Pearl in Kevin's HT - see more below.)

Shadow detail – Pearl (Very close to the HD81, however.)

Black level – HD81 (The Pearl has brighter black left lower and right upper corners. In actual use this was seldom, if ever, visually intrusive. The HD81's higher simultaneous CR helps here with perceived black level in mixed high contrast image elements.)

Smoothness - “film-like” – Pearl, unanimous vote.

Contouring / Banding - Pearl (Seen once with the HD81 in an underwater scene in U-571, and not troublesome or seen in many other scenes)

Motion – Pearl (Related probably to single chip rainbow. This is a main reason I like the Pearl, and something I notice as a significant difference having had two single chip DLPs previously)

Color rendition – Pearl (Kevin might say HD-81. IMO this goes to the Pearl but the higher ANSI and brightness of the HD81 at times made colors stand out, just as going from a low or negative gain screen to a high gain screen with the same pj would make colors stand out. With more calibration or tweaking it is possible the Pearl could have looked more like the HD81, not that the difference was significant. In many scenes one would have trouble telling which pj was which, but with Seabiscuit in the initial ride through the fall forest scene I thought there was greater subtlety and, again, a more film-like quality with the Pearl. On my High Power colors from the Pearl don't look quite as muted as they did at times with Kevin's 1.4 gain Carada.)

Color uniformity – HD81 (No surprise, the Pearl showed disuniformity on higher IREs, not bad or intrusive, but visible on white fields.)

No possibility of rainbows - Pearl. (No contest and arguably an unfair item to toss in. Actually, I didn't see them per se on the HD-81 but I think I perceive them almost unconsciously and that's a primary reason I find the Pearl more relaxing to view, based on about three years with single chip DLP before getting the Pearl. As they say, YMMV.)

Value / Bang for the Buck – Pearl.

Discussion: (Might as well continue the format of a formal report although this should be considered quite informal): I warn all potential Pearl buyers about setup and possibly excessive brightness expectations. We had to put the Pearl, that already was on high lamp setting, on autoiris off to begin to match brightness with the HD81. If the Pearl hadn't been compared directly with a brighter pj, brightness wouldn't have been an issue, I think. Still, I highly recommend a high gain screen with the Pearl, and as dark an HT as possible. This was a big takeaway point for me: The ANSI or simultaneous CR of the Pearl is not as high as the HD81's, and environments that have light reflective surfaces will further compromise this leaving the Pearl looking not very punchy and kind of flat in comparison. I am thinking here of posts by visitors to retail shops who have said the same about the Ruby. The HD81 may "take" a more typical home environment (assuming this will not be a super-dark, non-reflective one) better while the Pearl will begin to look a little flat as that environment gets lighter.

We talked of seeing the two pjs again in different environments. Steve was kind enough to offer his HT for another shootout. I'd like to see a comparison in my very dark HT with the High Power. I think I could install the HD-81 in my setup with minimal keystoning based on what I saw in his HT. That would be for comparison purposes because I am keeping my Pearl.

Conclusion: We all enjoyed very much watching each projector. It was easy to get distracted from technical analysis and pulled into the film with each. As Steve said, a buyer won't go wrong getting either pj (I'd add, if he/she considers his viewing environment.)

Dan


#66

Postad 11 oktober 2006 - 14:53

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Exakt varför göra man ett försök till ett seriöst test och INTE använder irisen i auto?

#67

Postad 11 oktober 2006 - 17:22

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Det finns nog de som tycker att irisen förstör mer än vad den hjälper till

#68

Postad 11 oktober 2006 - 18:45

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Det finns nog de som tycker att irisen förstör mer än vad den hjälper till

<{POST_SNAPBACK}>


Det är sant fast i detta fall verkade det som att dom körde pearl med iris på OFF för att matcha ljusstyrkan från Optoman. Jag tycker det är VÄLDIGT dumt att jämföra två projjar på det viset.

Att ena projjen har mer ljus är ju en styrka hos den fast det är inte rättvist att matcha nivån från den projjen med lägre ljusstryck när den uppenbarligen presterar bäst under andra förhållanden.

Jag har sett Rubyn många gånger samt kalibrerat den och jag skulle aldrig köra den med iris på OFF, då försvinner mycket av prestandan IMO.

#69

Postad 11 oktober 2006 - 20:46

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0

Jag har sett Rubyn många gånger samt kalibrerat den och jag skulle aldrig köra den med iris på OFF, då försvinner mycket av prestandan IMO.

<{POST_SNAPBACK}>



Precis. Vill man INTE ha en projektor med DI så köper man ju inte en sådan.

Detta är ju nästan i klass med den sk "Ruby vs G90" testet nyligen, som var visst ett skämt och inget att ta seriöst.

#70

Postad 12 oktober 2006 - 11:39

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Då jag inte har sett varken pearl eller iris så kan jag inte yttra mig ytterligare.
Vi kan bara hoppas att det kommer en till duell mellan de två projjarna.

:(

#71

Postad 17 oktober 2006 - 15:47

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Nu har vi äntligen fått in VW-50 :D

Bra tryck i den måste jag säga, klarar av vår 3 metersduk med bravur.

Färgerna känns bra out of the box, men har inte hunnit ge mig på och kalibrerat den. Den har precis som ruby en rätt mjuk filmlik bild.

Återkommer med mera intryck senare.

#72

Postad 17 oktober 2006 - 22:02

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Bra tryck i den måste jag säga, klarar av vår 3 metersduk med bravur.


Det där lät oroväckande! Jag köpte en VW50 osedd som levereras direkt från Sony på onsdag, men har en liten ramspänd 84'-duk. Läge för svetsglasögon då eller?

Nu är jag lite (för) bekväm men...
Hur nära duken kan jag placera den med 186 cm dukbredd? Jag har köpt en liten vind med snedtak så det blir svårt att räkna ut. Fungerar knappt 3 meters avstånd och 0% offset? Eller har den kanske vertikal lensshift?

Min HD-XA1 längtar efter sin partner...

#73

Postad 18 oktober 2006 - 07:10

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Bra tryck i den måste jag säga, klarar av vår 3 metersduk med bravur.


Det där lät oroväckande! Jag köpte en VW50 osedd som levereras direkt från Sony på onsdag, men har en liten ramspänd 84'-duk. Läge för svetsglasögon då eller?

Nu är jag lite (för) bekväm men...
Hur nära duken kan jag placera den med 186 cm dukbredd? Jag har köpt en liten vind med snedtak så det blir svårt att räkna ut. Fungerar knappt 3 meters avstånd och 0% offset? Eller har den kanske vertikal lensshift?

Min HD-XA1 längtar efter sin partner...

<{POST_SNAPBACK}>


Blir nog inga som helst problem, den kommer att ge en härlig punch i bilden även i lågt lampläge på den duken. Sen har den en väldigt trevlig inställningsmöjlighet i att man kan träna IRISen via en manuell inställning, skulle du uppleva den som för ljusstark så kan du alltid gå in och se till att IRISen håller sig mera stängd under hela skalan.

#74

Postad 18 oktober 2006 - 11:54

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Havocsi;
Kommer du att ha kalibrerat in pärlan till nästa vecka? Kommer att vara i Sthlm en kväll o skulle gärna vilja se en liten shoot-out mellan den o HC5000. När jag var hos dig senast fick jag bara se ditt pre-release ex av Mitsun...

#75

Postad 19 oktober 2006 - 13:22

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Lådan från Sony landade på kontoret i dag. Det blir en lååång eftermiddag innan man kommer hem och kan koppla in/upp/av...

EDIT:
havocsi hade redan besvarat min fråga.

Redigerat av Svärta, 19 oktober 2006 - 13:48.


#76

Postad 19 oktober 2006 - 16:04

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken på hur vw-50 står sig mot sin storebror

Någon som vet skillnaderna? Inte tekniskt utan jag menar bildkvalité..

#77

Postad 19 oktober 2006 - 18:24

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Svärtan , glöm inte att lägga upp lite bilder på skönheten :D

#78

Postad 19 oktober 2006 - 19:07

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Hello Jos.

Jag har en Sony VPL-VW100 och jag har haft en VW50 hemma( exet var INTE ett produktions ex utan ett förex men vad jag vet så vad den 90% klar).

Jag tycker Personligen att VW100an är Bättre på ALLT utom att Lillebror har en Mer utökad kontroll av Irisen.

Men det som jag tycker är Roligt är att även om VW100 är bättre Så är det INTE några jätte skillnader. Man får riktigt mycket Proj för pengarna.

Jag tycker INTE Rubyn är värd ca 60K mer om man räknar Rek priser utan mer kankse 20-25K.

Som sagt köper du Pearl får du mycket Projektor för Pengarna :lol:

#79

Postad 19 oktober 2006 - 20:15

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Digital Home (stor besvikelse) på Stockholmsmässan kom emellan, men nu står den provisoriskt uppställd hemma hos min lillebror.

Svärtan , glöm inte att lägga upp lite bilder på skönheten smile.gif

Det där är inte min grej, men jag gör ett försök. Detta en minut efter att vi packat upp den.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  1080p.JPG   3,3MB   452 Antal nerladdningar


#80

Postad 19 oktober 2006 - 20:26

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Tack för bilden!

Skriv gärna vad det var som var dåligt med mässan för jag funderar själv på att gå ditt och det kan vara bra och slippa slösa 3timmar och 150kr på mässan om den är dålig.

Shit! Såg nu att den stora högen med filmer var HDDVD filmer! Gissar att du kommer att sitta inne hela helgen och frossa i HDDVD filmer :lol:

#81

Postad 19 oktober 2006 - 21:23

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Digital Home (stor besvikelse) på Stockholmsmässan kom emellan, men nu står den provisoriskt uppställd hemma hos min lillebror.

Svärtan , glöm inte att lägga upp lite bilder på skönheten smile.gif

Det där är inte min grej, men jag gör ett försök. Detta en minut efter att vi packat upp den.

<{POST_SNAPBACK}>


OMG! du har köpt ALLA HD-DVDer du!
och som föregående talare så vill jag gärna veta om man ska ge mässan en chans eller ej

Redigerat av Beagle five, 19 oktober 2006 - 21:24.


#82

Postad 20 oktober 2006 - 10:43

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Mässan är inte värd pengarna. Ordet "Loppmarknad" känns rätt relevant, iallafall i mitt tycke. Åk till HBC och kolla på den istället.

#83

Postad 20 oktober 2006 - 12:05

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Fasen vad läcker den ser ut framifrån! :lol:
Hunnit prova den nå't än?

#84

Postad 21 oktober 2006 - 10:28

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
En screenshot kanske? Inte för att det säger allt om bilden men det vore kul iallfall :)

#85

Postad 22 oktober 2006 - 01:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat manualen för nedladdning?`Måste se om jag har för kort avstånd för projektorn. :D

3,5m vägg till vägg och 81" på nuvarande duken.

EDIT: Kikade i manualen för VW100 som har samma zoomomfång.
Torde funka... ;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  vw100.jpg   88,19K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 oktober 2006 - 01:49.


#86

Postad 22 oktober 2006 - 09:17

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Prova denna kalkylator, men glöm inte att ta hänsyn till djupet på projektor i din beräkning.

Sony-VPL-VW100-projection-calculator

#87

Postad 22 oktober 2006 - 11:42

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Så här står det i Cine4Home:s preview på VW50:

Almost exactly the same compared to the Ruby are the placement characteristics of the Pearl. This is a good thing, as the system is one of the most flexible available: the optics used combine ease of placement with flexibility. its zoom range is praiseworthy high and wide pictures are possible even at short projection distances. This allows for large images in small rooms which is a big plus for an SXRD projector, because the nearly invisible screen door in combination with its high resolution allows for viewing distances shorter than any projection technique currently on the market.


Och sen har de denna bild från manualen:

Postad bild

Redigerat av Horrabin, 22 oktober 2006 - 11:43.


#88

Postad 22 oktober 2006 - 22:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Eftersom projektorn mäter 47cm på djupet så måste jag montera den med ett linsavstånd på max 290cm från duk. Bör ha lite luft till bakväggen. På det avståndet verkar och optiken vara i mittläget också. Perfekt mao. :)

Någon som har något tips på bra takfäste som klara minst 11kg. Det jag har nu är klarar endast 10Kg max och är för kort. Vill ha ner den 2-3dm för att inte behöva använda så mycket lensshift.

EDIT: Tack för länkarna. :rolleyes:

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 oktober 2006 - 22:33.


#89

Postad 24 oktober 2006 - 16:10

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Ni som har Pearl, eller har tittat på den...

Är den så bra som man hoppats på ?

VW50 vs HS60
VW50 vs HC5000
VW50 vs Samsung 710
VW50 vs HC3100
VW50 vs TW700

Blev många där... men ändå.

Ljusstark ? eller man måste ha helt mörkt i biorummet ?

Redigerat av Unregisteredaefc9833, 24 oktober 2006 - 16:11.


#90

Postad 24 oktober 2006 - 16:24

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Mörkt? Mitt tips är att se till att ge projen dom bästa förutsättningarna om du ska lägga ut så mycket pengar på en projektor... ;) Annars finn det en duk från Stewart SST som är särskilt
framtagen för just VW50 (en variant av firehawk) som är perfekt om du inte kan mörklägga helt... ;)

#91

Postad 24 oktober 2006 - 16:47

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Det jag tänkte på är om man behöver en "BATCAVE" eller om det funkar med lite ströljus.
Jo får väll ta och se på den lite närmare.

Alltid kul att höra vad andra tycker.

#92

Postad 24 oktober 2006 - 17:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Det jag tänkte på är om man behöver en "BATCAVE" eller om det funkar med lite ströljus.
Jo får väll ta och se på den lite närmare.

Alltid kul att höra vad andra tycker.

<{POST_SNAPBACK}>


knappast någon proj nu för tiden som är så mörk att man måste ha totalt svart. visst gäller ju mörkare ju bättre men man kan ändå ha ganska ljust och kolla på projektor. beror mer på vart ljuset träffar.
denna proj var ju uppsatt på mässan nu med allt annat än mörkt omkring den och det var inga problem att kolla på den.
men för att få BÄSTA bild så vil man ju självklart ha det så mörkt som möjligt.

#93

Postad 24 oktober 2006 - 17:25

smulus
  • smulus
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har köpt en VW-50 som jag kopplar med HDMI till en Pioneer VSX-AX4AV, och DVD Panasonic S97 HDMI. Men ska köpa en Blueray. Frågan är om det finns filmer osv som stöder blueray ? Är det värt att byta ut panasonicen DVD, mot en blueray ?? ;)

#94

Postad 24 oktober 2006 - 19:59

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
VW50 och VW100

Bifogad fil(er)



#95

Postad 25 oktober 2006 - 10:13

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Lite fusk med att ha två...


Men ni som äger denna, vad säger ni..

Varför valde ni denna ?
Var det ert bästa köp ?

Vad hade ni innan ni köpte denna ?

#96

Postad 25 oktober 2006 - 17:00

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

  • 698 inlägg
  • 0
mikee,

Påverkas inte bilden väldigt negativt av den ljusa omgivningen (väggarna och taket)? Eller ligger svartnivån så högt att det är försumbart i jämförelse med ett mörkmålat rum?

#97

Postad 25 oktober 2006 - 19:46

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Självklart påverkas det lite av de LJUSA väggarna!

Det var där för jag köpte VÄRLDENS BÄSTA duk när det gäller Ambient light.

Stewart Firehawk.

#98

Postad 03 november 2006 - 21:18

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Har en VW50 hemma nu och testade den ihop med en TWIX-spelare och diverse HD-material i 1080 och 720.
Det finns egentligen bara ett problem med VW50 och HD-material...., det blir aldrig mer kul att se på vanlig DVD :angry:
Kollade Gladiator från en H/K DVD-47 och visst är det bra bild men ack så dålig upplösning.
Kollar sedan en demo filmad i 1920 x 1080 från F1-depån och det är nästan som att man står där själv bredvid Schumacher, grymt imponerande!!!! :)

#99

Postad 03 november 2006 - 21:20

Zany
  • Zany
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Har en VW50 hemma nu och testade den ihop med en TWIX-spelare och diverse HD-material i 1080 och 720.
Det finns egentligen bara ett problem med VW50 och HD-material...., det blir aldrig mer kul att se på vanlig DVD  :angry:
Kollade Gladiator från en H/K DVD-47 och visst är det bra bild men ack så dålig upplösning.
Kollar sedan en demo filmad i 1920 x 1080 från F1-depån och det är nästan som att man står där själv bredvid Schumacher, grymt imponerande!!!!  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Är det Pioneer demon du såg?

#100

Postad 04 november 2006 - 09:36

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

  • 698 inlägg
  • 0
mikee,

Vilka för- respektive nackdelar har en Stewart Firehawk i ett rum med ljusa väggar/tak i jämförelse med en "sämre" duk i ett rum med mörka väggar/tak om man visar bilden med en VW50 eller VW100?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.