Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Toshiba ger inte upp

123 svar till detta Àmne
  • StĂ€ngt Ă€mne Detta Ă€mne Ă€r stĂ€ngt

#51

Postad 16 januari 2008 - 19:24

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0
klart Hd dvd inte ska lÀgga sig ner Ä dö, det finns mycke mer film som kan slÀppas Àn frÄn dom stora bolagen frÄn hollywood som vÀrka vilja stödja BD för tillfÀllet.

För mig har Hd dvd blivit mer intresant, jag Àr sÄ ointreserad av just hollywood film man kan bli och hoppas HD-dvd tar en annan marknad, asiatisk, syd amerikansk, rysk, europeisk film, finns hur mycke som hÀllst, lÄt sony fÄ ha fantastiska 4an, spindelmannen, hulken mm .

Redigerat av Unregistered05718b45, 16 januari 2008 - 19:25.


#52

Postad 16 januari 2008 - 19:34

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlĂ€gg
  • 0

klart Hd dvd inte ska lÀgga sig ner Ä dö, det finns mycke mer film som kan slÀppas Àn frÄn dom stora bolagen frÄn hollywood som vÀrka vilja stödja BD för tillfÀllet.

För mig har Hd dvd blivit mer intresant, jag Àr sÄ ointreserad av just hollywood film man kan bli och hoppas HD-dvd tar en annan marknad, asiatisk, syd amerikansk, rysk, europeisk film, finns hur mycke som hÀllst, lÄt sony fÄ ha fantastiska 4an, spindelmannen, hulken mm .


SÄhÀr ser fördelningen ut för tillfÀllet om du missat det. Det ligger fler filmbolag Àn Sony bakom Blu-ray:

Bifogad fil(er)



#53

Postad 16 januari 2008 - 19:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Toshiba A3 sÀljs det grymt mÄnga ex av pÄ Amazon.Antar att priset talar för sig sjÀlvt :)

Toshiba Àr Àmnet och vissa har tydligen problem att minnas detta....

#54

Postad 16 januari 2008 - 19:41

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Toshiba A3 sÀljs det grymt mÄnga ex av pÄ Amazon.Antar att priset talar för sig sjÀlvt :)

Hur mÄnga exemplar sÀljer dom per dag?

#55

Postad 16 januari 2008 - 19:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
ApropÄ PR, idag fick dom ett alldeles gratis, kvalitet betalar sig tillbaka!

Toshiba HD-XA2 HD DVD Player Wins Sound & Vision Editors' Choice Award

Knappast nÄn dÄlig nyhet :)

WAYNE, N.J., Jan. 16 /PRNewswire/ -- Toshiba America Consumer Products, L.L.C. ("Toshiba") today announced that Sound & Vision magazine, "the preeminent source for consumers of home theater, audio, video and multimedia products," has selected the Toshiba HD-XA2 HD DVD player for its prestigious 2007 Editors' Choice Award.

"Toshiba has maintained its position as a leader in delivering quality high definition products to the market," said Mike Mettler, Vice President and Editor-In-Chief of Sound & Vision. "The Toshiba HD-XA2 is a great example of a product that combines outstanding engineering and design to create an excellent value for the consumer."

The HD-XA2 was selected as one of the top products of 2007 from a large field of consumer electronics devices. The player was chosen because its "boot-up and disc-load times are vastly reduced, connections are more robust and its Silicon Optix video processor turns the HD-XA2 into one of the best upconverting DVD players we've seen," said Mettler.

"Toshiba is thrilled to receive an Editors' Choice Award from such a highly regarded publication in the industry as Sound & Vision," said Jodi Sally, Vice President of Marketing, Toshiba America Consumer Products Digital A/V Group. "Toshiba HD DVD players continue to be recognized as one of the best home theater products in the high-definition category from both A/V enthusiasts and everyday movie lovers alike. As Sound & Vision has noted, the HD-XA2's outstanding picture and audio capabilities and cutting edge interactive and Web-enabled networking features create the ultimate entertainment experience."

#56

Postad 16 januari 2008 - 20:19

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

Ärligt talat har jg inte en aning om vad som sĂ€ljs mest.

Det sÀljs ungefÀr 2 BD-filmer per HDDVD-film.


Ja, och det Àr inte sÀrskilt imponerande med tanke pÄ hur mÄnga BD-spelare det finns...

Men utan Warner blir det svÄrt att vÀnda pÄ statistiken, Àven med sÀnkta priser.

#57

Postad 16 januari 2008 - 20:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlĂ€gg
  • 0
De HD DVD-fans som finns kvar fÄr vÀl leva i sin fantasivÀrld och tro att en #1 pÄ Amazons dvd-sÀljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vÀnda formatkriget, fine. Jag kör pÄ med Blu-ray tills vidare.

#58

Postad 16 januari 2008 - 20:52

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • LĂ€rjunge

  • 476 inlĂ€gg
  • 0

De HD DVD-fans som finns kvar fÄr vÀl leva i sin fantasivÀrld och tro att en #1 pÄ Amazons dvd-sÀljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vÀnda formatkriget, fine. Jag kör pÄ med Blu-ray tills vidare.

Tack och adjö.

#59

Postad 16 januari 2008 - 21:16

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • ForumrĂ€v

  • 565 inlĂ€gg
  • 0

De HD DVD-fans som finns kvar fÄr vÀl leva i sin fantasivÀrld och tro att en #1 pÄ Amazons dvd-sÀljarlista och en award för en av spelarna skulle kunna vÀnda formatkriget, fine. Jag kör pÄ med Blu-ray tills vidare.

Undrar bara varför du över huvudtaget hÄller till i denna del av forumet. Ditt intresse ligger tydligt pÄ bluary, varför inte hÄlla till dÀr istÀllet för att sprida taskiga vibbar i HD-DVD delen?

#60

Postad 16 januari 2008 - 21:17

ajzman
  • ajzman
  • ForumrĂ€v

  • 957 inlĂ€gg
  • 0
XA2 Àr vÀl XE-1 hÀr i Europa? Funderar faktiskt pÄ att köpa en sÄdan - OM nu priset sjunker enligt Toshibas nya strategi... Men runt 4 lax skulle jag kunna tÀnka mig att pröjsa faktiskt, spelaren verkar ju grym pÄ vanliga DVDs oxÄ.

#61

Postad 16 januari 2008 - 21:54

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Ärligt talat har jg inte en aning om vad som sĂ€ljs mest.

Det sÀljs ungefÀr 2 BD-filmer per HDDVD-film.


Ja, och det Àr inte sÀrskilt imponerande med tanke pÄ hur mÄnga BD-spelare det finns...

Men utan Warner blir det svÄrt att vÀnda pÄ statistiken, Àven med sÀnkta priser.

Är det inte mer hddvd-standalones sĂ„lda Ă€n bd-standalones? Eller skall man rĂ€kna in PS3 som bluray-spelare nĂ€r det passar ens egen agenda?

Toshiba kan inte vinna det hÀr pÄ egen hand tror jag. De behöver fÄ med sig fler hÄrdvarutillverkare och filmbolag.

#62

Postad 16 januari 2008 - 22:31

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlĂ€gg
  • 0
va inte ens fler stand alone sÄlda.. va ju nÄn som postade graf direkt frÄn toshiba ...

#63

Postad 16 januari 2008 - 22:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
En miljon HD DVD spelare Àr ingen dÄlig siffra.

#64

Postad 16 januari 2008 - 22:35

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0
Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.

Redigerat av BBQ, 16 januari 2008 - 22:35.


#65

Postad 16 januari 2008 - 22:45

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • AnvĂ€ndare

  • 147 inlĂ€gg
  • 0

Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.



Trodde att trÄden handlade om HD-DVD och inte Blu-ray men rÀtta mig om jag har fel :)

#66

Postad 16 januari 2008 - 22:59

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0

Blu-ray redan invaderat hemmen, i form av Ps3! Utan den hade det nog sett annorlunda ut.



Trodde att trÄden handlade om HD-DVD och inte Blu-ray men rÀtta mig om jag har fel :)


Hmm, lÀtt att svÀva ivÀg. :)
Som HD-DVD Àgare följer jag dem in i döden och kompletterar sedan med ett annat format.

#67

Postad 16 januari 2008 - 23:34

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlĂ€gg
  • 0
Hur orkar ni tjafsa i 3 sidor....en stor eloge till er. :)

- Jag Àr bÀst
-NÀ jag Àr bÀst
-NĂ„ jag
-Neej! jag Àr bÀst

#68

Postad 18 januari 2008 - 10:45

ajzman
  • ajzman
  • ForumrĂ€v

  • 957 inlĂ€gg
  • 0
Ser ut som att priserna Àntligen sÀnks Àven hÀr i Europa!
http://www.efluxmedi...rope_12948.html

"At a briefing in Hamburg on the upcoming CeBIT computing show in March, Sascha Lange, marketing chief of Toshiba Germany, announced the price cuts for HD-DVD.

Sasha said the German price of Toshiba's base model in Europe, the HD-EP30 player, would be reduced to just below 200 euros (292 dollars) including 19-per-cent German sales tax. The same model is offered in the United States at 199 dollars plus tax."

Tjaa, ca 1900 spÀnn för en EP30 vore ju inte helt fel. Borde betyda att EP35an hamnar runt 2900...? I Tyskland alltsÄ, hemma i gamla Svedala, tjaa det blir sÀkert en annan historia det... :)

Redigerat av ajzman, 18 januari 2008 - 10:46.


#69

Postad 18 januari 2008 - 10:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Det finns nog en bra anledning till att priserna sÀnks pÄ HDDVD spelare.......? :)

#70

Postad 18 januari 2008 - 11:33

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • LĂ€rjunge

  • 476 inlĂ€gg
  • 0

Det finns nog en bra anledning till att priserna sÀnks pÄ HDDVD spelare.......? :)

NÀr de första DVD-spelarna kom ut i butikerna kostade de c:a 5.000:- och idag kan man fÄ en för under 300:-. SÄ i förhÄllande till det sÄ finns det stora möjligheter till att sÀnka priset mot en tusenlapp eller liknande.

#71

Postad 18 januari 2008 - 13:52

Beagle five
  • Beagle five
  • MĂ€stare

  • 2 523 inlĂ€gg
  • 0

Ser ut som att priserna Àntligen sÀnks Àven hÀr i Europa!
http://www.efluxmedi...rope_12948.html

"At a briefing in Hamburg on the upcoming CeBIT computing show in March, Sascha Lange, marketing chief of Toshiba Germany, announced the price cuts for HD-DVD.

Sasha said the German price of Toshiba's base model in Europe, the HD-EP30 player, would be reduced to just below 200 euros (292 dollars) including 19-per-cent German sales tax. The same model is offered in the United States at 199 dollars plus tax."

Tjaa, ca 1900 spÀnn för en EP30 vore ju inte helt fel. Borde betyda att EP35an hamnar runt 2900...? I Tyskland alltsÄ, hemma i gamla Svedala, tjaa det blir sÀkert en annan historia det... :)


toppen!
en EP35 för 3 papp DÅ slĂ„r jag till pĂ„ en gĂ„ng! ocksĂ„ slĂ€ppt jack ryan boxen snart igen ocksĂ„, trevligt trevligt! :-)

#72

Postad 18 januari 2008 - 14:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv Àr ja lite sugen pÄ att importera en frÄn U.S, men dÄ
tillkommer ju frakt + tull/moms!!

http://www.bhphotovi...VD_Players.html

#73

Postad 18 januari 2008 - 14:16

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Ja bluray har försvinnande dÄlig attach rate mÄste man ju sÀga.

Men inget av formaten har ju ens 5% mot vanlig DVD sÄ inget av formaten har ju inte ens en marknadsandel att prata om Àn sÄ lÀnge..

#74

Postad 18 januari 2008 - 19:11

ajzman
  • ajzman
  • ForumrĂ€v

  • 957 inlĂ€gg
  • 0
Nu sÀnker Toshiba priserna Àven i Sverige! En EP30 för 2200 spÀnn!! ;)

http://www.prylporta..._MKF053.dbp.asp

#75

Postad 18 januari 2008 - 20:01

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Satsar Toshiba pĂ„ en stor reklamkampanj som det nĂ€mns i artikeln (förutsĂ€tter att reklamen gĂ€ller Ă€ven i Europa) sĂ„ kan företaget via sin agressiva dumpning av priset pĂ„ hĂ„rdvara, uppvisa för filmbolagen av antalet personer pĂ„ olika VÄRLDSMARKNADER som har HD DVD spelare i sina hem ökar snabbare och snabbare, vilket sĂ€kert gör att bolagen inte kan blunda för att antalet HD DVD och Blu/PS3 spelare jĂ€mnas ut internationellt och inte bara i USA, dĂ€r Toshkampanjen precis har startat.

Smart drag av Toshiba att driva kampanjer över olika vÀrldsmarknader samtidigt för att öka penetrationen av hÄrdvara i hemmen sÄ snabbt som möjligt. ;)

Vi fÄr vÀl se HUR mycket reklam dom gör i Europa och om den ocksÄ strÀcker sig lika lÀnge som i USA.

Redigerat av crest, 18 januari 2008 - 20:04.


#76

Postad 18 januari 2008 - 22:31

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlĂ€gg
  • 0

Ja bluray har försvinnande dÄlig attach rate mÄste man ju sÀga.
Men inget av formaten har ju ens 5% mot vanlig DVD sÄ inget av formaten har ju inte ens en marknadsandel att prata om Àn sÄ lÀnge..

Vad betyder det pÄ Svenska? Hur försvinnande liten Àr den dÀr du pratar om. Siffror?

#77

Postad 19 januari 2008 - 00:43

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0
Siffror som egentligen inte sÀger mig nÄgot. Mitt val av HD DVD som första alternativ bygger inte pÄ statistik.

Jag Àger redan den bÀsta HD-spelaren pÄ marknaden, Toshiba XE1. Den slÄr allt jag testat. Inga begrÀnsningar pga. profiler som inte Àr implementerade. Ej regionlÄst.

Det totala filmutbudet pÄ HD DVD Àr fortfarande nÀstan lika stort som pÄ Blu-ray, med mÄnga exklusiva titlar. Det kommer at ta tid innan Blu-ray fÄr alla dessa titlar, och dessutom kommer de inte att fungera fullt ut pÄ alla spelare.

PrissÀnkning, bra för oss som letar biliga filmer eller vill ha en extra spelare.

Uppskalning Àr aldrig fel att marknadsföra, om det kan fÄ folk att ta klivet upp till HD.

Jag köper Blu-ray nÀr jag Àr tvungen, inte för att jag vill. SÄ lÀnge det kommer filmer pÄ det röda formatet kommer jag att fortsÀtta stödja det. Det gÀller Àven Warner fram t.o.m. maj och sÄ lÀnge de finns att köpa dÀrefter.

#78

Postad 19 januari 2008 - 02:27

Baloubic
  • Baloubic
  • AnvĂ€ndare

  • 201 inlĂ€gg
  • 0
Nej, jag hĂ„ller med om allt ovan. HD-DVD Ă€r, och har hittils varit, mer fördelaktigt för konsumenten; FĂ€rdig, interaktiv standard, regionsfrihet, billiga spelare med strĂ„lande uppskalning. Äger sjĂ€lv inte endera formatet, men kan se fördelarna med bĂ„da.

Men titeln pÄ trÄden Àr "Toshiba slÄr tillbaka", och jag uppfattar det som hÀnt som raka motsatsen. De lÀgger ju _ned_ formatet.

Sen Àr jag övertygad om att man inte förlorar nÄgot vÀrde pÄ sin HD-DVD med det utbudet som trots allt redan finns, sÀrskilt som det Àr en av de bÀsta uppskalningsmaskinerna dÀrute. DÀrtill kommer ju reor, mm, erbjuda stora möjligheter till fina filmköp framöver.
Men nÄgot "HD-DVD slÄr tillbaka" Àr bara en utopi. Det var allt jag ville poÀngtera.

#79

Postad 19 januari 2008 - 04:05

Unregistered1047
  • Unregistered1047
  • AnvĂ€ndare

  • 105 inlĂ€gg
  • 0
It ain't over 'til the fat lady sings...

#80

Postad 19 januari 2008 - 07:33

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0

Men titeln pÄ trÄden Àr "Toshiba slÄr tillbaka", och jag uppfattar det som hÀnt som raka motsatsen. De lÀgger ju _ned_ formatet.


JasÄ, sÄ du menar att Toshiba's satsning pÄ stora reklamkampanjer och halvering av priset pÄ HD DVD spelare Àr ett tecken pÄ att de ska lÀgga ned formatet? Jag vet inte vad som fÄtt dig att dra den slutsatsen men jag kan sÀga att det finns ingen chans i vÀrlden att dom lÀgger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sÄlda HD DVD spelare.
Jag Àger sjÀlv bÄda formaten men med dessa nya priser finns det absolut ingen anledning att vÀnta med att köpa en HD DVD spelare, dÀremot Blu-ray med sina profiler kÀnns ju som ett mer osÀkert kort om man inte vill köpa en PS3 och nöja sig med att se pÄ film pÄ en spelkonsoll tills det kommer en vettig Blu-ray spelare.

#81

Postad 19 januari 2008 - 10:08

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlĂ€gg
  • 0
Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte Ă€r fĂ€rdigt Ă€r bara larvigt. Det lĂ„ter som att Ă€ldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men sjĂ€lvklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. NĂ€r HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försĂ€ljningsargument fĂ„r det mig att tĂ€nka pĂ„ DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk pĂ„ att den inte hade nĂ„t nyttigt anvĂ€ndningsomrĂ„de.

#82

Postad 19 januari 2008 - 11:04

Andi_One
  • Andi_One
  • MĂ€stare

  • 3 008 inlĂ€gg
  • 0
Tja i manualen till min Sony BDP-300 stÄr de ganska tydligt att det inte Àr
sÀkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

#83

Postad 19 januari 2008 - 11:17

Golgo_13
  • Golgo_13
  • ForumrĂ€v

  • 779 inlĂ€gg
  • 0

Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte Ă€r fĂ€rdigt Ă€r bara larvigt. Det lĂ„ter som att Ă€ldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men sjĂ€lvklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. NĂ€r HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försĂ€ljningsargument fĂ„r det mig att tĂ€nka pĂ„ DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk pĂ„ att den inte hade nĂ„t nyttigt anvĂ€ndningsomrĂ„de.


Mmja, att angle-funktionen Àr helt poÀnglös kan jag hÄlla med om men jag mÄste sÀga att jag uppskattar interaktiviteten som HD DVD tillför. PiP Àr ett vÀldigt trevligt nytt sÀtt att kolla pÄ film med commentaries och att kunna komma Ät huvudmenyn utan att stoppa filmen var verkligen efterlÀngtat. Sen finns det uppenbarligen framtidsplaner pÄ fler interaktivitets-features, med tanke pÄ USB-portarna och ethernet. Ingen av dessa nya features utgör för sig sjÀlva ett knÀckande sÀljargument, men tillsammans sÄ bidrar dom starkt till att höja formatet.

#84

Postad 19 januari 2008 - 11:38

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlĂ€gg
  • 0
Inte bara film utan Àven USB-portar, ethernet och massa interaktivitet... Toshibastation 3, snart i en butik nÀra dig! :)

#85

Postad 19 januari 2008 - 11:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlĂ€gg
  • 0

Inte bara film utan Àven USB-portar, ethernet och massa interaktivitet... Toshibastation 3, snart i en butik nÀra dig! :)

:blush: Klockren.

#86

Postad 19 januari 2008 - 12:36

jummen
  • jummen
  • LĂ€rjunge

  • 361 inlĂ€gg
  • 0
Det som Àr bra med hddvd Àr att det finns spelare som klarar allt de har sagt att hddvd ska klara. Till skillnad mot blu-ray. Ja lÀnktar till det kommer dock, sÄ ja fÄr se mina BD filmer.
FÄr bli en 35a nu sÄ man slipper 360 addonen.

#87

Postad 19 januari 2008 - 13:48

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 stÄr de ganska tydligt att det inte Àr
sÀkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det stÄr nÄgot liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det stÄr friskrivningar av den typen pÄ sÄ gott som samtliga HD-spelare.

#88

Postad 19 januari 2008 - 16:20

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • ForumrĂ€v

  • 565 inlĂ€gg
  • 0

Men titeln pÄ trÄden Àr "Toshiba slÄr tillbaka", och jag uppfattar det som hÀnt som raka motsatsen. De lÀgger ju _ned_ formatet.


JasÄ, sÄ du menar att Toshiba's satsning pÄ stora reklamkampanjer och halvering av priset pÄ HD DVD spelare Àr ett tecken pÄ att de ska lÀgga ned formatet? Jag vet inte vad som fÄtt dig att dra den slutsatsen men jag kan sÀga att det finns ingen chans i vÀrlden att dom lÀgger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sÄlda HD DVD spelare.
Jag Àger sjÀlv bÄda formaten men med dessa nya priser finns det absolut ingen anledning att vÀnta med att köpa en HD DVD spelare, dÀremot Blu-ray med sina profiler kÀnns ju som ett mer osÀkert kort om man inte vill köpa en PS3 och nöja sig med att se pÄ film pÄ en spelkonsoll tills det kommer en vettig Blu-ray spelare.

HÄller med dig fullstÀndigt. SÄlde min Sony BDP-300 igÄr dÄ jag inte tycker att den höll mÄttet. Kommer istÀllet
att vÀnta in en vettigare spelare som förhoppningsvis dyker upp efter sommaren till ett vettigt pris.

#89

Postad 19 januari 2008 - 16:30

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

Skitsnacket om att Blu-ray formatet inte Ă€r fĂ€rdigt Ă€r bara larvigt. Det lĂ„ter som att Ă€ldre spelare inte ens kan spela upp filmerna men sjĂ€lvklart kan de det. Även den första generationens spelare kommer kunna spela upp alla filmer i framtiden. NĂ€r HD DVD-fans tar upp interaktiviteten som försĂ€ljningsargument fĂ„r det mig att tĂ€nka pĂ„ DVD'ns "angle" funktion. Hur hypad som helst i början men sen kom folk pĂ„ att den inte hade nĂ„t nyttigt anvĂ€ndningsomrĂ„de.


Jag har en Samsung BD-P1200 (2:a gen) och den klarar inte att spela alla filmer idag, hur ska det dÄ gÄ i framtiden?

LÀr Äka pÄ att uppgradera den i Är redan, vilket Àr lite synd dÄ den Àr en fena pÄ uppskalning...

Blu-ray Àr inte ett fÀrdigt format och detta Àr tyvÀrr ett faktum. SÄ lÀnge man Àr medveten om vad det Àr man köper Àr det vÀl okej, men just dÀrför Àr det inget man ska försöka mörka för eventuella nya köpare, det Àr bara dumheter.

NÀr det gÀller interaktivitet sÄ hypade Blu-ray sin version "BD Live" rÀtt kraftigt pÄ CES, sÄ tydligen Àr det ett argument som funkar, oavsett vad man tycker om det.

Redigerat av HD-Ready, 19 januari 2008 - 16:32.


#90

Postad 19 januari 2008 - 16:44

-Danne-
  • -Danne-
  • LĂ€rjunge

  • 305 inlĂ€gg
  • 0
.

Redigerat av -Danne-, 19 januari 2008 - 16:48.


#91

Postad 19 januari 2008 - 18:01

jummen
  • jummen
  • LĂ€rjunge

  • 361 inlĂ€gg
  • 0
Det jag tror hd-dvd har förlorat mycket pÄ Àr marknadsföring. Sony har ju gÄtt ut hÄrt med massa reklam och hÀvdat nÀstan frÄn början att de redan har vunnit kampen.
Hade hd-dvd satsat massa pÄ marknadsföring och synats mer sÄ hade det nog sett annorlunda ut nu.

För min del sÄ skiter ja i om nÄgon vinner eller sÄ. SÄ lÀnge ja fÄr film i hd och det kommer bra kombospelare sÄ Àr det lugnt. Har bÄde hd-dvd Ä Blu-ray filmer men ingen BD spelare just nu. VÀntar pÄ en som fixar alla ljudformat via bitstream och ethernet uttag.

#92

Postad 19 januari 2008 - 18:14

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Har bÄde hd-dvd Ä Blu-ray filmer men ingen BD spelare just nu. VÀntar pÄ en som fixar alla ljudformat via bitstream och ethernet uttag.

Samsung BD-P1400 skickar alla ljudformat via bitstream samt har ethernet sÄ det Àr bara att slÄ till dÄ. Fast jag antar att du menar att spelaren skall stödja profil 2.0 med BD-live.

#93

Postad 19 januari 2008 - 18:56

jummen
  • jummen
  • LĂ€rjunge

  • 361 inlĂ€gg
  • 0
Jo, det vore inte dumt med 2.0. Sen Àr den vÀll lite buggig av sig va ja har hört.. Men det kanske Àr ÄtjÀrdat.
Men den gÄr att fÄ multi region, vilket Àr ett mÄste.
Nej, nog med offtopic för mig nu..

Redigerat av jummen, 19 januari 2008 - 18:57.


#94

Postad 19 januari 2008 - 19:04

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlĂ€gg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 stÄr de ganska tydligt att det inte Àr
sÀkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det stÄr nÄgot liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det stÄr friskrivningar av den typen pÄ sÄ gott som samtliga HD-spelare.


SjÀlvklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det Àr nÄgra flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.

#95

Postad 19 januari 2008 - 20:02

Baloubic
  • Baloubic
  • AnvĂ€ndare

  • 201 inlĂ€gg
  • 0

JasÄ, sÄ du menar att Toshiba's satsning pÄ stora reklamkampanjer och halvering av priset pÄ HD DVD spelare Àr ett tecken pÄ att de ska lÀgga ned formatet? Jag vet inte vad som fÄtt dig att dra den slutsatsen men jag kan sÀga att det finns ingen chans i vÀrlden att dom lÀgger ned formatet med 30% studiosupport och 1 miljon sÄlda HD DVD spelare.


Marknadsföring Àr enda sÀttet att tömma lagren. Amerikanska affÀrskedjor, sÄsom Best Buy, verkar redan tagit beslut att sluta sÀlja HD-DVD-spelare och media. Allt enligt insiders pÄ AVS-forum (RÀtt trovÀrdigt, eftersom det Àr samma insider som levererar korrekt försÀljningsstatistik frÄn samma kedjor i förhand).

Enligt honom Àr det denna utveckling som hÄller pÄ att tvinga Paramount (och Universal) att bli neutrala.
AVS Forum

#96

Postad 19 januari 2008 - 20:11

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

  • 3 548 inlĂ€gg
  • 0

Marknadsföring Àr enda sÀttet att tömma lagren. Amerikanska affÀrskedjor, sÄsom Best Buy, verkar redan tagit beslut att sluta sÀlja HD-DVD-spelare och media. Allt enligt insiders pÄ AVS-forum (RÀtt trovÀrdigt, eftersom det Àr samma insider som levererar korrekt försÀljningsstatistik frÄn samma kedjor i förhand).

Enligt honom Àr det denna utveckling som hÄller pÄ att tvinga Paramount (och Universal) att bli neutrala.
AVS Forum


Baloubic...blanda inte ihop Daves Äsikter/spekulationer med det som hÀnder i verkligheten. Visst kommer Blu o ha mer space pÄ Best Buy o andra kedjor men sÄ lÀnge formatet finns o har exclusiva studios kommer de att sÀlja HDn.

Retail Remains Unchanged Post Format War

Last week, Best Buy spokesperson Brian Lucas said the retailer would continue stocking HD DVD so long as studios release content in HD DVD and there is a market for the format.

“As far as we’re concerned there are still two formats and the format war is not really over,” Lucas said.

He said Best Buy would continue telling customers about the two formats and not take sides so they could make “an informed decision.”

Lucas said as more BD titles are released, stores would offer increased shelf space for them. He said Best Buy is responsible to its customers and not studio decisions.



#97

Postad 19 januari 2008 - 20:43

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 stÄr de ganska tydligt att det inte Àr
sÀkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det stÄr nÄgot liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det stÄr friskrivningar av den typen pÄ sÄ gott som samtliga HD-spelare.


SjÀlvklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det Àr nÄgra flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.


Det kanske inte spelar nÄgon roll för dig, men du mÄste vÀl ÀndÄ hÄlla med om att mÄnga kommer bli besvikna nÀr dom upptÀcker att deras svindyra Blu-ray spelare pÄ sin höjd endast klarar "spela upp filmdelen av kommande filmer"?

#98

Postad 19 januari 2008 - 21:00

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror vÀldigt mÄnga Àr nöjda med att se filmdelen pÄ just filmer.

#99

Postad 19 januari 2008 - 21:22

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlĂ€gg
  • 0

Tja i manualen till min Sony BDP-300 stÄr de ganska tydligt att det inte Àr
sÀkert att den kommer att kunna spela upp framtida BD-skivor..

Det stÄr nÄgot liknande i manualen till min Toshiba HD-XA1 och till min Samsung BD-P1400... Jag tror att det stÄr friskrivningar av den typen pÄ sÄ gott som samtliga HD-spelare.


SjÀlvklart kommer de kunna spela upp filmdelen av kommande filmer. Sen om det Àr nÄgra flashiga BD-live features som inte funkar spelar mindre roll.


Det kanske inte spelar nÄgon roll för dig, men du mÄste vÀl ÀndÄ hÄlla med om att mÄnga kommer bli besvikna nÀr dom upptÀcker att deras svindyra Blu-ray spelare pÄ sin höjd endast klarar "spela upp filmdelen av kommande filmer"?


AlltsÄ. Det kommer ju alltid att gÄ att spela upp filmdelen och extramaterialet. Skillnaden ligger i de utökade interaktiva funktionerna sÄsom webaccess kanske inte kommer kunna utnyttjas. Flashiga menyer och internetuppkoppling skiter jag fullstÀndigt i och jag tror faktiskt att den övervÀldigande majoriteten inte bryr sig ett smack om menyerna rör sig hÀftigt eller inte, de sÄsom jag vill bara kunna stoppa i filmen, trycka play och sedan efter filmen starta lite extradokumentÀrer. Hela denna grej med nedladdningsbara ringsignaler, webbshoppar och interaktiva quiz Àr nÄgot som Àr helt meningslöst och totalt överdrivet som ett försÀljningsargument.

MÄnga HD-DVD fans verkar tro att bara för att en BD-spelare inte stöder profil 1.1 eller 2.0 sÄ gÄr det överhuvudtaget inte att spela upp skivan, den blir ett glasunderlÀgg med andra ord. Detta Àr helt fel.

Redigerat av Johan78, 19 januari 2008 - 21:24.


#100

Postad 19 januari 2008 - 21:31

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • ForumrĂ€v

  • 935 inlĂ€gg
  • 0
Köpte min DVD -97, Den spelar CD, DVD och VCD inget annat. Jag har inte behövt köpa nÄgon ny DVD pÄ 10 Är för att fÄ nÄgra andra format att spela.
Jag har nu köpt en PS3 och den var billigare Àn min DVD. Vilket gör att Àven om HD-DVD Àr billigare sÄ Àr det troligen för liten skillnad mot standalone BD och vad gÀller PS3 sÄ tror jag att vÀldigt mÄnga familjer gillar den kombon som PS3 ger.
Jag skull heller inte bli förvÄnad om det kommer att gÄ vÀldigt fort nu nÀr bollen Àr i rullning. Ingen handlare vi bli med ett stort lager HD-DVD som inte gÄr att sÀlja, och dom vill nog heller inte fÄ en massa kunder som kommer tillbaka och anser sig lurade dÄ aftontidningen nÀsta dag har rubriken Blu-Ray vinner!

Redigerat av Unregistered828ccd15, 19 januari 2008 - 21:32.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.