Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft - Wireless Racing Wheel

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 maj 2007 - 09:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Prova kör F1 bilarna med vanlig handkontroll i Forza2 demot, sen byter du till ratt. Tycker man har mycket mer kontroll med ratten faktiskt. Sen tror jag det är en vanesak om det är svårare eller ej, jag har bara kört ca 1 timme med ratten och det känns lättare och lättare för varje gång.

#52

Postad 19 maj 2007 - 11:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tycker det är lättare att få bra tider med handkontroll iaf. Krävs mycket mer för att få bra varv med en ratt känns det som.

#53

Postad 19 maj 2007 - 12:16

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Ingen utav segrarna i Turn 10:s demo tävling använde handkontroll utan körde med ratt. Nu har jag inte provat ratten men det verkar konstigt om samtliga vinnare använde ratt om det är lättare att få bättre tider med handkontroll. :)

Jag vill gärna tro att det är lättare med ratt för de kör så grymt mycket fortare än vad jag klarar med handkontroll... :wub:

#54

Postad 19 maj 2007 - 12:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ingen utav segrarna i Turn 10:s demo tävling använde handkontroll utan körde med ratt. Nu har jag inte provat ratten men det verkar konstigt om samtliga vinnare använde ratt om det är lättare att få bättre tider med handkontroll.  :wub:

Jag vill gärna tro att det är lättare med ratt för de kör så grymt mycket fortare än vad jag klarar med handkontroll... :P

<{POST_SNAPBACK}>


JAG tycker det är lättare med handkontroll. Sen vad andra tycker är lättare har jag ingen aning om :)

#55

Postad 19 maj 2007 - 13:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Ursäkta mig, men: F1-bil?

Har du ett annat demo än vad jag har, för i mitt är det ingen F1-bil med.

#56

Postad 22 maj 2007 - 20:25

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Nu börjar det närma sig ett inköp av denna ratt i och med Forza 2. MEN, har samma fråga som tidigare ställdes i denna tråd - kommer jag att kunna fästa den på mitt vardagsrumsbord?

Under min bordsskiva, kommer det 4 cm in en träbalk som sticker ned 5,5 cm. Kommer jag att kunna fästa ratten i bordet?

#57

Postad 22 maj 2007 - 23:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu börjar det närma sig ett inköp av denna ratt i och med Forza 2. MEN, har samma fråga som tidigare ställdes i denna tråd - kommer jag att kunna fästa den på mitt vardagsrumsbord?

Under min bordsskiva, kommer det 4 cm in en träbalk som sticker ned 5,5 cm. Kommer jag att kunna fästa ratten i bordet?

<{POST_SNAPBACK}>


Blir nog svårt. Det går utmärkt att ha ratten i knät annars.

#58

Postad 23 maj 2007 - 21:11

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Hur mycket låter ratten?

Jag va och kände på en i affärn och den låter ju (som alla FF rattar) litegrann när man svänger med den (ljudet av motorerna som.. ja.. rör sig, utan ström så att säga). Men hur mycket låter den när den är igång och kämpar?

#59

Postad 23 maj 2007 - 21:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag spelar iofs med rätt högt ljud men jag har inte upplevt några ljud från ratten som irriterar direkt.

#60

Postad 24 maj 2007 - 20:12

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Likt ett litet mongo stod jag och hängde på låset på tevespelsbutiken idag och köpte mig en sånhärninga ratt, har provat den i någon timme nu och mina första intryck är inte helt olika alla andras;

TDU och PGR3, helt ###### ospelbara första tio minutrarna, sen efter lite inställningar och justeringar så blir det spelbart men fortfarande rätt skevt.

Forza 2 demot, skalade direkt av ca 2 sekunder på min tid (jag har inte pressat så hårt med handkontrollen men ännu mindre med ratten).

Det känns som att arkadiga bilspel blir rätt knöliga att spela med ratten då de oftast kräver fullt rattutslag (i spelet då) på väldigt kort tid (vilket nästan aldrig sker i verkligheten) medans ett mer simulatorliknande spel som forza 2 bara blir så mycket roligare med ratt.

Nu kan jag inte vänta på fullreleasen av F2 längre, det måste släppas nyss! ;)

Helt klart nöjd med mitt köp, det är bara att hiva TDU och PGR3, men det gör nästan inget.

#61

Postad 25 maj 2007 - 01:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Likt ett litet mongo stod jag och hängde på låset på tevespelsbutiken idag och köpte mig en sånhärninga ratt, har provat den i någon timme nu och mina första intryck är inte helt olika alla andras;

TDU och PGR3, helt ###### ospelbara första tio minutrarna, sen efter lite inställningar och justeringar så blir det spelbart men fortfarande rätt skevt.

Forza 2 demot, skalade direkt av ca 2 sekunder på min tid (jag har inte pressat så hårt med handkontrollen men ännu mindre med ratten).

Det känns som att arkadiga bilspel blir rätt knöliga att spela med ratten då de oftast kräver fullt rattutslag (i spelet då) på väldigt kort tid (vilket nästan aldrig sker i verkligheten) medans ett mer simulatorliknande spel som forza 2 bara blir så mycket roligare med ratt.

Nu kan jag inte vänta på fullreleasen av F2 längre, det måste släppas nyss!  ;)

Helt klart nöjd med mitt köp, det är bara att hiva TDU och PGR3, men det gör nästan inget.

<{POST_SNAPBACK}>


AMEN! Men sen utvecklades både TDU och PGR3 innan ratten kom ut så det är itne så konstigt de inte fungerar så bra. Hoppas på att ratten funkar bra med Dirt också. Om jag får ner det förbaskade demot ngn gång.

#62

Postad 25 maj 2007 - 07:08

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jo, 25% är inte roligt att sitta och glo på...

#63

Postad 25 maj 2007 - 14:58

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga;

Kan man byta plats på kontrollenheterna?

Altså, jag sitter och surfar runt på t.ex marketplace eller kör gears eller något annat bra, sen får jag för mig att köra exempelvis forza 2 demot med min ratt, men den är ju då inloggad som kontroll nummer 2 (övre högra kvadranten), hur gör jag då?

Jag vill kunna använda både handkontrollen och ratten på samma login eller enkelt växla emellan dem. Det enda sättet jag kan komma på är att stänga av konsollen och det är verkligen asdrygt...

halp!

#64

Postad 25 maj 2007 - 18:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
lifter, jag håller med, väldigt dåligt att man inte kan ha bägge i och använda bägge samtidigt. Tror det skulle underlätta mycket i Forza 2 och dess Livery, borde vara svårt att lacka bilen med ratten. :)

Det närmaste man kan komma är att Sign Out från ratten, stänga av den kontrollen och Sign In från Handkontrollen. Men i Forza2 demot kräver det ändå en omstart av spelet. Så reboota boxen kanske är smidigast.

#65

Postad 25 maj 2007 - 22:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hoppas dom kommer med en fix...
Låter nog så bökigt....

Borde väl vara en enkel sak att fixa om dom nu ens vet om det :)

#66

Postad 27 maj 2007 - 21:52

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
I USA sänker Microsoft priset på ratten med 20$ lagom tills Forza 2 släpps. Någon som har hört om de följer efter i Sverige? Inte så troligt va?

http://xbox360.ign.c...1/791960p1.html

#67

Postad 27 maj 2007 - 21:56

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Inte särskilt troligt nej...men man vet aldrig.

Om inte annat kan man ju tycka att det borde dyka upp en del bundles med Forza 2 + ratt.

Men det är ju vad JAG tycker förstås... :)

#68

Postad 27 maj 2007 - 22:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Inte särskilt troligt nej...men man vet aldrig.

Om inte annat kan man ju tycka att det borde dyka upp en del bundles med Forza 2 + ratt.

Men det är ju vad JAG tycker förstås... :)

<{POST_SNAPBACK}>


Finns. http://www.webhallen...od.php?id=74350

#69

Postad 28 maj 2007 - 21:33

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Inte särskilt troligt nej...men man vet aldrig.

Om inte annat kan man ju tycka att det borde dyka upp en del bundles med Forza 2 + ratt.

Men det är ju vad JAG tycker förstås... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag frågade om dom skulle börja med bundle på EBGames (GBG). Han sa att det var en del som hade frågat efter det så dom diskuterade om att ta upp det med microsoft.

Kan ju alltid hoppas..

#70

Postad 28 maj 2007 - 21:54

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Förmodligen ersätter ju forza 2 PGR3 som kommer med ratten i dagsläget.

EB Games i uppsala sa att de troligtvis kommer ha bundles med logitechratten... eller om det va game kanske..

#71

Postad 29 maj 2007 - 17:36

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Ni som har ratten, hur är pedalerna.
Microsoft skriver:
• Tryck gasen i botten – pedalerna fungerar på flera underlag och känns som på riktigt med motstånd och spänning.

Blir det trögare ju mer du trycker ner bromsen?
Gaspedalen trög också, dvs inte sladdrig?

#72

Postad 29 maj 2007 - 17:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ni som har ratten, hur är pedalerna.
Microsoft skriver:
• Tryck gasen i botten – pedalerna fungerar på flera underlag och känns som på riktigt med motstånd och spänning.

Blir det trögare ju mer du trycker ner bromsen?
Gaspedalen trög också, dvs inte sladdrig?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej. Det är ingen FF i pedalerna. Vanlig fjäder. De är definitivt inte sladdriga dock.

#73

Postad 30 maj 2007 - 06:51

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Är på G att köpa ratten idag, har dock en liten fråga:

Kan man ställa in så man gasar och bromsar med "paddlarna" på baksidan? när jag använt ratt förr har det alltid börjat spänna nåt extremt i mina fötter efter ett tag.. så det är nästan ett måste att man kan byta om detta händer med denna också.

#74

Postad 30 maj 2007 - 07:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Är på G att köpa ratten idag, har dock en liten fråga:

Kan man ställa in så man gasar och bromsar med "paddlarna" på baksidan? när jag använt ratt förr har det alltid börjat spänna nåt extremt i mina fötter efter ett tag.. så det är nästan ett måste att man kan byta om detta händer med denna också.

<{POST_SNAPBACK}>


Inte vad jag har sett. Skulle inte tro det är en bra idé heller. Pedalerna är analoga och paddlarna digitala så det skulle betyda att du får max gas och max broms varenda gång du trycker ner paddlarna. Funkar möjligtvis i arkadracers men i spel som PGR3, Forza, Dirt osv kommer du bara snurra runt en massa då.

#75

Postad 30 maj 2007 - 08:16

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Ok, det var lite illa.. blir man trött i fötterna av att köra? har läst att dessa pedalerna ska va rätt bra utformade så de inte är så höga som de flesta andra rattar.

Sen slog en annan tanke mig med pedalerna, jag har matta under mitt soffbord som jag ju ogärna flyttar, kan man få de att ligga stadigt på ett sånt underlag?

#76

Postad 30 maj 2007 - 08:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Den ligger bra stadigt på min matta iaf så jag tror inte att det skall vara några problem. Sen är den utformad så att hälarna tar i en del på pedalerna så att dem ej "glider fram".

#77

Postad 30 maj 2007 - 08:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Har spelat 2,5 timmar som max i sträck och jag har aldrig fått kramp i fötterna av pedalerna, var faktiskt lite rädd för det också.

#78

Postad 30 maj 2007 - 08:35

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Ok, det låter bra :mellow:
vad kan man säga e normalhöjden att ha ratten i? jag har som många andra också ett relativt lågt soffbord (det är dock i höjd med sittdynorna i soffan) som jag är lite tveksam till att höjden blir bra om man spänner fast den i bordet..

#79

Postad 30 maj 2007 - 08:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Du kan utan problem köra med ratten i knät. Det gör jag. Det tar ett litet tag att vänja sig men det funkar utmärkt tycker jag. Har provat spänna fast ratten också och tycker inte det är ngn skillnad.

#80

Postad 30 maj 2007 - 09:02

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Ok, det jag reagera över med att ha den i knät är att det inte finns nåt som liksom spänner fast den i knät, hade det på en gammal ratt till xbox 1, den hade klaffar på sidan som man drog ihop så satt den fast i knät..kanske inte super bekvämt iof :mellow:

#81

Postad 30 maj 2007 - 09:21

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag va också rädd för att den inte skulle funka bra att ha i knät, så innan jag köpte min ratt letade jag ut ett soffbord (typ) som gick att ha som bord till ratten, men det vahelt onödigt då det skönaste är att ha ratten i knät. Den är välvd så den ligger bra i knät och gummibeklädd på undersidan så den inte ska glida iväg. Sen har man den inte knät som jag först tänkte mig, utan det är mera att den ligger på låren/knäna. Mycket mycket bra lösning imo.

Och angående pedalerna, om du använder dem som du använder pedalerna på en riktig bil (dvs att du gasar och bromsar med höger fot) så blir man inte så trött i fötterna eller benen för om du (som många gör) håller vänster fot på bromsen och höger fot på gasen så blir du lätt trött i vänsterbenet för det alltid hålls spännt och beredd att bromsa, men efter som att du aldrig någonsin skall bromsa och gasa samtidigt så är det bättre att köra som man gör i verkligheten. Då behöver du dessutom inte sitta med benen lika tätt ihop när du kör utan kan enklare hitta en bekväm körställning. Hittar du dessutom något att lägga vänsterfoten på (som det brukar finnas i riktiga bilar) så blir det toppen.

#82

Postad 30 maj 2007 - 09:29

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Låter lovande, man kan ju alltid snickra ihop ett litet klaffbord eller nåt att ha som ställning, men det blir ett senare problem.

felet jag gjort med min förra ratt var troligen att ha vänster foten vilande på bromsen, vilket när man tänker på det är helt fel, så kör ju som sagt inte jag min bil åtminstone :mellow:

nu blev man ännu mer sugen på att springa och köpa ratt! det kommer ju förhoppningsvis fler spel än forza 2, tex dirt, pgr4, nya rallisport.. och kanske även forza 3

#83

Postad 30 maj 2007 - 09:37

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jo, jag provade sitta så med vänster fot på bromsen, men det slutade bara med att jag tvärnitade varje gång jag skulle växla, gissar att det är vänsterfoten som är van vid att göra något när den ligger på en pedal.. muskelminnet är starkare än koordinationsförmågan antar jag :mellow:

#84

Postad 30 maj 2007 - 18:08

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Då har man inhandlat ratten idag och kört ca 10min hittills, första intrycket är att det kommer ta många timmar innan man blir van :mellow:

jag tyckte nog att det va skönare att använda bägge fötterna ändå, var rätt svårt att flytta högerfoten mellan gas och broms hela tiden..

begriper mig inte på riktigt hur man ska ställa in alla värdena på ratten dock, såsom deadzones..

#85

Postad 30 maj 2007 - 18:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har inte sett ngt spel man kan göra det i förutom Forza 2.

#86

Postad 30 maj 2007 - 19:14

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Nja, i TDU kan man också ändra deadzone, och nåt mer. Men i TDU fick jag aldrig till det med ratten, toksvårt.
I Forza2 kör jag default-värden, vilket jag tycker fungerar bra.

#87

Postad 30 maj 2007 - 19:22

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
jo default får gå så länge, är nog mest träning.

jag köpte ratten begagnad (den var köpt jan-07 och jag fick kvitto), men jag märkte när jag börja spela att trycka vänster på d-pad funkar ibland om man trycker stenhårt, Någon annan som har det problemet? Får väl ta och byta den kanske..

sen ställer inte ratten sig i mittenläge om man snurrat på den, är väl inget med det men jag reagera lite på det bara..

#88

Postad 31 maj 2007 - 09:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Har samma problem med vänster D-pad, inget jag stör mig på direkt. Kan det vara ett fabrikationsfel från MS sida?

#89

Postad 31 maj 2007 - 09:28

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Samma här, d-paden är ju värdelös på både handkontrollerna och ratten.

#90

Postad 31 maj 2007 - 11:32

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Då verkar det ju vara ett ganska allmänt fel då, ingen vits att byta ut med andra ord. Kan ju bara hoppas att det kommer en patch så man kan använda handkontrollen samtidigt i tex Forza2.

#91

Postad 31 maj 2007 - 11:56

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Jag blev riktigt frustrerad på det, min är kanske sämre än andra, för man fick sitta och trycka och röra runt med d-paden för att den skulle gå åt vänster.

#92

Postad 31 maj 2007 - 13:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Verkar som din är trasig då. Min D-pad fungerar utmärkt.

#93

Postad 31 maj 2007 - 14:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Vad har MS för garanti på tillbehör ?
Tror ni man får en ny ratt för att D-paden är lite glapp?
Jag behöver ju inga pedelar och så.
Man orkar ju inte gå tillbaka till affären med den och än mindre att skicka in den nu när Forza är här, jag bor 10 mil därifrån jag köpte ratten. Funderar på att spela igenom Forza med ratten och sedan byta ut den.

#94

Postad 09 juni 2007 - 11:48

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
hmm jg kan inte ens installera min ratt. Stoppar in CD med drives men då startar bara spelet. suck.. Är jag verklgien så värdelös?

#95

Postad 09 juni 2007 - 15:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

hmm jg kan inte ens installera min ratt. Stoppar in CD med drives men då startar bara spelet. suck.. Är jag verklgien så värdelös?

<{POST_SNAPBACK}>


Du behöver inga drivrutiner. De följde med en update i våras.

#96

Postad 11 juni 2007 - 15:08

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Funkar det bra att ha ratten i knät eller bör man sätta fast den i bordet?

#97

Postad 11 juni 2007 - 15:49

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Funkar det bra att ha ratten i knät eller bör man sätta fast den i bordet?

<{POST_SNAPBACK}>


Frågan har ställts och blivit besvarad minst en gång, säkert fler, tidigare i tråden.
Eftersom jag kan läsa så kan jag svara dig, folk tycker det fungerar bra att ha den i knät.

#98

Postad 11 juni 2007 - 17:52

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Ja det funkar kanon att ha den i knät

#99

Postad 11 juni 2007 - 17:56

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag har den hellre i knät än fastskruvad i ett bord faktist.
De som säger att det inte går att slita i den lika mycket när man har den i knät är antingen samma personer som säger att det inte går att köra bakhjulsdrivna bilar i forza2 eller så har de inga benmuskler, ratten i knät är da shit.

#100

Postad 11 juni 2007 - 18:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Knät funkar utmärkt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.