Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

GnÀlliga grannar under mig

70 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 januari 2009 - 19:46

oskja738
  • oskja738
  • AnvĂ€ndare

  • 220 inlĂ€gg
  • 0
Jag bor i Studentkorridor och stör mig nÄgot sÄ överj*vligt pÄ en av mina grannar. Problemet Àr att jag inte vet om det Àr rakt ovanför eller snett ovanför denna person bor sÄ att gÄ upp och sÀtta yxan i random-dörr Àr lite vanskligt.
Den hÀr personen börjar sitt lyssnande runt 23-tiden och slutar vid 1. Dessutom gÄr han pÄ toaletten en gÄng i halvtimman (inkontinensproblem?) och urinerar rÀtt ner i vattnet sÄ det skvalpar ordentligt och sen smÀller igen locket efter sig. Jag citerar ett tidigare inlÀgg:

Hade en granne som under tre mÄnaders tid lyssnade pÄ Haddaway varje kvÀll kl 12. Var inte en sÄdan mÀnniska, dÄ kommer du Äterfödas som en trampolin pÄ tjockholmen.


Man ska inte behöva dunka i vÀggar eller gÄ och knacka pÄ i ett sÄdant fall. Det ska rÀcka med att man har vett nog att spela med rimlig volym, eller inte alls, sÄpass sent! Tycker ni att ni har gnÀlliga grannar? TÀnk först och frÀmst, om ni kanske spelar för högt ibland eller pÄ olÀmpliga tider.

Och precis som trebban har jag den uppfattningen att man sÀger till i förvÀg om man ska ha fest.

ApropÄ dÀmpning för högtalarna! Skulle de runda IKEA-mattorna hjÀlpa nÄgot?

/Oskar

#52

Postad 20 januari 2009 - 19:53

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv sÀtter man in hörlurarna i TV'n klockan 21.00. Kissar runt vattnet om man mÄste gÄ pÄ toa. Har aldrig haft fest eller gjort ett enda ljud efter 21

#53

Postad 20 januari 2009 - 20:10

Nevor83
  • Nevor83
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Haha sjukt kul trÄd :)

Jag hade en granne som lagt en lapp i min brevlÄda som frÄga om jag var dum i huvudet som lyssnade pÄ musik varenda natt, han hade listat datum o grejer. Samt skrivit att han plugga o behövde sin studiero om kvÀllarna osv osv. Grejen Àr att han Àr typ 70Är gammal samt att jag inte var hemma pÄ under perioden han skrivit om!
Jag hade vart bortrest haha.. Men men.. De finns dÄrar överallt o folk fattar inte allti att ljudet kan komma frÄn andra hÄll! Men men People=Shit :)

#54

Postad 04 april 2009 - 20:44

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 621 inlĂ€gg
  • 0
Idag gjorde jag nÄgot som jag aldrig trodde jag skulle göra, klagade pÄ en granne!

Det flyttade in ett par under mig för ett par mÄnader sedan, det har varit lugnt. För 2v sedan sÄ började plötsligt en djÀfla bas infinna sig i mitt vardagsrum, ofta hela kvÀllar 1800- 23 ca. Har verkligen försökt stÄ ut, tÀnkt att sÄhÀr kan de ju inte spela hela tiden. Var osÀker pÄ vart det kom ifrÄn, gick ner i kÀllaren ocksÄ och dÀr hördes det med, la örat mot golvet och det brummade fint.Tillslut sÄ antog jag att det kom frÄn grannen under mig. DjÀlvigt konstigt för min kompis som bodde dÀr innan kunde spela riktigt högt utan att basen hördes sÄdÀr. Nu hörde jag varenda baskagge och baston.


Idag börjar det kl 2030, tÀnkte till mig sjÀlv att jag pallar fan inte med det hÀr hela kvÀllen, gick ner. KÀnde mig som en sur gubbe ;) och ringde pÄ. FrÄgade om det var dem som spelade musik, jorÄ. Förklarade att basen hörs vÀldigt mycket upp till mig, har ni en baslÄda? Jo det hade de, nÄgon datorvariant. FrÄgade om de inte kunde prova att stÀlla den pÄ en matta kanske eller flytta pÄ den lite. Killen som öppna var tillmötesgÄende och förstÄende.

Gick upp till mig och nu hördes inget, kÀnde mig dum som fan och som en djÀlva gnÀllspik. LÄg ett tag i soffan men hörde nu bara lite smÄdunk, helt ok. BestÀmde mig för att gÄ ner igen och rapportera. FrÄgade om de hade spelat, jorÄ men vi sÀnkte basen lite bara. Ok ja nu Àr det helt ok sa jag. Förklarade att jag har en sub sjÀlv och Àlskar musik och kan brassa pÄ sjÀlv sÄ jag Àr inte ute efter knÀpptystnad och man mÄste ju kunna leva i sin lÀgenhet. Förklarade Àven att de som bodde innan er spelade högt ocksÄ men det hördes aldrig sÄ som nu.
Ni kan gÀrna komma upp till mig och lyssna sa jag sÄ kan vi komma pÄ hur högt det gÄr att spela, han tackade för detta. Sa ocksÄ att givetvis för ni komma upp om jag stör ocksÄ, nej vi har inte hört nÄt alls frÄn dig. Skumt tyckte jag för jag kan spela jag med kommenterade jag.

Aja verkar som det löst sig, skall höra med dem igen om ett tag sÄ de inte sitter som tysta möss hÀdaneftfer :) .

Urk, kÀnner mig gammal och sur :D .

Redigerat av genstruktur, 04 april 2009 - 21:05.


#55

Postad 06 april 2009 - 11:10

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • MĂ€stare

  • 2 585 inlĂ€gg
  • 0
Kan ju sjÀlv berÀtta en rÀtt rolig sak som hÀnde nÀr jag festade Är 2001 *L'
Hade haft vÀrsta festen som vara frÄn morgon till kl 3 pÄ natten hade inga mÀrkvÀrdiga saker pÄ den tiden en Technics hembioförstÀrkare med stora genexa högtalare med dubbla 10or .
Och en subzon och sateliter .
Men jag tror dom fick nog nÀr alla lÀmnat fÀltet och jag somna i frÄn pÄ volumen typ pÄ högsta *S*
I vart fall sÄ hade dom ringt snutarna som hade gÄtt in igenom mitt vÀdringsfönster som var lite öppet med en sÄn dÀr spÀrr som dom hade knÀckt och gÄtt in dÀr .
Och dom hade tagit med sig högtalarkablarna som jag fick hÀmta pÄ polisstationen dagen efter .
Fast först hade jag ju ringt dit och anmÀlt ett inbrott *S' och hon jag prata med lÀt fan inte glad och förklara för mig hur saker och ting lÄg till *S* .
Idag kan man bara skratta Ät elÀndet som var pÄ den tiden nu lever man nykter och stÀdad sen 3 Är tillbaka ..

#56

Postad 06 april 2009 - 11:38

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlĂ€gg
  • 0

Kan ju sjÀlv berÀtta en rÀtt rolig sak som hÀnde nÀr jag festade Är 2001 *L'
Hade haft vÀrsta festen som vara frÄn morgon till kl 3 pÄ natten hade inga mÀrkvÀrdiga saker pÄ den tiden en Technics hembioförstÀrkare med stora genexa högtalare med dubbla 10or .
Och en subzon och sateliter .
Men jag tror dom fick nog nÀr alla lÀmnat fÀltet och jag somna i frÄn pÄ volumen typ pÄ högsta *S*
I vart fall sÄ hade dom ringt snutarna som hade gÄtt in igenom mitt vÀdringsfönster som var lite öppet med en sÄn dÀr spÀrr som dom hade knÀckt och gÄtt in dÀr .
Och dom hade tagit med sig högtalarkablarna som jag fick hÀmta pÄ polisstationen dagen efter .
Fast först hade jag ju ringt dit och anmÀlt ett inbrott *S' och hon jag prata med lÀt fan inte glad och förklara för mig hur saker och ting lÄg till *S* .
Idag kan man bara skratta Ät elÀndet som var pÄ den tiden nu lever man nykter och stÀdad sen 3 Är tillbaka ..

hahahaha! :wub:

#57

Postad 06 april 2009 - 11:49

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlĂ€gg
  • 0
sjÀlv satt jag och polaren och sÄg Black Hawk Down pÄ Bluray i lördagskvÀll / natt 23:30 till strax innan 02:00 tiden med +14db pÄ SR6003an :wub:

Det lÀt sjukt bra!! Visste inte ens att min hemmabio kunde leverera sÄ pass bra som denna filmen gjorde för jag bara log och satt och Àlskade de olika basljuden och basmomenten som uppstÄd i filmen.

just det, 2st 10or var det som fick basscenerna att göra mig lycklig :D



Jag bor lÀngst ner i en rÀtt sÄ gammal byggnad men so far so good :D :D

#58

Postad 06 april 2009 - 11:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • MĂ€stare

  • 2 585 inlĂ€gg
  • 0

sjÀlv satt jag och polaren och sÄg Black Hawk Down pÄ Bluray i lördagskvÀll / natt 23:30 till strax innan 02:00 tiden med +14db pÄ SR6003an :wub:

Det lÀt sjukt bra!! Visste inte ens att min hemmabio kunde leverera sÄ pass bra som denna filmen gjorde för jag bara log och satt och Àlskade de olika basljuden och basmomenten som uppstÄd i filmen.

just det, 2st 10or var det som fick basscenerna att göra mig lycklig :D



Jag bor lÀngst ner i en rÀtt sÄ gammal byggnad men so far so good :D :D


Koppla pÄ ett slutsteg dÄ blir det riktigt kul *S'

#59

Postad 06 april 2009 - 12:11

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 256 inlĂ€gg
  • 0
Jag har turen att bo granne med en familj som ALLTID lÄter mer Àn mig, Àven om jag anstrÀnger mig. JÀmfört med dem sÄ Àr jag tyst som en mus.
Familjen i frÄga har 5 ungar. Inga av ungarna kommer överens med varandra och inte med förÀldrarna heller. SÄ det Àr ett evigt skrik och tjut i lÀgenheten - frÄn morgon till kvÀll. NÀr det blir riktigt livat sÄ har ungarna lÀrt sig att springa ut i trappuppgÄngen och skrika dÀr. För dÄ blir ju mamma och pappa genast lite mildare i humöret och försöker lugna ner dem. Det Àr ju inte helt snyggt att ha skrikande barn i trapphuset.
PÄ sommaren sÄ brukar de skicka ut hela barnaskaran pÄ innergÄrden, dÀr de fortsÀtter skrika och brÄka med varandra. Till allas glÀdje.
Som bonus har de en grabb i tonÄren med lite tvivelaktiga vÀnner som spÀr pÄ genom att leva rövare nÀr förÀldrarna inte Àr hemma.

SÄ. Hur mycket jag Àn vÀsnas med min hemmabio, sÄ Àr jag fortfarande sÄ mycket lugnare och trevligare Àn mina grannar att ingen annan granne bryr sig. De föredrar helt enkelt mitt ljud. :wub:

#60

Postad 06 april 2009 - 18:12

Bader
  • Bader
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
Bodde tidigare i en lÀgenhet dÀr man kunde höra nÀstan vadsomhelst frÄn de uppifrÄn. Vart jÀvligt orolig i början med stereon men drog pÄ mer och mer efter hand. Kunde bli ganska högt ibland tillslut Àrligt talat sÄ tror jag inte grannarna visste att de ens hade rÀtten att klaga. Visst ibland hörde man de andra med, flytta möbler mitt i natten etc men det var ju bara att gilla lÀget ville ju inte att nÄn skulle börja klaga pÄ mig :)

Sen har jag en polare pÄ jobbet som varit ute Ä söpit i tonÄren, kom hem och drog pÄ farsan stereo mitt i natten. Det stod folk i kö frÄn flera olika byggnader och vÀntade pÄ att fÄ en ursÀkt...

#61

Postad 07 april 2009 - 08:00

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlĂ€gg
  • 0

Koppla pÄ ett slutsteg dÄ blir det riktigt kul *S'

haha stackars dom som bor ovan :) kanske i framtiden men vad jag fÄr ut just nu Àr redan helt ok ;)

Dom som bor ovan mig en kille och en brud (ungt par) spelade xbox oxh musik hela nÀtterna pÄ vardagar. Och kommer ihÄg att jag lÄg i sÀngen och hörde dom bli utskÀllda i trappan kl 03:00, 04:00 , 05:00 och till sist 06:00 pÄ morgonen av jÀvligt arga grannar! :blush: det fick mig att mÄ bra iaf 5 min för jag kunde somna ÀndÄ :P

detta pÄgick i 2 veckor.

nu vÄgar dom knappt spela hehe

rÀtt Ät dom, ska fan inte spela ngn ###### Absolut pop hits 84 pÄ natten. Dessutom var det ett par riktigt jÀvligt dÄliga högtalare som fick mig att rysa bara tanken pÄ hur dom sÄg ut och vad det egentligen var för ngt skrÀp dom hade kopplat in :D

jag hÄller dock tiderna vÀldigt hÄrt. spelar aldrig högt eller med basarna pÄ efter 21:30

Redigerat av Unregistered70c626f4, 07 april 2009 - 08:09.


#62

Postad 08 april 2009 - 06:22

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

haha stackars dom som bor ovan ;) kanske i framtiden men vad jag fÄr ut just nu Àr redan helt ok :P

Dom som bor ovan mig en kille och en brud (ungt par) spelade xbox oxh musik hela nÀtterna pÄ vardagar. Och kommer ihÄg att jag lÄg i sÀngen och hörde dom bli utskÀllda i trappan kl 03:00, 04:00 , 05:00 och till sist 06:00 pÄ morgonen av jÀvligt arga grannar! :lol: det fick mig att mÄ bra iaf 5 min för jag kunde somna ÀndÄ :P

detta pÄgick i 2 veckor.

nu vÄgar dom knappt spela hehe

rÀtt Ät dom, ska fan inte spela ngn ###### Absolut pop hits 84 pÄ natten. Dessutom var det ett par riktigt jÀvligt dÄliga högtalare som fick mig att rysa bara tanken pÄ hur dom sÄg ut och vad det egentligen var för ngt skrÀp dom hade kopplat in :P

jag hÄller dock tiderna vÀldigt hÄrt. spelar aldrig högt eller med basarna pÄ efter 21:30


Festligt hur en del tror att musik inte stör bara för att det Àr natt. Precis som om de Àr skyddade pÄ nÄgot sÀtt. För den boende under eller ovanför blir det till tortyr.

En gÄng tog jag en kvast och dunkade den allt jag orkade i taket. Grannarna, nu utflyttade, spelade sÄ att högtalarna skorrade mot underlaget. Jag har fortfarande mÀrken i taket efter kvasten...he he.

#63

Postad 09 april 2009 - 15:00

Unregisteredb5da6678
  • Unregisteredb5da6678
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Mina grannar Àr omöjliga

Jag skulle spela in mina nyköpta qln signature mkII med tillhörande Sub 82s,
3 lÄtar pink floyd pallade grannarna i lÀgenheten under innan det ringde pÄ dörren.
Till saken hör att visst jag spelade ganska högt, men inte vansinning högt och att det var mitt pÄ dagen.
SÄ det verkar som om jag inte kan spela högre Àn vanlig "tv volym" oavsÀtt tid pÄ dygnet vilket gör mig vÀldigt ledsen.
Visst med sub 82orna avstÀngda sÄ gÄr det bÀttre men samtidigt sÄ blir inte ljudbilden komplett.

#64

Postad 12 april 2009 - 11:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

Mina grannar Àr omöjliga

Jag skulle spela in mina nyköpta qln signature mkII med tillhörande Sub 82s,
3 lÄtar pink floyd pallade grannarna i lÀgenheten under innan det ringde pÄ dörren.
Till saken hör att visst jag spelade ganska högt, men inte vansinning högt och att det var mitt pÄ dagen.
SÄ det verkar som om jag inte kan spela högre Àn vanlig "tv volym" oavsÀtt tid pÄ dygnet vilket gör mig vÀldigt ledsen.
Visst med sub 82orna avstÀngda sÄ gÄr det bÀttre men samtidigt sÄ blir inte ljudbilden komplett.


Dina grannar har med all sÀkerhet haft en granne som spelat högt innan du flyttade in. Nu har de riktat uppmÀrksamheten mot dig. Deras öron Àr pÄ helspÀnn hela tiden.

Det du kan göra Àr att börja med lÄg volym. Höj sedan volymen försiktigt under hela dagen. Till slut har de vant sig utan att veta om det av din högre volym.

Det Àr nÀr man spelar högt frÄn början grannarna vaknar till. Spela lÄgt, höj försiktigt.

Du skriver att du inte kan spela pÄ tv-volym oavsett tiden pÄ dygnet. Du fÄr tÀnka om dÀr. Man ska inte störas av ljud nÀr man ska sova. Efter 22.00 minskar dina chanser att ha ett vanligt liv avsevÀrt. Det tycker jag Àr riktigt ocksÄ. Det Àr viktigt att kunna slÄ "av" hörseln runt lÀggdags.

En del kan dessvÀrrre sova oavsett hur hög volym grannarna har. Men det Àr inte de som ska bestÀmma hur högt det fÄr lÄta pÄ natten. Natten Àr till för sovande. Inte tv, inte musik, inte matlagning(klirrande disk fÄr mina kÀnslor att svalla över nÄgot fruktansvÀrt), inte tvÀttmaskin. NÀr det gÀller tvÀttmaskin Àr det mÄnga som glömmer att den centrifugerar efter nÄgon timma. Hur kul Àr det att lyssna pÄ vibrationer nÀr man ska sova?

Kanske Àr mÀnniskors ovilja till ljud pÄ natten nÄgot som har med rovdjur att göra? Ett rovdjur jagar bÀttre om det Àr helt tyst. Om man lÄter hela dygnet slipper man ha kÀnslan av att nÄgot "vÀntar" pÄ en dÀrute i natten?

He he...nu tog jag i sÄ brallorna sprack. :P

#65

Postad 12 april 2009 - 11:14

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0
Förresten sÄ har inte grannarna rÀtt att klaga mitt pÄ dagen för att du spelade. RÀtt att klaga har de naturligtvis. Men det Àr svÄrt att avgöra hur högt det lÄter i en annan lÀgenhet.

SjÀlv tycker jag att om man inte kan samtala med nÄgon i sin lÀgenhet nÀr en granne spelar musik, dÄ spelar grannen för högt. En enkel regel. Jag vet inte hur högt du spelade nÀr dina grannar kom och sade till dig. NÄgot sÀger mig att du inte spelade vÀrst högt.

Kör "lÄgvolym"-taktiken du. Det kommer sÀkert funka.

#66

Postad 12 april 2009 - 11:27

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlĂ€gg
  • 0

Festligt hur en del tror att musik inte stör bara för att det Àr natt. Precis som om de Àr skyddade pÄ nÄgot sÀtt. För den boende under eller ovanför blir det till tortyr.

En gÄng tog jag en kvast och dunkade den allt jag orkade i taket. Grannarna, nu utflyttade, spelade sÄ att högtalarna skorrade mot underlaget. Jag har fortfarande mÀrken i taket efter kvasten...he he.

haha! memories :D

tiden 21:30 eller strax innan 22:00 gÀller vardagar sÄklart och inte fredag och lördag kvÀll :P

Jag Bombade film igÄr (försökte iaf ###### skit tvix!) Amercian History X, grymt bra den rullen.

#67

Postad 12 april 2009 - 13:15

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 621 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv tycker jag att om man inte kan samtala med nÄgon i sin lÀgenhet nÀr en granne spelar musik, dÄ spelar grannen för högt. En enkel regel. Jag vet inte hur högt du spelade nÀr dina grannar kom och sade till dig. NÄgot sÀger mig att du inte spelade vÀrst högt.



Hmm sÄ högt har ingen av mina grannar spelat nÄgon gÄng, för att det skall bli sÄ högt sÄ man inte kan prata lÀngre gÀller nÀstan att man kör sin egen stereo? TÀnk om alla var som du, hade vi nog inte haft mycket klÀgomÄl :P .

#68

Postad 12 april 2009 - 14:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
Ja dÄ mÄste man ha grymt lyhört om grannen kan spela sÄ högt att det inte gÄr o snacka i sin egen lÀgenhet. :P

#69

Postad 13 april 2009 - 18:21

Unregisteredb5da6678
  • Unregisteredb5da6678
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
"SjÀlv tycker jag att om man inte kan samtala med nÄgon i sin lÀgenhet nÀr en granne spelar musik, dÄ spelar grannen för högt. En enkel regel. Jag vet inte hur högt du spelade nÀr dina grannar kom och sade till dig. NÄgot sÀger mig att du inte spelade vÀrst högt."

SÄ högt spelade jag inte

Jag misstÀnker att det enda som hördes hos grannen under var ett lÀtt dunkande. Jag har nu stÀllt högtalarna lÀngre frÄn vÀggen och pÄ mattor, jag hoppas att det ska minska genomhörningen ned till lÀgenheten under.

edit +har

Redigerat av Unregisteredb5da6678, 13 april 2009 - 18:44.


#70

Postad 13 april 2009 - 18:39

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

  • 1 623 inlĂ€gg
  • 0
Om en granne gnÀller av att man spelar pÄ tv volym mitt pÄ dagen sÄ Àr det nÄt som inte stÀmmer.
DÄ skulle dom Àven klaga dÄ man kör dammsugaren vid stÀdning av lÀgenheten ocksÄ!

#71

Postad 13 april 2009 - 19:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 621 inlĂ€gg
  • 0

Om en granne gnÀller av att man spelar pÄ tv volym mitt pÄ dagen sÄ Àr det nÄt som inte stÀmmer.
DÄ skulle dom Àven klaga dÄ man kör dammsugaren vid stÀdning av lÀgenheten ocksÄ!


Jovisst borde det vara sÄ.

SjÀlv stÄr jag gÀrna ut med fest ibland, hög musik ibland och annat. Det jobbiga Àr vÀl bara om det spelas musik högt och det hörs in till mig lÄnga tider i strÀck, lÄt sÀga mÄn-sön 16-24. Lite sÄ det var nÀr jag klaga pÄ mina grannar.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.