Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sanyo Z5

190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 08 november 2006 - 14:34

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

martinp666, hmm varför gör den det? den har nån sensor som känner av när man vänder på den alltså? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, den har en inbyggd gyro som känner av detta :P

Nej, skämt åsido så går det utmärkt att vända projektorn och köra fläkten långsamt, men det är inte så kul att sitta och titta på en uppochnedvänd film, så därför får man gå in i menyn och vända bilden och det är då den luriga projektorn höjer fläkthastigheten :blink:

#52

Postad 08 november 2006 - 16:10

claymore
  • claymore
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som klurat ut hur man kliver in i service menu på nya Z5?
Vore skoj å kika runt lite där.

#53

Postad 12 november 2006 - 20:25

qcskaeb
  • qcskaeb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena,

På Projektormässan så hävdade representanter från Cavena-Multimedia att Z5 inte automatiskt hade något högre fläktljud vid upp och ner montering o taket, utan att allt är temperaturstyrt. Däremot är det vanligare att det blir varmare i taket, och därför kunde det vara så att fläkten oftare gick på högre var om den satt i taket speciellt nära en vägg.

För mig låter det vettigt, men jag har ingen Z5 ännu, så är det någon med en Z5a som kan bekräfta detta?

/Kai

#54

Postad 13 november 2006 - 11:06

claymore
  • claymore
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!
Om det vore så att den inte har någon automatisk ökning av fläkten vid takmontering, utan att allt sköts via temperaturstyrning, så borde väl projen som i mitt fall är monterad i tak, låta precis lika mycket vid läge "tak" som vid läge "av" (alltså normal).
Men varför låter den mer när jag ändrar till läge "tak".

Den hänger ju på samma plats, men ökar i varvtal när den fått uppgift om att vara takmonterad.
Ändrar jag tillbaka, och har grafiken roterad 180grader, så blir den tyst å fin igen.

Det måste helt enkelt vara något mer än temperatursensorer som avgör hur fort fläkten skall snurra.

Fast jag skall prova å köra den i läge "tak" någon timma nu i veckan, å prova om det kanske är så att den ökar fläkten första tiden bara, å sen går ner till sina fina 22dB igen.

Men återigen, ingen som klurat ut hur man kliver in i service-menu på Z5?

#55

Postad 13 november 2006 - 14:19

qcskaeb
  • qcskaeb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej

Pratade nyss med Gustaf på Cavena-Multimedia och han bekräftade att fläkten går i "normal" mode i taket, även om lampan går i "eco"-mode ;-( Han bekräftade också att fläkten alltid är temperaturstyrd, dvs blir det extra varmt så går fläkten ännu snabbare.

Så frågan om och hur denna feature kan stängas av via service-menyn kvarstår i högsta grad.

/Kai

#56

Postad 14 november 2006 - 00:21

qcskaeb
  • qcskaeb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej,

Är är en del av ServiceManualen till Z5an!

Lycka till, och rapportera gärna hur det går med fläktstyrningen.

/Kai

Bifogad fil(er)



#57

Postad 14 november 2006 - 08:35

Unregisteredcfa68074
  • Unregisteredcfa68074
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Finns det nån sleepfunktion på Z5an?
jag somnar ifrån min Z4 varje kväll och förlorar ca 8 timmar dyrbar lamptid.

#58

Postad 14 november 2006 - 14:20

claymore
  • claymore
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Sleepfunktion vet ja inte, men däremot finns de en funktion som stänger av projen när det inte längre finns någon signal att visa.
Om jag t.ex går ifrån datorn en längre stund, och ingen aktivitet sker på maskinen, så stänger datorn av DVI porten på gfxkortet, vilket i sin tur gör att projen stänger av sig själv efter 4 minuter.
Man får en liten klocka som går från 4min å neråt, och händer ingen aktivitet inom de 4 minuterna så stänger den av sig själv...

//C

#59

Postad 15 november 2006 - 14:43

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Test av Z5
http://www.homecinem...v_z5_review.htm

elis

#60

Postad 19 november 2006 - 19:12

Unregistered712d7093
  • Unregistered712d7093
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min Z5a Black magic edition i snart en vecka. Har satt den i taket och märker största delen av filmerna inte ens att den är på. När det blir tyst i filmerna hör jag den, men det är ett diskret ljud ändå. Jag har hittills inte märkt att den låter mer vid takläget, men jag tror det beror på att den mesta delen av tiden inte går på ecomode. Kanske har vi för varmt hemma.

Vad jag har förstått ska den byta till högre fläktläge när man i väljer att rotera bilden för takläge. När jag gör det blir skillnaden ungefär = 0, men det kan som sagt vara för att projektorn vid tillfället jag gjorde testet inte gick i lägsta fläktläget. Ska kolla lite mer på det senare.

Bilden är underbar. Jag har inte kalibrerat något än, har ingen riktig koll på hur det ska gå till, men är totalnöjd med bilden hittills ändå.

Fick med en digitalkamera Sanyo S60, universalfjärrkontroll samt bättre lampgaranti. Plus att den är svart och inte silver...

#61

Postad 01 december 2006 - 18:36

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Börjar det inte bli dags att ta lite bilder ni som har köpt Z5?

Börjar bli riktigt sugen på denna maskin!

#62

Postad 02 december 2006 - 19:29

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
jo. vi är många som gärna vill se lite bilder både på maskinen och från duken. =)
kom igen nu grabbar ( o flickor)

#63

Postad 04 december 2006 - 13:51

Unregistereda5f5d4f8
  • Unregistereda5f5d4f8
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag är lycklig ägare av en Sanyo Z5. Har ingen tidigare erfarenhet av projektorer, men efter ett besök på någon mässa (minnet sviker) så blev jag hooked på denna projektor. Ångrar inte EN sekund att jag slog till på den. Har följt inläggen på min hemmabio under en längre tid och det var mycket funderingar om vilken projje jag skulle välja, hur svårt det var att kalibrera etc. Men jag lyckades få till kalasbild själv genom att justera färger och kontrast. Har valt bort duk för tillfället. Testade att sätta upp renoveringstapet över den gamla strukturtapeten som satt uppe, rollade tapeten mattvit tre gånger - och resultatet blev kalas!

#64

Postad 05 december 2006 - 20:26

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Döda Hjälten!!

Ta gärna nån bild på den så vi får se den!

#65

Postad 08 december 2006 - 13:30

Unregistereda5f5d4f8
  • Unregistereda5f5d4f8
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Ska försöka. Har lite mycket att stå i (försöker renovera kök) + spelande på xbox 360

Döda Hjälten!!

Ta gärna nån bild på den så vi får se den!

<{POST_SNAPBACK}>



#66

Postad 13 december 2006 - 13:51

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag verkar ha fått ett dåligt ex.
Blå konvergensen ligger konstigt, nästan så att blå färg verkar helt ur fokus.
Ett enkelt vitt streck blöder blått på båda sidor om det. Dessutom verkar röd konvergens ligga en pixel åt höger.

All text på HTPCn ser ut som skräp, känns som ett steg ner från gamla Panna AE500.

Måste höra om jag kan få skräpet utbytt eller om den måste in på lagning. Bara 5h på lampan så förhoppningsvis byter dom den rakt av.

#67

Postad 14 december 2006 - 15:47

Unregistereda5f5d4f8
  • Unregistereda5f5d4f8
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Det där låter helt snurrigt. Måste vara något fel på den. Jag har inte haft några som helst problem med min Z5a. Har iof inte kört med htpc, men dvd med hdmi, datorn med dvi-hdhi, xbox med s-video och xbox 360 med component. Allt har funkat klockrent!

Jag verkar ha fått ett dåligt ex.
Blå konvergensen ligger konstigt, nästan så att blå färg verkar helt ur fokus.
Ett enkelt vitt streck blöder blått på båda sidor om det. Dessutom verkar röd konvergens ligga en pixel åt höger.

All text på HTPCn ser ut som skräp, känns som ett steg ner från gamla Panna AE500.

Måste höra om jag kan få skräpet utbytt eller om den måste in på lagning. Bara 5h på lampan så förhoppningsvis byter dom den rakt av.

<{POST_SNAPBACK}>



#68

Postad 21 december 2006 - 10:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Cool. WSR (Bill Cushman), satte tänderna i denna i senaste nummret. Länge sen de pilla på nått i denna prisklass.

Även om Greg Rogers är kungen så är recensenten Bill Cushman inte dum heller. Lärde mig nått nytt den här gången med, tex hur man kan beräkna hur olika zoom påverkar ljusflödet. För att göra en lång historia kort så innebär det att med Z5:an i minimal zoom (projjens längst bort ifrån duken) endast ger 44% av det ljusflöde den ger i maximal zoom (projjens så nära duken som möjligt)!

Visste att det var skillnader men trodde inte skillnaden kunde vara stor! Nu börjar jag hajja varför alla lyckades mäta upp Z4 med sånt högt ljusflöde, själv hade jag den på nästan minimal zoom...nått att tänka på framöver. :unsure:

#69

Postad 22 december 2006 - 10:27

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Cool. WSR (Bill Cushman), satte tänderna i denna i senaste nummret. Länge sen de pilla på nått i denna prisklass.

Även om Greg Rogers är kungen så är recensenten Bill Cushman inte dum heller. Lärde mig nått nytt den här gången med, tex hur man kan beräkna hur olika zoom påverkar ljusflödet. För att göra en lång historia kort så innebär det att med Z5:an i minimal zoom (projjens längst bort ifrån duken) endast ger 44% av det ljusflöde den ger i maximal zoom (projjens så nära duken som möjligt)!

Visste att det var skillnader men trodde inte skillnaden kunde vara stor! Nu börjar jag hajja varför alla lyckades mäta upp Z4 med sånt högt ljusflöde, själv hade jag den på nästan minimal zoom...nått att tänka på framöver.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Okej Paccis.......vad tyckte han i övrigt då??

#70

Postad 26 december 2006 - 08:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Tjaa, han gillade den skarpt. Inte minst menysystemet och de ohyggligt flexibla inställningsmöjligheterna (gör jag med). Bildmässigt var han riktigt nöjd och ansåg den vara högst prisvärd. Han gjorde dock inga jämförelser med andra i klassen varför omdömmena i sig inte blir så intressanta.

Tycker det är synd att Sanyo inte tagit chansen att låta användaren välja olika omfång för autoirisen - lite mer onoff hade inte skadat (om gammajustering görs bra) för den är samma som för Z4. Däremot tyckte jag mig på mässan se att Z5 gjort en rad övriga förbättringar ifråga om renhet och transparens i bilden, helt klart en trevlig LCD-proj,

#71

Postad 27 december 2006 - 11:23

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att Sanyo inte tagit chansen att låta användaren välja olika omfång för autoirisen - lite mer onoff hade inte skadat.

Paccis, du vet väl om att detta enkelt går att göra i service menyn (har själv moddat min Z4 så)??

#72

Postad 27 december 2006 - 12:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Jo jag vet men jag tycker de borde gjort det tillgängligt i användarmenyn. Användaren ska inte "tvingas" in i SM. (iofs löser ju det sig om man plockar hem en ISF-snubbe)

#73

Postad 02 januari 2007 - 23:42

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min från service just innan helgen, tydligen hade dom justerat panelerna.

Det första jag såg när jag tog emot den av handlaren var att den lilla lock knappen för lensshiften inte var i låst läge.

När jag kopplat upp den här hemma märkte jag att nu verkade projektorn vara ur fokus i nedre högra hörnet istället. Får migrän nu när jag sitter med HTPCn och kikar i windows när all text i högra hörnet är suddig. Har ingen lensshift och problemet är ändå där så det är inte det.

När jag tittat närmare så verkar dom bara ha ordnat det blå sticket nere i högra hörnet men gjort inget åt konvergensen som var anledningen att sen skickades iväg + att dom skapat ytterligare ett fel.

Läst lite på AVS-forum och generellt verkar folk rätt oroliga, verkar vara lite av en problemprojektor.


Nu till två frågor som kanske nån expert kan svara på, är det vanligt att blåfärg blöder runt vita linjer? Säg tex. ett konvergenstest. Kolla på bilderna jag lagt till så förstår ni.
Och i så fall ska jag acceptera som det ser ut nu? är det bara jag som är petig?
Man har ju ändå lagt ut 17000 för denna tingest och som jag ser det nu så var jag mer nöjd med min gamla Panna ae500


Bifogar två bilder, ena på övre vänstra hörnet så ser ni det blå som jag tycker verkar väldigt snett i förhållande till det vita. Och andra på nedre högra där bilden verkar lätt smetad till vänster, kameran är i fokus och även projektorn.

Bifogad fil  _vre_v_nstra.JPG   992,87K   474 Antal nerladdningar
Bifogad fil  nedre_h_gra.JPG   1021,44K   389 Antal nerladdningar

#74

Postad 08 januari 2007 - 22:22

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Tänkte höra vilken duk ni som har köpt Z5:an använder.

Är min första projektor detta så har ingen erfarenhet av olika dukar. Men ska köpa en ramspänd vit duk, så långt har jag iaf kommit.

Vad rekar ni för typ o märke av duk?

Rummet som används är inte specifikt för projektorn utan är ett vanligt vardagsrum som inte blir helt nersläckt. Sanyo ska väl ha så pass bra svärta ändå så att en vit duk med gain 1.0 borde fungera?

Tacksam för svar.


Mvh

Redigerat av Biokillen, 08 januari 2007 - 23:02.


#75

Postad 11 januari 2007 - 17:44

SvanteB
  • SvanteB
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har problem med flimmrande bild för vissa av de DVD-filmer(ej alla) jag har köpt på vistelse i Asien (köpte även projektorn där). Har ej problemet när jag kikar på filmerna på TVn. Sett att det finns fuktion i "picture adjustment - fine synch" men denna är gråmarkerad och går ej att använda då man använder S-kabel (har ej uppdaterat till DVD med HDMI utgång ännu).

Har någon erfarit något motsvarande eller har någon ide hur man kan rätta till det?

#76

Postad 24 februari 2007 - 21:57

volymmannen
  • volymmannen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Angående fläkt hastighet vid takläge,har ingen Z5 än men är inte chassiet utformat för att lättare få ut värmen när den står rättvänd,och när den sitter i taket uppochner så kommer inte värmen ut så lätt,(varm luft stiger)även att det är fläkt dessutom är det varmast i taket...

#77

Postad 25 februari 2007 - 00:54

Unregistered1c2b924f
  • Unregistered1c2b924f
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Z5-an har ventilationshål på sidan, så ja tror inte att den är speciellt är gjord för att hänga eller stå rättvänd. De funkar nog lika bra vilket som ;)

#78

Postad 07 mars 2007 - 06:37

tehsanta
  • tehsanta
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte fann någon egen Z5 tråd kände jag att jag behövde skriva detta i en ny.

Vi har fått in Z5 för demo och tänkte jag skulle skriva lite kommentarer om den, eftersom det inte är någon som gjort det ännu.

Det jag direkt kan säga är att Z5 känns som en evolution från Z4 och inte bara en aningen modifierad produkt. Det är bättre sting i Z5, kombinerat med att den behåller svärtan. Vi arbetade knappt något med Z4 då den inte stod sig så väl mot hitachi TX200 och Epson TW600, detta känns som det är på väg att ändras med Z5 som faktiskt står sig mycket väl mot TX300, däremot kan jag inte kommentera vs Epson TW700 ännu då vi inte har något demoex av den ännu.

Sin vana trogen (sanyo dvs) så är Z5 rätt överstyrd out of the box, med lite väl mycket "showroom inställningar". Dämpar man ner den något och slår av lite av dens automatiseringar blir den betydligt bättre och känns inte så artificiell i bilden som den gjorde precis när den kom in. Den är också ställd i ett aldeles för varmt färgläge, vilket är lite ovanligt för det brukar alltid vara för kallt.

Vi ska göra lite mätningar med mätinstrument på den så fort den har hunnit gå några timmar och stabiliserat sig i lampan.

Om någon har frågor om det svarar jag gärna på dom.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är också en nybliven ägare av Sanyo Z5. Väldigt nöjd.. Förutom att alla mekaniska lens-shift är grovt irriterande att ställa in. Ge mig motoriserad lens shift.. Hur som helst

Jag har inga problem själv med konvergens eller dylikt. Men det jag vet är att man kan ställa in konvergens och en uppsjö av andra saker i Z5ans service-meny.

Skulle inte du kunna ta reda på hur man kommer in i den? Tricket för Z4 fungerar inte på Z5.

#79

Postad 07 mars 2007 - 11:06

Unregistered991759c8
  • Unregistered991759c8
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Det finns en del matnyttigt i denna tråd på avsforum:

http://www.avsforum....ad.php?t=796587

Har för mig att det står hur man tar sig in i service menyn i slutet av tråden.

#80

Postad 08 mars 2007 - 00:31

storback
  • storback
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Har nu bytt ut min z2 till en z5 (blå bild på z2'an) och är hyffsat nöjd.
Det första som fick göras var ju att gå in i service menyn och ställa om fläkten så att den inte skulle väcka barnen!

tehsanta det är bara att börja fixa.

m.v.h. Peter

Redigerat av storback, 08 mars 2007 - 00:33.


#81

Postad 08 mars 2007 - 01:42

dagas
  • dagas
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Har nu bytt ut min z2 till en z5 (blå bild på z2'an) och är hyffsat nöjd.
Det första som fick göras var ju att gå in i service menyn och ställa om fläkten så att den inte skulle väcka barnen!

tehsanta det är bara att börja fixa.

m.v.h. Peter

<{POST_SNAPBACK}>


Jag läste i ett test på bigscreen att Z5an skulle vara tysta av alla av denna generations LCD-projektorer :) De nämnde inget om att man behövde gå in i serive menyerna för att tysta ner den.

Hemmabiobutiken skickade min Z5a igår =) hoppas jag blir nöjd. Stod mellan den och Sony VLP HS60 men blev Z5an då den är nyare, har två HDMI ingångar, mindre sceerndoor effect m.m.

#82

Postad 08 mars 2007 - 10:42

Unregistered991759c8
  • Unregistered991759c8
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Storback, jag gjorde samma byte som dig, dvs från Z2 till Z5 pga blå bild. Jag tycker fläktljudet är på gränsen, skulle vilja justera ner lite.

Har du möjlighet att skriva lite om hur du gjorde?

#83

Postad 08 mars 2007 - 19:58

storback
  • storback
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
dahe!
Jag gjorde som det står i inlägg 127 i denna tråd:
tråd till forum för tweak för z4'an

För att komma in i service meyn.

Håll nere menu knappen på fjärren >20sek så försvinner menu bilden och ett litet s kommer i högra hörnet där uppe,
efter det håller du nere screen knappen på fjärren >3 sek och vips så är du inne i service menu'n.

För att styra i service menyn.(med fjärren)

OK =grupp +
MENU =grupp -
pil upp =item +
pil ner =item -
pil vänster =värde -
pil höger =värde +
on/off =gå ur service menyn

det funkade perfekt!

#84

Postad 08 mars 2007 - 21:56

Unregistered991759c8
  • Unregistered991759c8
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Stort tack för instruktion och test!

Jag har själv länkat till samma tråd i inlägg #42, men det hade jag glömt när jag frågade..

/dahe

#85

Postad 09 mars 2007 - 17:15

dagas
  • dagas
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Hur ska man göra för att få bäst bild. Justera stativet som projektorn hänger i eller justera inställningar på själva projektorn med lensshift å allt vad det heter?

#86

Postad 19 mars 2007 - 09:25

tehsanta
  • tehsanta
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Lens Shift

#87

Postad 26 mars 2007 - 15:35

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för denna projje, efter att i drygt 4 år suttit med en Panasonic PT-AE200. Blev trött på att köra s-video och inte ha möjligheten att köra hdtv på den.

Undrar dock om det är något speciellt man ska tänka på då den snart levereras. Vilka inställningar kör ni med på dom olika ingångarna?

Enligt specsen ska den klara 1080p via hdmi, är det något nån kan bekräfta ?

#88

Postad 28 mars 2007 - 19:50

Unregistered4caf00ca
  • Unregistered4caf00ca
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa en Z5 nu när det är bra pris på dem. Jag har dock hört att det blir distorsion i bilden om man använder för mycket lensshift.

Som mitt rum ser ut så har jag ett stort fönster bakom soffan, så projektorn måste monteras antingen i taket över fönstret och använda max vertikal lensshift, eller på ena sidan av fönstret och använda maximal horisontell lensshift.

Det skulle vara jättesnällt om någon av er kunde testa hur mycket lensshift (horisontell/vertikal) som går att använda utan att förvränga bilden eller förlora fokus i någon del av bilden eller något annat otrevligt.

#89

Postad 31 mars 2007 - 13:50

mr.vengeance
  • mr.vengeance
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har bestämt mig för denna projje, efter att i drygt 4 år suttit med en Panasonic PT-AE200. Blev trött på att köra s-video och inte ha möjligheten att köra hdtv på den.

Undrar dock om det är något speciellt man ska tänka på då den snart levereras. Vilka inställningar kör ni med på dom olika ingångarna?

Enligt specsen ska den klara 1080p via hdmi, är det något nån kan bekräfta ?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, den klarar 1080p över hdmi från min DVD spelare så det är nog inga problem.

Är det någon mer som har problem med vertical banding eller fixed pattern noise med denna projektor ? Jag sitter just nu och kollar på fotboll på Canal+ HD och jag ser mycket VB och/eller FPN när det panoreras fram och tillbaka över planen.

#90

Postad 02 april 2007 - 12:06

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Någon som hunnit testa på Z5an med Playstation 3? Vad har ni fått för intryck?

/
Tyler

#91

Postad 15 april 2007 - 14:38

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Finns det någon "max" tid på hur länge man borde ha igång en exempelvis Z5 innan något börjar ta skada?

/
Tyler

#92

Postad 24 april 2007 - 08:57

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
I bruksanvisningen till min antika Z1 så står det att projektorn inte ska vara på mer än 12timmar om jag inte kommer ihåg helt fel, sedan ska man ha den avstängd 1tim innan man kör igång den igen. Jag får en ny projektor innan veckans slut förhoppningsvis, Z5. Det borde bli ganska stor skillnad, tror för övrigt att jag har bland de Z1 som gått kortast tid ~500tim, knappt inkörd med andra ord :rolleyes:. Undra vad jag nu ska göra med den, sälja den går ju inte, man får ju inget för den...

#93

Postad 24 april 2007 - 19:26

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Jag hade tidigare en Z1 jag med och väntar på min Z5 just nu. Jag sålde min utan lampa med 70" duk för 1300. I alla fall något.

/
Tyler

#94

Postad 28 april 2007 - 00:16

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Hej, ser att många är intresserade av bilder från Z-5, kan väl slänga upp ett gäng bilder så får ni se vad denna maskin duger till, köpte den själv i jan2007 för cirka 15.000:- och måste påstå att jag är fruktansvärt nöjd.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


En bild från Payback dircut bluray. matas i 1080p från PS3an och Z5 skalar själv ner till 720p

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Lite bilder från Casino Royale, en av dom tajtaste bilduplevelserna jag haft !!

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


En bild från Full metal jacket, som tyvärr inte är den bästa bluray pressningen jag sett, men still bättre än dvdn.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Sen har vi lite bilder från Terminator2 bluray, inte fullt något mästerverk som bond eller departed, men med tanke på att den är filmad över 15år sen så är det kanske inte fullt så konstigt.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Sen har vi lite Departed som också är sinnesbra bild på.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Sisst men inte minst lite Playstation3 motorstorm!

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


skall tillägas att allt är spelat i 720p matat med en 1080p stream från ps3an, förutom motorstorm som är 720p native.

vet att det blev en lite väl lång post kanske men jag är säker på att den som sökte bilder från Z5an har fått det han letade efter :-)

happy to be of service. tog bara flera timmar detta.....

Redigerat av necrio, 28 april 2007 - 00:17.


#95

Postad 28 april 2007 - 12:20

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat! Ser väldigt bra ut, tack för insatsen =)

Fick min Z5 samt PS3 i går och är helnöjd.

Undrar bara vad ni använder för bld inställningar? Jag testade "Dynamic" och tycker nog den var bäst av förvalen, sedan fick man trixa lite med "brightness" och "gamma" för att få en behagligare bild.

Mitt problem dock är att jag hittade inte hur man kunde spara sin inställningar? Varje gång jag switchade från ex. "dynamic" till "Vivid" och seadan tillbaka så hade min tidigare inställningar hoppat tillbaka till grundvalen. Har inte hunnit titta jättenoga på detta så jag kanske missar något enkelt.

Om ni vet med er en "optimal" inställning för film kontra TV-spel på Z5an så skäms inte för att dela med er.

/
Tyler

#96

Postad 29 april 2007 - 12:43

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Mitt problem dock är att jag hittade inte hur man kunde spara sin inställningar? Varje gång jag switchade från ex. "dynamic" till "Vivid" och seadan tillbaka så hade min tidigare inställningar hoppat tillbaka till grundvalen. Har inte hunnit titta jättenoga på detta så jag kanske missar något enkelt.

<{POST_SNAPBACK}>


Leta upp "store" i någon meny, tror att det är på samma sida där man ställer irisen.

Redigerat av Tomanista, 29 april 2007 - 12:46.


#97

Postad 30 april 2007 - 16:31

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Jag har ställt in min som de gjort på Bigscreen och jag tycker ärligt talat inte om bilden, nästan så att jag tycker att det var trevligare bild med min gamla Z1... Jag ska dock leka lite till med inställningarna innan jag hoppar sönder den ;)

VH Micke

#98

Postad 30 april 2007 - 18:04

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

Jag har ställt in min som de gjort på Bigscreen och jag tycker ärligt talat inte om bilden, nästan så att jag tycker att det var trevligare bild med min gamla Z1... Jag ska dock leka lite till med inställningarna innan jag hoppar sönder den  ;)



du kan ju omöjligt tycka att en Z1 presterar bättre än en Z5a, vill gärna se dina bilder från din Z1 så kan du mäta dom mot mina bilder jag pastade i tråden innan.

kanske har med att du inte har nå bra source att titta på?.. testa kolla på bluray :-)



omöjligt.

#99

Postad 30 april 2007 - 18:59

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Haha, jag förstår din reaktion! Men allt beror ju på vilka typer av defekter i bilden man tycker är lätta att leva med. Min Z1 hade aldrig haft någon märkvärdig skärpa, svärta var inte imponerande, inget tryck i färgerna men den hade i alla fall en lugn och behaglig bild i mitt tycke. Min Z5 har ok svärta, fantastiska färger och bilden är knivskarp i vissa scener, men ibland är bilden väldigt orolig. Jag stör mig enormt på detta konstanta flimrande eller vad jag ska kalla det, är bilden helt still och det är inzoomat så kan man se perverst mycket detaljer, men då bilden zoomar ut så blir det mest en gröt. Jag har funderat på att ändra på skärpeinställningen, jag kanske kommer tillrätta med problemet då, vem vet (576i eller p spelar ingen roll för min del, same shit, different name….). Hur har du ställt in din Z5? ;)

#100

Postad 01 maj 2007 - 07:45

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Bilden här under är från min Z1 med sämsta tänkbara signal. Lost på Tv4 förra veckan, mottaget via boxer, boxen sänder ut komposit till projektorn.

Bifogad fil(er)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.