Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Toshiba HD-A1 / HD-XA1 *

791 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Toshiba HD-A1 (DVD-spelare) 1 8,75 (11) Inga priser
Toshiba HD-XA1 (DVD-spelare) 1 8,83 (5) Inga priser
2 relaterade trÄdar

#51

Postad 02 juni 2006 - 09:48

miol11
  • miol11
  • ForumrĂ€v

  • 511 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr det gÄr det att spela R2 DVD skivor? pÄ HD-A1:an....?!

#52

Postad 02 juni 2006 - 14:15

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • ForumrĂ€v

  • 887 inlĂ€gg
  • 0

men screenshots vill vi se! :-)


DessvĂ€rre har de flesta inbjudna "Svenssons" blivit lite besvikna. FrĂ„gor som "- Är det hĂ€r det nya formatet du spelar nu?" vid demo Ă€r av den typen man helst ville slippa. Visserligen skalar spelaren SD-DVD vĂ€ldig bra, men för ett erfaret öga Ă€r det inga problem att se skillnaden direkt.

Jag hoppas verkligen att detta inte innebÀr att HD-DVD och Blu-Ray blir vÄra nya DVD-Audio och SACD?

<{POST_SNAPBACK}>


Lite underligt. Har fortfarande inte fÄtt hem min Toshiba men frÄn USA Àr ju rapporterna att bildkvaliten Àr nÄgon aning bÀttre Àn HDTV sÀndningarna (variera sÄklart beroende pÄ film). SjÀlv har jag visat mycket .TS filer (inspelade just frÄn HDTV) för diverse "Svensson". De flesta har inga som helst problem att se skillnad mot vanlig DVD (som jag spelar frÄn en Pioneer 989). Skillnaden Àr inte enorm nÀr du jÀmför med en bra DVD spelare som den men de flesta "Svensson" har en flera Är gammal spelare för nÄgon/nÄgra tusenlappar och till den kvalite vill jag bestÀmt hÀvda att skillnaden Àr stor.

#53

Postad 02 juni 2006 - 16:14

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • ForumrĂ€v

  • 887 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det gÄr det att spela R2 DVD skivor? pÄ HD-A1:an....?!

<{POST_SNAPBACK}>


PÄ US varianten inte sÄ bra. Har regionkodning pÄ vanliga SD DVD. Dock ingen regionskodning pÄ HD DVD. Vet ej vad japanska varianten klarar.

#54

Postad 04 juni 2006 - 21:45

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Nu finns en NY FIRMWARE som fixar en del saker :wub: !
De har fixat HDMI clipping problemet! SÄ nu funkar Àven BTB och WTW pÄ HDMI B) !
FW finns pÄ AVS forum för DL :lol: !

Redigerat av mikee, 04 juni 2006 - 21:46.


#55

Postad 05 juni 2006 - 20:26

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlĂ€gg
  • 0
mÄnga förkortningar dÀr. vad betyder btb och wtw?

#56

Postad 06 juni 2006 - 10:09

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Hello
Att den NU klarar att vis BLACKER THAN BLACK! och WHITER THAN WHITE!!!

#57

Postad 07 juni 2006 - 13:04

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
TĂ€nkte bara medela!
Att jag tagit en HD(1080i) .TS fil och Konverterat den till en HDDVD fil och brÀnt den med Nero och fÄtt min Toshiba att spela den som en HDDVD med full HDTv uplösning 1080i. Och resultatet Àr STUNING :D !!!!
Nu behöver man ingen D-VHS lÀngre :lol: .

#58

Postad 07 juni 2006 - 16:19

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlĂ€gg
  • 0
LĂ€ckert Mikee, HD filmer i 1080 gillar vi :angry:

Vad tycker du om spelaren i övrigt, Àr det nÄgot att satsa pÄ eller bör man vÀnta in nÀsta generation, som förhopppningsvis bl.a. Àr lite snabbare dÄ (skulle anvÀnda den till min Z4 i sÄ fall)??

Mvh/Stefan

#59

Postad 07 juni 2006 - 16:45

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Hello
jag tycker spelaren Àr kanon!
Har hört frĂ„n nĂ„gra Killar i USA som Ă€r rĂ€tt insatta att de NYA spelarna inte kommer bli mycket snabbare!! Den Ă€r lite seg nĂ€r den skall sĂ€tta IGÅNG en HDDVD! men nĂ€r det gĂ€ller DVD sĂ„ Ă€r den lika snabb som en vanlig DVD!
Har inte haft ETT enda fel pÄ min sÄ jag Àr nöjd.

mikee

#60

Postad 08 juni 2006 - 14:13

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Pga DUBBEL bestÀllning sitter jag hÀr med 2st ex av RUMOUR has it.. HDDVD och DVD COMBO!
SÄ om nu nÄ Àr intreserad skicka ett pm!

Kollade precis klart pÄ ROBOTS 1080i och vilken BILD :) .

Och inte vart med om nÄgra lockups eller frezzes som de pratar om pÄ AVS.SÄ jag Àr fortfarande nöjd.

#61

Postad 11 juni 2006 - 20:43

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
Ska köpa ny dvd-spelare och undrar hur bilden Àr nÀr man kör "vanlig" dvd-film via hdmi pÄ toshiban?

Finns ju inte sÄ mÄnga hd dvd filmer Ànnu sÄ dÀrför undrar jag

mvh.

#62

Postad 13 juni 2006 - 21:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Det ska bli bra bild pÄ SD filmer ocksÄ :ph34r:

Ett test pÄ HD-XA1 som heter A taste Of Heaven!


" You'll experience spectacular picture and sound — and a few operational quirks — with this groundbreaking player."


"The HD DVDs crushed the standard-def every time, whether the DVDs were viewed at 480p resolution or upconverted to 1080i by the Toshiba or our reference player."

#63

Postad 18 juni 2006 - 20:18

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som vet var man fÄr tag i en hd-a1?
nÄn borde ha köpt en redan =)

Redigerat av Unregisteredb3410fbf, 18 juni 2006 - 20:19.


#64

Postad 18 juni 2006 - 20:25

Unregistered29563
  • Unregistered29563
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte min Toshiba HD-A1 frÄn dvdirect och fick min i veckan.

VÀldigt nöjd med min spelare!

Prova annars Ebay det finns flera sÀljare som skicar worldwide

#65

Postad 19 juni 2006 - 07:48

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • ForumrĂ€v

  • 886 inlĂ€gg
  • 0
Är uppspelning av region 2 fixat Ă€n?

#66

Postad 19 juni 2006 - 09:15

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Den klarar ju INTE 50hz sÄ jag tror det blir svÄrt!!!

#67

Postad 19 juni 2006 - 10:21

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • ForumrĂ€v

  • 886 inlĂ€gg
  • 0
För mig som mest ser r2 blir det med andra ord bara en stor teaser! SÄ jÀkla irriterande :) . Hatar att vÀnta.....

#68

Postad 19 juni 2006 - 14:51

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
ok..ja region2 Àr ett mÄste för mig med....fÄr vÀl ta o vÀnta tills den kommer till sverige...om man orkar =)

#69

Postad 19 juni 2006 - 16:20

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • LĂ€rjunge

  • 315 inlĂ€gg
  • 0
Detta Àr ju endast en dator,, sitter till och me en data Tray (dvd) i den.
Samt en Pentium 4 2.4 Ghz.
Samt pc 2700 (1024) i den.

NÀÀ jag vÀntar tills det kommer bÀttre hd/ BlueRay spelare pÄ marknaden.

//

Redigerat av Unregisteredd878f44c, 19 juni 2006 - 16:20.


#70

Postad 21 juni 2006 - 16:48

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlĂ€gg
  • 0
Å sĂ„ har ha-begĂ€ret vaknat fullt ut igen :D

Om jag kunde vara sÀker pÄ att den spelar vanliga DVD i multiregion sÄ Àr det ett köp!

#71

Postad 22 juni 2006 - 19:53

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
sÄ nya hd filmerna Àr regionsfria dÄ eller??

#72

Postad 23 juni 2006 - 08:44

Unregistered29563
  • Unregistered29563
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0
Ja Filmerna som Àr slÀppta nu Àr regionsfria och det Àr sagt att HD-DVD skall vara regionsfritt.

Men det finns lösa rykten pÄ nÀtet om att Àven HD-DVD kan bli regionsskyddade....

BÄde filmerna som Àr slÀppta i Japan och USA Àr regionsfria - men vi vet nog först vad som hÀnder nÀr de Europeiska filmerna slÀpps...

Jag hoppas pÄ att man kan fÄ regionsfri SD DVD pÄ NTSC regionerna iaf sÄ man kan se sina asiatiska SD DVDŽs genom toshiban...

#73

Postad 27 juni 2006 - 16:00

Casper
  • Casper
  • AnvĂ€ndare

  • 153 inlĂ€gg
  • 0
nu har man köpt hd-dvd spelaren Àr bÀttre Àn jag förvÀntade mig och fjÀren som alla klagar pÄ tycker jag Àr ganska snygg för utom att det Àr plast pÄ undersidan av den. kör med panasonic plasma pv60 42tums hd. har bara köpt 4st filmer men det hÀr med bild kvaliteten Àr lite svÄr att av göra för de filmer jag har fÄtt tag pÄ Àr ganska mörka, men sÄ hÀr lÄng sÄ Àr det klart bÀttre Àn dvd specielt nÀr det vissas lanskaps bilder och flyg bilder över stÀder i borne supremacy sÄ Àr det vÀldig wow kÀnsla. men nÀr det Àr mörka scener sÄ Àr det Àr det inte lika stor skilnad mellan dvd och hd-dvd pga att film som medium Àr ju lite begrÀnsat nÀr det blir mörkt för dÄ blir det brus som tÀcker över detaljer. hoppas det kommer lite filmer som Àr digital rak igenom de kommer nog se sjukt bra ut
ljudet Àr vÀldigt bra med mer tydlighet samtidigt som det Àr lite mer om slutande.

#74

Postad 04 juli 2006 - 19:55

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
HallÄ!

NÀr kommer liraren till Sverige? Vet nÄgon?
Kommer liraren att kunna ta spela region 2 filmer?
Vanliga DVD-filmer? Kommer de att fungera felfritt?

För bildöverföringen, fungerar DVI-kontakten lika bra som HDMI-kontakten?
Jag antar att en adapter kommer att fungera felfritt eftersom HDMI och DVI anvÀnder samma grÀnssnitt.

Jag vill verkligen ha denna spelare och ser fram emot en spÀnnande höst. :unsure:

SnÀlla grabbar, jag behöver svar pÄ dessa frÄgor!
HjÀlp mig, snÀlla! :)

Tummen upp!
Jenny

#75

Postad 04 juli 2006 - 22:48

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlĂ€gg
  • 0

HallÄ!

NÀr kommer liraren till Sverige? Vet nÄgon?
Kommer liraren att kunna ta spela region 2 filmer?
Vanliga DVD-filmer? Kommer de att fungera felfritt?

För bildöverföringen, fungerar DVI-kontakten lika bra som HDMI-kontakten?
Jag antar att en adapter kommer att fungera felfritt eftersom HDMI och DVI anvÀnder samma grÀnssnitt.

Jag vill verkligen ha denna spelare och ser fram emot en spĂ€nnande höst.  :huh:

SnÀlla grabbar, jag behöver svar pÄ dessa frÄgor!
HjĂ€lp mig, snĂ€lla!  :)

Tummen upp!
Jenny

<{POST_SNAPBACK}>


Spelaren finns i sverige. Kolla pÄ dvdirect
Den som dom importerar pÄ dvdirect.net Àr en region1 om jag inte minns fel, sÄ den kan nog inte lira region2 filmer. Men det kommer sÀkert komma region2 spelare snart.

Den Àr bakÄtkompatibel med gamla dvd, sÄ det ska inte va nÄgra problem.

#76

Postad 05 juli 2006 - 07:19

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlĂ€gg
  • 0
Helt riktigt, R1 och den kan inte spela andra regioner. PÄ frÄgan om den kommer kunna göra det sade de "vet inte"

Var en hÄrsmÄn frÄn att köpa den men frÄgade turligt nog innan om den var Multi-Reg.
Jenny, det kommer med all sÀkerhet komma fler spelare inom kort.
HÄll dina hÀstar, det Àr vad jag och 90% av marknaden gör!

HallÄ!

NÀr kommer liraren till Sverige? Vet nÄgon?
Kommer liraren att kunna ta spela region 2 filmer?
Vanliga DVD-filmer? Kommer de att fungera felfritt?

För bildöverföringen, fungerar DVI-kontakten lika bra som HDMI-kontakten?
Jag antar att en adapter kommer att fungera felfritt eftersom HDMI och DVI anvÀnder samma grÀnssnitt.

Jag vill verkligen ha denna spelare och ser fram emot en spÀnnande höst.  :huh:

SnÀlla grabbar, jag behöver svar pÄ dessa frÄgor!
HjÀlp mig, snÀlla!  :)

Tummen upp!
Jenny

<{POST_SNAPBACK}>


Spelaren finns i sverige. Kolla pÄ dvdirect
Den som dom importerar pÄ dvdirect.net Àr en region1 om jag inte minns fel, sÄ den kan nog inte lira region2 filmer. Men det kommer sÀkert komma region2 spelare snart.

Den Àr bakÄtkompatibel med gamla dvd, sÄ det ska inte va nÄgra problem.

<{POST_SNAPBACK}>



#77

Postad 12 juli 2006 - 11:04

Trekker
  • Trekker
  • ForumrĂ€v

  • 828 inlĂ€gg
  • 0
Var fan Àr mina inlÀgg frÄn igÄr?????????? :) :) :D Se till att fixa detta buggiga forum!!!!!!!!!!!!!!! <_< B)

EDIT: Har nu hittat mina inlÀgg i en annan trÄd. NÀsta gÄng ni flyttar inlÀggen SKA ni skriva det sÄ att jag vet var de Àr!

EDIT2:

Citatet nedan Àr frÄn ett test av de bÄda spelarna:

"Highs and Lows

Highs
‱ Best HD image quality available on any format
‱ Sound quality is a big step beyond current DVD
‱ Excellent build quality

Lows
‱ Slowest, clunkiest optical disc player, ever
‱ Not compatible with 1080p output or multichannel Dolby TrueHD
‱ Poor remote "

Redigerat av Trekker, 12 juli 2006 - 17:43.


#78

Postad 13 juli 2006 - 23:44

Dr Cain
  • Dr Cain
  • LĂ€rjunge

  • 492 inlĂ€gg
  • 0

Detta Àr ju endast en dator,, sitter till och me en data Tray (dvd) i den.
Samt en Pentium 4 2.4 Ghz.
Samt pc 2700 (1024) i den.

NÀÀ jag vÀntar tills det kommer bÀttre hd/ BlueRay spelare pÄ marknaden.

//

<{POST_SNAPBACK}>


Precis :) En dator med snygg design och bra formfactor, hade varit fint att anvÀnda den som HTPC, förrutom HDDVDspelare. Man fÄr ju liksom ta det för vad det Àr, och om den nu kör Linux (vilket jag har hört), betyder det att dom mÄste slÀppa dom Àndringar dom gjort. Vilket betyder att man sjÀlv kan hacka ihop en vÀldigt snygg HTPC som klarar HDDVD och allt annat... Till ett vÀldigt bra pris med :D

EDIT: lÀnk till hans blog. http://geekswithblog...4/21/75795.aspx

Redigerat av Dr Cain, 13 juli 2006 - 23:47.


#79

Postad 15 juli 2006 - 11:04

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0
Kolla in denna lÀnk dÀr Joe Kane berÀttar lite om sin syn pÄ HD-tv och formatkriget mellan HD-DVD & Bluray (mycket se vÀrt)

http://www.cinenow.c...-video-320.html

#80

Postad 15 juli 2006 - 11:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
"That’s why it takes a long time to boot up. There’s a lot of big software programs in there that have to be loaded for the player to operate, and that takes time.”

#81

Postad 19 juli 2006 - 19:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0
Enligt nya nummret av HemmaBio sÄ kommer den första europeiska HD DVD spelaren att komma hit i oktober. Enligt artikeln sÄ kommer vÄran version av spelaren att vare en upphottad maskin med snabbare programvara och bÀttre bild. Vilket troligtvis betyder att vi inte kommer att fÄ vÀnta i över en minut för att starta en film m.m.
Troligtvis sÄ Àr detta ocksÄ den första "riktiga" spelaren utan en gömd PC under skalet :P

Dags att köpa lite filmer frÄn Dvdirect.net som man kan njuta av i oktober :unsure:

För enligt artikeln sÄ verkar regionskodningen aldrig bli av dÄ filmbolagen skiter i det.

Rekommenderar er att köpa HD-DVD film frÄn DVDstockholm, Dvdirect.net eller Webhallen.
Deras priser Àr runt 100 kr billigare Àn Discshop. Köper inte en film till frÄn Discshop med deras rövar priser pÄ importfilm. B)

#82

Postad 23 juli 2006 - 19:20

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlĂ€gg
  • 0
MÀrkligt att de inte kan slÀppa en HD-DVD-spelare som Àr smidig och snabb... Att min IO-Data-spelare (Sigma-chip) Àr lite lÄngsam och halvbuggig kan man ju leva med iom att den ligger utanför alla tÀnkbara standarder o sÄ, men nÀr man kommer med en ny standard sÄ kan man vÀl ÀndÄ begÀra att den första spelaren skall vara lite mer lyckad Àn vad denna verkar vara..? Framför allt sÄ Àr ju största argumentet för en standalone kontra HTPC att standalone:n skall vara mkt smidigare att handha... Inte finns det vÀl ngn frisk HTPC dÀr det tar en minut att dra igÄng en HTPC?
Och hur Àr det nu egentligen med ljudet - skickar den de nya högupplösta formaten i högsta kvalitet via de analoga utgÄngarna? Om inte, sÄ kommer det ju att dröja ett bra tag innan ngn kan fÄ höra de nya ljudformaten i all sin glans..?

#83

Postad 24 juli 2006 - 12:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0

MÀrkligt att de inte kan slÀppa en HD-DVD-spelare som Àr smidig och snabb... Att min IO-Data-spelare (Sigma-chip) Àr lite lÄngsam och halvbuggig kan man ju leva med iom att den ligger utanför alla tÀnkbara standarder o sÄ, men nÀr man kommer med en ny standard sÄ kan man vÀl ÀndÄ begÀra att den första spelaren skall vara lite mer lyckad Àn vad denna verkar vara..? Framför allt sÄ Àr ju största argumentet för en standalone kontra HTPC att standalone:n skall vara mkt smidigare att handha... Inte finns det vÀl ngn frisk HTPC dÀr det tar en minut att dra igÄng en HTPC?
Och hur Àr det nu egentligen med ljudet - skickar den de nya högupplösta formaten i högsta kvalitet via de analoga utgÄngarna? Om inte, sÄ kommer det ju att dröja ett bra tag innan ngn kan fÄ höra de nya ljudformaten i all sin glans..?

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag skrev ovan sÄ kommer den europeiska versionen av spelaren att ha snabbare programvara vilket kommer att speeda upp inladdningar m.m. <_<

Dolby Digital Plus spÄren som Àr med pÄ HD-DVD skivorna fÄr man ut genom de analoga utgÄngarna ;) Enligt recensionerna jag lÀst sÄ spöar DD+ skiten ur DTS!

#84

Postad 24 juli 2006 - 12:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0
Vette fan om jag orkar vÀnta tills oktober. Laddar man in den nya firmwaren i HD-A1 sÄ försvinner buggarna. Funderar starkt pÄ att köpa en frÄn DVDirect och om jag inte Àr nöjd med den sÄ kan jag ju alltid sÀlja den till hösten/vintern och köpa den svenska modellen.

Kliar ordentligt i fingrarna <_< Och jag Àr inte sÄ stressad att jag inte kan vÀnta en minut pÄ spelaren att gÄ igÄng ;)

#85

Postad 24 juli 2006 - 18:34

Unregistered7f24758e
  • Unregistered7f24758e
  • Amatör

  • 98 inlĂ€gg
  • 0
...NÀr den vÀl har startat sÄ Àr den smidig och snabb i alla funktioner. Det enda som tar lite tid Àr att byta disk (firmware 1.3). Det verkar inte gÄ att pausa filmen utan bild, vilket kanske inte Àr bra för ev inbrÀnningar nÀr man ska gÄ och fixa kaffe.. DD+ ljudet analogt Àr en lika stor WOW-upplevelse som 1080i-bilden.. Har aldrig förstÄtt tidigare att man kan njuta sÄ av kanonmuller och kulspruteknatter. Det har jag tidigare med DVD bedömt som ovÀsen. Nu hör man ocksÄ vad folk sÀger i filmerna. Varenda stavelse mejslas ut ljuvligt och man kan spela enormt högt utan öronvÀrk. Med DVD DD coaxialt har jag Yamaha-stÀrkaren pÄ -48...med HDDVD analogt runt -25.. <_<

#86

Postad 02 augusti 2006 - 12:31

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som Àr intreserad av ett EX :) ?

Pma isÄfall

Bifogad fil(er)



#87

Postad 04 augusti 2006 - 05:17

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

  • 3 548 inlĂ€gg
  • 0

NÄn som Àr intreserad av ett EX :unsure: ?

Pma isÄfall

<{POST_SNAPBACK}>


Den har very nice bild faktiskt. ;)

#88

Postad 04 augusti 2006 - 09:58

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Jag vill Àven gÄ sÄ lÄngt att den Àr REFERENS nÀr det gÀller HDDVD!

#89

Postad 06 augusti 2006 - 20:21

SvÀrta
  • SvĂ€rta
  • ForumrĂ€v

  • 848 inlĂ€gg
  • 0
GÄrdagskvÀllen Àgnade vi Ät att testa min HD-XA1 pÄ en polares nya Pioneer PDP-436. Jag har bara kört den pÄ ett par olika projektorer innan sÄ det var intressant att se vad den presterade pÄ en bra plasma. Bilden var ruggigt bra, men det Àr den ju pÄ min Optoma HD72i ocksÄ. Vill man fÄ ut maximal kvalité tycks det vara klivet upp till en riktigt bra1080p-display som gÀller, men en sÄdan fÄr vÀnta minst en lön till ;)

Reaktionerna frÄn nÀrvarande "Svenssons" var de samma som tidigare. De var imponerade av det nya formatet men inga hakslÀpp förrÀn vi lÀt Toshiban skala upp SD-DVD (LotR Two Towers). DÄ blev alla riktigt imponerade. Givetvis sÄg de stor skillnad pÄ SD-DVD och HD-DVD, men kommentarerna var snarast "Àr det hÀr DVD sÄ rÀcker det nog bra för mig" om SD-DVD.

Är det nĂ„gon som vĂ„gat installera nya programvaran (1.4) och kan berĂ€tta om den Ă€r buggfri?

#90

Postad 06 augusti 2006 - 21:32

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 0
hur seg Àr den egentligen, alltsÄ hur lÄng tid tar det tills man fÄr ut slÀden nÀr man startar den?
hur lÄng tid tar det för den att ladda skivan?

köper den nog sÄ fort jag fÄtt tag pÄ lÀgenhet...sÄ kör jag kanske ps3 som bluray-spelare i början

#91

Postad 06 augusti 2006 - 22:43

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Kommer det ta sÄ lÄng tid innan du skaffar LÀgenhet ;)

#92

Postad 06 augusti 2006 - 22:58

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Ser ju ut som HDDVD kommer ha 45GB innan har BD har 50GB ;)

http://www.avsforum....ad.php?t=707615

vet gammal nyhet men jag undrar fortfarande vad BD kan komma med, Som inte HDDVD har?

Att nu HDDVD har 30/9GB skivor och BD har 25GB tycker jag ocksÄ Àr mÀrkligt :)

Var Àr den stora Tekniska fördelen till BD som alla pratar om???

Redigerat av mikee, 06 augusti 2006 - 22:58.


#93

Postad 07 augusti 2006 - 09:54

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 0

Kommer det ta sÄ lÄng tid innan du skaffar LÀgenhet :)

<{POST_SNAPBACK}>


ja tyvÀrr Àr det ju i sthlm jag letar och ska börja studera...nÀst intill omöjligt...fÄr bo hemma hos svÀrmor sÄlÀnge antar jag och dÄ kÀnns det onödigt att köpa pÄ sig massa tekniska prylar

jobbigt att det ska finnas tvÄ format, man mÄste ju nÀstan ha bÄda för att inte missa massa bra titlar...jag hoppas pÄ en combo-spelare inom nÄtt Är, finns det nÄgon sÄdan pÄ gÄng??

Àr annars fasligt nÀra att slÄ till pÄ hd-a1 nu...
skulle vilja ha svar pÄ om den Àr seg och sÄ bara

Redigerat av slowmove, 07 augusti 2006 - 11:48.


#94

Postad 07 augusti 2006 - 11:53

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Den Àr relativt seg!

men inget som bekymrar mig tar ju en stund av fÄ igÄng min Ruby ocksÄ!

Sen om det handlar om ca en minut för att fÄ igÄng filmen som Àr ca 1-2 timmar lÄng sÄ tycker i alla fall inte jag att det betyder sÄ mycket!

Det som tilltalar mig Àr den otroliga bildkvallen!!

#95

Postad 07 augusti 2006 - 12:05

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 0
sjÀlvklart Àr bildkvaliten egentligen det enda som spelar roll...men eftersom jag vill kunna se alla filmer oavsett format och detta krig inte kommer vinnas av nÄgon enligt mig utan de kommer vara jÀmsides sÄ slÀpps filmerna i olika format och dÄ vÀntar jag nog pÄ en combo istÀllet för att köpa en halvdan (seg) första produkt Àven om den har urgrym kvalité

men jag e jÀvligt sugen pÄ att slÄ till mÄste jag erkÀnna...synd bara att man Àr arbetslös o ska börja plugga i höst men inte har lÀgenhet

jag e velig, vet inte vad jag ska göra...jÀvligt sugen pÄ att slÄ till pÄ den billigare varianten av de tvÄ

#96

Postad 07 augusti 2006 - 12:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker iofs det Àr ett bra sÀtt att tÀnka just nu!

Inte binda sig till nÄt format för de kommer garaterat finnas bÀgge tvÄ!

jag Àr en early adapter, men det brukar jag vara.

Hade haft kvar min Samsung BD spelare om det inte hade vart för att den SUGER!!

Men sÄ fort det kommer nÄt som Àr bra kommer jag köpa den!

Blir vÀl nÀr Sony eller Pioneer slÀpper sina!

Combo spelare tror jag tyvÀrr tar lite tid! Tills bolagen förstÄr att formaten kan leva sida vid sida!

#97

Postad 07 augusti 2006 - 12:35

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 0
synd att de inte kommit pÄ det redan...de kommer leva sida vid sida, det Àr sÄ det fungerar nu iom att pengar styr och inte vilket som verkligen Àr bÀst rent bild- & ljudmÀssigt

aldrig att ena sidan kommer ge upp liksom...hd dvd vinner konsumenter p.g.a. namnet (massa svenssons förstÄr utan att man behöver förklara) bluray p.g.a. titlarna, hd dvd som jag förstÄtt det bildmÀssigt, bluray utrymmesmÀssigt pÄ skivorna

kanske detta som gör ocksÄ att bluray börjar med vÀldigt mÄnga brÀnnare, de kanske satsar mer pÄ att ersÀtta brÀnnbara dvd'er till en början dÄ de ser sin marknad dÀr iom utrymmet.

aja, hoppas det klarnar framöver

#98

Postad 07 augusti 2006 - 14:21

johsel
  • johsel
  • AnvĂ€ndare

  • 103 inlĂ€gg
  • 0
Kombo-spelare Àr redan pÄ gÄng. Samsung har gjort en men har inte slÀppt den Ànnu.

Redigerat av johsel, 07 augusti 2006 - 14:21.


#99

Postad 07 augusti 2006 - 14:24

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 0
prissÀttning pÄ de dÄ, nÄgon som vet?

#100

Postad 07 augusti 2006 - 15:39

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Intresant! Trodde att Samsung skrotat sina planer pÄ en Kombo spelare!

NÄn som vet nÄt mer?



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.