LCD Hugoson HU3221
173 svar till detta ämne
Postad 03 oktober 2005 - 16:52
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
En sak som är lite störande är när man ska stega sig igenom alla ingångar.. Känns väldigt segt och råkar man trycka för långt så måste man stega igenom alla ingångar igen.
Samt när man sätter på TV:n så startar den alltid på antenningången.. vilket inte är så bra om man har digitalboxen kopplad till scarten.. då måste man jämt stega sig dit.. vilket som sagt går rätt segt på den här TV:n.
Skulle föredragit snabbknappar eller att man fick upp en meny där man direkt kunde välja ingång..
Annars e jag oxå nöjd med den!
Postad 28 oktober 2005 - 21:21
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har haft den här TV:n ett tag nu och har upptäckt ett surrande ljud från den. När man sänkt ljudet så mycket det går så hör man inget men det räcker att höja ett steg så börjar den surra.
Någon som har samma problem på sin Hugoson?
Postad 29 oktober 2005 - 01:04
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
går och väntar på min 3221 nu, tyvärr ända till v.48
men tänkte att man kunde börja förbereda sig lite så här kommer lite frågor till er som har den.
1, hur står skillnad blir det mellan dvi och vga från datorn? behöver minimum 10m kabel och vad jag har förstått så är väl dvi rätt mycket dyrare? vilken typ av dvi skall man isf ha?
har s-video kabel nu men antar att det är rätt stort hopp från svideo-vga.?
2, nuvarande dvd-spelare har bara en enkel gul rca video ut(antar att det betyder komposit??), så min tanke är att köra filmer genom datorn, eller möjligtvis köpa en extra DVD.
hur skulle skillnaden bli i bild kvalitet mellan dvd-komponent/??
pc-dvi/vga
3 hur stor skillnad blir det att spela tv-spel (xbox,ps2 och troligtvis ps3) med komponent jämfört med rgb eller finns där andra alternativ?
kommer säkert mer senare
mvh crille
Postad 30 oktober 2005 - 21:40
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag väljer att svara på fråga 3 då det är den ända av dina punkter som jag själv berört.
Beställde en "XBOX High Definition AV Pack" från Spelkontroll.se för att testa min XBOX.
Detta funkar endast med chippade modeller då man måste ställa om boxen till NTSC.
Skillnaden är helt sanslös. Det är nästan så man vill spela om alla spel man lirat tidigare bara för att se hur pass mycket bättre dom blir..
Kan bara varmt rekommendera att du testar det!
Postad 31 oktober 2005 - 14:54
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag kan svara på fråga 1 och 2
1. Hugosonen fungerar helt klart bäst med VGA, skillnaden i bildkvalitet är inte märkbar. Det som skiljer är att det krävs lite mer datorkraft för att köra vga då signalen forfarande är analog. Men det kan vara en bra ide att ha dvi ledigt ifall du tex vill köra en dvd med dviutgång, så jag skulle satsa på vga!
2. Om du inte har en komplett HTPC tycker jag absolut att du ska köpa en ny dvd-spelare. Passa på att köpa en som har möjlighet att köra DVI, dvs digital bild. Då får du dessutom en funktion som skalar om dvd:er till 720p och får därigenom mycket MYCKET bättre bild än du skulle få genom vanlig komponent. På www.hemmabiobutiken.se finns det en DVD som heter BBK dv971h, den är en bra spelare med uppskalning och dvi. Vill du ha en ännu bättre rekommenderar jag denon 1920
Postad 31 oktober 2005 - 22:44
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
tackar för svaren..
nu ytterligare en newbie fråga, vad är en htpc? och en komplett en dessutom
vet inte vad det är som kan vara intressant när det gäller datorn men:
P4 2,8
6800
2gb ram
dvd
nu kopplad med bild, och ljud till surrond förstärkaren
mvh crille
Postad 01 november 2005 - 00:14
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
HTPC - Home Theater Personal Computer. Syftar till att man har en dator som man kopplar till tv:n (med fördel en som är "HD - ready") och sedan använder den som total multimediamaskin. Man kan exempelvis då surfa på tvn, maila, chatta, spela in program på hårddisken, spela spel m m.. Dte finns en hel sektion här på forumet som är dedikerat till enbart HTPC. Vad säger du WinHo? Något att tillägga?
Redigerat av thepalm, 01 november 2005 - 00:14.
Postad 01 november 2005 - 12:47
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Näe, det stämmer bra!
Jag kör idag min dator från ett annat rum via en 5m vga, och det fungerar klockrent! Inga problem alls. Jag kollar på film, surfar, lyssnar på musik mm. Dvi har jag lämnat ledig för framtida dvdspelare som jag snart kommer införskaffa
Postad 01 november 2005 - 15:12
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
tackar återigen
lutar nog att det blir vga från datorn och sen bbk som du tipsade om.
vga gick väl att ha lite längre sladdar med oxå va, än dvi alltså
Postad 01 november 2005 - 15:19
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Beror nog lite på sladden, men jag tror det ska vara nemas problemas. Jag har 5m och det är i alla fall inga problem. Ett till tips på dvd som klarar högupplöst är: LG DVX9900H, http://www.pixmania....e-hog-uppl.htmlDen har fått finfina recensioner trots sitt låga pris. Den är väldigt enkel att göra regionsfri med
Postad 05 november 2005 - 11:53
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Winho..
Har du det problemet som jag beskriver i inlägg 52?
Postad 05 november 2005 - 15:25
Unregisteredc7194d09
-
Unregisteredc7194d09
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Winho..
Har du det problemet som jag beskriver i inlägg 52?
<{POST_SNAPBACK}>
Roger Moore: Har du problemet med surret på alla källor? Vad händer om du t.ex. tittar på dvd via scart utan att ha någon antennsladd inkopplad till tv:n (eller någon digitalbox som är kopplad till tv:n), surrar det då också? Mvh Mathias
Postad 05 november 2005 - 18:00
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Mathias B: Ja det surrar fortfarande, med eller utan antenn... när jag byter källa så är TV:n tyst under bytet men börjar surra så fort bytet till den nya källan är utförd..
Nån här som oxå hör surret på sin Hugoson HU3221??
Det surrar inte på ingångarna VGA och DVI...
Redigerat av Roger Moore, 06 november 2005 - 15:53.
Postad 06 november 2005 - 22:17
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
jag har ju inte högtalarna på, så min surrar inte alls. Det enda är att det kan brumma pyttelite om man har backlight på low. Nån annan som har det problemet?
Postad 07 november 2005 - 12:12
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nej, jag har inte upplevt att tv:n låter på annat sätt än den skall.
Kör dock XBOXen frekvent och den låter ju som ett tröskverk så ett litet
lätt surrande från tv:n skulle nog kunna upplevas som skönt i jämförelse.
Jag kan kolla lite noggrannare om så önskas.
Jag har dock märkt att fjärrkontrollen har ganska taskig räckvidd och helst vill att man riktar den rakt mot tv:n. När jag startar tv:n så hamnar jag alltid på "Scart-1", beroende på att jag har en "fullmatad" scart som sitter i denna ingång. Det var väl någon som irriterade sig på detta tidigare? Men visst är det trist att stega mellan ingångarna.. Knappen "Source" kommer snart vara utsliten.
Kanske läga att påpeka detta för Hugoson och hoppas på någon ny fjärrkontroll?
//Patrik Palm
Postad 07 november 2005 - 15:54
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tydligen verkar det vara något som surrar med baklampan.. sätter jag backlight på high så låter inget men på både normal och low så surrar den.. Smått irriterande...
Täckte ha den som sovrumstv när man skaffat sig en större, då kan det störa eftersom man ofta tittar med låg volym i sängen..
Får väl ha backlight på high hela tiden istället..
Postad 08 november 2005 - 14:15
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Precis det "felet" som jag har, men det verkar som det är väldigt vanligt för LCD:er! Kan även informera om följande: Från HugosonHej Eric! Jag lovade att hålla dig informerad. Vår HU3221 klarar i dagsläget inte av 1360x768. Den skalar iställer ner till 1280x768. INGEN skärm på marknaden klarar av 1366x768 eftersom talet måste vara jämnt delbart med 8 (vilket jag tror att du påtalat tidigare). Vi håller på att ta fram ny FW för att se till så att vår HU3221 klarar 1360x768. Mvh Tor ----- Det låter bra i mina öron  Spännande med en ny FW
Postad 08 november 2005 - 14:38
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
dum fråga men vad är en fw?
en annan fråga...går högtalarna att ta bort?
Redigerat av ericdvd, 08 november 2005 - 14:42.
Postad 08 november 2005 - 16:04
snav
-
snav
-
Användare
-
-
241 inlägg
Troligtvis menar han fw=Firmware
Postad 08 november 2005 - 16:14
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Som lovat.. Har kollat om min tv surrar.. Svaret är nej. Har testat med alla modeller av backlight och den är tyst som muren - på samtliga ingångar. Min tv är ju producerad efter sommaren (när alla tog slut), kanske det är någon skillnad i tv:n? Troligtvis menar han fw=Firmware
Går det att uppdatera FW:n i tv:n??? en annan fråga...går högtalarna att ta bort?
Oh, ja! Inga större problem faktiskt - bara man är försiktig. Men om man har allergi mot att skruva ur en massa små skruvar så bör man icke göra sig besvär.. Och WinHo (Eric), du som är så tjenis med Hugoson.. Gå på dem om fjärrkontrollen.. Vill ha snabbknappar för ingångarna!!
Postad 08 november 2005 - 17:40
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
sorry fel av mig
Redigerat av ericdvd, 08 november 2005 - 17:42.
Postad 17 november 2005 - 17:27
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Nu har hifi klubben pris sänkt denna till: 12.990:-
/Wecco
Postad 18 november 2005 - 22:36
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
WinHo>>>> Du som verkar ha kontakt med hugoson, är det på G med någon ny 32*?
Tänkte efter som hifiklubben har sänkt denna
/Wecco
Postad 19 november 2005 - 10:59
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
när jag frågade hifiklubben så skulle inte hugoson komma med en ny 32 i år.
men man vet ju aldrig
Postad 19 november 2005 - 11:00
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Nu har hifi klubben pris sänkt denna till: 12.990:-
/Wecco
<{POST_SNAPBACK}>
de höjde från 10.990 till 12.990
Postad 19 november 2005 - 11:23
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Den kostade 13990:- innan dom sänkte den till 10990:-, frågade just om detta, det var någon som hade varit å satt, tror att det var det danska priset.. så den fick fel pris på hemsidan, enl. hifiklubben i sundsvall.
Postad 23 november 2005 - 13:43
bjorn_m_eriksson
-
bjorn_m_eriksson
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tjo!
Tänkte skriva lite här omkring jag med..
Pratade med hugosson idag om en reklamation, eftersom jag två gånger i rad fått en tv med döda pixlar, eller rättare sagt, en på varje apparat.. tog även upp detta med ingångsväljaren, och fick ett ungefärligt svar:
Tyvärr finns det inga koder som tillåter direkt val av ingångskälla, men det var inget som var omöjligt inför framtiden. Att återkalla alla apparater bara för denna uppgradering var dock uteslutet, speciellt som dom inte har några avtal med verkstäder i alla städer.
Antagligen blir det väl samma sak med nedskalningen av VGA 1366 upplösningen då.. dock finns det ju ett serviceuttag, antar att ni alla vet det, och möjligheten att uppgradera finns alltså. Dock är det väl säkrast att vänta till dess att hugoson släpper eller godkänner någon form av uppgradering, och allra helst auktoriserar en rikstäckanda servicekedja, så man kan göra detta utan att förlora garantin...
När jag ändå är här och klottrar, kan jag väl fråga er... har någon av er råkat ut för mitt problem, alltså haft döda eller lysande pixlar på skärmen? mycket irriterande, och även negativt för andrahandsvärdet, om det nu finns något sådan i dagens utvecklingstakt...
Postad 23 november 2005 - 14:07
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Låter skumt. Jag har inga döda pixlar och har inte hört någon annan som har det heller. Dock så irriterar jag mig inte så mycket på det där med källa, det går ju bra att hålla in knappen åsså bläddrar den igenom källorna och det är ju bara att släppa där man ska vara. Hugoson själva har ju sagt att de arbetar med en mjukvaruuppdatering för att stödja 1360, så det litar jag på att det kommer
Postad 25 november 2005 - 21:14
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
så har man äntligen fått sin hugoson efter några veckors spänd väntan.
första jag reagerade på var bilden, inget vidare faktiskt men efter att ha suttit å tryckt lite inställningar fram å tillbaka så har det blivit betydligt bättre. någon som har lite tips när det gällar alla dessa inställningar, är ju bara van vid kontrast å brightness hehe
finns det nåt program/dvd för att underlätta inställningen av apparaten?
såg oxå nu när man fick den att den hette HU3223(stod 3221 när man beställde den???)
någon som vet om det är några skillnader?
kan tillägga att jag inte hört några oväsen från den
sist men inte minst, Damn va grann den är
/crille
PS har kopplat datorn till den via vga nu precis, men bilden på tvn blir större än själva tvn, dvs hela skärmen syns inte, hur fixar man det??
och ska man köra tvn i clone eller dualview?? vad är skillnaden
återkommer säkert med mer inom en snar framtid
Postad 27 november 2005 - 23:19
Little Elk
-
Little Elk
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena!
Är ny här på forumet. Nu är det så att min mor och jag har kollat på en platt tv. Hon har hittat en Philip som inte ens finns med på prisjakt och jag har kollat på Samsung 32R51 och Panasonic 32XP50 (tror dom heter så). Dock så har jag ett frågetecken angående Panasonicen om den är HD redy. Uplösningen är ju rätt. Samsungen är jag lite skeptisk till formen och den blanka svarta färgen.
Nu är det så att jag sprang över denna tv och priset är ju rilltalande. dock bara 1.000kr under samsungen men endå. det jag nu undrar över är hur fjärrkontrollen ser ut. skulle vara kul att få veta.
Sen en sak till. Riktigt grymt forum och sida då man lärt sig hanskas med den.  Ska köpa mig en Motorola RazR nu med efter att kollat i forumet om vad ni tyckt om den.
P.S. ska man ha sitt riktiga namn med nån stans???
Mvh.
Fredrik Edin
Postad 28 november 2005 - 08:34
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Om det är Panasonic TX-32LX50 du menar så är den INTE HD-ready. Saknar digital ingång (DVI/HDMI)
Postad 28 november 2005 - 16:01
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
nu var jag inne på hifibutiken och dem sade att den klarar 1:1 pixelmappning.
nu förstår jag ingenting...
Postad 29 november 2005 - 12:40
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Via VGA som är analogt klarar alla LCD 1:1 pixelmappning. Annat är det digitalt via DVI/HDMI. Han som sa att ingen LCD klarar upplösningen 1366x768 eftersom det inte är delbart med 8 har fel, det beror på vilket grafikkort man kör med, och om ni läser tråden om LG LP1 kan ni se hur man via servicmenyn har lyckats med pixelmappning 1:1 (1366x768). Se inlägg 578.
Redigerat av B BUS, 29 november 2005 - 13:30.
Postad 29 november 2005 - 15:44
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
så har man äntligen fått sin hugoson efter några veckors spänd väntan.
första jag reagerade på var bilden, inget vidare faktiskt men efter att ha suttit å tryckt lite inställningar fram å tillbaka så har det blivit betydligt bättre. någon som har lite tips när det gällar alla dessa inställningar, är ju bara van vid kontrast å brightness hehe finns det nåt program/dvd för att underlätta inställningen av apparaten?
såg oxå nu när man fick den att den hette HU3223(stod 3221 när man beställde den???) någon som vet om det är några skillnader?
kan tillägga att jag inte hört några oväsen från den
sist men inte minst, Damn va grann den är
/crille
PS har kopplat datorn till den via vga nu precis, men bilden på tvn blir större än själva tvn, dvs hela skärmen syns inte, hur fixar man det?? och ska man köra tvn i clone eller dualview?? vad är skillnaden
återkommer säkert med mer inom en snar framtid
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Intressant att den heter 3223, jag har aldrig hört talas om den modellen, är det på kartongen det står det eller på tv:n?? Via VGA har jag i alla fall inte några som helst problem att köra 1360*768. Vad kör du för upplösning? När jag kör så gör jag så att jag sätter tv:n som primär display och stänger av den andra i catalyst (ati) för jag upplever att det är det som fungerar bäst. Det är lite pilligt att få det att bli bra med ati:s knepiga drivrutiner. Men om du kör clone, måste du ju ha samma upplösning på båda skärmarna och det lär inte fungera. Mvh Eric
Postad 29 november 2005 - 16:04
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
var i kontakt med hugoson angående modell beteckningen och det visade sig vara en ändring på begäran av mitt företag(som jag ju köpte den igenom. fick försäkrat av micke på hugoson att det var samma TV, fast med lite kosmetiska förändringar. (svart ram med silver högtalar del under)
men man blev ju lite paff när man öppnade kartongen  ,men det är ju alltid kul med en "limited edition" hehe
när det gäller från datorn så kör jag också 1360x768 och med endast en skärm nu, verkar vara smidigast, finns det nån hotkey/program så att man enkelt med en knapptryckning kan ändra vilken skärm som skall vara primär??
Postad 29 november 2005 - 16:19
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Via VGA som är analogt klarar alla LCD 1:1 pixelmappning. Annat är det digitalt via DVI/HDMI.
Han som sa att ingen LCD klarar upplösningen 1366x768 eftersom det inte är delbart med 8 har fel, det beror på vilket grafikkort man kör med, och om ni läser tråden om LG LP1 kan ni se hur man via servicmenyn har lyckats med pixelmappning 1:1 (1366x768). Se inlägg 578.
<{POST_SNAPBACK}>
De sade att tv:n klarar av 1:1 pixelmappning via dvi.
Postad 30 november 2005 - 02:04
MAXXKILL
-
MAXXKILL
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
tack för alla intressanta inlägg
men vad var det för snack om 37" som skulle komma i october? jag har då inte sett skymten om den och snart är det december! komments?
Postad 04 december 2005 - 02:17
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
hmm..så har man då stött på första problemet idag.
skulle koppla in polarens xbox idagmen lyckades inte få någon bild!!!??
provade både scart 1,2 och AV men det blev bara en blå skärm med ljudet från spelet, vad kan det bero på? har ju haft annat inkopplat på dom anslutningarna utan problem.
kan tilägga att datorn var inkopplad genom VGA men det ska väl inte ha någon betydelse??
stod som ett fån å fattade ingenting, "hehe bra tv du köpt" var hans enda komentar
/crille
Postad 05 december 2005 - 11:06
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
hmm..så har man då stött på första problemet idag.
skulle koppla in polarens xbox idagmen lyckades inte få någon bild!!!??
provade både scart 1,2 och AV men det blev bara en blå skärm med ljudet från spelet, vad kan det bero på? har ju haft annat inkopplat på dom anslutningarna utan problem.
kan tilägga att datorn var inkopplad genom VGA men det ska väl inte ha någon betydelse??
stod som ett fån å fattade ingenting, "hehe bra tv du köpt" var hans enda komentar 
/crille
<{POST_SNAPBACK}>
Låter skumt. Jag har min xbox inkopplad via scart och det fungerar hur bra som helst. Jag tror att felet garanterat ligger hos xbox:en för om du kört andra saker genom ingångarna så vet du ju att det inte är fel. Kanske är det ett stift i scarten som är snett eller gått av. Det är bara att prova att koppla in nått annat igen på ingången. Annars kan det vara en inställning i xboxen kanske?
Postad 05 december 2005 - 23:14
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
har inte haft någon möjlighet att testa mer men tvn klarar inte 100hz va? för polaren har ju en 100hz:are så det är väl möjligt att xboxen blivit inställd på det, för den funkade när han kom hem sen och mina anslutningar i tv funkar med allt annat så det är typ det ända jag kan tänka mig
Postad 06 december 2005 - 10:49
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
har inte haft någon möjlighet att testa mer men tvn klarar inte 100hz va? för polaren har ju en 100hz:are så det är väl möjligt att xboxen blivit inställd på det, för den funkade när han kom hem sen och mina anslutningar i tv funkar med allt annat så det är typ det ända jag kan tänka mig
<{POST_SNAPBACK}>
Det är verkligen knasigt. Det enda man kan ställa in i xboxen är ju 60hz och det klarar Hugoson galant. Men en skumt fel är det i vilket fall. Är du nöjd annars? Jag är galet nöjd, kör xbox360 på min panel nu och det är så skarpt att man nästan vill gråta
Postad 06 december 2005 - 11:49
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
supporten från hugoson är helt underbar, svar på mail klockan 1 på natten hehe
dom kunde dock inte heller se något annat än att det skulle vara något fel på skärmen, och den skall ändå bytas pga en död pixel så vi får väl se om det funkar med den nya sen.
förutom dessa 2 problemen så är man ju helnöjd, satt precis å spelade call of duty 2 i soffan, vilket lyft
Postad 11 december 2005 - 12:32
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Är det någon här som upplever alla hörnen på Hugosonen som mycket ljusare än resten av displayen? Som om det läcker in ljus. Otroligt irriternande på min!!!
Nån anna som har felet? Märks mest när det är mörkt/svart på lcd:n.
Postad 11 december 2005 - 13:21
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ja, absolut. Har funderat på att beskriva problemet för er här på forumet men jag kunde inte riktigt beskriva det... Men det är ju precis som du säger, den läcker ljus.
Jag fattar inte vad det är för någonting egentligen - men visst är det störande!
Det påverkar ju inte bilden i sig - men harmonin på skärmen..
Någon som kollar detta med Hugoson?
Postad 11 december 2005 - 14:58
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har dragit ett mail till dem angånde detta. Har även bytt min tv en gång, men samma fel. Helt galet. Inte kul tycker jag. Borde lösas då jag inte sett det på någon annan lcd??
Postad 11 december 2005 - 23:00
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
har samma ljusa hörn,märks dock bara om det är helt svart. detta är väl någonting som så gott som alla lcd har lite av? har det på datorskärmen oxå, fast där är det längs hela sidorna(höger-vänster)
får ny tv imorgon(en död pixel) får se om det är lika ljusa hörn på den.
hur sparar man inställningar för källorna? varje gång jag stänger av tvn så går den tillbaka på fabriksvärdena för samtliga källor, är där något sett att spara eller ska det ske automatiskt?
mitt xbox problem kunde dom inte heller svara på vad det kunde vara, var troligtvis fel på tvn så vi skulle kolla igen efter bytet, konstigt bara isf att det går med allt annat man kopplar in på dom källorna??
Postad 12 december 2005 - 11:28
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Tyvärr verkar det inte gå att spara specifika inställnigar för källorna, vilket jag
tycker är jäkligt synd. Kvalitén på de olika källornas signal är ju som natt och dag
vilket gör att inställningarna ju är helt annorlunda.
Postad 16 december 2005 - 16:33
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
WinHo>>>> vad fick du för svar ifrån hugoson?
/Wecco
Postad 17 december 2005 - 12:50
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har inte fått något bra svar än  Bara att de sett fenomenet på vissa apparater och skulle kolla upp vad man kan göra åt det!
Postad 17 december 2005 - 13:25
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
kan intyga att det inte är på alla, för min nya har inte ljusa hörn, dock så har denna tvn ett störande tjut/surr från hötalarna så lutar väl åt ytterligare ett byte
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|