Men den ska vara helt värdelös att ansluta till en PC. Tydligen ska den inte klara av att ta emot någon upplösning som ens ligger i närheten av panelens naturliga upplösning. Kan någon mer verifiera eller motbevisa detta?
Philips 37PF7320
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 28 August 2005 - 02:43
Men den ska vara helt värdelös att ansluta till en PC. Tydligen ska den inte klara av att ta emot någon upplösning som ens ligger i närheten av panelens naturliga upplösning. Kan någon mer verifiera eller motbevisa detta?
Postad 28 August 2005 - 10:31
Fick igår priset 19.495 i Elgigantens butik i Hässleholm för 7320. I Kristianstad (3 mil från HLM) fich jag idag priset 22.995 för samma tv.
Jag kan bara skratta!!!! Hässlehom är nyöppnat med, då tycker man att dom borde ha lite grejjer hemma, men icke.
nästan bud på att slänga in en bomb i butiken!!!!
Postad 28 August 2005 - 14:22
Denna TV har intressanta specifikationer och funktioner.
Ska personligen bara ha den till vanligt tv tittande och Xbox men visst är det mycket intressant att veta hur den fungerar ihop med PC trots allt så där vill man nog veta mer nån som kan fylla hur det ligger till vore tacksamt känns inte som vanliga kedjorna kanske har bästa kollen på det :=/
Var in på Elgiganten U-a och där sa dom att priset på Internet gäller i deras butik däremot var det mycket tveksamt om dom skulle få in nån kanske runt 5-6 september trodde säljarn(den fanns tydligen inte tillgänglig på nån gigant butik överhuvudtaget just nu).
Postad 29 August 2005 - 06:33
Postad 29 August 2005 - 08:32
Jag har sett den på elgiganten i KristianstadFinns det något ställe som har denna lcd? Alla ställer jag kollat på har den inte i lager.
Postad 29 August 2005 - 09:15
Postad 29 August 2005 - 09:25
Den visas på el-giganten i västerås oxå men den finns inte i lager.Jag har sett den på elgiganten i KristianstadFinns det något ställe som har denna lcd? Alla ställer jag kollat på har den inte i lager.
Dreadl0ck: Tack
Postad 29 August 2005 - 19:52
Postad 29 August 2005 - 22:24
Haha! Det vore roligt att pröva...Fungerar deras sån där prisgaranti på deras egna butiker?
Postad 29 August 2005 - 22:53
Vad tänker man med egentligen när man tydligen inte har fattat att många gärna vill använda TV:n tillsammans med en HTPC?
...om det nu inte är så att det ändå funkar utan det nämns i bruksanvisningen. förstås
Vi får väl avvakta till dess att nå'n verkligen har testat men det ser ju inte så lovande ut. Synd - apparaten är ju både relativt billig, ser bra ut och har förmodligen god bildkvalitet.
Postad 29 August 2005 - 23:12
En person har testkört TVn på plats i en butik och kommit fram till att det var den krångligaste TVn någonsin att få till en vettig bild på. Men detta var på på plats i en butik. Hemma har man lite mer möjligheter och tid att pilla.
I teorin borde den klara av 1360x768 via VGa eftersom den klarar av 1024x768. En Tv kan nämligen inte se mycket skillnad på en signaler med olika horisontell upplösning så länge den vertikala upplösningen är densamma.
Men detta måste testas för att vara säkert.
Via DVI är det ännu osäkrare om den klarar någon användbar upplösning.
Nån som vet ifall bildinställningarna (kontrast, ljusstyrka, ...) lagras per ingång eller om samma inställningar används för alla ingångar?
Redigerat av ampz, 29 August 2005 - 23:24.
Postad 30 August 2005 - 05:39
Postad 30 August 2005 - 18:40
Man tycker ju ändå att tabellen manualen borde innehålla 1360/1366x768 om den klarar det. Det skulle om inte annat röja undan en massa spekulationer. Man kan ju knappast vara omedveten om diskussionerna kring LCD:apparaters förmåga att klara PC-upplösningar
Så gör dom, sen när man ringer dom så säger dom bara att dom inte tror att det ska fungera. Fungerar troligen inte mao, iaf inte på något tillfredställande vis.
ElGiganten har föresten höjt sitt pris till 21995, man kanske skulle beställa från dustin innan dom inser att alla andra höjt. Är det någon som någon gång utnyttjat ElGigantens prisgaranti och vet hur det funkar, skulle man kunna peka på dustins låga pris, jag har hört att man är tvungen att visa upp kvitto och då måste man ju köpa den på det andra stället också, ren bluff skulle det vara isf.
Postad 31 August 2005 - 17:32
Man tycker ju ändå att tabellen manualen borde innehålla 1360/1366x768 om den klarar det. Det skulle om inte annat röja undan en massa spekulationer. Man kan ju knappast vara omedveten om diskussionerna kring LCD:apparaters förmåga att klara PC-upplösningar
Så gör dom, sen när man ringer dom så säger dom bara att dom inte tror att det ska fungera. Fungerar troligen inte mao, iaf inte på något tillfredställande vis.
ElGiganten har föresten höjt sitt pris till 21995, man kanske skulle beställa från dustin innan dom inser att alla andra höjt. Är det någon som någon gång utnyttjat ElGigantens prisgaranti och vet hur det funkar, skulle man kunna peka på dustins låga pris, jag har hört att man är tvungen att visa upp kvitto och då måste man ju köpa den på det andra stället också, ren bluff skulle det vara isf.
Ja jag har utnyttjat elgig prisgaranti när jag hämtade 7320 kostade den 20000kr 3veckor senare sänkte de 1 tusenlapp jag fick tillbaka 1600kr inte illa .
Postad 31 August 2005 - 22:19
Postad 01 September 2005 - 15:38
På Power frågade jag varför dom körde över scart och han sa att det var för dom inte hade några DVDs med DVI, och jag frågade varför dom inte skaffade det då sa han att jag kunde ringa deras Inköp och be dom köpa in det, så sa min kusin som var med mig att han kunde göra det själv, sen gick han bara. Bra jobbat Power, säger jag.
Jag vet inte hur länge den här modellen har funnits, men jag har fått känslan av att det är en relativt ny TV? En månad i Sverige eller så, på ElGiganten påstod dom att dom haft den här TVn på visning väldigt länge, då påpekade jag att jag trodde att den var ny så sa han något luddigt om att "Näh vi har haft den länge eller föresten var det någon annan som arbetade här i butiken som sa att den var ny?". Innan det hade han pekat på en dyrare TV och sagt att det här är en TV vi fått in nyligen som är betydligt nyare och har bättre grejer i sig, någon JVC som kostade 4-5 tusen mer.
Postad 01 September 2005 - 15:48
Tyvärr är det för dåligt med anslutningar på denna skärmen, för att jag ska köpa den.
Postad 11 September 2005 - 01:06
Postad 11 September 2005 - 15:52
Postad 12 September 2005 - 08:58
PS. Alla LCD-tv jag tidigare tittat på har en väldigt orolig och instabil bild så även denna apparat! Så fort ett ansikte som är in-zoomat rör sig ens det minsta så försvinner konturerna på rynkor i ansiktet, håret på människorna i filmerna ser ut som en klump om de inte sitter 100% stilla. Det ovannämnda är ju ett problem som brukar kunna relateras till själva LCD-tekniken och inte till vilken signal tv:n mottar.
mvh micke
Postad 12 September 2005 - 11:18
Tjena! Jag har nu läst igenom denna tråd och i stort sett alla som har sett bilden på denna tv verkar tycka att den är bra! Jag tycker den är riktigt dålig! Så jag undrar är det något ni utelämnar eller har ni ändrat några inställningar på ett visst sätt så att bilden blir mirakulöst bättre än originalinställningen? Den jag har kollat på matas med RGB
Hej, jag har denna TV och har ändrat bildinställningar. Kan ge dig svar ikväll vad jag ändrat på. Men jag tror att du tycker att bilden är dålig ändå!! För min egen del tog det ett antal dagar att vänja mig vid LCD vs. CRT. Jag tycker inte den är sämre än nån annan LCD men att jag bestämde mig för 7320 var att jag såg den med HDTV, stor skillnad i kvalité. Upplever du plasma på liknande sätt? Jag tror att avståndet till tv är rätt så avgörande hur man upplever bilden.
Postad 12 September 2005 - 11:58
Hej, jag har denna TV och har ändrat bildinställningar. Kan ge dig svar ikväll vad jag ändrat på. Men jag tror att du tycker att bilden är dålig ändå!! För min egen del tog det ett antal dagar att vänja mig vid LCD vs. CRT. Jag tycker inte den är sämre än nån annan LCD men att jag bestämde mig för 7320 var att jag såg den med HDTV, stor skillnad i kvalité. Upplever du plasma på liknande sätt? Jag tror att avståndet till tv är rätt så avgörande hur man upplever bilden.
Hej! Jag kanske ska tala om att det inte är min TV, jag vill bara försöka hjälpa min kompis att få bättre bild.
Jag upplever plasma som både sämre och bättre det beror på vilken jag har tittat på. Hos Expert där jag bor har de en Samsung som kostar ca: 20.000:- och den har väldigt konstig färg, ansiktena ser ut som att smetat in dem men någon sorts gegga så att allt blir enfärgat och onaturligt (tittade på digital-tv, programmet var tv 4:s nyhetssändning). En plasma som jag kollade på hos HiFi-klubben blev jag grymt imponerad av, de körde ”Sagan om ringen” och det var riktigt bra bild, kanske till och med det bästa jag sett oavsett bildvisare!
LCD-apparater har jag alltid tyck vara grymma på stillbilder men annars är det för mycket oroligheter i bilen, men om dämpar skärpan eller kontrasten så kanske det blir mindre påtagligt?
Det där med HDTV är jäkligt intressant, jag skulle verkligen vilja se en LCD-TV som matas med en sådan signal.
Angående avståndet så fick man sitta mer 3meter bort för att bilden skulle vara acceptabel och det tycker jag är lite konstigt med tanke på att jag har en gammal projektor där jag visar en bild på 70 tum på 2.7meters avstånd och det funkar fin fint i jämförelse.
Skriv gärna ner värdena på dina inställningar så ska jag ta ställa in min kompis tv likadant. Är bildminnet globalt eller är det ett för scart 1 och ett för scart 2 osv? Måste man göra någon ändring på tv:n för att den ska ta emot scart-RGB eller gör den det automatiskt, anledningen till att jag frågar är att det inte blev någon direkt skillnad mellan komposit och scart-RGB…
Postad 12 September 2005 - 22:03
Har inte hittat nån inställning för RGB men scart 1 är för RGB o scart 2 S-video. Min dvd har jag kopplat via komponent till Dvi:n.
Det jag har upptäckt är att stora färgbilder tex av en vägg i bakgrunden av bilden kan röra sig lite. Det kan se lite oroligt ut men det är inget som man tänker på vid normalt tv eller filmtittande. Upptäckte det först när jag började leta efter genomblödningar. Jag kör digitalt via parabol och marksänt och tycker att parabolen ger bäst bild. Givetvis ger dvd:n bäst bild.
Har inte testat dator ännu, ska låna en bärbar av svärmor nån dag.
Postad 12 September 2005 - 22:09
Postad 13 September 2005 - 08:36
Tack för svaren! Jag ska prova dina inställningar på min polares tv nån dag framöver. (DVD:n är inställd för RGB)
Mvh micke
Postad 19 September 2005 - 12:35
Nån som rönt framgång?
Postad 22 September 2005 - 11:56
Var ute på Siba Järnbrott (Göteborg) idag och tittade på 32PF7320 och 37PF5320:an då de ej hade fått in 37PF7320 ännu. Vad jag la märke till genast var att bilden rör sig som om den är orolig. Oftast då bakpartiet på bilden som är utanför fokus rör det sig som mest. Är detta en inställningssak eller är bilden så orolig? Eller är detta generellt för LCD-tekniken?
Tänkte nämligen förhandsbeställa denna då den är restad på de ställen jag letat på men är bilden så orolig som dessa 2 ex var så vet i tusan om det blir en sådan
Tacksam för svar.
/Bobby_Digital
Postad 25 September 2005 - 21:59
Var inne på Siba i helgen och tittade på bl.a denna tv. Måste säga att jag blev mycket imponerad av både designen och bildkvaliten. VILL HA! VILL HA!
Det som hindrar mig från att köpa beror på responstiden som är specad till 18ms, kunde dock inte upptäcka några eftersläpningar på den film som rullade i butiken. Hur mycket skall man egentligen bry sig om det här med responstid? Finns det någon som upplever eftersläpningar i bilden på denna modell?
Jag är också nyfiken av att veta om det går att köra högre upplösningar än vad manualen säger (1024x768 PC via DVI).
Postad 25 September 2005 - 22:18
Jag är också intresserad om man kan komma upp i native upplösning på den.
/C
Postad 27 September 2005 - 21:56
Ser att det rått tvivel på huruvida den här TVn klarar 1366 x 768. Så här skriver SIBA på sin hemsida (jag vet, det är inte 100%, men ändå..):
- Högupplöst LCD WXGA-skärm, 1366x768 pixlar
- HD Ready för visning av högkvalitativa HDTV-signaler
- Pixel Plus-tekniken ger tydligare detaljer
- Progressive Scan ger knivskarpa och flimmerfria bilder
- Active Control med ljussensor optimerar bildkvaliteten
- Virtual Dolby-surroundljud för en bio-liknande ljudupplevelse
- Matchande stativ med elegant design medföljer
- Visa PC-innehåll i ett annat fönster på din TV
- DVI-I ger den bästa bildkvaliteten och flexibla anslutningsfunktioner
Det borde rimligen innebära att de antingen har testat den i 1366x768 eller fått uppgiften från leverantören? Eller så gissar man bara?
Morsan ville ha stor TV för ett par veckor sedan, så jag lurade ut henne till SIBA för att kolla lite Plasma/LCD. Hon pekade på Philips 37PF5320 direkt och sa "den vill jag ha". Hon är kanonnöjd efter 2-3 veckor nu. Jag testade Xboxen på den via RGB och jag måste säga att jag var grymt imponerad. Det lutar åt att jag och sambon köper den också och sätter på väggen i nya huset som ska stå klart i november. Det enda som stör mig är att högtalarna inte går att ta bort. Har man surroundförstärkare och högtalare blir man nästan ledsen när man hör TV:ns egna högtalare.
/Twiddle
Postad 27 September 2005 - 23:03
Det följer med en dvi-vga-adapter till komponent, jag vet inte om det finns nån switch så man kan ha fler ingångar på samma dvi ingång.
Den här kanske? Klarar dok bara 1280x1024.
http://www.kjell.com...5570000,5580000
Postad 28 September 2005 - 20:40
Jag stog och drägglade på den på Power i fredags och den har tydligen 8 ms respons. (se philips hemsida) Om du såg 18ms på SIBA så var det nog fel.
Jag är också intresserad om man kan komma upp i native upplösning på den.
/C
Hoppsan! Hade visst kollat specen på Philips 32 tummare som har samma design, den ligger på 18 ms.
Postad 29 September 2005 - 17:00
Postad 29 September 2005 - 17:37
Hejsan!
Ser att det rått tvivel på huruvida den här TVn klarar 1366 x 768. Så här skriver SIBA på sin hemsida (jag vet, det är inte 100%, men ändå..):
- Högupplöst LCD WXGA-skärm, 1366x768 pixlar
- HD Ready för visning av högkvalitativa HDTV-signaler
- Pixel Plus-tekniken ger tydligare detaljer
- Progressive Scan ger knivskarpa och flimmerfria bilder
- Active Control med ljussensor optimerar bildkvaliteten
- Virtual Dolby-surroundljud för en bio-liknande ljudupplevelse
- Matchande stativ med elegant design medföljer
- Visa PC-innehåll i ett annat fönster på din TV
- DVI-I ger den bästa bildkvaliteten och flexibla anslutningsfunktioner
Det borde rimligen innebära att de antingen har testat den i 1366x768 eller fått uppgiften från leverantören? Eller så gissar man bara?
Morsan ville ha stor TV för ett par veckor sedan, så jag lurade ut henne till SIBA för att kolla lite Plasma/LCD. Hon pekade på Philips 37PF5320 direkt och sa "den vill jag ha". Hon är kanonnöjd efter 2-3 veckor nu. Jag testade Xboxen på den via RGB och jag måste säga att jag var grymt imponerad. Det lutar åt att jag och sambon köper den också och sätter på väggen i nya huset som ska stå klart i november. Det enda som stör mig är att högtalarna inte går att ta bort. Har man surroundförstärkare och högtalare blir man nästan ledsen när man hör TV:ns egna högtalare.
/Twiddle
Hejsan,
Upplösningen på denna panel (som på de flesta paneler idag över 26") är 1366*768. Det är inte samma sak som att tvn klarar av att ta emot data eller videosignaler i samma upplösning. Vad som händer är att tvn skalar upp den mottagna upplösningen till 1366*768 vilket oftast brukar medföra en lite grådassig bild jämfört med om man lyckas få till pixel 1:1 mapping som ger en mkt skarp och klar bild. Observera att man kan få pixel 1:1 mapping på andra upplösningar som är lägre än panelens naturliga. För Philips 5320 gäller följande:
Bildskärmsupplösningar som stöds
Datorformat : 640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz, 800 x 600, 56, 60, 72, 75 Hz, 1024 x 768, 60, 70, 75 Hz
Videoformat : 640 x 480i - 1 Fh, 640 x 480 bpkt - 2 Fh, 720 x 576i - 1 Fh, 720 x 576 bpkt - 2 Fh, 1280 x 720 bpkt - 3 Fh, 1920 x 1080i - 2 Fh
Postad 04 October 2005 - 08:18
den 25/9 säljaren sa att den var påväg till (butik/sverige??)
men han sa att jag skulle ringa följande fredag....
Fredagen kom och jag ringde..... då sa de att de kommer in i SLUTET på oktober!!
Trist....
Säljaren ville även sälja massa guldpläterade scart kablar med ett pris på
drygt 4-500 spänn, han sa att man måste ha såna kablar,,,---> måste man det??
/Andreas
Postad 04 October 2005 - 09:40
Tjena... beställde den här TV'n hos Felgiganten (HBG)
den 25/9 säljaren sa att den var påväg till (butik/sverige??)
men han sa att jag skulle ringa följande fredag....
Fredagen kom och jag ringde..... då sa de att de kommer in i SLUTET på oktober!!
Trist....![]()
Säljaren ville även sälja massa guldpläterade scart kablar med ett pris på
drygt 4-500 spänn, han sa att man måste ha såna kablar,,,---> måste man det??
/Andreas
HAHAHA!! Åter igen måste jag skratta åt FELgiganten!!
enligt mig är elgiganten en hotten totten firma, som aldrig har någontin hemma.
och varför skulle du behöva en scart för 500 kr, som dom har typ köpt in för en 50 lapp. när du inte ens har tv hemma???
Postad 04 October 2005 - 09:56
Måste erkänna att jag e total n00b med allt som har att
göra med TV/Plasma/Lcd/och annat bling bling
Har frågat här (i kabel tråden) vad man behöver för
kablar för att koppla ihop mina grejor.
Och när väl TV'n kommer DÅ köper jag allt jag behöver
och antagligen INTE från FELGOGANTEN lol
///Andreas
Postad 19 October 2005 - 14:09
SJälv gav jag 25000 för min hemkörd, installerad och upphängd på väggen.
Lycka till!
Ps en för övrigt mycket bra tv! Ds
Postad 20 October 2005 - 19:31
Lite info ang denna lcd. Enligt uppgifter från min lokala handlare som precis varit på utbildning med Philips är denna TV helt slut. Räkan inte med leverans förräns till jul. Det kan vara att ni kan hitta ngt enstaka ex hos din lokala återförs'ljare men inte hos giganten eller siba. Ännu ett bevis på att det är lätt att ha billiga produkter mär man inte har dem hemma.
SJälv gav jag 25000 för min hemkörd, installerad och upphängd på väggen.
Lycka till!
Ps en för övrigt mycket bra tv! Ds
Shit!
Felgiganten lovade mig min till den 31:a Okt........
Ska ringa i morrn och höra!
Blir nästan förbannad nu grrrr lol
Postad 21 October 2005 - 22:00
Kan ju vara så att Felgiganten har lagt en order för länge sedan och kan kanske ha just din tv på väg in
Det är inte svårt att liggga lågt i pris när man inte kan leverera!
Jag håller tummarna för dig!
Trevlig helg!
Postad 22 October 2005 - 06:39
Elgiganten kan inte ens leverera den innan jul
Det som retar mig mest är att när jag ringde på morgonen, sa de att den
ska komma in 3 Nov, Åkte dit på EM och pratade med han som
sålde TV'n till mig, och (äntligen en som pratade sanning) han sa
att den e så restnoterad att "jag kan glömma att få den innan jul"
Jag köpte enen Philips 42PF7420 istället!
3-vlig helg!
Postad 24 October 2005 - 17:19
Nåja jag ger det väl en vecka till, men sen har jag fått nog. Tyvärr verkar det inte finnas någon lika bra tv i samma prisklass/storlek, eller är det nån som har ngt bra tips?
(Som av en slump såg jag Philips 32PF9966 igår sida vid sida med andra apparater och den var ju grymt bra bild (de visade en fotbollsmatch med motsvarande hdtv kvalité) men den är ju lite liten, motsvarande större med pixelplus2 kostar lite väl mycket.....)
Postad 25 October 2005 - 15:12
kolla Viewpia 37 på dustin. finns även en enorm forumtråd här också. Jag var inne på den ett tag men det var mkt problem med mjukvaran samt leverantören.
Har nu fått min 37pf7320 monterad på väggen och är mycket nöjd. Passar perfekt till det jag ska ha den till och dessutom en supersnygg design.
Ett tips kan vara att kolla med din lokala handlare om han kan ha ngn kvar i lager.
Lycka till!
Markus
Postad 25 October 2005 - 23:56
Postad 31 October 2005 - 10:10
Mvh,
Markus
Postad 31 October 2005 - 13:35
Postad 05 February 2006 - 03:54
Vad skall ma säga om själva TV-n .. Ja den är snygg, gedigen konstruktion, gillar pianolack.
Digitalt är bilden ruskigt snygg, mycket fina färger med fint kontast. Analogt tycker jag det skiftar lite från kanal till kanal. TV1,TV2,TV3,TV4,TV4+,MTV,SVT24,Barnkanalen är bilden helt suvären. Kan förekomma vissa sändningar på TV3,TV4 där bilden är lite sämmre men beror nog på deras sändningskvalitet. Kanal 5 och Z-TV kan däremot ha ofta sämre signaler och då får man en lite vad skall man kalla den för "oren" bild. Går att jobba bort med skärpan, Sensorn PÅ och lite ljus/kontrast triks. Men efersom det är Globala inställningar så påverkas andra kanaler. På Kanal5 och ZTV så är det inte alltid så utan förekommer ibland. Annars är bilden jäkligt snygg för att vara analog. Bor i ComHem hus. Har ingen Digital Decoder. Panelen hänger med mycket bra. I mörka partier så är den mycket bra ej bästa men mycket bra. Seg TEXT TV som syrap. Tar en en stund innan den visar sig och bläddra går bra men ej många sidor i minnet. Att Zappa mellan kanalerna går förvånandsvärt fort. Jämfört med Anderson från Netonnet så är den här rena Formula 1. Lite omständigt att skifta mellan TV->PC. Trycker på en kanapp och sen så får man välja med pilarana upp och ner och sen bekräfta åt höger och så varje gång. Önskar det va lättare eftersom jag kör väldigt mycket mellan TV och PC. Att skifta från TV till PC tar nån sek för TV att hitta PC signalen. PC läge kör jag i 1024x768 60hz går bra även med 70hz men det är på gränsen om man vill använda den till att surfa. Skall man kunna luta sig tillbaka och surfa utan att anstränga ögon så är det 800x600 som gäller. Men 1024x768 är det högsta upplösningen som jag föredrar. bilden är bra med PC ingång. Kör VGA med en DVI adapter. Skall skaffa mig ett GK med DVI utgång. Att kolla på filmerna genom PC (HDTV TV serier, HDTV material, och resten funkar utmärkt. Bilden är mycket ren och går som smör. Inget konstigt. Kör en vanligt DVD spelare oxå och när jag drar igång t.ex Gladiator så funkar det alldelles utmärkt. inga som helst eftersläpningar mycket nöjd.
Fjärrkontrollen ja den är inte av den lyxigaste modelen som Philips brukar ha. Den är plastig fast skön plast på nåt sätt med gummiknappar som jag inte gillar. Man behöver inte rikta direkt mot TV för att den skall ta emot signaler men den får inte att ändra nåt om man råkar ha fjärrkontrollen skymd. Det som är positvit med fjärrkontrollen är att den är väldigt slime/tunn och liten och det gillar jag. Men gillar inte kanpparna alls. Tycker att i den här prisklassen så borde Philips definitivt skickat med en bättre fjärrkontroll. PiP funktionen aktveras endast om du kör DVI-OUT till DVI-IN. Kör du med VGA-OUT till DVI-IN så kan du inte aktivera PiP. Lite synd och därför så måste jag byta GK i min HTPC. PIP aktiveras även om du kör med HDMI. Ljudet är OK inget speciellt. Ingen tung bas eller utmärkande diskanten. Finns en EQ så det går att jusstera. Gillar dock att ljudet nte är burkigt. Går att höja riktigt högt utan att ljudet förvränger sig eller att plasten skramlar.
Det är min 3-e LCD som jag har köpt och testat och den är väldigt bra men skulle jag tröttna och lämna tillbaka den 30dagars öppetköp då går jag och köper mig en LG PX5 42". Den skall tydligen vara mycket bra. Har även erfarenhet av Samsung 32R51BX som är en mycket trevlig TV.. Mycket mycket bra LCD. Tycker att LCD kräver bättre signal för att fungera tillfredställande än Plasma. När du väl har fått en bra signal så är LCD ruskigt bra, men kan bli besviken mycket om man har en dålig källa. Dom plasma som jag har spanat in klarar sig enligt mig bättre med sämmre Analog signal än LCD.
Vill ni ha en 37" LCD så är får ni inte mycket bättre än det här hittar ni den för 18K så slår till och köp. Sen är utbudet väldigt tight när det gäller 37".
Plus för
-Designen.
-Bilden.
-Tillbehör.
-Går snabbt att Zappa mellan kanalerana
-Ljudnivån i standby eller i on-läge. Den är tyst.
Minus för
-Text Tv
-Fjärrkontrollen
-Omständigt att skifta mellan dom olika ingångar t.ex TV->PC och tvärtom.
Inget speciellt.
-Ljudet är som det brukar vara. Ej burkigt, tillhörande EQ kan jusstera en del, och det går att höja högt.
Det va nån som undrade om värdena i Monitor Asset Manager. Här kommer dom.
Monitor
Windows description......... Philips Monitor
Manufacturer description.... HDMI TV
Manufacturer................ Philips
Plug and Play ID............ PHL4650
Serial number...............
EDID data source............ I2C bus (real-time)
Manufacture date............ 2005, ISO week 16
EDID revision............... 1.1
Display type and signal..... Digital
Sync input support.......... n/a
Screen size................. 820 x 460 mm (~39")
Power management............ Standby
Color characteristics
Display gamma............... 2,20
Red chromaticity............ Rx 0,640 - Ry 0,341
Green chromaticity.......... Gx 0,287 - Gy 0,610
Blue chromaticity........... Bx 0,146 - By 0,069
White point (default)....... Wx 0,285 - Wy 0,293
Timing characteristics
VESA GTF support............ Not supported
Horizontal scan range....... 29-80kHz (est.)
Vertical scan range......... 48-85Hz (est.)
Video bandwidth............. 140MHz (est.)
Extension blocks............ n/a
Timing recommendation #1.... 1280x768 at 60Hz
Modeline................ "1280x768" 69,000 1280 1280 1300 1424 768 769 775 812 -hsync -vsync
Standard timings supported
640 x 360 at 85Hz - VESA
640 x 480 at 60Hz - IBM VGA
640 x 480 at 67Hz - Mac II
640 x 480 at 72Hz - VESA
640 x 480 at 75Hz - VESA
720 x 400 at 70Hz - IBM VGA
800 x 450 at 85Hz - VESA
800 x 600 at 56Hz - VESA
800 x 600 at 60Hz - VESA
800 x 600 at 72Hz - VESA
800 x 600 at 75Hz - VESA
832 x 624 at 75Hz - Mac II
1024 x 576 at 85Hz - VESA
1024 x 768 at 60Hz - VESA
1024 x 768 at 70Hz - VESA
1024 x 768 at 75Hz - VESA
1152 x 648 at 75Hz - VESA
1280 x 720 at 60Hz - VESA
1280 x 768 at 60Hz - Philips
1280 x 1024 at 75Hz - VESA
Raw EDID base
00: 00 FF FF FF FF FF FF 00 41 0C 50 46 01 01 01 01
10: 10 0F 01 01 80 52 2E 78 88 D9 70 A3 57 49 9C 25
20: 11 49 4B BF EF 00 31 D9 45 D9 61 D9 71 CF 81 C0
30: 81 C0 01 C1 01 C1 F4 1A 00 90 50 00 2C 30 00 14
40: 16 00 40 44 21 00 00 18 00 00 00 FF 00 20 20 20
50: 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 00 00 00 FC 00 48
60: 44 4D 49 20 54 56 0A 20 20 20 20 20 00 00 00 FD
70: 00 2F 55 1F 50 0E 00 0A 20 20 20 20 20 20 00 8C
Display adapter
Adapter description......... Auxiliary port
Adapter device ID........... 0x25728086
Display settings............ n/a
User/computer information
Registered user name........ Home
Registered organization..... n/a
Network user name........... Home
Network computer name....... HOME-681FB8E516
Windows version ............ Windows XP
Windows build .............. 5.01.2600 Service Pack 2
Installation date .......... n/a
-
Redigerat av Plasmatic, 05 February 2006 - 04:21.
Postad 10 February 2006 - 21:58
Köpte min 37PF7320 på Elgiganten idag. Fick den för 17900kr. Sen fick jag gratis (på köpet) en Hama DVI kabel som kostar 399kr och en sån Antennkabel som kostade 149kr. Det tyckte jag va prisvärt.
Oj, det var ju ett jäkligt bra pris. På vilket elgiganten var det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
1 bild
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?