Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 32LX1?

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2006 - 09:14

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hur väl fungerar "Intelligent Eye"?
Funkar det ö.h.t ? Ger det bättre svärta?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte gjort något test och jag tror inte att man får bättre svärta, men man får en mycket behaglig bra bild med "interligenta ögat", som är den bildinställning som jag avänder till 80% vid TV tittande, När det är taskig bildkvalitet på programmen använder jag bildinställning "mild" och vid kvalitets DVD filmer funkar "Dynamisk" oftast bra.
Läget "Dynamisk" är nog det läget som ger störst kontrast (svarta/vita), men om inte signalen är perfekt tycker jag att den kan bli rätt jobbig, lite för ljus och skarp.
Vid Sport som tex, skidåkning, ishocky och fotboll tycker jag det är "mild" som gäller, kan även hjälpa att stänga av XD funktionen.

Postad 10 januari 2006 - 20:51

zarrgozz
  • zarrgozz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

hoppas jag inte stör mitt i konversationen. Har en liten fråga angående LX1 och LX2.

Har LX1:an stöd för progressive scan ? Har letat runt och hittar bara att LX2 har stöd för detta.
Har precis beställt en LX1:a från Fyndbörsen och har börjat klia mig i huvudet nu. Har letat i manualer och på LGs hemsida men hittar ingenting om detta.

/Per

Postad 10 januari 2006 - 21:14

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
LX1 och LX2 är exakt samma tv förutom lite design och stativet. Jag har förövrigt också beställt en LX1a från Hembiobutiken men de har LX2an i lager så jag kommer att få en sådan och det är ju just den modellen jag ville ha. Vad fick du pröjsa för din? Jag kikade på fyndborsen men de har inte priset där och de hade inte 100% pixelgaranti.

Redigerat av Skogga, 10 januari 2006 - 21:17.

Postad 10 januari 2006 - 23:40

zarrgozz
  • zarrgozz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
ok, då är det lugnt med progressiv scan tack för snabbt svar. Jag fick betala 14200:- för min LX1 ,men dom har din inte på lager förrens den 13/1 så den kommer väl nångång nästa vecka förhoppningsvis. Anledningen till att jag frågade om progressive scan var att jag tänkte köra GameCuben med komponent i 480p. Hör väl av mig sen om hur den funkar. Om man kollar på vad folk skrivet så verkar de ju rätt nöjda :)

Postad 11 januari 2006 - 13:13

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min LX2:a. Beställde en LX1 men dom var slut så jag fick en LX2 istället. Men det gör inte mig något då jag faktiskt tycker den är snyggare än LX1:an!

Första intrycket, GEDIGEN. Väger ju bly jämfört med samsung och jvc som jag haft hemma.
Vad det beror på vet jag inte riktigt.. men man får ju en känsla av kvalité när saker o ting har lite tyngd. Detsamma gäller fjärrkontrollen, bra tyngd, inte alls plastig..aluminium skal på framsidan.

Bild via analogtv, ja.. det är väl ungefär som dom flesta andra lcd-tvn. Inte speciellt bra, men tycker ändå bilden är bättre än SAMSUNG LE32R41B men sämre än JVC LT-32A61.

DVD på min Samsung hd850 via HDMI, wow.. kanonbild måste jag säga! Bra med orginalinställningarna också! Tycker fortfarande den är lite bättre än samsung men likvärdig med JVCn i det avseendet.

HTPC vida HDMI, det är här som den tydliga skillnaden syns tycker jag. Kanonbild via HDMI med LG, bra med samsungen, men återigen tycker jag LGn slår samsungen i skärpa. Har inte testat DVI ingången än dock. JVCn klarade inte htpc via DVI/HDMI så det yttrar jag mig inte om. Däremot så klarade JVCn htpc via dvi-dsub, men endast i 1024x768.. så den är inte jämförbar.

Ljudet är väl det enda negativa jag hittat än så länge. Sämre än både samsung och jvc.
Detta stör mig dock inte nämnvärt då jag har hemmabio som levererar betydligt bättre ljud än vilken tv som helst :)

Återstår att testa HTPC via DVI och försöka komma in i servicemenyn så jag kan få bort det blåa i 4:3 läget..

Efter att ha testat både samsung och jvc så känns det äntligen som jag hittat en vettig lcd-tv i rätt prisklass.

Postad 11 januari 2006 - 17:23

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Fick hämta min LX2a på åkeriet idag och givetvis men min vanliga tur så verkar det vara en gammal kundretur för den fina blanka listen runt panelen är repad, diverse fingeravtryck och repor finns samt att ena hörnet är skaft. Fattar inte varför jag alltid måste byta apparater minst 2-3 ggr för att få en ny och felfri. Fick inte ens nöjet att lyfta den ur kartongen, SUCK!

Postad 11 januari 2006 - 17:31

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ska vi slå oss ner över en öl och gråta en skvätt, Skogga? Projen har varit iväg på "reparation" en gång, och min duk bytte jag fyra ggr innan jag var nöjd. Skönt att veta att vi är två där ute i alla fall.

Min undran är nu om Hembiobutiken visste om att du fått ett returexemplar. Har fått uppfattningen att de är grymt seriösa.

/Gherry

Postad 11 januari 2006 - 18:32

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Om det nu är en kundretur. Såg iaf ut som att den var ny och skadorna kan ju vara från fabrik men det gör ju inte mig gladare och jag måste ju konka kartongen fram och tillbaka och all väntetid på ny apparat. Hade sett fram emot en trevlig helg framför TVn men det kan man ju glömma.

Postad 11 januari 2006 - 22:05

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Nu packade jag upp TVn ändå för jag har ju betalt för den så jag ville ju iaf se på en film innan den skickas tillbaka, jag har ju trots allt betalat för den. Plockade endast ut tvn ur kartongen, satte upp den på bänken och kopplade endast in DVIn från HTPC och RGB-scarten från DVD och startade upp tvn. Jag möts en en grådassig bild så jag går in i menyn med hjälp av knapparna på tvn och ställer ner värdena och startar DVDn. Sätter mig i soffan och håller på att svimma av. Bilden är så hemsk så att jag blir riktigt förbannad, inte en tillstymmelse av svärta i bilden.

Är det jag som håller på att bli galen, för petig eller bryr sig inte folk om att ha svärta i bilden som köper dessa apparater?? Testar snuttar från film efter film som jag sett flertal gånger på min gamla Sony 32" CRT och LG Plasman jag hade efter den och filmerna tappar ju all information i de mörkaste senerna och eftersom det är dålig svärta så blir det inget tryck i färgerna.

Testar från datorn och bilder blir ju betydligt skarpare och finare men hur jag än ställer in på tvn så finns där ingen svärta. Passar då på att testa helfärgade bakgrunder för att se om det är några felande pixar och jag hittar på en gång 4st felande!!!!! Vilket j---a skämt. Vilken tur att man har pixelgaranti på apparaten men det hjälper ju inte upp bildkvaliteten ett dyft. Packade ner apparaten igen eftersom jag tappade allt intresse för den och min dröm om att jag hade hittat riktigt bra TV gick i kras.

Är det någon som har testat denna tv och flera andra i hemmamiljö som kan säga om det finns någon LCD-apparat som ger bättre svärta än denna eller är det tillbaka till CRT tills de kan tillverka en bra LCD-apparat. Tanken att gå tillbaka till lågupplöst plasma är väldigt stor men mitt vardagsrum är tyvärr för litet för att köra med det. Möjligtvis så kan en 37 tummare funka men de kostar ju istortsett lika mkt som en 42 tummare. Någon som kan komma med förslag på vad jag skall göra? SKall snacka med hembiobutiken om det är OK att byta apparaten till nått annan eller kreditera pengarna eftersom apparaten har pixelfel också.

Jo, jag glömde säga att apparaten är iaf helt knäpp tyst från brum. Lyssnade på baksidan och det var tvärtyst i rummet och inte ett enda missljud från den. Kolla också på de bifogade bilderna. Det visar precis hur svärtan ser ut på tvn. Beroende på ljusttyrkan på era bildskärmar varierar väl det lite grann men det visar ju ungefär hur dålig den är. Kan inte heller låta bli att tänka på hur tanken om att LCD-tekniken är ett skämt växer inombords.

[attachment=16418:attachment]
[attachment=16419:attachment]
[attachment=16420:attachment]

Redigerat av Skogga, 11 januari 2006 - 22:17.

Postad 11 januari 2006 - 23:15

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Nu packade jag upp TVn ändå för jag har ju betalt för den så jag ville ju iaf se på en film innan den skickas tillbaka, jag har ju trots allt betalat för den. Plockade endast ut tvn ur kartongen, satte upp den på bänken och kopplade endast in DVIn från HTPC och RGB-scarten från DVD och startade upp tvn. Jag möts en en grådassig bild så jag går in i menyn med hjälp av knapparna på tvn och ställer ner värdena och startar DVDn. Sätter mig i soffan och håller på att svimma av. Bilden är så hemsk så att jag blir riktigt förbannad, inte en tillstymmelse av svärta i bilden.

Är det jag som håller på att bli galen, för petig eller bryr sig inte folk om att ha svärta i bilden som köper dessa apparater?? Testar snuttar från film efter film som jag sett flertal gånger på min gamla Sony 32" CRT och LG Plasman jag hade efter den och filmerna tappar ju all information i de mörkaste senerna och eftersom det är dålig svärta så blir det inget tryck i färgerna.

Testar från datorn och bilder blir ju betydligt skarpare och finare men hur jag än ställer in på tvn så finns där ingen svärta. Passar då på att testa helfärgade bakgrunder för att se om det är några felande pixar och jag hittar på en gång 4st felande!!!!! Vilket j---a skämt. Vilken tur att man har pixelgaranti på apparaten men det hjälper ju inte upp bildkvaliteten ett dyft. Packade ner apparaten igen eftersom jag tappade allt intresse för den och min dröm om att jag hade hittat riktigt bra TV gick i kras.

Är det någon som har testat denna tv och flera andra i hemmamiljö som kan säga om det finns någon LCD-apparat som ger bättre svärta än denna eller är det tillbaka till CRT tills de kan tillverka en bra LCD-apparat. Tanken att gå tillbaka till lågupplöst plasma är väldigt stor men mitt vardagsrum är tyvärr för litet för att köra med det. Möjligtvis så kan en 37 tummare funka men de kostar ju istortsett lika mkt som en 42 tummare. Någon som kan komma med förslag på vad jag skall göra? SKall snacka med hembiobutiken om det är OK att byta apparaten till nått annan eller kreditera pengarna eftersom apparaten har pixelfel också.

Jo, jag glömde säga att apparaten är iaf helt knäpp tyst från brum. Lyssnade på baksidan och det var tvärtyst i rummet och inte ett enda missljud från den. Kolla också på de bifogade bilderna. Det visar precis hur svärtan ser ut på tvn. Beroende på ljusttyrkan på era bildskärmar varierar väl det lite grann men det visar ju ungefär hur dålig den är. Kan inte heller låta bli att tänka på hur tanken om att LCD-tekniken är ett skämt växer inombords.

[attachment=16418:attachment]
[attachment=16419:attachment]
[attachment=16420:attachment]

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, angående hembiobutiken så skickade jag nyligen tillbaka en JVC lcd-tv till dom..
Fick information om at den klarade pixelmappat via DVI ingången från dator..
Fick hem den, testade.. inte då, klarade bara 1024x768, vilket det även stod i manualen när jag läste den. Ringer dom... och hör o häpna, dom lägger på 500kr + mellanskillnad för en annan tv pg av att den är "använd" och inte kan säljas som ny längre. Tycker det är ett solklart fall av öppet köp då jag faktiskt köpte den pg av felaktig information från dom själva. Men jag orkade inte bråka och la mellanskillnaden för att få en LX2 + 500kr.
Jag är väldigt nöjd med tvn, klara, skarpa färger, skarp bild via HDMI och komponent. Till och med analoga tvsändingar ser okej ut jämfört med t.ex Samsung LE-32R51B.

Kan ju vara så att du fått en tv som en annan kund inte var nöjd med.. men som i själva verket är något fel på... När jag tittar på dina bilder så verkar det sannerligen så.. Tyvärr är jag nog den enda i hela världen som inte inte äger en digitalkamera än, annars hade jag postat lite bilder jag med.

Och.. ja.. hoppas du har vittnen på att tvn var skadad när du fick den, typ transportfirman som borde kunna anses vara opartisk.... annars kanske dom får för sig att det är DU som skadat den..

Redigerat av EatMyRam, 11 januari 2006 - 23:38.

Postad 11 januari 2006 - 23:44

Unregistered1047
  • Unregistered1047
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Skogga, som det ser ut på dina bilder så måste det absolut vara fel på din TV. Har en LX2:a och skillnaden jämfört med dina bilder är som dag o natt. Vad körde du med för brightness? ser väldigt ljust ut. Sen att den var repig och hade pixelfel gör inte saken bättre. Nej, ta och skicka tillbaks skiten och begär en ny eller begär pengarna tillbaka. Sen så ÄR ju LCD generellt sämre på svärta jämfört med plasma. Beror nog på hur pass känslig/van man är med en viss bildteknik också.

Postad 12 januari 2006 - 00:06

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Jag har ju inga vittnen på att den var repad ur kartongen förutom sambon men skall man behöva det så tycker jag att det är tragiskt. Repan såg jag så fort jag öppnade upp skyddsplasten på apparaten och den är inte liten heller samt att det var smutsiga fingeravtryck runt panelen var ju riktigt skumt. Apparaten har ju 4st pixelfel också så det verkar vara ett rikigt måndagsex, kan inte beskriva med ord hur besviken och irriterad jag är nu. Sambon var på mig och frågade hur jag kunde byta LG plasman till sånt här skräp där man inte ens kan se mörka partier i bilden. Borde kunna häva köpet på tvn i och med att det är pixelfel, att apparaten var skadad samt att den inte motsvarar vad tillverkaren lovar för att sedan gå och köpa en Panasonic 32" CRT här på hemmaplan så man slipper detta.

Avanti: Jag körde med 40 i brightness och 70 i kontrast har jag för mig på bilderna men även om jag sänkte brightness till 0 eller upp till 70 så var svärtan lika blaskig. Kolla på första bilden jag postade så ser man i de mörka partierna ingenting, kör jag samma film på Sony CRT jag har bredvid så är bilden klockren.

Redigerat av Skogga, 12 januari 2006 - 00:11.

Postad 12 januari 2006 - 10:20

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag har ju inga vittnen på att den var repad ur kartongen förutom sambon men skall man behöva det så tycker jag att det är tragiskt. Repan såg jag så fort jag öppnade upp skyddsplasten på apparaten och den är inte liten heller samt att det var smutsiga fingeravtryck runt panelen var ju riktigt skumt. Apparaten har ju 4st pixelfel också så det verkar vara ett rikigt måndagsex, kan inte beskriva med ord hur besviken och irriterad jag är nu. Sambon var på mig och frågade hur jag kunde byta LG plasman till sånt här skräp där man inte ens kan se mörka partier i bilden. Borde kunna häva köpet på tvn i och med att det är pixelfel, att apparaten var skadad samt att den inte motsvarar vad tillverkaren lovar för att sedan gå och köpa en Panasonic 32" CRT här på hemmaplan så man slipper detta.

Avanti: Jag körde med 40 i brightness och 70 i kontrast har jag för mig på bilderna men även om jag sänkte brightness till 0 eller upp till 70 så var svärtan lika blaskig. Kolla på första bilden jag postade så ser man i de mörka partierna ingenting, kör jag samma film på Sony CRT jag har bredvid så är bilden klockren.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lider med dig och kan även jag konstatera att så här ser inte svartan ut på min LX1a (se bilderna koplade till denna tråd). Eftersom du har samma symtom både från DVI och SCART kan det uteslutas fel på matningen, så det är nog bara att kämpa för att få tillbaka ersättning för alla utlägg och besvär.

Postad 18 januari 2006 - 00:03

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min LG LX2 i drygt 1½ vecka.

Och jag är ganska imponerade i jämförelse med det jag testat innan, JVC LT-32A61 och
Samsung LE-32M51B.

Har äntligen köpt mig en 10m lång DVI-D kabel. Men var lite rädd att LGn bara skulle klara analog signal via DVI, men icke då. Den klarar både digital och analog.
Det är via HTPC som LGn verkligen kommer till sin rätt tycker jag. KANONbild, även med 10m lång DVI kabel. På samsungen hade jag lite småstörningar och jag fick köra "auto adjust" för att få bilden bra, och den klarade bara analogt pc signal, om man inte körde via HDMI förstås.. men där har jag min Samsung HD850 inkopplad.
Inga justeringar behövs, bilden är skarp och fin utan några justeringar.

Enda nackdelen jag kan tycka med denna tv är att betraktningsvinkel är ganska dålig om man vill ha bra svärta(? bilden blir bra mycket ljusare ju större betraktningsvinkeln blir).
Tänkte aldrig på betrakningsvinkeln när jag hade samsungen och jvcn hemma.. var för missnöjd med funktionerna på dom apparaterna. Störningar via PC ingång på samsungen, suddig bild vid analoga tvsändingar.. rörelseoskärpa vid framförallt små rörelser. Antar att det har något med samsungens bildbehandling att göra.

JVCn o andra sidan var en fullträff i bildkvalité.. MEN uselt HTPC stöd.. om den bara hade haft hdmi och DVI ingåns som stödde 1366x768 HTPC hade den varit en riktig fullträff.. enligt mig.

Mitt omdöme är att det är en bra tv över lag. Kanske inte bästa bild vid analoga sändingar.. men kanon via HDMI och DVI (HTPC). Jag är helt klart nöjd och jag kommer absolut köpa mig ett tvkort och köra htpc rakt igenom i framtiden. Det är där LCD-tv verkar komma mest till sin rätt.
Någon blåaktig ton/svärta har jag inte sett röken av.
Och inga döda pixlar på mitt exemplar.. tack för det! :D

Redigerat av EatMyRam, 18 januari 2006 - 00:10.

Postad 19 januari 2006 - 19:16

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Så var det dags. Polaren ringde från sin Expertbutik och meddelade att han hade säljaren från LG där. En LX1:a får jag nästa vecka, till det trevliga priset av 14.200kr. Hoppas jag blir lika nöjd som er andra. :P

/Gherry

Postad 19 januari 2006 - 23:12

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Hm, var inne och ställde om sorgkanterna till svart i servicemenyn.
Under samma meny finns ett alternativ för "brightness" och alternativen 43% - 60% - 100%.
Stod på 60% orginal, ställde om till 43%. (kommer inte ihåg exakta värden i menyn)

Vad ändrar jag egentligen? Jag tycker svärtan har blivit bättre på tvn, men jag litar inte riktigt på mitt eget omdöme i det här fallet :P

Någon som provat?

Angående folk som upplever svärtan som dålig så verkar det bero till stor del på vilket material man tittar på. Körde nyss Alien 2 special edition via DVDn (samsung HD850) och svärtan / bilden var inte alls bra. Körde samma film via datorn och DVI, oj, vilken skillnad både i svärta och bildkvalite!

Kör jag Sagan om de två tornen via DVD är svärtan / bild kanon.
StarWars Attack of the Clones 1080i via PC (om det verkligen är 1080i låter jag vara osagt, 11gb dvdfilm, låter snålt för en riktigt 1080i film?) OJ OJ OJ.. här kommer tvn verkligen till sin rätt.

Det verkar som sagt hänga mycket på vad man har för källmaterial då denna tv verkar lite känslig.. eller det kanske alla lcd-tv är.
Via PC kopplingen verkar denna tv utnyttja sin fulla potential.

Redigerat av EatMyRam, 19 januari 2006 - 23:21.

Postad 19 januari 2006 - 23:22

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
dubbelpost, raderad

Redigerat av EatMyRam, 19 januari 2006 - 23:22.

Postad 20 januari 2006 - 08:33

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Under samma meny finns ett alternativ för "brightness" och alternativen 43% - 60% - 100%.
Stod på 60% orginal, ställde om till 43%. (kommer inte ihåg exakta värden i menyn)

Vad ändrar jag egentligen? Jag tycker svärtan har blivit bättre på tvn, men jag litar inte riktigt på mitt eget omdöme i det här fallet  :P

Någon som provat?

Angående folk som upplever svärtan som dålig så verkar det bero till stor del på vilket material man tittar på. Körde nyss Alien 2 special edition via DVDn (samsung HD850) och svärtan / bilden var inte alls bra. Körde samma film via datorn och DVI, oj, vilken skillnad både i svärta och bildkvalite!

StarWars Attack of the Clones 1080i via PC (om det verkligen är 1080i låter jag vara osagt, 11gb dvdfilm, låter snålt för en riktigt 1080i film?) OJ OJ OJ.. här kommer tvn verkligen till sin rätt.

Det verkar som sagt hänga mycket på vad man har för källmaterial då denna tv verkar lite känslig.. eller det kanske alla lcd-tv är.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det nog så att materialet avgör hur bilden blir, hoppas HD sändningar kommer igång fort och slår igenom i många kanaler snabbt. Hoppas SVT använder alla mina licens pengar till detta :o

Att tänka på när man gämför bild mellan ingångar är att om man har tex, "PSM"(bildinställningsminnet) på ANVÄNDARE på AV1 och byter till tex, HDMI så följer inte bildinställningsminnet med automatiskt utan man får välja PSM för varje ingång.

Jag vet inte vilken typ av kabel du använder mellan din DVD spelare och LX1a men har sett att många får betydvigt sämre bild/svarta när man använder scart än om man använder DVI/HDMI/KOMPONENT.

Spännande det här med att du tycker du fick bättre svarta när du ändrade i servicemenyn. Jag har inte upplevt att jag tycker svartan är så dålig, så jag väntar nog lite innan jag vågar pilla runt i denna menyn. Men kan inte alla andra ändra och testa lite så jag får ett bra underlag till vad som gäller innan jag gör detta :o

Postad 20 januari 2006 - 11:16

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Vad ändrar jag egentligen? Jag tycker svärtan har blivit bättre på tvn, men jag litar inte riktigt på mitt eget omdöme i det här fallet  :angry:

Någon som provat?

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det nog så att materialet avgör hur bilden blir, hoppas HD sändningar kommer igång fort och slår igenom i många kanaler snabbt. Hoppas SVT använder alla mina licens pengar till detta :lol:

Att tänka på när man gämför bild mellan ingångar är att om man har tex, "PSM"(bildinställningsminnet) på ANVÄNDARE på AV1 och byter till tex, HDMI så följer inte bildinställningsminnet med automatiskt utan man får välja PSM för varje ingång.

Jag vet inte vilken typ av kabel du använder mellan din DVD spelare och LX1a men har sett att många får betydvigt sämre bild/svarta när man använder scart än om man använder DVI/HDMI/KOMPONENT.

Spännande det här med att du tycker du fick bättre svarta när du ändrade i servicemenyn. Jag har inte upplevt att jag tycker svartan är så dålig, så jag väntar nog lite innan jag vågar pilla runt i denna menyn. Men kan inte alla andra ändra och testa lite så jag får ett bra underlag till vad som gäller innan jag gör detta :P

<{POST_SNAPBACK}>

Kör DVDn självklart via HDMI, finns det något bättre alternativ? :)
Svärtan är inte alls dålig när man har bra dvd material. Men i det här fallet så var den alien 2 special edition, och svärtan var inte alls bra. Dock blev den bra när jag spelade upp den från pcn via DVI ingången. Kanske har något med mpeg dekodern att göra.

Jag upplever svärtan som bättre efter att ha ändrat i servicemenyn, men jag vågar inte säga att det faktiskt är det. Har inte hunnit växla mellan dom olika brightness inställningarna och kollat på något vettigt material än.

Postad 18 februari 2006 - 17:05

dreq
  • dreq
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är inte speciellt kunnig i området, utan måste fråga er här. Jag tittade in på galleriet under denna tv, där såg jag denna bild, https://www.minhembi.../bild/52630.jpg

Kan man se på totalt 4 tv-kanaler samtidigt? Eller är det bara screenshots? Vore trevligt om det var som det förstnämnda.

Postad 18 februari 2006 - 23:48

ille
  • ille
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
TV'n har ett läge där 3 små fönster visar 5 sekunder rörlig video från varje kanal och går igenom alla analoga kanalerna. Endast ett av fönstrerna visar rörligt video medans de andra två är stilla.

Postad 20 april 2006 - 12:38

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Om ni kollar i tidningen Hemmabiotidningens senaste nummer ser ni att dom kom fram till det vi som äger en LGLX/LP model redan visste ;)
Jo, i ett test där 22 andra LCD apparater var med utsågs LX1an till TESTVINNARE.
Att den nu även finns att köpa för 13090 kr inkl frakt från Ullareddigital som jag och dom flesta andra som används sig av dom anser är en av dom bästa handlarna i Sverige borde göra denna till ett självklart val :)

Jag har själv haft min LX1a i fyra månader nu ( ca 330 timars tittande) och blir mer och mer nöjd.
Jag och två kompisar har gämfört våra 32" LCD apparater, och dom erkände att LGn presterade klart bäst bild igämförelse med deras Samsung LE-32R51 och Sagem Axium HD-L32.

Postad 20 april 2006 - 20:03

trollett
  • trollett
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra! Måste skaffa ett jobb nu så jag också kan få HD!

Postad 29 oktober 2006 - 16:15

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
kollade på kompletts sida.. På Lx2an stod det HD förberedd och på Lx1an stod det HD-klar..

Skulle ju inte vara nån skillnad.. Sen ha LX1an ingen Vga ingång men Lx2an.. Alla spec säger ju olika.. :)

Är det en bra tv till dator det här??

Redigerat av Micke dee, 29 oktober 2006 - 16:37.

Postad 29 oktober 2006 - 20:41

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Dom har identisk funktion. Bara skillnad i design.
Jag använder den till dator och det är inga problem men man ska komma ihåg en sak:
Dess native upplösning är 1366x768 vilken du får till när du kopplar via VGA (med powerstrip). När du kopplar via DVI (eller HDMI) är du helt bunden till TV:ns inprogrammerade EDID information om du vill ha 1:1 pixelmappning. I LG:ns fall stödjer den 1360x768 som största upplösning. Det ger att du med ett grafikkort som skickar ut 1366 inte kan få 1:1 mappning, utan det bästa är att köra 1360x768 ut från datorn. Då får man tyvärr acceptera att det blir 3st pixelrader på var sin sida av skärmen som är svarta.

Vad jag vet är dock LG:n bättre än många andra LCD-tv i samma klass på att hantera koppling mot dator!

/Leif

Postad 30 oktober 2006 - 21:14

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Okej men det är Vga utgång och så på båda modeller, vaför står det så olika i specarna då?? Allt finns som man behöver i framtiden.. Den är hd-klar och allt..

Lxr2 ärju fan mycket billigare..

men det var ju ett tag sen den kom ut, men håller den lika klass som de nya idag i samma prisklass?

Får man det där 1080 vad alla snackar om, vad är det för nått?

Redigerat av Micke dee, 30 oktober 2006 - 21:45.

Postad 03 november 2006 - 21:23

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
behöver svar, tänkte beställa, nån återförsäljare som har som man kan titta på den också??

Postad 03 november 2006 - 22:06

Unregistered1047
  • Unregistered1047
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
LX1 och LX2:an är gamla modeller.... tycker du borde kolla upp antingen efterföljaren LB1 som t.om kostar mindre än LX1/LX2 eller ännu bättre de kommande LB2R-modellerna som har Perfect Motion-teknologin/Pure Black-teknologin i 32-42"-storlekar. Eller hoppa upp ett steg till till 47LB2RF som har full HD-upplösning (1920x1080) men då kanske priset blir lite väl högt ;)

Men till dator så har jag ej personligen sett en LCD-TV som funkar bättre till just dator än LG's modeller. Men detta kanske har ändrats senaste månaderna... sitter själv men en LX2:a som funkar utmärkt till datorn.

Postad 03 november 2006 - 22:29

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Okej är LB1 an värre?? men den var inge fin. men LB2an Är den värre på allt än lxr modellerna??

Jaha, jo dom kom ju ut för ett tag sen.

Redigerat av Micke dee, 05 november 2006 - 19:07.

Postad 05 november 2006 - 22:07

Micke dee
  • Micke dee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
eller rekomendera nån annan modell:)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.