LG RZ-37LZ55
134 svar till detta ämne
Postad 14 December 2005 - 15:40
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Alltså jag kan omöjligt förstå hur man kan tycka den är en mycket bra panel vad gäller svärtan.
Antingen är det något fel på din panel, eller så har du betydligt känsligare syn än oss andra angående svärtan. Om det är det senare så blir du knappast nöjd med någon LCD eftersom de alla har samma problem. LG:n är inte sämre än de andra i detta fall, tvärtom t.o.m. mycket bättre än t.ex. Viewsonic. Kanske du borde titta på en plasma... Själv är jag nöjd, och det räcker för mej..
Postad 14 December 2005 - 19:41
peka45
-
peka45
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Är väldigt nyfiken på denna skärm, har "följt" den ett tag här.
Skulle verkligen uppskatta om ni som har denna tv skulle vilja ta lite bilder och lägga ut här.
Är även nyfiken på hur fjärrkontrollen ser ut. Vill ju även att den ska se fin ut
Har nämligen inte hittat så många bilder på denna tv förutom på LG:s sida och då jag tycker
tv:n kommer vara som en möbel vill jag att den ska se bra ut också.
Tusen tack så länge!
Postad 14 December 2005 - 20:10
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag får nog lära mig att leva med dess brister och njuta av den fina bilden med högupplöst material.
Zetor: Du nämner att du kör en HD850 via HDMI, hur tycker du det blir? Skalar du upp till 720p i spelaren då? Jag har testat och köra lite DVD med Xbox 360:n, det blev inget vidare tycker jag, dålig skärpa, men den skalar ju inte heller upp.
Postad 15 December 2005 - 06:43
Gabriel_80
-
Gabriel_80
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
MOPE: Att ha kontrastinställningen i 100% ger verkligen kass bild med analoga källor. Har för närvarande kontrast 70, ljusstyrka 45, färg 35, skärpa 40. Om man drar ner för mycket ljusstyrkan så försvinner nyanserna i de mörka områdena.
En liten förbättring i hudfärgerna fick jag när jag satte fleshtone till 2 istället för defaultvärdet 1. Detta passar för mig, och min digitalbox (Kreatel IPTV), men kan vara dålig inställning på andra boxar. Märkte att fleshtone 0 och 1 gjorde huden aningen rödaktigare.
Kan någon annan posta inställningar också så kan man laborera lite mer hemma.
Postad 15 December 2005 - 20:31
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag får nog lära mig att leva med dess brister och njuta av den fina bilden med högupplöst material.
Zetor: Du nämner att du kör en HD850 via HDMI, hur tycker du det blir? Skalar du upp till 720p i spelaren då? Jag har testat och köra lite DVD med Xbox 360:n, det blev inget vidare tycker jag, dålig skärpa, men den skalar ju inte heller upp.
<{POST_SNAPBACK}>
Bilden via HDMI är något ljusare, färggrannare och mera detaljrik än via komponent. Jag har provat skala upp, men 720p tycker jag inte förbättrar bilden nämnvärt jämfört med det vanliga 576p.
Postad 16 December 2005 - 21:29
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
De grå kanterna vid 4:3 och 14:9 har jag fått bort genom servicemenyn.
Hur kommer man in i servicemenyn på denna?
Postad 17 December 2005 - 09:32
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Håller in Menu-knappen på både TV:n och fjärrkontrollen samtidigt tills att servicemenyn visas, men man måste släppa knapparna på en gång den visas för släpper man 1 sekund senare så kommer ett fält för att fylla i lösenord upp. Jag fick hålla på några gånger innan jag lyckades.
Postad 18 December 2005 - 13:37
Unregistereda7036bb0
-
Unregistereda7036bb0
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Funkar det att kolla analog tv på denna?
Postad 18 December 2005 - 13:56
Gabriel_80
-
Gabriel_80
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ingenting över 28" är bra för analog-tv. Dessutom, digitalövergången är här så det är väl bara att anpassa sig? Om man har råd att slänga 15k på en tv så har man nog råd med 500kr för en digitalbox
Men som svar på din fråga: Javisst "funkar" det. Men inte att rekommendera om man inte vill se på en grötig ojämn, onyanserade orolig bild. (och detta är ju inte TV:ns fel)
Redigerat av Gabriel_80, 18 December 2005 - 13:58.
Postad 19 December 2005 - 15:18
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Hur är det med Audio out från denna?. Rykten gör gällande att det saknas. Kan man ta audio out via scarten?
Postad 19 December 2005 - 18:13
Black_man
-
Black_man
-
Rookie
-
9 inlägg
Hur är det med Audio out från denna?. Rykten gör gällande att det saknas. Kan man ta audio out via scarten?
<{POST_SNAPBACK}>
Variable Audio out finns. Inga problem med det!
Postad 19 December 2005 - 21:38
Pierre GS
-
Pierre GS
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Då hör man till den skara som köpt denna eminenta TV, valde mellan denna, Diboss 40" och Viewsonics, och jag tycker att denna är klockren!
ypperligt datorstöd (kör 1360x768 via VGA, skall prova HDMI imorrn....)
Det är när man sitter med denna TV som datorskärm som man förstår varför plasma snart är hopplöst ute.....
Postad 28 December 2005 - 13:16
Reinman
-
Reinman
-
Rookie
-
2 inlägg
Hallå allihopa !
Skriver mitt första inlägg här  .
Är nära ett köp av denna lcd å undrar två saker : 1 Har den bildminne för varje källa eller endast ett globalt för alla
2 Hur upplever ni ljudet , e de bra eller är det externt som gäller, tänkte inte ha 5.1 till denna tv från start iaf, ska flytta först o handla ljud sen
Ha de´
Postad 28 December 2005 - 19:24
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Reinman: Ja den har bildminne för varje källa. Ljudet är helt okej, inget jag stört mig på iaf, var dock bättre på min gamla Sony 32" CRT, men den var å andra sidan bättre på allt annat också. Man saknar verkligen CRT när man köpt en LCD  (förutom när man spelar xbox 360 eller kopplar in datorn)
Postad 28 December 2005 - 20:48
Gabriel_80
-
Gabriel_80
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Mope: Verkligen? Såg CRT-bilden bättre ut vid TV-tittande? Kör du digital-TV? Tycker själv att färgerna och allt blev mycket bättre än på min 28" philips crt, iofs ingen höjdare kanske. Har själv digital-tv som källa just nu och är mycket nöjd.
Postad 28 December 2005 - 22:12
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Gabriel: Jag kör Digital-TV från Comhem med Sagem-box via RGB-scart (supra). För det första så är svärtan som natt och dag (men det vet ni kanske redan att jag tycker), sen tycker jag att färgdjupet är mycket sämre. Märks speciellt i ljusa scener, sådan det borde finnas nyanser i bränns ut helt i vitt. Men sen gör ju uppskalningen mycket, man märker verkligen hur komprimerat Digital-TV är, har dock fått bort de värsta komprimeringsartefakterna när jag kalibrerade (drog ner kontrast, skärpa och färg).
Sen har jag inte testat DVD förutom från Xbox360:n och det såg inte bra ut (oskärpa och brusigt), men jag ska investera i en DVD-spelare med uppskalning och HDMI, får se hur det blir då.
Men jag tycker det inte är så konstigt, för att se på lågupplöst material så är en lågupplöst CRT bäst. Jag spelar dock väldigt mycket Xbox 360 och då är den underbar, förutom vad det gällar svärtan då.
Jag ska antagligen byta den dock, dels för tjutet som jag skrivit om tidigare i tråden och dels så hänger den sig när jag slår på med POWER-knappen på fjärrkontrollen, då måste jag dra ur kabeln och sätta i den igen så går den igång. Detta händer dock inte om jag startar den med någon annan knapp, mycket konstigt.
Postad 28 December 2005 - 22:41
Pierre GS
-
Pierre GS
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hej, bytte min tv idag pga två orsaker: tv:n gav ett tjutande ljud när man använde andra bildlägen än dynamisk (låter helt sjukt, men sant), och så hade jag också problem med att den hängde sig ibland så jag fick dra ur strömmsladden (fast jag har inte hittat ngn logik i varför den gjorde det).
Fick i alla fall en ny idag, och den tjuter inte (kan tillägga att ingen annan än jag hört tjutet, men jag brukar vara extremt känslig för sådana saker....)
Kör fortfarande med 1360x768 via VGA, har ej provat hdmi (och kommer inte att göra det då jag tycker VGA är knivskarpt), däremot så blir det inte speciellt bra med den medföljande VGA-kabeln, den suger.....men efter byte till en mer "normal" vga-kabel så blir det mumma!
(har tänkt ha hdmi till en dvd-spelare)
Mycket nöjd i övrigt, bildminne för varje källa, vilket är oerhört användbart, om inte helt nödvändigt på denna nya typ av apparat som används till så mycket.
Postad 30 December 2005 - 14:29
Nygren777
-
Nygren777
-
Rookie
-
1 inlägg
Någon som har köpt denna tv utomlands?
Någon som vet om denna tv finns i lager någonstans?
Jag tycker den verkar väldigt intressant.
Redigerat av Nygren777, 30 December 2005 - 14:29.
Postad 07 January 2006 - 16:49
CNelson
-
CNelson
-
Rookie
-
5 inlägg
Nån som vet ett bra billigt väggfäste till denna tv? vilken Vesa-standard följer den?
Och vet någon om den finns uppsatt nånstans så att man kan kolla på den?
Postad 09 January 2006 - 14:04
Fofpop
-
Fofpop
-
Rookie
-
6 inlägg
Håller in Menu-knappen på både TV:n och fjärrkontrollen samtidigt tills att servicemenyn visas, men man måste släppa knapparna på en gång den visas för släpper man 1 sekund senare så kommer ett fält för att fylla i lösenord upp. Jag fick hålla på några gånger innan jag lyckades.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket lösenord ska man skriva då? Jag provade med 0000 och 1234 men lyckades inte komma in. --filip
Postad 10 January 2006 - 18:48
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fofpop: Du ska alltså hinna släppa knappen innan rutan med lösenord dyker upp, då behöver du inte fylla i något lösenord. Du måste tajma och släppa precis samtidigit som servicemenyn visas.
Postad 10 January 2006 - 20:05
Fofpop
-
Fofpop
-
Rookie
-
6 inlägg
Fofpop: Du ska alltså hinna släppa knappen innan rutan med lösenord dyker upp, då behöver du inte fylla i något lösenord. Du måste tajma och släppa precis samtidigit som servicemenyn visas.
<{POST_SNAPBACK}>
Aha. Efter 15 försök så lyckades jag tajma rätt och sedan var det bara att fixa bort gråa kanten. Underbart. Tack!!!!
Postad 12 January 2006 - 22:58
Unregistered334576a0
-
Unregistered334576a0
-
Rookie
-
7 inlägg
Tjenare hej alla.
Är det någon som vet varför jag får upp texten "HDMI Sound not supported" när jag spelar upp en film med HDMI kabel från en Samsung HD950 spelare.
Jag har letat i manualen men inte hittat något om det där.
Postad 19 January 2006 - 18:57
Unregisteredd287695a
-
Unregisteredd287695a
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tjena!
Jag är inne i fasen att köpa en platt tv men har inte bestämt mig vilken än, funderar på LG RZ-37LZ55.
Jag har en fråga till er som har den här lcd, kan man få delad skärm typ pip, jag vet att den inte har dubbla turner men det jag är intresserad av är om man kan dela skärmen med tex. Tv- bild och hdmi ingången. Hade tänkt sen när man har in handlat en ps3 så kan man surfa på ena sidan av skärmen och ha tv-bilden på andra sidan
Postad 23 January 2006 - 14:36
bigX
-
bigX
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
den finns på megastyle för 16.495 kr....http://www.megastyle.se/std_viewprod.php?id=32814&catid=2 Konstigt att det inte står på prisjakt...har rapporterat iallafall
Postad 23 January 2006 - 18:58
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
bigX: Men snälla, måste du verkligen berätta sådant?  Ångest att den går att få tag på för 3000 kr billigare nu än när jag köpte den i december, men så är det alltid.
Jag har iaf skickat tillbaka min, hoppas på att jag får en ny nästa vecka.
Postad 23 January 2006 - 21:40
bigX
-
bigX
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag ber om ursäkt.....
Jag vet hur tråkigt när sånt händer  ....nåja men sånt e livet  Hoppas du är nöjd med den iallafall...
Postad 23 January 2006 - 22:58
Unregistered334576a0
-
Unregistered334576a0
-
Rookie
-
7 inlägg
mope!
När din skärm låste sig kunde du ändra kanaler eller ljud på tv's knappar eller var den helt låst?
Min skärm som jag fick för 1 månad sen har börjat bli ganska lustig.
Jag kan inte använda fjärkontrollen men det fungerar hur bra som hällst att ändra inställningar eller kanaler på tv's knappar.
Blir så trött på allt som inte kan fungera som det ska.
Skiten kosstar ju en förmögenhet och då tycker man ju att det ska fungera.
Postad 23 January 2006 - 23:39
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nej, när min hängde sig så gick det inte att göra något, inte ens med knapparna på TV:n, det enda man kunde göra var att dra ur strömmen och sätta in den igen. Den hängde sig bara när man satte på den, har aldrig hängt sig efter att man väl fått igång den.
Postad 26 January 2006 - 09:49
sm6xvz
-
sm6xvz
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Så nu har jag haft min 37LZ55 i 2 veckor.
Jäkligt nöjd é jag med den.
Men é det bara min TV som knäpper och sprakar inuti när man sätter på och stänger av den?
Det tycker jag é riktigt irriterande.
Sedan stämmer ju inte specifikationen på LG´s hemsidan vilket jag blev riktigt sne för.
På hemsidan står det att det är ett tilt-bart bordställ som medföljer men inte fasiken går det att tilta.
Kontaktade LG kundtjänt om detta och hon svarade mig att enligt hennes papper så ska det vara tilt-bart. Men bad att få ringa upp mig efter det hon pratat med en produkt tekniker. Hon ringde Mig lite senare och sa att det var fel i specen. Om jag vill framföra ett klagomål så kunde jag göra detta till dom, men jag orkade inte då.
Postad 26 January 2006 - 10:47
Fofpop
-
Fofpop
-
Rookie
-
6 inlägg
Så nu har jag haft min 37LZ55 i 2 veckor. Jäkligt nöjd é jag med den. Men é det bara min TV som knäpper och sprakar inuti när man sätter på och stänger av den? Det tycker jag é riktigt irriterande.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo den knäpper i några sekunder efter att den slagits av. Det står även i bruksanvisningen att detta är fullt normalt. Misstänker att det är kylflänsar som kyls av... --filip
Postad 27 January 2006 - 22:55
nordic111
-
nordic111
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Detta verkar vara riktigt bra tv!!! Priset och storleken (har ett litet vardagsrum så jag kommer sitta ca 2-2,5 m ifrån) tilltalar mig.
Är dock en nybörjare och har lite frågor...
Jag tittar mest på tv och om jag kollar på dvd blir det genom vanlig scart. Ska troligtvis beställa digitalbox genom comhem (bor i comhem hus).
1. Borde jag skaffa mig en lågupplöst tv istället, eller kommer denna funka bra vid vanligt tv-tittande genom digitalbox?
2. Är digitalboxen man får från comhem bra nog eller måste jag köpa en ny?
Tacksam för svar....
Postad 29 January 2006 - 00:21
SnakePlissken
-
SnakePlissken
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej,
I början tyckte jag bilden inte var så bra och har kommit fram till att det är XD engine som står för det hela. Med XD engine på så förstärks brus ganska mycket, bilden får dessutom högre kontrast och blir ljusare. Summan av detta blir en brusig bild, och om man tittar DVD via HDMI så ser man kodningsartefakter väldigt tydligt. Numera har jag alltid XD engine av. Nån annan som tänkt på detta, eller finns det nåt sätt att ställa in XD engine så att den beter sig bättre?
Postad 30 January 2006 - 12:15
narf
-
narf
-
Användare
-
-
135 inlägg
1. är ju svårt att svara på eftersom det är rätt individuellet men att köpa lågupplöst tyvker jag är ganska dumt nu när HDTv kommer på riktigt. Comhem kommer med det i sommar/höst. 2. Nej den är inte tillräckligt bra men jag vet inte om det finns bättre boxar, inte från Comhem själva i alla fall. Någon som vet? Detta verkar vara riktigt bra tv!!! Priset och storleken (har ett litet vardagsrum så jag kommer sitta ca 2-2,5 m ifrån) tilltalar mig.
Är dock en nybörjare och har lite frågor...
Jag tittar mest på tv och om jag kollar på dvd blir det genom vanlig scart. Ska troligtvis beställa digitalbox genom comhem (bor i comhem hus).
1. Borde jag skaffa mig en lågupplöst tv istället, eller kommer denna funka bra vid vanligt tv-tittande genom digitalbox?
2. Är digitalboxen man får från comhem bra nog eller måste jag köpa en ny?
Tacksam för svar....
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 30 January 2006 - 12:16
narf
-
narf
-
Användare
-
-
135 inlägg
Så du försämrar bilden medvetet för att insignal och inmaterial är dåligt? Intressant... Hej, I början tyckte jag bilden inte var så bra och har kommit fram till att det är XD engine som står för det hela. Med XD engine på så förstärks brus ganska mycket, bilden får dessutom högre kontrast och blir ljusare. Summan av detta blir en brusig bild, och om man tittar DVD via HDMI så ser man kodningsartefakter väldigt tydligt. Numera har jag alltid XD engine av. Nån annan som tänkt på detta, eller finns det nåt sätt att ställa in XD engine så att den beter sig bättre?
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 31 January 2006 - 20:28
SnakePlissken
-
SnakePlissken
-
Rookie
-
4 inlägg
Nja Narf! Ditt inlägg förutsätter att XD engine är någonting som gör bilden bättre, vilket ju är precis vad jag ifrågasätter. Exakt vad XD engine gör vet jag inte, men det ser ut som ökad kontrast och skärpa vilket inte alls behöver innebära att den upplevs som bättre. För MPEG-material är högre kontrast och skärpa inte något som gör bilden bättre... alltså tycker jag XD engine verkar kass... Tror inte så många har bättre insignal och inmaterial än att spela DVD via HDMI förresten. Så du försämrar bilden medvetet för att insignal och inmaterial är dåligt? Intressant...
Hej, I början tyckte jag bilden inte var så bra och har kommit fram till att det är XD engine som står för det hela. Med XD engine på så förstärks brus ganska mycket, bilden får dessutom högre kontrast och blir ljusare. Summan av detta blir en brusig bild, och om man tittar DVD via HDMI så ser man kodningsartefakter väldigt tydligt. Numera har jag alltid XD engine av. Nån annan som tänkt på detta, eller finns det nåt sätt att ställa in XD engine så att den beter sig bättre?
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 01 February 2006 - 23:20
ona
-
ona
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjena allihopa,
Ser att det finns en del folk som har bra smak! men jag har en liten fråga / funderingen. Jag köpte denna TV och tog hem den. Satte i com hem boxen via scart AV 1, och DVD via komponent. Allt var frid och fröjd. Under 2 dagar "låste" sig tv ca 5 ggr som någon av er andra hade haft erfarenhet av.
Jag tog tillbaks tv till affären och fick en ny. Samma visa igen. Jag har alltså fått 2 "dåliga" tv:ar?!? Kan inte vara sant?
En sak som jag märk är att om allt är avstängt och jag väljer att sätta på tv först med powerknappen och sedan digital boxen, då låser sig tv! om jag därimot sätter på digital boxen först och sedan tv, då låser sig tv inte.
När tv låser sig så är bilden helt svart och den lilla gröna lampan lyser. Man är tvungen att dra ur kontakten.
Nu undrar jag vad detta är för något? Kan någon hjälpa en stackars man? Skall det vara så här på en produkt för 20 lök?
Postad 02 February 2006 - 09:15
strypt
-
strypt
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag är på jakt efter en LCD tv och denna är högintressant för mig då jag prioriterar en bra bild framför en massa finesser typ mediacenter, usb anslutningar etc... MEN det är inte speciellt kul att slänga ut 20 loppor på en tv som uppenbarligen hänger sig då och då. Hur upplever ni som har tv'n det, är det något som man kan leva med?
Många (nästa alla typ) LCD tv's har ju nån form av problem, iallafall i den här prisklassen...
Postad 03 February 2006 - 12:19
Unregistered3ebea1c7
-
Unregistered3ebea1c7
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Är det någon som har tips på inställningar (contrast/sharpnes/brightnes/fleshtone/mpeg nr osv), kör DVD med en Samsung HD 950 via HDMI 720p men upplever bilden som brusig då det är scener med stora ljusa partier, t ex himmel/hav osv..Tar tacksamt emot tips på allt som går att ställa in.
Har även hittat nån färg inställning på DVD'n där man t ex kan ställa in RGB, RGB Extended mm.
Postad 03 February 2006 - 12:49
THracing
-
THracing
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
När jag kör 720p från DVD'n via HDMI interfacet så blir min bild också brusig med XD engine igång. Jag får också viss bandingeffekt och moiremönster. Så här står det på LG's hemsida: " Den höga detaljåtergivningen möjliggörs tack vare hög pixelupplösning och den senaste versionen av XD engine med 10 bitars färgåtergivning." Det är dock inte det enda den gör då manualen beskriver att: " XD är LG Electronics unika bildförbättringsteknik som omvandlar alla signaler rill HD-signaler med hjälp av en avancerad algoritm för bearbetning av digitala signaler"". Det måste väl betyda att DVD signalen som är uppskalad (kvalificerat gissad) till 720p, omarbetas ytterligare en gång av XD Engine (ännu mera gissningar). Inte konstigt att det blir brusigt... Jag har en bra analog signal via områdets gemensamma parabol och lika bra via egen antenn och Boxer. Med dessa källor så kör jag med XD igång viket ger bra bild och rejäl dynamik. När jag kollar på DVD så blir bilden, för mig, betydligt bättre med XD av. TV'n är så kontrastrik via HDMI att man inte behöver någon ytterligare hjälp. Köpte Band of Brothers samlingen från cdon.com häromdan. 349:-... Förutom att fotot är suveränt så körs serien i native 16/9, en ren njutning I serien är det många mörka scener och det klarar min 3755:a av på ett suveränt sätt. Ja, jag gillar denna TV skarpt Thomas
Postad 03 February 2006 - 13:58
Unregistered3ebea1c7
-
Unregistered3ebea1c7
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag kör XD av. Lost boxen säsong 1.
Postad 03 February 2006 - 15:07
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är detta någon typ av skämt? Jag hoppas verkligen att mitt nya exemplar av denna TV (får om en vecka) också gör detta, för den som jag lämnade tillbaka gjorde det verkligen inte. Men det har jag ju redan gjort tydligt tidigare i tråden. Längtar verkligen tills jag får mitt nya exemplar, har suttit med min gamla CRT i 2-3 veckor nu och det är verkligen inte roligt när man spelar Xbox 360 (i alla fall inte när man vant sig vid att spela i 720p). I serien är det många mörka scener och det klarar min 3755:a av på ett suveränt sätt.
Postad 03 February 2006 - 15:14
Pierre GS
-
Pierre GS
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag kan bekräfta att TV:n låser sig om man sätter på den före man har satt på boxen (oftast). Ibland kan man vänta och så kommer den igång, men oftast (om den varit avstängd under en längre tid) så hänger sig min TV om jag sätter på den innan andra apparater kopplade till den.
Jag bytte min första pga detta +att den tjöt emellanåt, och på den nya är tjutet borta, men hängningen består.
I övrigt nöjd, bilden via VGA är suverän, boxer är bra om det är 1,2 eller tv4
Hur sådana fel kan gå igenom test/verifiering är för mig en total gåta (eftersom det är så oerhört lätt att få fram), men det är väl som vanligt.....det handlar om pengar, de vill kränga apparater....kvalité kommer i fjärde hand......
va f-n varenda ny TV+dvd m.m. verkar ju vara fel på på ngt sätt, som philips billiga dvd med hdmi som de släpper ut utan fungerande DD5.1 om man kör HDMI, hur är det möjligt??????????
Postad 03 February 2006 - 15:28
THracing
-
THracing
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Min tjuter inte, låser sig inte och har inga vita hörn. Har inte ens upptäckt upptäckt några döda pixlar...
Det är lätt att tappa perspektiv när man justerar in TV'n. Vår gamla TV är en 32" Panasonic PK20. För att hitta en bra balans på bilden så har jag jämfört bilden mellan apparaterna när jag justerat in LCD'n. Efter att ha sprungit mellan våningarna minst 30 gånger så har iallafall jag hittat en inställning som jag trivs med.
Thomas
Redigerat av THracing, 03 February 2006 - 15:39.
Postad 03 February 2006 - 16:51
LGLCD
-
LGLCD
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er Skulle vara tacksam för lite input/lösningar på nedanstående problem: 1 - Bilden klipps av i sidled vid TV-tittande. Gäller för alla tillgängliga format. Extra tydligt vid 4:3. Använder vanlig scart från motorola digitalbox (UPC) 2 - Svårt att få rätt på bildförhållandet när PC är inkopplad. Misstänker att det har med grafikkortet att göra, ATI MOBILITY™ RADEON® X700. Har testat Powerstrip 3.0, betaversion (freeware) utan framgång. Är det någon på detta forum som lyckats ställa in 1366x768 på motsvarande grafikkort, alt. har ni andra tänkbara lösningar på problemet? Tack på förhand!
Postad 03 February 2006 - 18:00
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har ett Ati Mobility Radeon 9700 och ATI's drivrutiner ställer automatiskt om upplösningen till 1360x768 när jag kopplar det till skärmen. Har inte bökat med att få till 1366x768 då 1360x768 fungerar alldeles utmärkt (3 pixlar på var sida märker man inte). Hej på er
Skulle vara tacksam för lite input/lösningar på nedanstående problem:
1 - Bilden klipps av i sidled vid TV-tittande. Gäller för alla tillgängliga format. Extra tydligt vid 4:3. Använder vanlig scart från motorola digitalbox (UPC)
2 - Svårt att få rätt på bildförhållandet när PC är inkopplad. Misstänker att det har med grafikkortet att göra, ATI MOBILITY™ RADEON® X700. Har testat Powerstrip 3.0, betaversion (freeware) utan framgång. Är det någon på detta forum som lyckats ställa in 1366x768 på motsvarande grafikkort, alt. har ni andra tänkbara lösningar på problemet?
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 03 February 2006 - 18:27
ona
-
ona
-
Rookie
-
2 inlägg
Pierre,
Jag antar att det skall vara så på denna tv då. jag håller med, tycker det är helt otroligt att de kan släppa igenom sådana här "skavanker" genom qualitycheck. Men de vill ju bara kränga grejor och tjäna pengar.
Jag tackar för ditt svar.
Postad 03 February 2006 - 18:55
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Hej på er
Skulle vara tacksam för lite input/lösningar på nedanstående problem:
1 - Bilden klipps av i sidled vid TV-tittande. Gäller för alla tillgängliga format. Extra tydligt vid 4:3. Använder vanlig scart från motorola digitalbox (UPC)
2 - Svårt att få rätt på bildförhållandet när PC är inkopplad. Misstänker att det har med grafikkortet att göra, ATI MOBILITY™ RADEON® X700. Har testat Powerstrip 3.0, betaversion (freeware) utan framgång. Är det någon på detta forum som lyckats ställa in 1366x768 på motsvarande grafikkort, alt. har ni andra tänkbara lösningar på problemet?
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
ATI grafikkort stöder inte 1366*768, så du får nöja dig med 1360*768. Som sagt så märker man inte de 3 svarta pixelkolumnerna på var sin sida om bilden. Jag har samma problem att TV:n hänger sig om man kopplar på den på en input där det inte kommer nån signal. Min universalremote kopplar på digitalboxen samtidigt som TV:n, så det är inget större problem för mig.. men visst stör det att de släpper igenom ett sådant fel.
Redigerat av Zetor, 03 February 2006 - 18:58.
Postad 03 February 2006 - 23:28
THracing
-
THracing
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Konstigt, jag har nu provat att starta TV'n på en ingång som ej har signal och jag får inte burken att hänga sig, oavsett vilken signalkälla jag väljer. Undrar om LG har uppdaterat firmwaren?
På min burk är det bara att byta input så kommer bilden...
Thomas
Postad 05 February 2006 - 14:55
SnakePlissken
-
SnakePlissken
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej,
Nån som vet hur man får ner storleken på texttv-texten? Tycker den är svår att läsa när den är i "bredbildsformat".
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|