Hej,
jag var och kikade på S40 och S32 på Onoff igår. Måste säga att jag tyckte bägge skärmarna hade rätt blek/grå bild. Jag saknade svärta. Andra LCD hade faktiskt bättre svärta. Det kan ju förstås vara en inställningsfråga.
Upplever ni S40/S32-ägare att skärmen är blek i jämförelse med andra?
Har förresten V40 bättre svärta än S40?
Sen tycker jag nog att designen på S40 är i klumpigaste laget. Högtalaren undertill är lite oproportionerlig till panelen. Men det är en högst egen uppfattning. V40 är i min smak betydligt snyggare, men kostar å andra sidan 5-6 kkr ytterligare... 
<{POST_SNAPBACK}>
Hej och nej, jag har en S32 som jag inhandlade efter nogrann jämförelse (i butik) med Samsung R51, LG LZ55, Philips 5320 (har jag för mig den hette) och Panasonic LX50/52, av dessa hade Sonyn klart bäst svärta enligt mina ögon. V40 borde vara likvärdig med S40 eftersom det är samma panel men olika bildkretsar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kollat på tv-apparater konternuerligt sen jag slutade med blöja.
De flesta apparater har blått ljus där det igentligen skall vara vitt, titta på texten på en filmrulle när du står i butiken, kolla på de andra textremsorna så ser du de olika nyanserna på det som skall vara vitt, men oftast är blå. Här är philips överlägsna!! Vitt skall vara vitt och inte blått i min mening!
Har man mycket svärta i en bild så har man förmodligen inte tillräcklig vithet i bilden. Det är en kompromiss helt klar. Apparater med för hög kontrast får heller inga bra nyanser i färgerna.
Detta är efter mina undersökningar.
Har idag ännu inte funnit den oprimala skärmen till vettig penning. Denna sony är helt okej dock. Hade Philips 7320 varit betydligt snyggare och haft HDMI så skulle jag köpa den nu!!! Hur fan kunnde man gjort den så plastig o ful? Den har bildkvalitee som är helt makalöst bra!!