Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony KLV-S40A10

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 april 2006 - 11:41

Unregistered06aeb02c
  • Unregistered06aeb02c
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag kan personligen inte rekommendera den för TV- och lite DVD-tittande.

Var het på den och tyckte att bilden såg bra ut tills jag gjorde en direkt jämförelse i butik. Upplever en mjölkvit hinna över bilden som försämrar kontrast, färg- och detaljåtergivning markant. Köpte själv en Sharp ...P55E som i mitt tycke levererar en bättre bild.

Men som alltid det är ju personlig tycke och smak som avgör vad man uppskattar. Dock rekommenderar jag dig att titta på Sharps skärmar. Kanske inte så mycket lull-lull och anslutningar som en del andra men du får bra bild.

Postad 20 april 2006 - 11:45

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Var het på den och tyckte att bilden såg bra ut tills jag gjorde en direkt jämförelse i butik. Upplever en mjölkvit hinna över bilden som försämrar kontrast, färg- och detaljåtergivning markant. Köpte själv en Sharp ...P55E som i mitt tycke levererar en bättre bild.

Men som alltid det är ju personlig tycke och smak som avgör vad man uppskattar. Dock rekommenderar jag dig att titta på Sharps skärmar. Kanske inte så mycket lull-lull och anslutningar som en del andra men du får bra bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis en inställningsfråga.

Postad 20 april 2006 - 13:44

knydde
  • knydde
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Tack för svaren det får nog bli en plasma

Postad 20 april 2006 - 17:45

Mif
  • Mif
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kul att du är nöjd mif så du menar att sony byter ut för en död pixel

<{POST_SNAPBACK}>

Japp! Det var inte ens någon diskussion utan som jag uppfattade det som en ren självklarhet från deras sida. Enligt Sony hade de så få reklamationer så det var inget problem för dom att göra utbyten i det få fall det inträffade.

/mif

Postad 21 april 2006 - 09:17

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Hej

Jag vill bara uppmärksamma er på en test som gjorts av Toms Hardware Guide. Där testar dom 32 tummare och Sonys modell heter KLV-S32A10E. Länk till testet: TomsHardware.

Det slående resultatet av testet är att den har väldigt dålig responstid. Läs och begrunda.

/Bäckman

Postad 25 april 2006 - 07:40

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag (och sambon) köpte en S40A10 igår och vi är mycket nöjd än så länge. Var iväg i olika butiker och tittade noga på olika modeller och tillslut föll valet på S40, mycket pga designen men även bildkvaliten. Det roliga var att i en butik kunde svärtan vara sämre än tex samsung LE40R51 men i nästa var det tvärtom. Snacka om att personalen i butikerna är engagerade att ställa in apparaterna ordentligt.

Efter någon timmes tittande hemma kan jag säga att svärtan är helt klart godkänd. Likaså responstiden, jag har inte upptäckt några eftersläppningar alls.
Det enda negativa som jag upptäckt är att det finns ett pipande ljud från tvn. Det hörs bara när man har mycket låg volym men det är ändå irriterande eftersom man vet att det finns där. Är det någon annan som har samma problem?

/Peter

Postad 25 april 2006 - 08:41

Unregistered254d1b1f
  • Unregistered254d1b1f
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag (och sambon) köpte en S40A10 igår och vi är mycket nöjd än så länge. Var iväg i olika butiker och tittade noga på olika modeller och tillslut föll valet på S40, mycket pga designen men även bildkvaliten. Det roliga var att i en butik kunde svärtan vara sämre än tex samsung LE40R51 men i nästa var det tvärtom. Snacka om att personalen i butikerna är engagerade att ställa in apparaterna ordentligt.

Efter någon timmes tittande hemma kan jag säga att svärtan är helt klart godkänd. Likaså responstiden, jag har inte upptäckt några eftersläppningar alls.
Det enda negativa som jag upptäckt är att det finns ett pipande ljud från tvn. Det hörs bara när man har mycket låg volym men det är ändå irriterande eftersom man vet att det finns där. Är det någon annan som har samma problem?

/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Samma irriterande pipljud här, skulle va skönt att få veta om det nåt som går att åtgärda.

Postad 26 april 2006 - 08:17

Unregistered06aeb02c
  • Unregistered06aeb02c
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis en inställningsfråga.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte alls omöjligt och beronde på butikspersonalens engagemang så kanske det var så att enbart Sharpen var lämpligt inställd.

Postad 26 april 2006 - 20:22

Mif
  • Mif
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Samma irriterande pipljud här, skulle va skönt att få veta om det nåt som går att åtgärda.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget pipande ljud för mig. Jag gissar dock att Sony är villiga att åtgärda detta med tanke på hur enkelt och smidigt det gick för mig att få en ny då jag upptäckte en pixel som var trasig på min. Garanterat värt ett telefonsamtal till butiken där du köpt tv'n!

Postad 19 maj 2006 - 12:17

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hej,

jag var och kikade på S40 och S32 på Onoff igår. Måste säga att jag tyckte bägge skärmarna hade rätt blek/grå bild. Jag saknade svärta. Andra LCD hade faktiskt bättre svärta. Det kan ju förstås vara en inställningsfråga.

Upplever ni S40/S32-ägare att skärmen är blek i jämförelse med andra?

Har förresten V40 bättre svärta än S40?

Sen tycker jag nog att designen på S40 är i klumpigaste laget. Högtalaren undertill är lite oproportionerlig till panelen. Men det är en högst egen uppfattning. V40 är i min smak betydligt snyggare, men kostar å andra sidan 5-6 kkr ytterligare... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej och nej, jag har en S32 som jag inhandlade efter nogrann jämförelse (i butik) med Samsung R51, LG LZ55, Philips 5320 (har jag för mig den hette) och Panasonic LX50/52, av dessa hade Sonyn klart bäst svärta enligt mina ögon. V40 borde vara likvärdig med S40 eftersom det är samma panel men olika bildkretsar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kollat på tv-apparater konternuerligt sen jag slutade med blöja.
De flesta apparater har blått ljus där det igentligen skall vara vitt, titta på texten på en filmrulle när du står i butiken, kolla på de andra textremsorna så ser du de olika nyanserna på det som skall vara vitt, men oftast är blå. Här är philips överlägsna!! Vitt skall vara vitt och inte blått i min mening!

Har man mycket svärta i en bild så har man förmodligen inte tillräcklig vithet i bilden. Det är en kompromiss helt klar. Apparater med för hög kontrast får heller inga bra nyanser i färgerna.

Detta är efter mina undersökningar.

Har idag ännu inte funnit den oprimala skärmen till vettig penning. Denna sony är helt okej dock. Hade Philips 7320 varit betydligt snyggare och haft HDMI så skulle jag köpa den nu!!! Hur fan kunnde man gjort den så plastig o ful? Den har bildkvalitee som är helt makalöst bra!! ;)

Postad 06 september 2006 - 19:07

jazzrocker
  • jazzrocker
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har en KDL-S40A11E och köpte nyligen ett nytt grafikkort som gör att jag kan nu köra 1368X768 genom VGA ingången utan att få "sorgkanter" på sidorna som jag fick när jag använde mitt Matrox grafikkort. Matrox:en hade kanske lite bättre skärpa men det är marginelt.

Jag använder Full2 inställningen på TV:n

Det här har jag:
ATI X1600
Powerstrip 3.63

Bifogad fil  IMG_3237.jpg   77,14K   138 Antal nerladdningar

Postad 23 september 2006 - 08:40

Tompa_Trainer
  • Tompa_Trainer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nu kan man få den här LCD:n för 13500:- inkl. frakt från Tyskland och det lockar måste jag erkänna.

Ni som haft den ett tag kanske har lust att dela med er om hur tv:n står sig i dagsläget....
Det jag helst vill ha reda på är hur den står sig bildmässigt med Boxer och givetvis fotbollssändningar.

You´ll Never Walk Alone

Postad 23 september 2006 - 11:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Har en KDL-S40A11E och köpte nyligen ett nytt grafikkort som gör att jag kan nu köra 1368X768 genom VGA ingången utan att få "sorgkanter" på sidorna som jag fick när jag använde mitt Matrox grafikkort. Matrox:en hade kanske lite bättre skärpa men det är marginelt.

Det här har jag:
ATI X1600
Powerstrip 3.63

<{POST_SNAPBACK}>

Varför kör du inte "Pixel X Pixel"?

Postad 28 november 2006 - 11:04

ZinGo200
  • ZinGo200
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det här har jag:
ATI X1600
Powerstrip 3.63

<{POST_SNAPBACK}>

Har också en S40A11E och lyckas inte köra 1366x768 via VGA utan endast 1280x768 pixelmappat.

Med powerstrip kan jag köra 1368x768 men bilden är ingen höjdare.

Enligt:
http://pixelmapping....ide to 1366x768

Ska du kunna köra 1366x768 med vga på din Bravia S series, om du har ett ATI X1x00. Och det har du ju! Så varför kör du inte på det?

Är det någon som vet om man kan utnyttja alla pixlar om man skaffar ett grafikkort med dvi-d och kopplar den till hdmi ingången?

Redigerat av ZinGo200, 30 november 2006 - 08:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.