Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Amoi LC37AF1E

287 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Amoi LC37AF1E (TV) 1 8,78 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 december 2005 - 18:34

Laken
  • Laken
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mycket intressant. Skulle inte sitta fel med mer feedback från denna tv:en!

Postad 28 december 2005 - 21:01

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Läste på Elgigantens hemsida och där står det så här om 37 tummaren

Med en otroligt skarp upplösning och bildförbättrings teknik ger denna TV en fantastisk bildupplevelse.
Förberedd för HD-TV och har en
integrerad kortläsare för digital-TV.
Text-TV med 1000 sidors minne och anslutningsmöjligheter via bl.a.
scart, PC-ingång, A/V och HDMI

Det betyder ju att den har digital tuner och att man kan ha Boxerkort i den ?

Har jag missat något ?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nog att de har blandat ihop CF och SD-kortläsaren med kortplats för digitaltv. Hittar då inget om detta i den svenska manualen. Kanske nån som har mer koll än jag?

Postad 28 december 2005 - 23:21

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Läste på Elgigantens hemsida och där står det så här om 37 tummaren

Med en otroligt skarp upplösning och bildförbättrings teknik ger denna TV en fantastisk bildupplevelse.
Förberedd för HD-TV och har en
integrerad kortläsare för digital-TV.
Text-TV med 1000 sidors minne och anslutningsmöjligheter via bl.a.
scart, PC-ingång, A/V och HDMI

Det betyder ju att den har digital tuner och att man kan ha Boxerkort i den ?

Har jag missat något ?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nog att de har blandat ihop CF och SD-kortläsaren med kortplats för digitaltv. Hittar då inget om detta i den svenska manualen. Kanske nån som har mer koll än jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte precis samma sak förut.
Jäkla nollor på el-giganten som drar egna slutsatser! :angry:

Postad 29 december 2005 - 00:28

iskristall
  • iskristall
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag vet bara att den har ett uttag upptill där man kan sätta i minneskort direkt eller via USB kabel. Tror inte att man kan sätta i ett boxerkort någonstans för det borde jag ju sett eller läst i manualen och det har jag inte gjort.

Men mitt minneskort till min kamera gick inte att läsa tyvärr, inte ens när jag satte i min kortläsare via USB-kabeln. Skit!

Är som sagt en riktig gröning, men visst kan jag lägg in bilder. Säg bara hur jag ska ta dem för att ni ska få mest utbyte av dem. Har en mycket bra kamera så det är inga problem.

Postad 29 december 2005 - 07:28

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan titta på tv-apparaten?

Postad 29 december 2005 - 10:07

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Kan svara på mitt eget inlägg att 37" kommer in den 16:e jan till sthlm.
40" finns i södertälje, kungenskurva, barkarby, kungsgatan.

Sen så skulle dom byta namn till Amoi på 40":arn... dom hade ingen aning om varför det stod IWATSUSINGSONSANG på nätet. :angry:

Postad 29 december 2005 - 14:11

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Iskristall, har du för avsikt att koppla dator till tvn? Om så är fallet så ta gärna nån bild på windows skrivbord så man får se hur det ser ut.
Är du överlag nöjd med bilden via digitalbox? Vilka kanaler är det som inte ser bra ut via boxen? Gissar att eurosport är en....:angry:
Hur är din bild analogt jämfört med via digitalboxen? Testa gärna.
Tycker att du ha beröm för att du vågade ge dig på den här tvn utan större bakgrundsinfo. Hoppas bara att du kan hjälpa några till av oss fegisar här på forumet att våga ta steget så att vi kan få in en flera olika åsikter och synpunkter från folk som faktiskt HAR tvn istället för från såna som jag som bara spekulerar och väntar in i det sista :wub:

Var på elgiganten i Luleå igår och frågade om man kunde få se den(40") via digitalbox eftersom analogt inte imponerade särskilt. (gjorde den iofs inte på nån av de skärmar de hade)
Svaret var att det inte gick pga. bla bla bla... Det får en att undra hur kan man överlever som tv-handlare när man inte ens kan visa nutidens bättre sändningsalternativ?!? Har inte digitalbox själv men en kompis som har en kan ta med den överallt och koppla in den via befintlig antenn utan problem. Elgiganten däremot, en av sveriges största elektronikkedjor, klarar det däremot inte...
Sen sa dom att deras analoga signaler är av mycket dålig kvalité och att i stort sett alla som köper en tv får bättre bild hemma. Kan det stämma?
/jeppe

Postad 29 december 2005 - 18:57

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Iskristall, har du för avsikt att koppla dator till tvn? Om så är fallet så ta gärna nån bild på windows skrivbord så man får se hur det ser ut.
Är du överlag nöjd med bilden via digitalbox? Vilka kanaler är det som inte ser bra ut via boxen? Gissar att eurosport är en....;)
Hur är din bild analogt jämfört med via digitalboxen? Testa gärna.
Tycker att du ha beröm för att du vågade ge dig på den här tvn utan större bakgrundsinfo. Hoppas bara att du kan hjälpa några till av oss fegisar här på forumet att våga ta steget så att vi kan få in en flera olika åsikter och synpunkter från folk som faktiskt HAR tvn istället för från såna som jag som bara spekulerar och väntar in i det sista ;)

Var på elgiganten i Luleå igår och frågade om man kunde få se den(40") via digitalbox eftersom analogt inte imponerade särskilt. (gjorde den iofs inte på nån av de skärmar de hade)
Svaret var att det inte gick pga. bla bla bla... Det får en att undra hur kan man överlever som tv-handlare när man inte ens kan visa nutidens bättre sändningsalternativ?!? Har inte digitalbox själv men en kompis som har en kan ta med den överallt och koppla in den via befintlig antenn utan problem. Elgiganten däremot, en av sveriges största elektronikkedjor, klarar det däremot inte...
Sen sa dom att deras analoga signaler är av mycket dålig kvalité och att i stort sett alla som köper en tv får bättre bild hemma. Kan det stämma?
/jeppe

<{POST_SNAPBACK}>

Var o titta på 40" idag på el-giganten.
Finishen på tv:n var ju grym. Gillar verkligen glaskivan som ligger på hela fronten och sticker ut som en liten ram runt. :thumbsup:
Fick se LOTR från en dvd med hdmi 720p och 1080i.
Såg helt ok ut!
Förklarade för säljaren att jag ville titta på 37" innan jag bestämde mig då den hade högre upplösning m.m
"-Nej det har den inte" fick jag som svar.
-Ehhh... jo
"-Nej.. om det inte har hänt något helt omöjligt.. du måste blanda ihop den med våran philips här borta"

Då gick vi tillsammans till deras hemsida och bläddra fram 37" :D
:rolleyes: hehe.. Då fick han äta upp sin mössa

Den kommer till butik den 16:e
Synd att Dustin inte tar hem den... hade velat köpa den där.

Postad 30 december 2005 - 00:40

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Vad är native nu igentligen då?
Låter som 1280x1024 enligt va vissa säger vilket är bra men vill fortfarande ha samsungs 61:a´s kvalite (ljusstyrka osv) i 1920x1080. Det vore nog den perfekta lcdn. Dessa första 1080i/p lcd märken låter som billiga asien varianter där de ståtar med upplösningen men inte så mycket mer.

Postad 30 december 2005 - 07:09

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Vad är native nu igentligen då?
Låter som 1280x1024 enligt va vissa säger vilket är bra men vill fortfarande ha samsungs 61:a´s kvalite (ljusstyrka osv) i 1920x1080. Det vore nog den perfekta lcdn. Dessa första 1080i/p lcd märken låter som billiga asien varianter där de ståtar med upplösningen men inte så mycket mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Philipsen med 1920 ska ju tydligen har mer processorkraft än Apollo 13 ;)
Hoppas Amoi inte har snålat där på 37".. men det får vi väl se.
Kanske bara är en spec queen ;)

Postad 30 december 2005 - 11:53

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Här är panelen som anv

http://www.auo.com/a...d=60&items_id=8

Postad 30 december 2005 - 19:25

RollE2k
  • RollE2k
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Responstiden på panelen verkar ju vara bra iaf.. 8ms och då är det dessutom gray to gray, och inte black to white. Kontrasten verkar ju också vara rätt bra för en LCD. nu har jag inte sett denna i verkligheten, men på pappret verkar den ju bra - tyvärr reflekterar det ju inte alltid verkligheten ;)

Postad 01 januari 2006 - 13:04

Tigge
  • Tigge
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Det står att denna lcd-tvn bara har 16,7miljoner färger på:
http://www.hjemmekin...x?katalognr=220

och som jämförelse har denna samsung lcdn:
http://www.hjemmekin...x?katalognr=114

3.2miljarder/ alt 1miljard färger beroende på ifall huvudbeskrivning eller om specsen under stämmer.

Har antalet färger någon stor betydelse inom LCD tvna?

Postad 01 januari 2006 - 22:03

Unregistered3452e0a7
  • Unregistered3452e0a7
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag gillar designen skarpt på den här modellen.
Tyvärr så har man ju tagit bort en utav LCD skärmarnas fördel jämfört med plasmorna när man sätter en glasskiva framför panelen.
När jag såg Amoi'en live så tyckte jag att det blev tok för mycket reflexer i bilden, och jag tillhör inte de som enbart tittar på TV i nedsläckta rum......

Postad 02 januari 2006 - 10:57

Spartakus
  • Spartakus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det verkar inga problem att få 1920x1080 till datorn enligt norrmännen. iallafall enligt jorgen_veisdal.

http://avforum.no/fo...14&page=2&pp=20

Skulle inte vara helt fel och köra 1920x1080p med playstation3 som verkar komma att stödja detta.

Postad 03 januari 2006 - 01:23

TobiasRX
  • TobiasRX
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Precis min tanke med PS3, dock så ska det väl komma fler apparater framöver som stödjer 1080p, hoppas bara det inte dröjer för länge, för jag vill ha en TV nu :P

Postad 03 januari 2006 - 09:25

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Precis min tanke med PS3, dock så ska det väl komma fler apparater framöver som stödjer 1080p, hoppas bara det inte dröjer för länge, för jag vill ha en TV nu :P

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte köpa denna då? :P
Jag och en kompis ska nog beställa nu och man kanske kan få ner priset lite?

Postad 03 januari 2006 - 11:55

Spartakus
  • Spartakus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jovisst blir man sugen, och snart orkat jag vänta längre på den "perfekta" lcd:n . Men att betala 7000 spänn mer än va det kostar i tyskland känns jobbigt. Och jag är för feg för att beställa den därifrån med tanke på att det inte verkar finnas någon support i Sverige för Amoi.

Var har ni tänkt beställa den ifrån? Norge kanske är ett alternativ... hmm :P

Postad 03 januari 2006 - 13:53

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Är också sugen men vill gärna handla från sverige med tanke på garantier mm. Det är bara att hoppas på att någon fler återförsäljare tar in den så att elgiganten får lite konkurrens. Några fler aktörer så kommer priset att sjunka snabbt.

Redigerat av jeppeknaster, 03 januari 2006 - 13:53.

Postad 09 januari 2006 - 09:10

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
den 16:e får el-giganten in 37" :P väntar med spänning!

Postad 09 januari 2006 - 10:32

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Jag va på elgiganten i södertälje igår där hade dem 32 37 och 40" inne vad jag förstod så stöder bara 37" 1080p dem andra hade max upplösning på 1368/768 kan också säga att det var riktigt grym bild på 37"an..

Postad 09 januari 2006 - 10:35

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Jag va på elgiganten i södertälje igår där hade dem 32 37 och 40" inne vad jag förstod så stöder bara 37" 1080p dem andra hade max upplösning på 1368/768 kan också säga att det var riktigt grym bild på 37"an..

<{POST_SNAPBACK}>

2 frågor:

1. På 37": Vilket material körde de och om möjligt; på vilken anslutning?
2. Vad tyckte du om 40" och komplettera det med fråga 1 för 40"?

/Micke

Postad 09 januari 2006 - 15:57

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Hmm, blir lite orolig när jag sitter och läser igenom här..

Var på EG i onsdags och tittade runt, frågade lite frågor och sådär. Då rekomenderade dom Amoi LCD 40" 29.900 i butiken istället en Pioneer Plasma 42" för 37.990.

Men jag vill ju ha en iaf rätt hyfsad bild när man kollar på vanliga TV-sändningar... Sitter med ComHem 3 hål i väggen och vanlig sladd mellan där och min nuvarande TV. Blir det riktigt sunkigt eller? Är det en sladdfråga/sändingsfråga/tv-fråga? Kan man byta sladd mellan väggen och tvn och få bättre bild? Har inge digital-tv eller nått sånt alls..

Har bara sett denna tvn med dvd-hdmi koppling med massa beachbrudar och grejjer och där finns det ju ingenting att klaga på alls... Men blir som sagt lite orolig när jag läser här att det verkligen är skit bild på vanliga tv-sändningar.

Hur är märket Amoi, lågbudget märke eller nått märke som håller på att slå sig in??

Soft me svar :P

Postad 09 januari 2006 - 16:03

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

2 frågor:

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>

1. vet inte riktigt tror det e satelit som dem körde med hd sändning
2. Den hade dem inte slagit på (kanske dem inte hunnit koppla i den då jag va där)

Postad 09 januari 2006 - 16:09

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

2 frågor:

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>

1. vet inte riktigt tror det e satelit som dem körde med hd sändning
2. Den hade dem inte slagit på (kanske dem inte hunnit koppla i den då jag va där)

<{POST_SNAPBACK}>

OK, det roliga är att jag har varit på flera EG både i Sthlm och i göteborg och ingenstans har de haft den (40") påslagen utan jag har fått slå på den själv. Då har det visats samma material som på alla andra paneler och 40" Amoi har alltid varit överlägset sämst. Oskärpa och dåligt flyt i bilden. Så det är därför som jag hoppas att deras 37" är av en annan standard än deras 40". En högre panelupplösning gör ju sitt till om man har rätt utrustning men Amoi är inget att hänga i julgranen vad gäller 40" iaf. Då ligger nog Samsung eller Sony mkt bättre till för samma pengar eller billigare!

/Micke

Postad 10 januari 2006 - 10:26

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Intressant LCD med bra specar, hoppas det överstämmer i verkligheten.

Någon mer som köpt/fått tag på och kan ge ett utlåtande?

Läste att några funderat på köpa i Tyskland, kanske gå ihop några och få ett bra pris?

Postad 18 januari 2006 - 17:52

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Intressant LCD med bra specar, hoppas det överstämmer i verkligheten.

Någon mer som köpt/fått tag på och kan ge ett utlåtande?

Läste att några funderat på köpa i Tyskland, kanske gå ihop några och få ett bra pris?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är som sagt sugen på det också
Ska bara masa mig iväg till Barkarby eller södertälje.
Köpte Starwars i 1080p som jag tänkte mata den med när jag testar (bärbar dator).

Postad 20 januari 2006 - 14:09

Spartakus
  • Spartakus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Oxbow, har det blivit någon lcd-tv än? Ge oss gärna lite feedback då!

På elgiganten i norge (elkjop) kostar 37 tum under 23000:- :)

Det är ju så man blir sugen o köpa in en gäng från tyskland och sälja här...

Postad 20 januari 2006 - 15:05

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Var idag inne på EG i sickla för att titta in 37'an men dom hade bara 40' uppsatt.

Helt grym bild från dvd och dator :)

Vad jag inte får ihop är att Amoi 37' kostar ca 25' på EG,
medans Acer 37' kostar 19' på Dustin.

Tittar man på tysklandspriser så kostar Amoi 1900 Euro & Acer 2200 Euro.

Det känns med andra ord som att priset på Amoi borde kunna komma ner
ordentligt bara det vart lite konkurans.

Mvh/pl1sk3n

Postad 25 januari 2006 - 20:05

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Oxbow, har det blivit någon lcd-tv än? Ge oss gärna lite feedback då!

På elgiganten i norge (elkjop) kostar 37 tum under 23000:-  :D

Det  är ju så man blir sugen o köpa in en gäng från tyskland och sälja här...

<{POST_SNAPBACK}>

inte än!

Jag känner mig inte tillräckligt duktig på lcd/plasma så jag kan skriva ett rättvist omdöme.

Finns det ingen riktigt duktig här på forumet som kan tänkte sig titta på en?
Kan låna ut bärbar dator för att testa 1080p (jag är med såklart).
Någon som känner sig manad?

Postad 27 januari 2006 - 07:12

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag kommer nog köpa denna TV. Har en fråga! Om man har en 4:3 sändning som man tittar på i 16:9 läge. Försvinner texten då?

Postad 27 januari 2006 - 13:19

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Om man har en 4:3 sändning som man tittar på i 16:9 läge. Försvinner texten då?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, teksten forsvinner ikke. Det er et zoomlege som heter nogot som "zoom subtitle" som kapar mest i toppen slik at teksten blir kvar.

Postad 27 januari 2006 - 14:26

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Är du nöjd med din så här långt Ole?

Postad 28 januari 2006 - 15:55

Husse
  • Husse
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har hittat följande recension för Amoi 37" på en blogg.
Som alla recensioner så får man läsa den med öppna ögon.

"AMOI 37′’ LCD
This weekend I got the pleasure of playing with a 37′’ Amoi LCD-display for hours and hours, and I must say, this thing is addicting. The specs are great on paper, but can this nearly noname brand preform? Yes, it’s performing to the brink.

- 37″ 16:9 LCD Panels
- 1920 x 1080 HD resolution
- 550 cd/m² high brightness
- 800:1 contrast ratio
- 8 ms quick response time
- PIP/PBP/POP function (Dual Tuner)
- HDMI with HDCP
- USB+CF+SD card reader (MPEG-1/MPEG-4) (Optional)
- Exclusive channel rename function
- DCTi/DLTi
- FTC (Flesh Tone Correction)

As it turns out, my father had decided on buying an LCD-tv this friday, and I got to go with him and find the right one. After hour uppon hour of searching, we found the right one, and that’s this one.

I must say that after reading the specs I had already decided. The resolution on this thing is able to show 1080i HD-resolution! Well, like I said after seeing it I had decided atleast, this is what my house needed. The screen is increadebul! Once you connect your laptop and get the screen up, you won’t see anything else in the room. Things to do is going to apple.com/trailers, and see the HD-trailers there, finding the best possible Lost-quality you can find, and checking some episodes of King of Queens or Joey. HD-videos and having a computer connected is like I said gorgeous, and tv and dvd isn’t bad. The thing’s got cardreader and USB in which actually works great, component in, HDMI, DVI and everything else you’d want. Still, TV on the thing isn’t great, better on plasma."

Var faktiskt och såg tv på ElGiganten här i Norrköping, det var endast en snabb titt eftersom det egentligen inte var mitt ärende. Tv matades med signal från en DVD och det enda som jag egentligen la märke till var att det var bra svärta och inga eftersläpningar.

Postad 30 januari 2006 - 12:59

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Är du nöjd med din så här långt Ole?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg er meget godt fornøyd med denne. Med gode signaler gir den meget gode bilder.
Den var ikke videre godt kalibrert fra fabrikk. Men etter en runde med DVE er bildet helt nydelig.
Det negative med denne TV er at den er sensitiv til signalkvaliteten. Og at sortnivået ikke er så godt som man kunne ønske seg (men ikke dårligere enn andre LCD-TV'er)
:)

Postad 30 januari 2006 - 13:10

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Jag har hittat följande recension för Amoi 37" på en blogg.
Som alla recensioner så får man läsa den med öppna ögon.

"AMOI 37′’ LCD
This weekend I got the pleasure of playing with a 37′’ Amoi LCD-display for hours and hours, and I must say, this thing is addicting. The specs are great on paper, but can this nearly noname brand preform? Yes, it’s performing to the brink.
.
.
The screen is increadebul!

<{POST_SNAPBACK}>

.
.

increadebul... ;) :)

.

Postad 31 januari 2006 - 21:57

Fletch
  • Fletch
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag var inne och kollade på Elgiganten i Jönköping. Tyckte 37-tummaren hade förvånansvärt bra bild med vanlig analog tvsignal...

Postad 31 januari 2006 - 23:02

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Ni som har sett den eller äger en - hur är det med glas-skivan som sitter framför skärmen? Stör den någonting alls? Om den gör det - när gör den det?

Postad 01 februari 2006 - 07:38

Unregistered5e3a9486
  • Unregistered5e3a9486
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tittade på tvn på EG i barkarby och gillade den inte alls, trots att jag gärna velat. Glasskivan ger reflexer vid mörka scener som jag störde mig på i äffaren. Samt att färgerna var inte alls lika kraftiga o klara som på sharp 32a som stod brevid, såg ut precis som om bilden blivit urtvättad vilket känndes tråkigt.

Postad 01 februari 2006 - 11:27

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Tittade på tvn på EG i barkarby och gillade den inte alls, trots att jag gärna velat. Glasskivan ger reflexer vid mörka scener som jag störde mig på i äffaren. Samt att färgerna var inte alls lika kraftiga o klara som på sharp 32a som stod brevid, såg ut precis som om bilden blivit urtvättad vilket känndes tråkigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Spørsmålet blir da hvor godt kalibrert den skjermen var?

Jeg håper du ikke har samme belysnig i din stuga som i et butikklokale.
Med litt dempet belysning har jeg ingen problemer med refleksjoner. Jeg har faktisk ikke tenkt på det als.

Postad 01 februari 2006 - 15:08

Unregistered5e3a9486
  • Unregistered5e3a9486
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Vet ej hur skärmen var inställd i färger mm. Angående reflextionerna vill man ju absolut kunna titta på tvn även när det är ljust ute, utan att behöva dra för gardiner mm. Kan ömöjligt tänka mig att den inte skulle ge reflexer då affärsbelysningen inte är starkare än solen ;)

Då jag inte upplevt samma problem med displayer utan glasskiva känns det som om denna tv går bort för mig, tyvärr.

Postad 02 februari 2006 - 21:39

Beefcake
  • Beefcake
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Var faktiskt och såg tv på ElGiganten här i Norrköping, det var endast en snabb titt eftersom det egentligen inte var mitt ärende. Tv matades med signal från en DVD och det enda som jag egentligen la märke till var att det var bra svärta och inga eftersläpningar.

<{POST_SNAPBACK}>

Nån som vet om dom har någon HD-bildkälla i Norrköping, inte nån större idé att ta en titt om dom bara har DVD.

Postad 03 februari 2006 - 08:53

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
nja, vad jag sett på elgiganten i vår "kära" stad norrköping så har det bara varit analogt eller dvd...de enda som kör med hd-källa i norrköping är väl expert lite då och då

Postad 06 februari 2006 - 20:29

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag har beställt denna lcd och får den i början av march

hoppas på en riktigt bra LCD

:)

Postad 06 februari 2006 - 21:41

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag har nu beställt denna lcd

hoppas verkligen att den är värd pengarna :) 1080p låter för bra att vara sant

Postad 08 februari 2006 - 20:07

polarbear2
  • polarbear2
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Amoi 37" LCD-TV finns (fanns?) för beskådan på Elgiganten på Kungsgatan, STHLM.
Var där och fick en 'demo' med DVD-källa (Sagan om ringen).
Den är verkligen grymt schysst - TV'n alltså! Det enda minuset jag upplevde var plexiglasskyddet monterat framför LCD-panelen. Det blir tyvärr en hel del reflexer om man har lampor i rummet.

Annars var det 'plasma-känsla' - inget 'LCD-lag' som man annars kan uppleva på skärmar med >8ms responstid. Bra ljusintensitet också.

Så fort jag krängt av min 41" Sony backprojection ska jag köpa Amoi:en

Tjipp tjopp

Postad 11 februari 2006 - 13:52

Unregistered3bcf5969
  • Unregistered3bcf5969
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Var idag runt & tittade på lite LCD-apparater, Denna hade jag inte ens hört talas om innan jag kom in på EG. Måste säga att denna var helt klart den som imponerade mest i mina ögon.
KLarade svärtan alldeles utmärkt/lysande, inga reflexer även i butiksbelysningen. (Beroende på placering naturligtvis).
Hade hoppats att få se Samsung LE-40M61BX i verklighet men de jag var hos hade alla bara 51:an & den var ju helt bedrövlig tyckte jag, särskilt efter jag sett Amoi:en.

Lutar starkt åt att bli en sådan.

Ska återvända senare då dom skulle koppla in en 360 åt mig så jag för se hur det blir.

Redigerat av Unregistered3bcf5969, 11 februari 2006 - 14:20.

Postad 11 februari 2006 - 20:54

Unregistered3bcf5969
  • Unregistered3bcf5969
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kollat lite mer på nätet under dagen. Finns förvånansvärt lite info om denna TV.
En del forumtrådar dock, hittade en som tog upp en del bra saker samt hade folk som tydligen testat den en del. verkar väldigt bra, ffa. för PC & Boxen.

http://www.avforums....&highlight=Amoi

Postad 12 februari 2006 - 19:08

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Var på EG här i luleå idag och tittade på 37:an. Måste säga att bilden var grym med de HD-trailers som visades! Även analog tv tyckte jag var riktigt bra för att vara en lcd. Det som jag dock störde mig nåt grymt på var glasfronten som ger rejäla reflexer. Vid mörka scener var det som att stå och titta i en spegel. Nog för att man är snygg som fan men det är ju inte sig själv man vill se... <_<
Kan tänka mig att det inte märks när man släcker ner allt runt omkring men vem har det så hemma vid vanligt tvtittande?
Dock så kunde man läsa i länken ovan att Amoi tydligen är medvetna om problemet och ska ha börjat montera ett reflexfritt glas i senare modeller. Detta är i mitt tycke ett måste.

Postad 13 februari 2006 - 18:33

Unregistered92fb460e
  • Unregistered92fb460e
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nu har elis sänkt priset till 22.995.. det börjar arta sig.. Men är det hundra att den klarar 1080p? någon som har den som kan beskräfta? Var inne på att köpa mig Acern men denna verkar ju vara bättre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.