Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Andersson XQ1 (kontrast: 10000:1)

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2006 - 10:40

[email protected]
  • 0
Den som hade en tillmötesgående värd alltså... ;) Vår e värdelös. Sorry, läste inte tråden ordentligt. Hoppas det löser sig för dig. :)

/K

Postad 01 February 2006 - 23:28

Unregisteredceec0417
  • Unregisteredceec0417
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
gonucku;

Fläkt? Vilken fläkt? :)
Har visserligen inte plockat isär skärmen & inte har jag kollat hörseln det senaste året, heller, men kan (nästan) svära på att min skärm inte har nån fläkt...
Det enda som hörs, om man haft igång den en stund, är det vanliga "elektronikljudet" som bara hörs om man lägger örat uppe på vent-gallret :)
Kan sedan tillägga att bilden från DVD via DVI med min nyinköpta OPPO 971H är helt suverän - glad blir man :huh:

Postad 03 February 2006 - 22:18

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Almaspappa;

Nja jag ska väl inte svära på att det sitter en fläkt i min heller, men det var iaf ett tydligt fläktliknande surr när Tv:n stod på Bordstativet, men det är som sag näst intill borta nu när den väl hänger på väggen.

Bra nyheter det där med dvd via dvi ingången, tänkte dock köra htpc genom den men det bord väl bli same same(Bra bild)?

Har även beställt comhems digital tv, så jag hoppas att det blir lite bättre bild då än med vanlig analog som jag kör nu. Dock tycker jag fortfarande att det är ok bild genom det analoga nätet, MTV är dock ett undantag då bilden blir lite väl "skuggig" och gryning.

Till sist är det något jag stör mig mer och mer på är när man använder annan källa än "vanliga" tv:n, eller scart2 så måste man ställa om ljudkälla i ljudinst. också för att få ut rätt ljud istället för tv ljudet...

Är det nån inställning man kan göra så att ljudet följer med automatisk med bildkällan eller är det nåt jag måste leva med???

/Gonucku

Postad 07 February 2006 - 16:06

Unregisteredceec0417
  • Unregisteredceec0417
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
gonucku;

Förstår inte riktigt hur du menar, själv "tar" jag inget ljud alls från skärmen, utan allt ljud kommer ur 5.1 recievern. Då blir man ju typ tvungen att välja källa, även för ljudet.
Har kopplat Dilogboxen för marknätet via Scart 1 för bilden och den elektriska digitalingången för ljudet, DVD:n både via Scart 2 och DVI för bilden - mest för att min 5-åring ska kunna sätta igång allt utan att behöva bläddra med "source-knappen". Ljudet från DVD:n går via den optiska ingången. TV-mottagaren i själva skärmen används överhuvud taget inte....
Vet inte om det förklarar nåt, det var väl mest en beskrivning av min inkoppling :)

Postad 11 February 2006 - 20:34

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jo det jag menar är: När man t.ex. kopplar in xbox:et genom a/v ingången så måste man ställa om ljudkälla i menyn under alternativ. Detta är endast om man tar ljudet genom tv:n och blir aldrig aktuellt om man kopplar ljudet direkt till recivern.

Jag måste göra så på xbox:en eftersom jag är en ingång kort på "recivern". Så genom att koppla xbox:en via tv:n så kan jag använda 2st ljudkällor(Tv & Xbox) på 1 ingång på "recivern".

Nu till annat:

Har just fått min digitalbox och gud villken skillnad! Jag var nöjd med bilden innan men nu är den underbar. Det är som natt och dag eller Vcr och dvd om man säger så:) Bilden är skap och inte alls grynig. Dessutom är färgerna otroligt mycke bättre.
Plus var att det även fanns en optisk tos-link ut på boxen villket gör sitt för ljudet.
Sen är det ju aldrig dumt med 150 gratis kanaler i några veckor nu:) Synd bara att det är under os så man inte kommer kunna använda dem:)

Har även provat att koppla in htpc:n via s-video och även där är det bra bild.

[Edit:] Kör nu Htpc:n genom dvi och gudars skymming vilken skillnad, var nöjd redan med s-vhs men med dvi är bliden kristall klar. Texten på bl.a. ikoner på skrivbordet var lite småsvår att läsa vid upplösningen 1024*768 men med dvi kabeln så är de näst intill lika skarpt som på en vanlig 17" datorskärm.

/Gonucku

Redigerat av gonucku, 15 February 2006 - 01:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.