Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AKG K26 P

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
AKG K26 P (Hörlurar) 1 8.578946 (18) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 May 2007 - 11:18

swOOp
  • swOOp
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Jag var själv runt på stan idag och kollade på Sennheiser PX200 och jag kan säga att jag var lika besviken med den, bas fanns ju inte alls där så musiken fick ingen grund att stå på, dock så kan man säkert fixa detta med lite trixande i EQn men jag orkade inte med det så jag la ifrån mig lurarana och gick till Hifiklubben istället.

Där Hittade jag ett par lurar som jag är helt såld på nu, ett par Denon AH-C350, visserligen är dom in-ear lurar men vilket ljud dom levererar, och dom släpper inte alls något ljud runt om kring än. Kan bara säga att jag vart så nöjd med ljudet att jag köpte ett par av dessa istället för att fortsätta leta efter andra lurar.

Postad 25 May 2007 - 08:14

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det blev ett par 26:or för mig. Hade inte tid att springa runt på stan och lyssna så det blev en internetbeställning istället, helt otestat, vilket kanske inte var helt lyckat...
Ljudet är ok, fattas kanske lite i mellanregistret, kanske går att lösa med modden som beskrivs ovan. Men de sitter hårt som fnn, klara inte av att ha dom på mer än 10 min. Vågar man bända upp dom eller kommer man paja passformen helt då? jag har inte haft lurar sen jag hade en freestyle med sånadär oranga lurar som alla hade då, cirka 25 år sen alltså....

Postad 28 May 2007 - 14:23

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Bände som fan på mina häromdagen, fick huvudvärk föt ett tag sedan när jag lyssnade i ~1h på jobbet. Nu lyckades jag bända ut de så de blev perfekta, tillräckligt hårda för att sitta kvar men inte mer, samtidigt som de inte är sönderbäöjda på något vis.

Postad 29 August 2007 - 15:53

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Min mor önskar sig ett par hopfällbara "freestyle-lurar" i fördelsedagspresent.

Jag tänkte bara kolla att dessa är hopfällabara på ett smidigt sätt?

Samt är det värt att lägga på en hundring för ett par Sennheiser PX100?

Hon lyssnar mest på visor och luftigare pop

Tacksam för svar! :)

Postad 29 August 2007 - 18:42

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Kolla in KossArt iPro för 159 kr på CDON. Rullas ihop till en "boll" och låter bättre än tex AKG 24P i mina öron.

Postad 27 September 2007 - 15:57

SizzorS
  • SizzorS
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Till er som är ägare av K26P: Jag vet inte om det här har varit uppe tidigare, men jag snubblade över en intressant tråd med en moddning av denna lur. Den verkar vara tillägnad de som tycker att denna modell är för murrig i basen, och folk verkar få goda resultat. Scrolla ned en bit i följande länk för att hitta den. Enjoy!

http://www.head-fi.o...hlight=akg k26p

<{POST_SNAPBACK}>

Prövade den moden på mina k26p precis nyss, :) känner skillnaden lurarna blev rappare och lite kraftfullare, limmet som användes var helt vanligt limstift, tack för tipset :)

Postad 02 October 2007 - 14:10

Unregistered1225
  • Unregistered1225
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lyssnat på min nyinköpta k26or i ett par timmar nu, basen är definitivt lite "murrig", ska nog skaffa lite häftmassa och peta i dom där hålen och undersöka om ljudet verkligen blir så bra som det sägs. :angry:

Postad 21 October 2007 - 17:07

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
hej har ett par k24p men om man skulle vilja gå upp ett steg i ljudkvalite vad ska man kolla in då?
Vill heller inte ha allt för stora saker på huvudet..
Är k26 ett lyft pga att de är slutna ?

Bara lite tips hade vart kul i priser mellan 400-700kr?

Postad 23 October 2007 - 22:18

Tobss
  • Tobss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
du kan ju kolla in grado sr-60, de ska va rätt grymma, är själv lite intresserad av dem men har inte fått någon chans att lyssna på dem

de går för 800 på dustinhome men man kan få dom lite billigare om man har studentkort

Postad 27 October 2007 - 08:08

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Tänkte bara rapportera att mina K24P har fina hål i sitt skumgummi, kanske inte konstigt mtp att jag haft de liggandes bland laptop-laddare och kablar i väskan fram och tillbaka från jobbet i ett år nu! Tyvärr gick ju dragkedjan på förvaringspåsen sönder med en gång typ, med den hade de nog varit hela idag...

De funkar ju fortf att lyssna på...

Postad 28 October 2007 - 22:46

Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Koffe_WhatTheFuckHiFi
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
En genomgång av lite AKG lurar... en testrapport som jag skrivit efter att ha velat "uppgradera" min flickväns MP3-spelare...

AKG K 412 P - En välljudschock

Postad 06 December 2007 - 20:40

Unregisteredf6eb7640
  • Unregisteredf6eb7640
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Fick K26 orna idag.
Testade snabbt i datorn min och oj, sikken fin och djup bas.
Impad. :lol:

Jag köpte dessa på känsla, dvs har ej provlyssnat på dessa. ;)

När jag testade dessa på min förstärkare, Onkyo SR600E så lät det enbart från vänster snäcka.
Antar att min hörlursingång ELLER phonopluggen som sitter i hörlursingången inte är som det ska.
Jag kommer att felsöka det.
Har ni råkat ut för något likande?

Jaja, AKG K26 P är en jäkla trevlig lur ialla fall.

Jag är nöjd. ^_^

Ha det!

Hälsningar//Ahlgren

Postad 06 December 2007 - 20:57

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Vilka lurar har du jämfört mot K 26 P?

Postad 07 December 2007 - 10:20

Unregistered0b4fd033
  • Unregistered0b4fd033
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Gillar djudet i AKGs K26:or. Jag upplever ljudet neutralare än Koss PortaPro. Jag gillar och kan rekomendera ljudet i båda lurar men föredrar Koss för, som jag upplevere det, ett varmare ljud med något djupare bas.

Ett varningens finger höjjer jag dock för K26:orna. De är fruktansvärt obekväma och jag kommer på mig själv med att flytta lurarna för att skummgummibitarna, som vilar mot huvudet, trycker ner som spikar i skallbenet. Trycket mot öronen gillar jag heller inte och kan jämföras med Sony MDR-V serie för er som testat dom.

Postad 29 December 2008 - 12:00

kebnekaise
  • kebnekaise
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ägt ett par K26P i drygt ett år och har varit helnöjd, tyvärr har det blivit glapp i sladden men jag har som sagt varit så nöjd men hörlurarna att jag tänkt skaffa dem igen. Dock verkar det som att de inte längre tillverkas, jag har googlat samt kollat pricerunner och prisjakt. Är det någon som känner till att K26P inte längre kan köpas? Och i så fall; vilka liknande hörlurar ska jag satsa på? Jag kan tänka mej att lägga upp till 500-lappen och jag kommer att koppla hörlurarna till min ipod.

Tack på förhand för svar, ha det bra!

Postad 29 December 2008 - 18:43

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ägt ett par K26P i drygt ett år och har varit helnöjd, tyvärr har det blivit glapp i sladden men jag har som sagt varit så nöjd men hörlurarna att jag tänkt skaffa dem igen. Dock verkar det som att de inte längre tillverkas, jag har googlat samt kollat pricerunner och prisjakt. Är det någon som känner till att K26P inte längre kan köpas? Och i så fall; vilka liknande hörlurar ska jag satsa på? Jag kan tänka mej att lägga upp till 500-lappen och jag kommer att koppla hörlurarna till min ipod.

Tack på förhand för svar, ha det bra!

AKG K 414 P är vad jag vet exakt likadana som K26P, bara ny modell beteckning. Annars kan du ju ta ett steg upp till K 518 DJ, dock rekommenderar jag att prova de först då huvudbandet är rätt litet, passade inte på mitt huvud på något vettigt sätt.

Postad 29 December 2008 - 19:09

kebnekaise
  • kebnekaise
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svar! Jo visst måste K 414 P vara den nya beteckningen, modellerna ser likadana ut. Jag ska kolla upp 518 DJ, den är även mkt intressant men självfallet måste lurarna också sitta bra. Hur som haver blir det nog ett par AKG, tack ännu en gång för svar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.