Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kabelvision/Tele2vision

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 August 2006 - 07:45

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet där vi också har Kabel/Tele2Vision och jag är så d###### less på denna väntan angående digital-tv. I två års tid har de sagt att de skulle införa det i början av 2006 men precis som väntat har det ännu inte hänt något.

Funderar nu istället på att fixa digitalt via BBB eftersom jag har fiberuppkoppling (100mbit). Någon kunnig som tycker att jag istället ska vänta på Tele2visions digitala lösning?

Vill ju köpa LCD snart efter 1 års grubblande!! :)

Postad 31 August 2006 - 13:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
beror på vilka kanaler du vill ha... BBB har enbart viasats kanaler med undantag för kanal 5..... tele2vision har canal+, discovery, eurosport, showtime och andra kanaler du inte kan få genom BBB... fast om du nöjer dig med viasats kanaler tror jag BBB är bättre.... nackdelen är att du är låst till bara deras box då och kan inte spela in osv... lösningen kan också vara en inomhusantenn och fixa boxer.... fast då dom väl digitaliserar så får du mest troligt 1 intressepaket med box och kort i hyran så du behöver inte betala nåt för det.... så är det här iaf då dom digitaliserar den 10 okt.... som tur är kan jag byta paketet som ingår som standard kostnadsfritt så man byter väl till deras sportpaket här eller nåt :)

Redigerat av Leatherface, 31 August 2006 - 13:16.

Postad 22 February 2007 - 17:14

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

beror på vilka kanaler du vill ha... BBB har enbart viasats kanaler med undantag för kanal 5..... tele2vision har canal+, discovery, eurosport, showtime och andra kanaler du inte kan få genom BBB... fast om du nöjer dig med viasats kanaler tror jag BBB är bättre.... nackdelen är att du är låst till bara deras box då och kan inte spela in osv... lösningen kan också vara en inomhusantenn och fixa boxer.... fast då dom väl digitaliserar så får du mest troligt 1 intressepaket med box och kort i hyran så du behöver inte betala nåt för det.... så är det här iaf då dom digitaliserar den 10 okt.... som tur är kan jag byta paketet som ingår som standard kostnadsfritt så man byter väl till deras sportpaket här eller nåt :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Va? Fick du en box med paket när digitaliseringen infördes? Nu har vi säkert inte samma hyresvärd, men jag förlorade 3an och 6an (och fick ingen box..).

Hur upplever ni kvalitén med kabelvisions nät / boxar. Tänkte beställa i veckan.

Postad 22 February 2007 - 18:29

maxxar
  • maxxar
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ja, samma här boxen ingår i hyran och ett antal kanaler. Använder dock inte min eftersom jag kör med parabol.

Postad 26 February 2007 - 09:42

lajbans
  • lajbans
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Sveriges sämsta tv-operatör...... Värdelös box, man måste nog ha ett bra tålamod för att zappa lite.

Som vanligt vill inte t2v satsa på ny teknik så hdtv kan vi som är låsta med t2v via brf/hyresvärd glömma.
Hoppas IPTV sätter fart och fixar kanalutbudet, enda anledningen att jag har denna skitbox är för att kunna se 3/6&viasatsport 1,2

Hej!
Tack för ditt mail.

I nuläget finns inga planer på att implementera stöd för HDTV.
Tillgängligheten av kanaler som stöder formatet och efterfrågan talar
inte för en satsning just nu. HDTV kommer förmodligen bli en mer utbredd
standard på sikt och då kommer vi ta ställning till ett införande.

Med vänlig hälsning

Håller Er borta från t2v om ni kan!

Postad 05 October 2007 - 21:19

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Går ej att se tv1000 Action efter midnatt på Tele2 visions digitalbox trots abonnemang.
Står kan ej avkoda programet, någon mer som råkat ut för detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma problem vid digitaliseringen 21april 2006 i norrköping. Dock så avbeställde jag muntligt TV1000 då, men fick pga Ktj som inte registrerat uppsägning... betala 2månader till (jag hotade). SE TILL ATT HA BEVIS FÖR DINA BESTÄLLNINGAR. Dock beställde jag Canal+ samtidigt och fick en Pioneer DVD värd 1000kr påköpet med 3mån på ett år. Canal+ har blitt bättre med porren. Men jag kollar ändå bara på spice för 99kr.

Hursomhelst så var bilden på TV1000 sämre även analogt, med en störning vid kanten oxå.
Jag felanmälde problemet du beskriver och Ktj sade de nog hade nåt med att de sänder från England, men porren från annanstans. De löste aldrig problemet. Fan porr är ju viktigast, hur många karlar har inte TV1000 för detta i smyg.

Redigerat av toler, 23 October 2007 - 23:08.

Postad 13 November 2007 - 22:50

klebom
  • klebom
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som vet om det blivit eller kommer att bli möjligt att kunna använda marksända tv nätet om man ansluter markboxen efter kabelvisions dekoder?

Kan man använda ett DVB-C kort med kortläsare för att få in tele2visions kanaler? Någon som provat och har erfarenhet av det?

Vill bekräfta att man kan använda ett TwinhanDTV Cab-CI 2033 (model 20330) tillsammans med en Digiality Conax 5.0 modul och se Tele2Vision. Dock använder jag inte MCE, utan DVBViewer och Windows XP SP2.

Det funkar med alla mina kodade kanaler, det vill säga nöjespaketet, under förutsättningen att rätt bda drivrutin är installerad (1.0.3.0).

Tyvärr verkar dock drivrutinen vara lite instabil och ger blåskärm då och då.

När CA-modulen är urkopplad är dock stabiliten bättre... Frågan är om det beror på strul med CA-modulen????

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.