Gamla XBOX-spel på Xbox 360?
77 svar till detta ämne
Postad 26 mars 2007 - 21:53
Unregistered09ca8f00
-
Unregistered09ca8f00
-
Rookie
-
1 inlägg
Okej, en lite n00b fråga gällande patchen.... http://www.xbox.com/...mpatibility.htmFunkar den till svenska XBOX 360?  Blev lite orolig när det står en-US :$ Tacksam för svar, och tack på Förhand!
Postad 27 mars 2007 - 08:38
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Så Rainbow Six 3 funkar fast det inte står med på listan?
*Edit*
Japp det funkar, kom en update såfort jag satte i skivan.
Kostade bara 79 på EB.
Redigerat av Outrage, 28 mars 2007 - 12:49.
Postad 19 april 2007 - 20:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ny update med följande spel på G: Avatar: The Last Airbender Breakdown COD 2: Big Red One COD 3 Cars Crash 5: Wrath of Cortex Dai Senryaku VII: Modern Military Tactics Fifa 2007 Full Spectrum Warrior Guilty Gear Isuka JSRF Mechassault 2 Mercenaries NASCAR 2006: Total Team Control NFL Fever 2004 Oddworld: Munch's Oddysee PD Orta Phantom Dust Reservoir Dogs Return to Castle Wolfenstein RugbyLeague 2 Sonic Riders Star Wars Republic Commando Street Fighter Anniversary Collection KOF Neowave KOF 2002 & 2003 Tiger Woods PGA Tour 2007 THUG Ultra Bust-A-Move Unreal Championship 2: The Liandri Conflict Xiaolin Showdown http://www.xbox.com/...tygameslist.htm
Redigerat av Zoiler, 19 april 2007 - 21:01.
Postad 29 maj 2007 - 15:40
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg
Jag införskaffade igår ett helt nytt exemplar av världens bästa spelserie, GTA. Som alla nog vet så innehåller Grand Theft Auto: Trilogy spelen GTA 3, Vice City & San Andreas.
Har ingen Xbox så jag kör på min 360 och vilken besvikelse...i VC så rör sig karaktären stelt och styrningen på fordonen är oprecisa, i SA så täcks inte hela bilden utan det är svarta fält på sidorna, GT3 har jag inte ens testat.
Blir att köpa en Xbox igen för jag måste bara spela dessa underbara spel så som det var tänkt att dom skulle spelas.
Simulerad bild som visar hur SA ser ut:

360 och Xbox-spel funkar helt enkelt inte...
<{POST_SNAPBACK}>
Crap  Jag som precis tänkte köpa triologin... Är det likadant i dagsläget eller kan spelen fungera bättre nu iom nyare uppdateringar?
Postad 18 juni 2007 - 17:50
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Jag införskaffade igår ett helt nytt exemplar av världens bästa spelserie, GTA. Som alla nog vet så innehåller Grand Theft Auto: Trilogy spelen GTA 3, Vice City & San Andreas.
Har ingen Xbox så jag kör på min 360 och vilken besvikelse...i VC så rör sig karaktären stelt och styrningen på fordonen är oprecisa, i SA så täcks inte hela bilden utan det är svarta fält på sidorna, GT3 har jag inte ens testat.
Blir att köpa en Xbox igen för jag måste bara spela dessa underbara spel så som det var tänkt att dom skulle spelas.

<{POST_SNAPBACK}> Crap Jag som precis tänkte köpa triologin... Är det likadant i dagsläget eller kan spelen fungera bättre nu iom nyare uppdateringar?
<{POST_SNAPBACK}>
Tänkte bumba lite, är det någon som har trilogin som kan berätta om det funkar bra eller åtminstone ok nu? (Eller om det fortfarande är samma strul...)
Postad 18 juni 2007 - 23:47
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg

<{POST_SNAPBACK}> Crap Jag som precis tänkte köpa triologin... Är det likadant i dagsläget eller kan spelen fungera bättre nu iom nyare uppdateringar?
<{POST_SNAPBACK}>
Tänkte bumba lite, är det någon som har trilogin som kan berätta om det funkar bra eller åtminstone ok nu? (Eller om det fortfarande är samma strul...)
<{POST_SNAPBACK}>
Har läst runt lite på nätet och enligt många så är det lite glitchar här och där, men inget allvarligt iaf. Var väl nån version av SA som inte funkade som den skulle innan uppdateringen, men efter det ska det ha varit lika stabilt som till Xbox, men visst vore det trevligt om någon här kunde säga hur det är
Postad 15 juli 2007 - 10:36
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Fler nya spel på senaste listan... Major Nelson» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « America's Army New Auto Modellista New Bass Pro Shops Trophy Hunter 2007 New Blinx 2 New Bloodrayne 2 New Burnout New Crash Bandicoot 4 New Crash Bandicoot 5: Wrath of Cortex Updated Doom 3: Resurrection of Evil New Drive to Survive New Drive to Survive (EM) New ESPN College Hoops New ESPN NHL 2K5 New Evil Dead Regeneration New Exaskeleton New Japan only FIFA Street 2 New Full Spectrum Warrior: 10 Hammers New GUILTY GEAR XX #RELOAD New Harry Potter: And the Chamber of Secrets New Harry Potter: And the Prisoner of Azkaban New Hot Wheels: Stunt Track Challenge New Jet Set Radio Future Updated Justice League: Heroes New King Arthur New Kingdom Under Fire: The Crusaders New No Live Access Magic: The Gathering: Battlegrounds New Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects New Marvel vs. Capcom 2 New Mech Assault 2 New MLB Slug Fest 2003 New Morrowind New MotoGP2 New Myst III: Exile New NBA Live 2002 New NCAA Football 06 New Nobunaga no Yabou Ranseiki New Japan only Outlaw Golf 9 More Holes of X-mas New Outlaw Volleyball: Red Hot New Outrun 2 New Outrun 2006: Coast to Coast New Pac Man World 3 New Panzer Elite Action: Fields of Glory New EMEA only Pro Cast Sports Fishing New Project Gotham Racing New Project Gotham Racing 2 New RoadKill New No Live Access Rogue Ops Updated Sega GT 2002 Updated Sega GT Online New Shadow Ops New Showdown: Legends of Wrestling New Silent Hill 2: Dreams New US/EMEA only Sponge Bob Square Pants: Lights, Camera, Pants! New Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Melee New The DaVinci Code New The Sims 2 New The Urbz: Sims in the City New Tony Hawk's Pro Skater 2X New Tony Hawk's Pro Skater 3 New Transworld Surf New Trivial Pursuit Unhinged New Winning Eleven 8 New Without Warning New WWE Raw New Yu-Gi-Oh! The Dawn of Destiny New
Postad 16 januari 2008 - 01:59
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
Dom som ört ninja gaiden black på 360...vart köpte ni erat ex..leta på prisjakt o pricerunner men nte hitta 
på prisjakt fanns en begagnad
Postad 01 maj 2008 - 23:02
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
En bra sida om BC på 360Står hur pass bra spelen funkar. Inte alla som är testade, men bra källa för de som är det.
Redigerat av Phredreeke, 01 maj 2008 - 23:02.
Postad 19 juni 2008 - 11:38
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Hur får jag bort dom svarta kanterna på Xbox spelen? Måste väl finns nån inställning gissar jag på.
Postad 23 juli 2008 - 20:20
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Hur får jag bort dom svarta kanterna på Xbox spelen? Måste väl finns nån inställning gissar jag på.
Tror inte att det går om inte emulatorn stödjer det. Halo 2 hade stöd för widescreen, men inte Halo 1 t.ex. Kanske är det fixat i nån uppdatering nyligen, har inte kört en krysslåda på ett par månader.
Postad 23 augusti 2008 - 17:25
zees
-
zees
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tjobo
Någon som vet ifall Max payne fortfarande har sina fel?
"Max Payne
· Occasional framerate slowdown, especially during training mission and furing combat.
· Game pauses before any enemy combat begins and as new sections load.
· Otherwise game appears to run well."
Tänkte försöka övertala någon nisse på blocket att sälja ettan och tvåan billigt men ifall ettan pausar hela tiden så känns det ovärt att ens lägga ut 50 kr för det.
Postad 06 september 2008 - 22:55
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1 088 inlägg
Köpte Rallisport Challenge 2 , men ack vilken besvikelse då d inte funkar
Postad 02 januari 2009 - 22:08
joppz
-
joppz
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon som fått nån inkarnation av "Mashed" att funka på 360'n?
Postad 07 januari 2009 - 21:59
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
HaloFungerar i huvudsak bra, men inget widescreenstöd. Ibland blir det lila "spökbilder" i bakgrunden när man spelar. Halo 2Fungerar utmärkt. Snyggt och med widescreenstöd. PsychonautsFungerar kanon, snygg, men inget widescreenstöd. Dark Corners of the Earth.Spökbilder ibland, men inte lika illa som Halo. Inget widescreenstöd. Annars OK.
Postad 08 januari 2009 - 07:51
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Psychonauts Fungerar kanon, snygg, men inget widescreenstöd.
Psychonauts fungerar inte om man använder VGA-kabel. Stod ingenstans vad jag kunde läsa, men efter köpet fick jag surt erfara detta.
Postad 08 mars 2009 - 13:09
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Bumpar dena tråd lite 
Hur blir det med ev. kanutjämning och sånt på gamla spel?
Kan de dra nytta av den nya konsolens kraftigare hårdvara?
Postad 08 mars 2009 - 13:34
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Några få spel har de optimerat för 360:n. Framförallt är det Halo2, som ser mycket bättre ut på en 360 än på en original-Xbox.
Postad 20 juli 2009 - 17:50
MrLLENUHT92
-
MrLLENUHT92
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon som vet om Batman Begins spelet fungerar på 360 ? blev så sugen på att spela lite Batman inför releasen på Batman Arkham Asylum : )
Postad 16 december 2009 - 22:03
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Detta har jag gett upp sen länge då jag MÅSTE köra med VGA-sladd för att jag spelar på min datorskärm och då fungerar inga gamla Xbox-spel. Men jag är glad ändå.
Någon som vet om det fungerar med HDMI?
Postad 16 december 2009 - 23:56
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Fungerar inga Xbox-spel om man kör med vga-kabel? Låter konstigt, tycker jag, men det kanske finns någon förklaring?
Postad 17 december 2009 - 08:02
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Jo, vissa fungerar och vissa fungerar inte. Har för mig att det hade med uppdateringsfrekvensen att göra. Den är tydligen olika från spel till spel och vissa spel. Vet att jag inte kunde spela Psychonauts med VGA-sladd tex. VGA stödjer bara 60 Hz och vissa spel kör i 50Hz eller nåt sånt.
HDMI och komponent fungerar dock bra.
Postad 17 december 2009 - 11:59
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
De jag har provat, Halo 1 o 2, funkar inte med VGA-sladden. Jag har ett par till men de verkar inte fungera alls. Så ja.
Postad 17 december 2009 - 23:06
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Aha, då beror det kanske på att det inte går att ställa om uppdateringsfrekvensen via VGA?
Har inte testat att göra det. Men när man kör med komponent måste man flippa om kontakten till SD för att kunna ställa om uppdateringsfrekvensen. Om man sätter i komponentkabeln och flippar om till SD, sedan sätter i vga-kabeln igen, fungerar det då fortfarande inte?
Kräver ju förstås att man kan koppla med komponenkabel till någon TV/skärm (kanske går med komposit-kabel också).
Postad 17 december 2009 - 23:09
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Kanske fungerar, men jag har ingen möjlighet att prova, tyvärr. Tack ändå!
Postad 05 januari 2010 - 20:20
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Detta har jag gett upp sen länge då jag MÅSTE köra med VGA-sladd för att jag spelar på min datorskärm och då fungerar inga gamla Xbox-spel. Men jag är glad ändå. 
Någon som vet om det fungerar med HDMI?
Va? Jag spelade Fable och Jade Empire via VGA på min nuvarande monitor för tre år sedan. Vi hade ingen TV på den tiden...
Postad 07 januari 2010 - 18:33
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Va? Jag spelade Fable och Jade Empire via VGA på min nuvarande monitor för tre år sedan. Vi hade ingen TV på den tiden...
Jadu, jag har inte de spelen utan de spelen jag har till Xbox 1 fungerar inte alls via VGA.
Postad 05 oktober 2010 - 07:14
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Efter Double Agent och Conviction på 360 är jag lite sugen på att kolla upp Pandora Tomorrow och Chaos Theory. Hur förhåller de sig idag och hur flyter de på i 360:n. Är det 4:3 eller 16:9 t.ex. ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|