kul att du har fått dina prylar nu och lycka till, undra om du har hör att det e ca 250-300 tim inspelningstid eller nåt du gissar, jag har spelat mina MA i ca 100-150 tim o e nöjd men de kanske levererar ännu mer sen : ) Mvh robbo
<{POST_SNAPBACK}>
Tack så mycket!
Jag har bla läst det här inne på forumet. Just Monitor Audio ska vara lite tröga att spela in, och behöver därför lite extra timmar. Sen om det är exakt 300 timmar som gäller vet jag som sagt inte, men att det kommer ta ngr extra är jag nästan säker på.
Hur låter det hitills? Har nu lirat i ca 15 timmar och måste säga att jag är mycket glatt överraskad. Redan efter ett par timmar så märkte jag att "ljudbilden lossnade" och att basen började blir mer framträdande. Fortfarande är den dock lite "dov" och på vissa låtar känner man att det finns mer att ta fram. Kombinationen MA RS8 och Primare är helt enkelt klockren. Ljudet blir precis så där härligt "neutralt" som jag vill ha det. Inget som tar överhand, utan jag känner verkligen att allt flyter samman och bildar en härlig och mjuk ljudbild, och detta alltså trots att jag endast lirat i ca 15 timmar. Så jag har inga som helst indikationer på att ljudet inte kommer blomma ut än mer och låta lika härligt levande som det jag hörde när jag provlyssnade.
Primare CD21 är jag grymt imponerad av. Det känns verkligen som att spelaren hammrar iväg låtarna genom Van den hul kablarna bort till RS8-orna, samtidigt som dessa gör allt i sin makt för att fördela ut ljudet i rummet. Körde Madonnas senaste CD nu under kvällen, och det tryck som uppkom under Hung Up blev jag riktigt riktigt imponerad av. Dock måste tilläggas att basen inte riktigt kommer fram när "låten" går riktigt ljupt, men jag är ju som sagt väl medveten att detta kommer låta betydligt bättre om "några"

timmars spelande... Hitills är det Depeche, Kent, Frank Sinatra, Johnny Cash, Madonna, Foo Fighters, Creed, Primal Scream som fått göra sitt i systemet. I morgon anländer lite nya skivor som måste testas. Bla nyaste från Cardigans och Killers. Känns som det är lilla julafton varje gång man sätter sig för att "på nytt lyssna på en skiva" i detta system. Man märker att det är så mycket som tidigare fallit bort, och som nu med en enkel och klar tydligthet framträder på ett sådant imponerande och häftigt sätt så att det ibland känns som man lyssnar på en "helt ny låt", detta trots att man hört den 100-tals gånger tidigare...
Enkelheten i Primares grejer passar mig personligen som handsken. Kvalitén är enorm, och att bara får plugga in sladdarna och sedan köra på är för mig ovärdeligt. Inget finlirande med basen etc, utan här är det bara att stoppa i CDn och sen tuta och köra. Enkelt, men ändå så genialiskt och slutresultatet talar ju för sig själv. Säger det igen, MA och Primare passar UTMÄRKT tillsammans!
Hitills är jag alltså oerhört nöjd med mitt nyinköpta system, och jag återkommer självklart när jag avverkat lite fler timmar för att rapportera hur läget då ligger till.
Redigerat av Unregistered52a88696, 21 February 2006 - 23:23.