Beställde en bärbar från netonnet förra veckan och nu när man fått den och startar den så är där (en?) död pixel direkt
Ringde Pacakrd Bell eftersom det är märket på den och han sa det ska vara 5 döda om det ska gå på garantin. Tycker det e en ###### regel, köper man nåt nytt ska det fan vara helt, tycker jag iaf. Ser en tydlig grön prick på höger sida och undrar hur man vet om det bara är en pixel eller det kan vara flera ihop. Packar-Bell supporten hade svårt att förklara för mig hur en pixel är osv. Kunde annars själv få stå för kostanden om jag skicka in den och det visade sig att garantin ej täcker det. Inte så sugen och betala mer pengar för ingeting.
Hej nu var det ju ett tag sen ditt fel hände, men det du kan göra är ju att prata me netonnet och be om prisavdrag. Jag har precis råkat ut för samma sak med min precis nyinköpta HP laptop. Deras pixelgaranti täcker förmodligen inte mitt fel heller. När du pratar med dem kan du hänvisa dem till detta:
http://www.arn.se/pr...-pa-datorskarm/Kort sagt har försäljaren inte informerat dig om att pixelfel vid sådanna produktköp kan uppkomma har du rätt till ett prisavdrag. Hoppas det i alla fall kan vara till någon hjälp

Själv har jag kört UDpixel i en timme och hoppas det ska hjälpa mig.