Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ni som har döda pixlar här är lösningen!

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2008 - 21:06

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Är det inte just det som kallas döda, svarta hela tiden?
Däremot håller jag med att dom inte syns, dom är otroligt små. 0,4 mm * 0,4 mm på 3m avstånd

vissa kanske är döda men jag har vissa som är röda så man får väl hoppas att dom försvinner iaf, innan jag läste denna tråd så vista jag inte ens att jag hade döda pixlar
Surfar från ca 1.5-1.8m håll på en 46" 10 döda eller inte gör ju inte så mycke om jag inte ens har märkt att dom e döda

Postad 15 November 2009 - 20:34

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Beställde en bärbar från netonnet förra veckan och nu när man fått den och startar den så är där (en?) död pixel direkt :( Ringde Pacakrd Bell eftersom det är märket på den och han sa det ska vara 5 döda om det ska gå på garantin. Tycker det e en ###### regel, köper man nåt nytt ska det fan vara helt, tycker jag iaf. Ser en tydlig grön prick på höger sida och undrar hur man vet om det bara är en pixel eller det kan vara flera ihop. Packar-Bell supporten hade svårt att förklara för mig hur en pixel är osv. Kunde annars själv få stå för kostanden om jag skicka in den och det visade sig att garantin ej täcker det. Inte så sugen och betala mer pengar för ingeting.

Postad 10 March 2010 - 13:16

malm88
  • malm88
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Beställde en bärbar från netonnet förra veckan och nu när man fått den och startar den så är där (en?) död pixel direkt :) Ringde Pacakrd Bell eftersom det är märket på den och han sa det ska vara 5 döda om det ska gå på garantin. Tycker det e en ###### regel, köper man nåt nytt ska det fan vara helt, tycker jag iaf. Ser en tydlig grön prick på höger sida och undrar hur man vet om det bara är en pixel eller det kan vara flera ihop. Packar-Bell supporten hade svårt att förklara för mig hur en pixel är osv. Kunde annars själv få stå för kostanden om jag skicka in den och det visade sig att garantin ej täcker det. Inte så sugen och betala mer pengar för ingeting.

Hej nu var det ju ett tag sen ditt fel hände, men det du kan göra är ju att prata me netonnet och be om prisavdrag. Jag har precis råkat ut för samma sak med min precis nyinköpta HP laptop. Deras pixelgaranti täcker förmodligen inte mitt fel heller. När du pratar med dem kan du hänvisa dem till detta: http://www.arn.se/pr...-pa-datorskarm/
Kort sagt har försäljaren inte informerat dig om att pixelfel vid sådanna produktköp kan uppkomma har du rätt till ett prisavdrag. Hoppas det i alla fall kan vara till någon hjälp :) Själv har jag kört UDpixel i en timme och hoppas det ska hjälpa mig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.