Men mellanregister och diskant i sej kommer ändå inte att ändra sitt ljud för att man hänger på bas-moduler.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag påstår inget nu, men man skulle ju tänka sig att dom låter en del bättre om dom blir avlastade precis som dom är konstruerade för. Öhman brukar ju inte lämna något åt slumpen har man ju fått erfara.
Sedan det här med ett akustikreglerat rum, Jag kommer aldrig att lyckas fixa till rummet för optimal lyssning så jag måste lyssna på högtalare hur dom låter i just ett ofixat rum annars så kan det bli så att inga grejer i världen blir jag nöjd med i mitt rum "eftersom jag vet hur mycket bättre dom lät i just det där fixade rummet". Det vet ju alla att ett riktigt rum höjer upp upplevelsen extremt men när man inte kan ha ett sånt rum, Vad gör det för nytta att man lyssnar på grejer i ett sånt rum? Själv kommer man ju aldrig att få till det så.
Alla högtalare låter ju bättre i ett akustikreglerat rum, men det verkar som om Ino-ägare ägare tar detta på störst allvar, antagligen efter att ha lyssnat i Öhmans rum som låter helt sanslöst bra.
Fick mig en rejäl tankeställare när jag var där och lyssnade och jag kommer garanterat att ta detta med akustikreglering både ett och två steg extra än jag tänkt mig innan jag var där.
Klarar ni inte av att andra faktiskt inte fastnar för ino och kan tycka att det finns likvärdiga märken där ute. Det viktiga är väl att ni är nöjda med era grejer, Inte behöver ni väl försvara dom? Ni vet ju själv vad ni tycker det är ju subjektivt.
Varje gång du säger så kommer du få en varning
Nej det är klart att man själv måste välja vad man tycker om, men Ino är en rätt bra referens för ett neutralt ljud att jämföra mot sen för att hitta det man gillar bättre... ljusare eller mörkare etc, när jag körde piP bredvid mina Strauss hörde man verkligen hur mycket "värme" som är pålagt i ljudet. Mycket mörkare/mindre neutralt.
edit: Något jag tycker alla borde pröva är att jämföra Ino sida vid sida med sina egna högtalare och uppleva med egna öron i hemmiljö. Det är en liten upplevelse i sig. Ljudminnet klarar inte av speciellt bra att jämföra olika högtalare i olika rum.
Redigerat av Martin, 18 February 2007 - 10:02.